Вече можем да се смеем: рекламната индустрия се готви за възстановяване след COVID-19

Вече можем да се смеем: рекламната индустрия се готви за възстановяване след COVID-19

© Associated Press



Минорни акорди на пиано, кадри на празни улици и хора, гледащи от прозорците си. Рекламите, свързани с коронавируса, бяха толкова много и толкова еднообразни, че преди седмици една компилация в Youtube ги пародира със заглавието: "Всички реклами с COVID-19 са едни и същи".


Те трябваше да излъчват солидарност със страдащите, но рекламистите малко по малко се разведряват. Американската бира "Бъздуайзър" преработи известната си реклама от 1999, в която приятели гледат мач и пият бира, с хора, които гледат стари игри, защото сега спорт няма.


В друга водката Smirnoff се пошегува със самата себе си, след като инвестира в огромна маркетингова кампания с телевизионни звезди на летни партита. Тя съобщи на зрителите, че трябва да променят плановете си и ги призова да спазват мерките за дистанция.





САЩ се готвят да вдигнат ограниченията и да рестартират бизнеса, рекламодателите променят посланията си и ги правят по-забавни. Маркетинг отделите на банковия и технологичния сектор се готвят за евентуално възстановяване в края на третото тримесечие на годината, а след това вероятно ще последва и връщане на разходите за реклама, коментира пред "Ройтерс" Майкъл Рот, главен изпълнителен директор на рекламния холдинг "Интерпъблик груп ъф къмпанис". Но зависи и от сектора - тежко пострадалите авиолинии едва ли ще харчат много за реклама толкова рано. В същото време ресторантите - друг засегнат сектор - ще инвестират много, за да възвърнат клиентите си, смята стратегът на рекламната ангеиця TBWA Ема Монтгомъри.


А за да накарат хората да се върнат по заведенията и да правят покупки, ще е нужен нов стил. Зрителите са уморени от разчувстващи реклами, изразяващи благодарност към работниците на първата линия, смята Пол Маробела, главният изпълнителен директор на Havas Creative North America.


Един от добрите подходи е хуморът - като в тази реклама на слухови апарати Eargo.


Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1854 Весело

    Излязоха хубави вицове по темата - от, това е супер успешна женска конспирация, като да спреш всички спортни събития и да оставиш мъжете в къщи, до описанието за корона вируса, като това жена ти да разглежда в телефона ти.

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3011 Весело

    А за да накарат хората да се върнат по заведенията и да правят покупки, ще е нужен нов стил.
    ________________
    Не стил а пари трябват и то кеш! Мириканците са се презапасили с тоалетна хартия, консерви и боеприпаси за няколко години!
    Онлайн продажбите вървят предимно с вибратори и надуваеми кукли - изолацията ще е дълга!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Спирам да пия Смирнофф.

  5. 5 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    Нито съм бил в депресия, нито съм очаквал чували с трупове у нас, нито смятам да се смее на шеги с това, което ни донесе толкова тревоги, неудобства и страдания !

  6. 6 Профил на Кулев
    Кулев
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Спирам да пия Смирнофф.
    —цитат от коментар 4 на Virgin


    'щото не можеш да изпълниш презервативите ли?
    Или 'щото няма с кого да ползваш презервативи, хе хе хе...

  7. 7 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3374 Неутрално

    Бира "Бъздуайзър"!?
    Да не се базикате нещо?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  8. 8 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    Не чакам рекламната индустрия да ми разрешава да се смея.
    Не споделям мнението на авторите на статията, че тя има смисъл.

  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3341 Весело

    До коментар [#8] от "PisnaMi":

    Не споделяш сега, втора "пандемия" ли искаш?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#8] от "PisnaMi":Не споделяш сега, втора "пандемия" ли искаш?
    —цитат от коментар 9 на дерибеев


    Каква пандемия? Истерия - да.
    Щетите от короната са по-малко от щетите, нанесени от мерките срещу короната. Ако не днес, след година-две ще го разбереш и ти.

  11. 11 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#8] от "PisnaMi":Не споделяш сега, втора "пандемия" ли искаш?
    —цитат от коментар 9 на дерибеев


    Каква пандемия? Истерия - да.
    Щетите от короната са по-малко от щетите, нанесени от мерките срещу короната. Ако не днес, след година-две ще го разбереш и ти.

  12. 12 Профил на va1terego
    va1terego
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Малко встрани от темата (тя и без това си е бая странична) - дали в скоро време вече ще е невъзможно да има американска реклама без: черни(лки), траверси и/или лесбии?

  13. 13 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#12] от "va1terego":

    Що се касае за пол и раса - не. Най-малкото бял и черен, жена и мъж. За трети пол все оше нямат изисквания. В някои свери, азиатец, латино и арабелка също са задължителни. Дълбока тема.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    Рекламата на EARGO е много тематична!
    :-)

    ...Иначе рекламните агенции ще се рестартират, когато го направят рекламодателите с техните бюджети... След това ще последва обичайното предброяване на труповете и последващата го консолидация.

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK