Стотици дронове се издигнаха над Сеул, за да отправят важни послания

Стотици дронове се издигнаха над Сеул, за да отправят важни послания

Виж видеото
Да търсиш и обезвреждаш мини - новата работа на група жени в Северен Ирак

Да търсиш и обезвреждаш мини - новата работа на група жени в Северен Ирак

Виж видеото
Да танцуваш, за да преодолееш депресията и отново да се усмихваш

Да танцуваш, за да преодолееш депресията и отново да се усмихваш

Виж видеото
Най-добрите снимки на "Ройтерс" за юни

Най-добрите снимки на "Ройтерс" за юни

Виж видеото
Статуята на Христос Спасителя в Рио напомни за жертвите на COVID-19

Статуята на Христос Спасителя в Рио напомни за жертвите на COVID-19

Виж видеото

Най-големият електрически самолет в света изпълни първия си полет. Машината има 9 места и работи с електрически двигател с мощност 750 конски сили. Самолетът се издигна от летище в американския щат Вашингтон и прекара 30 минути във въздуха, преди да се приземи без проблем.


В разработването на машината е участвала компанията MagniX, която активно участва и в създаването на шестместния хидроплан, с който преди няколко месеца в Канада беше извършен първият в света полет с изцяло електрически пътнически самолет.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    Савецки е, нали?

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на ShekSpirt
    ShekSpirt
    Рейтинг: 539 Весело

    Бъдещето е сега :)

    Понякога и аз се чудя защо съм още тук..
  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2016 Весело

    Обещаващо начало за премахване на една от най-големите причини за замърсяването на околната среда - последствията от изгаряния керосин при сегашните самолети.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1378 Неутрално
  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5398 Любопитно

    Технологиите се развиват.....въпрос на време е малките самолети до 20 места да станат електрически!Тестовете на автомобилни батерии които с едно зареждане изминават над 1000 км....вече са факт!Та и тук....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  6. 6 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1751 Весело

    Едно добро начало. Изгарянето на фосилни горива все повече става отживелица. Скоро и в други държави...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  7. 7 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Обещаващо начало за премахване на една от най-големите причини за замърсяването на околната среда - последствията от изгаряния керосин при сегашните самолети.
    —цитат от коментар 3 на дедо Андро


    Големите замърсители са самолетите използващи реактивни двигатели.
    Не виждам технология, която в обозримо бъдеще да ги замени.

  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5398 Весело

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Ами както знаем електричеството е открито от мужика Иван Токов...още по времето на Петър Първи......Самальотов е изобретил самолета ...а Карабльов -кораба!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  9. 9 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Сещам се за един виц (перефразиран):

    Говори капитанът: Добре дошли на електрическия самолет. Той разполага с акумулаторни батерии, достатъчни за 1000км. Сега затегнете коланите и се молете да вдигна всички тези батерии във въздуха.

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    Аз съм по-скоро скептичен... За няколко души без багаж и на късо разстояние може и да стане. Все пак са първи опити, а кога ще има технологичен пробив при батериите, не се знае.

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 680 Неутрално

    "Електрификация+ американска организация на производството= на комунизъм"- В. И. Ленин.

  12. 12 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#3] от "дедо Андро":

    Сега само да се увеличи продължителността на полета 20-ина пъти, размера 30-ина пъти и скоростта около 3 пъти и сме ОК

  13. 13 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1173 Весело

    Сега форумните русияни ще почнат да обясняват, как Матушката им преди 100 години е разработила електрически самальот...

  14. 14 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1796 Неутрално
  15. 15 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    Големите замърсители са самолетите използващи реактивни двигатели. Не виждам технология, която в обозримо бъдеще да ги замени.
    —цитат от коментар 7 на Panda


    Абсолютно се съгласявам с Вас, приятелю, но дали е правилна бележката ми, че самолетите с реактивни двигатели са много повече от онези с конвенционални, с перки?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  16. 16 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4198 Неутрално

    До коментар [#13] от "bez_ime2":

    "Сега форумните русияни ще почнат да обясняват, как Матушката им преди 100 години е разработила електрически самальот..."

    Руснаците още от времето на Хрушчов экспэриментират с элэктрически самолети, но имат проблеми със закрепването на контактната мрежа в облаците...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  17. 17 Профил на hashtag Нормална държава
    hashtag Нормална държава
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    Браво, отличен резултат.

  18. 18 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1173 Весело

    До коментар [#13] от "bez_ime2":"Сега форумните русияни ще почнат да обясняват, как Матушката им преди 100 години е разработила електрически самальот..."Руснаците още от времето на Хрушчов экспэриментират с элэктрически самолети, но имат проблеми със закрепването на контактната мрежа в облаците...
    —цитат от коментар 16 на Norman Granz


    :)
    Ако имаха по-дълги кабели...

  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    До коментар [#7] от "Panda":

    Е, не виждаш. Влаковете доста успешно ги заменят вече.

    Модератора е неадекватен!
  20. 20 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    в момента батериите са най-голямата пречка пред мащабно разрастване / редизайн / оптимизация на технологиите в почти всички сектори.

    ако някое ново откритие за по-ефективно съхранението на енергия на единица обемно тегло пробие път от лабораторията до реалното приложение, много технологични сектори ще се преобразят.

  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    До коментар [#20] от "хм":

    Има сериозни разработки при батериите. наливат се добри суми за развойна дейност включително и нови материали и комбинации от технологии и материали.
    Ще дойде пробив и по тованаправление, въпрос на време е.

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    До коментар [#4] от "lino_santino":

    Много си е хубав дизайна - все пак теглото при излитане е същото като при кацане за разлика от конвенционалните летателни апарати!

  23. 23 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2115 Весело

    До коментар [#16] от "Norman Granz":

    Просто изобретателят на електриèския самолет не иска да си признае по майчина линия ли е руснак, или по бащина...

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  24. 24 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2420 Неутрално


    Баси крадливите янки !
    Пак успяха да откраднат последният модерен писък в самолетостроенето на гениалните проекти на руската инженерна мисъл !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  25. 25 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    [quote#15:"дедо Андро"][/quote]
    Определено - през 2018 г. Boeing и Airbus са произвели 1 600 реактивни самолета (Embraer и Bombardier не ги броим), а ATR и Bombardier са произвели 96 витлови самола.

  26. 26 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    Аз съм по-скоро скептичен... За няколко души без багаж и на късо разстояние може и да стане. Все пак са първи опити, а кога ще има технологичен пробив при батериите, не се знае.
    —цитат от коментар 10 на Petleshev



    « И най- дългият път, започва с първата крачка «

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  27. 27 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    Сега форумните русияни ще почнат да обясняват, как Матушката им преди 100 години е разработила електрически самальот...
    —цитат от коментар 13 на bez_ime2



    Е да де, разработила, но не построила такъв самальот, но янките гепили разработката и го построили .
    Пустите му янки ... !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  28. 28 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    https://www.magnix.aero/our-story/
    https://www.magnix.aero/contact-us/

    компания, която започва от голд коуст (австралийския слънчак)

  29. 29 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Това е Сесна 208В гранд караван, която е преоборудвана от MagniX в изцяло електрическа. Сериозно постижение с голямо бъдеще.

  30. 30 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Е, не виждаш. Влаковете доста успешно ги заменят вече.
    —цитат от коментар 19 на Ivan_

    Пробвай с влак да стигнеш от Ню Йорк до Лос Анджелис.
    Или от Лондон до Дубай.
    Влаковете са отлично средство за транспорт, но общо взето силата им е в дестинации, където пък най-ефективни са ... витловите самолети.

  31. 31 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    :))))) сега очаквам Мъск да пусне и електрическа ракета, и на росияните ще им се стъжни

  32. 32 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Когато роботите изместят хората,тогава електрическите самолети ще изместят сегашните.Тоест след много време

  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5945 Неутрално

    ВСЪЩНОСТ СССР има работещ бомбардировач с ЯДРЕН реактор и електрически двигатели но се е оказало, че е УЖАСЕН ЗАМЪРСИТЕЛ с ядрени отпадъци.
    Има сведения и за подобни разработки на САЩ от онези времена.

    Това е информация за ограмотяване на "СПЕЦИАЛИСТИТЕ" във форума.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4055 Любопитно

    До коментар [#15] от "дедо Андро":

    " Абсолютно се съгласявам с Вас, приятелю, но дали е правилна бележката ми, че самолетите с реактивни двигатели са много повече от онези с конвенционални, с перки?"

    Аз лично не знам кои са по - големите замърсители - тези с керосин или реактивния двигател. Служил съм обаче във въртолетен полк, където полетите на въртолетите бяха само на керосин и мога да кажа, че замърсяването на въздуха беше много осезаемо ! Така че днешното постижение определено може само да се приветства !

  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    До коментар [#30] от "Panda":

    Какво да пробвам, то има такава линия.
    Сега с развитието на високоскоростните влакове и с това което се случва на авиоиндустрията подобна алтернатива на самолетите става все по конкурентна.

    просто имаш за изграждане определена инфраструктура и това е което спъва пътническите...

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    Сета започва да се подготвя за пост-петро ерата.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  37. 37 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5398 Любопитно

    До коментар [#30] от "Panda":

    Извинявайте че ще ви противореча ама един влак вози между 300 и 600 пътници на разтояние до 5-700 км.Не зная турбовитлов самолет с такава вместимост....сори.Та скоростните влакове навсякъде в Европа изместиха малките до 100 местни регионални самолети...изклювам местат по островите

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  38. 38 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4198 Неутрално

    До коментар [#37] от "Willy Messerschmitt":

    "Та скоростните влакове навсякъде в Европа изместиха малките до 100 местни регионални самолети..."

    Това мога да го потвърдя.

    От Лондон до Париж и от Брюксел до Страсбург се пътува много по-бързо и удобно с влак, отколкото със самолет.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  39. 39 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Какво да пробвам, то има такава линия.Сега с развитието на високоскоростните влакове и с това което се случва на авиоиндустрията подобна алтернатива на самолетите става все по конкурентна....
    —цитат от коментар 35 на Ivan_

    Коя линия?
    Ню Йорк - Лос Анджелис ли?
    И колко се пътува?
    Аз съм голям фен на ЖП транспорта и високоскоростните влакове, но те не могат да бъдат универсално решение.

  40. 40 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5398 Весело

    До коментар [#38] от "Norman Granz":

    Аз също изпробвах италиянската "Червена стрела" от Фиренце до Милано....с 260 км/ч!!!Няма проверки,чакане,събличане....Бързо ,удобно и приятно!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  41. 41 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    ВСЪЩНОСТ СССР има работещ бомбардировач с ЯДРЕН реактор и електрически двигатели но се е оказало, че е УЖАСЕН ЗАМЪРСИТЕЛ с ядрени отпадъци. Има сведения и за подобни разработки на САЩ от онези времена.Това е информация за ограмотяване на "СПЕЦИАЛИСТИТЕ" във форума.
    —цитат от коментар 33 на КМЕТ В СЯНКА



    Има ли нещо направено в СССР или днешна Русия, което да е в поза на народ и държава, без да има военно предназначение ?
    Не е ли същото и в Северна Корея ?
    Разликата е само в килограмите на Путин и Ким Чен Ун .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  42. 42 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 1159 Любопитно

    До коментар [#1] от "EU defender":Ами както знаем електричеството е открито от мужика Иван Токов...още по времето на Петър Първи......Самальотов е изобретил самолета ...а Карабльов -кораба!!
    —цитат от коментар 8 на Willy Messerschmitt


    За прадядото на Путин дали може да се издири какво е изобретил?

  43. 43 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    750 конски сили

    Точно мощност на товарен камион влекач.
    Съвсем близкото бъдеще настъпва днес.

  44. 44 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2115 Весело

    До коментар [#38] от "Norman Granz":

    Опитай с БДЖ....

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  45. 45 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    В момента се произвеждат и предлагат на пазара 19 модела авиационни електрически двигатели за самолети и един за моторизиран планер.

  46. 46 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ivan_":

    Да, въпрос на време е. Проблемът е, че научните открития не стават по предварителен график. Много хора едва ли не казват, че така до няколко години едва ли не и работата е готова. По-скоро трябват десетки години и пак не се знае...

    Бивш tww09306483.
  47. 47 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4198 Неутрално

    До коментар [#44] от "mitko11":

    "Опитай с БДЖ..."

    БДЖ се съотнася към SNCF така, както чалготека Versai [sic] към Palais de Versailles... :)))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  48. 48 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    До коментар [#30] от "Panda":Извинявайте че ще ви противореча ама един влак вози между 300 и 600 пътници на разтояние до 5-700 км.Не зная турбовитлов самолет с такава вместимост....сори.Та скоростните влакове навсякъде в Европа изместиха малките до 100 местни регионални самолети...
    —цитат от коментар 37 на Willy Messerschmitt

    Е аз какво казах - че взеха хляба на витловите самолети.

  49. 49 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    До коментар [#43] от "gmbh":

    Не е проблем мощността. Ако искат и 1500 конски сили могат да сложат. С какво ще се захранват тия конски сили и колко ще тежи? Това е въпросът.

    Бивш tww09306483.
  50. 50 Профил на Бай Хикс-Игрек-Й
    Бай Хикс-Игрек-Й
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Не виждам нещо революционно. Литиево-йонна батерия захранва стандартен електро-мотор, който задвижва витло.

    Време е за революция в батериите. Това е възпиращото в електро-авиацията. Отприщи ли се технологията в тази насока, ще забравим бързо бързо за газ, бензин, пък за нафтата да не говорим.

    Препоръчвам на по-заинтересованите да прочетат за John Goodenough (създателят на литиево-йонната батерия, както и на RAM паметта). Човека не познава старост - бачка си здраво и в момента разработква ново поколение батерии с твърд електролит! Феномен!

  51. 51 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    До коментар [#49] от "Petleshev":

    Това е пределно ясно.

  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5945 Неутрално

    До коментар [#41] от "niksan1":

    Не си дочел поста. И други от тази порода има.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Обещаващо начало за премахване на една от най-големите причини за замърсяването на околната среда - последствията от изгаряния керосин при сегашните самолети.
    —цитат от коментар 3 на дедо Андро


    Самолетите при пълен трафик допринасят под 4% за замърсяване. А и то е преди всичко СО2, което никому не пречи (освен на фалшификаторите на науката).
    Предимствата на електрическия самолет са две, но сериозни и нямат нищо общо с околната среда - сериозно намаляване на експлоатационните разходи - електромоторите практически нямат такива, а буталните и турбинните мотори имат много големи разходи и второ - електромоторите нямат никаква зависимост от височина, влажност и температура на въздуха - електромотори могат да летят и на 30 хиляди метра без да са нещо специални, много малко им е нужно за охлаждане. Опростява се работата на пилота, понеже при нормалните самолети пилотът трябва често да следи режима на работа на мотора и да прави корекции (при буталните мотори да обогатява сместа при по-големи височини, да съобразява кога да включи отопление на карбуратор и пр. , даже при турбо-инжекционните мотори, все пак трябва да следиш налягането на входящия колектор, което ти дава представа за мощта използвана в даден момент и пр.). Що се отнася до изгарянето на керосин - споко, това не е проблем за никого. Модерните мотори имат бай-пас съотношение 15, проектират се нови мотори с големи вентилатори и съотношение над 20. Това са много ефикасни и икономични мотори и няма как да се заместят с електрически. Електро-самолети за близки и регионални полети, може би до около 2 хиляди километра и 50-80 пътника съм сигурен ще има, но 80% от полетите след 50 години ще са с турбинни мотори, както е сега, но доста по-ефикасни.

  54. 54 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    30 мин * 200 кмч = прелетял е от София до Враца. Не пише дали е бил пълен с пътници и колко ток е похарчил.

  55. 55 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1173 Весело

    [quote#27:"niksan1"][/quote]

    Мръсници, на всичкото отгоре, бият и негрите...

  56. 56 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#4] от "lino_santino":Много си е хубав дизайна - все пак теглото при излитане е същото като при кацане за разлика от конвенционалните летателни апарати!
    —цитат от коментар 22 на telqk


    Което е лошо. Защото именно при кацане е възможно машината да получи по-големи натоварвания. При нормалните самолети, особено големите, каца машина с десетки тонове по-лека и конструкцията не се подлага на екстрени натоварвания, които са възможни когато самолетът е с пълното си тегло.

  57. 57 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    До коментар [#39] от "Panda":

    Много се пътува. САЩ изостават в развитието на високоскоростни влакове. Залагат на авиотранспорта. Разбира се че са алтернатива влаковете. Всяко пътуване е комбинация от транспортни средства. Въпросът е така да ги комбинираш, че да имаш максимална ефективност. Генерално при транспорт по въздух никога не може да достигнеш ефективността на транспорт по суша или вода, просто физиката няма как да ти го позволи. Сега, че ние хората изкуствено променяме нещата и си мислим че сме велики е отделна тема...

    Модератора е неадекватен!
  58. 58 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    [quote#7:"Panda"][/quote]

    Абе не пишете за неща, от които не разбирате. Това, което вие наричате реактивен двигател е ТУРБИНЕН мотор. Вместо витло, той има вентилатор (вътре в обшивката, за да не му пада ефективността при свръхзвукови скорости на потока в краищата на лопатките. Има турбинни мотори с витла отпред, но това нищо не променя в принципа на тяхната работа. При турбинните мотори, 8-10 даже 15 пъти повече въздух се изстрелва назад без да преминава през горивна камера и турбинни колела. Ефикасността на турбинните мотори е два пъти по-голяма от тази на всички бутални мотори. Разходът на гориво на един самолет в литри на сто километра, сравнен с автомобили на дълъг път с по четирима пътника всеки е по-малък. Като се отчете фактът, че всички тия 500 и повече пътника в един 747 или А380 ще се нуждаят от цяла седмица с преспивания за да изминат дълъг път, като се отчете фактът, че в небето няма завои и кръстовища, самолетът е най-ефикасният, най-безопасният (факт, сравнен с всички други транспорти) най-бързият и най-удобният начин за придвижване на разстояния по-далечни от 500-1000 км. Бързите влакове са по-добри при под 500 км. Просто защото влакове тръгват и стигат от и до центровете на градовете, спестява се ходене до летище, както и 1 час за чекиране и пр. От Париж за Лион, когато ми е трябвало съм избирал влак ТЖВ - по-бързо е и удобно. Но за разстояния по-големи от 600 км, там самолетът няма да има конкуренция в близките 50 години.

  59. 59 Профил на ahmaka
    ahmaka
    Рейтинг: 274 Неутрално

    ВСЪЩНОСТ СССР има работещ бомбардировач с ЯДРЕН реактор и електрически двигатели но се е оказало, че е УЖАСЕН ЗАМЪРСИТЕЛ с ядрени отпадъци. Има сведения и за подобни разработки на САЩ от онези времена.Това е информация за ограмотяване на "СПЕЦИАЛИСТИТЕ" във форума.
    —цитат от коментар 33 на КМЕТ В СЯНКА


    Най-гадното нещо е две филии истина с тънка плънка дезинформация с средата.
    Да правили са "работещ бомбардировач с ЯДРЕН реактор" но не е с електрически двигател. Реактивен е самолетът. Проблемът е, че не е намерена защита на екипажа с приемливо тегло. Американците спират заради това и радиоактивните отпадъци. Блядовете са похарчили няколко екипажа без защита и също са спрели

  60. 60 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 978 Весело

    Стига бе. Според руските тролове това е невъзможно. Това е продължение на заговора на Мъск за закриване на Русийката.. :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  61. 61 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#50] от "Бай Хикс-Игрек-Й":

    И аз четох за новата му разработка, това ако се реализира ще е game changer

  62. 62 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    С керосин работят турбореактивните и турбовитловитловите самолети ,т.е почти всички самолети и хеликоптери,с исключение на малките самолети хеликоптери,които са с бутални двигатели и работят с бензин. най-често автомобилен 95,Avgas 100 (оловен) и Avgas 100LL,(иско олово),малка част от замърсяването се дължи на самолети с бутални двигатели.Електрическия двигател може да замени буталните и турбовалните двигатели на турбовитловите самолети. т.е тези с витла и хеликоптерите.Единственият недостатък на витловия самолет е по-ниската скорост,максимум 650 - 750 км/ч,което не е особен проблем ,30 -80 минути по дълго полетно време за дистанция от 3000 км,което освен че е нищо особено,а и може да се компенсира от отпаденето на необходимостта от следване на редуцираща шума траектория за излитане и кацане заради много по-ниското ниво на шума,като и от възможността да оперира летища с по-къси писти и по=близо до градовете .Проблема е,че това няма да стане толкова скоро,в момента се разработват и в обозримо бъдеще се предвижда производството на самолети максимум за десетина пътници за къси,до 1000 километра разстояния,

  63. 63 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    [quote#7:"Panda"]
    —цитат от коментар 58 на transvaal
    Абе не пишете за неща, от които не разбирате. Това, което вие наричате реактивен двигател е ТУРБИНЕН мотор. Вместо витло, той има вентилатор [/quote]
    Ако напиша ТУРБИНЕН мотор колко човека ще ме разберат?
    По цял свят този двигател е известен точно като реактивен двигател.
    Това как е устроен е отделна тема. Това че има "вентилатор" не означава, че задвижването не за сметка на създаването на реактивна сила.
    самолетът е най-ефикасният, най-безопасният (факт, сравнен с всички други транспорти) най-бързият и най-удобният начин за придвижване на разстояния по-далечни от 500-1000 км. Бързите влакове са по-добри при под 500 км. Просто защото влакове тръгват и стигат от и до центровете на градовете, спестява се ходене до летище, както и 1 час за чекиране и пр. От Париж за Лион, когато ми е трябвало съм избирал влак ТЖВ - по-бързо е и удобно. Но за разстояния по-големи от 600 км, там самолетът няма да има конкуренция в близките 50 години.
    —цитат от коментар 58 на transvaal


    Точно това е и моята теза

  64. 64 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1314 Весело

    ВСЪЩНОСТ СССР има работещ бомбардировач с ЯДРЕН реактор и електрически двигатели но се е оказало, че е УЖАСЕН ЗАМЪРСИТЕЛ с ядрени отпадъци. Има сведения и за подобни разработки на САЩ от онези времена.Това е информация за ограмотяване на "СПЕЦИАЛИСТИТЕ" във форума.
    —цитат от коментар 33 на КМЕТ В СЯНКА


    Всъщност е бил експериментален самолет на база на бомбардировач Ту-95 и със съвсем стандартни газотурбинни двигатели, "грамотний специалисте".
    Пиши там за ГЕРБ и не се бутай в технологиите, че се излагаш.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  65. 65 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    750 конски силиТочно мощност на товарен камион влекач.Съвсем близкото бъдеще настъпва днес.
    —цитат от коментар 43 на gmbh



    Тесла отдавна показаха електрическия си камион. Не е въпрос на бъдеще. Вече е настояще.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  66. 66 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ivan_":Влаковете доста успешно ги заменят вече
    >>> В по-развитите страни..Помня колко бързо и приятно пътувахме от Мадрид за Севиля- някъде малко над 2 часа. За същото време стигам от наше село до Голямата Ябълка, ама разстоянието е два пъти и половина по-малко.

  67. 67 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#6] от "Nil satis nisi optimum":


    Изгарянето на фосилни горива...
    —цитат от коментар 6 на Nil satis nisi optimum


    Изгарянето на фосилни горива си остава, само дето го горят други, на друго място!
    Ако зареждането е само от ВЕИ или АЕЦ, то имаме само еднократно изгаряне на фосилни горива!
    При производството на системите за производство на електричество!

  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8464 Неутрално
  69. 69 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3446 Весело

    До коментар [#60] от "iak":
    заговора на Мъск за закриване на Русийката
    >>> Определено има много хитър план тогава.:)Ей как ги дезинформира миналата година:
    Elon Musk Talks at the Russian Entrepreneurs Conference 2019
    https://www.youtube.com/watch?v=yb7SMvqpqnM

    Два други факта за престъпната му дейност...Рогозин, с половин уста, похвали големия конкурент. Освен това Мъск се опитва и туитове на руски да пише, където споменава, че му харесвал руския...пардон, старобългарския език де.;)

  70. 70 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4558 Неутрално

    До коментар [#66] от "тулса":

    В Китай, Ю. Корея, Япония предпочитам влаковете. Логистиката е такава че реално се спестява време в сравнение с полета, пък и се вижда повече .

  71. 71 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#70] от "daskal1":

    Даскале!
    Та Япония и Южна Корея са една педя земя!
    Какво друго да предпочитат?
    Апропо... От Наго (Окинава) до Токио, влак няма!

  72. 72 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4558 Неутрално

    До коментар [#71] от "Tzar Vova Josei-ki":

    Ами нямам работа в Окинава, основно Осака, Киото, Токио :-)
    Но, на тази тема, след като България е по-малко от една педя като територия сравнена с Япония или Корея, защо няма добра публична транспортна система?

  73. 73 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#72] от "daskal1":

    Питате сериозно?

    Защото в България живеят българи, а в Япония - японци!
    Малка😉, но съществена разлика!

  74. 74 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#72] от "daskal1":

    Апропо...
    Най-добрата магистрала, по която съм пътувал, не е в нито една от изброените от вас държави, а в Тайван!

  75. 75 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4558 Неутрално

    До коментар [#74] от "Tzar Vova Josei-ki":

    Може, не зная какво влиза във вашето определение за "най-добра магистрала". Японските магистрали по принцип са по-тесни, но в Южна Корея са увобни. За Китай си имам мнение не толкова за магистралите, те са добри, но шофьорите, особено тези с луксозни коли - също като в България.

  76. 76 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4558 Весело

    До коментар [#73] от "Tzar Vova Josei-ki":

    Даа, старият виц за разликата в обслужването на българина пътуващ от Горна Малина за Сапоро и обратно :-)

  77. 77 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3446 Любопитно

    До коментар [#76] от "daskal1": разликата в обслужването на българина пътуващ от Горна Малина за Сапоро
    >>>Какъв е точно вица? Аз пътувах само от Горна Малина до София ( и обратно) и се ..самообслужвах в бюфета на гарата в селото.

  78. 78 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4558 Весело

    До коментар [#77] от "тулса":

    От индикацията със Сапоро е ясна и годината на вица.
    Та, нашенецът отива на Олимпиадата. В Горна Малина не питал, направо взел автобуса до София. Там му казали: "Абе какво Сапоро, къде е това? А, Япония. Ами ще ти издадем билет до Москва, пък там се оправяй!'
    В Москва му казали: "За къде, Сапоро? Ами ето ти билет до Токио, пък там се оправяй."
    Стигнал човекът, свъшил си работата, и отива в японската туристическа служба.
    " Абе искам да се прибера в България, ако знаете къде е?"
    Служителката го попитала: "Къде в България?"
    - "Ами близо до София..."
    - "А къде е това "близо"?"
    - "Ами Малина.."
    - "Горна или Долна?'

  79. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5945 Весело

    До коментар [#64] от "pag":

    Викаш карали са го на пара - великан си !!!
    До коментар [#59] от "ahmaka":

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  80. 80 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#6] от "Nil satis nisi optimum":

    Ще горим италиански боклук в ТЕЦ-овете на Ковашки и ще зареждаме с чиста енергия елавтомобили и самолети.

  81. 81 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1751 Любопитно

    До коментар [#80] от "Пламен Данаилов":

    Какво предлагаш? Заради мръсната вода да изхвърлим и бебето? За това че някъде на някой правителства, прокуратура и синдикати му позволяват да ос*ра каквото иска да се върнем в неолита?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  82. 82 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2279 Неутрално

    Обещаващо начало за премахване на една от най-големите причини за замърсяването на околната среда - последствията от изгаряния керосин при сегашните самолети.
    —цитат от коментар 3 на дедо Андро


    Енергията ще идва от ВЕИ възобновяеми нисковъглеродни източници - основно алтернативни горива - и ще я слагаме в кораби , самолети , багери , булдозери , леки коли!

    А иначе най-голям замърсител са все още вулканите , едва на второ място идват блатата , а на трето са селското стопанство и животновъдството!

  83. 83 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2279 Неутрално

    До коментар [#80] от "Пламен Данаилов":Какво предлагаш? Заради мръсната вода да изхвърлим и бебето? За това че някъде на някой правителства, прокуратура и синдикати му позволяват да ос*ра каквото иска да се върнем в неолита?
    —цитат от коментар 81 на Nil satis nisi optimum


    Не разбира се!

    БСП и присъдружното им ДеБъ дето подскачат срещу нисковъглеродната енергия трябва да бъдат плеснати през ръчиците!

    А ето как е в Европа

    СП и присъдрожното и ДеБъ са против кръговата икономика!

    Ето как е Европа !Ето и що е то ВЕИ енергия :
    ----------------------
    The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass. "
    ----------------------
    biomass and waste accounted for about two-thirds of all renewable energy consumption in the EU.
    ----------------------

    Две трети от ВЕИ мощностите са от алтернативните горива!


    А кой скачаше по умнокрасивски :
    "дайте ни природен газ , не искаме "Renewable and waste sources" , майната и на Европа , ние искаме както в Матушката! Та те са ни освободили! Таа Европа ще ни изпотрови с "Renewable and waste sources !"

    Не беше ли радановата шайка против РДФ използването и против биомасата и добивът от тях на ВЕИ ?

    Добиваме алтернативна енергия - правим си зарядни за електромобили от ВЕИ мощностите и всички си джиткаме с Тесли!
    Ей това е бъдещето - но БСП и ДеБъ слагат пръти в колелетата на прогреса - та те са против финансираните от ЕС по програма Околна Среда ВЕИ мощности в София!

  84. 84 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2279 Неутрално

    Тесла отдавна показаха електрическия си камион. Не е въпрос на бъдеще. Вече е настояще.
    —цитат от коментар 65 на quatro_4x3


    Концепцията е брилянтна!

    Вземаме ВЕИ източници -
    ----------------------
    The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass. "
    ----------------------

    Изгаряме ги но не в ТЕЦове а във ВЕИ инсталации

    Добиваме чиста енергия - зареждаме разни електрични неща!

    Иначе каква екология има в това да вземеш въглища и да ги гориш в ТЕЦ , а от там- да задвижваш коли ?
    Трябва да се гори РДФ и биомаса!

    Това е бъдещето!

    "Вземи гуми - запали ги! Направи ги пепел!
    И ще можем , мило либе , да сме с ВЕИ! "

    П П

    Цялата далавера с камионите на Тесла е била май 4 пъти по-скъпа от обикновен камион ?

  85. 85 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2279 Неутрално

    Едно добро начало. Изгарянето на фосилни горива все повече става отживелица. Скоро и в други държави...
    —цитат от коментар 6 на Nil satis nisi optimum


    Но в България определени сили се опитват да слага пръти в развитието !
    Те искат природен газ - ужким им било по-чисто!
    А природният газ е Изкопаемо Гориво и трябва да се намалява!

    Ето как сме тръгнали по този път!
    --------------------
    https://sofiawastemanagement.eu/instalacia-toploenergia/

    Цели:
    С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ постигаме следните резултати:

    Намаляваме под 10% отпадъците, които депонираме.
    Намаляваме емисиите въглеродни оксиди с 87,2 т/г (7%).
    Произвеждаме 58 MW топлинна енергия за 40 000 домакинства.
    Произвеждаме 20 MW електро енергия за 30 000 домакинства..
    Спестяваме 17 млн. лв. на година от такса за депониране, която през 2020 г. ще е 95 лв. на тон.
    Спестяваме 65 млн. куб. м природен газ, който заместваме с РДФ-гориво, безплатно за “Топлофикация София” ЕАД.
    Спестяваме между 15 и 18 млн. евро от природния газ, който заместваме с РДФ-гориво.
    Спестяваме 5 млн. лв., които в момента плащаме на циментовите заводи за оползотворяване на РДФ-горивото от завода за отпадъци.
    -----------------------------

    Това е пътят!
    Биомаса , разни неща , алтернативни горива - да!
    Но не и гориво което е извадено от Земята!

    ----------------------
    biomass and waste accounted for about two-thirds of all renewable energy consumption in the EU.
    ----------------------

    Две трети от ВЕИ мощностите са от алтернативните горива!


    А тука купени Мурзилки скачат по умнокрасивски :

    "дайте ни природен газ , не искаме "Renewable and waste sources" , майната и на Европа , не искаме ВЕИ ние искаме както в Матушката! Та те са ни освободили!
    Таа Европа ще ни изпотрови с "Renewable and waste sources !"

    Най-вече БСП и радановата шайка са против РДФ използването и против биомасата и добивът от тях на ВЕИ ?

    Добиваме алтернативна енергия - правим си зарядни за електромобили от ВЕИ мощностите и всички си джиткаме с Тесли!

    Ей това е бъдещето - но БСП и ДеБъ слагат пръти в колелетата на прогреса - та те са против финансираните от ЕС по програма Околна Среда ВЕИ мощности в София!

  86. 86 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2279 Неутрално

    Сега форумните русияни ще почнат да обясняват, как Матушката им преди 100 години е разработила електрически самальот...
    —цитат от коментар 13 на bez_ime2


    Мани ги !

    Нали им видя авиоинженерството!

    "Боинг " като се излъгаха , да им аутосорснат оразмеряването и част от софтуера и кво

    "Боингите" падат , падат от небето!
    "Боингите" падат , падат от небето!

  87. 87 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    Дискусионно е доколко електриките са най-екологичните джаджи, ако се мине по цялата верига на създаване на батерии и производство на ел. енергия.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  88. 88 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    Дискусионно е доколко електриките са най-екологичните джаджи, ако се мине по цялата верига на създаване на батерии и производство на ел. енергия.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  89. 89 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#81] от "Nil satis nisi optimum":

    У нас всичко се опорочава, дори и най-хубавата идея. Немците направиха фотоволтаици по обществени сгради, църкви, а у нас големи по 30-50 МВтпика на някои избрани собственици по европроекти със субсидии от ЕС. Преди 4-5 години видях такава до село Чернозем, пловдивско. На най-хубавата земеделска земя, черна като катран до пътя. Сега - ние нямаме ли си собствен боклук РДФ, та ще внасяме от цяла Европа, ами горенето на гуми, вноса на боклук от Нигерия например? Те защо не си го горят и да получават екологична енергия? И всичко става напълно законно- просто описанието на боклука не отговаря на истината, но хем ти плащат за горивото, хем си продаваш тока, а тия дето дишат отровите кучета ги яли.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK