Полицаи арестуваха в ефир кореспондент на Си Ен Ен

Полицаи арестуваха в ефир кореспондент на Си Ен Ен

Виж видеото
Най-големият електрически самолет в света извърши първия си полет

Най-големият електрически самолет в света извърши първия си полет

Виж видеото
Как в швейцарските Алпи е построена най-високата жп гара в Европа

Как в швейцарските Алпи е построена най-високата жп гара в Европа

Виж видеото
В парк в Истанбул се появиха кръгове за социална дистанция

В парк в Истанбул се появиха кръгове за социална дистанция

Виж видеото
Посетителите на старчески дом влизат в прозрачни кутии, за да видят близките си

Посетителите на старчески дом влизат в прозрачни кутии, за да видят близките си

Виж видеото

Мнозина смятат, че електромобилите са добра екоалтернатива на транспортните средства на природен газ и дизел. Но далеч не е толкова просто.


Вижте повече във видеото на "Дойче веле".

Коментари (157)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    Видеото е като за деца. Не дава отговор на нито един въпрос.

  2. 2 Профил на neptun
    neptun
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Полезно видео за маниаците. Нищо не е еднозначно.

  3. 3 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    Е кой да ни информира за вредата от електромобилите, ако не най - засегнатата държава от разпространението им 😉

  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    До коментар [#1] от "Wornoxmaniak":
    Напротив дава отговор, че основни суровини идват от Китай и Южна Африка - някак си Китай ми звучи познато.

  5. 5 Профил на svoboden izbor
    svoboden izbor
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Скоро електромобилите ще влезнат в употреба и в Патрулките отвеждащи арестуваните - така Пеевски ще бъде модерно откаран в Централния!

  6. 6 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Електромобилите са бъдещето, колкото и някои да не искат. Да, в момента слабото място са батериите, но нали никой не си мисли, че каменната ера е свършила защото камъните са свършили?!

  7. 7 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    Поредно тъпо клипче с два реда текст. Царе сте на губенето на време.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  8. 8 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    До коментар [#3] от "zxp53317185":

    Всеки уважаващ себе си автомобилен производител разработва поне един модел електромобил в своите заводи

  9. 9 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Поредният клип, който трябва да ни убеди да не се отказваме от немските автомобили. Нищо, че шефът на ВАГ каза, че Тесла им причинявала сериозно главоболие.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  10. 10 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Е кой да ни информира за вредата от електромобилите, ако не най - засегнатата държава от разпространението им 😉
    —цитат от коментар 3 на zxp53317185


    Коя е НАЙ-ЗАСЕГНАТА ДЪРЖАВА ?
    Не ли Китайската Народна Република, където електромобилите са най-много на Земята?

    Иначе НАЙ-МНОГО информация за електромобилите има на английски ..

  11. 11 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Производството на батериите - вярно е съпътствано със много ресурси и емисии, но те могат да се рециклират за разлика от бензина. Разработките на батерии с голям капацитет има ужасно много. Проучвал съм като студент 2007ма и капацитет за един акумулатор в обем на една малка ААА батерия дори в пъти повече отдавна е измислено как да стане. Но по скоро технологиите за производството им се забавя.

  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4327 Весело

    До коментар [#8] от "Wornoxmaniak":

    Всеки уважаващ себе си автомобилен производител, разработва минимум 30 модела...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  13. 13 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2727 Неутрално

    За всяко нещо си има пазарна ниша :-) Жалко, че ние като лидер в електрокарите по соца вече не сме в играта сега и при електромобилите

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  14. 14 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Електромобилите десетилетия няма да могат да "стъпят" там, където ДВГ-тата ходят. Иначе в градската среда ще се увеличават.

  15. 15 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 891 Любопитно

    Бъдещата икономика ( след края на Коронавируса ) е ЗЕЛЕНАТА ИКОНОМИКА. Всичко трябва да е екологично и СЪОБРАЗЕНО и направено така, че да щади природата. Това се отнася разбира се и за автомобилната индустрия.

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  16. 16 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    До коментар [#8] от "Wornoxmaniak":

    Ами там е заровено кучето. Нито Мерцедес, нито БМВ нито ФВ могат да разчитат на голяма добавена стойност от марката, понеже немските електромобили засега с нищо не са по - добри от останалите. Да не говорим че печалбата на споменатите производители е в по - голяма степен съставена от сервизно обслужване и продажба на резервни части. Електромобилът няма нито скоростна кутия нито двг, а електрическият двигател има общо 4 движещи са части - тоест няма какво да му се счупи. Като цяло в един електромобил има от 3 до 4 пъти по малко части отколкото в стандартен автомобил с ДВГ.

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Разстроено

    До коментар [#1] от "Wornoxmaniak":

    С новите цени на ЧЕЗ за нощната не ми е атрактивно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#3] от "zxp53317185":Всеки уважаващ себе си автомобилен производител разработва поне един модел електромобил в своите заводи
    —цитат от коментар 8 на Wornoxmaniak


    Поне по 5-6 модела разработват, и уважаващите и неуважаващите себе си ..
    Има кенийски електромобил, има шри-ланкийски електромобилни стартъпи, има няколко руски, има индонезийски и кви ли не ..

    Щото има пари , па не е особено трудно - и за това бая народ са се насочили натам..

    До сега най-много пари се изсипваха от Правителството на Китайската Комунистическа Партия , после Европа - включително Германия ( за която , кой знае защо се твърди обратното, не яко кешат немците за електромобили) че и Русия е развързала кесията и сваля абсолютно всички мита, свързани с електромобили и дава дотации ..

    Да, ама след 2 години Китай спира дотациите.
    И остават само привилегиите при вземане на номер, паркиране, ползване на трасета , данъци.
    Както е в Русия, Норвегия, Европа ..

    Ако паднат и те и електромобили се изравнят напълно със всички останали коли - ще видим какво ще стане с пазара.

  19. 19 Профил на ozd56635330
    ozd56635330
    Рейтинг: 8 Гневно

    Манипулативно видео! Въобще не дава истинската картина.

    1. Производителите на батерии за ел. колите вече премахват редките метали и до година/две няма да присъстват в химията на тях. В момента е около 1-2% от цялата батерия.
    1.1 Батериите на моб.тел. процентуално имат много повече кобалт и няма натиск за промяна.
    1.2 Премахването на сяра от бензина се постига с ползване само на кобалт. Никой не го споменава това като проблем.

    2. Електричеството се произвежда и ще продължава да се произвежда по начините които правителствата решават, без значение дали ел. коли се зареждат или не. Решението е политическо. Западна Европа вече достига проценти от 40% в производство на ел. енергия от соларни централи.
    2.1 КПДто на горенето на гориво в ТЕЦ и в авто. двигател е различно, което прави разлика в горенето на горивото и процента на произведени газове.

    3. Корона вируса показа че спирането на ДВГ колите изчисти въздуха.
    3.1. Учените показват че най-много смъртност има в местата където по традиция има много голямо замърсяване от трафика.

  20. 20 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Производството на батериите - вярно е съпътствано със много ресурси и емисии, но те могат да се рециклират за разлика от бензина.
    —цитат от коментар 11 на touchthis


    КАК ТОЧНО се рециклират и що до сега, от всички батерии - от лаптопи, телефони, бормашини и т.н. са рециклирани 3 % ?

    И що слагаш БЕНЗИНА?
    Енергията за електромобилите на Земята, най-вече идва от ВЪГЛИЩА..

    Въглищата, след като са задвижили електромобилите - рециклират ли се ??

  21. 21 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 664 Неутрално

    За производството на един автомобил с ДВГ се получават 10т емисии на СО2, а за електромобил с батерията - 17т. Разликата от 7т. ще стигне за пробег от 180000км. от автомобила с ДВГ. Всичкият литий на земята ще стигне за батерии на 25% от сегашните автомобили. Да не говорим за кобалта как се добива в Конго. А как и откъде ще зареждаме - от Мариците или Бобов дол? От АЕЦ-Козлодуй с гориво от фалиралата Уестинхаус или от непостроената АЕЦ-Белене? От Догановия студен резерв получен от втечнен американски газ?

  22. 22 Профил на kps53655180
    kps53655180
    Рейтинг: Неутрално

    Ел. мобилите с настоящата технология и материали на батериите са едно недоносче. Най-добре да се наблегне на обществения транспорт на ток - влакове, метро, тролеи, трамваи, в краен случай и автобуси на батерии, където не може друго. А иначе, леки коли на газ и метан.

  23. 23 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Бъдещата икономика ( след края на Коронавируса ) е ЗЕЛЕНАТА ИКОНОМИКА. Всичко трябва да е екологично и СЪОБРАЗЕНО и направено така, че да щади природата. Това се отнася разбира се и за автомобилната индустрия.
    —цитат от коментар 15 на Scorpi_4404


    Ми хубаво..
    Като за това отдавна си има технологии..

    Които обаче СА ПО-СКЪПИ ..

    Да, но никой НЕ ГИ ДОТИРА .. дотират електромобилите, които ползват, като правило, енергия от ТЕЦ и имат все още проблеми с рециклирането и кръговата икономика .

    И се пита - а що да продължаваме?

  24. 24 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    До коментар [#16] от "zxp53317185":

    Демек на една трета от работниците ще им бият шута?

  25. 25 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Ел. мобилите с настоящата технология и материали на батериите са едно недоносче. Най-добре да се наблегне на обществения транспорт на ток - влакове, метро, тролеи, трамваи, в краен случай и автобуси на батерии, където не може друго. А иначе, леки коли на газ и метан.
    —цитат от коментар 22 на kps53655180


    Как недоносче? Не си чел "анализите" на форумните спецове, Мъск гътна Русия и т.н.

  26. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Видеото е като за деца. Не дава отговор на нито един въпрос.
    —цитат от коментар 1 на Wornoxmaniak


    И е неточно.
    Електромобилите имат още странични ефекти и с тях са свързани всякакви различни проблеми ..

  27. 27 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Поредният клип, който трябва да ни убеди да не се отказваме от немските автомобили. Нищо, че шефът на ВАГ каза, че Тесла им причинявала сериозно главоболие.
    —цитат от коментар 9 на бабачко


    Ти електромобил ли караш?

  28. 28 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    До коментар [#24] от "Wornoxmaniak":

    Ако успеят някога все пак да се наложат електромобилите със сигурност ще има съкращения, да. Макар че на фона на коронакризата, това с електромобилите започва да изглежда доста далечно.

  29. 29 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Автомобилите са се наложили заради СВОБОДАТА И УДОВОЛСТВИЕТО, които създават у човека. Елмобилът кастрира и двете - следователно ше го издуха при сегмент МАСОВ ПОТРЕБИТЕЛ. ГЪЗАРИТЕ И ФАНТАЗЬОРИТЕ ВЕЧЕ СВЪРШВАТ.
    ЕЛНЕДОНОСЧЕТО ШЕ УМРЕ - СКОРО.

  30. 30 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    В подобни статии, когато се твърди, че производството на ел. автомобили замърсява, не се споменава, че и на другите също замърсява, а те не идват от някакво непорочно зачатие. Производството на електричество замърсявало, без да се споменават технологиите за чиста енергия, каквито при горивата няма, но се пропуска, че добивът на петрол и преработката му до горива също много замърсява, отделно изгарянето им.
    Германските автомобилни компании много изостанаха при електромобилите и подобни статии се публикуват основно в Германия. А и петролното лоби не бездейства.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Разстроено

    До коментар [#19] от "ozd56635330":

    Въздуха се изчисти от спрелите самолети.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Ха ха ха! Тия от ДВ просто са "патриотични" към родните немски производдители на ДВГ. Няма спор, че днес най-добрите електромобили са на Тесла - с най-голям пробег, най-голям капацитет на батерията и с най-развита собствена мрежа от станции за зареждане. Да, в батериите има нетрадиционни материали, но не трябва да се забравя, че тази батерия се произвежда веднъж, а се ползва години, а и след приключване на "автомобилното" ѝ приложение, тази батерия обикновено намира място в домашни системи за съхраняване на електроенергия от фотоволтаици. Дори и в момента има сериозно търсене на батерии от повредени електромобили (основно при ПТП). Този вторичен пазар на батерии е причината за икономическата неефективност да се рециклират батерии, но то и няма нужда - те все още имат живот. Това ще стане икономически ефективно в момента в който е дошъл истинският край на живота на батерията, а не просто краят на използването ѝ в автомобила.

    Жизнь или Life - избор има.
  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    Да направиш видео клип, за да предложиш за четене някакъв текст, ми изглежда изключително глупаво! Още няколко реда текст щяха да са напълно достатъчни.
    Това е нещо като видеотекст или.... просто тъпо.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#19] от "ozd56635330":Въздуха се изчисти от спрелите самолети.
    —цитат от коментар 31 на КМЕТ В СЯНКА


    Нищо не се е изчистило. Емисиите на СО2 са намалели само с 5%.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Този вторичен пазар на батерии е причината за икономическата неефективност да се рециклират батерии, но то и няма нужда.
    —цитат от коментар 32 на Дразнител


    Мнозина пък викат, че щото не била намерена евтина технология - за това се рециклирали само 3 % ..


    И как да няма нужда?
    От първата поява на батерии на Земята до сега са се натрупали хиляди тонове батерии - от телефони, компютри, ръчни строителни машинки на батерии, разни устройства ... не само от коли.

    И винаги ли, ще имаме 3% рециклиране?
    Ми кобалтът, кадмият, къде ще отиват?

  39. 39 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    До коментар [#21] от "Пламен Данаилов":

    Само да отчета, че СО2 не те трови, докато ФПЧ и газовите емисии от ДВГ те почват с астма и могат да ти докарат цялата асамблея от заболявания чак до рак.

    Освен това колкото повече нараства нуждата от електроенергия, толкова повече различни източници можем да изградим, включително АЕЦ (някои от реактори от 4 поколение ползват за гориво отработеното гориво на реакторите от 3 поколение, така че ще отпаднат част от "зеления" вой и подмятанията за хиляди години полуразпад) и фотоволтаици и други ВЕИ (батериите на електроавтомобилите са перфектен балансьор на електропреносната мрежа).

    Иначе моята позиция е, че автомобилите с ДВГ като концепция са ОК, само дето трябва да се затегне контролът върху отделяното от тях замърсяване и съответно собствениците им да заплащат, че тровят съгражданите си. Ако цената за ползване на автомобил с ДВГ почне да отразява вредата, която нанася на хората, набързо ще бъде изоставен като средство за придвижване в града. Особено важно е това да се случи в кочини като България, където е въпрос на чест да премахнеш катализатора, за да вдигнеш мощността на кошницата с няколко к.с.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  40. 40 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    За всяко нещо си има пазарна ниша :-) Жалко, че ние като лидер в електрокарите по соца вече не сме в играта сега и при електромобилите
    —цитат от коментар 13 на dark'star


    Лидерите в нещо не си закриват производството! Закриват го "лидерите". Т.е. пропагандните "лидери".

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  41. 41 Профил на ckn29372393
    ckn29372393
    Рейтинг: 910 Любопитно

    Я да ми кажат всички яростни електричари тук, как така преди 110 - 140 години едни чичковци като оня Бенц, Дизел, Даймлер, Порше преобърнаха и спечелиха битката за технически прогрес (през тяхното си време) без зелени програми, много, ама много милиардни субсидии, без екоданъци на въглищата (щото са им били конкуренти), ей тъй просто, а??
    Що не оставите прогреса, здравия разум и пазара да решават. Щото все пак за последните 300 г. , а?
    Щото и аз познайвам нещо, от 39 години съм практикуващ и досега електоинженер и все си задавам разни въпроси. Но не чакам титани като Гретето да ми казват (диктуват) отговорите.

  42. 42 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2191 Неутрално

    Всичко, важно е казано накрая. Всичко е въпрос на време и тяхнот ще настъпи. Скоро.

  43. 43 Профил на vik
    vik
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Електромобилите са бъдещето, колкото и някои да не искат. Да, в момента слабото място са батериите, но нали никой не си мисли, че каменната ера е свършила защото камъните са свършили?!
    —цитат от коментар 6 на zero_day


    Електромобилите са бъдещетп. Но източника на ел. енергия и нейното буферно или трайно съхранение е все още е дебат с много променливи

    'progressives' is the politically correct word for communists
  44. 44 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    [quote#36:"quatro_4x3"][/quote]

    Глупости, емисиите на СО2 са си същите!

  45. 45 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    До коментар [#34] от "quatro_4x3":

    Абсолютна тъпотия, ама милениълите така възприемат информация. Затова и """"модерните"""" медии Дневник, ДВ и Свободна Европа се занимават с такива простотии като въпросните видеоклипове и от време на време по някой тъп подкаст.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  46. 46 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    До коментар [#25] от "von_seeckt":

    Мъск "гътна" Русия с над 5,5 млрд $ държавна помощ. Иначе е успешно развиващ се частник.

  47. 47 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    До коментар [#39] от "Darulio":

    И електрическите автомобили също замърсяват градовете. На всеки светофар се бият спирачки и от феродото и тежките частици вредата също не е малка .

  48. 48 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Ако цената за ползване на автомобил с ДВГ почне да отразява вредата, която нанася на хората, набързо ще бъде изоставен като средство за придвижване в града. .
    —цитат от коментар 39 на Darulio


    Ми то има измервания, колко аджеба цапа съвременен дрлигател..
    "Фиат" 500 Евро-5 цапа по-малко от цитара ..

    А дизели Евро 6д-темп, когато имаме във въздуха фини часдтици над 50 000 бр/м3 ПОЧИСТВАТ ГРАДОВЕТЕ ..

    Като мине през тях въздухът и частиците намаляват!

    https://www.zr.ru/content/articles/920522-bolshe-dizelej-chishche-vozdukh./

    https://www.zr.ru/content/blogs/919286-nechem-dyshat-zapusti-dizel/

  49. 49 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1109 Весело

    Дойчланд Юбер Алес съобщава: "За бога, братя, не купувайте електромобили! Пърдялниците още не са умрели - купете два, получавате третия безплатно!..."

  50. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Електромобилите са бъдещето
    —цитат от коментар 43 на vik

    Да.

    Отдавна съм го казал ..
    Като съм казал и какви ще са последиците ...

    П.П
    Петлолната Ера въобще няма да се гътне ..

  51. 51 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    До коментар [#36] от "quatro_4x3":

    CO2 не цапа, че да се изчисти въздухът от него. Ако ще говориш за чистене, дай информация за ФПЧ, NOx, SO2.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  52. 52 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1236 Любопитно

    До коментар [#41] от "ckn29372393":

    КПД-то ли имаш предвид?

  53. 53 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4015 Весело

    До коментар [#22] от "kps53655180":
    Ел. мобилите с настоящата технология и материали на батериите са едно недоносче. Най-добре да се наблегне на обществения транспорт на ток - влакове, метро, тролеи, трамваи, в краен случай и автобуси на батерии, където не може друго. А иначе, леки коли на газ и метан."

    Написах го под предишната статия преди около половин година пак по същата тема - не, не било така ! Карам кола на пропан бутан от поне 10 години - не, бъдещето е в електричните ! Има статии, показващи, че от този ялов напън да сменим двигателя с вътрешно горене с новата истерия на Мъск и компанията печелят само азиатските автопроизводители, които ще постигнат по - високо присъствие на европейските пазари, отколкото досега - не, ти защитаваш ОПЕК ли ?
    Отказах се да спорят с големите капацитети по въпроса.....

  54. 54 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Дойчланд Юбер Алес съобщава: "За бога, братя, не купувайте електромобили! Пърдялниците още не са умрели - купете два, получавате третия безплатно!..."
    —цитат от коментар 49 на Kosta Delev


    Глупости, ама пълни ..

    Точно обратното!
    Германия дава ОГРОМНИ ДОТАЦИИ за електромобили, даже и за пропагандата им се плащат милиарди.

    Че нали Меркел увеличи плащанията от 4000 евро, на 6000 евро, това се пести ако си купиш електромобил.

    Че и видеото на Дойче Веле - манипулативно.. всъщност емисиите са доста по-големи.

  55. 55 Профил на haq30626233
    haq30626233
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    Дойче веле трябва да спасяват немската автомобилна индустрия, която диша праха на г-н Мъск и азиатците.
    Показаното е доста малоумно. Времето е най-добър съдник. Ще видим.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  56. 56 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Електричеството се произвежда и ще продължава да се произвежда по начините които правителствата решават, без значение дали ел. коли се зареждат или не. Решението е политическо. Западна Европа вече достига проценти от 40% в производство на ел. енергия от соларни централи.
    —цитат от коментар 19 на ozd56635330


    Всъщност, въобще не си наясно при проблема с ел. автомобилите. Проблема е че в момента в световен мащаб има Х производство и Х потребление на ел. енергия. Сегашните мощности се запазват и трябва ги увеличиш. Не е толкова трудно да се изчисли нуждата от ел. енергия като вземеш примерно едни 10кв на автомобил, като имаш предвид, че зареждането ще основно нощно време, твоите панели тогава не вършат работа. Ще имаш нужда от стабилно нощно производство, което ще бъде ТЕЦ, АЕЦ, ВЕЦ.

  57. 57 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Дойче веле трябва да спасяват немската автомобилна индустрия, която диша праха на г-н Мъск и азиатците.Показаното е доста малоумно. Времето е най-добър съдник. Ще видим.
    —цитат от коментар 55 на haq30626233


    В смисъл?
    Немската индустрия си е с най-големият световен производител..
    "Фолксваген Груп" с 12 милиона е с 50 пъти повече продажби от "Тесла".

    Да не говорим, че и немците имат всякакви електромодели ..
    Които обаче, не им се купуват, въпреки дотациите..

  58. 58 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    [quote#37:"simChо"][/quote] "Да направиш видео клип, за да предложиш за четене някакъв текст, ми изглежда изключително глупаво! Още няколко реда текст щяха да са напълно достатъчни. Това е нещо като видеотекст или.... просто тъпо.
    —цитат от коментар 34 на quatro_4x3

    Като за вас, електрокални Мурзилки .."


    Точно за такива като тебе, които трудно осмисляте прочетен текс и ви е нужно някакво допълнително онагледяване за да го разберете, е направено.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  59. 59 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4180 Любопитно

    До коментар [#4] от "telqk":

    Това е така защото Китай е държавата, която добива и продава най-голямо количество редки метали в света. Ето повече подробности:

    https://www.reuters.com/article/us-usa-trade-china-rareearth-explainer/u-s-dependence-on-chinas-rare-earth-trade-war-vulnerability-idUSKCN1TS3AQ

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  60. 60 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#41] от "ckn29372393":КПД-то ли имаш предвид?
    —цитат от коментар 52 на Wornoxmaniak


    КПД то на електромобил , зареждан от ТЕЦ (90% от случаите е това ) е 18% .

    ДВГ си е по-добре , па и е по-удобен..

    Че то ако беше другояче, още преди 5-6 години хората щяха да слагат всичкия бензин и дизел в ТЕЦ, да произвеждат електроенергия, да я препращат по кабели насам-натам, да зареждат батерийки, да вадят ток от батерийки и да въртят гумите ..

    И превоз на хора, на стоки , селскостопанст.ки дейности, багери, трактори, валяци, комбайни, асфалтополагачи да са на ток - да е по-евтино и да спечелят някой лев..

    Да, ама не, не е по-евтино.
    По евтино си остана на ДВГ и трактори, багери, коли, камиони, кораби, автобуси, булдозери - са си дизели.

  61. 61 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#38] от "simChо":

    Кобалтът, кадмият и литият са най-скъпото нещо в тези батерии. Никой няма никакво намерение да изхвърля тези материали и те се рециклират, разбира се. Просто обемът на тези батерии от телефони, лаптопи и т.н. е нищожен в сравнение с батериите а автомобили. В една Тесла се ползат над 6000 елемента, което е като за около 1000 лаптопа. Батериите от лаптопи и телефони се рециклират и днес поти напълно. Батериите от електромобили "не се рециклират" просто защото все още няма толкова много излезли от употреба батерии на електромобили. Средната възраст на електромобилите в момента е под 5 години, а животът на батериите им е над 10 години. Логично е, че само 3% са рециклирани......

    Жизнь или Life - избор има.
  62. 62 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4180 Любопитно

    До коментар [#15] от "Scorpi_4404":

    Така трябва да бъде! Дано се осъществи на практика!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#38] от "simChо":Кобалтът, кадмият и литият са най-скъпото нещо в тези батерии. Никой няма никакво намерение да изхвърля тези материали и те се рециклират, разбира се. ......
    —цитат от коментар 61 на Дразнител


    Ми май не се ..
    Няма измислена технология, освен хора, на ръка с ъглошлайфи с маски и ръкавици да отварят корпусите и да се мъчат да вадят, каквото могат ..

    Те ти го ляво-зеленисткият "Гардиън"

    https://www.theguardian.com/sustainable-business/2017/aug/10/electric-cars-big-battery-waste-problem-lithium-recycling

    П.П
    Батериите от електромобили са под 80% ОТ ВСИЧКИ .. дето не е зле да се помисли за тях, какво ще се прави.

    П.П
    При сметките, кое с колко отделяне на емисия е свързано, не се взема пред вид рециклирането, а то ще си е мощен източник на емисии..

  65. 65 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Елколите са един балон надуван от държавни субсидии, корпоративен лобизъм и изкривяване на пазара от регулации и забрани. В ония бедняшки години, когато 90% от Америка е живеела с по малко от $1 на ден Хенри Форд е продал повече коли отколкото тия сега при все несъразмерно по-дълбоките джобове на потребителите. И това без да ходи при Теди Рузвелт да си урежда финансово подпомагане или да прекарвал закони против файтоните.

  66. 66 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#38] от "simChо":Кобалтът, кадмият и литият са най-скъпото нещо в тези батерии. Никой няма никакво намерение да изхвърля тези материали и те се рециклират, разбира се.
    Просто обемът на тези батерии от телефони, лаптопи и т.н. е нищожен в сравнение с батериите а автомобили. ...
    —цитат от коментар 61 на Дразнител


    1.В момента се изхвърлят...

    2.За най-перспективна се смята технология за топене в пещи- част от материалите евентуално ще се използват, а повечето ще се смила за цимент..

    3.Батериите за електромобили са под 20% от всичките литиево-йон батерии за рециклиране ..

    П.П
    А що на фактът за средно 18% КПД на електро, ако енергията си е от ТЕЦ сте ми сложили минуси?
    Че това за КПД си е христоматиен факт!!?

  67. 67 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#36] от "quatro_4x3":CO2 не цапа, че да се изчисти въздухът от него. Ако ще говориш за чистене, дай информация за ФПЧ, NOx, SO2.
    —цитат от коментар 51 на Darulio


    Зная, че не цапа и е безвреден, но нали го водят парников газ.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  68. 68 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Предполагаме живот на един автомобил 15 години (средно).
    Смятаме всички емисии от производство, през гориво и накрая рециклиране.
    Победителят е: Автомобил с ДВГ на природен газ.
    Според мен, бъдещето е на ДВГ с възобновяемо гориво. Синтезиран метан например. Има и други разработки за гориво, но метана бие с практически нулевите си вредни емисии. Нещо, което не може да се каже за електромобилите. Нали помните че част електроенергията която ползват е произведена от горене на въглища? Бъдещето ще покаже...

  69. 69 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#39] от "Darulio":

    ФПЧ се получават и от отоплението на дърва(пример София). Азотните окиси основно от турбодизелите. Аз съм за леки коли на бензин, пропан-бутан и метан. Проблемът с елколите ще настъпи когато станат много. Сега имат паркоместа, финансови облекчения, безплатни зарядни, но това е само зарибявка. Една енергийна система има нужда от базови мощности каквито могат да бъдат само ТЕЦ и АЕЦ. Еколозите пищят и срещу двете. ВЕЦ работи ако има вода, ФЕЦ през деня, ВяЕЦ когато има вятър. А елколата иска да се зарежда през нощта. ДВГ ще има винаги в обозримо бъдеще. Селскостопанска техника, пътно-строителни машини, тирове, кораби, военна техника, за авиацията без нефт да не говорим. Имам и други аргументи, но много писах вече.

  70. 70 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    До коментар [#66] от "simChо":

    "А що на фактът за средно 18% КПД на електро, ако енергията си е от ТЕЦ сте ми сложили минуси?
    Че това за КПД си е христоматиен факт!!?"

    Кой ти гледа фактите, важно е да сме модерни.

  71. 71 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    До коментар [#41] от "ckn29372393":

    Отговорът е прост - защото хората стават по умни/софистицирани. Аз съм готов да платя малка надценка (5-10% дотация от държавата за електромобилите) но децата ми да не дишат саждите докато се движат в града. Другият начин е каращите замърсяващи автомобили да плащат за лечението на респираторните заболявания или примерно двойно здравно осигуряване.
    Но по добрият вариант определено е да не се стига до заболявания. Всички развити държави (включително и Германия) дават огромни дотации за закупуването на електромобил. Само ганьовците искат да дишат сажди и да са на първо място по заболявания в Европа.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  72. 72 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Пропускаме фактът, че ако закупуването на електроавтомобил не беше субсидирано от данъците на всички работещи, продажбите щяха да бъдат поне наполовина по-малко.
    Пропускаме фактът, че батерията е най-скъпата част, а тя има твърде ограничен жизнен цикъл.Като се наложат и другите негативи като пробег, зарядни станции, достъп до сервизно обслужване и т.н. притежаването на електроавтомобил е много далече от ефективно влагане на пари в МПС.

  73. 73 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    трактори, багери, коли, камиони, кораби, автобуси, булдозери - са си дизели.
    —цитат от коментар 60 на simChо


    ТУКА пък що сложихте минуси?
    В момента ДВГ са 14 пъти повече , по мощност от всички устройства за енергодобил- ВЕИ, ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ и вкот се сетите ..

    ДВГ 4/5 са дизели .. транспортът е с кораби, 90% от стоките на Земята или техен компонент се превозват поне един път.
    Селското стопанство е на дизели, сторителството до голяма степен е на дизели, огромните багери и камиони в мините и при добива са дизел, с дизелови машини се копаят канали и се задълбават пристанищата и реките, по канали и морета има вякакви барджи на дизел, на дизел се лови риба, всички армии, в целия свят са на машини с дизел и това е ..

    Човечеството в момента ,черпи енергия от дизел и с минуси няма да промените дереджето.

  74. 74 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    [quote#50:"simChо"][/quote]

    Вие руските тролове дето се кланяте на Света Въглеводородица сте ясни. А иначе - така са говорели и каменарите и в каменната ера.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  75. 75 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    До коментар [#56] от "deutschland":

    Панелите не вършат нощно време работа но и производството не ел. енергия се ползва на 50 %. Тия мощности ще зареждат колите.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  76. 76 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    До коментар [#68] от "George Svinarov":

    Щом е въглеводород, не бие нищо, тъй като при изгарянето му се отделят парникови газове. Когато говорим за ДВГ, водородът бие наред. "Емисиите" са вода.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  77. 77 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#68] от "George Svinarov":

    И аз съм за това, обаче засега няма технология за по-евтино производство на метан от добивния природен газ. Запасите му са за поне 1000 години. Електричарите забравят, че голяма част от тока в контакта идва от топлинната машина с нейното ниско кпд, а възобновяемите източници са на принципа когато и колкото може. Между другото голям кеф е да караш електричка, но да ми я рекламират като еко с нула емисии не бива.

  78. 78 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1143 Весело

    До коментар [#25] от "von_seeckt":Мъск "гътна" Русия с над 5,5 млрд $ държавна помощ. Иначе е успешно развиващ се частник.
    —цитат от коментар 46 на Vlado Nikolov


    Ми дайте и вие 10 милярда на някой ваш руски милиардер да гътне Мъск и готово хахахах.
    Те така стават работите .........

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  79. 79 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    [quote#63:"simChо"][/quote]

    Обръщай се към някой друг. Коментарите ти са такива, че намирам за тъпо да им отговарям. Същото е и да дискутирам нещо с тебе. Зная ти репертоара и нямам намерение да си губя времето да опровергавам глупост след глупост.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  80. 80 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#8] от "Wornoxmaniak":Ами там е заровено кучето. Нито Мерцедес, нито БМВ нито ФВ могат да разчитат на голяма добавена стойност от марката, понеже немските електромобили засега с нищо не са по - добри от останалите. Да не говорим че печалбата на споменатите производители е в по - голяма степен съставена от сервизно обслужване и продажба на резервни части. Електромобилът няма нито скоростна кутия нито двг, а електрическият двигател има общо 4 движещи са части - тоест няма какво да му се счупи. Като цяло в един електромобил има от 3 до 4 пъти по малко части отколкото в стандартен автомобил с ДВГ.
    —цитат от коментар 16 на zxp53317185


    И ти какъв електромобил си си купил като е толкова хубав и прост? Да позная - веротно никакъв, защото чакаш да поевтинеят. И друго мога да позная - скоро батериите силно щели поевтинеят и електромобилите щели станат финансово изгодни. Аз лично това "скоро" го чакам от около 2008-ма, но щом така казват "специалистите" кой съм аз, че да не вярвам на очите си и на табелките с цени по автосалоните.

    Отделно, ако цените на петрола се задържат повечко време така ниски, както са в момента, изобщо не я виждам тази работа електричките да станат финансово изгодни в реални условия.

  81. 81 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#68] от "George Svinarov":Щом е въглеводород, не бие нищо, тъй като при изгарянето му се отделят парникови газове. Когато говорим за ДВГ, водородът бие наред. "Емисиите" са вода.
    —цитат от коментар 76 на Darulio


    Автомобилите на водород не са ДВГ, а електрически! Горивни клетки произвеждат електричество от водорода в резервоара и кислород от въздуха. Отделя се само вода, а задвижването е с електомотор.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  82. 82 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4180 Весело

    ТУКА пък що сложихте минуси?
    —цитат от коментар 73 на simChо


    Аз ще ти кажа защо. Просто не харесват фактите и истината. И при положение, че не могат да опровергаят истината и фактите по дадена тема им остава да ти нацъкнат минусите.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  83. 83 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#76] от "Darulio":

    Водородът засега икономически най-изгодно се добива чрез конверсия на метан и водна пара при 1000 градуса. Производството на водород при електролиза е доста по-скъпо, така, че въглероден отпечатък водорода си има.

  84. 84 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#41] от "ckn29372393":Отговорът е прост - защото хората стават по умни/софистицирани. Аз съм готов да платя малка надценка (5-10% дотация от държавата за електромобилите) но децата ми да не дишат саждите докато се движат в града. Другият начин е каращите замърсяващи автомобили да плащат за лечението на респираторните заболявания или примерно двойно здравно осигуряване. Но по добрият вариант определено е да не се стига до заболявания. Всички развити държави (включително и Германия) дават огромни дотации за закупуването на електромобил. Само ганьовците искат да дишат сажди и да са на първо място по заболявания в Европа.
    —цитат от коментар 71 на iak


    Мани ги Ганьовците .. все нещо мрюкотят, все нещо се съмняват...

    А то виж каква е блестящаща електрокарна идея, съгласувана е, между другото и с Москва, щото има хора за тях това е важно.

    Вземаме електромобили.
    Дотираме покупката им и изграждаме за тях зарядни станции- къртим насам-натам из София , копаем и слагаме кабели , а отгоре-асфалт нов.

    Решаваме да добиваме за тях енергия - естествено, ВЕИ дотирана от ЕС..
    Най-разпространената ВЕИ енергия е от ТЕЦ - биомаса и разни алтернативни неща.
    ---------------
    Finally, renewable municipal waste used for energy purposes represent the fourth main type of biomass for energy reaching 7,3% in 2017 ...
    ---------------
    In 2012, biomass and waste accounted for about two-thirds of all renewable energy consumption in the EU.
    --------------------

    В Европа е към 68% ..
    Решаваме да вдигнем КПД и да не добиваме само електроенергия от пещите, та намисляме и зимата да топлим къщите - когенерация.. освен това намаляваме загубите от пренос по жиците - и изграждаме мощност в София.. дотирана от ЕС с около 700 милиона за първи, втори и трети етап..

    А като се отработят батериите - пак ги слагаме в пещи ..

    След всички тези Зелени Политики, очакваме да намалеят респираторните заболявания ???

    Народе ????
    Знам и какво екологично мнение ще ми кажете :
    "Че ако добиваме енергия за електромобилите не в София, а малко по-далече разликата не е съществена. Че нали вятърът винаги може да прехвърли емисии на няколкостотин километра и те да паднат с дъжда" ..

    И сте прави .. къде точно работи ТЕЦа за електромобилите и къде гори "нискоемисионните боклуци и биомаса" няма значение съществено, признавам..

    Та така със зелените технологии и намаляването на замърсяването..
    Ама ние сме говорили отдавна ..

    http://www.ecars.bg/images/Shades-of-Green-Full-Report.pdf

    "Вторник, 19 Февруари .. 08:38 Електромобил в сажди – кой би искал да кара това? От Мартин Хаджистойков
    https://www.ecars.bg/polezno-efektivno/item/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii?tmpl=component&print=1
    Това е добро напомняне, че електрическите коли сами по себе си не са технология за намаляване на въглеродния отпечатък – за максимално усвояване на потенциала им трябва да бъдат зареждани с ниско въглеродна енергия.
    В държави с "въглищен" ток електромобилите не постигат нищо за намаляване.."

  85. 85 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    [quote#80:"krasi_kara"][/quote]

    Автомобилите с ДВГ са забранени от 2025 г. в Норвегия със закон, влязъл в сила от преди 1-2 години. Разбира се, тоя закон не забранява да си изказваш мнението и да развиваш всякакви теории. И други държави обмислят или имат подобни закони за 2030- 2035г.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  88. 88 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    [quote#82:"Иво"][/quote]"ТУКА пък що сложихте минуси?
    —цитат от коментар 73 на simChо
    Аз ще ти кажа защо. Просто не харесват фактите и истината. И при положение, че не могат да опровергаят истината и фактите по дадена тема им остава да ти нацъкнат минусите."

    А може би просто не обичаме манипулациите на руските тролове?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    До коментар [#59] от "Иво":

    Не е така. Задавал ли си въпроса защо най-големия производител на PMG за вятърни турбини e Китай? Има едно съединение казва се Неодим за постоянни магнити. 99% от световните залежи са там.

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92 Профил на К.Константинов
    К.Константинов
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Много неща съм виждал на батерии, ама калорифер 5-10 киловата не съм. Сещате се, че в някои държави зимата е минус 20 до 40 градуса. И климатик да е, работи с коефициент единица при тия температури. За кое по напред ток, за топлото или колелата. Ами лошо време и блокирани в снега автомобили за ден или денонощие, ще стигне ли батерията или ще се мре от студ.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  94. 94 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#91] от "simChо":
    До коментар [#93] от "simChо":


    Коментар 79.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  95. 95 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    До коментар [#81] от "quatro_4x3":

    Освен водородните клетки има и технологии за водород като гориво в двигател с вътрешно горене.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  96. 96 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4180 Любопитно

    До коментар [#83] от "Пламен Данаилов":

    И аз съм поддръжник на водородните автомобили. Много са преспективни. Единствения проблем досега е, че производството му излиза скъпо засега.... от там и цента му като гориво не е ниска. Но в бъдеще се надявам това да се промени.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  97. 97 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4180 Любопитно

    До коментар [#90] от "telqk":

    Е, значи е така. И сме на едно мнение. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  98. 98 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    До коментар [#76] от "Darulio":

    Всъщност точно метана е вреден за атмосферата. Чистия въглерод и водород са по добрия вариант. Ама карай да върви, ти знаеш повече.

  99. 99 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    [quote#80:"krasi_kara"]
    —цитат от коментар 85 на quatro_4x3
    Автомобилите с ДВГ са забранени от 2025 г. в Норвегия със закон, влязъл в сила от преди 1-2 години. Разбира се, тоя закон не забранява да си изказваш мнението и да развиваш всякакви теории. И други държави обмислят или имат подобни закони за 2030- 2035г.[/quote]

    Аааа - дойдохме си на думата - продажбите на ел автомобили главно това ги крепи - едни "либерални" забрани на конкуренцията и едно либерално бъркане в джоба на всички за да платим за субсидиите на Теслата на поредния баровец...
    А тия закостенели норвежци не мога да ги разбера защо при всичките тия допълнителни такси и забрани продължават в половината случаи да купуват ДВГ...

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK