Анимация за тролчета може да се окаже филмът, променил историята на киното

Анимация за тролчета може да се окаже филмът, променил историята на киното

© Associated Press



Анимиран мюзикъл за тролчета - може би след време този филм ще бъде обявен от историците за лентата, променила модела на киноиндустрията. Trolls World Tour се оказа ябълка на раздора между студиото "Юнивърсъл пикчърс" и веригата кина AMC.


"Юнивърсъл" обяви че ще разпространява филма само онлайн, използвайки пандемията от коронавирус като възможност да експериментира със стратегията си. За първите три седмици от излизането му Trolls World Tour събра 95 млн. долара приходи, съобщи в. "Уолстрийт джърнъл", след като бе свален 5 млн. пъти в САЩ и Канада. "След като кината отворят, смятаме да разпространяваме филми и в двата формата", уточни изпълнителният директор на "Юнивърсъл" Джеф Шел.


Това обаче никак не зарадва AMC - кината обикновено имат 75-дневен период, в който прожектират ексклузивно филмите, преди да станат достъпни онлайн. Президентът на AMC Адам Арън веднага заяви, че веригата кина няма да разпространява филми на "Юнивърсъл", нито на други компании, които "едностранно зарязват настоящите прозоречни практики, без да проявят добра воля за преговори". "Юнивърсъл" отвърна с ново изявление, в което изрази разочарование и обясни, че все още смята да праща филми в кината и ще ги пуска "на поискване", "само когато има смисъл". Но щетите вече бяха нанесени.




Двете компании вероятно ще се разберат, защото се нуждаят една от друга. AMC не може без филми, а доходите от онлайн разпространението все още бледнеят през тези в кината, отбелязва Quartz. Първият филм за тролчетата спечели 347 млн. долара по света и с деленето на печалбата наполовина "Юнивърсъл" получи 173.5 млн. долара за него. Американските закони забраняват на студиата да имат свои кина и да запазват целия приход за себе си. При цифровото разпространение те задържат около 80% от печалбата, но тя е много по-малка. Ето защо "Юнивърсъл" отложи пускането по кината на следващия филм от поредицата "Бързи и яростни" с цяла година, вместо да го разпространи онлайн.


Този аргумент не важеше за "Тролчетата", които бяха пуснати в идеални условия - сега милиони потребители са затворени по домовете си и се нуждаят от ново, подходящо за цялото семейство съдържание. Под въпрос е дали те щяха да имат такъв успех онлайн, ако не беше пандемията.


След нея най-вероятният сценарий е филмовата индустрия да се раздели на две. Ниско- и среднобюджетните филми с по-малки приходи в кината може директно да пропускат този вид разпространение. Но скъпите филми, чието излизане е събитие, ще печелят много и вероятно ще останат единствените в кината. Така коронавирусът просто ускорява един процес, който вече бе започнал.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на JsT
    JsT
    Рейтинг: 97 Неутрално

    Холивуд са толкова традиционалисти, че по-скоро някой биха си помислили, че това е градче в азиатска Турция.
    Отдавна трябваше да закрият кината, като морално остариал медиум на разпространение както са аудио касетките. Като се замислите кога са създадени "модерните" киносалони и ще ви стане ясно, че е много по-безопасно и приятно да се съберете една компания от приятели и да си гледате филма вкъщи, онлайн.

  2. 2 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 237 Весело

    Ще се останови някаъв резерв, мини му....

  3. 3 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 697 Неутрално

    „Ниско- и среднобюджетните филми с по-малки приходи в кината може директно да пропускат този вид разпространение. Но скъпите филми, чието излизане е събитие, ще печелят много и вероятно ще останат единствените в кината. “

    Както и досега имаше филми „излязъл директно на видео“

    @)----,--'--
  4. 4 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 801 Неутрално

    кината, като морално остариал медиум на разпространение
    —цитат от коментар 1 на JsT


    Кое им е морално остарялото? Да не би всички да имаме по домовете си еквивалента на екрана и звука от киното?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  5. 5 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1205 Весело

    До коментар [#1] от "JsT":

    Хахахаахаха, страхотен майтап

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  6. 6 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Като се замислите кога са създадени "модерните" киносалони и ще ви стане ясно, че е много по-безопасно и приятно да се съберете една компания от приятели и да си гледате филма вкъщи, онлайн.
    —цитат от коментар 1 на JsT

    Ха-ха, да се съберем компания вкъщи, за да гледаме филм. Последно го правихме като деца по соц-време „да гледаме видео“. Просто защото по кината почти нямаше свестни филми. Разпространяваха се от ръка на ръка апокрифни видео касети дублирани от забравих му името, но беше култов преводач. Филми с Шварценегер, Сталоун, че дори и Брилянтин и Супермен бяха само на касета. Така и не разбрах как Междузвездни войни стигна до киноекран макар и няколкогодишно закъснение.

    @)----,--'--
  7. 7 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 510 Неутрално

    "Първият филм за тролчетата спечели 347 млн. долара по света и с деленето на печалбата наполовина "Юнивърсъл" получи 173.5 млн. долара за него."

    Пълни глупости. Парите изобщо не се делят така.

    Първо, това не е печалба, а приход. Не знам как толкова време може да сте роднини с "Капитал" и да не научите, че приход и печалба са различни неща. Това е нещо, което дори кварталният ви ЕТ бакалин знае.

    Второ, филмът получи около 154 млн в САЩ и 193 млн по света. Но дори в САЩ рядко приходите се делят наполовина. Не само, че има ДДС/sales tax, ами и за всеки филм договорката е различна. Наполовина може да е само първите 1-2 седмици, а нататък процентът да пада. А в чужбина много зависи от данъците, които за всяка страна са различни и грубо казано делът за продуцентите рядко стига 1/3. За Китай е още по-малко - около 25-27%.

    Трето, филмът от 2016 не беше на Юнивърсъл, а на Дриймуъркс. Юнивърсъл ги купиха малко преди излизането филма на екран, но това изобщо не означава, че прибират всичките приходи. Защото освен, че студиото производител трябва да получи пари, и освен кината, почти всеки филм минава през дистрибутори - в този случай основният дистрибутор беше "20 сенчъри фокс".
    Освен това филм от такъв мащаб има и големи разходи за реклама, които не се включват в производствения бюджет. За всеки филм е различно, като за шумните заглавия рекламата обикновено минава 30% над производствения бюдет и може да стигне 40-50%.

    Четвърто, студията рядко сами покриват целия бюджет. Дали ще е с оперативен кредит, дали ще е с инвеститори само за конкретен филм - обикновено първо се плаща на тях, а чак после се прибира каквото дойде.

    И още един куп детайли има, които обикновено студията не разкриват, но със сигурност приходите не се делят наполовина. Примерно в IMAX кината 32,5% от билета отиват за лиценза на IMAX.

  8. 8 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Кожодерите от Холивуд се чудят как да се прецакат, докато на всички е ясно че филмите трябва да са безплатни! Интернет ще ги оправи!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  9. 9 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 461 Гневно

    До коментар [#8] от "ivo":

    Стига глупости!
    Безплатни трябвало да бъдат... Вие, безплатно ли работите?!
    Вижте надписите в края на филма, колко хора участват в правенето дори на нискобюджетен филм.

  10. 10 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#1] от "JsT":

    Ако имаш предвид съвременните киносалони, с миризма на бира и пуканки, и пълни с мляскащи и хихикащи идиоти, съм съгласен - аз самия вече рядко посещавам такива, основно с децата ходя.

    Има обаче друг тип салони, които с удоволствие посещавам, и силно се надявам да се запазят.

  11. 11 Профил на тракиец
    тракиец
    Рейтинг: 300 Весело

    В България е пълно с тролчета, може да черпят вдъхновение от действителността тук... , ама то какво друго им остана като възможност на хората? Дон Кихот не е популярна книга по тези географски ширини, тук на мода е Барба Ганьос...

    O sancta simplicita!
  12. 12 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Ако ще го гледат вкъщи на собствения телевизор, 90% ще си го дръпнат от торент.

    Да не говорим, че цифровото разпространение прави един филм идеален за рипване и ще се появява по торентите часове след пускането!

  13. 13 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2035 Любопитно

    кината, като морално остариал медиум на разпространение ... —цитат от коментар 1 на JsT

    Кое им е морално остарялото? Да не би всички да имаме по домовете си еквивалента на екрана и звука от киното?
    —цитат от коментар 4 на Imaginary Friend


    На екрана пред тебе има събран целия свят сега, на момента, а ти за киноекраните си се хванал. Лично на мен, днешните кинозали със силния звук и пуканките няма да ми липсват. Дори предвиждам, че ако след време филмите минават през нета, ще имаме към тях и аромати, щото е далеч по-лесно да се направи това с ароматите индивидуално, а не за цяла кинозала.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#1] от "JsT":


    До коментар [#4] от "Imaginary Friend":


    До коментар [#6] от "MyTwoCents":


    До коментар [#10] от "sadparrot":

    Както творчеството,така и възприемането на творбата изискват самота. Ето защо в киносалон или в къщи ЗАЕДНО с други хора,(дори и да са му приятели),човек не може спокойно и на 100% да "погълне" творбата,(филмът в случая). Нужна е самота. Както при четенето на книга...
    Киносалоните си имат други плюсове...

  15. 15 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    Преоткрили са модела straight to video, щото няма какво друго да правят? То и без това тролчетата е за деца, които предпочитат да гледат у дома. Това е филмче за 4-5 годишни.

  16. 16 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Холивуд трябва да бъде закрит.

  17. 17 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 324 Неутрално

    Не помня кога последно съм гледал хубав пълнометражен филм. Правят се или комиксови бози, или някакви ляволиберални филмчета за правата на тоя и оня. Качеството отдавна е в сериалите, т.е. в стрийминг платформите. Това едно на ръка.

    После, последните няколко пъти, в които съм ходил на кино, съжалявах много, заради невъзможността да гледам филма спокойно, без да слушам малоумни реплики от чалгари, смях не на място, светещи екрани на телефони, непрестанно плюскане и шумолене. Сега вече коносалоните се превръщат и в бациларник.

    Няма да ми липсват нито кината, нито тъпите филми.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK