
© Reuters
Британската нискоразходна авиокомпания "Изиджет" (EasyJet) обяви, че планира съкращаване на до 30% от персонала и да не използва десетки свои самолети. По този начин се прави опит за адаптиране към драстично свитият от пандемията пазар за авиопревози.
Около 4500 души ще изгубят работата си, като в следващите дни компанията започва конуслтации с представители на служителите в 8 европейски държави.
Плановете са и да се намали капацитетът на полетите с около 30%, както и да свие до 302 броя на самолетите, които използва. Това е с 51 самолета по-малко от планираното за 2021 г., преди да започне кризата с коронавируса.
Фокусът ни е върху намаляване на разходите и намиране на нови средства, като ефектът от тези мерки ще е в рамките на 500 - 650 милиона паунда, казват от компанията.
"Изиджет" има около 15 хиляди служители и изчака повече от конкурентите си, преди да направи подобна крачка в сектор, който очаква възстановяването да отнеме поне 3 години. Ryanair, British Airways и Virgin Atlantic вече обявиха съкращаване на общо 18 хиляди служители.
"Изиджет" обаче има повече вътрешни проблеми, защото през последния месец имаше мащабна кибератака с кражба на данните на близо 9 милиона клиенти, както и неуспешен опит на основателя на компанията да смени ръководството.