"Рено" може да изчезне, ако не се адаптира

Брюно льо Мер

© Reuters

Брюно льо Мер



Рено" може да изчезне, ако скоро не получи помощ за справяне с кризата, предизвикана от коронавируса, но големият автопроизводител трябва да се адаптира към ситуацията.


Това заяви френският финансов министър Брюно льо Мер пред радио Europe 1. "Да, "Рено" може да изчезне", цитира думите му "Ройтерс". Според него най-големият завод на компанията във Франция, намиращ се на 40 км западно от Париж, не бива за затваря, за да съхрани колкото може повече работни места и "Рено" да остане конкурентоспособна.


Но за оцеляването е нужно поне отпускането на 5 млрд. кредит, който министърът още не е подписал, а разговорите за него продължават. Льо Мер допълни, че президентът на компанията Жан-Доминик Сенар усърдно работи по нов стратегически план и има подкрепата на френското правителство.




Париж често настоява френските автопроизводители за върнат в страната производството, което са изнесли в Европа и по света, ако искат правителствена подкрепа. Освен това властите искат компании като "Рено" да произвеждат повече "зелени" коли.


На 27 май трябва да бъде представена стратегията за реформиране на алианса на "Рено" с "Нисан" и "Мицубиши". В "Нисан" обсъждат съкращаване на 20 хиляди служители, фокусиране върху Европа и развиващите се икономики, съобщи в петък агенция "Киодо".

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4153 Неутрално

    Изключително трудно времена не само за авто-гигантът Рено ,но и за другите фирми по света!Много турболентни времена се очертават за световните производители на коли и съкращенията на персонал ще са големи!Твърде вероятно е да видим още сливания между големите играчи в бранша!

  2. 2 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    План за спасение и работните места.
    Като начало голям кредит. След това ще произвеждат каквото държавата нареди. След това ще фалират и държавата ще плати.
    Накрая спасените работни места дружно на социални помощи.

    подпис
  3. 3 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    "Париж често настоява френските автопроизводители за върнат в страната производството, което са изнесли в Европа и по света, ако искат правителствена подкрепа. Освен това властите искат компании като "Рено" да произвеждат повече "зелени" коли."

    Напълно с основание настояват ! Защо държавата да им осигурява многомилиардни кредити, а те да произвеждат колите си в заводи в Турция, например ? Кой ще им осигури сега спасителното финансиране ? Турция или Франция ? Няма как да извличаш позитивите от един огромен бизнес, а негативите да ти ги покрива данъкоплатеца, френския при това !

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    "Мазда" и те изкаха някакви трилиони йени...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2996 Весело

    Париж често настоява френските автопроизводители за върнат в страната производството, което са изнесли в Европа и по света
    _______________
    Имиджа на френските коли е тотално компрометиран, аз лично разкарах една такава почти нова преди няколко години и повече не бих се склонил да купя френска кола особено пък Рено!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    До коментар [#4] от "Хи-хи":

    Проблемът не е във вируса. Проблемът е, че властите им забраниха да работят. Капитализмът е наред, за ситуацията е виновен етатизмът. ;)

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5806 Весело

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    Спасявай ги, нали си мангизия !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Рено-Нисан е войнстващата посредственост в автомобилния свят. С изключение на няколко модела които се ценят само от ентусиасти (Меган РС, 370Z, GTR) и то пак заради сравнително ниската цена, всичко друго е долна анти-ергономична еднодневка със самоцелен дизайн.

    Много по-читави марки като Ровър и Сааб са фалирали, така че няма да е загуба.

  10. 10 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#4] от "Хи-хи":

    Еми като са изпапкали паричките за лоши времена за бонуси на мениджмънта, сега риват за кредит...

  11. 11 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4299 Любопитно

    " Изключително трудно времена не само за авто-гигантът Рено ,но и за другите фирми по света!Много турболентни времена се очертават за световните производители на коли и съкращенията на персонал ще са големи!Твърде вероятно е да видим още сливания между големите играчи в бранша"

    Те и преди не бяха много по - розови, но със срива в световната икономика просто тенденцията стана толкова силна, че без сериозни финансови инжекции следват масови фалити.....

  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2996 Весело

    Няма как да извличаш позитивите от един огромен бизнес, а негативите да ти ги покрива данъкоплатеца, френския при това !
    —цитат от коментар 3 на samoedin


    Е как ? Нали това е смисъла на либералния либертаризъм със либертоносната икономика и свободните пазари!?
    А франсетата само плащат данъци за да върви икономиката на Китай и Турция а местния пришелец да получава социални помощи и допълнителни екстри!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4728 Весело

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами не са моя марка, други "спасявам"...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  14. 14 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5552 Любопитно

    Крайно време е автомобилният сектор да се реформира....опитите на "Рено" да стане световен производител в комплект с "Нисан"и "Митсубиши" очевадно се провали.....Франсетата обезличиха "Нисан" тотално.....пробутвайки собствените си недоделки.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  15. 15 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#11] от "samoedin":

    Клъстера клъстера...

  16. 16 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2652 Любопитно

    До коментар [#3] от "samoedin":


    Къде е Плевнелиев да каже как и кога ще се адаптира клъстера към новите производства?

  17. 17 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    Да се спасяват по единично. Който не може - фалира. Нали така е при капитализма?

  18. 18 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    До коментар [#7] от "Darulio":

    Викаш да пробваме без държава. Нидей тъй, полвината бизнесмени ще отидат при Св. Петър...

  19. 19 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 941 Весело

    ""Рено" може да изчезне, ако не се адаптира"

    Те, динозаврите, дет са владеели цялата планета изчезнаха, защото не се пригодиха, та едно Рено ли няма да изчезне.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  20. 20 Профил на ywu53306982
    ywu53306982
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Рено имат добри семейни модели и ако сменяш колата на 7-8 години няма да имаш проблеми, особено по нормални пътища като във Франция. Проблема с връщането на производството, е че ако го направят цените им ще се изравнят с тези на VW и Ford и трудно ще се конкуриратс тях.

  21. 21 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 789 Неутрално

    "Рено" са шампиони в оцеляването, да им се чуди човек как го правят, но е факт. Имам предвид историята на фирмата, основана от тримата братя Рено, от които оцелява само Луи. Оцелява до края на ВСВ, когато е обвинен за сътрудничество с германците и тикнат в затвора, където умира. Как е трябвало да постъпи, да го гръмнат или да изпълнява военни поръчки, всъщност те са имали опит от ПСВ, когато фирмата Рено въоръжава военните сили срещу Германия с прекрасни танкети Рено, бързи, маневрени и въоръжени с тежка картечница, по-късно с малокалибрено оръдие. Де Гол национализира фирмата и оттогава са в челото на автомобилната индустрия досега.

  22. 22 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Борче, п..ка и мачка гледам да не карам.

  23. 23 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1350 Любопитно

    Едни ще фалират, други ще се появат, няма празно в икономиката и природата. Конкретно за Рено на мен не ми пука, никога не съм им харесвал творенията...

  24. 24 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Да направят завод в Българя - това ще е добра адаптация!

  25. 25 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Изключително трудно времена не само за авто-гигантът Рено ,но и за другите фирми по света!Много турболентни времена се очертават за световните производители на коли и съкращенията на персонал ще са големи!Твърде вероятно е да видим още сливания между големите играчи в бранша!
    —цитат от коментар 1 на bat_plamen


    Това са фирми от миналия век. Бъдещето е на новото поколение автомобили-компютри от типа на Тесла. Ноу-хауто на "старите" европейски марки не е меродавно и една по една ще отиват в небитието.

    Да кажем не на педерастията!
  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4769 Любопитно

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":Ами не са моя марка, други "спасявам"...
    —цитат от коментар 13 на hamiltonf


    мАсквич? 🤣😂

  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4255 Неутрално

    Само не разбрах как Рено не успяха да капитализират многогодишните си успехи от Ф1?

  28. 28 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5478 Неутрално

    До коментар [#14] от "Willy Messerschmitt":

    Точно обратното е. Рено спаси Нисан от фалит.

    Gunter glieben glauchen globen
  29. 29 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5478 Неутрално

    "Рено" може да изчезне, ако не се адаптира
    ***
    Ами значи, че ще се адаптира.

    Gunter glieben glauchen globen
  30. 30 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    Рено е спасявало френската армия през ПСВ и днес правителството няма да изостави тази френска автомобилна икона. Парите ще бъдат намерени при определени условия, разбира се. Така си мисля.

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8531 Неутрално

    За всички се отнася. Който не може да се адаптира, изчезва.

  32. 32 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4255 Неутрално

    "Рено" са шампиони в оцеляването, да им се чуди човек как го правят, но е факт. ......
    —цитат от коментар 21 на man_un


    През 50-те, 60-те и дори 70-те Рено оцеляваха с иновациите си. Изключително симпатичните Рено Дофин, Рено 8 и 10, почти революционния дизайн на Рено 16 (мисля че бе с предно предаване), малката ракета Рено 5 с турбо на малкия 1,4 бензинов мотор.
    Феновете на марката очакваха с нетърпение наследника на Алпин А 110, с някакъв завладяващ дизайн, който трябваше да е конкурент на Порше, а се появи един от многото модели роудстър, който поне можеше да е задвижван от 3,6 л бензинов на Нисан. И цяла тълпа варианти на Меган!

  33. 33 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    До коментар [#24] от "everlast666":

    "Да направят завод в Българя - това ще е добра адаптация!"

    Нали Дачия е тяхна, какъв завод в България бълнуваш? Да не са луди сами да си подбиват пазара?

  34. 34 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Не е случайно. При това виждат как Мъск продава по над 1000 коли дневно. И (дори за моя изненада) колите му произведени в Китай са с по-добро качество от тези произведени в Калифорния!?!

  35. 35 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Веднаж вече я спасяваха. С идването на Митеран през 1981 година наляха 800 млн франка, обновиха технологиите и моделите. Пак ще оцелеят.

  36. 36 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5478 Неутрално

    До коментар [#22] от "olimpipanov":

    Айде наизскачаха комплексарите...

    Gunter glieben glauchen globen
  37. 37 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 793 Неутрално
  38. 38 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1450 Весело

    Борче, п..ка и мачка гледам да не карам.
    —цитат от коментар 22 на olimpipanov


    И на кой му пука, какво обича да кара средностатистическия български гоУфаджия.

  39. 39 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Единственият шанс не само на Renault, но и на останалите традиционни автопроизводители са качествени EV.
    В противен случай Tesla ще ги измете от пазара.

    Navigare Necesse Est
  40. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4069 Весело

    Да го продадат и него на Ердо......
    Той обича да ги колекционира тия неща....

    Bukalemun
  41. 41 Профил на vwd11553169
    vwd11553169
    Рейтинг: 21 Неутрално

    Айдееее..... Ами сега.... Барабар с Рено ще фалурат и ЛАДА и Дачия...

  42. 42 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1081 Весело
  43. 43 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#39] от "Schopenberg":


    Единственият шанс не само на Renault, но и на останалите традиционни автопроизводители са качествени EV.В противен случай Tesla ще ги измете от пазара.
    —цитат от коментар 39 на Schopenberg


    Качествени и евтини! Ама второто Tesla го може още по-зле и от Renault, така, че нищо няма да "измете".

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4255 Неутрално

    ДВГ достигнаха своя връх. Мазда конструираха нов ДВГ, комбиниращ плюсовете на бензиновия и дизелов двигател, съответно икономичен като дизел. Но потенциалните купувачи изчакват, оглеждат се. Появи се съвсем нова концепция автомобили - електромобили клас премиум. Рено направиха едни електрички, но много базисни. Много съм притеснен китайците да не запълнят нишата.

  45. 45 Профил на Ogyges
    Ogyges
    Рейтинг: 1337 Весело

    До коментар [#40] от "eti mehter":

    "Renault заяви, че спира производството в Бурса, Турция" - ей това е интересното, другото е за батковците.
    Айде, че много се мотаете в краката на големите.

    Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω
  46. 46 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Само не разбрах как Рено не успяха да капитализират многогодишните си успехи от Ф1?
    —цитат от коментар 27 на historama


    за какво му бе на Рено Ф1?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK