Как Италия ще възстанови транспорта си: не с глоби, а с чувство за отговорност

Как Италия ще възстанови транспорта си: не с глоби, а с чувство за отговорност

© Reuters



Очаква се през уикенда италианският премиер Джузепе Конте да обяви как страната постепенно ще излиза от изолацията, наложена заради коронавируса. Поетапното излизане или така наречената фаза 2 ще започне на 4 май, но експерти от Научния и технически комитет към Италианската гражданска защита дават зелена светлина за подновяване на някои дейности още от понеделник, съобщава агенция АНСА. Става въпрос за строителството и някои производствени и търговски дейности, без да се уточнява конкретно кои са те.


Във връзка с фаза 2 министерството на транспорта на Италия публикува проект на насоки как да работи общественият транспорт, пише в. "Република". В документа се препоръчва на пътниците да спазват указанията, но няма да има глоби, а се разчита на чувството на отговорност на хората.

  • По летищата движението на хората трябва да бъде организирано еднопосочно, за да не се смесват пристигащите и заминаващите, да няма струпване в зоните за чекиране, чакане и проверка за сигурността. В самолетите трябва да има разстояние между пътниците, същото ще важи и за автобусите, отвеждащи пътниците към самолетите.
  • В самолетите и по летищата се препоръчва носене на маски, а това ще стане задължително, когато по някаква извънредна причина не може да се осигури физическа дистанция между хората.
  • В автобусите и трамваите няма да може да се купуват билети от водачите, пътниците ще се качват и слизат от различни врати. За да се избегне препълване на превозното средство, водачът ще може да решава да пропусне някои спирки.
  • В метрото на станциите ще трябва да се осигури еднопосочен поток на качващите се и слизащите пътници. Ще трябва да се въведат системи, които да контролират дали станциите и влаковете са препълнени. Ще се контролира и разстоянието между пътниците на ескалаторите. В този контрол ще участват и така наречените умни камери за наблюдение.

И в трамваите, и в автобусите, и в метрото някои места ще трябва да остават задължително празни и те ще бъдат отбелязани по съответен начин. Насърчава се купуването на билети онлайн или чрез мобилни приложения. Между автоматите за билети на самите станции ще бъде осигурено разстояние.


За влаковете и гарите също се препоръчва осигуряване на физическа дистанция и еднопосочно движение на пътниците. Във влаковете също ще има свободни места, които няма да се заемат. Билетите за влаковете на дълги разстояния ще се издават поименно, няма да се сервират храна и напитки. Препоръчва се също да се мери температурата на пътниците по гарите. Насърчава се купуването на билети онлайн и чрез мобилни приложения. Между автоматите за билети на самите гари ще бъде осигурено разстояние.




Обща препоръка към пътниците на влаковете и на обществения транспорт е да покриват устата и носа си при пътуването и да избягват да си пипат лицето.


Италианският институт за осигуряване при трудови злополуки препоръчва на работните места, където има повече от един човек в помещение, да се носят маски. Насърчава се продължаването на дистанционната работа, там където това е възможно, като работодателите трябва да подпомагат работниците по отношение на техниката и софтуерите за този дистанционен труд, отбелязва АНСА.


В. "Стампа" пише, че ресторантите и баровете вероятно ще подновят работа с повече маси навън и без използване на климатици.


"Република" пише, че щетите за италианския туризъм от изолацията заради COVID-19 са 66 милиарда евро. Изданието публикува и позиция на Италианския статистически институт, според който жертвите в Италия може да са с 10 000 повече от официално съобщените.


В. "Стампа" публикува изследване на миланския университет "Вита-Салуте Сан Рафаеле", според което най-много смъртни случаи от Ковид-19 е имало в провинциите Лоди, Бергамо и Пиаченца, които са в Северна Италия. /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3004 Неутрално

    A при нас глоби и само глоби.

  2. 2 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Указанията изглеждат разумни, ама не съм убеден че ще се спазват, ако няма някаква форма на контрол и се разчита единствено на чувството за отговорност. В Дания или Норвегия може и да проработи, ама с италианците и с южните народи, като цяло, обикновено това е проблем. Дано да не съм прав.

  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    A при нас глоби и само глоби.
    —цитат от коментар 1 на Тsonkooo


    Мен не са ме глобили!!! Защо ли?

  4. 4 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3004 Весело

    До коментар [#3] от "4ort":

    Да не си от тези, които глобяват, шегувам се.

  5. 5 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 476 Весело

    Ами след като българите отдавна сме си загубили ЧУВСТВОТО ЗА ОТГОВОРНОСТ ? Даже и чувството за глоби сме си загубили. Единствено бой май ще ни оправи или МНОООГО ГОЛЕМИ ГЛОБИ

  6. 6 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1505 Весело

    Това като го чуя, просто им пожелавам успех!

  7. 7 Профил на Nasakoto_Yakata
    Nasakoto_Yakata
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Италианци и организация е оксиморонон като индианци и дигитализация.

    Внимание: По време на COVID-19 eпидемията, политиците и медиите са най-голямата опасност за Вашето здраве!
  8. 8 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3004 Неутрално

    Древният Рим е пример за добра организация, не мисля, че са изчезнали като траките, чиито гени носим ние според сравненията с погребаните в тракийските могили.

  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4153 Весело

    До коментар [#3] от "4ort":

    Ами защото си без книжка...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  10. 10 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    Цените на транспорта ще тръгнат на горе, за да може да се покрият празните места заради спазването на отстояние между пътниците.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  11. 11 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2713 Неутрално

    Не познавам италианците като пътници, но като шофьори са ужасни. Единствено стресът от голямата смъртност може и да е променил леко мисленето им.

    Еретик
  12. 12 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2785 Неутрално

    Мерките звучат разумно, рано или късно трябва да се възобнови някакъв вид нормален живот. Поне народът да тръгне на работа.
    Не зная доколко може да се разчита на съзнанието в България, обаче.

  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7290 Неутрално

    И те, като нас, не са особено дисциплинирани.

  14. 14 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#11] от "Костадин Иванов":

    Еднакви са във всичко. Преди година пътувах през Франкфурт Хан. Група италиански студенти , поизкрадоха всичките магазини, които са в общо пространство- най- вече бира и сладки неща. Летяха май до Генуа. Добре, че след един час ги извикаха за полета им. Животни пълни. Оставиха си боклуците по земята. Друг път съм се возил в автобус с група италианци - много неприятно. Те си подвикват през целия автобус, тичат по пътеката постоянно..... Много неприятно за всички околни. Те си се харесват такива, аз не ги понасям. разправят, че има много свестни италианци и сигурно е така. В група са много зле. Вербален тероризъм. Нямат много общо с испанци и португалци, които пак обичат да говорят, но е много по- малко, а и са много свестни хора.

  15. 15 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    A при нас глоби и само глоби.
    —цитат от коментар 1 на Тsonkooo


    Това искат болшинството от хората, това получават.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK