
© Reuters
Германският автомобилостроителен гигант "Фолксваген" (Volkswagen) трябва по принцип да плати обезщетения на собствениците на дизелови коли, засегнати от скандала с манипулираните емисии. Това постанови днес конституционният съд на Германия, цитиран от световните агенции.
Размерът на сумата, която собствениците искат да им бъде възстановена, ще зависи от пробега на конкретния автомобил, уточниха съдиите.
Решението е важен прецедент за десетките хиляди хора, които са купили коли, оборудвани с манипулиращи устройства. По този начин могат да се дават неверни данни на тестовете за отработени газове - скандал, който разтърси "Фолксваген" и автомобилния сектор като цяло през септември 2015 година.
Ищецът по делото Хелберт Гилберт е от югозападната германска провинция Райнланд-Пфалц и иска от "Фолксваген" пълно възстановяване на цената от около 31 500 евро, която е платил за използван автомобил през 2014 година.
hamiltonf
Рейтинг: 3953 Неутрално"Честито"!
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.дерибеев
Рейтинг: 3119 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "hamiltonf":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васИмаш ли представа за "..коли, оборудвани с манипулиращи устройства. "
Какви са били устройствата
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2866 НеутралноНемската икономика хем трябва да загине по идеологически причини, хем трябва да "спаси Европа" по икономически такива. Успех желая!
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Dankol
Рейтинг: 668 НеутралноУлиците на Перник са пълни с ликуващи хора като след победата над Германия на Световното първенство през 1994 година !
svoboden
Рейтинг: 1621 НеутралноКонституционният съд на Германия за пари би отсъдил всичко.
ivanpopov
Рейтинг: 2405 НеутралноСамо собствениците ли? Ами тези, дето са дишали микросаждите от нафтовите печки, навсякъде, където въпросният собственик е минавал?
eti mehter
Рейтинг: 3685 НеутралноДо коментар [#2] от "дерибеев":
BukalemunА как искаха да го пробутат целия този масраф ...на Анадола. ....
Ако днешна Турция беше като едно времешната .....шяха да и продадат VW ...барабар с вичките и обезщетения. ...
През втората половина на миналия век ....запада продаваше на Турция. ....без да я питат дали тя го желае .....
Така ....хиляди западни компании кръшкаха от данъците си .....за сметка на турската държава. ....
vhv
Рейтинг: 529 НеутралноИ за тези (както за всички мошеници), дойде Видовден.
neut
Рейтинг: 3073 НеутралноТова касае ли собствениците на VW возила втора, трета и т.н. ръка
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restvhv
Рейтинг: 529 ВеселоДо коментар [#4] от "Dankol":
Само дето правилото важи за нови автомобили, оборудвани с манипулиращи устройства. Не за 15-20 годишни таралясници.
Yotce
Рейтинг: 1469 НеутралноЖалко, че статията не дава кой знае какви подробности...
Като да речем, в какво точно се състои искът на въпросния Хелберт Гилберт.
vhv
Рейтинг: 529 ВеселоДо коментар [#7] от "eti mehter":
Idiot!
everlast666
Рейтинг: 1206 Неутрално"манипулиращите устройства" са малко допълнителни инструкции в софтуера на електрониката, които превключват в по-икономичен режим ако усетят че е вързана апаратура.
Т.е. като се мери автомобила е с малко въглеродни емисии, като си караш по пътя гори и замърсява повече.
А тези които получат обезщетение, ще ги накарат ли сега да доплатят данъци за това, че колата им замърсява повече?
Тези съдии еко-активисти се чудят как да си утрепят икономиката, колкото е тежък пазара за автомобили в момента, тези още повече им го зачукват.
Ако бях на мястото на Фолксваген щях да пратя на борсата 50 хиляди германци (които по-скоро ще са турски германци)
everlast666
Рейтинг: 1206 НеутралноОт друга страна май им замина на турците инвестицийката в нова фабрика 😂
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#4] от "Dankol":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningСъмнявам се, че в Перник карат коли произведени след 2008.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#6] от "ivanpopov":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningАми съди града бе, човек. Не знам къде си, но аз имам голяма база за сравнение с градове от други държави и в София ВОНИ (не знам как е в Скопие, Белград, т.н.). И то вони на нещо, което изобщо не трябва да гори - не знам дали това е масло или нещо друго, но осмърдява всичко и за адски много време. Това го правят всякакви дизелови коли от всякакви марки. Някои бензинови също вонят, но не е същата смрад. Това според мен са напълно неизправни автомобили, които в нормална държава няма да са на пътя. Всеки си мисли, че има правото на кола и си купуват разни повредени боклуци за 2000 лв, които изобщо не стават за експолатация. Отделно, като някой си е купил стар автомобил и дойде време за смяна на катализатори и филтри, познай какво ги правят. Нищо чудно, че ЕК съди София.
На фона на това, ефектът на NoX е минимален. Отделно всички независими проучвания показват, че едни други марки са най-мръсните в това отношение - Рено-Нисан, Фиат-Крайслер, Хюндай. Обаче никой не действа по този въпрос. Единствената причина да има скандал при ФВ е, че продаваха в САЩ.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#8] от "vhv":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningНикакъв видовден не е дошъл за никой. Защо другите марки, които са в пъти по-мръсни не са засегнати?
vassilun
Рейтинг: 4636 ВеселоДо коментар [#12] от "vhv":
Кръгъл! 😂🤣
дерибеев
Рейтинг: 3119 НеутралноДо коментар [#13] от "everlast666":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васТочно това трябва да е в материала, а не "манипулиращи устройства"
Мерси
anty
Рейтинг: 671 НеутралноФолкщайген измами и скандали. А относно прехваленото качество, обиколете сервизите и вижте коя марка основно е постянно в ремонт. От пет коли четири са от прехвалиния концерн. Една идея съвсем малко по добри от таралясниците които дялахя в Баховица под ръководството на джуджето от Микре.
Това е положението.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#19] от "дерибеев":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningМанипулиращи устройства са, но са забранени само в САЩ, не в ЕС. Всички марки ги ползват. Става въпрос за емисии на NoX.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#20] от "anty":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningдобре тролиш
Stargate
Рейтинг: 1903 НеутралноНе разбирам с какво точно са ощетени собствениците. Как ще докажат, че са претърпели загуби от това, че колата им пуши повече отколкото са очаквали. Ако има някой потърпевш, то това са всички останали. От къф зор ще дават пари на тези, при това тези са си карали лвата кола. Не е като да не са. :-)
samoedin
Рейтинг: 3559 ВеселоСега много наши сънародници ще си накупят дизели от 2014 и нататък, за да бъдат " на далавера"......
padrino
Рейтинг: 4226 Любопитно"Ищецът по делото Хелберт Гилберт е от югозападната германска провинция Райнланд-Пфалц и иска от "Фолксваген" пълно възстановяване на цената от около 31 500 евро, която е платил за използван автомобил през 2014 година."
Човека си търси правата за това, че са му продали продукт с неправилно представени показатели и не отговарящ на рекламирания продукт. В нормална държава има закон който те пази от това когато производителят продава стока с неверни качества. Във Великобритания го има същият закон. Ако ти продадат нещо което не отговаря на предназначението си и на описанието си, имаш право на пълна компенсация. Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
anty
Рейтинг: 671 НеутралноДо коментар [#22] от "deutschwagen":
Пак повтарям, обиколи автосервизите и гледай кои таралясници са най много за ремонт и тогава се изхождай умнико, като гербаджийска калинка..
А и народа го е казал накратко:
На прехвалено лозе не тръгвай с голяма кошница.
Но очевидно винкелите и калинките трудно дори е невъзможно да схванат елементарни неща.
Това е положението.
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 1004 ВеселоПо принцип ли?
Това ми напомня за вица- де някъв отишъл на интервю за работа, и го питат:
-Ракия пиеш ли?
Кандидатът- със светнали очички:
-Има ли?
-Не- по принцип питам...
Кандидатът- посърнал:
-Ааааа... По принцип не пия...
😂😂😂😂😂 БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#25] от "padrino":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningЩе се радвам да видя мнението ти като спомена Великобритания:
https://www.theguardian.com/environment/2016/aug/30/emissions-new-diesel-cars-far-higher-than-official-limit
Също и тук:
https://www.theguardian.com/environment/2019/mar/22/dirty-lies-how-the-car-industry-hid-the-truth-about-diesel-emissions
"And, as it turned out, Volkswagen wasn’t the only one evading the law. Less flagrantly, but to similar effect, the vast majority of diesel cars were making a mockery of emissions rules. In the wake of the revelations in the US, European governments road-tested other big brands too. In Germany, testers found all but three of 53 models exceeded NOx limits, the worst by a factor of 18. In London, the testing firm Emissions Analytics found 97% of more than 250 diesel models were in violation; a quarter produced NOx at six times the limit. “As the data kept coming in, our jaws just kept dropping. Because it is just so systematic, and so widespread,” German says. “VW isn’t even in the worst half of the manufacturers.” With a few honourable exceptions, “everybody’s doing it”"
Мога да ти пратя и данни от независими изследвания, които показват кои са най-замърсяващите марки, повечето от които дори не са си направили труда да се поправят. Много такива изследвания са публикувани в медии от Великобритания.
Хи-хи
Рейтинг: 1453 НеутралноАбе к'во стана с екобуста на Форд? На книга 4-5 л./100 км, а реално почти два пъти. Имаше много желаещи да съдят Форд за лъжите.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#26] от "anty":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningТочно ти говориш като гербаджийска калинка. За разлика от теб, никога не съм гласувал нито за Герб, нито за БСП, нито за дедо цар, нито за разни патрЕоти, финансирани от Кремъл.
Коментари от типа "отиди и виж" са за селската кръчма, където ти е мястото да се правиш на първенец.. Типичен бай ганьо, който си мисли, че е по-умен от останалите.
Това какво има в сервизите се вличе от куп фактори, които за които празната ти глава не може и да се сети. Отделно между надеждност и качество има голяма разлика. Има причина немските марки да са водещи в света, колкото и да ги мразиш.
А колкото до замърсяванията, има доста независими проучвания, които показват, че едни други марки от едни други държави са в пъти по-мръсни. Мога да ти ги пратя, но се съмнявам да разбереш нещо, още повече, че са на английски.
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноНе съм сигурен, че пернишките гоуфове са снабдени с цитираните по-горе "манипулиращи" устройства.
padrino
Рейтинг: 4226 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "deutschwagen":
Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬Добре и?? Какво точно би искал да чуеш като коментар? Аз не съм коментирал за това дали дизеловите коли замърсяват или не. Просто обясних на каква база този човек е завел делото, което е спечелил в крайна сметка?
Откровено не разбирам какво очакваш да коментирам? Неща които са известни на всекиму или факта, че има закон, но явно никой друг освен въпросния ищец не е решил да си търси правата.
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноДо коментар [#16] от "deutschwagen": Единствената причина да има скандал при ФВ е, че продаваха в САЩ.
Това ПЪРВО,
и второто в рекламата им - "CLEAN DIESEL" (чист дизел).
И някои се оплакаха, че били подведени !?
Другите фирми не са по-добри, но те не рекламираха дизелите си като чисти.
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноОт ФВ трябва да поискат сметка от идиота им, който е дал идеята да продават дизели в САЩ.
Мисля, че 2018г. се опитаха да продават и в Ю. Корея - имай не продадоха нито един автомобил!
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#32] от "padrino":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningСпециално защо няма процедури против най-големите замърсители, като Рено-Нисан и Фиат-Крайслер. Такива коли има и във Великобритания. Също има доста шашми от страна на Опел/Ваксхол. Това не е нападка, просто питам какво е мнението ти.
Изключително се съмнявам делото в Германия да стане повод за каквото и да е, защото въпросните манипулативни устройства не са забранени в ЕС. Това което трябва да стане е промени в законите и регулациите, които да ги забранят.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#33] от "historama":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningНе съм забелязал рекламните лозунги да са част от делото, което беше заведено в САЩ.
Като изключим забранените устройства в колите, има изисквания за емиисите, вкл. на NоХ, които трябва да покрият. Това са обективните причини.
"CLEAN DIESEL" е нещо съвсем субективно. Отансяше се за представите за дизелите в САЩ от 70-те и 80-те, и сравнени с тях, мамещите коли на ФВ наистина са чисти.
Hydroxy
Рейтинг: 381 НеутралноВ България положението е отчайващо с дизелите. 4-5 годишни коли кадят като печки, защото са им махнати DPF филтрите. Рано или късно това ще избие в тежки респираторни проблеми на децата ни, които растат в тая канцерогенна среда, но Ганьо си гледа келепиреца и понеже е злобен и завистлив, даже ще се радва да завлече в гроба другите. А Баце нали е сакън да не му скочи някой на протест, никога няма да промени нищо. Истината е, че единственият вариант да се промени нещо е пълна забрана на дизеловите коли, макар че ще пострадат и съвестни граждани с изправни и поддържани автомобили. Ако не сте съгласни, споделете други варианти.
padrino
Рейтинг: 4226 НеутралноДо коментар [#35] от "deutschwagen":
Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬Сега те разбрах. Тук преди години това да се кара дизел се беше превърнало в държавна политика. Особено когато се взимаха коли от бизнеси на лизинг, таксите и данъците бяха много по ниски. Това като го свържеш и с далеч по малкото харчене и резултата бе наяве. Имаше момент в който и застрахователните компании играеха ролята на дявола.
2 литра бензинов Голф например струваше два пъти по скъпо да се застрахова отколкото същата кола но с дизелов двигател.
После когато цялата история се размириса изведнъж правителството се озова в небрано лозе. Голяма вина за цялата бъркотия има и начина на замерване както ти отметна.
С новите бензинови двигатели разхода на гориво е толкова малко, че диселите вече нямат предимство. Миналата година купихме на моята половинка 2018 Ауди А4 автоматик с 2 литра бензинов двигател/ 190 коня. Ходихме от Единбург до Манчестър с нейната кола през Септември или Октомври и ни даде средно 4.5/100 и това карайки на магистралата със 120/130. Като тя ходи на работа и да пазарува из града харчи 6/6.5. Откровено не го очаквах но е супер.
sha16312238
Рейтинг: 246 НеутралноДо коментар [#21] от "deutschwagen": глупости... Немските каляски опитаха да обвинят Опел и тойота, но удариха на камък...
Свинчуга
Рейтинг: 1706 НеутралноНафтата е чао-чао, горките чичаци...
Обичам да грухтя и плюскам.sha16312238
Рейтинг: 246 НеутралноДо коментар [#34] от "historama":
В ю. Корея глобиха БМВ по същите причини...!
crq18506084
Рейтинг: 574 НеутралноКато гледам реакциите във форума, всички карат нафта. И то не немска, а „земеделска“, контрабандна руска, пълна с какви ли не боклуци.
Германците отдавна си правят сметката, че рака им излиза по-скъпо от спирането на дизелите.
Докато ни лъжат с 120-130 „жертви“ на ковид, в България умират 18 000 годишно от рак!
Надявам се покрай „пандемията“ и намаленото горене на нафта, да са паднали малко онкоболните.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#37] от "Brad Mehldau":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningЗащо не реални инспекции? Помниш ли случая на БГ бус с ремарки, минал току-що технически преглед у нас, който го бяха спрели в Германия и му бяха дали глоби за 60 неизправности? Какво има да си говорим. Колите в България изобщо не покриват никакви изисквания, та какво остава за филтри и катализатори.
crq18506084
Рейтинг: 574 НеутралноПреди доста години измериха и BBC го публикуваха,че концентрацията на изгорелите газове е по-голяма вътре в купето на автомобила спрямо улицата, особено на задната седялка, където возиш любимите деца.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#39] от "sha16312238":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningКое е глупсот бе, умник? Никой никого не е обвинявал. Направи си труда и виж кои замърсяват най-много. Не са "немските каляски", а френските и корейските такива, даже и дизела на Субари е в списъка. "Немските каляски" дори излязоха най-чисти, поне Евро 6, докато френските замърсяват над ниво Евро 4. Това са фактите.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#42] от "crq18506084":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningАми не се надявай. Както казах, докато в България се карат неизправни коли, ще има замърсяване над нормите. Отделно в някои градове има и недомислена инфраструктура, която води до псотоянни задръствания.
Hydroxy
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#43] от "deutschwagen":
Смяташ ли, че у нас могат да се правят реални инспекции на каквото и да е? Много добре знаем как се минава ГТП, да не се лъжем, всичко е театро. Пълно е със сервизи, които предлагат премахване на DPF, потърси в Гугъл, по-трудно ще ти е да откриеш сервиз, който не предлага услугата. Макар че е напълно незаконно да се премахват. Това е следствие от всичко друго в държавата и няма време да чакаме да се оправим след 20-50-100 години, защото тогава ще е късно. Товарните автомобили и транспортът също ще пострадат. Наистина нямам решение на проблемите, само знам, че вече не се диша и тези микрочастици нафта гарантирано вредят на всички ни, без изключение.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#38] от "padrino":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningПри по-малките двигатели модерният бензин не отстъпва по нишо. Разлика има само при по-големите двигатели, например 3.0. Не случайно тези произведени след 2013 бяха поправени в САЩ и ги върнаха на клиентите, за разлика от 2.0, които ги купиха всичките обратно от клиентите. Но от тази година се продават от частни дилър, което е интересно.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#47] от "Brad Mehldau":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning++++++++++++++++
Това е проблемът. Пълно беззаконие. Стана ми едновременно гневно и смешно от "спецакцията" на Фандъкова отпреди няколко месеца - проверили 60 автомобила, от които спрели от движение само един. Аз всеки ден "намирисвам" поне 60 автомобила, които осезаемо не покриват критериите. Ако поискат могат да направят нещо, но всеки се прави на неразбрал.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#41] от "sha16312238":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningПишеш пълни глупости. Ето случая с БМВ в Ю. Корея:
https://edition.cnn.com/2018/12/24/business/bmw-south-korea-fine/index.html
Сега да си поговорим ли за прекрасните японски въздушни възглавници на Таката? То бива простотия и фенщина, ама твоето бие рекорди.
Hydroxy
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#49] от "deutschwagen":
Тая акция на Фандъкова наистина беше тотална пародия, спрели един автомобил от движение. При 60 проверени... Понякога се опитвам да разбера тези пълни дебили ли са или се правят, или нас ни имат за дебили (вероятно всичко едновременно).
Quo Vadis?
Рейтинг: 1101 НеутралноДо коментар [#37] от "Brad Mehldau":
Например техническия преглед да е истински.
Hydroxy
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#52] от "Quo Vadis?":
Лесно е да се каже. А как да стане? Сега какво им пречи да е истински прегледът?
crq18506084
Рейтинг: 574 НеутралноЕмисиите са корено различни в движение. Нашите катаджии мереха спрели коли. Даже да повишават обороти не е същото, трябва да има товар. Виж реално мерене на нови Евро 6 дизели във Финландия:
https://www.toi.no/transport-technology-and-environment/diesel-cars-have-high-emissions-in-real-traffic-article33388-1314.html
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1990 НеутралноПич, ти с тоя въодушевен ник, най-малко имаш право да коментираш а гледам всеки втори коментар е твой. ФВ са абсолютни мошеници и то от най-гадния вид. От тези крадци които крещят - Дръжте крадеца! От всички компании само те се разпраха с къмпанията си "Чист Дизел" През тези години си спомням че на всяко състезание на Лагуна Сека си имаха техен корал с по 15, 20 автомобила с банери и с небивала пропаганда за мръсните им дизели. Цялата афера беше направена защото в предишната си платформа нямаха място къде да сложат система за уреа. А ако колите им бяха настроени правилно според изискванията щяха да са бавни и да харчат много и нокой да не ги купува. С всичките си напъни ФВ никога не успя да вземе повече от 2, 3% от Американски пазар. Затова и щурмбанфюрер Фердинанд даде заповед да пробие пазара или ще хвърчат инженерни глави. Затова и се принудиха да лъжат. Има стотици статии изписани за това.
Между другото ги предаде анонимно Германски инженер на който му беше писнало да работи под режима на този фашист Фердинанд Пиак.
Ако се заинтересуваш малко за скандала в САЩ ще разбереш колко са нагли. Борда за Чист Въздух на Калифорния прави теста за два модела на ФВ и на БМВ и мисля на още една марка. Само ФВ се оказва драстично извън нормите. Калифорнийския Борд праща писмо на ФВ и на ЕПА - която е федерална агенция. Нито дума не излиза в пресата или медиите!! Никой не иска да навреди на ФВ. Минават 6 месеца и никой от ФВ не отговоря на писмото! Наглеци! Следва ново писмо от Борда на Калифорния и този път от ЕРА. Най-после след 1 година ФВ отговаря и казва че проблема е оправен. Пак никакви публикаци в медиите няма! След 6 месеца Калифорнийския Борд прави отново тест и пак ги хваща в лъжа и тогава вече след 18 месеца случая се разду и стигна до медиите. За това ФВ бяха осъдени в съд, където можеха да се защитават и докажат че са прави или ако мислят че това е нормална практика и всички лъжат, също можеха да го кажат. Обаче нищо такова нямаше. Затова бяха осъдени да платят $18 милиарда глоба, да си изкупят обратни всички таралясници на пазарна цена от собствениците които са прецакали. И не само това но и им беше забранено да ги оставят тези коли в САЩ. Наложи им се да си ги натоварят на кораби и да си ги отнесат. По време на делото бяха показани и доказани хиляди случаи на рак и астма. В районите където са продавали за тези години се доказа че случаите на заболели деца и възрастни е с около 5% по-висок от райони където има подобна гъстота на населението и подобен брой коли но ФВ не продава дизели там. Всичко беше ясно, всичко беше черно на бяло и затова ФВ се признаха за виновни и си понесоха наказанието. Дори 2 или 3 ма шефове от ФВ отидоха в Американски затвор за по 3 до 5 години. Мошеничеството се наказва тежко!
В САЩ има много компании които за такова нещо ги осъждат на такива огромни суми че трябва да фалират. Към ФВ се отнесоха снисходително и ги наказаха леко. $18 милиарда нищо не са за такова престъпление.
В Европа оправданието им беше че нормите за замърсяване са други и Меркел практически каза на всички Европейци да го духат или по-скоро да дишат с пълни гърди и да си траят, защото точно тогава спасяваха Гърция и Испания и Италия и още един куп други лузъри. Затова всички си затвориха очите и устите. Не защото в ЕВропа било разрешено да се лъже на тестовете. Ти да не си пиян? Как ще лъжеш на тестове за емисии и това ще е законно?
Този съд сега няма нищо общо със случая в САЩ! Случая в САЩ беше затворен за Европейците. Каза им се да си траят. Но също им казаха че това било случайна случка която по някакъв чудотворен начин се отнасяла за предишните стандарти. Но от сега нататък всичко ще бъде по-новите норми и всички ще живеят щастливо. И въпреки всички обещания, въпреки милиардите платени в САЩ, дори и след като им се размина, пак продължиха да лъжат в Европа. Затова е делото сега. Този пич ги хвана по технически въпрос и се оказа че ингулгенцията която Меркел им извоюва да тровят Европа е само до определена година и дата а този се доказа че и след тази дата пак продължават да лъжат и да продават мръсни коли.
Не бой се! Меркел или който и да е друг Германски бюрократ пак ще ги спаси. Този път ще им се наложи нещо малко да платят но в Германия частни лица нямат право на никакви обезщетения от корпорации. В името на Социалистическото благо и за да не страдат компаниите и от там профъюзите и работниците, по ленински, в името на Родину, този обвинител който е спечелил делото ще изяде една хубава немска, картофена супа. Ако някакво наказание има то ще бъде платено на друга организация или ще изисква поправка на продадените коли. Нищо друго. Това не променя факта че на ФВ не може да се вярва. Както излъгаха Америка че са си оправили нещата и пак ги хванаха и осъдиха. Сега същата работа и в Европа. Обещаха че няма да правят така и ето пак ги хванаха след датата за която бяха обещали. Това си е корпоративна култура. Не е случайност. California Über Alles
dun
Рейтинг: 638 НеутралноНавремето за такава измама на клиентите и регулаторите бизнеса фалира, а собственика се застрелва в главата! Днес за пари всичко минава - капитализма взе да наближава по извратеност и комунизма!
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#51] от "Brad Mehldau":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningНай-вече нас ни взимат за дебили!
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#55] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningWOW, dude. Добре, виждам, че си back to your old self. Като дойде тема за Германия и започваш да изсишаш, тръгваш на мисия да громиш. Кой точно е "крадец"? Аз ли? Какво съм откраднал? Въобще тонът ти издава яко българския нрая и възпитание в теб, нищо че от не знам колко десетилетия си в Кали.
Това какъв ми е никът и колко коментара съм написал си е моя работа и не е част от темата, ОК? И няма ти да ми казваш какво имам или нямам право. Пробвай с този атитюд в САЩ.
Тези тиради за разни фашисти и нацисти не ми трябват. Единствено казах, че в Европа ФВ са най-чистите дизели, доказано от всички независими тестове е реално време, което автоматично прави другите в пъти по-големи нарушители. За твоя полза ще е да гледаш само фактите и да дискутираш обективно, а не емоционално.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#55] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Аха, 18 милиарда за ФВ за законово нарушение (така е), но без засегнати, но GM ги глобиха под 1 милиард за над 100 убити защото не им се е давало пари за нормална пружина в стартера? Айде само не ме разсмивай. Или за теб Боинг не бяха нагли като направиха всичко възможно да блокират американски компании като Делта да взема новия самолет на Бомбардие, чак дела и комисии имаше, след като дори нямат конкурентен модел и най-близкото им нещо беше дървото 737 МАХ, което доказано не е трябвало да бъде сертифицирано?
Абе ти на коя точно планета живееш?
Хехе, сега пък съм бил пиян. Първо, спасенията на Испания и Гърция нямат нищо общо. Испания отдавна си беше на крака края на 2015. Второто спасение на Гърция се беше състояло средата на 2015, пак преди скандала (и между другото Германия е била против, Франция го е прокарала).
Как това с емисиите е легално съм ти давал лично линк на Форбс преди години. Не е мой проблема, че паметта ти е такава. Вместо да наричаш хората пияни, взимай гинко билоба, може и да помогне. Показах и тогава резултатите за дизелите в Европа. Дори и тук в линковете ми от нео-нацисткия Гардиън се споменава. Ако имаш проблем, пиши им до редакцията и ги обвини, че са пияни и че поддържат разни фюрера.
Постът ти е шит, пич. Сори. In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#55] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningО и крайния разход за ФВ е 25-30 милиарда, не 18. Като е нищо, защо не лепнаха такава глоба на Боинг или GM?
https://www.nbcnews.com/business/autos/judge-approves-largest-fine-u-s-history-volkswagen-n749406
Quo Vadis?
Рейтинг: 1101 НеутралноДо коментар [#53] от "Brad Mehldau":
Пречи корупцията на власта. Ако има кнонтрол с реални последствия за нарушилите на закона нешата стават много лесно.
Колата ми е регистрирана в ЦЕ и преди да мина технически преглед минавам задължително мерене на емисии ( карам Евро 5 дизел).
dante_18
Рейтинг: 639 НеутралноТова се пълни глупости и се прави да се открадне някой долар.
If you are going through hell... Keep going!В Америка горивото е почти безплатно и всеки кара джип който горо 20/100.
За какво екологично може да става въпрос при безплатно гориво?
Много ясно, че хората ще карат V8 и V12.
И дизеловите двигатели на VW са едни от най-добрите в света и замърсяват много по-малко от стандартните американски коли
dante_18
Рейтинг: 639 НеутралноОще малко ако падне цената на нафтата и аз сменям моето Ауди 3.0 на 4.2 v8
If you are going through hell... Keep going!iazdakaja
Рейтинг: 849 НеутралноДо коментар [#62] от "dante_18":
"стандартните американски коли" са бензинови и за разлика от дизелите, не замърсяват с азотни оксиди, които са трън в очите на американците (те са малко преизкукали на тема рак)
Европа пък е преизкукала на тема климат - там пък американските джипове 20/100 са обект на омразата.
Разни страни - разни идеали.
alray
Рейтинг: 465 НеутралноНо в. България изтеглиха преди две години всички нови автомобили и им ъпдейтнаха софтуера срещу ваучер от 100 лв. Трудно някой да си търси правата сега
petyo9
Рейтинг: 833 НеутралноVW за да избие малко пари за глобите да пусне отново Golf 2 но пернишка модификация - едноместен. За да можеш да покажеш едновременно и двата си лакътя навън от колата.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1990 НеутралноДо коментар [#60] от "deutschwagen":
California Über AllesDude, Relax! Разбирам че за тебе всичко е Deutschland, Deutschland uber alles, защото караш ФВ. Приел си каузата на ФВ като своя. Ок, дерзай. Всеки има право на мнение но не и на факти.
ФВ отнесоха големия шамар като наказание а не като компенсация. А наказанието беше нужно защото почти две години след като ги хванаха и им казаха че са ги хванали и ги помилиха да си оправят мошеничествата, нищо не направиха. Не само че нищо не направиха но и излъгаха че са оправили софтуера и като провериха отново след 6 месеца се оказа че не са го пипнали. Заради тази подигравка с човешкото отношение на два сериозни Американски регулатора им забиха шамара.
Аз съм правил бизнес в Германия и много добре знам какви са сомове и как когато е в тяхна полза държат за последната запетайка. На мене са ми спирали плащания на компанията за €250,000 защото след като съм платил на нотариуса (който в Германия е цар) на него не му харесало че че не съм му платил и банковата такса за транзакцията. И за €50 такса ми спира за два месеца плащане от 1/4 милион. Така че Германците са много пунктуални само когато трябва те да взимат пари. Когато трябва да дават обаче са съвсем друга кухня. Ако бях някой монтьор от Чепеларе можеше и да ме впечатлиш с Германия и Германците. Но не съм и затова и не съм впечатлен от воплите ти.
И Боинг и ДЖМ и Тойота и други са плащали глоби но значително по-малки защото никога не са лъгали толкова нагло и толкова дълго. И никога не са се отнасяли толкова пренебрежително към Регулаторите. Освен това се доказа в съд, че това е част от сериозна конспирация с цел да се изместят други играчи от пазара. Въобще не е грешка или лош дизайн а си е умишлено и криминално направена програма в която са работили много хора с цел да се извърши престъпление.
А това че сметоха под килима случая в Европа е абсолютен срам. Аз имам роднина който живее в Германия от много десетилетия, както се изказваш ти. Имам близък приятел в Испания също от поне 25-30 години. Познавам и други хора в Западна Европа, и мога да ти кажа че всички бяха много недоволни че не се извърши сериозно разследване в Европа и че не им наложиха наказания. Самия факте че германец завежда делото сега и не е един а от някаква организация се присъединиха към него, така че съдиите да не могат да го претупат пак с едно намигане този случай, показва че и нормалните хора в Европа не искат да ги лъжат.
Не знам какво те мотивира. Дали любовта ти към твоя Голф или нещо друго, но тук се опитваш да защитиш престъпление доказано в Съд и признато от извършителя. Не ти ли се струва малко смешна позицията ти.
Аз не съм воден от идеология а от морал. Аз съм в Америка точно защото тук, най-много от целия свят се защитава интереса на индивидуалния човек и от там и на потребителя. За мене Боинг беше чудесна компания докато не разбрах че поради немърливост са допуснали грешка която уби два самолета пълни с хора. Не са правили конспирация като ФВ да лъжат и мажат но са били немърливи, глупави и са проявили престъпно нехайство. Аз лично нямам абсолютни нищо пфротив Бойнг да фалира, както и ПанАм фалира и други големи компании. Нямам нищо противи ФВ да фалира и да изчезне от лицето на земята. Страшно няма! Ще се появи друга компания, хората които сега работят за тях ще работят за други. Но цял свят ще знае да не се ебава с тези неща. Аз съм агностик що се отнася до марки и компании. Аз преди 4 десетилетия съм оставли зад себе си Митьо БьеЕмВьето, Пешо Мерцидьеса, Вальо Дънкитьи. Отдавна не съм лоялен до смърт към deutschwagens или American Cars или Азиатски болкуци. Отдавна съм пораснал достатъччно за да знам че има коли за кеф, за А до Б, за лукс, за удобство, за фукане. Също съм достигнал до положение да мога да си позволя повече от една кола и така да имам коли за целите за които ми трябват а не да копнея за една кола на семейство която да е и спортна но и практична но и да вози 5 човека но и да е комби но и да харчи малко че нема паре за бензин. Ако ми трябваше такава кола щях да си купя ФВ Голф дизел. Но пак нямаше да защитавам сляпо всички глупости които ФВ прави. Grow up and relax. Дори и не ти плащат от ФВ. Ставаш малко смешен с безкрайната си любов към deutschwagen.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#67] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningЪмм, не. Няма дори да чета повече глупостите ти за казуи, нацисти, фюрери и социалисти. Или това как на всеки втори коментар говориш за Лагуна Сека (да, разбрах, прекарваш там половината си време, но няма нужда да раздуваш във всяка тема). Стигнах до края на първия ти параграф и не, не карам ФВ. Какво карам или не карам нито е твоя работа, нито е част от темата. Продължаваш да разсъждаваш като типичен бай ганю от някой краен квартал.
Аз единствено се итересувам от фактите. Фактите са, че в Европа от 2016 ФВ и Ауди имат най-чистия дизел в Европа. Фактите са, че други марки замърсяват в пъти повече и дори не си правят труда да се подобрят спрямо нивото им от Евро 4. За това съм давал линкове от независими изследвания, подобно на това на КАРБ дето си го споменавал сигурно хиляда пъти, въпреки че знам точно за какво става въпрос още от септември 2015. Факт е и, че манипулативни устройства е имало и има при останалите марки в Европа и не е незаконно.
Предвид очвата ти радост, че "пак" били хаванали "най-големите мошеници" в крачка, не си си направил труда да си направиш дю дилиджънс или поне да прочетеш статията. Не, не става въпрос за нова измама с нови коли. Става въпрос за кола, купена през 2014. На старо:
"Germany’s federal court of justice said Herbert Gilbert was entitled to compensation for the purchase price of the Volkswagen Sharan people carrier minus mileage costs. Gilbert bought the car in January 2014"
https://www.theguardian.com/business/2020/may/25/german-court-rules-against-volkswagen-dieselgate-scandal
Един съвет - гледай фактите. Когато още бях в хай скул в САЩ ни учиха на това. А не като тебе да се дрънка за фюрери, нацисти, идеологии и ад хоминем аргуемнти. Както се учи в България. Айде много ти здраве.
deutschwagen
Рейтинг: 1833 НеутралноДо коментар [#67] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningИ само да добавя - не само, че не знаеш как да водиш конструктивен аргумент с факти, но и нямаш умения по рийдинг комприхеншън (пак основен skill, който се учи в училище в САЩ, но не и в Бъглария, дори и днес та какво остава за 50-те или там когато си бил още в България). Изобщо дори не разбираш какво ти казвам, защото си прекалено зает да се опитваш да ме анализирваш и да говориш за себе си. Изобщо не можеш да се абстрахираш от себе си и собствените ти субективни виждания, следователно не си способен да водиш обективен разговор. И като прочетеш нещо, което моментно не съвпада с иедологическите ти виждания и псевдо-нарцистични потребности изпадаш в някакъв ментален блок където изобщо спираш да възприемаш и започваш да повтаряш едни и същи глупости, вече не помня колко години. Всичко именно за теб в тази дискусия е изцяло на лична основа (не знам и не е моя работа защо), за това и аргументие ти са слаби (аз такова, аз онакова, фюрерите не знам си какво). И именно ти пишеш тези дълги тиради, в които няма и аунс обективност. Your loss. Много здраве.