"Нисан" закрива най-големия си завод в Европа

Заводът и в момента работи доста под капацитета си, което предизвика протести на работници, стачкуващи от началото на месеца,

© Reuters

Заводът и в момента работи доста под капацитета си, което предизвика протести на работници, стачкуващи от началото на месеца,



Японската компания "Нисан" (Nissan Motor Co) е решила да закрие завода си в Барселона, което ще остави без работа около 3 хиляди души, съобщи правителството в Мадрид. Това е част от плана за преструктуриране на бизнеса ѝ по света, който ръководството трябва да обяви по-късно днес.


Испанското правителство призова японците да потърсят други варианти, вместо да закрият най-големия си завод в континентална Европа. Според тях инвестиране в предприятието би било по-евтината алтернатива. Разходите за "Нисан" от тази операция ще достигнат 1 млрд. евро, твърдят още от правителството на социалиста Педро Санчес.


В завода работят около 2400 души, а с обслужващите звена те достигат 3000. По-голям е само заводът на "Нисан" във Великобритания, която вече не е член на ЕС, но до края на годината остава част от единния пазар.


В Барселона се произвеждат основно електрически микробуси и пикапи. Той и в момента работи доста под капацитета си, което предизвика протести на работници, стачкуващи от началото на месеца, припомня "Ройтерс".

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 665 Весело

    Нисан защо изобщо съществува? Трябваше да е фалирала вече...Айде ЧАО!

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3011 Неутрално

    Европа вече я пишат като рисков пазар който се смалява!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Конкуренцията с Фолксваген е трудна работа. Там има и завод на Фолксваген под местно име.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2904 Весело

    Докато мъдрите европейци се намъдруват ...

    Уж ние щяхме да си прибираме заводите, пък то к'ва става!

  5. 5 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2424 Весело

    баце да го взима насам. булгар-нисан не звучи толко зле . в унидон е и с последните тенденции

  6. 6 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2978 Любопитно

    Чакам сега дежурните централни нападатели срещу Великобритания за коментар?
    Когато Нисан съкратиха работници на острова те всичките злобееха как Брекзит бил виновен. А сега? Испания е в Европа. Във Великобритания НЕ ЗАТВОРИХА завода, но в Европейска Испания го затварят....пак ли Брекзит е виновен? :))

    Brevity is the soul of wit
  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2904 Весело

    Конкуренцията с Фолксваген е трудна работа. Там има и завод на Фолксваген под местно име.
    —цитат от коментар 3 на Сатана Ликующий


    А "Нисан" пък като концерн е "Нисан-Рено".
    Дали пък конкуренцията С рено няма да стане сега трудна работа?

  8. 8 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Къде в момента автомобилните пазари са в растеж?

    Бивш tww09306483.
  9. 9 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Директивата на японското правителство, за прибиране на производства явно не е само за Китай, а за целият свят.

    Очевидно и Япония бастиса глобализмът ...
    Чака ни тежко преструктуриране на капитали, производства, консуматорски навици ...

    ЕС трябва да си прибере всички производства иначе ще умре икономически.
    Фолксваген се правят на герои, като купиха 50% от китайски производител на ел. коли, но ще това може да му е последната покупка.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  10. 10 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    Фолксваген се правят на герои, като купиха 50% от китайски производител на ел. коли, но ще това може да му е последната покупка.
    —цитат от коментар 9 на ironhorse


    ами ще купува. като тесла ти отваря фабрика в задния ти двор, къде ще ходиш

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    До коментар [#6] от "padrino":

    Великобритания не е вече толкова интересна. Страстите около Брекзит започват да утихват, което си е нормално.
    Странното е, че в този завод се произвеждат електрически модели, а точно него затварят. Нали уж електричките са във възход?

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    До коментар [#5] от "karatista":

    Баце има съвсем други проблеми в момента... ;)

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2367 Весело

    Гледам, Великобритания вече я броят не само извън ЕС, а и извън Европа. Те май и британците така се броят...

  14. 14 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2978 Любопитно

    До коментар [#6] от "padrino":Великобритания не е вече толкова интересна. Страстите около Брекзит започват да утихват, което си е нормално.Странното е, че в този завод се произвеждат електрически модели, а точно него затварят. Нали уж електричките са във възход?
    —цитат от коментар 11 на Petleshev


    Не забравяй, че Франция изкараха новата политика преди няколко дни и искат Рено да произвежда САМО електрички....Любопитното в случая е, че Рено и Нисан са в една компания :)) Случайно или не???

    Brevity is the soul of wit
  15. 15 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2367 Разстроено

    До коментар [#5] от "karatista":

    За какво и е на българската държава фирма, която да прави електромобили... Тя ще инвестира в бензиностанции!

  16. 16 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    До коментар [#5] от "karatista":За какво и е на българската държава фирма, която да прави електромобили... Тя ще инвестира в бензиностанции!
    —цитат от коментар 15 на plamen_b


    ами диверсификация. не се знае знае ли се. даже се сещам къде в България най-добре ще залепне тоя завод, само не знам дали е останало място

  17. 17 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    До коментар [#8] от "Petleshev":

    "Къде в момента автомобилните пазари са в растеж?"

    Как къде? Във великата Британия

  18. 18 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2367 Неутрално

    До коментар [#14] от "padrino":

    Рено и Нисан са си две отделни компании, макар че владеят големи пакети акции една на друга и имат съюз така че да оптимизират разходите си. Това че Карлос Гон (който беше изпълнителен директор и на двете компании) искаше още повече да ги сближава му изяде главата и сега той се крие в Бейрут от японското правосъдие.

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8138 Неутрално

    Пазарите се свиват, поне засега. После може пак да го отворят, сега просто не е изгодно.

  20. 20 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2978 Любопитно

    До коментар [#14] от "padrino":Рено и Нисан са си две отделни компании, макар че владеят големи пакети акции една на друга и имат съюз така че да оптимизират разходите си. Това че Карлос Гон (който беше изпълнителен директор и на двете компании) искаше още повече да ги сближава му изяде главата и сега той се крие в Бейрут от японското правосъдие.
    —цитат от коментар 18 на plamen_b


    Това на което "скрито" наблегнах бе факта, че Нисан сподели концепции, технологии, информация и т.н. с "партньорите" от Рено, и сега изведнъж Рено ще правят само електрички а Нисан затварят завода.... Това не е ли любопитен факт?

    Brevity is the soul of wit
  21. 21 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    Пазарите се свиват, поне засега. После може пак да го отворят, сега просто не е изгодно.
    —цитат от коментар 19 на Роси


    Роси....не го затварят временно, закриват го.....

    Brevity is the soul of wit
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4472 Неутрално

    Гледам, Великобритания вече я броят не само извън ЕС, а и извън Европа. Те май и британците така се броят...
    —цитат от коментар 13 на plamen_b


    И преди (когато бяха в ЕС) британците не се смятаха за част от Европа.

    Един британец пита друг: "Къде беше? Не съм те виждал цяла седмица!" Отговор: "Ходих до Европа по работа."

    Лична случка в кв. Изток на София. Една баба пита друга баба: "Къде си ходила?" Отговор: "Ходих до града." Това преди 40 години!

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4472 Гневно

    До коментар [#5] от "karatista":За какво и е на българската държава фирма, която да прави електромобили... Тя ще инвестира в бензиностанции!
    —цитат от коментар 15 на plamen_b


    Трябва диверсификация! Не се знае дали българската държава няма отново да се заеме със строежа на АЕЦ БеляНЕ!

    Хем бензиностанции държавни, хем държавен АЕЦ! Кеф, нали? И дълговете държавни, на поколенията!

  24. 25 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Чакам сега дежурните централни нападатели срещу Великобритания за коментар?Когато Нисан съкратиха работници на острова те всичките злобееха как Брекзит бил виновен. А сега? Испания е в Европа. Във Великобритания НЕ ЗАТВОРИХА завода, но в Европейска Испания го затварят....пак ли Брекзит е виновен? :))
    —цитат от коментар 6 на padrino


    Все някъде трябва да слагат волани отдясно.

  25. 26 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1105 Весело

    Къде е дифендъра да каже: "Борка, Борка - в какво се забърка, Борка!..."

  26. 27 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 427 Неутрално

    "Испанските" Навара и Патфайндър са големи боклуци така или иначе. Говоря от личен опит. Особено в ходовата част.

  27. 28 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 276 Неутрално

    В Германия много, много,...., рядко виждам автомобили на Нисан, не са много продавани.
    И в България има японски заводи, от познат научих на завода "Кавазаки" край Хасково, получавали са 580 лв нето на месец. Ако по същият начин плащат и в Барселона, а съм бил там преди години и ми се стори сравнително скъпо спрямо Мадрид, то работещите в завода едва ли имат желание да работят, но предполагам по-друга причина го затварят от решение на горно ниво.

  28. 29 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    "Испанските" Навара и Патфайндър са големи боклуци така или иначе. Говоря от личен опит. Особено в ходовата част.
    —цитат от коментар 27 на babameca


    съгласен. наварата е недоразумение. миналата година обиколих континента (25 000км) с трайтън (L200) и само сменях масло

  29. 30 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1105 Весело

    Един британец пита друг: "Къде беше? Не съм те виждал цяла седмица!" Отговор: "Ходих до Европа по работа."
    Лична случка в кв. Изток на София. Една баба пита друга баба: "Къде си ходила?" Отговор: "Ходих до града."
    —цитат от коментар 22 на vassilun


    Много правилно сравнение си направил. Единствената разлика е, че когато британц казва "ходих до Европа" всъщност имат предвид "ходих на село", а не обратното ;)

  30. 31 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    След броени месеци влиза споразумението за свободна търговия между ЕС и Япония. В резултат на което, японските автомобили, чието производство се осъществява по една 50% в Япония, ще поевтинеят средно 15%.

    За Нисан вече не е изгодно да произвежда в ЕС.
    Губят 3000 привилегировани работници и техните семейства, печелят над 440 милиона европейски граждани.

    Според мен си струва.

  31. 32 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#5] от "karatista":

    Това някакъв виц ли е!? И кой ще бачка, ромите, подрастващите наркоманчета или инженерчетата с купените дипломи от ТУ!? Булгаристан се задминава в радиус от 200 км за по-сигурно.

  32. 33 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2424 Весело

    До коментар [#32] от "Шоршо":

    новата реклама казва, че сме топ

  33. 34 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Като гледам по немските новинарски страници, "Нисан" има 5,7 млр.€само за март загуби и затваря много заводи. При други статии има по-ниски стойности, тъй че може да има грешка при източника: https://www.t-online.de/finanzen/boerse/id_51922248/isin_52281878/nissan-rutscht-tief-in-verlustzone-werk-in-barcelona-soll-schliessen.html

    März ein heftiger Nettoverlust in Höhe von 671,2 Milliarden Yen (5,7 Mrd Euro) an. Die globalen Produktionskapazitäten sollen im Rahmen eines Sanierungsplans in den nächsten drei Jahren um 20 Prozent gesenkt werden. So soll das Werk in Barcelona geschlossen werden.

  34. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Весело

    Бързо действат японците....
    Само за месец и откликва т на желанията на работниците....

    Модератора е неадекватен!
  35. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2802 Весело

    До коментар [#14] от "padrino":

    Рено и Нисан НЕ са в една компания. Съвсем отделни дружества са и като такива отдел и дружества са учредили консорциум, който е трето дружество. Про лемур е, че бившият СЕО реши да ги правиви едно дружество и японците му спретнаха онзи комплот с тяхната прокуратура....

    Модератора е неадекватен!
  36. 37 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    До коментар [#25] от "razor":

    Явно нямаш изобщо представа за производството на коли във Великобритания. Ама пиши си не ми пречиш 😂😂😂

    Brevity is the soul of wit
  37. 38 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    До коментар [#26] от "Kosta Delev":

    Откакто започнаха модераторите да го трият ежедневно се е покрил като бито 🐕 😂😂😂

    Brevity is the soul of wit
  38. 39 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    Тепърва ще гледаме последиците от трите месеца "гениални" мерки срещу сезонния вирус.

  39. 40 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Нисан защо изобщо съществува? Трябваше да е фалирала вече...Айде ЧАО!
    —цитат от коментар 1 на бАрни


    Моделите на Нисан Кашкай, Екстрейл и електрическият Лиф са най-продаваните в своите класове. Навара се продава добре. Инфинити също е Нисан.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  40. 41 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1105 Любопитно

    До коментар [#31] от "klecho":

    т.е. искаш да кажеш, че ЕС започва по този начин да си заплаща за споразумението за свободна търговия с Япония!?

  41. 42 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1468 Весело

    До коментар [#6] от "padrino":
    Всъщност Нисан не си закриха завода в ОК, защото правителството обеща да им покрие евентуалните загуби, което си е комунизъм и перпетум мобиле в едно!

  42. 43 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    [quote#14:"padrino"][/quote]

    Нисан се канели да се разделят с Рено, а Рено реват на държавата за помощ, че били много зле.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  43. 44 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#6] от "padrino":

    Виновни са каталунците, които искат независимост. Нисан са казали - ай сиктир.

  44. 45 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    [quote#22:"vassilun"][/quote] "И преди (когато бяха в ЕС) британците не се смятаха за част от Европа.
    Един британец пита друг: "Къде беше? Не съм те виждал цяла седмица!" Отговор: "Ходих до Европа по работа." "


    Тоя опит за виц или каквото е, вероятно е твой.
    Британците не казват "в Европа", а " на континента".

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  45. 46 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 550 Неутрално

    [quote#22:"vassilun"][/quote]

    Това също е т живия живт:

    В казармата на сутрешна прверка в началото на службата старшината пита всеки кой от къде е. Като дйде ред на Иванов той казва от София и след малко вика, ъъъ от Люлин:-)

  46. 47 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Ами като не се търсят електомобили да произвеждат дизели! Пикапите се харчат като сладолед в Африка...

  47. 48 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#41] от "Kosta Delev":

    За мен Хонда,на цената на Лада е привилегия, а не "заплащане". За теб не знам.

    По принцип, ако от една договорка печелят абсолютно всички в едно общество, значи обществените отношения са далеч от кривата на ефективност (Парето, ако знаеш кой е). Като в Мамашката.

  48. 49 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    Конкуренцията с Фолксваген е трудна работа. Там има и завод на Фолксваген под местно име.
    —цитат от коментар 3 на Сатана Ликующий


    И с Тойота !
    Въобще конкуренцията е трудна - Нисан реши да прави електроколи ама ето - трудно вървят !

  49. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    ами ще купува. като тесла ти отваря фабрика в задния ти двор, къде ще ходиш
    —цитат от коментар 10 на karatista


    Фолксиваген неизвество защо купиха китайците
    А докато всички закриват заводи - Сузуки строи !

  50. 51 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    До коментар [#5] от "karatista":За какво и е на българската държава фирма, която да прави електромобили... Тя ще инвестира в бензиностанции!
    —цитат от коментар 15 на plamen_b


    По принцип верно за какво и е
    Колко пазар има за електромобили - ми 2 % от всички коли са електро !

    Къде ще ги продава - на кой пазар

  51. 52 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    Не забравяй, че Франция изкараха новата политика преди няколко дни и искат Рено да произвежда САМО електрички....Любопитното в случая е, че Рено и Нисан са в една компания :)) Случайно или не???
    —цитат от коментар 14 на padrino


    Не е случайно !

  52. 53 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    Моделите на Нисан Кашкай, Екстрейл и електрическият Лиф са най-продаваните в своите класове. Навара се продава добре. Инфинити също е Нисан.
    —цитат от коментар 40 на quatro_4x3


    Инфинити замина





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK