Тръмп ще нареди преглед на закон, защитаващ социалните мрежи от отговорност

Тръмп ще нареди преглед на закон, защитаващ социалните мрежи от отговорност

© Reuters



Доналд Тръмп ще подпише днес президентска заповед, засягаща дейността на компаниите зад световноизвестни социални мрежи, съобщи Белият дом, без да дава подробности. Според проект, който е видял репортер на "Ройтерс", президентът на САЩ ще нареди ревизия на закон, който защитава гиганти като "Фейсбук", "Гугъл" и "Туитър" от отговорност за съдържанието, което се публикува на техните платформи.


Това се случва само часове след като "Туитър" за пръв път отбеляза съобщения на Тръмп като съдържащи невярна и подвеждаща информация. Президентът, за когото услугата за микросъобщения е основен канал за комуникация към неговите симпатизанти и близо 80 милиона последователи на профила му, написа по-късно: "Технологичните гиганти правят всичко с тяхната изключителна сила да ЦЕНЗУРИРАТ преди изборите през 2020 г. Ако това се случи, повече няма да имаме нашата свобода. Никога няма да го допусна! Опитаха се много сериозно през 2016 г. и изгубиха! Сега абсолютно са ПОЛУДЕЛИ! Очаквайте продължение."


С уточнение, че президентската заповед още се подготвя, "Ройтерс" съобщава, че в работния вариант тя съдържа нареждане Федералната комисия по комуникациите (FCC) да предложи и внесе изяснения в регулациите съгласно Секция 230 от Закона за честни комуникации. В този федерален закон, общо взето, собствениците на онлайн платформи са освободени от правна отговорност за материалите, които публикуват техните потребители. Промяната му може да изложи технологичните компании на вълна от съдебни дела.




Проектът на президентската заповед иска от FCC да провери дали действията, свързани с редактиране на съдържание от операторите на социални мрежи, трябва да се смята за нарушение на защитата, която им осигурява Секция 230.


Освен това се нарежда проверка дали социалните мрежи използват подвеждащи политики с цел да модерират съдържанието и дали подобна политика е в съответствие с правилата за предлаганите от тях услуги.


В подготвяния документ също така се изисква от Службата за дигитална стратегия към Белия дом да възстанови действието на инструмент, с чиято помощ гражданите докладват случаи за онлайн цензура. Той се нарича Инструмент за докладване пристрастията на технологичните компании (White House Tech Bias Reporting Tool) и събира оплаквания от онлайн цензура, след което ги предоставя на министерството на правосъдието (там е и главната прокуратура на САЩ) и Федералната комисия за търговията (FTC). След това от FTC се изисква "да обмисли предприемането на действия", като проверки дали има нарушения на закона, да подготви доклад с оплакванията и да го направи публично достояние.


От главния прокурор и министър на правосъдието заповедта ще изиска да създаде работна група с щатски главни прокурори, която да провери как се прилагат щатски закони, забраняващи на онлайн платформите да участват в нечестни и подвеждащи действия. Тази група трябва да наблюдава или да създаде специален списък на потребители според това как те взаимодействат със съдържанието, публикувано от други потребители в социалната мрежа.


На ревизия от правителствените агенции ще бъдат подложени и федералните разходи за реклами в интернет, за да се гарантира, че платформите не ограничават свободата на словото. Доклад по този повод трябва да бъде изпратен до 30 дни след публикуването на заповедта на Тръмп до Службата за управление на бюджета.

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Клоуна е безкраен егоцентрист!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Е па те ако трябва да поемат отговорност, ще ти баннат всички акаунти бе дъртак :)

    Обичам да грухтя и плюскам.
  3. 3 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3247 Любопитно

    Харесван или не, това решение на Тръмп може да сложи спирачка и засили контрола на всичкият боклук с който се заливат социалните платформи. Интересно ми е дали Зукърбъкчо ще продължава да обяснява колко е трудно да се следи съдържанието в неговата платформа ако той трябва да плаща от собственият си джоб за дела в които го съдят.

    Brevity is the soul of wit
  4. 4 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    Иначе казано когато президента на Полша искаше избори по пощата всички ревнаха как искал да фалшифицира резултата. Когато тръмпи каза че готвеното масово гласуване по пощата е предпоставка за фалшификация същите ревнаха срещу тръмпи. И хич не им пука че си противоречат. Но виновен е тръмпи.

  5. 5 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    Мога да си представя какво "възхищение" ще предизвика тази му стъпка у хората, които буквално "живеят" голяма част от живота си в мрежите. Обикновен тръмпизъм.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  6. 6 Профил на доктор Арнó Ебé
    доктор Арнó Ебé
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Хем да поемат отговорност за съдържанието на потребителите, хем да не цензурират. Хем сърби, хем боли, хем мама не дава.

  7. 7 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Точно като Дон Кихот се изявява Тръмпчо.

  8. 8 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2778 Весело

    До коментар [#5] от "дедо Андро":

    Представи си как интернет троловете носят отговорност за дезинформацията, която разпространяват и ги грозят присъди. Току виж спестили на "жужето" нЕкоя копейка.

  9. 9 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2778 Весело

    Не е лоша идея за едно по-чисто интернет пространство, но има и лоша страна - сега всеки "Блъскова" си дри(ка булшита в блог, влог - иначе ще държат речи в кръчмите, магазините, на улицата - няма д'сА търпи.

  10. 10 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Преди време бях попаднал на статия, където се обесняваше как социалните мрежи попадат в някаква удобна сива зона, където хем не са отговорни за публикуваното съдържание от страна на потребителите, хем имат правото да трият/променят такова без последствия. Интересно какви точно промени се е засилил да прави Тръмп и до какво ще доведе това(има нужда както да се поразчисти тролуването, така и да се понастъпят гигантите за цензурата, която избирателно налагат).

  11. 11 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4186 Весело

    " С уточнение, че президентската заповед още се подготвя, "Ройтерс" съобщава, че в работния вариант тя съдържа нареждане Федералната комисия по комуникациите (FCC) да предложи и внесе изяснения в регулациите съгласно Секция 230 от Закона за честни комуникации. В този федерален закон, общо взето, собствениците на онлайн платформи са освободени от правна отговорност за материалите, които публикуват техните потребители. "

    Ами тогава Туитър ще трябва да започне да цензурира или направо трие всякакви коментари и мнения, като това, което изказа Тръмп вчера, и за което го предупреди, че е лъжа ! И какво става с такива туитове на Тръмп занапред ? Ще се трият директно !

  12. 12 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Едно изречение особено ме кефи - ще преразгледат федералните разходи за реклама в Интернет.

    А иначе - всичко това цели да им повиши отговорността и да им завиши разходите.
    Няма лошо - нека да могат да ги съдят.
    Те да не са специални или богоизбрани.
    Да си назначат ХОРА и да модерират съдържанието.
    И да го модерират ЧЕСТНО - иначе - на съд за дискриминация.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  13. 13 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3149 Весело

    Ха, не познах!

    Вчера предположиш, че Тръмп просто ще ги прискрипе през разследвания в разните му комисии както вече тричаха наскоро Цукерберг.
    Но той се оказа още по-гаден!
    Заплашва ги да им вдигне защитата от съдебни преследвания от всеки, на който нещо не му хареса. Т.е. да им отприщи лавината и те да затънат в гюбрето от хиляди и хиляди най-различни и навсякъде по света дела и делца.

    И едно ново предположение ... Както чета - "изтекъл проект" ... Колко познато!
    Засега само ги плаши какви идеи има ...
    Топката е у тях!

  14. 14 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Хем да поемат отговорност за съдържанието на потребителите, хем да не цензурират. Хем сърби, хем боли, хем мама не дава.

    До коментар [#6] от "доктор Арнó Ебé":

    Що бе - нека си цензурират. Но да е справедливо и еднакво за всички, с еднакви критерии.
    Сега цензурата е избирателна - факт.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  15. 15 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    Крайно време е - щом се месиш в съдържанието значи не си неутрална платформа ами си издател и следва да те таксуват и регулират по съвсем друга пътека!

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Донякъде Оранжевият има право. Само доколкото се отнася обаче до отговорността за разпространение на откровени фейкове.
    Всекидневно във фейсбук имам споделени тъпотии от приятели, които смятам за разумни.
    на тях трябва да има начин да се търси отговорност за авторство.

  18. 18 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#4] от "Цецо":

    Ами така де - само нашите хора имат правото да фалшифицират изворите!

  19. 19 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4770 Весело

    До коментар [#4] от "Цецо":

    Я кажи нещо за Таско Ерменков, който "отрови" язовир "Искър"...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  20. 20 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4864 Любопитно

    До коментар [#17] от "taratanki":

    Именно! +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  21. 21 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2283 Неутрално

    Харесван или не, това решение на Тръмп може да сложи спирачка и засили контрола на всичкият боклук с който се заливат социалните платформи. Интересно ми е дали Зукърбъкчо ще продължава да обяснява колко е трудно да се следи съдържанието в неговата платформа ако той трябва да плаща от собственият си джоб за дела в които го съдят.
    —цитат от коментар 3 на padrino


    По-добре първо да видим Тръмп и Ко какви ще ги измислят, иначе и аз съм съгласен, че не е лошо да има някакви граници.
    За съжаление прости, лековерни и злоумишлени хора дал Гопод по света и у нас и т.н. социални мрежи ( какво им е социалното не е ясно, поне да ги наричаха антисоциални) станаха терен за изливане на хорската злоба и простотия, ловни полета за мошеници, които търсят и намират кой да им се хваща на измамите, място където едни хора изнудват други и какво ли не.
    Но това е положението, всяко нещо има две ( най-малко) страни. В случая с мрежата, хубавата страна е бърз достъп до полезна и приятна информация и лошата осигурява бърз достъп до всякаква помия. Но пък ми е трудно да си представя, как Зукърбукчо или негови аналози ще влязат в ролята на чистачи притиснати от закон и при това, според желанието на Тръмп, с уважение към "авторитети" от неговия калибър.
    Назначиш ли чистачи, значи вкарваш цензура, вкараш ли цензура, значи ще се намерят хора и начини тази цензура да работи в нечия полза.
    С други думи света, а ние разбира се, се нуждаем от малко повечко култура и образование...което никак не е лесно постижима цел.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    Учудвам се на тъпотията на масата коментиращи.
    И неспособността им да прочетат 2 реда текст.
    Тръмп не е поискал цензура и ограничаване на свободата на словото, а точно обратното!!
    Тъй като соц мрежи, ВЕЧЕ СА ОСВОБОДЕНИ ОТ ОТГОВОРНОСТ, нямат право да налагат цензура и да редактират чужди съобщения!

  24. 24 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    Що бе - нека си цензурират. Но да е справедливо и еднакво за всички, с еднакви критерии.Сега цензурата е избирателна - факт.
    —цитат от коментар 14 на г-н Саранди Говедаров


    Точно така е - Тръмп си написал мнението какво можело да се случи - ония казват "Не е вярно! Ето ви тука "фактите", които всъщност са пак мнения на някви журналисти от CNN & WPO...

  25. 25 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    Част от отговорността на социалните мрежи е да премахват груби лъжи и клеветнически нападки срещу невинни хора, каквито Дръмб произвежда в индустриални количества.

    Самият факт, че основните социални мрежи на света са с американска регистрация, е могъщ фактор за сигурността на Съединените щати. Ако той особено много държи Фейсбук, Туитър, Снапчат и останалите да се преместят в Канада или Мексико, извън юрисдикцията на американските служби за сигурност, нека да заповяда.

    И много по-страшни сатрапи от този клоун са се опитвали да заглушат с административна принуда гласовете на опонентите си, все с едни и същи плачевни резултати.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  26. 26 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2504 Разстроено

    До коментар [#7] от "deymus":

    Дон Кихот, ама въоръжен с ядрено оръжие!

  27. 27 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2777 Весело

    Засега е факт, че дори хитрото еврейче Цукърбърг се обърна срещу Джак Дорси, категорично заявявайки, че частните социални платформи не могат да бъдат арбитър на истината по условие.

  28. 28 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2778 Весело

    До коментар [#22] от "Ksharp":

    Значи мафията ако каже че е частен бизнес и да не я закачат!?

  29. 29 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 949 Неутрално

    До коментар [#15] от "Jazzdevil":

    Не му се месят в нищо, само казват, че потенциално всеки, който се съмнява трябва да си провери информацията.
    А не е, като да е прецедент Тръмп да разпространява невярна и лъжлива информация.
    Свободата на словото,няма общо, когато е лъжа от страна на длъжностно лице.

  30. 30 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 949 Неутрално

    До коментар [#26] от "plamen_b":

    Ядрено оръжие спрямо Туитър?!
    Както казах, точно като Дон Кихот.

  31. 31 Профил на maz11646353
    maz11646353
    Рейтинг: 18 Неутрално

    Съгласен съм Туитър да може да банва акаунти и да блокира съдържание - за разпространение на дезинормация, конспиративни лъжи, заплахи . Това означава Тръмп и руските му тролове да са едни от първите.

  32. 32 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2504 Разстроено

    Г-н Тръмп няма шанс да печели изборите, ако няма платили от което да "пази" избирателите си! През 2016 г. бяха имигрантите. Сега- социалните мрежи. Разбира се, Тръмп не може без Туитър. Формата на кратките съобщения е това, което Тръмп и последователите му владеят...

    Тъжно!

  33. 33 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2504 Весело

    До коментар [#32] от "plamen_b":

    * ако няма плашила, от които да пази *

    Пусти спел чек!

  34. 34 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    До коментар [#29] от "deymus":

    "Не му се месят в нищо, само казват, че потенциално всеки, който се съмнява трябва да си провери информацията."

    Ако някой дементен 75-годишен старец, живеещ в каравана край бензиностанцията в Пис Крийк, Мисури, започне да призовава в Туитър жителите на поставени под карантина щати да се ОСБОБОДЯТ от гнета на здравните власти, или да "съветва" хората да си инжектират белина във вените, да пият Хидроксиклорокуин срещу Ковид-19 или да вършат други опасни за здравето си глупости, малко е възможно някой да му обърне сериозно внимание.

    Когато това го върши прездидентът на Съединените аверикански щати, подобни идиотщини не са безобидни брътвежи на сенилен старец (какъвто той определено е), а заплаха за здравето на нацията и оттам - за националната сигурност.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  35. 35 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    Туитър ин чииф ходи сам срещу себе си. Ми той требе да е първия на който да му баннат туитър акаунта за 30 дена да види кон боб яде ли. Реве като пеленаче и тая глупост където я мисли ще се върти с години по съдилищата и накрая ще загуби.
    Социалните мрежи нема как да са отговорни за мненията и постовете на потребителите. Могат да спрат постове подстрекаващи към насилие, но не могат да са отговорни за тях.

  36. 36 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Иначе казано когато президента на Полша искаше избори по пощата всички ревнаха как искал да фалшифицира резултата. Когато тръмпи каза че готвеното масово гласуване по пощата е предпоставка за фалшификация същите ревнаха срещу тръмпи. И хич не им пука че си противоречат. Но виновен е тръмпи.
    —цитат от коментар 4 на Цецо


    Има известна разлика между Полша и САЩ. Има разлика и в избирателните закони.

  37. 37 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    Биг Брадър ще забрани социалните мрежи. Както го е предвидил Оруел.

  38. 38 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#29] от "deymus":

    Ти наясно ли си въобще за какво става дума в случая? Тръмп си е изказал мнението по въпроса какво можело да се случи в БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ а ония веднага скочили да предложат "фактите". Какви факти когато се коментира потенциално събитие в бъдещето? Все едно аз да кажа, че ЦСКА ще бие Левски наесен и някой да ми претендира, че не било вярно и фактите показвали друго.

  39. 39 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3480 Неутрално

    Харесван или не, това решение на Тръмп може да сложи спирачка и засили контрола на всичкият боклук с който се заливат социалните платформи. Интересно ми е дали Зукърбъкчо ще продължава да обяснява колко е трудно да се следи съдържанието в неговата платформа ако той трябва да плаща от собственият си джоб за дела в които го съдят.
    —цитат от коментар 3 на padrino



    До коментар [#3] от "padrino":

    Доколкото разбрах Тръмп цели съвсем друго. Да има закон който да наказва СОБСТВЕНИЦИТЕ на социалните мрежи,ако си позволят да цензурират...

  40. 40 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3480 Неутрално

    Учудвам се на тъпотията на масата коментиращи.И неспособността им да прочетат 2 реда текст.Тръмп не е поискал цензура и ограничаване на свободата на словото, а точно обратното!!Тъй като соц мрежи, ВЕЧЕ СА ОСВОБОДЕНИ ОТ ОТГОВОРНОСТ, нямат право да налагат цензура и да редактират чужди съобщения!
    —цитат от коментар 23 на Тангра



    До коментар [#23] от "Тангра":

    +++

  41. 41 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":

    Разбира се! В социалните платформи трябва да се допуска само ПРАВИЛНО съдържание!

  42. 42 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 2022 Весело

    Ууууу, фашисти!

    Ще забранят на човек да си направо една кротка джихадистка страничка въе фейса, възхваляваща шериата, боят с пръчки и клетите демократични самоубийци-кандидати за девици.

    Това е пряка атака срещу свободата на изразяване!

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  43. 43 Профил на maz11646353
    maz11646353
    Рейтинг: 18 Неутрално

    До коментар [#29] от "deymus":Ти наясно ли си въобще за какво става дума в случая? Тръмп си е изказал мнението по въпроса какво можело да се случи в БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ а ония веднага скочили да предложат "фактите". Какви факти когато се коментира потенциално събитие в бъдещето? Все едно аз да кажа, че ЦСКА ще бие Левски наесен и някой да ми претендира, че не било вярно и фактите показвали друго.
    —цитат от коментар 38 на Jazzdevil


    Твоето мнение, че Левски ще бие ЦСКА не е подкрепено с факти и е ясно че е лично мнение. Мнението, че изборите могат да се фалшифицират също не е подкрепено с факти. Това, което Туитър прави е да посочи факта, че избори не са били фалшифицирани и няма данни въобще за това. Това не е "цензура", а посочване - "който може да мисли, да прегледа фактите дотук."

  44. 44 Профил на maz11646353
    maz11646353
    Рейтинг: 18 Неутрално

    Ууууу, фашисти!Ще забранят на човек да си направо една кротка джихадистка страничка въе фейса, възхваляваща шериата, боят с пръчки и клетите демократични самоубийци-кандидати за девици.Това е пряка атака срещу свободата на изразяване!
    —цитат от коментар 42 на dgd


    А това е много глупав коментар. Имате свобода на словото, но словоблудствате.

  45. 45 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2173 Весело

    Нали бе създадена комисия на прокурор Мюлър да разследва руското влияние върху изборите. Искаха я демократите. Е, стана ясно, че един от използваните методи е фейк нюз. И ето, Тръмп се залавя за работа според анализите на прокурора Мюлър. Извод - не плюй по врага, защото вятърът може да се обърне ....

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  46. 46 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    Крайно време беше някой да усмири цензурата на тези. Хем не са медии, хем искат да цензурират като медии. Еми другари не става. Или оставяте всеки да казва какво мисли и не носите отговорност, или цензурирате, но носите отговорност за всичко публикувано, както вестниците!

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 949 Неутрално

    До коментар [#38] от "Jazzdevil":

    Ти май не си наясно за какво става въпрос. Тръмп пак започна с пропагандата, че изборите 2020 ще са фалшиви. Нпарави го на предните и сега пак.
    Няма нищо общо с прогнозата за времето, която също е лъгал, което е федерално престъпление, ако не знаеш, за какво говоря,провери си сам.

  49. 49 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 466 Неутрално

    тръмп 2020 -това вече е факт на 70%,с такива послания от страна на демократите и с толкова корумпиран кандидат-душещ деца и отявлен фен на епстайн,не виждам кой нормален,даже калифорниец би гласувал за него?Пак руснаците виновни,че подхврълили топката на джулияни за байдън.?руска намеса а?

  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    Следващият закон ще е за пълно освобождаване на ПОТУС от отговорност поне до януари 2021

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Крайно време е да има контрол в социалните мрежи.
    Аз лично не ползвам нито една от т.н социални мрежи, щото е само губене на време, а и политическата пропаганда ми идва в повече.
    Да не говорим, че много от нещата дето се публикуват там са и адски отвратителни и гнусни. Плюс тва събирането на лични данни и рекламите е също едно нещо, което не одобрявам.

  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    До коментар [#49] от "Ivan Rachev":

    Хаха, ти да не си един от акаунтите на руските тролове, наети от Тръмп?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Проблемът не е, не е само, с отговорностите на социалните мрежи. Отговорността е само част от проблемите. Най-сериозният проблем е свързан с ползването на мрежите за мащабни манипулации, някои от които в глобален мащаб. Примери много - арабска "пролет", сатанизация на режими, коронавирус, дори атаките срещу самия Тръмп. На местно ниво - висенето в мрежата на щаба на едно лайно. На мрежите ще бъде сложен край от самите им собственици и то, когато те достигнат ново, по-високо технологично ниво за въздействие върху манипулираните обекти. Самите манипулации никога няма да изчезнат - само ще ползват все по-нови и нови средства за манипулация.

  54. 54 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    На всички ни е писнало хора да разпалват лъжи, омраза и пропаганда и след това да се крият зад свободата на словото. Във фейсбук преди години, когато бях активен имаше сумати комунистически групи, които зовяха към революция. Тия мрежи бяха използвай по най-мръсния начин за хибридни атаки и какво ли не...

    П.С Също така, ако преди престъпниците с пари са си купували индулгенция от църквата, в днешно време олигарсите имат медии зад които се крият. В България ярки примери са Пеев и Прокопий, които не пропускат шанс да използват медиите си за всекидневни атаки над политическите и икономическите си противници. Също така да манипулират общественото мнение.

  55. 55 Профил на carebean
    carebean
    Рейтинг: 337 Неутрално

    Сигурно би било добре да поемат отговорност за съдържанието на всички други, но не и за това, което Тръмп публикува - неговото не трябва да се цензурира.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Биг Брадър ще забрани социалните мрежи. Както го е предвидил Оруел.
    —цитат от коментар 37 на Judjuk


    А бре, брадъре, той Биг брадъра е И социалните мрежи. Очакваш сепуко ли да си направи?!...

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8793 Неутрално

    "Тази група трябва да наблюдава или да създаде специален списък на потребители според това как те взаимодействат със съдържанието, публикувано от други потребители в социалната мрежа."
    С една дума, иска цензура.

  63. 63 Профил на 1908
    1908
    Рейтинг: 359 Неутрално

    Въпросът е, защо изобщо трябва да има хора, компании или организации, които да не носят отговорност. Това право само на "обкиновения" човек ли е?

    И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#52] от "deutschwagen":

    ХАХХА АКАДЕМИК ОТ МЕНСА ПО-ЗАБАВЕН СИ ОТ ТОДОР ЖИВКОВ?ДРУГО НЕ ИЗМИСЛИЛИ?За разлиа от вас убежденията ми не са грантове за броене на червеноглав орел или защита на истанбулска конвенция?друго анонимнико?нещо да кажеш за байдън и украйна,няккаъв смислен коментар,критика към политиката на тръмп?

  66. 66 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#25] от "Norman Granz":

    "Част от отговорността на социалните мрежи е да премахват груби лъжи и клеветнически нападки срещу невинни хора, каквито Дръмб произвежда в индустриални количества.

    Самият факт, че основните социални Èмрежи на света са с американска регистрация, е могъщ фактор за сигурността на Съединените щати. Ако той особено много държи Фейсбук, Туитър, Снапчат и останалите да се преместят в Канада или Мексико, извън юрисдикцията на американските служби за сигурност, нека да заповяда.

    И много по-страшни сатрапи от този клоун са се опитвали да заглушат с административна принуда гласовете на опонентите си, все с едни и същи плачевни резултати."

    Събудил се др. гранТц от поредния Оранго-кошмар - или му подали поредната "правилна линия" от АзаБГ и "громи" ли, "громи".

    Абе др. гранТц, ясно ли ти е, какво е онлайн "платформа" (FB, TWTR, ...)? Онлайн пространство, което публикува мнения, без да дава мнения/оценки/препоръки... по тях. Като "платформа" са защитени от Section 230, Communication Decency Act of 1996. Т.е. "платформата" е защитена - доколкото САМО и ЕДИНСТВЕНО публикува ЧУЖДИ мнения/статии... - от отговорност за съдържанието им.

    В момента, в който тази "платформа" започне да дава оценки за съдържанието, да цензурира или снема това съдържание, тя вече "редактира" и е по закон със статут на "издател", с което губи привилегиите по Section 230. С "оценката" за постовете на Трамп, TWTR загуби привилегиите си по Section 230.

    Криенето на платформи зад "омраза"/"расизъм"/"фобии" и пр. причини за снемане на чужди (консервативни) мнения завършва.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    До коментар [#65] от "Ivan Rachev":

    Ти освен Тодор Живков други имена не знаеш ли? Ясен си ми - типичен патрЕот поддържан с копейки от Моксва, умиращ от завист, че не получава истински пари за истински каузи.

    Какво за Байдън и какво за Украйна? Това са си вашите тъпи тръмпистко-кремълски конспиративни теории. Вече и на FOX NEWS не минават. Единственото което трябва да се дискутира е как Тръмп е заговорничил с чужда държава за да саботира политическата си конкуренция, как наруши закон в САЩ (приет бипартизанно и от двете партии в Конгреса) и как лъга за това (беше казал че имало "техническа причина" да бави военната помощ за Украйна). Много ясно казаха всички свидетели под клетва, вкл. такива като Сондланд, че е имало quid pro quo. Дори рпеубликански сенатори казаха вече в самия процес, че смятат Тръмп за виновен, но ще гласуват обратното. Просто политика. Това е темата за коментар, а не украинския Цацаров и как всички вкл. ЕС и ООН са искали да бъде разкаран защото е толерирал корпуция на най-високо ниво.
    Колкото до политиката на Тръмп, какво да му се харесва. Прокара ненужна данъчна "реформа" (намаляване на данъците за по-заможните) надувайки дефицита по време на наследен икономически подем, следователно и разходите по обслужване на дълга - това след като републиканците в Конгреса на чело с Пол Райън дрънкаха за "фискална дисциплина", започна ненужна търговска война с повечето свят, премахна неутралитета в интернет доставянето, разруши Стейт Департмънт-а, възпрепятства правораздаването и уволни и нападна Коуми защото не му бил обещал безусловна лоялност (а само как го хвалеше Октомври 2016), почна да писка и да ръмжи когато ФЕД продължи да вдига основния лихвен процент (нискте лихви Пенс ги критикуваше непрекъснато преди изборите), стана за посмешище в Северна Корея, малкото стена дето построи му падна заради вятъра, спря всички регулации които можеше които пазят качеството на питейната вода, чистотата на въздуха и природата, подари Сирия на Путин и на Ердоган, обръщайки демонстративно гръб на кюрдите, най-всеотдайните бойци срещу Даеш и едни от най-важните американски съюзници за последните 6 години. Смени повечето позиции в администрацията по няколко пъти и странно защо най-големите идиоти като ДеВос още са там. Това само което се сещам на момента. Неадекватната реакция относно ковид 19 и неадекватните му реплики дори няма да ги коментирам.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#69] от "deutschwagen":

    Вие сериозно ли ги говорите тези ненивалици?!? Видимо живеете в пралелна вселена. :-)
    Че Байдън е защитавал далаверите си в Украина намесвайки се във вътршните работи на Украина, заплашвайки президента им и уволнявайки главния им прокурор го разбраха дори камилите в пустинята!!

  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    До коментар [#70] от "Stargate":

    Вече казах, корумпирания украински прокурор са го махнали САЩ, ООН и ЕС. Направи си труда и потърси инфо вместо да раздаваш нелепи понятия като "паралелна вселена" след като именно тръмпистите са тези, които си боравят с "алтернативни факти". Иначе се добре дошъл да оспориш каквото можеш от напиасното от мен, обаче с факти а не с глупости.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  72. 72 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    До коментар [#70] от "Stargate":

    Вече казах, корумпирания украински прокурор са го махнали САЩ, ООН и ЕС. Направи си труда и потърси инфо вместо да раздаваш нелепи понятия като "паралелна вселена" след като именно тръмпистите са тези, които си боравят с "алтернативни факти". Иначе се добре дошъл да оспориш каквото можеш от напиасното от мен, обаче с факти а не с глупости.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  73. 73 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#72] от "deutschwagen":


    До коментар [#70] от "Stargate":Вече казах, корумпирания украински прокурор са го махнали САЩ, ООН и ЕС. Направи си труда и потърси инфо вместо да раздаваш нелепи понятия като "паралелна вселена" след като именно тръмпистите са тези, които си боравят с "алтернативни факти". Иначе се добре дошъл да оспориш каквото можеш от напиасното от мен, обаче с факти а не с глупости.
    —цитат от коментар 72 на deutschwagen


    Именно де, САЩ са го махнали. САЩ на Обама и Байдън. :-) Аз не съм казал нещо различно. А дали е бил корумпиран не е ясно. Виждам обаче, че президента който го е "махнал" по "препоръки" от САЩ сега има проблеми...в Украйна.

  74. 74 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4295 Весело

    До коментар [#70] от "Stargate":

    Ти живееш в паралелна Вселена с някакви далавери заради които уж го махнал. Махнат е по искане на САЩ и западните им съюзници. Републиканци-сенатори са сред настояващите за махането му. И те ли заради някакви свои далавери?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  75. 75 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    До коментар [#73] от "Stargate":

    Ъмм, не както казах, не само САЩ.


    Envoys pushed to oust Ukraine prosecutor before Biden
    EU and US officials dispute Trump’s claim former vice-president acted to protect son

    European and US officials pressed Ukraine to sack Viktor Shokin, the country’s former prosecutor-general, months before Joe Biden, the former US vice-president, personally intervened to force his removal, people involved in the talks said. Mr Biden did not act unilaterally nor did he instigate the push against Mr Shokin, despite suggestions to the contrary by supporters of US president Donald Trump, people familiar with the matter said. 



    EU diplomats working on Ukraine at the time have, however, told the FT that they were looking for ways to persuade Kiev to remove Mr Shokin well before Mr Biden entered the picture. The push for Mr Shokin’s removal was part of an international effort to bolster Ukraine’s institutions following Russia’s annexation of Crimea and the armed conflict in the eastern part of the country. 

    “All of us were really pushing [former Ukrainian president Petro] Poroshenko that he needs to do something, because the prosecutor was not following any of the corruption issues. He was really bad news,” said an EU diplomat involved in the discussions. “It was Biden who finally came in [and triggered it]. Biden was the most vocal, as the US usually is. But we were all literally complaining about the prosecutor.” 

    https://www.ft.com/content/e1454ace-e61b-11e9-9743-db5a370481bc


    EU hails sacking of Ukraine’s prosecutor Viktor Shokin
    Political crisis continues as deals on a new coalition and premier prove elusive
    Tue, Mar 29, 2016, 18:41


    The European Union has welcomed the dismissal of Ukraine’s scandal-ridden prosecutor general and called for a crackdown on corruption, even as the country’s political crisis deepened over efforts to form a new ruling coalition and appoint a new prime minister.

    Ukraine’s parliament voted overwhelmingly to fire Viktor Shokin, ridding the beleaguered prosecutor’s office of a figure who is accused of blocking major cases against allies and influential figures and stymying moves to root out graft.

    “This decision creates an opportunity to make a fresh start in the prosecutor general’s office. I hope that the new prosecutor general will ensure that [his] office . . . becomes independent from political influence and pressure and enjoys public trust,” said Jan Tombinski, the EU’s envoy to Ukraine.

    “There is still a lack of tangible results of investigations into serious cases . . . as well as investigations of high-level officials within the prosecutor general’s office,” he added.

    https://www.irishtimes.com/news/world/europe/eu-hails-sacking-of-ukraine-s-prosecutor-viktor-shokin-1.2591190



    Corruption in Ukraine is so bad, a Nigerian prince would be embarrassed
    December 30, 2015

    First, Poroshenko needs to immediately fire current Prosecutor General Viktor Shokin. The United States’ Ambassador to Ukraine recently called out Shokin’s office for “openly and aggressively undermining reform,” and leading reformers in Ukraine’s parliament and civil society continue to demand Shokin’s ouster.

    Despite this pressure, though, Shokin remains in place. Since he is a close ally of Poroshenko, it’s not hard to see why. Poroshenko is himself a wealthy oligarch, and in a system where prosecutors are used as weapons against opponents in business or politics, Poroshenko remains determined to maintain control over this critical lever of power. However, while Poroshenko’s seeming motivations for protecting Shokin are understandable, it’s time for the Ukrainian president to place his country’s interests above his own.

    http://blogs.reuters.com/great-debate/2015/12/30/corruption-in-ukraine-is-so-bad-a-nigerian-prince-would-be-embarrassed-2/



    Ukraine: Prosecutor General Fires Reformer Deputy; Hours Later, He Himself is Sacked
    Thursday, 31 March 2016 11:36

    Western leaders and reform-minded Ukrainians had been calling for Shokin’s removal for some time. Critics claimed he failed to prosecute any major cases, including the killing of more than 100 protesters during the EuroMaidan Revolution in 2014 and cases against allies of former President Viktor Yanukovych.

    Shokin’s dismissal was also a condition for Ukraine to get a US$ 1 billion loan from the US government, the Kyiv Post said, citing local media. The loan formed part of Tuesday’s parliamentary debate on Shokin’s dismissal, held the day before Poroshenko was due to visit the US.

    Shokin did not go without a fight. Hours before the dismissal debate, he fired his own reformer deputy, Davit Sakvarelidze, the Kyiv Post said. Shokin accused him of breaking the law by attending a rally and violating ethical principles. The two have had a long-running conflict.

    Sakvarelidze is known as a reformer. He had accused Shokin and others of sabotaging efforts to take cases to court against two high-up prosecutors arrested on bribery charges in 2015 and of failing to address corruption in the prosecutor’s office. The rally had been protesting Shokin’s dismissal of other deputies running corruption cases against prosecutors.

    https://www.occrp.org/en/daily/5105-ukraine-prosecutor-general-fires-reformer-deputy-hours-later-he-himself-is-sacked

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  76. 76 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Понеже мнозина тук се изказват неграмотно, да уточним:
    - Туитър отбеляза като лъжливо, изказване на Тръмп, в което се казва, че изборите по пощата създават възможност за манипулации - което е факт, има текущи разследвания в Ню Джързи и други щати.
    - Социалните мрежи имат статут на платформи. Т.е. те не създават съдържание. Това ги освобождава от отговорност. Ако искат да дирижират съдържанието, стават ИЗДАТЕЛИ. Тогава носят отговорност.
    - СВОБОДА НА СЛОВОТО означава, че всеки може да говори. Дори да не ви харесва. Особено ако не ви харесва!

  77. 77 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#6] от "доктор Арнó Ебé":

    - Социалните мрежи имат статут на платформи. Т.е. те не създават съдържание. Това ги освобождава от отговорност. Ако искат да дирижират съдържанието, стават ИЗДАТЕЛИ. Така че не Тръмп, а те искат да бъдат и оная работа в оная, и душата в Рая.

  78. 78 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    Няма по-голяма глупост да влезеш в конфронтация със социалните мрежи пет месеца преди избори и то на фона на кризата с коронавируса, в която се плетеш като пиле в кълчища.

  79. 79 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#70] от "Stargate":

    А нещо за телефонния разговор на Тръмп със Зеленски, в който настоява за разследване на Байдън, а Зеленски му отговаря, че сегашният прокурор е сто процентово "наш" и че може да разчита на него.

  80. 80 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#79] от "antonio_vivaldi":

    До коментар [#70] от "Stargate":А нещо за телефонния разговор на Тръмп със Зеленски, в който настоява за разследване на Байдън, а Зеленски му отговаря, че сегашният прокурор е сто процентово "наш" и че може да разчита на него.
    —цитат от коментар 79 на antonio_vivaldi


    И какво. Нормално е Тръмп да иска раследване на незаконни действия на Байдън /когато е заемал държавна длъжност/! Какво е трудно за разбиране тук?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK