Новата "Зелена сделка": възобновяема енергия, ремонт на сгради, влакове

Новата "Зелена сделка": възобновяема енергия, ремонт на сгради, влакове

© Associated Press



Възобновяема енергия, водород, обновяване на сгради - върху това е съсредоточена "Зелената сделка", която еврокомисията трябва да обяви на 27 май. Това показва работен документ за нея, видян от EurActiv.


ЕК съставя план за възстановяване на икономиката и се подготвя да налее поне 1 трлн. евро в стимулиращата програма. Председателят Урсула фон дер Лайен обеща "Зелената сделка" да бъде в основата на тези усилия.


Реновации на сгради


Комисията иска да постигне по-бърза и по-сериозна реновация на сградите, което според нея е "задължително условия за нетно климатично неутрален ЕС". За тази цел е планирано създаването на Европейски финансов инструмент за реновации на стойност 91 млрд. годишно и в комбинация с други източници на финансиране трябва да достигне 350 млрд. годишно. Приоритетно ще се работи по обществени сгради, особено болници и училища.




Що се отнася до жилищните сгради, инструментът цели да мобилизира 50 млрд. евро в инвестиции, за да финансира "зелени ипотеки".


Обновяема енергия и водород


Веригите за снабдяване с обновяема енергия бяха сериозно засегнати от кризата и се очаква пазарът на слънчева и вятърна енергия да се свие с между 20 и 33% тази година. ЕС планира да инвестира 25 млрд. евро в проекти за обновяема електроенергия и да подкрепи национални схеми с други 10 млрд. евро заедно с финансиране от Европейската инвестиционна банка. Ще бъде удвоено финансирането за изследвания на чистия водород, което сега е 650 млн. евро, други 10 млрд. в идните десет години ще се отделят за намаляване на рисковете при проекти с него.


Чисто движение


Що се отнася до автомобилната индустрия, планът предвижда да се удвоят инвестициите в инфраструктура за зареждане на електромобили, като целта е да се създадат 2 млн. станции до 2025 г.


Предвидени са и 40 млрд. евро за Инвестиционен пакет за ренесанс на железопътните линии по ключови маршрути, където пътници и товари могат да се преориентират към този тип транспорт. В плана се предвиждат и повече инвестиции в инфраструктура за велосипеди, финансирана от регионалните програми.

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4229 Весело

    350 млн. годишно.


    Милиарди, милиарди. Никой вече не брои милионите...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4229 Неутрално

    "планът предвижда да се удвоят инвестициите в инфраструктура за зареждане на електромобили, като целта е да се създадат 2 млн. станции до 2025 г."!



    2 млн. станции си е нещо наистина внушително. 2024-2025 вече е ясно какви коли ще караме почти всички, отделно, няма многогодишни бараки, няма димящи таратайки...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    "Обновяема енергия ...
    Алооу, някой стажант ли е писал това?
    Ами разкарайте го! Куцо и съкато знае, че терминът е "възобновяема енергия"...

  5. 5 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Слава Богу, нищо не видях за затваряне на "мръсни" производства...май здравият разум, подкрепен от "короната", ще надделее...

  6. 6 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Ето това на снимката представлява "хай-тек ню грийн джобс" дето ви я обясняват политиците - бачкатор завива панел произведен в Китай на покрив в Швеция, Холандия или Естония не понеже е много слънчево ами понеже субсидиите на Брюксел дотам са изкривили нещата, че и на 15% капацитет ти идва добре - сметката я плаща данъкоплатеца.

  7. 7 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 672 Весело

    До коментар [#3] от "Jazzdevil":

    Прокарват каквото са обещали на избирателите си. Дали е далновидно е друг въпрос.
    Апропо, вярно че, че някои политици преценяват вреди и ползи на око и раздават обществени пари през прозореца на джипката, ама принципно се правят доста анализи. Имам предвид, че никой не се изхвърля, ако предварително не е съпоставил про и контра.

  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Мачкай климатичния чейндж!

    Сегашната криза е перфектният момент за преструктуриране на икономиката.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  9. 9 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    До коментар [#5] от "lz73":

    Надявай се ти да опира нещо до разум - Първото нещо дето новата еврокомисия направи беше да обяви "Извънредно положение за климата"...

  10. 10 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    До коментар [#7] от "pavian":

    Кой го обещавал това на избирателите си - че 25% от бюджета ма ЕС ще отиват за гретенизми? Зелените и Свободния алианс имат 10% от депутатите в европарламента - как стана така, че тяхната програма взе приоритет пред всички останали? На евроизборите миналата година в България тези въпроси дори не бяха споменати.

  11. 11 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Предвидени са и 40 млрд. евро за Инвестиционен пакет за ренесанс на железопътните линии по ключови маршрути, където пътници и товари могат да се преориентират към този тип транспорт. ""

    В железниците има бъдеще.
    Като цяло новината е твърде кисела за нефтодобивниците.
    Възобновяема енергия от вятър, светлина и евентуално водород. Енергия от приливи и отливи.
    Какъв ужаст за нафтологазовиките.

  12. 12 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    "планът предвижда да се удвоят инвестициите в инфраструктура за зареждане на електромобили, като целта е да се създадат 2 млн. станции до 2025 г."!2 млн. станции си е нещо наистина внушително. 2024-2025 вече е ясно какви коли ще караме почти всички, отделно, няма многогодишни бараки, няма димящи таратайки...
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf


    Кои са тия всички?В България колко хора могат да си позволят да дадат по 120 хиляди лева за електромобил?То повечето 12 хиляди не могат да дадат,ти говориш за 10 пъти повече.

  13. 13 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    "Предвидени са и 40 млрд. евро за Инвестиционен пакет за ренесанс на железопътните линии по ключови маршрути, където пътници и товари могат да се преориентират към този тип транспорт. ""В железниците има бъдеще.Като цяло новината е твърде кисела за нефтодобивниците.Възобновяема енергия от вятър, светлина и евентуално водород. Енергия от приливи и отливи.Какъв ужаст за нафтологазовиките.
    —цитат от коментар 11 на gmbh


    Какво бъдеще има в железниците?Не съм се возил на влак от 20 години, нямам намерение и да ползвам такъв.

  14. 14 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 672 Весело

    До коментар [#10] от "Jazzdevil":

    Зелените и Алианса са слабо представени (но с ръст и в ЕП и в националните парламенти), защото големите партии навреме се сетиха да припознаят климатичната тема. А тя е важна за европейците, за които заплати, пенсии и икономическо догонване не са приоритет. Това че тук никой не се е вълнувал, не означава че НИКОЙ не се вълнува :))))

  15. 15 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Много лоша тенденция. Единственият правилен подход в такова време е минимизиране на регулациите, минимизиране на държавни участия и ЛИБЕРАЛЕН КАПИТАЛИЗЪМ ОТ АМЕРИКАНСКИ ТИП. Така, милиони работни места ще се върнат в Европа, ще се създадат истински работни места и професии, ще се създава богатство. Това, което Европа днес прави е един социализъм, който обрича континента на пропадане.
    Зелените енергии нека бъдат на конкурентен принцип, на база СВОБОДЕН ПАЗАР. Не бива да има карбон-квоти, защото това е една от причините за оскъпяване на продукция и изнасяне на производства извън Европа.
    Най-важното обаче е, как хората се чустват. А хората в Европа все повече приличат на канцеларски мишоци, поведението им е като на държавни служители и това се отразява негативно на психиката, ценностната система и на борбеността на хората, особено на младото поколение. Девизът трябва да бъде АЗ искам, АЗ мога, АЗ решавам, АЗ поемам отговорност, АЗ създавам, АЗ водя и т.н. Именно АЗ, а не НИЕ.
    Надявам се, че с течение на времето, Европа ще бъде принудена да подпише свободна търговия с Америка и тогава, за да бъде конкурентна, ще трябва коренно да се промени законодателството към либерален капитализъм от Англо-саксонски тип. И без друго, държавно-правните системи на Англосаксите са много по-съвършени и по-резултатни от тези на Континентална Европа. Засега обаче, естаблишмента на Европа отглежда едно стадо от послушковци и лишава континента от прогрес. В Америка някога е имало хора като Едисон, Тесла и Братя Райт. Такива хора е имало и в Европа. Днес Америка има хора като Бил Гейтс, Джеф Безос, Елон Маск, Дийн Камен и пр. визионери-милиардери от голям мащаб. И това са ИНДИВИДИ. В днешна Европа почти няма такива, защото икономическите и държавно-правните основи са тотално погрешни.

  16. 16 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#12] от "Мусаши":

    И като не могат да дадат, да продължават да тровят всички вкл. и себе си с таратайките дето ги карат ли?
    Има и други видове транспорт. Стига с това ненаказуемо тровене.

  17. 17 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#3] от "Jazzdevil":Прокарват каквото са обещали на избирателите си. Дали е далновидно е друг въпрос.
    —цитат от коментар 7 на pavian


    Особено обещаното на Гретето! Ако имаш контакт е далновидно... 🔌🔋

  18. 18 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#13] от "Мусаши":

    "Какво бъдеще има в железниците?Не съм се возил на влак от 20 години, нямам намерение и да ползвам такъв."

    Имат на повече от 300-400 км. Край на тировете дето кръстосват Европа на длъж и на шир.
    Логиката ти е подходяща за придвижване едно село до друго и няма нищо общо с конкуренцията между железници и въздушен транспорт. За скоростни влакове чувал ли си? Надстрой си собствената камбанария, има инфо колкото искаш.

  19. 19 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    "В железниците има бъдеще......
    —цитат от коментар 11 на gmbh


    Има бъдеще само когато АЗ кажа че има. Засега, АЗ предпочитам БЕНЗИНОВИЯ автомобил. И не по идеологически съображения. А защото ми струва по-евтино, изминава големи разстояния, осигурява ми комфорта, който АЗ искам и пр. Не мисля, че е справедливо, две-трети от цената, която плащам за бензина да отива за подпомагане на концепции, които не издържат изпита на СВОБОДНИЯ ПАЗАР.
    Невидимата Ръка на Пазара е най-точният инструмент за измерване на резултатност и целесъобразност. Държавни и Европейски намеси са необходими, но в много малка степен, и то преди всичко за подържане на обществения мир. Не е редно някакви канцеларски мишоци в Брюксел да ме превръщат в овца, която чинно се вози в обществен транспорт. Моите способности, моят труд, моите качества са такива, че АЗ ОТКАЗВАМ тия Евро-социалистически идиотии. Просто не обичам и не ценя обществения транспорт. НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВАТ ВЪГЛЕРОДНИТЕ ЕМИСИИ - ТОВА СА МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ ОТ ПСЕВДО-НАУКА. Вижте сериозните научни изследвания, не спонсорирани от зелената банкерска мафия. Няма, просто няма доказателства за човешката роля в затопляне от 1 градус за изминалия век и половина. Защото, когато са строили пирамидите, температурите на земята са били с около 4 градуса по-високи отколкото през 2000-та година. Има само два реални еко-проблема - изсичането на Екваториални Гори и пластиците в реки и океани.
    Това, което задължително трябва да се прави в градовете на Европа е повече естакади, широколентови, скоростни пътища, подземни паркинги. Трябва да има поне по две паркоместа на жител (освен в къщи, човек ходи и на работа и пр.). А дали тия автомобили са бензинови или електро - ПАЗАРЪТ ще реши. И аз ще си купя електро, само че, когато са солид-стейт капацитивни батерии с неограничен брой цикли и 1000 км. пробег. Но, ПАЗАРЪТ трябва да решава!

  20. 20 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#15] от "transvaal":

    Именно минимализиране на регулациите доведе кризата с 737 Макс. Това АЗ вместо НИЕ доведе до 600 жертви и го спряха точно регулаторите. Как не ти омръзна да дрънкаш глупости.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  21. 21 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Най-големият индустриален замърсител е Китай. Предложението е абсолютно неефективно - замърсяването няма да се намали значително, единствено икономиката на Европа ще едни милиарди за екоактивизъм и лигавщини тип "грета".
    Пълно буземие.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  22. 22 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    До коментар [#14] от "pavian":

    ...климатичната тема е важна за европейците, за които заплати, пенсии и икономическо догонване не са приоритет
    —цитат от коментар 14 на pavian


    Това кой ти го каза? Да не е една поръчкова социология на ЕК от миналата година според която преди доходи, образование, здравеопазване, сигурност европейците мислели първо за климатичните промени?

  23. 23 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 478 Неутрално

    По важният въпрос вече е какво ще е отношението на Европа към държавите, които не са припознали "зелената икономика". Дали ще търгува с тях по стария ред или ще трябва да ограничи или направо забрани достъпа на стоки произведени в държави замърсители. Защото ако се продължи, както до сега ще бъде смачкана икономически от САЩ, Китай и др. Стоките произведени тук ще станат съвсем непродаваеми и неконкурентни ценово в сравнение с тези от останалия незелен свят. И какво е гаранцията, че след някоя друга година някой европейски вулкан няма да изригне за час- два и да обезмисли няколко "зелени петилетки".

  24. 24 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 217 Весело

    Мачкай климатичния чейндж! Сегашната криза е перфектният момент за преструктуриране на икономиката.
    —цитат от коментар 8 на БМЗ


    Както и смя...тъй де, промяна на строя. 😏

  25. 25 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Мачкай климатичния чейндж! Сегашната криза е перфектният момент за преструктуриране на икономиката.
    —цитат от коментар 8 на БМЗ


    Мда - досега бяхме изнесли 70% от производствата в Китай, Турция и Мароко - време е да ги направим 95% - на следващата корона вълна ще сме просто екстра...

  26. 26 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#13] от "Мусаши":

    "Какво бъдеще има в железниците?Не съм се возил на влак от 20 години, нямам намерение и да ползвам такъв. "

    Голямо, ама след истерията с Ковида. Като бензина/дизела стане 5+ лева, ща питам... Железниците са първият МАСОВ транспорт.

  27. 27 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#15] от "transvaal":

    Ето ти бъдещето за което си мечтаеш.

    This idiotic cultural cliché allows any number of serious breaches of law, safety issues, pollution, food contamination, etc. worldwide. Deregulation has been the single biggest asset to the rise of global crime on all levels. It also helps to cause lots of deaths and suffering as deregulated sectors pull every trick they can get away with to make more money. Enforcement and compliance are barely tolerated, let alone carried out.

    http://m.digitaljournal.com/tech-and-science/technology/op-ed-deregulation-strikes-again-faa-boeing-and-346-737-max-deaths/article/554810

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  28. 28 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#19] от "transvaal":

    "Има бъдеще само когато АЗ кажа че има. "

    Спри да тровиш другите или поне го минимализирай ( е смалко повече пари) и чак тогава казвай.

  29. 29 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 917 Неутрално

    [quote#19:"transvaal"][/quote]

    Доста имбецилно. Четеш редовно консерваторъ, нали ?

  30. 30 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#15] от "transvaal":Именно минимализиране на регулациите доведе кризата с 737 Макс. Това АЗ вместо НИЕ доведе до 600 жертви и го спряха точно регулаторите. Как не ти омръзна да дрънкаш глупости.
    —цитат от коментар 20 на Jalis Ironhammer


    АЗ вместо НИЕ е ОСНОВАТА, без която напредъкът на човечеството в изтеклите 6-8 столетия е възможен.
    НИЕ не създаваМЕ напредък.
    АЗ създавам напредък. А такива частни случаи като 737 Макс изобщо са оф-топик и нямат отношение към фундаментите.
    ФАКТ е, че Америка създава почти целият напредък от поне 100 години насам, във всички области. Защото в Америка на първо място съм АЗ, а на второ и трето сме НИЕ и ВИЕ.
    Вярно, живея в ЮАР, така ми харесва, определено е по-добре от социалистическа Европа. Обичам да посещавам България, Европа, но за две-три седмици, за почивка. Но, ако искаш да направиш нещо и си способен, борбен и желаещ човек - трябва да си в Свободния Свят. Европа не става.

  31. 31 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    По важният въпрос вече е какво ще е отношението на Европа към държавите, които не са припознали "зелената икономика".
    —цитат от коментар 23 на rvr12572942


    Една-по-една, все повече държави ще излизат от Климатичното Споразумение, по примера на Щатите. Америка има не само рационален и много, ама много добре информиран подход към тия проблеми. Идете в Америка и вижте дали ще усетите замърсяване - стандартите са изключително високи. Но, тия стандарти са съобразени с икономика, платежоспособност, разни баланси и пр. Няма никаква нужда от тия споразумения за климата, след като Китай и Индия замърсяват като през 19-ти век.
    И да знаете, все повече хора, дори в Европа, осъзнават, че тия еко и зелени идиотии са механизми за прехвърляне на едни огромни пари, трилиони от едни джобове в други. А вие си вярвайте на скудоумието на активисти като Грета.

  32. 32 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#27] от "Jalis Ironhammer":

    И това го казват кои?
    Ами кръговете на хранилка при Демократите в Щатите и при властовия естаблишмент в Европа.
    Не, мерси. Робовладението е отдавна отминало на Запад. Свободният човек приема СМИСЛЕНИТЕ РЕГУЛАЦИИ. Но Свободният Човек ще се хване за оръжията, ако разни кретени като гореказаните се опитат да му наденат хомота.
    СВОБОДАТА НА ИНДИВИДА стои над всички обществени ценности.

  33. 33 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 217 Любопитно

    До коментар [#15] от "transvaal":

    "Много лоша тенденция. Единственият правилен подход в такова време е минимизиране на регулациите, минимизиране на държавни участия и ЛИБЕРАЛЕН КАПИТАЛИЗЪМ ОТ АМЕРИКАНСКИ ТИП. Така, милиони работни места ще се върнат в Европа, ще се създадат истински работни места и професии, ще се създава богатство. Това, което Европа днес прави е един социализъм, който обрича континента на пропадане."

    Еми виждаш, че хората не го искат. Само две европейски страни предпочетоха стадният имунитет, и едната от тях е диктатура(Беларус). Хората си искат Соц...

  34. 34 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#28] от "gmbh":

    Напротив, не ги тровя. Давам им ПРОТИВООТРОВА срещу системното промиване на мозъци, на които хората са подложени от Европейските естаблишменти.
    Съвет от мен-
    Хора, всяка сутрин си повтаряйте-
    АЗ съм, АЗ искам, АЗ мога, АЗ поемам отговорност, АЗ създавам.
    Не се крийте като мишоци зад някакви измислени колективни идентитети.

    Индивидът е по-важен от общността.
    Индивидът е, който движи прогреса и света.

  35. 35 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#32] от "transvaal":

    "СВОБОДАТА НА ИНДИВИДА стои над всички обществени ценности."

    Свободата ти дава право да размазваш лай.а по стените у вас ако искаш, стига да не замирише при съседите.
    Замирише ли при тях, край с твоята свобода да размазваш .....

  36. 36 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    [quote#19:"transvaal"]
    —цитат от коментар 29 на Nick F
    Доста имбецилно. Четеш редовно консерваторъ, нали ?[/quote]

    Имбецили сте вие, гледате с телешки възторг всяка еко-идиотия, която ви се пробутва и не се усещате, че ви превръщат в едни послушковци, за да ви доят пари за измислени зелени цели. А вие си блейте!

  37. 37 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 217 Любопитно

    До коментар [#15] от "transvaal":Именно минимализиране на регулациите доведе кризата с 737 Макс. Това АЗ вместо НИЕ доведе до 600 жертви и го спряха точно регулаторите. Как не ти омръзна да дрънкаш глупости.
    —цитат от коментар 20 на Jalis Ironhammer


    Явно вече няма да ги оставят така. От вчера: https://t.ly/XrOL

    По- подробно: https://t.ly/unDg , https://t.ly/r5hG

  38. 38 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#33] от "margin call":

    Да, така е, за съжаление. Всеки път, като посещавам България или разговарям с други европейци се сблъсквам с една стена от пагубни за човека измислени ценности от социалистически тип.
    Някогашната борбеност, готовност на хората да се трудят и борят за мечтите си е някак си притъпена.
    Не срещам никакво разбиране за свободна конкуренция и оцеляване на способните, никога не срещам подкрепа за една от най-естествените и фундаментални свободи на човека - правото да притежаваш и носиш оръжия. Правото на СВОБОДНО слово БЕЗ ПОЛИТКОРЕКТНОСТ (разбира се, никога не бих обидил някой човек, заради раса, етнос, религия и пр, но ИСТИНАТА винаги може да се каже без политкоректност и без обида), а в документи, които пиша, никога не употребявам he or she, и други идиотии, дори да ми правят забележки.
    Просто, Европа все повече се отдалечава от фундаментите, заложени в Декларацията за Правата на Човека и Гражданина. Бавно и незабележимо се качва температурата в котела със жабите и няма как жабите да го разберат.

  39. 39 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#37] от "margin call":

    Естествено, Би било лудост да не го направят. Бойнг доказаха че са неспособни да се саморегулират.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  40. 40 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#35] от "gmbh":

    Когато говорим за СВОБОДА на ИНДИВИДА, референс номер едно са Съединените Щати. Европа трудно може да се нареди дори на пето място, защот пред Европа са Британия, Канада, Австралия и още.
    Не ми излизай с тривиални глупости кой какво си размазвал по стените.
    Става дума за държавно-политически системи.
    И е ОЧЕВИДНО кои са начело, по резултатност, ефективност, човешки напредък и пр.
    В страните, които споменах се намират две-трети от ТОП100 университетите на света! Повече няма какво да спорим - дори само този аргумент е достатъчен.

  41. 41 Профил на Dragond
    Dragond
    Рейтинг: 583 Неутрално

    В зелената сделка липсва един съществен елемент и той е какво правим с търговията с пазари, които не спазват същите стандарти? Усилията трябва да са глобални и митата за стоките, идващи от държави като Китай, Индия, Русия, САЩ и други трябва да отразяват разликата в екологичните стандарти, защото просто замърсяването ще се премести в друга точка на планетата, без да се постигне нетно намаление.

    Иначе няма нищо по-логично от това да има икономически политики, които да наказват замърсяването, както пропагндират лобистите на пушалниците, че било соц да има въглеродни квоти. Не, напротив, няма нищо по-капиталистичко от това да има цена на природините ресурси. Който иска да дими, ще трябва да плаща за тази работа, иначе се оказва, че просто обществото субсидира собственото си тровене. Дори оставяйки настрана темата за затоплянето, градовете, в които живеем все повече приличат на газови камери, всеки хвърля каквито си иска отпадъци в морето, почвите. Е, къде ще му излезе краят? ЕС води много правилна политика в това отношение, но все още липсва ясна политика какво правим с "въглеродните офшорки" и стоките, идващи оттам. Europe first!

  42. 42 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#37] от "margin call":Естествено, Би било лудост да не го направят. Бойнг доказаха че са неспособни да се саморегулират.
    —цитат от коментар 39 на Jalis Ironhammer


    Боинг от поне 80 години винаги доказват, че са най-добрият самолетостроител в СВЕТА.
    Ербусът от Рио за Париж, който се срина в океана, се установи, че има проблем с Питот-тюбите (динамично налягане датчик) и накрая ги замениха в целия флот с АМЕРИКАНСКИ!
    Но това не значи, че Ербус са нещо калпави. Я проверете по колко катастрофи има от различните производители на самолети, нормализирани към брой превозени хора и изминати мили. И тогава пак се обадете с мнение!

  43. 43 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#40] от "transvaal":

    "В страните, които споменах..."

    Къде прочете в мой коментар да споменавам конкретна страна?
    Пък ако си пребивавал в САЩ за повече от 3-4месеца, със сигурност си се сблъсквал с многобройните регулации и правила по отношение на АЗът.
    Айде обърни още веднъж палачинката към белите африканери, че да спра да ти обръщам внимание.
    Е, все идва време, плодове и заленчуци да узреят. При теб това е в бъдеще време.

  44. 44 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#41] от "Dragond":

    Пишете ИЗЦЯЛО неверни неща. Градовете в Европа днес са МНОГО ПО-ЧИСТИ отколкото през 1955 година, въпреки, че колите са десетки пъти повече. Аз помня поне София - беше като газова камера при мъгла на Орлов Мост. Хората се отопляваха с печки. Замърсяването от автомобили е на съвсем приемливи нива. И да - ресурсите струват пари и вярната им цена е при СВОБОДЕН ПАЗАР. Тогава литър бензин в БГ трябва да струва 60 стотинки, в Германия - най-много 40 Евро-цента.
    Така че, аз съм ви дал почти три-четвърти от цената на литър бензин, за да спонсорирам идиотски идеи за обществен транспорт, идиотски зелени инициативи и въобще пари, които безотчетно (тук в ЮАР е подобно, но акцизът е все пак по-приемлив) заминават за тоя дето клати гората и не ми носят абсолютно никакъв бенефис. Плащам ви поне двойно повече грешни пари, и вместо с тия пари да се строят нови пътища, виадукти, високоскоростни магистрали, както следва да се прави с данъци върху горивата, тия пари заминават по съмнителни канали, а и част от тях вероятно се крадат под някаква форма.

  45. 45 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Айде обърни още веднъж палачинката към белите африканери, че да спра да ти обръщам внимание.
    —цитат от коментар 43 на gmbh


    Белите Африканери са гръбнакЪТ на ЮАР. На тях се крепи тая държава по всички линии. Може да се махне всеки един етнос от ЮАР без последствия, но няма ли Африканери - следва свободно падане, до нивото на всички държави-кочини в Африка.
    И още нещо - на 80% от територията на ЮАР, ОРИГИНАЛНОТО ИЗКОННО НАСЕЛЕНИЕ СА БЕЛИТЕ АФРИКАНЕРИ и това е историята и истината, и всички опити за преиначаване на тази истина отдавна пропаднаха.
    А и Тръмп отправи много ясно предупреждение в подкрепа на Африканерите.
    Историята и истината няма как да се преиначат.

  46. 46 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 914 Любопитно

    До коментар [#12] от "Мусаши":

    На мен по ми е интересно друго Как ще оформят акциза на тия с ел автомобилите

    гошо
  47. 47 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#46] от "гошо":

    В момента, в който се включиш към зареждане, системата в самия автомобил ще изпраща сигнал и някаква база данни, някъде ще ти начислява акциза. Отделно, ще си платиш за тока. Така сумарно, цената на енергията за изминат километър на теб ще ти е горе-долу същата като при бензина. Защото е немислимо държавите да се лишат от най-големите си приходи - акцизите върху горива, алкохол, цигари.
    Електро-автомобилът ще има само един плюс за потребителя - много ниски разходи за подръжка - няма охладителна система, няма маслена система, в много случаи май няма и скоростна кутия (директ драйв мотори), няма запалителна, разпределителна и ю нейм ит системи, няма течове, маркучи и какво ли не още. Почти няма лагери, ангренажи и пр. Това е единствения плюс на електро-то, стига да се постигне още прогрес в капацитет на батерии и пр. За чистотата - не е особено по-чисто електрото. Защото днешните мотори на бензин са изключително усъвършенствани и продължават да се усъвършенстват. Замърсяването е пренебрежимо малко. Главното замърсяване е от прахови частици - гуми, пътна настилка, прахоляк по пътя, феродо и пр.

  48. 48 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    "Новата "Зелена сделка": възобновяема енергия, ремонт на сгради, влакове"
    -----------------
    Абсолютно е така, но БСП и присъдружното и ДеБъ са против кръговата икономка!

    Ето как е в Европа:

    Вижте кое и какво е ВЕИто?

    Ми най-вече ТЕЦове, в които се изгарят някакви неща!
    The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass.

    Да запитам, как можем да добием ВЕИ енергия от Landfill gas, Sewage gas , Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal - без да ги изгорим????


    Вижте и какъв дял заемат :

    In 2012, biomass and waste accounted for about two-thirds of all renewable energy consumption in the EU

    https://ec.europa.eu/energy/topics/property-fieldtopicparent/biomass_en

  49. 49 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#46] от "гошо":В момента, в който се включиш към зареждане, системата в самия автомобил ще изпраща сигнал и някаква база данни, някъде ще ти начислява акциза. Отделно, ще си платиш за тока. Така сумарно, цената на енергията за изминат километър на теб ще ти е горе-долу същата като при бензина.
    —цитат от коментар 47 на transvaal


    В МОМЕНТА, С ТЕЗИ ЦЕНИ е направен тест на кола с ДВГ и на "Тесла", колко пробег имат за 30 евро..

    https://www.youtube.com/watch?v=Z2rwlmqYrhQ

    Пробегът е в топло време, а не зимата и е супер интересен!

  50. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Боинг от поне 80 години винаги доказват, че са най-добрият самолетостроител в СВЕТА.
    —цитат от коментар 42 на transvaal


    "Боинг" бяха добри, преди да си аутосорснат на руски инженерни бюра, част от разработките..
    И на руските инженери в "Боинг - Русия" .. видя се, колко ги бива ватниците, като разработчици и инженери ..

    "Боингите" падат, падат от небето!
    Какво не е истина?

    Ама ей сега ще довтасат, Мурзилките, та да ми слагат минуси ..

  51. 51 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 914 Весело

    До коментар [#47] от "transvaal":

    Е а ако извадиш акумулатора и го заредиш извън нея или просто прикачиш клиентите без да минава тока през у-вото за отчитане

    гошо




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK