Бивши полски президенти и премиери призоваха за бойкот на изборите

Бивши полски президенти и премиери призоваха за бойкот на изборите

© Reuters



Само десет дни преди редовните президентски избори в Полша девет бивши президенти и премиери на страната призоваха избирателите да ги бойкотират. Според тях гласуването, което би трябвало да се направи по пощата, противоречи на конституцията и не е гарантирана тайната на вота.


Под призива се подписаха Лех Валенса, Доналд Туск (то е и бивш премиер) и няколко от кандидатите за държавен глава на опозицията, които вече обявиха, че на 10 май няма да гласуват.


Управляващата партия "Право и справедливост" продължава неотклонно към вота посред пандемия от коронавирус и социологически проучвания, показващи несъгласието на повечето поляци с организирането на гласуване сега. За да не се налага събиране на хора в избирателните секции, от ПиС предлагат бюлетините да се пускат само по пощата




Тези промени още не са одобрени от парламента и поради това правосащитни организации и критици на правителството казват, че промените са прокарвани скоростно и това застрашана честността и свободата на изборите.


В писмото си лидерите наричат вота "псевдо-избори". "Конституцията позволява при извънредно положение да е удължи мандата на държавния глава и да се преместят изборите, като в същото време се съхрани политическата стабилност", се казва в текста, цитиран от "Ройтерс".


Социолозите казват, че под 30% от поляците с право на глас се канят да се включат в изборите.


Председателят на Върховния съд, санкциониращ валидността на изборите, приключи 6-годишния си мандат днес и се оттегли. Така се открива възможнот ПиС да си изберат своя симпатизант, който да брани законността на вота, ако тя бъде оспорена по съдебен път.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 246 Весело
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4294 Неутрално

    Драматични ще са изборите в Полша...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2949 Неутрално

    Политиците могат да призовават за отлагане. Агентите са по бойкотите.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  5. 5 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Тая статия има поне 4 правописни грешки!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  6. 6 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4360 Неутрално

    Президентът Анджей Дуда вече започна с "телеформатите", заедно с премиерката Беата Шидло и министърът на здравеопазването Лукаш Шумовски. Изглежда основен момент в президентската кампания на Дуда е "да запазим държавните болници от приватизация".

  7. 7 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3635 Любопитно

    До коментар [#5] от "ivo":

    Учител😊

  8. 8 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Полша ще се превърне за пример на всички източно европейски държави
    (от ЕС) опълчили се на ГФР и Франция.

  9. 9 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Полша ще се превърне за пример на всички източно европейски държави
    (от ЕС) опълчили се на ГФР и Франция.

  10. 10 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Преди 10 години върху Полша се стовариха две големи нещастия - огромни наводнения и самолетна катастрофа в която загина Президентът и голяма част от елита на нацията. Президентът беше от тогавашната опозиционна партия PiS. По закон, при смърт на Президента, до новите избори длъжността му се изпълнява от Маршалът на Сейма (полското НС). Той беше от управляващата тогава PO. Въпреки всички протести на тогавашната опозиция -PiS, че е трудна ситуация в страната заради наводненията и трябва повечко време за да могат хората да се справят с трудностите а после да гласуват изборите не бяха отложени. Сега е обратната ситуация - PiS държи властта, PO е в опозиция. Както се вижда - няма разлика. Важно е да се докопа кокалът! Няма пускане.

  11. 11 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#1] от "margin call":

    Из-за этого:)
    "Според тях гласуването, което би трябвало да се направи по пощата..",

  12. 12 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Мдааа..поляците и те си имат умнокрасавци. Избори ще има само, когато на нас ни изнася. Ако ги загубиме, няма да ги признаваме. Нъл тъх дай българановци!

  13. 13 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3635 Весело

    "Мдааа..поляците и те си имат умнокрасавци.."

    Някой ден ще дойде красиво бъдеще и путенофилите ще започнат да четат ... статии, преди да коментират:))

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Не искам да давам акъл на поляците - те са доказали. че имат. Но ако и изборите бъдат отменени поради "коронавируса", какво остана от свободата, след като премахнем и демокрацията?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  16. 16 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Преди 10 години върху Полша се стовариха две големи нещастия - огромни наводнения и самолетна катастрофа в която загина Президентът
    —цитат от коментар 10 на koko65bg


    Да загине Президента на някоя страна не е голямо нещастие. Просто Господ го е привикал в този момент. Както Господ привика М.Цвитков - точно на Великден. Излишно „надувате“ случая. Приемете, че Господ така е решил!
    Тарикати като полската опозиция… ДСБ и искат да се възползват от случая (с М,Цвитков).

    До коментар [#10] от "koko65bg":

  17. 17 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2057 Весело

    Значи сега, в статията е пропуснат основен момент. Че кандидатът на управляващите води с много в социологическите проучвания. Това им е болката на тамошните грантаджии. Ако беше обратното, не по пощата, а по телефона щяха да искат да се гласува. И аз пак не разбирам - според техните спонсори от ДП на САЩ, гласуването по пощата е исконно човешко право, а искането на документ за самоличност със снимка при гласуване е voter suppression. Те защо не следват Априлската линия? А, сетих се - щото не ги устройва в случая.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  18. 18 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2645 Весело

    До коментар [#15] от "Nil satis nisi optimum":

    Сигурността и стабилността. А и традиционните хриистиянски
    ценности.😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  19. 19 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Консерви на Полшата ще да будат изгонени от правителство, което недемократично и расисти !

  20. 20 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4360 Весело

    До коментар [#18] от "DDR":

    А са расисти защото не те искат там ли? Лоши хора...

  21. 21 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    До коментар [#20] от "daskal1":

    Не са расисти а са криворазбрани националисти. Няколко години имахме проекти в Полша и честно казано от тогава съм с едно много голямо на ум за поляците. ... Възпитани, работяги, много жизнени и енергични, не мрънкат и не псуват Полша и не считат че им е длъжна с нищо и не им е виновна за нищо. За което моито уважения, но ...
    Има ли авснта са първа писта —> най обичат да прахосват фирмени пари за ядене и пиене по извънредно скъпи заведения, гледат да съставят отбори само от поляци, до степен, че са готови да блокират рсботатс, само и само да успеят да назначат поляк (нищо, че и чеп за зеле не стсва, важното е, че ще ги гледа в очите), повечето имат много надценена оценка за себе си и като народ, никога не са виновни за нищо, ако могат да набедят чужденец, тогава супер ...
    Не се жалвсм, добри проекти бяха (като им хванеш психологията, после ти им късаш нервите 😉) но с тях винаги трябва ”строг пиес”.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  22. 22 Профил на herkules
    herkules
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Президентът Анджей Дуда вече започна с "телеформатите", заедно с премиерката Беата Шидло и министърът на здравеопазването Лукаш Шумовски. Изглежда основен момент в президентската кампания на Дуда е "да запазим държавните болници от приватизация".
    —цитат от коментар 6 на daskal1


    Тя тая премиерка Беата Шидло е бивша премиерка. Основна грешка е на всички страни, да слагат жени за премиерки! Бабата оака целия ЕС и понеже е бездетна с майчин инстинкт изведнъж покани бедните брадати "бежанци" у дома си с подлата мисъл, че ще и работят и икономиката ще дръпне. Да, ама не. Брадатите не прпизнават ни демокрация, нито политкоректност нито феминизъм. Плющят всичко женско дето мърда, и после му теглят ножа по техните закони. Изнасилената жена за тях е престъпничка, защото няма право сама да се движи по улиците без мъж-придружител. Все пак има прогрес с овластяването на жените, като броят им намалява. Мей я изгониха, Хилари я отсвириха, бабата е наред да я изпъдят, а на Фон дер лайнен скоро ще и свият сърмите. Поляците са повече консервативни и ако предложат и изберат Януш Корвин Мике, ще се спасят от еврейския съюз на гейове и феминистки. Корвин ще им строши очилата на брюкселските изедници, все феминисти и хомосексуалисти. Само ние сме слуги на Брюксел, добре, че народът се вдигна и отхвърли ИК. Външната ни министърка на бегом изтича за подпис на гнусната мъжемразка конвенция. Уж сме балканци, мачовци комплексали с предразсъдъци, пък навсякъде се осмърдя на женско и жени ни командват! Все някога ще изгрее слънце и в нашата градина и мъжете (истинските) ще ликвидират побеснелият феминизъм и у нас. Дано стане по скоро, защото иначе други мъже ще свършат тази работа, но ще има и негативни последици.

    "Жените съществуват единствено само за разпространението на човешкия род и с това се изчерпва тяхното предназначение." - Артур Шопенхауер!
  23. 23 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4360 Весело

    До коментар [#21] от "DDR":

    За хубавото поляците хвалят себе си, за лошото винят Русия и имперската власт, научила ги на пиянство и корупция :-)
    Реално там аз не съм възприеман като "външен" и някак си съм интегриран, включително и в "мероприятията за сметка на държавата". Реално, поляците дълго време смятаха държавата за враг предвид чуждите сули управляващи страната им, затова и емблема на съпротивата им е "охлювът" - за държавата работи бавно! Доста са различни от чехите и нямат техния спокоен прагматизъм, сами определят емоционалния си характер като "сламен огън".
    Апропо, в Гданск например има и китайски, и кюрдски, и палестински заведения за хранене (и китайски хотели), та не съм забелязал ксенофобия, но там е наследството на Ханзата.

  24. 24 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2057 Весело

    До коментар [#21] от "DDR":

    Не мога да говоря за поляците (имам само лични контакти с такива, служебните са били спорадични и без нещо интересно или обобщаващо), ама така като ти чета описанието - все едно ми говориш за белгийците, на които виж години съм им сърбал попарата. Ама наистина едно към едно! Включително за пукането на служебни пари. Той иначе си носи сандвичи от вкъщи с тънко резенче кашкавал между две филии (и компенсира с безплатните плодове в кафетерията), ама като се ходи на фирмена вечеря батеееее - салата, супа, ордьовър, основно, десерт, че и кафенце накрая. Обилно поляти със сравнително скъпи вина (иначе у тях си жулят Jupiler, тяхната работническа бира, купена на промоция от Карфур). Българите и германците полудявахме, щото ти искаш да ходиш в хотела да се чуеш с гаджето, семейството и т.н., а тия продължават да поръчват все едно са ги държали вързани...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  25. 25 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2645 Любопитно

    До коментар [#24] от "Тюфлекчия":

    Не знам дали си забелязал, но в Белгия има един закон, според който можеш да работиш като служител и в същото време да имаш твоя фирма със дъщият предмет на дейност и ако теоят рсботодстел се откаже от дсден проект, ти длед негово разрешение може да го поемеш д твоята фирма. Случсйно го научих, след като на няколко пъти белгийска партньорска фирма се отказва от работста, но цялата или част от нея я поема на частно проектовият им менсджер, вкл използвайки ресурсите нс фирмата ...

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  26. 26 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    До коментар [#23] от "daskal1":

    При поляците силно ме дразни и прекалената йерархичност. Гледат се титли, позиции и т.н. Не знам, дали си пишат по личните карти и титлите. (чехите си ги пишат)

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  27. 27 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2057 Любопитно

    До коментар [#25] от "DDR":

    Това не го знаех, но е добра информация, благодаря. Няма как да съм го научил чрез работа, щото при мен нещата не бяха на такъв принцип, пък с тях много-много не социализирахме, защото не бяха особено приятни хора. За фламандците говоря - валонците може да са друг случай.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  28. 28 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4360 Неутрално

    До коментар [#26] от "DDR":

    Е как, нали затова са титлите. Може би не знаеш, но изборната кралска система в историята на Полша е станала причина за наличието на непропорционално голям брой титуловани аристократи като електорат. Истината е, че към селяните-собственици, произведени от съответните режими като "аристократи" истинската аристокрация е имала доста пренебрежително отношение определяйки ги като "сиви диви зайци", но гордостта от герба е останала за векове.
    И до днес академичната им система например е иерархична до крайна степен, например в званието "професор" има два степени, "необикновен/извънреден професор" (по-ниската степен) и "обикновен/редовен професор" - по-високата, като и двете са щатни. "Обикновеният професор" може да преминава в други институции със запазване на званието "професор" защото това е национално-призната степен завоювана в иерархията.

  29. 29 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#8] от "hrx16647690":

    "Полша ще се превърне за пример на всички източно европейски държави
    (от ЕС) опълчили се на ГФР и Франция."

    100% съм съгласен. Тя и Унгария ще се превърнат в пример какво не бива да се прави в ЕС и защо. А и ГФР е една много съвременна европейска държава, добре че е ГДР да компенсира.

  30. 30 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#17] от "Тюфлекчия":

    Тюфлек пак си неподготвен. Проблемът не е че Дуда води, а че заради коронавируса няма изборна кампания(забранени събирания) ама същия Дуда е всеки ден в телевизията- 20ч. през април. Да имаш нещо за казване? Да не говорим че по закон няма право да се променят условията на изборите когато остава по-малко от три месеца. И трето кой ще брои и събира гласовете? Шефът на пощата е човек от ПиС. Всичко организира пощата. И не с препоръчани писма а обикновени. И накрая: както навсякъде така и тука кризата ще е страхотна. Дуда през есента няма шанс. Та затуй ПиС бърза.

  31. 31 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#26] от "DDR":

    Не ги пишат. Поне моите познати. Маси имат книжки дето са им описани родословията и гербовете.

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7993 Неутрално

    Бързат да си осигурят победа по време на чума.

  33. 33 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2057 Весело

    До коментар [#17] от "Тюфлекчия":Тюфлек пак си неподготвен. Проблемът не е че Дуда води, а че заради коронавируса няма изборна кампания(забранени събирания) ама същия Дуда е всеки ден в телевизията- 20ч. през април. Да имаш нещо за казване? Да не говорим че по закон няма право да се променят условията на изборите когато остава по-малко от три месеца. И трето кой ще брои и събира гласовете? Шефът на пощата е човек от ПиС. Всичко организира пощата. И не с препоръчани писма а обикновени. И накрая: както навсякъде така и тука кризата ще е страхотна. Дуда през есента няма шанс. Та затуй ПиС бърза.
    —цитат от коментар 30 на gedk


    Имам нещо за казване, да - ти си един sore loser. Ако приемеш, че няма как да стане твоята и започнеш да се нагласяш спрямо реалностите, ще живееш много по-спокойно и добре. И на мен ми е тъпо, че в ЕС няма как да се случат много от нещата, които са напълно логични и полезни, ама не съм седнал да се тръшкам, а бачкам и си кроя плановете как на мен да ми е добре. И на мен ми е гадно, че трябва да гледам МОЧА всеки път като мина покрай моята "Алма Матер", или пък че народа се кефи на Тиквоча, ама това е положението. Пък ти разсъждавай колко е лош Дуда.

    П.П. Да не говорим пък, че да разчиташ, че ще спечелиш заради криза, за която опонента ти няма вина (както навремето направиха испанските комунисти след атентатите във влаковете) е висша проява на опортюнизъм, сравнима с Болшевишкия преврат.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  34. 34 Профил на svoboden izbor
    svoboden izbor
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Полша доказва за пореден път , че свободата от лична до колективна - се отдава трудно на 45 години живялите в несвобода хора! Те си искат хомота на диктатурата без да осмислят /тъй като вече са и ново поколение/ , че той ще ги доведе до същия фалит на държава и общество както през 90-та година! Свободите на личността гарантирани чрез действаща правна система - са едно от най-важните неща , които привлича умните и прогресивни хора към тези държави! Така умните и способните се обкръжават с подобни на тях хора и държавите им просперират! Пример стичащите се образовани хора към САЩ и Англия - реализиращи прекрасно своите възможности! И точно обратното глупавите се обкръжават с глупави - водещи до фалит - държавите си!

  35. 35 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#14] от "von_seeckt":

    Може и Чернобил! Да гаси пожара!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  36. 36 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тюфлекчия":

    Сравняваш несравними неща. Тука не говорим за използване или не на създалата се ситуация, тука говорим за невъзможност опозицията да представи програмата си. Не че Дуда представя нещо, просто непрекъснато е в телевизията, та някакси не се забелязва че няма програма. И не е опозицията виновна за кризата, а ПиС до голяма степен, които раздаваха и обещаваха 13 и 14та пенсия около изборите. Сега какво правим? Вдигаме данъците на тия дето имат нещо нали? Аз живея тука и на мене ми вдигат данъците тюфлек, за да може смотаняка Качински да продължи да раздава на разни безделници. Добре че не пуша и не пия че от януари сериозно качиха акциза. Сега сигурно пак ще го дигнат, при все че получават от ЕС, ан който се дуят, 7,5 милиарда евро.

  37. 37 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    До коментар [#34] от "svoboden izbor":

    Каква правна система бе човек? В Полша съдебната система е същата като у нас - окопали се комуняги от "юридически" династии. Тия дето са на власт се опитват да правят реформа и най-голямата забележка от ЕС, е че ще има контрол над съдебната система и ще пенсионират тия дето са там от преди промените. Неизвестно защо, всички "прогресивни" повтарят мантрата за взаимния контрол на властите, ама пропускат, че в модерните западни държави съдебната система е абсолютно неконтролируема, докато тя може да спира останалите две когато си поиска. Веднага някой ще каже "ама то върховни/конституционни и т.н. съдии се назначават и с участието на законодателната и изпълнителната власт". Да де, ама за да си дори кандидат да те "назначат" трябва да имаш ценз, който за разлика от при избора на другите две власти, не зависи от възраст и дееспособност, а зависи от образование и опит. А как се добиват двете зависи от тези, които вече са в системата. Тоест - ти избираш от някакъв пул, който е създаден и запълнен от тия дето вече са вътре. И така дали ще избереш А или В - все тая. Той вече е минал през "одобрението" на тия вътре и нищо няма да промени. И така имаш една от "властите", която е реално над останалите. Ами превземаме отвътре (нещо което марксистите направиха в целия Запад) съдебната система и след това имаме пълна власт, щото и един закон или административен акт не може да се приеме, ако го стопира тая система, а тя не отговаря пред никого. Умнокрасивите реват, как нашия Конституционен съд обяви ИК за противоконституционна, пък то не било така според буквата и духа на Конституцията. Е да де - ама Конституционният съд я обяви за такава. Няма как това да се промени, освен ако не нарушиш конституционно определения ред, според който само този орган има право да отсъжда по темата, не аз, не ти, не НПО-тата, не и Тиквоний. Това е - много е просто всъщност. Проблемът е, че много хора нямат проблем с това, когато ги устройва, но много реват когато е обратното. А всъщност трябва да се мисли за корена на проблема - не за някакви симптоми като ИК или дали изборите в Полша са законни. То само едни избори е имало там и само едни са били противоречащи на закона сигурно...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  38. 38 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2057 Весело

    До коментар [#36] от "gedk":

    Ами то вдигането на данъците и акцизите си е най-европейското нещо. Какво се оплакваш? Ти партия в ЕС-то дето ще сваля данъците и е на власт да си чул? Така като ти чета поста и оставам с впечатление, че си бая десен. Що тогава подкрепяш хората на европейските социалисти? Или мислиш, че ония ще свалят данъците ли? Чакай. Бат Сорос отдавна каза - всички дето са под негова опека трябва да вдигат данъците (не неговите естествено, ама това е друга тема). Или искаш правителство и президент, дето ще слушат Меркел и ще "нормализират" отношенията с Путинланд (сещаш се какво имам предвид)? Айде помисли малко кое ти е по-важно.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  39. 39 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#38] от "Тюфлекчия":

    Например кои леви подкрепям? Моравиецки си е чиста проба социалист, виж му речите още от 2017 дето говореше за нов вид капитализъм и че не трябвало толкова да се грижат за предприемачите(се едно са се грижили някога тия от ПиС). Варшавската борса е единствената(освен Зимбабве май) дето последните четири години е на загуба(и то без да смятам инфлацията) щото се доят всички свестни държавни фирми. ПиС са дясна партия само на приказки и доколкото лижат гъза на църквата, иначе са си чиста проба "дайте да дадете".

  40. 40 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    До коментар [#39] от "gedk":

    Ама аз не съм казал, че тия сега са десни. Те са си просто класически (една от класическите школи) консерватори - това не е противоречие. Много видове консерватори са доста социално ориентирани. Виж левите, дори да се крият зад някакви лозунги (като нашите "градски десни" в България), си остават леви, защото основното, което искат е власт и власт над всичко. Че да могат да строят Светло бъдеще. Примерно власт над това, което децата ти учат в училище. Знам че в Полша църквата се меси в училищата, ама знаеш ли какво е тука и в "запада". По-зле е, повярвай ми. Ти искаш ли децата ти да учат за секса, когато все още ги вълнува ритането на топка и поредния епизод на любимата им анимация и са на 6? Тука се опитаха да го пробват чрез "Център за семейно планиране" (колко невинно звучи) още средата на 90-те.
    Както и да е де - интересни неща научих от теб, ще проверя кое как е в Полша отново. Благодаря. Надявам се и ти да се замислиш над някои универсални проблеми, които поставих. Това е по-интересно. Едни избори няма да решат нищо в дългосрочен план.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  41. 41 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    До коментар [#31] от "gedk":

    Имах предвид за ”инж.”, ”д—р”, ”мгр.” и т.н., не за благородническите титли. Ако не се лъжа на някои места в Европа, поради различни исторически причини и по различно време е забранено със закон да се титулува човек напр ”Петр Новотни граф/господар от Литовел”. В бивша Чехословакия, този закон е приет, ако не се лъжа, веднага след ПСВ и важи и до днес в Чехия и Словакия.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  42. 42 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    До коментар [#28] от "daskal1":

    Интересна информация, благодаря. Не се бях замислял и за благородническите титли, доколкото знам в някои европейски държави е забранено официално да се титулува някой граф или господар. Имах предвид ”инж.”, ”д—р” и т.н.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  43. 43 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4360 Неутрално

    До коментар [#42] от "DDR":

    Официално в Полша благородническите титли са отменени за официална употреба през 1921 г.с член 96 на Конституцията, но съгласно член 99 не се забранява неофициалното им използване като родословия. След идването на "социализма" се правят опити за елиминиране на тази "недоработка" (1952) но някак си нещата си остават. Дори като студенти знаехме кой от преподавателите е "граф" и от коя фамилия, а и помежду си някои не пропускаха да уведомят за подобно потекло. Имал съм доста интересни истории, но за друг път.
    Иначе и в Полша са си с г-н доктор, професор, даже имаше разлика дали си само "инж." или "инж.мгр" (нещо като "дипломиран инженер" в немската система) и т.н.

  44. 44 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    До коментар [#14] от "von_seeckt":

    Лвьов:) В Киев идват ЧЕРВЕНИТЕ ...

  45. 45 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    До коментар [#9] от "hrx16647690":

    1. По изборите смятам ,че гласуването по пощата е ДОБРО РАБОТЕЩО РЕШЕНИЕ. По приемливо спрямо българското ...., "гласувайте но бюлетините ще ги броя аз". Със същите аргументи ще се отхвърля и ЕЛЕКТОННОТО ГЛАСУВАНЕ.
    2. Помпа се много държава , която никога не имала формула за "съжитество с другите".
    Всички държави около ПОЛША имат опит , който неможе да изчезне. Полша няма да може да се МЕРИ с Франция, Герамния, Русия ...и дори с Австрия и Унгария , които отново се възприемат като нещо общо. Полша винаги е създавала европейски КРИЗИ, докато на комшиите не им писне... и я разделят.
    3.Връщам се към Унгария . По малко население,по малко територия, но винаги се приема като СЕРИОЗЕН равен играч.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK