Пир по време на епидемия: Стотици хора вечеряха заедно в центъра на Прага

Пир по време на епидемия: Стотици хора вечеряха заедно в центъра на Прага

Виж видеото
Да гласуваш в Космоса: Руски астронавт се включи в допитването за конституционни промени

Да гласуваш в Космоса: Руски астронавт се включи в допитването за конституционни промени

Виж видеото
Защо случаите на COVID-19 в Иран започнаха отново да се увеличават

Защо случаите на COVID-19 в Иран започнаха отново да се увеличават

Виж видеото
Италианската полиция разпръсна със сила протестиращи срещу Салвини

Италианската полиция разпръсна със сила протестиращи срещу Салвини

Виж видеото
10 години от живота на Слънцето, събрани в 1 час

10 години от живота на Слънцето, събрани в 1 час

Виж видеото

В швейцарските Алпи на почти 3500 надморска метра височина се намира най-високо разположената жп гара в Европа. В това видео "Дойче веле" разказва накратко как е построено трасето толкова високо в планината.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3810 Неутрално

    И са направили така, че най-високите им върхове да са достъпни за хора, които не са планинари, като мен.

  2. 2 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Бил съм там. Тук не мога да стигна в делничен ден дори до хижа Щастливеца с лифт. Хей, еколози, къде сте. Аз съм та 69 г. и искам да съм сред природата.

  3. 3 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Ако беше направено в България,щеше да има еко организации които са против.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  4. 4 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3810 Неутрално

    До коментар [#3] от "Петър Петров":

    Швейцария не е в ЕС.

  5. 5 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4117 Неутрално

    Уникална алпийска природа природа и невероятно техническо постижение е тази железница

  6. 6 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    До коментар [#3] от "Петър Петров":

    Ако беше направено в България,щеше да има еко организации които са против.
    —цитат от коментар 3 на Петър Петров

    До коментар [#4] от "Тsonkooo":
    Швейцария не е в ЕС.
    —цитат от коментар 4 на Тsonkooo


    Преди 100 години е нямало ЕС. То и преди 50 нямаше.

    Еколозите не пречат на достъпа до Витоша. Точно обратното – посочват, че Законът за горите и Планът за управление на парка не ограничават дейността на частните лифтове. Даже Планът насърчава подмяната на съоръженията стига да се запази съществуващото трасе.
    https://www.svobodnaevropa.bg/a/30374946.html

    Най-големите пречки в последните 10 години идват от многобройните фалшиви екоорганизации създадени да саботират дейността на истинските еколози.

  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7774 Любопитно

    Вижте какви релси са положени в България !
    Например покрай язовир ''Студен кладенец'' - впечатляваща работа ...!!!

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    Ако беше направено в България,щеше да има еко организации които са против.
    —цитат от коментар 3 на Петър Петров


    Ако всички къде законни и незаконни постройки на Витоша си включат едновременно светлините ще е като коледна елха... е те това няма да го видите никъде в Швейцария... както и нов хотел на брега на морето насред дюните във Франция примерно... или ограден плаж ... или път с бариера към плажа където и да е в Европа. Видях една единствена бариера в Белгия... оказа се военна база, но без караулка :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  9. 9 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4247 Весело

    До коментар [#1] от "Тsonkooo":

    Цените преди година-две бяха към 200 франка отиване и връщане, достъпни е относително казано.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  10. 10 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    До коментар [#3] от "Петър Петров":

    Построено през 1912 г и си работи , а Цеко иска да махне стария лифт и да сечè на воля . Това е проблемът тук ,а не еколозите .
    Не сравнявай Алпите с Пирин и Витоша . Смешно е ! Там лифтовете и железницата са над горския пояс , обикновено на глетчери.

  11. 11 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 828 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тsonkooo":Цените преди година-две бяха към 200 франка отиване и връщане, достъпни е относително казано.
    —цитат от коментар 9 на vesolr


    И сега си е 200 франка. А това е около средната надница на европееца. Така че е достъпно. Когато съм се качвал на Юнгфрауйох във влака европеидните физиономии са не повече от 10%. Другото са туристи от Китай, Индия и т.н.
    А самият строеж на железницата е наистина впечатляващ. Особено като се има предвид, че е завършен към 1910г. На върха има хубав музей на строителството му. Едно от ръкотворните чудеса на света.

  12. 12 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Едно от местата по света, които ми се иска да посетя.

  13. 13 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    До коментар [#11] от "sweeper":
    +++
    Абсолютно верно - тълпи индийци и китайци ходят там като на поклонение. Не им знам надниците, ама особено индийците са с по 2 и повече чавета, та за едно семейство може и над 1000 да излезе.
    Швейцарци даже не знам дали ходят, но са малък % от общия поток. Те се ходят пеша по туристическите пътеки по-долу към Венген и Мюрен.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  14. 14 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3442 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тsonkooo":
    До коментар [#2] от "evtimvz":
    До коментар [#3] от "Петър Петров":
    И следващите, не ги пренебрегвам.
    +++++++++++++++++++
    Не само в Швейцерия, но и в Австрия, Германия, Италия, Франция.......
    има лифтове. Бях голям каиш, но още искам да ида някъде, а вече не съм каиш, пък жената изобщо я няма. НаТофана ди Мецо се разминавах с 80-годишни баби с бастунчета, които може би са катерили стените. Още мога да се кача на трихилядник, но не искам това да се превръща в експедиция.
    Зелените да спрат дървената мафия, не да скачат срущу туризма, който уважава и пази.
    Ай.. "шиктил"!

    Еретик
  15. 15 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3442 Неутрално

    До коментар [#7] от "karabastun":

    Там няма нещо особено, просто пейзажът е готин.

    Еретик
  16. 16 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    До коментар [#2] от "evtimvz":

    Е на езерата в Рила нали можеш в Пирин също

    гошо
  17. 17 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    До коментар [#5] от "bat_plamen":

    И през Андите има железница и то от 1910г

    гошо
  18. 18 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    До коментар [#5] от "bat_plamen":

    И през Андите има железница и то от 1910г

    гошо
  19. 19 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 425 Неутрално

    За да построиш нещо като тази железница , която е скъпа , но не отива до никъде освен до площадка за гледка и ресторант, значи имаш добре построен маркетингов план и чиста идея за дохода който ще носи.

  20. 20 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3442 Неутрално

    До коментар [#19] от "valerie pvi":

    Това е като горна лифтена станция. Ако ти стиска, можеш да продължиш с котки, пикел и въже. Иначе.... пиеш скъпо винце и обратно.
    Не ми казвай, че да продължиш, това не е алпинизъм. Нали не очакваш хората да тръгват пеш от океана за Еверест? Абе, качи Айгер оттам и ще си приказваме.

    Еретик
  21. 21 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 784 Неутрално
  22. 22 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#11] от "sweeper":

    200 франка - намали малко.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK