Испания ще харчи 3 млрд. евро годишно за минимален доход за най-уязвимите

Испания ще харчи 3 млрд. евро годишно за минимален доход за най-уязвимите

© Reuters



Испания ще харчи 3 млрд. евро годишно, за да осигури минимален доход на най-бедните си граждани. Очаква се кабинетът да одобри програмата за националния, но не всеобщ доход.


В началото тя ще обхване 850 хил. домакинства, или общо 2.5 млн. души, обясни министърът на социалната сигурност Хосе Луис Ескрива. Всеки пълнолетен в тях ще получава половината от минималната заплата, която в момента е 1108 евро. За всяко дете или човек, за когото се полагат грижи, ще се дават още пари.


Лявото правителство на малцинството иска да подобри ефикасността на разпределението на доходите в една държава, която изостава от Европа в този аспект и чиято икономика пострада тежко от пандемията от коронавируса. "Целта е на тази схема за минимален доход е да се изкорени екстремната бедност, която е голям проблем в Испания", обяснява Ескрива.




"По отношение на ефектите за преразпределение може би ще надминем другите подобни схеми в Европа, защото нашата е по-модерна, по-центрирана и би трябвало да бъде по-ефективна по отношение на преразпределението", казва още той. Тя би могла да служи като допълнение към много ниски заплати, особено в сивия сектор. Освен това може да изкара на светло част от него, тъй като гражданите ще бъдат задължени да информират данъчните власти за доходите си.


В началото властите ще се опитат да открият потенциални получатели според данъчната статистика и ще си сътрудничат с благотворителни организации и местните власти, за да достигнат до максимален брой хора. Според социалния министър наличието на този доход няма да обезкуражи хората да работят. "Сравнимо е с това да получаваш заплата. В Испания много от работниците печелят много, много малко ниски заплати", сочи той.


21.6% от испанците са застрашени от бедност при средно ниво за ЕС 16.9%. Европейският съвет е препоръчвал на страната да приложи програми за подкрепа на доходите с аргумента, че сега помощ получават само 20% от нуждаещите се.


Европейски минимален доход


Правителствата на Португалия, Испания и Италия призоваваха наскоро за създаването на европейска система за минимален доход. Предложението им бе публикувано във в. Público и е подписано от португалския министър на труда Ана Мендес Годиньо, министърът на социалните права на Испания Пабло Иглесиас и италианския трудов министър Нунция Каталфо.


"Трябва да се уверим, че на хората е гарантирано задоволяването на основните им нужди. Така че се нуждаем от обща система за минимален доход за борба с бедността и социалното изключване", пишат те, цитирани от EurActiv.


Трите държави уточняват, че става въпрос не за минимален доход, ограничен до оцеляването или до границата на бедността, а по-скоро за правна рамка, която да позволява на всичките държави да определят минимален доход, адекватен на стандарта и начина на живот на гражданите им.

Ключови думи към статията:

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1684 Любопитно

    "Така че се нуждаем от обща система за минимален доход за борба с бедността и социалното изключване"

    Аз имам по-ефективно предложение за борба с бедността. Нарича се РАБОТА. Други идеи?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  2. 2 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#1] от "Nil satis nisi optimum":

    има много!
    Първо, да РАБОТИШ за българче-мутробарон не е "борба с бедността и соц.изключване" ЩОТО МУТРАТА НЕ ТИ ПЛАЩА, А ДЪРЖАВАТА ТЕ ПРИНУЖДАВА ДА ЗЕМЕШ КРЕДИТ И ЗА ХЛЕБ!
    Така че работата отпада.......
    Второ - ефективен метод - 7.62 и готово. Край с бедните.

  3. 3 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2035 Весело

    До коментар [#1] от "Nil satis nisi optimum":"Аз имам по-ефективно предложение за борба с бедността. Нарича се РАБОТА. Други идеи?"


    Чудно как не са се сетили?! ;)

  4. 4 Профил на Веселин Петров
    Веселин Петров
    Рейтинг: 329 Неутрално

    И после много чудно защо едни страни, не искат общи европейски облигации с които да помогнат на Испания.

  5. 5 Профил на vlq37647807
    vlq37647807
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Осигуряване на минимален доход е една идея, която БСП и К.Нинова отдавна подкрепят.

  6. 6 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2933 Любопитно

    До коментар [#2] от "scott":

    Ти колко кредита за леб имаш?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt.
  7. 7 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    До коментар [#3] от "batzdravo":

    Според мен са се сетили, но не им харесва. Всички политици, ноособено левите, не искат хората да са независими и сами да си изкарват хляба. Те предпочитат да има бедни, които да зависят от тяхните подаяния и да са им благодарни за дохода се.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  8. 8 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4476 Любопитно

    Интересно, страните с големи бюджетни дефицити искат законово уреждане на минимални доходи за всички. Да позная ли откъде те ще искат да дойдат парите? Не станаха ли много чакащите да харчат чужди спестявания?

  9. 9 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Искаме и в България Минимален/т.е. необлагаем/ Базов Доход.

  10. 10 Профил на gac38646336
    gac38646336
    Рейтинг: 28 Неутрално

    До коментар [#3] от "batzdravo":Според мен са се сетили, но не им харесва. Всички политици, ноособено левите, не искат хората да са независими и сами да си изкарват хляба. Те предпочитат да има бедни, които да зависят от тяхните подаяния и да са им благодарни за дохода се.
    —цитат от коментар 7 на Nil satis nisi optimum


    Дай ся работа на всички. Ама такава, дето всички да са богати и да няма бедни.

  11. 11 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#6] от "DDR":

    много са баце!
    Напоследък тиквата зема едни 10 милиарда.
    И ти си мислиш, че немаш дълг, но всъщност МУ ДЪЛЖИШ! НЕ СИ ДАЛ ДОСТАТЪЧНО ЗА БЮДЖЕТА МУ! И ше дойде да си ги събере с лихвата.

  12. 12 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    Неизбежно е... Всички вървим към всеобщ универсален доход, за съжаление. Следствие от задълбочаващото се неравенство, алчната глобализация, роботизацията и изкуствения интелект. Така ще се тушира социалното напрежение и потенциалните революции.
    По-консервативния подход за запазване на средната класа и намаляване на разликата в доходите между бедни и богати, среща отпора на корпоративните лобита и се оказва невъзможен.

  13. 13 Профил на vlq37647807
    vlq37647807
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Дай ся работа на всички. Ама такава, дето всички да са богати и да няма бедни.
    —цитат от коментар 10 на gac38646336


    Такава работа могат да дадат онези от измисления институт за пазарна икономика, защото те са по невъзможните неща.
    От БСП искат по-справедливо разпределение на богатствата!

    До коментар [#10] от "gac38646336":

  14. 14 Профил на gac38646336
    gac38646336
    Рейтинг: 28 Неутрално

    [quote#13:"vlq37647807"][/quote]

    Такава работа никой не може да даде.

  15. 15 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#1] от "Nil satis nisi optimum":

    Принципно си прав,но за целта трябва заплащането на тази работа да е адекватно.
    Иначе се създават работещи бедни. Ясно е,че с работа не се става богат,виж с експлоатацията на работата на някой друг може.
    Обаче не може всеки да развива бизнес и не може всеки да е с високо платена професия и длъжност,някой трябва да върши и ниско квалифицираната,ниско платена работа,иначе експлоатацията и високите заплати на останалите,няма как да се случат.
    Би трябвало работейки,човек да може да си подсигури някакъв санитарен минимум,ако иска по-добро качество на живот,да се квалифицира и да се бори за повече. Но да не забравяме,че ако един отиде нагоре по веригата,неговото място трябва да се заеме от друг,а пък при веригите е характерно,че се късат на слабите места и дори една скъсана брънка,води до спиране на функционирането на цялата верига.

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4111 Весело

    После що испанците били мързеливи...

    Скоростен индекс "Y"
  17. 17 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Боеку, нема ли да метнеш некой милиард от жипа?

  18. 18 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2933 Любопитно

    До коментар [#11] от "scott":

    Аз те питам ”ТИ” лично колко си взел и ако са за леб, как мислиш да ги връщаш, като щом за лебот си неможеш изкара, как и борч ще връщаш?
    А ти почваш да ми говориш за Тиква и милиарди. Ти ли си Тиква?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt.
  19. 19 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3012 Весело

    Защо да не си позволят подобна програма? :)) Нали целият ЕС ще плаща. Макарончо и Мути нали искат всички заедно да са отговорни :))

    Brevity is the soul of wit
  20. 20 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1684 Любопитно

    До коментар [#15] от "alvell":


    До коментар [#1] от "Nil satis nisi optimum":Принципно си прав,но за целта трябва заплащането на тази работа да е адекватно.Иначе се създават работещи бедни.
    —цитат от коментар 15 на alvell


    Сега трябва да дефинираме "работещи бедни"? Защото това значи едно в Испания, друго в България, трето в РФ, четвърто и пето в Сомалия...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  21. 21 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#20] от "Nil satis nisi optimum":

    "Трите държави уточняват, че става въпрос не за минимален доход, ограничен до оцеляването или до границата на бедността, а по-скоро за правна рамка, която да позволява на всичките държави да определят минимален доход, адекватен на стандарта и начина на живот на гражданите им."
    Разбира се,че не може да е еднакъв на всякъде.

  22. 22 Профил на niki
    niki
    Рейтинг: 975 Неутрално

    От дивашкия десен капиталузъм трябва да се тръгне към по-хуманна форма на Капитализма. Това е добра идея в Испания.

    niki
  23. 23 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Това вече го пробваха "по-бели" държави от тяхната и видяха, че не работи.

  24. 24 Профил на niki
    niki
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#2] от "scott":

    Нали искахте десен Капитализъм.

    niki
  25. 25 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3012 Любопитно

    Искаме и в България Минимален/т.е. необлагаем/ Базов Доход.
    —цитат от коментар 9 на log_on


    И това ще стане скоро, като вдигнат ДОД и ще направят минимално ниво. Едното върви с другото. Поне на много места е така......но за България може и друго да измислят, кой ги знае.

    Brevity is the soul of wit
  26. 26 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1684 Весело

    До коментар [#21] от "alvell":

    До коментар [#20] от "Nil satis nisi optimum":"всичките държави да определят минимален доход, адекватен на стандарта и начина на живот на гражданите им."Разбира се,че не може да е еднакъв на всякъде.
    —цитат от коментар 21 на alvell


    Т.е. с моите данъци трябва да се осигурят пари испанците да поддържат начина си на живот, защото така им харесва? Благодаря за такава солидарност!

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  27. 27 Профил на prx15601314
    prx15601314
    Рейтинг: 328 Неутрално

    "да определят минимален доход, адекватен на стандарта и начина на живот на гражданите им."
    Ей тук се крие истината. Ако определят минималната заплата или половината за страната то в Испания ще е 1108 или 554Е а в БГ 305Е или 152.5Е Демек пак сме на опашката а всички знаем че с 152.5Е няма как да живееш тук , но в Испания можеш с 550Е, а в другите страни разликата е по голяма. Не е нормално да е обвързан с МРЗ. От друга страна не може да е фиксиран за всички страни примерно 800Е защото повечето работници у нас ще напуснат работа веднага. Така че ... няма да стане защото няма точен механизъм за неговото определяне

  28. 28 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Ако става въпрос да се справяме с икономическите последици от "пандемията",мнението ми е,че е по-добре да бъдат подкрепяни финансово хора,а не бизнеси.Хора ще има и след кризата,за бизнесите не е сигурно.Някои просто ще изчезнат и парите за спасяването им ще са хвърлени на вятъра.Така е и по-пазарно,доколкото пазарът е по-умен от правителствата.
    Лозунгът "Работете и ще имате пари" е циничен.Да ме прощава коментар 1.

  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    "Трябва да се уверим, че на хората е гарантирано задоволяването на основните им нужди.
    ____________________
    Нуждите им остават за сега, по-важно е милиардерския клуб да продължава да трупа, топ 100 на милиардерите ще ударят над трилион $ тази година, което потвърждава всякакви конспиративни теории, същевременно средната класа и работещите бедни не могат да платят достатъчно данъци ,че да се хрантутят бедните и милиардерските кланове!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    Минималният доход е ужасна идея, защото кара хората да мързелуват, да не са активни, да не се преквалифицират, да не учат. Общо взето ще си папт и ще са бедни, но няма да работят. А аргумента че щял да ги кара да информирст държавата за доходите си е смехотеорен! Те и сега да длъжни да информират държавата за доходите си. :-) Ако ще се прави някакъв минимум, то той трябва да е само в продукти и подслон, но не и в пари е брой. Те отиват за цигари, алкохол и жени. :-)

  31. 31 Профил на ecb21545211
    ecb21545211
    Рейтинг: 112 Неутрално

    Гарантираният минимален доход е път към чистият капитализъм.

  32. 32 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#18] от "DDR":

    личността нема нищо общо със системата!Системата е тази, която прави така, че ЗАДЪЛЖАВА своите граждани да теглат кридити и за хлеб!
    ПОСЛЕДНИ ПРИМЕРИ: 75 МИЛИОНА ЗА КОЛЕКТОРСКАТА ФИРМА НА ББР И "безлихвени заеми" за останалите, и то с европейските пари.....
    Предишни примери: ФАЛИТА НА КТБ, ОБОГАТИ БОЕКО А ОЩЕТИ Вложителите.
    По-предишни примери: раздадоха се едни куфърчета, за да се започне неравен и успешен старт на който требва и да се елиминира конкуренцията на който не требва.
    СИСТЕМАТА ИСКА ДА СИ ДЛЪЖНИК В ГОЛЕМИ РАЗМЕРИ, ЗА ДА МОЖЕ МАЛОБРОЙНИЯ ЕЛИТ ДА РАЗХИЩАВА БЕЗКОНТРОЛНО И ДА МУ СЕ ПОКРИВАТ РАЗХОДИТЕ! Това казвам под "кредити и за хляб".
    И НИ ГОТВАТ ОЩЕ ОТ СЪЩОТО! Може да немаш 1 стотинка дълг, но вече имаш къмто 30 хилки - похарчени от твое име. И ти нищо не правиш?


  33. 33 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#7] от "Nil satis nisi optimum":

    Целта е да се купуват избиратели, които да гласуват за левите партии. Така Санчес иска да скрие провала си със справянето с епидемията поради закъснелите мерки.
    *
    Цитат:
    "Всеки пълнолетен в тях ще получава половината от минималната заплата, която в момента е 1108 евро. За всяко дете или човек, за когото се полагат грижи, ще се дават още пари."
    По този начин извършването на неквалифицирана работа напълно се обезсмисля. Имало висока безработица в Испания, но на полето работят предимно чужденци. Гледачи на възрастни и малки деца, както и персоналът в старческите домове също са предимно чужденци.
    Едва ли някой ще бъде мотивиран да работи след като може да си лежи и да получава пари.
    Много по-разумно би било да се доплаща само на работещите с ниски доходи.

  34. 34 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    По отношение на ефектите за преразпределение може би ще надминем другите подобни схеми в Европа, защото нашата е по-модерна
    _______________________

    До коментар [#2] от "scott":Нали искахте десен Капитализъм.
    —цитат от коментар 24 на niki


    Дясното си е дясно, либералните стратегии от ЦК на Либерастите, нямат нищо общо с капитализма от преди 50-100 години когато личности с двете си ръце са градили империи които днес могат са се сринат и да се сменят акционерите или да вземат пазарите им с две фалшиви новини и два клика на нечии компютър!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  35. 35 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1684 Весело

    До коментар [#28] от "Вячеслав Атанасов":

    Лозунгът "Работете и ще имате пари" е циничен.Да ме прощава коментар 1.
    —цитат от коментар 28 на Вячеслав Атанасов


    Простено ти е! И ще си взема бележка. Ще издигна нов лозунг: "не работете и ще имате пари, защото държавата ще ги експроприира от работещите и ще ви ги раздаде". Така става ли?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  36. 36 Профил на niki
    niki
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#29] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Това доказва, че Капитализмът е примитивен, обществен строй.

    niki
  37. 37 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#26] от "Nil satis nisi optimum":
    "Т.е. с моите данъци трябва да се осигурят пари испанците да поддържат начина си на живот, защото така им харесва? Благодаря за такава солидарност!"

    То на тази логика всеки,който няма работа,болен е и не може да работи трябва да се самоубие ритуално.
    Замисли се над това колко са косвените данъци и каква част от заплатата си харчат най-бедните и какво спестяват.
    Една не малка част от доходите им се връщат в държавата под формата на данъци,а останалите ги харчат,купувайки стоките или ползвайки услугите,които позволяват на други да имат много по-високи доходи.

  38. 38 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    До коментар [#33] от "pamela":

    До коментар [#7] от "Nil satis nisi optimum":Целта е да се купуват избиратели, които да гласуват за левите партии. Така Санчес иска да скрие провала си със справянето с епидемията поради закъснелите мерки.
    —цитат от коментар 33 на pamela


    Благодаря! +++

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  39. 39 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 800 Неутрално

    "да определят минимален доход, адекватен на стандарта и начина на живот на гражданите им."Ей тук се крие истината. Ако определят минималната заплата или половината за страната то в Испания ще е 1108 или 554Е а в БГ 305Е или 152.5Е Демек пак сме на опашката а всички знаем че с 152.5Е няма как да живееш тук , но в Испания можеш с 550Е, а в другите страни разликата е по голяма. Не е нормално да е обвързан с МРЗ. От друга страна не може да е фиксиран за всички страни примерно 800Е защото повечето работници у нас ще напуснат работа веднага. Така че ... няма да стане защото няма точен механизъм за неговото определяне
    —цитат от коментар 27 на prx15601314


    152 евро в БГ е почти равна на нетната заплата на стотици хиляди работещи за минималната заплата,които реално получават нето в края на месеца. вкл. работещи и в съботите, по 210 евро. Де факто работят за 50 евро повече-пренебрежимо малка разлика за да и отдадеш около 250 часа труд на месца.

  40. 40 Профил на niki
    niki
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#34] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Те се лутат между Либерализъм, Неолиберализъм и Либертарианство, и се занимават само със себе си. Затова имат 0 депутата в Парламента.

    niki
  41. 41 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    До коментар [#37] от "alvell":

    Мислех, че се подразбира, че обществото трябва да помага на болни, малки деца, възрастни и други, които по обективни причини не могат да работят. Говорех за тези, които НЕ ИСКАТ да работят.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  42. 42 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#41] от "Nil satis nisi optimum":

    Ами тези които не работят и сега са живи,благодарение на социални помощи,които пак са платени с твоите и моите данъци и отново са изхарчени почти веднага,тоест върнати обратно в икономиката.
    Този проблем базовия доход няма да го разреши,а и няма за цел да го прави.

  43. 43 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#42] от "alvell":

    "тези които не работят" да се чете: тези ,които не искат да работят

  44. 44 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#37] от "alvell":

    Защо все се сещате за болните и инвалидите след като никой с поне капка морал и разум няма тях предвид, а неработещите здрави и прави индивиди, които цял живот разчитат на държавни помощи?
    Известно ли Ви е, че на Запад функционират всевъзможни схеми за квалификация на безработни, които са напълно безплатни и по време на обучението държавата изплаща помощи? Всичко е въпрос на желание.

  45. 45 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    Тия са като едно време, циганите в ТКЗС-тата. Хората с бой с са ги накарали да внесат, земя, животни и инвентар, а Манго после равноправно разполага с тях.

  46. 46 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#44] от "pamela":

    Нямах в предвид точно тях. Използвах ги като хиперболизиран контрапункт на друго мнение.

  47. 47 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4489 Любопитно

    "Трите държави уточняват, че става въпрос не за минимален доход, ограничен до оцеляването или до границата на бедността, а по-скоро за правна рамка, която да позволява на всичките държави да определят минимален доход, адекватен на стандарта и начина на живот на гражданите им."

    Правилно, има все още държави членки на ЕС в които няма определен месечен минимален доход (заплата).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  48. 48 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    До коментар [#42] от "alvell":

    Значи дадените помощи са полезни, защото се връщат обратно в икономиката... По тази логика ако тези пари бяха оставени на данъкоплатците пак биха се върнали в икономиката, но изхарчени от същите тези данъкоплатци.

  49. 49 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    До коментар [#29] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Това доказва, че Капитализмът е примитивен, обществен строй.
    —цитат от коментар 36 на niki


    Щом дава хляб за работещите , данъци за хазната и облаги за капиталистите си е ок.
    По-скоро идеологията на либералната демокрация е недоносче!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  50. 50 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4489 Любопитно

    До коментар [#12] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Добре казано! +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  51. 51 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    "21.6% от испанците са застрашени от бедност при средно ниво за ЕС 16.9%"

    Ще требе и повече да станат- инак отде пара за мигрантите- гъжвалии у гетата ?!
    И още държавни заеми, моля, тех също нема да ги плащат "държавниците".

  52. 52 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3391 Неутрално

    БГ с колко ще се включи в тези 3 млрд?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  53. 53 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#48] от "pamela":

    Зависи от доходите. При по-високите доходи не е задължително,докато при по-ниските е почти неизбежно.
    Оставам с впечатлението,че ми приписвате някакъв вид "Робинхудщина",когато нямам нищо такова в предвид.
    Първо базовият доход трябва да бъде адекватен(осъзнавам,че това е доста разтегливо субективно понятие и не може да покрие всички частни случаи).
    Второ при базовия доход трябва да се премахнат социалните помощи освен тези за болни и инвалиди,които не могат да работят.
    Идеята на базовия доход е социална сигурност и помощ на работещите,а не на търтеите.

  54. 54 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2035 Весело

    До коментар [#3] от "batzdravo":Според мен са се сетили, но не им харесва. Всички политици, ноособено левите, не искат хората да са независими и сами да си изкарват хляба. Те предпочитат да има бедни, които да зависят от тяхните подаяния и да са им благодарни за дохода се.
    —цитат от коментар 7 на Nil satis nisi optimum



    До коментар [#7] от "Nil satis nisi optimum": Съгласен съм, с едно малко уточнение:
    -"левите", искат бедните да са звисими и благодарни, за "безплатния обяд"
    -"десните", искат бедните да са зависими и благодарни, за мизерните заплати, които им стигат да живеят, що годе прилично на някои, и на ръба на оцеляването за други.
    ТЪрсенето на баланс, в разпределението на резултатите, между капитала и работната сила е разковничето на успешните, социалноориентирани общества. Фаворизирането на единия компонент от тях, води до катаклизми в обществените отношения. И те не са в полза на капитала!


  55. 55 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#5] от "vlq37647807":

    Това за което говорите, се нарича „базов доход” и е идея и политика на Финландия и Норвегия. Нрвегия(след Люкесмбург) е европейската държава с най - високите доходи.

  56. 56 Профил на ckn29372393
    ckn29372393
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Ако става въпрос да се справяме с икономическите последици от "пандемията",мнението ми е,че е по-добре да бъдат подкрепяни финансово хора,а не бизнеси.Хора ще има и след кризата,за бизнесите не е сигурно.Някои просто ще изчезнат и парите за спасяването им ще са хвърлени на вятъра.Така е и по-пазарно,доколкото пазарът е по-умен от правителствата. Лозунгът "Работете и ще имате пари" е циничен.Да ме прощава коментар 1.
    —цитат от коментар 28 на Вячеслав Атанасов



    Ако става въпрос ... Лозунгът "Работете и ще имате пари" е циничен.Да ме прощава коментар 1.
    —цитат от коментар 28 на Вячеслав Атанасов


    Тъй, тъй... Едни балами ще работим а други ще се самоусъвършенствате с наште данъци. Такал и бе сладур?

  57. 57 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1195 Любопитно

    До коментар [#1] от "Nil satis nisi optimum":
    тази работа някой трябва да е създаде бре пич, при спряла икономика и ефекта на доминото с унищожаване на работни места как да стане
    знаеш ли колко фирми се затварят ежедневно

    Тиква под наем.
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  59. 59 Профил на ckn29372393
    ckn29372393
    Рейтинг: 748 Неутрално

    [quote#37:"alvell"]......."То на тази логика всеки,който няма работа,болен е и не може да работи трябва да се самоубие ритуално.----"

    Айде стига елементарна демагогия, не си на среща с феновете на четевара.
    Щом пишеше граматично и стилово правилно значи си достатъчно информирана да знаеш що е социална система и как работи тя. И не мицитирай България моляте, виж как е в Испания. Щото аз знам от първа ръка.

  60. 60 Профил на nqf07649499
    nqf07649499
    Рейтинг: Неутрално

    Пълни глупости, ще привлекат още повече маргинал от всички краища на света, които искат да живеят без да работят. Сумати родни цигани и селски тарикати стояха в Испания навремето без да правят нищо, заради т.нар. паро, което получаваха; сега ще е още по-страшно, защото ептен нема нужда да са работили. Отделно, че много работници ще преминат в сивия сектор или ще се осигуряват на по-малко, за да влезнат в статистиката като социално слаби.
    За Испания е лошо, но за нас е шанс да се отървем от търтеите в България; нека повече европейски държави въвеждат гарантиран минимален доход. Пък ние ако можем да привлечем образованите им младежи в ИТ-сектора.

  61. 61 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    До коментар [#36] от "niki":
    не случайно най големите примитиви са начело на територията, да не кажа примати

    Тиква под наем.
  62. 62 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#59] от "ckn29372393":

    Не те разбирам,честно!
    Като оставим настрана,че напълно неоснователно и по неизвестни за мен причини,ме напъха в пола(само за сведение,не съм шотландец),ме обвиняваш в демагогия с цитат изваден от контекста.
    Колкото за цитиране на България,цитирай ме,моля те!
    Къде точно я споменавам?
    Колкото до Испания, не знам какво имаш в предвид,но да спомена ,че имам разрешение за пребиваване и работа там,доста преди да влезем в ЕС и съм живал и работил там доста години.
    Но и нея не съм споменавал до сега,ако си забелязал.
    Говоря принципно,нищо,че статията е за Испания.

  63. 63 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1684 Любопитно

    До коментар [#57] от "TzZar":

    До коментар [#1] от "Nil satis nisi optimum":тази работа някой трябва да е създаде бре пич, при спряла икономика и ефекта на доминото с унищожаване на работни места как да стане знаеш ли колко фирми се затварят ежедневно
    —цитат от коментар 57 на TzZar


    Тогава няма ли да е по-ефективно да се намалят данъците на фирмите за да могат да оцелеят? Не да се довеждат до фалит за да се харизват пари на мързеливци?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  64. 64 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 706 Неутрално

    лежане и манджа за сиганите.

  65. 65 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#28] от "Вячеслав Атанасов":
    —цитат от коментар 35 на Nil satis nisi optimum


    Благодаря!Онова по-горе,ако го кажете на 20-те милиона безработни американци,дали ще им влезе в употреба?

  66. 66 Профил на panaiotov12
    panaiotov12
    Рейтинг: 29 Неутрално

    Голяма глупост, ще съберат маргиналите от цяла Европа и в един момент системата им ще се срине или останалите европейци ще им плащаме това "удоволствие"

  67. 67 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2422 Весело

    До коментар [#1] от "Nil satis nisi optimum":

    Звучите като Александър Лукашенко. И той измисли данък за тези, които не работят...

  68. 68 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ей четете и не разбирате ..Това е помощ за работещите бедни. И нея мислете Испания с 1000 евро мин.заплата. Освен туризъм и земеделие страната има и индустрия и водещи компании в редица сектори.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  69. 69 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1929 Весело

    До коментар [#53] от "alvell":

    Е да, ама във Финландия не се отчете съществено намаление на безработицата сред получаващите базов доход по тяхната пилотна програма. Всички доходи, получавани по време на програмата не се облагаха с данъци, т.е. човекът може да си намери работа, да получава заплата + ББД. Това би трябвало да е достатъчен стимул. Да, ама не! Реципиентите били по-спокойни, обаче не и по-мотивирани в повечето случаи.
    Извод: има хора, които са доволни и на малко, стига да са нахранени и да имат покрив над главата си и да не ги карат да работят.
    По-силен мотив за работа от глада няма. Лошото е, че този мотив се заменя с "поощрения", които никога не си постигат целта.
    А един работещ от средната класа би имал повече средства на разположение, ако не се даваха за "адекватна" (по думите на левичарите) издръжка за неработещите. Така той би могъл примерно да си изплати жилището за по-кратко време, като плати и по-малко лихви на банките. Защото на средностатистическия работещ не му остават много свободни пари, а си прави сметка за всичко.

  70. 70 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    До коментар [#55] от "subaru":

    Норвегия също така има полезни изкопаеми (петрол и газ), едно от най-ниските нива на корупция в света и компетентно управление, благодарение на които през годините на скъпите въглеводороди натрупаха значителен като за малкото население фонд национално богатство.

  71. 71 Профил на noi45649761
    noi45649761
    Рейтинг: Неутрално

    Ей четете и не разбирате ..Това е помощ за работещите бедни.
    —цитат от коментар 68 на angevins

    Напротив, от статията се разбира друго, че е помощ за пълнолетни членове на всички бедни семейства.

  72. 72 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    "да определят минимален доход, адекватен на стандарта и начина на живот на гражданите им."Ей тук се крие истината. Ако определят минималната заплата или половината за страната то в Испания ще е 1108 или 554Е а в БГ 305Е или 152.5Е Демек пак сме на опашката а всички знаем че с 152.5Е няма как да живееш тук , но в Испания можеш с 550Е, а в другите страни разликата е по голяма. Не е нормално да е обвързан с МРЗ. От друга страна не може да е фиксиран за всички страни примерно 800Е защото повечето работници у нас ще напуснат работа веднага. Така че ... няма да стане защото няма точен механизъм за неговото определяне
    —цитат от коментар 27 на prx15601314


    Тук в БГ минимумът, който може да се счита като ББД, е за хора които не са работили, както в Испания, обаче за да го вземаш тоя доход в БГ, трябва да си доживял пенсионна възраст...Обаче въпросният доход е нас е 66.5 евро едва, далеч е от 152.5...
    "а размерът на социалната пенсия за старост от 1 юли 2019 г. - 132,74 лв."

    мурзилка
  73. 73 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    До коментар [#63] от "Nil satis nisi optimum":
    разбери че проблема не е в данъка, а в липсата на икономическа активност.
    при нула приходи какъв данък ще платиш , ДДС 0 , Данък печалба -0 , Акциз -0
    Като ти се изнесат наемателите, щото няма работа прихода от наем 0 . С какво точно ще ти помогне намаляването на данъка.

    Тиква под наем.
  74. 74 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Има хора, чийто "доход", е 132 мижави лева. Бойкууу еврозона ли бе, идиот!!! 132лв. Сигурно на теб ти идват толкова в джоба за 1/1000 от секундата.

    мурзилка
  75. 75 Профил на mutant
    mutant
    Рейтинг: 314 Неутрално

    Икономиката на Испания е 20 пъти по голяма от тази на България, бълха ги ощипала за тези 3 млрд на година. Има много аналогични закони в други европейски държави.

  76. 76 Профил на mutant
    mutant
    Рейтинг: 314 Неутрално

    550 евро на месец в Испания ти стигат колкото да преживееш при условие че не плащаш наем. Толкова струва горе долу наем на боксониера в големите градове.

  77. 77 Профил на noi45649761
    noi45649761
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#76] от "mutant":

    Не ги мисли, циганьорите живеят по неколко семейства в едно жилище и се настаняват в предградията, където е далеч по-евтино. А некои окупират и жилища и не плащат нищо за наем. С евтината храна там, 600 евро на член от семейството ще им дойдат идеално за да паразитират, отделно ще им дават и детски.

  78. 78 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#69] от "pamela":

    КО? ИЗБИ РИБАТА! МИСЪЛТА НА ВЕКЪТ!
    Немало по-силен мотиватор от гладъ, за да работиш?
    Ами ако, както така си гладен, земеш един ак 47 и си набавиш храна, къща, кола и каквото ти душа иска чрез него? Що да бъхтиш и да си полугладен, като може да постреляш и вече да си уважаван и имотен? ПАК С ГЛАДА КАТКО МОТИВАТОР. Дори бих казал, че ного редко, ГЛАДЪТ мотивира хората да си изкарат почтено прехраната. По-често се фащат за афтомата. За да си мотивиран да РАБОТИШ, ТРЕБВА 2-3 ПОКОЛЕНИЯ НАЗАД ДА СА ПРОСПЕРИРАЛИ С ТРУД И ДА ТЕ НАУЧАТ НА НЕГО ОЩЕ ОТ МАЛЪК........

  79. 79 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    Базов е доходът, който се разпределя на всички. Без значение дали работят или изобщо живеят в Испания.
    В замяна, се спират всички други видове социални помощи.
    Въпросната мярка и засилване на едни кинти към "наши" мангусти.
    Както някои колеги по-горе адекватно са отбелязали, да не се сърдят, че Нидерландия бяга като опарена от идеята за общите облигации.

  80. 80 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1929 Весело

    До коментар [#78] от "scott":

    Векове наред гладът е бил главният мотиватор, а държавата е била създадена за да има ред и законност за да могат хората спокойно да работят без бандити да им крадат изработеното.
    Нещата се промениха чак след ВСВ когато левите разбраха, че могат да си купят електорат като плащат на хора, които не работят и нямат никакво намерение са го правят.

  81. 81 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4476 Неутрално

    До коментар [#12] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Съгласен съм с вашата теза, но в перспектива на минимум едно поколение. Запознат съм с тезата за мнималния всеобщ доход, даже Кувейт я направи реалност за гражданите си доста отдавна и има последствията. Без изграждане на съответните институции за повишаване на квалификацията и преквалификация на работната сила, както и юридическата база към изискванията за обществено полезен труд в производствената или извънпроизводствената сфера засега няма общество което да е готово за пълно и успевшно прилагане на този модел. Финландия опита и сега размисля.
    Опитът с индианските резервати или гетата в САЩ също показват разрушаващата роля на едностранния подход при който държавата се грижи за поддържане на стратата от безработни. Съгласен съм с тезата за намаляване на диференциацията в разпределителните отношения между елитите и средната класа, но и там има доста проблеми, например какъв доход осигурява принадлежността към една действителна "средна класа"? И т.н.

  82. 82 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4476 Неутрално

    До коментар [#65] от "Вячеслав Атанасов":

    Делът на безработните американци може да стигнат и до 25% в сегашната КОВИД-19 ситуация, особено с бързия ръст на масовите спекулации и организираните кражби на стотици милиони долари с използването на откраднати от предни години лични данни на хората, като например е случая със щата Вашингтон и организираната нигерийска интеренет престъпност.
    И, сред определени слоеве от населението в САЩ съществува нагласата за ползване на комбинацията от щатски и федерални помощи по безработица която в момента осигурява доста по-висок общ доход от минималните трудови възнаграждения, особено в Ню Джърси и Ню Йорк за период от 9 месеца.
    Просто такива мошеничества заличават от общественото внимание хората от малкия бизнес които наистина имат нужда от помощ.

  83. 83 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    "Така че се нуждаем от обща система за минимален доход за борба с бедността и социалното изключване"Аз имам по-ефективно предложение за борба с бедността. Нарича се РАБОТА. Други идеи?
    —цитат от коментар 1 на Nil satis nisi optimum


    Базов доход вземаш само, ако 8 часа на ден разнасяш камъни с ръчната количка. Нема схеми, нЕма тарикати, работата се върши навсякъде и не обърква истинската икономика в района. Който му е трудно да е беден, да чака на базов доход (и онова с количката), може да си намери истинска работа, да се дообразова, да понаучи нещо ново...
    Който му се тарикатее, да си подава документите за испанско гражданство.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  84. 84 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#65] от "Вячеслав Атанасов":Делът на безработните американци може да стигнат и до 25% в сегашната КОВИД-19 ситуация, особено с бързия ръст на масовите спекулации и организираните кражби на стотици милиони долари с използването на откраднати от предни години лични данни на хората, като например е случая със щата Вашингтон и организираната нигерийска интеренет престъпност.И, сред определени слоеве от населението в САЩ съществува нагласата за ползване на комбинацията от щатски и федерални помощи по безработица която в момента осигурява доста по-висок общ доход от минималните трудови възнаграждения, особено в Ню Джърси и Ню Йорк за период от 9 месеца.Просто такива мошеничества заличават от общественото внимание хората от малкия бизнес които наистина имат нужда от помощ.
    —цитат от коментар 82 на daskal1


    Моята мисъл беше следната:Получилите подкрепа хора ще подкрепят малкия и среден бизнес по начин според това кому каквото се полага.Надявам се да ме разберете.Нека потребителите на съответната стока или услуга,която малкият бизнес предлага,решат кого да подкрепят.Вижда ми се по-пазарно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK