Турция може да пуска туристи само след PCR тест

Турция може да пуска туристи само след PCR тест

© Reuters



Турция работи за начало от края на май на туристическия сезон, но той ще е съвсем различен от всичко досега. Постигнатите миналата година 34.5 млрд. долара приходи (+17% спрямо предходната година) скоро няма да са постижими. Прогнозата на Tourism Economics е за спад между 11% и 18% на туристите тази година и това може да се окаже доста оптимистично. Водещата група са руснаците (7 млн. миналата година) и германците (5 млн.).


Президентът Реджеп Тайип Ердоган каза преди няколко седмици, че иска на 24 май страната да има двоен повод за празнуване - края на Рамазана и началото на туристическия сезон. Но заради пандемията от новия коронавирус до 95% от обектите да затворени, резервациите са с 68% по-малко и се подготвят над 130 правила за сектора, които трябва да бъдат изпълнени до 1 юни.


Ето какво е известно досега:




- ключово е как ще се допускат чужденци в страната и предложението на здравния министър е това да става след PCR тест при пристигането; той се взима с проба на секрет дълбоко в гърлото или в носа и регистрира наличие на COVID-19 с точност до 98%; резултатът излиза най-бързо след няколко часа и не отчита дали човекът е бил болен и има ли антитела; капацитетът на страната е 50 000 теста на ден


- на много места е вероятно да се наложи до половината легла да останат незаети, тъй като няма как да се спазят стандартите; силно ще бъдат разредени шезлонгите и местата по плажовете


- туристите ще бъдат информирани за мерките, ограниченията и изисквания, преди да са потеглили за Турция, както и при пристигане


- обектите ще получат сертификат за готовност за работа в извънредните условия съгласно международни стандарти за здравна и хигиенична среда; такива трябва да имат авиокомпании, летища, автогари, морски гари, хотели, места за хранене


В моловете мерките за сигурност, въведени преди години за борба с тероризма, са подсилени и с термокамери. Вероятно така ще изглеждат и входовете на хотели и курортни комплекси

© Reuters

В моловете мерките за сигурност, въведени преди години за борба с тероризма, са подсилени и с термокамери. Вероятно така ще изглеждат и входовете на хотели и курортни комплекси


- хотелите ще избират дали напълно да заменят "шведската маса" с а-ла карт меню, или да запазят бюфета, но зад плексигласова преграда, зад която служител приема и изпълнява поръчката, т.е. гостите не докосват храната и приборите за пресипването ѝ в чиниите


- всяко заведение или хотел трябва да имат специален служител за инспекция на антивирусните мерки и стандартите за хигиена и редовното дезинфектиране


- общите зони и стаите в хотелите трябва така да се преподредят, че да се спазват мерките за дистанция


- на входа на всеки обект трябва да има защитни маски и облекла


- температурата на влизащите, настанените и персонала ще се измерва с термокамери


- трябва да има план за обособяване на изолирани зони при поява на съмнение за заразен


- персоналът трябва да бъде инструктиран, обучен и да е тренирал как да работи при новите условия и да реагира при криза


От понеделник работят и ателиетата за маникюр, но при строги защитни мерки

© Reuters

От понеделник работят и ателиетата за маникюр, но при строги защитни мерки


- максимално ще се използват средства за еднократна употреба


- драстично трябва да се намалят плащанията в брой и да се използват такива с карти и онлайн през QR кодове; хотелите от по-висока категория вече опитват да въведат системи за отваряне на стаите, без да се раздават ключове или магнитни карти на гостите


- спазване на дистанция в общи зони като ресторанти, плажове, зони край басейн; в заведенията между масите трябва да е поне 1.5 метра, а между столовете - поне 60 см.


В Турция вече може да се види как ще изглеждат подобни мерки. Молове инсталираха специални портали и термокамери на входа, Във фризьорски салони се работи с предпазен щит и маска, а в ателиета за маникюри щитът е и за служителя, и за клиента.

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3632 Неутрално

    Турция е огнище на зараза, който иска да летува там трябва да мине тест за вменяемост...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3625 Неутрално

    "Водещата група са руснаците (7 млн. миналата година)"





    За тези да не си правят много, много сметката, Вожда им каза - лятото на Сочи или Крим.
    Както се казва, "приятна почивка"...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  3. 3 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    Според мен най - смислено щеше да бъде просто да се примирят че тази година туризъм няма да има (важи за всички държави). Да използват възможността да подобрят инфраструктурата, да развиват други отрасли, да научат нещо ново. Светът няма да се свърши без туризъм.

  4. 4 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Тази година там трябва да е финала на Шампионска лига ... много вероятно да не е там :)

  5. 5 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4096 Весело

    До коментар [#1] от "Norman Granz":

    " Турция е огнище на зараза, който иска да летува там трябва да мине тест за вменяемост..."

    Ами това са основно руските туристи, някои наши сънародници също, макар че при очертаващия се срив на руската икономика, тази година далеч не се очаква цунами от желаещи да посетят Турция.....

  6. 6 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Ясно е едно - тязи година в Турция няма да се ходи...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  7. 7 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    " За тези да не си правят много, много сметката, Вожда им каза - лятото на Сочи или Крим.
    Както се казва, "приятна почивка"

    И до Сочи не се очертава да ходят ! При над 50 процента неработеща икономика.......

  8. 8 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 944 Весело
  9. 9 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    А туристите ще искат ли да ходят, ако могат да се заразят :)

  10. 10 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    До коментар [#1] от "Norman Granz":
    Благодаря ,още февруари отказах екскурзия в Турция за следващия месец , други приятели платиха екскурзията и сега нито им връщат парите ,нито екскурзия поне за сега ,а и да има , ще пропуснем , не желая да съм съсед с руски туристи идващи от страна с много спорни изследвания във всички области ,като се има в пред вид допинги изследванията колко са им истина ,представям си и ковид изследванията как ще са им верни ,ще пропуснем тази година .

  11. 11 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 561 Неутрално

    А кой би отишъл да си почива в подобни лабораторни условия?

  12. 12 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3086 Неутрално

    Ето така се прави!
    А не като нашите тарикати на юнашко доверие!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  13. 13 Профил на boni kom
    boni kom
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До началато на лятото и турците и гърците ще пускат всеки желаещ без тестове и подобни церемонии.

  14. 14 Профил на Stan Todorov
    Stan Todorov
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Аз пък си карам дълга принудителна почивка в Турция вече 2 месеца. От 13 март съм тука. Вече хотела си го плащам на седмица. По земя няма измъкване (затворени граници), със самолет не става (анулирани полети). Разгледах вече всички квартали на Истанбул, островите наоколо, Бурса, Измир..вече ме познават в квартала, все едно живея тука от години.

  15. 15 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1507 Весело

    Оф, да, голям кеф съмнително обучени анадолци да ти бръкнат в синусите.

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3625 Любопитно

    До коментар [#10] от "edin drugii":

    Нормален ли е някой да ходи на екскурзия в Турция!?

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  17. 17 Профил на boni kom
    boni kom
    Рейтинг: 0 Неутрално

    "Водещата група са руснаците (7 млн. миналата година) и германците (5 млн.)"

    Тва се данни за последното лято когато рекордни 12 милиони руснаци почиваха в Египет и 10 милиона почиваха в тяхните Крим и Сочи.

  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3632 Неутрално

    До коментар [#10] от "edin drugii":

    Аз съм бил на летуване в Турция един единствен път - когато детето ми беше на 2 годинки, в хотел Спайс (Spice) в Анталия. С жена ми умряхме от скука, но на детето му беше забавно - безброй басейнчета с различна дълбочина, водни пързалки, катерушки, атракции.
    https://www.verso.bg/pictures/2018/12/14/42148/original.jpg

    Днес да ни вържеш там, ще прегризем въжето и ще избягаме.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Туризъм тази година явно няма да има. Кой човек ще отиде в държава на 9-то място в света по брой на открити (за неоткритите не се знае) заразени?
    В Турция се надяват на вътрешните туристи (турците само чакат да се разреши и тръгват към курортите си), като обаче се говори за вдигане на цените, защото според новите правила хотелите ще могат да се пълнят само на 60 % от капацитета си, заради социалната дистанция, и трябва някак да се печели, а това става с вдигане на цените.
    Въобще в Турция се говори за вдигане на цените на всичко, например самолетните компании казват, че вече няма да има евтини билети и не се знае въобще как ще издържат компаниите, ако им се наложи да спазват социална дистанция в самолетите и не пълнят самолетите докрай с хора.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  20. 20 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Според мен най - смислено щеше да бъде просто да се примирят че тази година туризъм няма да има (важи за всички държави).
    —цитат от коментар 3 на zxp53317185

    Добре ама хотелите са с кредити, банката си чака вноските.
    Отделно дето стотици хиляди хора, работещи в туризма, чакат да вземат заплати.
    Зарзаватаджиите чакат да продават домати и краставици за шведските маси.
    И така нататък, и така нататък. Нещата са много комплексни.
    По тази логика, освен туризма, дай да затворим и всички други дейности. На работа да ходиш не е ли рисково - само сутрин в офисния асансьор влизаш с 10 души на 2 кв.м.
    Значи цялата година никой нищо да не работи - ами какво ще ядем?

  21. 21 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#18] от "Norman Granz":

    Ходил съм в Турция, но не на почивка, но знам езика.
    та идеята е, че ако отидеш там и не знаеш езика и се самозатвориш в едно такова място с "ол инклузив" и разбира се умираш от скука. То е хубаво да се обикаля някъде, като обаче се внимава, все пак друга държава със съвсем друг манталитет. Един познат каза, че ходи в Турция на по неизвестни курорти, но с колата за да може да си обикаля нагоре, надолу и да разглежда.
    За мен Турция е само Истанбул, няма ли го Истанбул няма я и Турция.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  22. 22 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#20] от "Камен":

    Ами според мен решението за тези хора е разсрочване на кредитите, сваляне на разходите до минимум и евентуално търсене на алтернативни приходи, ако е възможно. Просто понякога е по - полезно да приемеш реалностите и да вземеш мерки отрано, вместо да си слагаш капаци на очите.

  23. 23 Профил на army
    army
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Според мен най - смислено щеше да бъде просто да се примирят че тази година туризъм няма да има (важи за всички държави). Да използват възможността да подобрят инфраструктурата, да развиват други отрасли, да научат нещо ново. Светът няма да се свърши без туризъм.
    —цитат от коментар 3 на zxp53317185


    Напълно подкрепям мнението. Даже скоро четох в Lonely planet, че и Хавай използват това време, за да забавят малко темпото, да се прегрупират, да се организират и да се уверят, че когато отворят отново, дестинацията ще има вече изграден план за устойчив туризъм.

  24. 24 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Не знам Турция как ще излезе от цялата тази ситуация, защото лирата се срина спрямо долара и е 7 лири за долар (а преди 3 г. беше 3,50 лири за долар) и след като стана кризата с пастор Брансън, Ердоган наложи изкуствени ограничения на бизнеса, за да може да се гарантира изкуствено спиране на инфлацията. Но това можеше да е до време. Сега удари и вируса и е интересно вече какво може да се направи, защото икономиката им и без това е в много трудно положение. Цените сега ще се вдигат с много и за това ще бъде обвинен вирусът, но истината е, че в Турция просто от 2 г. изкуствено се държат цените ниски. И това все някога трябваше да свърши, и сега вирусът е идеалното оправдание за бездарната външна политика на Ердоган (заради която стана и кризата с пасторът и тръгна да се срива лирата).

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  25. 25 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    На някои правителства кризата с вируса им дойде точно навреме и това важи и за Русия, защото сега цялата криза заради бездарното управление на Путин ще бъде оправдана с кризата заради вируса.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  26. 26 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    На някои правителства кризата с вируса им дойде точно навреме и това важи и за Русия, защото сега цялата криза заради бездарното управление на Путин ще бъде оправдана с кризата заради вируса.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  27. 27 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#13] от "boni kom":

    всички на това се надяваме.това дето са го описали в статията е покана да НЕ ХОДИТЕ В ТУРЦИЯ.АЗ ПРИ ТАКИВА УСЛОВИЯ БИХ СЕ ОТКАЗАЛ.(до мин.година правех по 2 посещения годишно)

  28. 28 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#26] от "anonim440":

    стига с тоз вашия путин ,бе путин та путин русия та русия,темата е ще ходим ли на море в съседни и несъседни държави.

  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#3] от "zxp53317185":

    А заетите в туризма примерно 20% от населението какво да правят - да се примирят че ще гладуват до догодина ? А пенсионерите, болниците, образование, армия и полиция дали ще се примирят лесно с едно 20% намаление на доходите щото без туристи няма и данъци?

  30. 30 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#24] от "anonim440":

    ти Турция не я мисли тя е суверенна държава със собствена валута.какво да кажат европейсКите страни ,които трябва да вземат назаем срещу лихва парите си -вижте италия в какво положение е.ЗА ТУРЦИЯ СОБСВЕНАТА ВАЛУТА Е ЕДИН ОГРОМЕН ПЛюС.ПОСЛЕДНИТЕ ДВЕ ГОДИНИ СОБСВЕНИЦИТЕ НА ДЕПОЗИТИ В ТУРЦИЯ СА СПЕчЕЛИЛИ М/У 7 И 10% ОТ ДЕПОЗИРАНАТА СУМА(КАТО ОТчЕТЕМ КУРСА СПРЯМО ДОЛАРА,ТОВА ЗАРАДИ ВИСОКИТЕ ЛИХВИ) ДОЛУ ГОРЕ ТОЛКОВА ЗА ЗАГУБИЛИ СПЕСТИТЕЛИТЕ В ЕВРОПА(ОФИЦИАЛНО НЯМА ИНФЛАЦИЯ И СЪОТВЕТНО НЯМА ЛИХВИ,ДАЖЕ СИ ПЛАщАш.

  31. 31 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#21] от "anonim440":

    ЗАВИСИ КОЙ КАКВО ТЪРСИ,МЕН МИ ХАРЕСВА КЛИМАТЪТ ,АВТЕНТИчНОСТТА (НА ПАЗАРИТЕ ПО КОИТО СТОЯ С чАСОВЕ ВИЖДАш ДА ПРОДАВАТ МЛАДИ МОМИчЕТА В НАЦИОНАЛНИ НОСИИ,ПРОДУКТИТЕ СА ИСТИНСКИ И МНООООГО ПО-ИЗГОДНИ ОТ БГ.ОСВЕН ТОВА НЯМА ПРЕСТЪПНОСТ(ПОНЕ НЕ КАТО В ЕВРОПА).НЕ ЗНАМ ЕЗИКА НО ПОНЕ ЦИФРИТЕ И НЯКОЙ КЛючОВИ ДУМИ СЕ НАУчАВАТ(А НА МНОГО ОТ ПЛОДОВЕТЕ И ЗЕЛЕНчУЦИТЕ ДУМИТЕ СА КАТО НА БЪЛГАРСКИ ИЛИ МНОГО ПОДОБНИ-РЕЗУЛТАТ НА 500 ГОДИНИ СЪЖИТЕЛСТВО.

  32. 32 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#15] от "lil_alex":

    ОщЕ НЕ СТЕ ЛИ РАЗБРАЛИ ,чЕ ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО В ТУРЦИЯ Е ДОСТА НАД СРЕДНТО НИВО ПО СВЕТА .МЕЖДУНАРОДЕН ХЪБ ЗА ВСЯКАВИ СЛОЖНИ ОПЕРАЦИИ,УСПЕшНО КОНКУРИРАщ ИЗРАЕЛ И ГЕРМАНИЯ, СТИГА С ТЕЗИ ОСТАРЕЛИ СТЕРЕОТИПИ.

  33. 33 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    До коментар [#20] от "Камен":Ами според мен решението за тези хора е разсрочване на кредитите, сваляне на разходите до минимум и евентуално търсене на алтернативни приходи, ако е възможно. Просто понякога е по - полезно да приемеш реалностите и да вземеш мерки отрано, вместо да си слагаш капаци на очите.
    —цитат от коментар 22 на zxp53317185


    Добре, но ако ти имаш пари, внесени в банката и като отидеш да си ги изтеглиш ти кажат - ела догодина, сега пари няма, защото не сме си ги събрали от тези, на които сме ги раздали?
    Ти какво работиш - твоят сектор не е ли засегнат? Аз не съм в туризма, но и при нас има риск. Да затворим и ние ли една година?
    Решението, което вземат в повечето държави, май ще е - да отваряме внимателно и на степени, пък 1% от хората, които хванат вируса може и да си отидат и това е. Който е сред тях, жалко, обаче хората ще кажат - няма заради тях аз да не мога да си плащам ипотеката и да ми вземат жилището и децата ми да ходят гладни...

  34. 34 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2872 Неутрално

    Къде оня едоокият ислямис...т Ети Миленчо,дето обясняваше ,че било гъчкано от западни и всякакви туристи,а сега ще ги допускат само като им бъркат в гърлата и не знам още къде.Проваления режим на Ердоганчо си отива безвъзвратно !Всичко е замряло и блокирано в Турция,но за разлика от развитите западни държави е банкрутирала много преди коронавируса на техните китайски "приятелчета"..

    shlshlshlshl
  35. 35 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    До коментар [#3] от "zxp53317185":А заетите в туризма примерно 20% от населението какво да правят - да се примирят че ще гладуват до догодина ? А пенсионерите, болниците, образование, армия и полиция дали ще се примирят лесно с едно 20% намаление на доходите щото без туристи няма и данъци?
    —цитат от коментар 29 на m17


    Нарича се преквалификация или мотиката и на село на който не му харесва. :)

    Те хубаво ще отворят всичко - но не идват, или па дойдат и почнат да се заразяват и спрат да идват и почнат да подават разни съдебни искове.

    Изобщо докато вируса циркулира ще е стагнация - никой няма да харчи, щото не е ясно дали утре ще е на работа, а смелчаците туристи дето ще рискуват възможност да се заразят ще са единици (може би 10-20%).

    Така че той избора зависи от това колко бързо ще се очистим. Но политиците не искат да наложат строги мерки до пълно изчистване, а мислят разни схеми как да подпомагат, как да стимулират, как да .... Обаче в крайна сметка всичко зависи от потребителите.

  36. 36 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    няма заради тях аз да не мога да си плащам ипотеката и да ми вземат жилището и децата ми да ходят гладни...
    —цитат от коментар 33 на Камен


    То това зависи от хората. Хората могат да кажат - бал съм го отивам си на село или па свивам потреблението до най-основното.

    Като нямаш потребление - икономиката страда.

  37. 37 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    Никога не ме е гонил мерак за Турция.
    Ако доживея да и мине ердоганизма, може, но тази година - не.

    Еретик
  38. 38 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#30] от "bnc59488372":

    7-10 % лихва на година, а лирата се срива с по 33 % на година.
    Това печалба ли е?
    На минус е човек с 23-26 % на година.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  39. 39 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    До коментар [#18] от "Norman Granz":Ходил съм в Турция, но не на почивка, но знам езика.та идеята е, че ако отидеш там и не знаеш езика и се самозатвориш в едно такова място с "ол инклузив" и разбира се умираш от скука. То е хубаво да се обикаля някъде, като обаче се внимава, все пак друга държава със съвсем друг манталитет. Един познат каза, че ходи в Турция на по неизвестни курорти, но с колата за да може да си обикаля нагоре, надолу и да разглежда.За мен Турция е само Истанбул, няма ли го Истанбул няма я и Турция.
    —цитат от коментар 21 на anonim440


    Турция е огромна и има много какво да се види. Просто масовият туризъм е фокусиран в курортите на Средиземно море. На мен би ми било интересно да видя северо-източна Турция - там където се събират границите на Грузия и Армения. Там има много красиви планини и останки от арменска и грузинска архитектура.

  40. 40 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#38] от "anonim440":

    НЕ СТЕ ПРАВ ЛИРАТА МИНАЛАТА ГОДИНА НА 19.05.2019 Я КУПИХ ПО 27 СТОТИНКИ ,КОЛКОТО СЕ ПРОДАВА И ТАЗИ ГОДИНА.ПОСЛЕ СЕ КАЧИ И СЕГА ПАК Е ОКОЛО 26/27СТ.

  41. 41 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#40] от "bnc59488372":

    Е да де, но преди 3 г. беше 3,50 лири за долар, после след една година падна рязко на 8 лири за долар (за кратко) и после се стабилизира на 5,50-6 лири за долар. Само че тази година е 7 лири за долар. След 2015 г. (след опита за военен преврат) лирата е доста нестабилна.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  42. 42 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#33] от "Камен":

    Значи, относно разсрочването на кредитите, идеята е държавата да поеме разходите по лихви на засегнатата част от бизнеса. А отложените плащания на част от бизнеса няма как да съборят банковата система за един летен сезон.

    Относно дали и аз съм засегнат, засега само с 10 дена отпуск, времето ще покаже дали и по - сериозно. Но имам малко спестявания, за щастие кредитът ми е пред изплащане. Ако се наложи в краен случай ще сменям професията и така. Колкото и да е клиширано, наистина май - важното е да сме живи и здрави, а работа ще има колкото искаш, стига да си с нагласата да работиш.

  43. 43 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    До коментар [#42] от "zxp53317185":

    Първо, "държавата да поеме" какво значи? Само два варианта има: 1. С напечатани пари 2. С пари, събрани от данъците. Значи останалите индустрии, които работят, да издържат многото, които няма да работят цяла година? И ще получат ли нещо срещу това, например дял от бизнеса им, като се възстанови? Или печалбите за тях си, пък загубите за данъкоплатците?

    И второ, не е само част от бизнеса. То да само хотелите... ами ресторантите, ами фризьорите, ами концертите, спортистите, детските аниматори и партита за рожден ден ако щеш, стотици хиляди са засегнати. Даже почти няма такива, дето да не са. Та ако на едните ще се дава, ще ревнат и всички останали "дайте и на нас".

  44. 44 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Да де , ама ПСР а показва моментното състояние само а и дори там ве е 100 % сигурен. Гадното при тоя вирус е че теста може да си заразен, но това за излезе наяве след седмица или две. Точно когато туриста се е разпищолил по всички ресторанти и басейни. Е и...целия хотел карантина?!?!

  45. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3829 Любопитно




    До коментар [#31] от "bnc59488372":

    АВТЕНТИчНОСТТА (НА ПАЗАРИТЕ ПО КОИТО СТОЯ С чАСОВЕ ВИЖДАш ДА ПРОДАВАТ МЛАДИ МОМИчЕТА В НАЦИОНАЛНИ НОСИИ,ПРОДУКТИТЕ СА ИСТИНСКИ И МНООООГО ПО-ИЗГОДНИ ОТ БГ
    =======
    Гледам. .....уловил си екзотиката. .....онова нещо дето и с камион пари неможеш да го купиш...
    Вечната магия на анадолския пазар.....
    Аз също стоя с часове там ....идва ми като терапия....

    Ако бяхме обаче член на ЕС. ....от това нямаше и помен да остане .....
    В началото на века ,бе запланувана тотална евро интеграция на Анадола. ....която за щастие се провали ....

    Bukalemun
  46. 46 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#43] от "Камен":

    Не сте ме разбрали. Държавата да поеме разходите по лихвите, а не цялата издръжка на бизнеса. Разходите за това съвсем не са толкова големи че да трябва да се печатат пари. В статията ставаше въпрос за туризъм, затова съм отбелязал само този бранш. Фризьорите вече работят, скоро и спортистите итн. И съжалявам, но това че някой е обеднял е нещо абсолютно очаквано и нормално. Глупаво е да се очаква че икономиката ще има постоянен растеж, без спадове.

  47. 47 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3829 Весело

    До коментар [#46] от "zxp53317185":

    Глупаво е да се очаква че икономиката ще има постоянен растеж, без спадове.
    ======
    Глупаво е ,но хваща дикиш. ....
    :)
    Този вид терминология е в основата на западно финансовия модел за парите ....който за щастие вече си отива .....
    За мен лично най смешен ми беше лафа ....'минимален праг на бедност'.....:)
    И после едни числа .....които важаха за целия свят. ....
    Луда работа. ...

    Bukalemun
  48. 48 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    Интересно че, PCR тест ще са прилага само на чуждите туристи. Местните ще се приемат без тест.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK