Германия се върна в "Луфтханза", за да я спаси и защити от купувачи

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1625 Гневно

    Ееейййй, пък много Ви е мило за тия бе, ако беше нещо Наше щяхте да оревете орталъка да го продадем, ама нали !!! мммммм.

  2. 2 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Временна национализацийка чудно :)

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3938 Любопитно

    Държавата пак ли става добър стопанин ?

    [email protected]
  4. 4 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3947 Любопитно

    " Държавата налива в компанията 5.7 млрд. евро срещу т.нар. тихо участие, т.е. няма да гласува с акциите си на общите събрания на акционерите по въпроси, които не са свързани с възможно поглъщане на "Луфтханза". Други 3 млрд. евро са 3-годишен кредит от група търговски банки, предвождани от държавната банка Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW)."

    Поредното доказателство, че в икономиката няма иделогеми - държавата може да се намеси, когато прецени, че това е необходимо, но балансирано и добре калкулирано, както в случая ! Иначе, ако Луфтханза тръгне към фалит, само обезщенията за безработица и помощите към хилядите съкратени ще достигнат няколко милиарда евра ! Отделно разпродаването на активите..... Някой ще кажи : и ние така правим на пазара на данъчните складове, ставаме нов търговец в публичен интерес, но при нас мафията на властта не може да даде смислен отговор на въпроса тия 20 години защо не събра и един лев данък от руснаците ! Ама били на загуба - дали ?

  5. 5 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Добър/лош стопанин при 51%
    "Срещу тях държавата получава 20% дял, който може да се увеличи до 25% плюс една ""

  6. 6 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Нали преди време имаше казус при който държавите нямаха право да помагат на закъсали авиокомпании ? Или щом става въпрос за Германия това не важи ?!?

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2522 Неутрално

    "Луфтханза"е лицето на Германия и ...за неразбралите -държавата помага на компанията а не я одържавява!Вероятно след 5 години компанията ще откупи акциите си от държавата......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  9. 9 Профил на ShekSpirt
    ShekSpirt
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Агресивните китайски опити да се придобиват акции в големи европейски компании трябва да бъдат пресечени овреме. Разбира се, че държавата ще се намеси!

    Понякога и аз се чудя защо съм още тук..
  10. 10 Профил на 堅不可摧
    堅不可摧
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Агресивните китайски опити да се придобиват акции в големи европейски компании трябва да бъдат пресечени овреме. Разбира се, че държавата ще се намеси!
    —цитат от коментар 9 на ShekSpirt


    Абсолщтно уместна вметка! Искаме обаче и общоевропейска концепция по темата! Заплахата е огромна !

  11. 11 Профил на Черноморец
    Черноморец
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Ееейййй, пък много Ви е мило за тия бе, ако беше нещо Наше щяхте да оревете орталъка да го продадем, ама нали !!! мммммм.
    —цитат от коментар 1 на 442


    КОстов какво направи когато БГА БАлкан беше в криза?

    Ликвидира го !
    Продаде цяла авиокомпания за без пари , доколкото помня за 100 000 долара, или нещо подобно !!!

    Този е за растрел , и сега не е късно.
    Ликвидира хиляди работни места, уби компания градена с десетилетия, с места по големите летищя, със сгради, и инфраструктура.

    И "експертие" тогава така говореха - "Държавата не трабвя да се меси в икономиката", "когато една компания е с дългаове трябва да се ликвидира" ...

    Мошеника КОстов беше екзекутора, а Дайновци, ИПП-ци, Кръстевци, Красен Стачовци и подобни осигурявха пропагадната.

  12. 12 Профил на Черноморец
    Черноморец
    Рейтинг: 289 Неутрално

    "Луфтханза"е лицето на Германия и ...за неразбралите -държавата помага на компанията а не я одържавява!Вероятно след 5 години компанията ще откупи акциите си от държавата......
    —цитат от коментар 8 на Willy Messerschmitt


    Ако германец ти подаде дупе обилно ли ще го олижеш?

  13. 13 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5673 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Бастуне, прочети статията. "Тихо участие", без намеса в оперативното ръководство. Какви стопани при 20-25 собственост, без участие в решенията на управителния съвет?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  14. 14 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Държавата пак ли става добър стопанин ?
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    Не всяка краставица е крива.

  15. 15 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5673 Неутрално

    До коментар [#11] от "WWW":

    Какъв "растрел", бре другарю "народен съдия", кънти под каскета ви? Да сравнявате състоянието на БГА Балкан и на България, през 1998 г със състоянието на Луфтханза и на Германия през 2020, е детински наивно, или силно манипулативно. Сравнявате грахче с диня!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  16. 16 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Ей така се закопава конкуренция.......

  17. 17 Профил на vlq37647807
    vlq37647807
    Рейтинг: 8 Неутрално

    КОстов беше екзекутора
    Ликвидира хиляди работни места, уби компания градена с десетилетия, с места по големите летища, със сгради, и инфраструктура.
    —цитат от коментар 11 на WWW


    Толкова си могат хората от ДСБ и СДС.


    До коментар [#15] от "Незнайко в Слънчевия град":


    До коментар [#11] от "WWW":

  18. 18 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 953 Весело

    Как властта може да отиде към социализъм с две стъпки? 1) забранява ти да правиш бизнес чрез пълен локдаун. 2) "спасява" те с национализация. Толкова за частната собственост и свободата.

  19. 19 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3121 Весело

    Държавата пак ли става добър стопанин ?
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    Зависи от държавата😀Виж Норвегия как си стопанисва нефта, Швеция , и после ги сравни с България😀.

    Не че нещо, ама и в Израел държавата е добър стопанин-железниците са на печалба, пощата е на печалба, рафинериите са на печалба, заводът за фосфати (на Мъртвото море) е на печалба, за военната индустрия не говоря вече😀
    До коментар [#3] от "karabastun":

    -----
    КОстов какво направи когато БГА БАлкан беше в криза?

    Ликвидира го !
    Продаде цяла авиокомпания за без пари , доколкото помня за 100 000 долара, или нещо подобно !!!

    Този е за растрел , и сега не е късно.
    Ликвидира хиляди работни места, уби компания градена с десетилетия, с места по големите летищя, със сгради, и инфраструктура.

    И "експертие" тогава така говореха - "Държавата не трабвя да се меси в икономиката", "когато една компания е с дългаове трябва да се ликвидира" ...

    Мошеника КОстов беше екзекутора, а Дайновци, ИПП-ци, Кръстевци, Красен Стачовци и подобни осигурявха пропагадната.
    —цитат от коментар 11 на WWW


    От плюене по лесно нЕма😀 А плщнкаджии като теП все плюят нагоре, или срещу вятъра.

    Сравняваш Луфтханза (с реномето си, печеливши линии и нови самолети, + доказана оперативна печалба при нормални условия) С Балкан?

    -Онзи Балкан който имаше $ 130 млн' дъглове, които се увеличаваха всеки месец с $7-8 млн?

    -Със стари сАвеЦки самальоти?

    -С "пИчИлиФши" линии до 50-60 места в Африка до където пътуваха по 3 плащащи пасажера на ден, ама се плащаха ЯКИ заплати на ДВА екипажа (за отиване и връщане).

    Вече не споменавам и факта че МВФ/Световната банкка бяха поставили условие на България: Ако искате заеми-приватизирате или продавате губещите мастодонти, като Кремиковци и Балкан.

    Ако Костов не беше продал Балкан-БЪЛГАРИЯ щеше да плаща тези$130 млн, които се увеличаваха ежеесечно, и Балкан щеше да фалира след още няколко месеца-като се свършат парите в хазната и няма за субсидии на Балкан. И тогава ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ щеше да е във фалит, заради един 'убав Балкан, кремиковци и други губещи гиганти! Щото заеми отвън НЕМАШЕ да има!!!


    До коментар [#11] от "WWW":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  20. 20 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3121 Весело

    До коментар [#11] от "WWW":Какъв "растрел", бре другарю "народен съдия", кънти под каскета ви? Да сравнявате състоянието на БГА Балкан и на България, през 1998 г със състоянието на Луфтханза и на Германия през 2020, е детински наивно, или силно манипулативно. Сравнявате грахче с диня!
    —цитат от коментар 15 на Незнайко в Слънчевия град


    Сравнението не е нито детинско, нито манипулативно (НЯМА кой да му се върже тук на тоя), а направо ТЪПАНАРСКО!!!
    До коментар [#15] от "Незнайко в Слънчевия град":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  21. 21 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3938 Весело

    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Ми то, народът си прави държавата :)

    [email protected]
  22. 22 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Значи не е толкова страшно ако държавата помага на ключови икономически/стратегически играчи? И така трябва! Иначе ще чакаме китайците да спасяват положението а това не винаги е добро за локалната икономика.

  23. 23 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Държавата в случая не става добър стопанин (няма да управлява компанията), а временен кредитор от последна инстанция за фирма която има значение за икономиката на страната. Подходяща роля за една държава в условията на криза...

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  24. 24 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3121 Весело

    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Ми то, народът си прави държавата :)
    —цитат от коментар 21 на karabastun


    Ти го каза😀
    До коментар [#21] от "karabastun":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  25. 25 Профил на baizuo
    baizuo
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Агресивните китайски опити да се придобиват акции в големи европейски компании трябва да бъдат пресечени овреме. Разбира се, че държавата ще се намеси!
    —цитат от коментар 9 на ShekSpirt


    И да не забравяме агресивните салафитски капитали също - още по-опасни

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  26. 26 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#4] от "samoedin":

    Нищо подобно. Ако авиокомпанията фалира, заетите няма да бъдат изгонени. Напротив, тъй като авиобазата, самолетите и т.н. си съществуват, просто ще се смени собственикът и едни пишман "инвеститори" ще загубят едни пари, което по никакъв начин няма да се отрази на заетите. Викат му packaged bankruptcy и е крайно нужно явление, за да има справедливост в пазарните им отношения.

    Само виж какво абсурдно заглавие, държавата "пазела" компанията от купувачи!?!?!

  27. 27 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#22] от "citoyen":

    Що, сакън да не наложат истински пазарни правила.

    Всеки инвеститор много лесно може да бъде изритан, ако ме спазва правилата...

  28. 28 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#9] от "ShekSpirt":
    До коментар [#10] от "averatec"
    Същото се отнася и за концесиите от критичната инфраструктура - летища, пристанища, енергетика...
    ++++++++++++++++++++++++++

  29. 29 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#28] от "subaru":

    Ъхъ. Само дето Луфтханза се явява бая по-критична от Райънеър и Изиджет. Лицемери!

  30. 30 Профил на nikolay_mihaylov
    nikolay_mihaylov
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Което е позволено на Юпитер, не е позволено на вола!

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7430 Неутрално

    На Китай ли да я дадат. Това е емблема за Германия.

  32. 32 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    ... Вече не споменавам и факта че МВФ/Световната банкка бяха поставили условие на България: Ако искате заеми-приватизирате или продавате губещите мастодонти, като Кремиковци и Балкан...
    —цитат от коментар 19 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    Наборе, ако разрешиш лека поправка. Доколкото помня, "Балкан" беше в списъка на МВФ (а не СБ) за ликвидация, а не за продажба. "Балкан" вече беше фалирал. МВФ бяха преценили, че държавата дори да плати тези $130 млн дългове, компанията, в състоянието, в което я бяха докарали, е неспасяема. Имаше един такъв списък от около 50-тина неспасяеми предприятия за ликвидация. Никой нормален човек не си представяше, че такова нещо може да се продаде. Е, Костов намери мющерия като, навярно, се е надявал именно да спаси каквото можеше да се спаси. Вместо да плати тези $130 млн дългове (откъде ли щеше да ги вземе), той прибра $100 млн за държавата. Та заради това държавническо мислене сега примитиви като горния го наричат "екзекутор" и искат да го разстрелват.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  33. 33 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    Нищо ново под слънцето!
    Национализация на загубите и приватизация на печалбата! Marktwirtschaft!

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  34. 34 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ": Вместо да плати тези $130 млн дългове (откъде ли щеше да ги вземе), той прибра $100 млн за държавата. Та заради това държавническо мислене сега примитиви като горния го наричат "екзекутор" и искат да го разстрелват.
    —цитат от коментар 32 на simval


    Аре ако може без опашати ЛЪЖИ!
    И децата знаят, че Костов продаде БГА "Балкан" на цената на един добър софийски апартамент! Газ Зееви с пари от компанията (събрани от т бюрата в чужбина) плати вноската!!!

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  35. 35 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Това, че БГА Балкан като авиокомпания трудно щеше да просъществува е вярно. Също така обаче в вярно, че имаше активи (недвижима собственост на представителствата къде ли не, слотове по летищата- някои от които ценни), които бяха разпродадени след приватизацията от Зееви Груп. Накрая Балкан пак фалира, а кредиторите пиха по една студена вода. Интересно дали българската държава е била между тях?

    Иска ми се да вярвам, че приватизационния договор от българската страна е бил подписан по този начин с Зееви Груп само поради некомпетентност, а не заради корупция. Разбирам че реални кандидати за приватизацията на Балкан сигурно е имало малко (говореше се за интерес от Луфтханза). Но ако беше въпроса да се ликвидира авиокомпанията и да се разпродадат активите, това можеше да се направи от когото и да било, с повече средства оставащи за България. Във всички случаи, репутацията на Зееви груп пострада, но те са си направили добре сметката.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  36. 36 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    До коментар [#32] от "simval":

    БГА Балкан бе продаден за 200.000 долара. Вярно че тогава в България това бяха повече пари отколкото са сега (толкова скъпи апартаменти нямаше), но пак беше несериозно евтино. Не знам дали освен тези пари Зееви груп е изплатил и някои дългове към българската държава като част от сделката.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  37. 37 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    До коментар [#26] от "klecho":

    При фалит на авиокомпания не е задължително, но все пак обикновено персонала също жертва нещо. То е естествено- ако нещата са вървели добре е нямало да се стигне до фалит. Следват закриване на губещи линии (а с тях и част от персонала си отива). Американските пък авиокомпании (трите от 4-те най-големи също минаха през фалит) орязаха частните пенсии на служителите си.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  38. 38 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#4] от "samoedin":

    Ей как обръщсте палачинката,а?!

  39. 39 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#14] от "deutschland":

    Така е!Немските са все прави!

  40. 40 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#25] от "dgd":

    Те са хубави!Вижте ФВ.

  41. 41 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#37] от "plamen_b":

    Ясно, че няма как да те наградят, когато компанията за която работиш е фалирала. Но ефектът за служителите е много по-малък от широко прокламирания в медиите. Освен това, няма гаранция, че част от причините за фалита не са несправедливо надутите социални придобивки на персонала (частни пенсии).
    Във всички случаи, наместо пазарни решения като в САЩ, се търсят комунистически такива....а на нас, в подобни случаи, ни препоръчват "шокова терапия".

  42. 42 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Капитализъм като соц. Държавата си влиза в ролята там където има държава. Навремето френците така спасиха Алстом.

  43. 43 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2529 Любопитно

    А какво стана с либералната мантра - Пазара да реши, като е неконкурентва компанията да фалира
    Или това се отнася само за Източна Европа

  44. 44 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 285 Неутрално

    [quote#19:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"][/quote]

    На "тос другар ффф" колкото и да му обясняваш, няма да вдене. Тос е по залюхан и от съчиненията на офчарина тодар. Единствената надежда за него е да иде в Москва и да почне да плещи глупостите за руската централна банка и Нибулина, и там вече да го сложат на бутилката и да му загрее реотана малко.

  45. 45 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 757 Весело

    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Форумните икономисти от АОУНСУ още се стряскат от Костов в кошмарите си. Непрекъснато натякват как продал на "безценица" някакви "перли" като Балкан или другия им "любимец" - Кремиковци, които имали активи за "стотици милиони". Обаче мимоходом забравят, че пасивите им бяха в пъти повече от активите, щото държавата с години наливаше "активи" в бездънни каци.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  46. 46 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    "Държавата налива в компанията 5.7 млрд. евро срещу т.нар. тихо участие, т.е. няма да гласува с акциите си на общите събрания на акционерите по въпроси, които не са свързани с възможно поглъщане на "Луфтханза". "

    Паралелът с БГА Блакан се натрапва!
    Бруталният грабеж, реализиран под ръководството на Кременчугския чук...

    I Want To Believe
  47. 47 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 3121 Неутрално

    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Наборе, ако разрешиш лека поправка. Доколкото помня, "Балкан" беше в списъка на МВФ (а не СБ) за ликвидация, а не за продажба. "Балкан" вече беше фалирал. МВФ бяха преценили, че държавата дори да плати тези $130 млн дългове, компанията, в състоянието, в което я бяха докарали, е неспасяема. Имаше един такъв списък от около 50-тина неспасяеми предприятия за ликвидация. Никой нормален човек не си представяше, че такова нещо може да се продаде. Е, Костов намери мющерия като, навярно, се е надявал именно да спаси каквото можеше да се спаси. Вместо да плати тези $130 млн дългове (откъде ли щеше да ги вземе), той прибра $100 млн за държавата. Та заради това държавническо мислене сега примитиви като горния го наричат "екзекутор" и искат да го разстрелват.
    —цитат от коментар 32 на simval


    Прав си, ти го формулира по правилно, просто мойта терминология куца😀

    А Костов...е, от 20+ гидини не е в политиката, ама е виновен за всичко. Почвам да мисля че е еврей-и те Винаги са виновни за всичко😀 За съжаление НЕ САМО ПРИМИТИВЕТЕ правят това (относно Балкан) а и тези с по кратка памет/непомнещи конкретни ВСЕИЗВЕСТНИ факти.
    До коментар [#32] от "simval":

    --------

    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Форумните икономисти от АОУНСУ още се стряскат от Костов в кошмарите си. Непрекъснато натякват как продал на "безценица" някакви "перли" като Балкан или другия им "любимец" - Кремиковци, които имали активи за "стотици милиони". Обаче мимоходом забравят, че пасивите им бяха в пъти повече от активите, щото държавата с години наливаше "активи" в бездънни каци.
    —цитат от коментар 45 на vesolr


    Виж, не поставям в общ кюп завършилите АОНСУ/Карл Маркс(за туй по нататък),/НБУ/югозападния (или друга имитация на ВУЗ)/библиотекарския тези мимоходум коментиращи подобни теми, все пак е свободен форум😀

    Ама ми идва малко нанагоре като почват да ми каканижат:

    1. "ама Балкан имало активи (стари сАвеЦки самальоти)

    2. Спотове (права за кацвания)-над 80% от тях в "екзотични" дестинации в Църна Африка, "братски" азиатски/южно'мирикански реСпублики и т.п. , с по 3 плащащи (ОТ БЮДЖЕТА) пасажера и двоен екипаж.

    3. Пътници (от 1,5 мн когато САМО БРАТСКИ авиокомпании летяха до Булгария до 500,000 преди продажбата.

    Това с надуто управление с НЕ дублиращи а КУАДРОБЛИРАЩИ се длъжности (милицюнер/баджанак/връзкар/бачкер) да не споменавам.

    Ами да, Симвал го написа-Балкан беше неспасяем, Костов поне вкара Зееви да инвестира пари вътре. Апропо, НИКОЙ от кандидатите за покупка на Балкан беше от сериозните в бранжа, инфото го иа в нета.

    П.С. Относно "завършилите Карл Маркс" (или "директорския факултет" по мое време, до 68):

    -Явно там е имало хора на различни нива. Приятел е бил състудент на Костов (бил е и на "бригада" като са му изливали плочите на вилата в ДРагалевци). В същия випуск (май) е бил и Венци Йософов. И още една видна политичка, 'ма не си спомням нейното име...
    Какво са направили Костов и Йосифов всеки знае. Моят приятел напредна (след ПЧБ) до "бюджетен счетоводител" някъде, в общинска стуктура. И като го уволниха бил безработен. Докато го "уредили" за нещо до пенсия (към 450 лв).

    За мен това беше ШОК-СЧЕТОВОДИТЕЛ С 20++ ГОДИШЕН ОПИТ БЕЗРАБОТЕН?!?

    Обясниха ми:

    -Бюджетен счетоводител бил "дал Колю, 'зел Колю", демек деловодител.

    -ИСТИНСКИ счетоводител бил този който е умен и познавал законите/првилниците и знаел как да търси "подходящите неща".

    Явно моя приятел е бил от тъпичките (той и със смартфон не се справяше) та...така...
    До коментар [#45] от "vesolr":

    ----------
    До коментар [#19] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Това, че БГА Балкан като авиокомпания трудно щеше да просъществува е вярно. Също така обаче в вярно, че имаше активи (недвижима собственост на представителствата къде ли не, слотове по летищата- някои от които ценни), които бяха разпродадени след приватизацията от Зееви Груп. Накрая Балкан пак фалира, а кредиторите пиха по една студена вода. Интересно дали българската държава е била между тях?Иска ми се да вярвам, че приватизационния договор от българската страна е бил подписан по този начин с Зееви Груп само поради некомпетентност, а не заради корупция. Разбирам че реални кандидати за приватизацията на Балкан сигурно е имало малко (говореше се за интерес от Луфтханза). Но ако беше въпроса да се ликвидира авиокомпанията и да се разпродадат активите, това можеше да се направи от когото и да било, с повече средства оставащи за България. Във всички случаи, репутацията на Зееви груп пострада, но те са си направили добре сметката.
    —цитат от коментар 35 на plamen_b


    Бат' Пламене, първо да уточня че ти не си от лаладжиите в моя списък. И приемам за легитимно да грешиш в оценките си, щото не си наясно с пълнатА информация за казуса"Балкан".

    Кой е дал оферти за Балкан го има в нета. Луфтханза НЕ Е сред тях.

    Пасивите на Балкан бяха ясни за всички: $130 млн дълг, нарастващ с към $10 млн месечно. Активите...зависи кой как ги продава (спотове в 50+ екзотични дестинации където почти НИКОЙ не пътува НЕ СА АКТИВИ!!!)

    Ай да не забравяме чеЗееви и България се съдеха в Международния Арбитражен Съд в Париж. Където Зееви "загуби" $40 млн=щото той съдеше Бългрия за $50 млн, ама получи "само" $10 мн. Умишлено не споменавам присъдите в най' най'по справедливия булгаристански съд на неговите служители-пандизи 3-5 г за "злоупотреби в менаджмента": Съдът в Париж спомена тези присъди като "меко казано странни", но взе изнадподвпредвид действията на тези менаджери-те са събирали ЛЕГИТИМНО пари за Зееви. И НЕ ВЪРНА тези пари на България!

    Групата Зееви си има репутация като "НЕ БАЛЪЦИ, КОИТО НЕ СИ СТРУВА ДА ГИ НАСТЪПВАШ ПО МАЗОЛЯ".

    Дали са били замесени в корупционни сделки? По всяка вероятност-ДА! Не работят в Швеция, Норвегия или Швейцария, а в Църна Африка.

    Дали е доказано в съд това....Тук таме да, в случая Балкан-НЕ!

    ТОЛКОЗ!
    До коментар [#35] от "plamen_b":
    -----------


    До коментар [#41] от "klecho":

    Клечо, НЯМА "несправедливо надути социални придобивки на персонала (частни пенсии)." които да причинят фалит на фирма. В уредени държави има данъчни отстъпки за инвестиране в частна пенсия. Кофти става когато тази "частна пенсия" е управляема от фирмата, като част от нейните активи-при гаф страдат пенсиониращите се. Ярък Пример-ЕЛРОН.

    За туй има златноправило=НЕ СЛАГАЙ ВСИЧКИТЕ ЯЙЦА В ЕДНА КОШНИЦА!!! Това е малко по трудно за хора цял живот бачкали за една фирма (често срещано нещо в чужденеция).

    Е, като сме на 30-40-50 г' и правим пачки не се замисляме особено как ще са нещата като станем на 60-70 +++ г', и сега (някои) плащаме за това "незамисляне".
    До коментар [#41] от "klecho":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  48. 48 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1387 Любопитно

    "Германия се върна в "Луфтханза", за да я спаси и защити от купувачи"
    Чекай малко, ко стана с "Невидимата ръка на пазара"?
    И защо загубите трябва да се одържавяват, а печалбите да са частни?

    В Русия съм! В Русия съм!
  49. 49 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#9] от "ShekSpirt":

    "Агресивните китайски опити да се придобиват акции в големи европейски компании трябва да бъдат пресечени овреме. Разбира се, че държавата ще се намеси!"
    Що, къде остана Свободата, демокрацията, човешките права?
    Нали глобслизация, свободма търговия, свободно движение на хота, стоки и капитали?
    😃😃😃

    В Русия съм! В Русия съм!
  50. 50 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1387 Любопитно

    До коментар [#15] от "Незнайко в Слънчевия град":

    "Да сравнявате състоянието на БГА Балкан и на България, през 1998 г със състоянието на Луфтханза и на Германия през 2020, е детински наивно, или силно манипулативно. Сравнявате грахче с диня!"

    Пред законите всички са равни! Законът важи и за грахчето и за динята!

    В Русия съм! В Русия съм!




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK