Всеки трети румънец би отказал ваксина за COVID-19

Букурещ

© Associated Press

Букурещ



Един от трима румънци би отказал ваксина срещу инфекцията COVID-19, причинявана от коронавируса SARS-CoV-2, сочи проучване от миналата седмица, предаде "Болкан инсайт".


Представителното проучване сред 1000 души, извършено от Румънския институт за оценка и стратегии (IRES), показва, че 33% от респондентите не биха се ваксинирали при никакви обстоятелства.


Четирима от десет румънци биха приели ваксина само ако е преминала тестове и е била одобрена.




"Болкан инсайт" отбелязва, че експерти призовават парламента в Букурещ да приеме законодателство, което да направи ваксинирането задължително. Същевременно кризата с коронавируса извежда на преден план нарастващата видимост на движението срещу ваксините в страната.


През февруари парламентът в страната гласува за законодателство за задължително ваксиниране за грип, морбили и други заболявания (не се включва коронавирусът, тъй като в Румъния тогава имаше малко случаи, заразата още не бе обявена за пандемия, а и не съществуваше ваксина, както е и в момента).


Движението срещу ваксините обаче заклеймява и този законопроект, на който предстои окончателно гласуване, заради евентуалните здравни рискове, които според тях крият ваксините. Това поражда у някои медицински експерти тревога, че текстът накрая ще бъде оттеглен.


В Румъния има над 17 хил. случая на COVID-19, от които 1126 са смъртни.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7843 Любопитно

    Защо ли никой не им ще ваксината ?

    [email protected]
  2. 2 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    А как е в България. Или тук няма да има допитване,защото ще ни наложат ваксините със закон? От тези всичко може да се очаква.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5612 Неутрално

    В света ще има поне 4 различни ваксини в началото - вие коя ще предпочетете и защо ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5612 Неутрално

    До коментар [#2] от "proza":

    Вероятно така ще стане. Но коя от всичките ще е задължителната и по какви причини ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    Отказвай народе! Бил Гейтс (ама после пак станал хетеро), ще ви чипира, като ви пусне 5 джи на пидиефите, за да ви хакне рутера, през тисипи протокола на сишарпа!

  7. 7 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 599 Весело

    На нашата плоска Земя, ние хората с плоски мозъци нямаме нужда от ваксини. Носим шапки от фолио и гердани от чесън и сме безсмъртни.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  8. 8 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2711 Любопитно

    Интересно, какъв процент в Бг биха отказали да се ваксинират за тетанус?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    Тя е за богатите. От тях има какво да се преразпределя. Матрял трябва да има, щото все пак нЕкой трЕбва и да работи.

  10. 10 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    Прави се проучване за ваксина, която не съществува? Ако утре Ананиев издаде заповед да ви бъде с нещо си, дето не знаете какво е вие ще се съгласите ли? Аз не бих.

  11. 11 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    Интересно, какъв процент в Бг биха отказали да се ваксинират за тетанус?
    —цитат от коментар 8 на DDR


    В България нещата са малко противоречиви....от една страна, БЦЖ-то ни спасява от КОВИД-а, от друга страна ваксините са отровни и чипират хората. Та не знам :)

    Обичам да грухтя и плюскам.
  12. 12 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2964 Разстроено

    Чети, българино, и не си създавай комплекси. И другите са такива.

    Еретик
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2711 Весело

    До коментар [#11] от "Свинчуга":

    И от трета, като опре ножа до кокала и викат ”ама защо държавата не си върши работата, защо ни слуша, ние сме прости хора, така само си говориме, от нас нищо не зависи”😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  15. 15 Профил на oziris
    oziris
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Любопитното е откога на държавата се дава правото да налага какви медикаменти ще се слагат в троето лично тяло. Ако ваксините бяха толкова хубаво и работещо нещо защо се налага законодателно да се налага ваксинирането? Никой не налага да се вземат витамини например, хората го правят доброволно. Няма човек, който да работи против собственото си здраве. Проблемът е в т.нар. експерти, които твърдят, че знаят всичко и друго мнение няма и активно се блокира и дори преследва. Има 2 примера за държави с подобно устройство - фашизъм и комунизъм. А Робърт Кенеди успешно осъди правителството на САЩ за това, че не може да предостави научни изследвания за сигурността на ваксините в последните 30 години, както се изисква по закон. Това защо не се съобщава в медиите?

  16. 16 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3339 Неутрално

    Много прост народ с компютър се навъди!
    Преди само го подозирах, а сега си го пише на висок глас:
    -Неудържимо съм прост, вижте ме!

  17. 17 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    До коментар [#12] от "Костадин Иванов":

    Опита ми е показал, че националността не играе голяма роля. Хорста са няколко основни типа, еднакво добре представени сред всички националности.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  18. 18 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Жалко, че са само една трета. ВСЕКИ НОРМАЛЕН ЧОВЕК БИ ОТКАЗАЛ ВАКСИНА СРЕЩУ КИТАЙСКИЯ ВИРУС.
    По същата причина, поради която се отказва противогрипна ваксина. Защото не само не работи, но може да е вредна.
    Основните ваксинации като БЦЖ, Полио, варицела и пр. и пр. са си напълно необходими. Обаче тия противогрипните, както и ковид дето се гласят да правят, са повече за Биг Фарма и милиарди печалба. Вижте какви милиарди направи Биг Фарма само с тестовете и какви политически лостове използваха да намалят употребата на антибиотици и хлорхинини и как неистово от няколко години водят грешната пропаганда да не се били вземали антибиотици при грип! За да си продават многократно по-скъпи и съмнителни лекарства. За себе си знам - при грип, ако се влоши, взимам Зитромакс. Три таблетки, по една на ден. На втория ден съм О.К., на третия съм забравил, вместо да се мъча седмица-две. А пропо - в Северна Италия има силна корелация между броя смъртни случаи с ковид и противогрипни ваксини масово прилагани през 2018-19.

  19. 19 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    И аз бих я отказал, просто защото се опасявам от страничните ефекти и вярвам, че организмът ми е достатъчно здрав, за да се справи с евентуално заразяване.
    Мисля, че вместо да се задълбават във ваксината, по-добре би било да се задълбочат в посока на лечението.

  20. 20 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2964 Весело

    До коментар [#11] от "Свинчуга":И от трета, като опре ножа до кокала и викат ”ама защо държавата не си върши работата, защо ни слуша, ние сме прости хора, така само си говориме, от нас нищо не зависи”😉
    —цитат от коментар 14 на DDR


    +++++++++++++
    Класика! Първи ще реват тези с "ограничените права".

    Еретик
  21. 21 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#15] от "oziris":

    На теория може да се пробвате без ваксина с полиомелит, туберколоза, тетанус, морбили и прочие...

    На практика ние като общество не искаме средната продължителност на живота да е 30 години и всеки сезон да измират стотици хиляди от болести които можем да предотвратим. Капиш?

  22. 22 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 462 Весело

    Издирете в кои ресурси с всезнаещ авторитарен тон, примесен с "фашисти", "G5", "СЗО", "Бил Гейтс", "ще ни тикнат в концлагер" и пр., се обяснява "научно", че не само ще пукнеш от ваксината (дет още я нема), но и преди това ще се заразиш от всичко възможно боледувайки в страшни мъки, ще ти поникне гърбица, и, разбира се, ще станеш импотентен.
    ( Подсказка: добрата, честна, откровена и човеколюбива Евразийщина, може би (ツ) )

  23. 23 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3076 Неутрално

    До коментар [#8] от "DDR":

    Два пъти процента можещи да напишат "Тетанус"

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  24. 24 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1436 Любопитно

    Манипулирането на масите на тема ваксиниране е пълен ход...С удивление чета за страховете които се насаждат в Расия имено срещу васкините...Очевадно двуклетъчните не са само там.....Тоталната неинформираност,ниският умствен статус и пословичната мнителност на нашенеца се проявява...Ваксините срещу морбили,БЦЖ и други спасяват и сега...

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  25. 25 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 840 Неутрално

    И аз бих я отказал, просто защото се опасявам от страничните ефекти и вярвам, че организмът ми е достатъчно здрав, за да се справи с евентуално заразяване.Мисля, че вместо да се задълбават във ваксината, по-добре би било да се задълбочат в посока на лечението.
    —цитат от коментар 19 на atmanpg


    То хубаво, ама ако има лечение. Всъщност засега такова няма. Разчита се организма да се справи като му се помогне.

  26. 26 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Виждали ли сте как се тътри нещастник, преболедувал полиомиелит ("детски паралич", или кратко "полио") ?
    Срещу тази страшна болест има ваксина.

    Спомнете си и от какво е умрял съвсем млад големият ни поет Христо Смирненски. Правилно, от "Жълтата гостенка".
    Срещу нея също има ваксина- "БЦЖ".

  27. 27 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Любопитното е откога на държавата се дава правото да налага какви медикаменти ще се слагат в троето лично тяло. Ако ваксините бяха толкова хубаво и работещо нещо защо се налага законодателно да се налага ваксинирането? Никой не налага да се вземат витамини например, хората го правят доброволно. Няма човек, който да работи против собственото си здраве. Проблемът е в т.нар. експерти, които твърдят, че знаят всичко и друго мнение няма и активно се блокира и дори преследва. Има 2 примера за държави с подобно устройство - фашизъм и комунизъм. А Робърт Кенеди успешно осъди правителството на САЩ за това, че не може да предостави научни изследвания за сигурността на ваксините в последните 30 години, както се изисква по закон. Това защо не се съобщава в медиите?
    —цитат от коментар 15 на oziris


    Ще дам пример с предпазните колани. При пускането им като опция при покупката на автомобил, много малко хора са си ги поръчали. Трябвало е държавна принуда, за да се наложат и да спасяват човешки животи. Та и тук така. Трябва си принуда защото има всякаки кухи лейки, конспиратолози, религиозни фанатици или просто безхаберни цигани. КАто на запад по-скоро тепърва се въвежда принудата, защото до скоро нямаше нужда от такава и хората се имунизираха доброволно. Но сега хора без базови познания, които не могат да изброят органелите в клетката си позволяват да наричат специалистите, на които това им е работата "т.нар експерти" а попиват всяко мнение(измислица) на всяка анонимна бг(ус, гб, фр..) мама в нета, която се мисли за компетентна по силата на интернет образованието си и четенето на конспиративни сайтове. А ти специално както и всички останали сме ваксинирано достатъчно. Не съм чул някой от антиваксарите да се е оплакал от това. И именно на ваксините дължим изкореняването в нормалния свят на едрата шарка, полиомиелита, дифтерита, коклюша, ограничането на туберколозата....

  28. 28 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 915 Неутрално

    До коментар [#27] от "anton83":

    И е така, и не е така. По принцип съм съгласен с Вас. Обаче, какро и Вие знаете, дяволът се крие в детайлите. Още няма ваксина (не се знаят странични ефекти например) и вече се правят анкети. В другия план, кой ще определя цените на ваксините и кой ще ги плаща? Нали се сещате каква бездна зейва. Почва измисляне на болести и ваксини за тях на безумни цени... Не, много благодаря. Ето Ви пример: ако се докаже, че организма НЕ изгражда имунитет бих се ваксинирал. Ако обаче изгражда, като нискорисков (за проявяване на симптоми) бих изчакал. Естествено във високорисковите възрастови граници бих се ваксинирал. Държавните чиновници и политици са доказвали неадекватността си толкова пъти, че ми е трудно да си доверя здравето на преценката им. Иначе генерално, още веднъж повтарям, сте прав.

  29. 29 Профил на razbi.r_v.am
    razbi.r_v.am
    Рейтинг: 408 Любопитно

    https://www.otizvora.com/2020/04/11908

    "Нещастието, мракът и невежеството съществуват само в отсъствието на любовта."
  30. 30 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 840 Неутрално

    И забавното е, че сигурно голяма част от лаещите против ваксинациите чинно отиват да им бият ваксина срещу Менингокова инфекция или Хепатит А при екзотичните си почивки. Но това е друго нали...

  31. 31 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Всичи ваксини да ги направят пожелание, но примерно да подписваш информирано съгласие, че ако се разболееш от тази болест да си платиш клиничната пътека, ако влезеш в болница.
    Нищо трудно и сложно.

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5612 Неутрално

    До коментар [#26] от "balgariez":

    А знаеш ли колко боледуват от туберкулоза в Бг? И то ваксинирани !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на зелената масчица
    зелената масчица
    Рейтинг: 8 Неутрално

    гледам ваксърите не правят разлика между ваксина и ваксина.

    още по-малко между ваксина и ДНК ваксина

    както русофобите са новите синофоби
    така и ваксърите са новите чипъри

  34. 34 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#27] от "anton83":И е така, и не е така. По принцип съм съгласен с Вас. Обаче, какро и Вие знаете, дяволът се крие в детайлите. Още няма ваксина (не се знаят странични ефекти например) и вече се правят анкети. В другия план, кой ще определя цените на ваксините и кой ще ги плаща? Нали се сещате каква бездна зейва. Почва измисляне на болести и ваксини за тях на безумни цени... Не, много благодаря. Ето Ви пример: ако се докаже, че организма НЕ изгражда имунитет бих се ваксинирал. Ако обаче изгражда, като нискорисков (за проявяване на симптоми) бих изчакал. Естествено във високорисковите възрастови граници бих се ваксинирал. Държавните чиновници и политици са доказвали неадекватността си толкова пъти, че ми е трудно да си доверя здравето на преценката им. Иначе генерално, още веднъж повтарям, сте прав.
    —цитат от коментар 28 на George Svinarov


    Отзад напред. Тук не зависиш от българската държава и чиновнции, защото каквато и да е ваксина ще е създадена и изпробвана в доста по-развити държави. С доста по-сериозно гражданско общество и контрол, включително съдебен. И да, още няма ваксина, но тук се изказват хора, които по принцип са против всички ваксинации. А пак ще напомня, всички ние сме обилно ваксинирани. Пък ако някой се съмнява, нека да се разходи до Африка и да види какво става без ваксини.

  35. 35 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    И забавното е, че сигурно голяма част от лаещите против ваксинациите чинно отиват да им бият ваксина срещу Менингокова инфекция или Хепатит А при екзотичните си почивки. Но това е друго нали...
    —цитат от коментар 30 на anton83


    Това са ваксини, които са се доказвали в продължение на десетилетия.
    А за противовирусните ваксини, няма никакви СТАТИСТИЧЕСКИ факти, че помагат.
    Още повече, че вирусите постоянно мутират.

  36. 36 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1243 Разстроено

    Няма по-добър начин да се намали населението на земята. Ако може още повече народ да отказват ваксинации и да мрат. Дарвин няма нищо напротив.
    —цитат от коментар 3 на Свинчуга


    Лошото е, че не умират само антиваксърите. При повече от 5-7% неваксинирани сред населението вирусите започват да се разпространяват между тях и да мутират. Постепенно мутациите се натрупват и ваксините започват да не помагат на останалата част на населението.

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5612 Неутрално

    До коментар [#31] от "deutschland":

    Сега плащат ли си лечението мургавите ти НЕосигурени братя ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5612 Неутрално

    До коментар [#34] от "anton83":

    Русия и Китай по-развити държави ли са ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на Албатросов
    Албатросов
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Между другото, ако мнението на експертите - на които това им е работата - не е меродавно, защо се вярва на всякакви лаици, прочели и недоразбрали нещо из фейсбука?

    Витамини получаваш така или иначе чрез храната.

    Като знам, как разни индивиди разпалено ми обясняват конспитрационните си теории за неща, с които аз съм работил десетки години, ми е напълно ясно, че невежеството е непобедимо.

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5612 Неутрално

    До коментар [#35] от "atmanpg":

    За вирусните е факт, че не са много надеждни.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на зелената масчица
    зелената масчица
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Между другото, ако мнението на експертите - на които това им е работата - не е меродавно, защо се вярва на всякакви лаици, прочели и недоразбрали нещо из фейсбука?Витамини получаваш така или иначе чрез храната. Като знам, как разни индивиди разпалено ми обясняват конспитрационните си теории за неща, с които аз съм работил десетки години, ми е напълно ясно, че невежеството е непобедимо.
    —цитат от коментар 39 на Албатросов


    с това колко десетки години си работил:

    https://en.wikipedia.org/wiki/DNA_vaccination

  42. 42 Профил на Албатросов
    Албатросов
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#35:"atmanpg"][/quote]

    Вариола, варицела, детски паралич, морбили, заушка… има ли нужда от търсене на статистически данни за ефективността от тези ваксини? Имаш ли представа какъв е шансът за оцеляване при заразяване от бяс, ако няма ваксина?

    Някои ваксини създават дълготраен, а други краткотраен имунитет. Това не означава, че не са ефективни. Съвременните ваксини минават много по-строги процедури за одобрение в сравнение с тези от преди 60-70 години.

  43. 43 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1317 Весело

    Ако се срещнат веганите и антиваксарите, не знам кой ще победи.

  44. 44 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#35] от "atmanpg":За вирусните е факт, че не са много надеждни.
    —цитат от коментар 40 на КМЕТ В СЯНКА


    Загубил съм много часове в търсене на статистика, доказваща че има някаква полза от тях, но нищо не намерих.

  45. 45 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#42] от "Албатросов":

    Визирам противовирусните ваксини.
    Не посочените от теб.

  46. 46 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 915 Неутрално

    До коментар [#34] от "anton83":

    Явно не съм се изразил достатъчно ясно.
    Не бива да се говори за и против ваксинациите по принцип. Според мен когато се говори за ваксини е редно първо да се говори за конкретна ваксина (болест) и второ ваксинации да се налагат на доказани и изучени болести. Аз например не бих се ваксинирал срещу СПИН да речем, по разбираеми причини (възрастови най вече). И когато стане дума за задължителна ваксинация, излиза напред и въпроса с цената.

  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5612 Неутрално

    До коментар [#42] от "Албатросов":

    Ще ни кажеш ли ЗАЩО Е ТАКА !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 245 Любопитно

    И аз бих я отказал, просто защото се опасявам от страничните ефекти и вярвам, че организмът ми е достатъчно здрав, за да се справи с евентуално заразяване.Мисля, че вместо да се задълбават във ваксината, по-добре би било да се задълбочат в посока на лечението.
    —цитат от коментар 19 на atmanpg


    И най- вече, в укреплението на собствената си имунна система!

  49. 49 Профил на Албатросов
    Албатросов
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#42] от "Албатросов":Визирам противовирусните ваксини.Не посочените от теб.
    —цитат от коментар 45 на atmanpg


    Всичко което съм изброил по-горе се причинява от вируси. Какви са ваксините, които предпазват от вирусни заболявания - противогазови или противозачатъчни?

  50. 50 Профил на Албатросов
    Албатросов
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#41:"зелената масчица"][/quote]

    Изобщо не се занимавам с ваксини и затова ценя мнението на тези, които се занимават с тях, а не на анонимни хора по интернет.

    Професията ми е свързана със съвсем друга област, която също изобилства с конспирационни мнения.

  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7712 Неутрално

    Още няма ваксина и настана лют спор. Какво ли ще е , когато се появят няколко.

  52. 52 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    Mного прости човечета и в Румъния? Не съм чувал за ваксини които не са минали тест и не са одобрени?

  53. 53 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2964 Неутрално

    До коментар [#26] от "balgariez":

    Спомнете си и от какво е умрял съвсем млад големият ни поет Христо Смирненски. Правилно, от "Жълтата гостенка".
    Срещу нея също има ваксина- "БЦЖ".
    ========
    Тогава е нямало.

    Еретик
  54. 54 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Интересно, какъв процент в Бг биха отказали да се ваксинират за тетанус?
    —цитат от коментар 8 на DDR


    Интересен въпрос задаваш!
    За отговора обаче е необходимо определено познание по ваксините.
    Конкретно аз съм за изпитани ваксини с доживотен илидълготраен ефект.
    Конкретно за тетанус доколкото знам е с 10 годишна преимунизация, което ме води на мисълта че при нормален резерв от 20 % въздействието е около 12 години и все пак когато настъпиш пирон в бърза помощ без да те питат за годините и проверят в националния график ти бухат за всеки случай.
    Аз ваксини които са от днес до следващия щам съм твърдо против. Няма как да създадеш качествена (без странични въздействия) ваксина срещу бъдещ щам - както е при грипа. Както говорят злите езици може да се окаже, че настоящата ситуация е имено поради такива действия.
    Лично аз смятам че когато организма сам се справи с грипния вирус то на следващата година ще се справи още по-лесно с неговата вариация. След няколко години дори вируса може и да не го засегне. Ако все пак в някоя година вируса те лепне то преминаването пре заразата ще е по-леко. Като малък съм боледувал от грип но в последното десетилетие не съм го усещал без да се имунизирам.
    В другия случай ако всяка година поемаш доза ваксина то организма загубва способността да се бори. Така в някоя година когато поредната зараза пристигне по никое време и не си успял превантивно да вемеш дозата то последствията са тежки.
    А за конкретен процент не знам. Хората са социални животни и при тях е равит стадния синдром. Зависи какво кажат медиите на Пеевски в подкрепа на желанието на управляващите.

  55. 55 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Тест на ваксина означава да сложиш ваксина на 10 000 души примерно и да следиш 5-10 години дали няма да има странични ефекти.
    Тоест след 5-10 години ще имаме сигурна ваксина. Другото си е руска ролетка.

  56. 56 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 1185 Весело

    До коментар [#7] от "Nil satis nisi optimum":

    Особено за драскачите в този сайт.

    Ръй! Ръй!
  57. 57 Профил на Ева
    Ева
    Рейтинг: 448 Весело

    Ако се срещнат веганите и антиваксарите, не знам кой ще победи.
    —цитат от коментар 43 на deutschland


    Те обикновено са едни и същи.

  58. 58 Профил на movafaq
    movafaq
    Рейтинг: 381 Любопитно

    Не трябва да приемаме като даденост, че ваксините завинаги ще се произвеждат от големите фармацевтични компании, че ще се ползват само от богатите граждани и че ще носят огромни печалби за производителите си.
    Има глобална кампания бъдещата ваксина срещу COVID-19 да е безплатна и универсално достъпна. Манифестът на кампанията се обявява против “приватизацията на живота” - на молекулите и гените, които принадлежат на живите същества на планетата. Той бе публикуван на английската секция на българския сайт “Барикада”. Към 11 май 2020 г. е подписан от хора от 29 държави:

    https://en.baricada.org/from-pillage-to-security/

    На 14 май 2020 г. бе обявена подобна инициатива за "народна ваксина срещу вируса", подкрепена от няколко високопоставени държавни глави - като президента на Република Южна Африка Сирил Рамафоса и премиера на Пакистан Имран Хан:

    https://www.unaids.org/en/resources/presscentre/pressreleaseandstatementarchive/2020/may/20200514_covid19-vaccine





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK