Американският клон на "Херц" обяви фалит

Американският клон на "Херц" обяви фалит

© Reuters



Една от най-известните световни фирми за наемане на леки коли - "Херц", обяви процедура за фалит и поиска защита съдебна защита в американски съд в щата Делауер, след като бизнесът й бе съсипан от пандемията от коронавируса, предаде агенция "Ройтерс".


Разговорите с кредиторите на "Херц" се оказаха безрезултатни.


Международните регионални клонове на компанията, включително тези в Европа, Австралия и Нова Зеландия, не са включени в процедурата, започнала в САЩ, съобщиха от компанията.




"Херц", чийто най-голям акционер е милиардерът инвеститор Карл Айкан - собственик на почти 39 процента от акциите, пострада фатално от обявените от властите на САЩ забрани за пътувания, които блокираха хората по домовете им. Голяма част от приходите на "Херц" идваха от офисите за наемане по летищата, които практически замряха след блокирането на въздушния трафик.


С близо 19 милиарда долара дългове и около 38 000 служители по цял свят в края на 2019 г., "Херц" е сред най-големите компании, станали жертва на пандемията./ БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Любов Шейсе
    Любов Шейсе
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    Ко да прайш, малако луксозни си бяха. Има поне още 20 те пък ще живнат

    ВиpOcолог, "бегом, кpъгом и xодом маpш", можеш да наpеждаш единcтвено на "Любов - 60"
  2. 2 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 2012 Весело

    Имали 20 милиарда дълг, ама пандемията ги съсипала...

  3. 3 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    Активите на Херц са съизмерими с пасивите им...поне по последни оценки.
    Проблемът е, че ще трябва да се разпродават много коли.
    Имат 1 милиард кеш.
    Старата лисица Айкан пак ще лови риба в мътна вода.
    Купи ли Айкан много акции...продавайте...на глава 11 е.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8147 Любопитно

    До коментар [#2] от "Yotce":

    Анджак - дюшеш им дойде на фалирали от тарикатлък бизнеси - оправданието, че месец-два имало карантина !!!

    karabastun1@abv.bg
  5. 5 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    До коментар [#4] от "karabastun":

    Не се сърдете, ама глупости говорите и двамата.
    Майкрософт има дълг 67 милиарда към 2019...не са се запътили да фалират, нали?

    Епъл има към средата на 2019-та задължения от 45 милиарда.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  6. 6 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#5] от "Боби Колев":

    Правилно. Фалираш не когато имаш дългове, а когато нямаш приходи.

  7. 7 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1852 Весело

    УАУ...Да не повЕрваш-фалирва символът в бранжа, и неговия дългогодишен лидър...Интересно дали сега Авис ще си сменят старотто "We're # 2, but we try HARDER"😀?

    Вече не ме грее, но навремето бях тяхен "преференциален клиент" и имах карта която ми даваше ъпгрейдинг с две класи при наемане на кола. Беше ОК да платиш за средна малка кола, и да получиш средна голяма....ако я имат де, на "запад" ВИНАГИ имаха, в България...не толкоз.

    Един куриоз от първите години след прехода: Трябваше да пътувам от София до Приморско...Чрноморец....някъде там, забравих...Та реших да летя до Бургас и там да взема кола от Херц да продължа. Предплатих с картата в софийския бранж на Херц за Фиат Уно, и очаквах в Бургас да получа Опел Вектра. Обаче в Бургас ми казаха-ами нямаме средни коли, полага Ви се ъпгрейдинг, заповядайте...МЕРЦЕДЕС!!!

    ГЛЪТНАХ СИ ЕЗИКА😀😀😀😀😀!!!!! Ама в онези години пребиваха шофьори на Мерцедеси за да им краднат колата, та им казах "мерси, предпочитам Уно без бой по пътя, нЕчем ви МерцедесО😀!!! Позасмяха се каките, и ми казаха-ами прав сте...😀😀😀

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  8. 8 Профил на DonaldDumb
    DonaldDumb
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Проблема не е в кредитите на Хърц, не е и в процедурата ! Проблема е в състоянието на пазара и състоянието на свързаните с рентал пазара бизнеси! И това до къде може(ще) доведе доминото....Моята прогнза не е оптимистична и виждам единствения изход пред Америка в деглобализация на бизнеса! Това е необходимо и за Европа(макар, че не виждам разбиране и стъпки в тази насока от Еврио- лидерите!) Тръмпанзето за разлика от тях дуе бузи в тая посока, поне....

  9. 9 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Ако са пострадали от прекратяването на полетите, то какво ли става с Боинг? Предвид проблемите, които си имаха и преди да удари короната.

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#9] от "tos_buratino":

    Боинг има бая приходи от продажба на джепане.

  11. 11 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    Фалит в случая значи, че не могат/искат да си обслужват дълга. Не че компанията ще се затрие.

  12. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално



    Кредиторите ще получат компанията и от облигационери стават акционери.

    Старите акционери пият по иднъ студенъ вудъ.

  13. 13 Профил на petko_napetov
    petko_napetov
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Скоро и в други градове

  14. 14 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    На чужд гръб по ГПК 100 милиарда са малко?

    Иск против теб за 1 млрд само
    друг коментар ще запееш...

    До коментар [#5] от "Боби Колев":
    До коментар [#4] от "karabastun":
    Не се сърдете, ама глупости говорите и двамата.

    Майкрософт има дълг 67 милиарда към 2019...не са се запътили да фалират, нали?
    Епъл има към средата на 2019-та задължения от 45 милиарда.

  15. 15 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Не... викам.
    Я сом човек с принципи.
    Лукса ми идва в повече ;)

    До коментар [#7] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    УАУ...Да не повЕрваш-фалирва символът в бранжа, и неговия дългогодишен лидър...Интересно дали сега Авис ще си сменят старотто "We're # 2, but we try HARDER"😀?

    Вече не ме грее, но навремето бях тяхен "преференциален клиент" и имах карта която ми даваше ъпгрейдинг с две класи при наемане на кола. Беше ОК да платиш за средна малка кола, и да получиш средна голяма....ако я имат де, на "запад" ВИНАГИ имаха, в България...не толкоз.

    Един куриоз от първите години след прехода: Трябваше да пътувам от София до Приморско...Чрноморец....някъде там, забравих...Та реших да летя до Бургас и там да взема кола от Херц да продължа. Предплатих с картата в софийския бранж на Херц за Фиат Уно, и очаквах в Бургас да получа Опел Вектра. Обаче в Бургас ми казаха-ами нямаме средни коли, полага Ви се ъпгрейдинг, заповядайте...МЕРЦЕДЕС!!!

    ГЛЪТНАХ СИ ЕЗИКА😀😀😀😀😀!!!!!
    Ама в онези години пребиваха шофьори на Мерцедеси за да им краднат колата,
    та им казах "мерси, предпочитам Уно без бой по пътя,
    нЕчем ви МерцедесО😀!!!
    Позасмяха се каките, и ми казаха-ами прав сте...😀😀😀

  16. 16 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    Кредиторите ще получат компанията и от облигационери стават акционери.Старите акционери пият по иднъ студенъ вудъ.
    —цитат от коментар 12 на Нинов


    Значи Карл Айкън ше пие студена вода? Мисля, че ще има преструктуриране на кредитите, намаляване на разходите, уволнения, мерки и планове за финансово укрепване, резане на премии..... Кредиторите съответно и те ще вземат една подстрижка.... все убави мерки

  17. 17 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    Когато заплатите на началниците в една компания станат 100 пъти по-големи от заплатите на персонала обикновенно така става.

  18. 18 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Не е само пандемията. В последните години се навъдиха много услуги по интернета за взимане на коли под наем. Много по-интересни коли има и цените са подобни.
    В днешно време който не може да прави е-търговия е обречен. Убер и Лифт смачкаха бакшишите, И докато преди 5 години никой не ожеше да оправи такситата, като се появи Убер и Лифт и им взеха 70§ от клиентите да видиш как и такситата се оправиха. Сега са по-чисти, любезни. Викаш ги с ориложение от смартфона, плащаш пак с него. Тези които се научиха ще оцелеят. Които не могат няма.
    А специално Айкън не го мисля. Едно голямо л@йно. За които не знаят той е прототипа на Гордън Геко от филма Уолстрийт. Пълен скапаняк, никога нищо не е направил. Само е рушил. Тръмп го гледаше като кученце в устата, даже му беше дал някаква длъжност от начало. Той искаше преференциални закони за бизнеса си с газ. Точно като Руски олигарх. Не мъ се закваси морето и веднага напусна Тръпанарската организация. Силно се надявам сега с падането на газа и петрола да загуби още повече пари.

    California Über Alles
  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#16] от "lino_santino":

    Карл Айкън (първо-образ на Гордън Гекко във филма Уолстрийт първа част) покрай корона кризата бръкна яко в кенефа.
    Сега твърди, че държи големи кешови позиции и чека да влезе на йефтинко.
    Неговото благосъстояние се намира в публичен фонд, който е листнат на борсата.
    Тикер "IEP".
    Ако си му фен може да станеш съсобственик.

    Така е и при други тузаре, чийто фемили офис (занимаващ се с управлението на капиталите) е нотирано на борсата дружество.
    За Бъфет всички знаят, но същото е и с фам. Аниели = Exor и шведите Валенберг = Investor AB.

  20. 20 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    До коментар [#18] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    "Убер и Лифт смачкаха бакшишите"

    Много лесно е да смачкаш някого, когато той е затрупан с регулации и изисквания, а ти не.

  21. 21 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    В Щатите Херц не е ли Трифти?

  22. 22 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#18] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Май не ме разбра. Не съм фен на Айкън, просто не го виждам да пие студена вода, по-скоро лови риба в мътна вода.
    Ще пообръснат кредиторите, ще паднат акциите и той ще вземе още за без пари.
    Коли нема да спрат да се рентват в дългосрочен план заради вируса. Просто повода е удобен сега.

  23. 23 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#19] от "Нинов":

    Изобщо не съм му фен, както казах на колегата.
    Фен съм на Бъфет, ама и той бръкна в кенефа с авиолиниите. Та малко е трудно да не се оцапаш в тая ситуация.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#22] от "lino_santino":

    еми прибави тогава IEP към уотчлиста си и ще видиш как ще се развие айкановото благосъстояние... ако си убеден, че той ще направи пачка, би трябвало да заложиш на него.

    По същия начин като тези дето смятат, че Пулев ще победи следващите си съперници, те също би трябвало да заложат. Поне пет кинта да не е без хич.

  25. 25 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#23] от "lino_santino":

    Бъфет обаче наруши желязното си правило: Never buy an airline.
    От него са следните легендарни крилати фрази:
    "Авиокомпаниите са бастисале повече капитал от комунизъмъ!"
    "Ако ме видите (отново) да купувам акции на авиокомпании, обадете се в психиатрията да додът да мъ приберът!"

  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    До коментар [#12] от "Нинов":

    Не е сигурно. Зависи в каква процедура всъщност влизат. Може влизането в процедура по фалит да цели точно предотвратяването на описаният от теб вариант.

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#24] от "Нинов":

    Според мен това е по-верятното. Иначе лошо нема, ще му тура двайсе кинта и усещането ще е като на рулетката във Вегас.

  28. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#26] от "Ivan_":

    в 95% от случаите излизането от чаптър 11 е описаният от мен вариант, демек кредиторите стават акционери.

  29. 29 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#18] от "Pontif New Dnevnik SUCK":"Убер и Лифт смачкаха бакшишите"Много лесно е да смачкаш някого, когато той е затрупан с регулации и изисквания, а ти не.
    —цитат от коментар 20 на moreee


    Да махнат регулациите! 80% от автомобилте се карат само по 2 часа на ден. Това е един огромен неизползван ресурс. От гледна точка на доброто на обществото е по-добре този ресурс да се използва. Същото важи и за къщи и апартаменти. ВБРО и АирБнБ са чудесен пример как да се изпозва съществуващ ресурс който седи така неизползван. Новите технологии и Интернета дадоха възможност да се отвори споделената икономика. Който знае и може да я използва ще прави пари. Въобще не ми е жал за бакшиши и хотелиери. Аз никога не ползвам таксита или хотели гогато пътува частно. Въпрос на принцип. Не искам да им подържам скапаната старомодна индустрия. Само Убер и АирБнБ. 80% от другите неща от Амазон. Да умират разни мустакати магазинерки, нахитрели бакшиши и мърляви хотелиери.

    California Über Alles
  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#27] от "lino_santino":

    При IEP не знам как стоят нещата, но при Exor често стойността на фонда е 40% - 50% по-ниска от стойността на акциите, намиращи се в него.
    Дължи се на факта, че много малка част от дяловете се търгуват на борсата (фам. Аниели стиска там над 90%) и няма интерес за стратегическо придобиване от големи външни играчи.
    Та некой, дет си нема идея от пазарите, си казва:
    "Дай аз барабар Петко с големците... пък и 50% намаление специално за мен" ....демек, хората се чустват сигурни, че надолу нема накъде да пада.

  31. 31 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#24] от "Нинов":

    Рулетката излезна близо 50 кинта. И шанса да спечеля 30кинта е 50 на 50, макар че има 30% вероятност това да се случи.

  32. 32 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#18] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Май не ме разбра. Не съм фен на Айкън, просто не го виждам да пие студена вода, по-скоро лови риба в мътна вода. Ще пообръснат кредиторите, ще паднат акциите и той ще вземе още за без пари.Коли нема да спрат да се рентват в дългосрочен план заради вируса. Просто повода е удобен сега.
    —цитат от коментар 22 на lino_santino


    И ти не си ме разбрал. Айкън никога няма да дойде на моето и твоето ниво. С това съм съгласен. Аз просто не го уважавам като капиталист. За мене той е мошеник. Не случайно Тръмп му се възхищава и му се подмазва белким го приемат в неговия кръг. За мене Тръмп е абсолютно лайно и комплексар. Никога нито той, нито баща му са били в средата на истински богатите. Винаги са били отвъм и са гледали през витрината такива като Айкън. Самият факт че Тръмп като се срещне с Айкън и се тресе като пред оргазъм е достатъчн да затвърди мнението ми че Айкън не е стока. Честно казано не го виждам да е направил голяма сделка в последните 10 години. Той е от старата генерация тулупи, които още разиграват петролни акции.

    California Über Alles
  33. 33 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4495 Неутрално

    До коментар [#3] от "Боби Колев":

    Старата лисица се е вътрил, като акционер ако получи няколко цента на акциия, пак добре, кредиторите ще приберат първи де що има за прибиране.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  34. 34 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#30] от "Нинов":

    Съгласен съм с теб. Не трябва да бъркаме инвестиция с рулетка.
    Сега ме фана на три уискита, и понеже Вегас е далече ще се пометкам от вкъщи. IEP е бил хай 78 миналия август, лоу 34 през март, аз взимам на под 50 във вторник. На 30 той ще си къса чорапите, а аз ще съм 20 кинта назад. Трудно ще ми е да ги прежаля, ама живот, кво да го прайш.

  35. 35 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#32] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    На едно мнение сме. И за Тръмп и за Айкън.

  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#34] от "lino_santino":

    IEP съм го виждал 2009 год. на $20.... няколко години по-късно на $120.... требе да се види и кви дивиденти е кихал.

    https://www.tradingview.com/symbols/NASDAQ-IEP/

    Не се знае един божи ден тоз Айкан кат пукяса как ще се продължи по-нататък? Все пак той не е от най-младити.

  37. 37 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#32] от "Pontif New Dnevnik SUCK":На едно мнение сме. И за Тръмп и за Айкън.
    —цитат от коментар 35 на lino_santino


    В този форум само минуси ще изкараш с това. Не че на някой му пука, де. :)

    California Über Alles
  38. 38 Профил на Димитър Нанев
    Димитър Нанев
    Рейтинг: 452 Гневно

    Да вървят по дяволите! Два пъти съм лъган по безобразен начин от Херц-Германия! Резервирам кола през Expedia, отивам да я взема от бюрото на летището в Дортмунд и там на място ми искат "задължителна застраховка" от 500 или повече евро, което е 2-3 пъти повече от самата наемна цена! Пълни измамници!

  39. 39 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4495 Неутрално

    До коментар [#36] от "Нинов":

    SPY етф-а беше доста паднал преди да приемат Стимула, от тогава е към 40% нагоре. Айкан е доста противна личност, вярно, че парите не миришат, но има достатъчно алтернативи къде човек да си вложи парите.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  40. 40 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#39] от "vesolr":

    Покачването на SPY се дължи на петте фирми с над трилион пазарна капитализация.

    От 500те акции в него само Майкрософт има 5% тежест. Преди години акцията с най-голямата тежест беше 0,8%.

    Първите десет акции в SPY имат тежест от цели 22%.
    Останалите 490 акции - съответно 78%.

    Тоест, SPY е токсичен та дрънка. Освен за шортене за друго не става.

  41. 40 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1036 Любопитно

    Имали 20 милиарда дълг, ама пандемията ги съсипала...
    —цитат от коментар 2 на Yotce


    Стига с тъпотиите ве,имат и за толкова активи.До преди пандемията си изплащаха дълга без проблеми.

  42. 42 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1036 Весело

    До коментар [#5] от "Боби Колев":Правилно. Фалираш не когато имаш дългове, а когато нямаш приходи.
    —цитат от коментар 6 на Един препатил


    Така е.Ама тия по-горе с политикономиката не им е ясно...

  43. 43 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4905 Неутрално

    До коментар [#18] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Ако си спомняш Айкън купи и фалира TWA...

  44. 44 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 19 Весело

    До коментар [#2] от "Yotce":

    Така работи вълшебния капитализъм с клонящ към 0 лихвен процент :) Остави частните компании, ами полвината държави в света са така. Обслужват се само лихвите, като дойде падежа по главницата се рефинансира. И така докат не те тресне некой вирус .....

  45. 45 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    Фалираш не когато имаш дългове, а когато нямаш приходи.
    —цитат от коментар 6 на Един препатил


    Не е вярно това.
    Фалираш когато приходите ти не са достатъчни да покрият текущите плащания (лихви по дългове и оперативни разходи). Това е официалното определение.

  46. 46 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    Значи американската "Херц" вече не е американска? Или как?

  47. 47 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#46] от "deaf":

    Американската Херц притежава останалите херцове в другите страни. След като прехвърлят в/у кредиторите собствеността на американската, те ще получат и дъщерите дето не са обявявали фалит.
    Това си е стандартна процедура.
    Не бараш дъщерите за да не им се скапе стойността.
    Като длъжник трябва да се стремиш да не прецакаш стойности на кредиторите преди да им ги предадеш, а да не се прави като изхърчалия от свищовската панелка далавераджия, който за изпроводяк прави късо съединение да стопи цялата ел.инсталация в жилището да прецака банката и сл. купувачи.

  48. 48 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    До коментар [#47] от "Нинов":

    Сетих за "Фанта"-та и затова попитах... Дъщерната фирма на Кока Кола в нацистка Германия създава безалкохолното "Фанта",но след войната "майката" гушва "Фанта"-та. Не знам дали е било по правилата или победителят взима всичко...

  49. 49 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1852 Весело

    Да вървят по дяволите! Два пъти съм лъган по безобразен начин от Херц-Германия! Резервирам кола през Expedia, отивам да я взема от бюрото на летището в Дортмунд и там на място ми искат "задължителна застраховка" от 500 или повече евро, което е 2-3 пъти повече от самата наемна цена! Пълни измамници!
    —цитат от коментар 38 на Димитър Нанев


    Ти сигурен ли си че си разбрал правилно к'ото са ти казали? Щото всяка сделка с рент'а'кар има в цената "задължителна/минимална" осигуровка, другите са екстра-минимализиране на самоучастието, повреди "отдолу"-демек ако караш не по шосе а по баирите, разни екзотични "дроп'оф" такси и т.п. НИКОГА не съм имал изненади с Херц или другите голями (Авис, Юрокар и т.п.). Да, струват няколко % по скъпо от по малките, но пък обслужването им е безпроблемно.

    Пак куриоз: През късните 70те години наех кола в Рим резервирана в Израел. На летището в Рим само ми изгладих банковата карта и ме попитаха какви ЕКСТРА застраховки искам. Попитах какво предлагат и ми казаха: Ако пътуваш на юг от Рим (Наполи и по на юг)-обикновенните застраховки за кражба не вАжат, трябва да плащаш още по $2-30/ден😀 Казах - А, мерси, стига ми нашенската Газа и "териториите" (западния бряг)-нямам подобни намерения😀

    Друг куриоз-пак някъде през 80те, когато колите в Италия имаха регистрационни номера според провинциите/градовете. Не обърнах внимание на номера (почва с Ви-от Витербо), но мойте контрагенти в Северна Италия ми казаха-с такъв мафиотски номер мо'еш паркираш де си искаш-тези коли не ги глобяват/закопчават/дигат с паяка😀 ВЕДНАГА си купих и един мафиотски каскет, ей така за да допълня картинката😀😀😀
    До коментар [#38] от "Димитър Нанев":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  50. 50 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#48] от "deaf":

    Кока Кола Дойчланд по време на цялата ВСВ е била 100% собственост на американската Кока Кола.
    Третият райх е бил наложил само забрана на трансфериране на парични потоци към САЩ.
    САЩ е бил забранил доставката на концентрат.

    От нямане накъде Кока Кола Дойчланд измисля питието Фанта, направено от налични в страната съставки.

    Подобна е била ситуацията с Опел, Форд Дойчланд и Айбием.

  51. 51 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3514 Весело

    До коментар [#50] от "Нинов":

    Толкова ли е тайнствена и трудна за разгадаване рецептата на кока-кола,че Кока Кола Дойчланд не са можели сами да си произвеждат концентрат!

    Глобализацията плиска много вода извън легена. Сега ако повечето кредитори на "Херц" НЕ са американци,тя ще се изсули от Щатите...

  52. 52 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 781 Весело

    До коментар [#40] от "Нинов":

    Успех с шортенето на ABEA, APC, AMZ, FB и MSFT!

  53. 53 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2705 Неутрално

    Е те бръмчаха на корпоративни клиенти, които последни ще почнат пак да пътуват. С други думи нямам много надежди да оцелеят, дори и днес да излезе ваксина.

  54. 54 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#51] от "deaf":

    Не става сега Кока Кола Дойчланд да почне на прави фалшификати... алтайчета всякакви.

    В ГДР беше пълно с какви ли не кòли... най-разпространената с името "Клуб Кола" до локални разработки в малки градчета с ужасен вкус.

  55. 55 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3514 Весело

    До коментар [#54] от "Нинов":

    През 80-те години учителката ни по биолгия беше на стаж в ГДР и донесе оттам салам произведен изцяло от соя. Показа ни го в час. Беше много горда...

  56. 56 Профил на Папайа с коронавирус
    Папайа с коронавирус
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    [quote#6:"Един препатил"]До коментар [#5] от "Боби Колев":Правилно. Фалираш не когато имаш дългове, а когато нямаш приходи. [/quot
    Не- когато приходите са много по-малко от разходите и балансовата сметка не излиза.
    Така беше и с КТБ (по друга причина)

    "This is where the balance sheet comes in. Let’s say you are the sole owner of a company called Anytown Plumbing, L.L.C. Your bankruptcy lawyer will need a list of assets and liabilities (debts) of Anytown Plumbing, L.L.C. It might be something like this:

    Assets:

    4 computers and peripherals: $1250

    furniture: $2000

    accounts receivable: $10,000

    tools: $1500

    supplies: $2000

    Total Assets=$16,750

    Liabilities:

    payroll taxes: $2,000

    credit lines: $15,000

    company credit card: $10,000

    Total Liabilities: $27,000

    This tells us that liabilities exceed assets by a significant margin. Your bankruptcy lawyer would then list the assets and liabilities of the company in your bankruptcy and state that your interest in Anytown Plumbing, L.L.C. has no net value because the liabilities exceed the assets."
    https://bankruptcylawnetwork.com/bankruptcy-balance-sheets/

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  57. 57 Профил на Димитър Нанев
    Димитър Нанев
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#49] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Доста съм сигурен. В бюрото на Hertz обясниха, че Expedia били техен американски агент и според правилата на САЩ въпросната застраховка не била задължителна, но в Германия била. Което е обяснение за наивници.

    Първо, Expedia има договорни отношение с Hertz за предлагането на услугите им. Длъжни са да спазват изискванията, които Hertz има за предоставянето на услугата, вкл. задължителни застрахови. В процеса на резервация и дума не стана за ЗАДЪЛЖИТЕЛНА застраховка. И не, не съм резервирал колата за офроуд или други рискови дейности. Просто няколко дни бизнес трип в района на NRW.

    Второ, налице е системна практика от страна на Hertz+Expedia, защото ме излъгаха на два пъти в разстояние на 4 години. Съжалявам, че бях забравил, но когато минах по абсолютно същия сценарии за втори път - побеснях! Може да си представите, че не съм единствен - страшно много хора са минали по този път. Явно практиката си продължава, разчитайки, че попаднали на летище в друга държава, с пропаднал транспорт някои клиенти биха се съгласили да платят рекета.

    Трето, условията при другите рент-а-кар компании в Германия не изискват подобни рекетьорски застраховки. И в двата случая теглих една майна на Hertz и си резервирах кола от друга компания, дори на по-ниска цена, без скрити дървета. Дори втория път се обадих направо на същите пичове (Buchbinder) и си взех кола пак от там. Ползвал съм многократно рент-а-кар услуги в Германия и Европа и съм наясно с ценовите нива, застраховки и т.н. Това да поискаш 200 EUR наемна цена и 500-650 EUR за застраховка си е жив рекет и го няма никъде! Просто е смайващо как голяма компания като Hertz може да прилага практики на чейнчаджия от 90-те!

    Та така - след от като Hertz не уважават клиента и залагат на подобни практики - ДА ВЪРВЯТ ПО ДЯВОЛИТЕ, няма да липсват!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK