"Рено" смята да съкрати 15 хил. души по света

"Рено" смята да съкрати 15 хил. души по света

© Associated Press



Френският автомобилостроител "Рено" (Renault) съобщи, че планира съкращаване на 15 хил. работни места в цял свят, от които 4500 във Франция, предадоха "Ройтерс" и "Франс прес". Мярката се предприема в рамките на план за икономии за 2 млрд. евро за период от три години, включващ преструктуриране на инженеринговата дейност и средствата за производство.


"Планът е жизненоважен", заяви генералният директор Клотилд Делбос в комюнике. "Рено" страда от свръхмощности в производството си в световен план. През февруари компанията обяви първа загуба от десет години и започна с отслабени позиции кризата с коронавируса.


Планът за съкращения представлява намаление на щата с малко под 10 процента. Миналата година служителите на "Рено" по света са били 180 хил., а във Франция - 48 500. "Това ще става чрез естествено и доброволно напускане", уточни пред "Ройтерс" Франк Даут, представител на синдиката Се Еф Де Те (CFDT), след извънредно заседание на синдикатите. Той допълни, че ръководството е обещало всичко да бъде съгласувано с държавните власти и профсъюзните организации.




Планът на групата, обединяваща пет марки - освен "Рено", също и "Алпин" (Alpine), "Дачия" (Dacia), "Лада" (Lada) и "Самсунг мотърс" (Samsung Motors) - засяга четири обекта във Франция: в Кодан, Шоази-льо-Роа, Диеп и Мобьож. Той включва и прекратяване на производството на автомобили във Флен и спиране на модела Зое (Zoe) след 2024 година. Заводът там ще бъде преструктуриран и ще поеме дейността на обекта в Шоази-льо-Роа, където 260 души работят по рециклиране на авточасти.


В международен план "Рено" обяви спиране на проекти за увеличаване на мощности в Мароко и в Румъния. Компанията обмисля адаптиране на производствените мощности в Русия и рационализация на изработката на скоростни кутии по света.


След медийните слухове за закриване на обекти във Франция френският президент Еманюел Макрон във вторник поиска гаранции за бъдещето на служителите. Той предупреди "Рено", че гарантираният от държавата заем от 5 млрд. евро няма да бъде подписан, преди да бъдат проведени разговори в началото на идната седмица.
Френската държава е най-големият акционер в групата с дял от 15 процента от капитала. /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5228 Неутрално

    Лоша новина.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на V. Uzunov
    V. Uzunov
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Френската държава ги спасява периодично в резултат на което колите им са марципан 2ро качество... и ще продължава да бъде така защото те си знаят, че какъвто и боклук да ссътворят, държавата ще ги спаси... зомби компания...- същото се отнася и за Пежо и Ситроен...

  3. 3 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    До коментар [#2] от "V. Uzunov":

    Колите им са си хубави, но никой не купува коли сега по света. А един завод да седи отворен и да се плаща на работниците, докато няма кой да купува продукцията, е много скъпо. Лошото е, че лесно се затваря, но трудно се отваря после.

  4. 4 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4146 Любопитно

    " След медийните слухове за закриване на обекти във Франция френският президент Еманюел Макрон във вторник поиска гаранции за бъдещето на служителите. Той предупреди "Рено", че гарантираният от държавата заем от 5 млрд. евро няма да бъде подписан, преди да бъдат проведени разговори в началото на идната седмица.
    Френската държава е най-големият акционер в групата с дял от 15 процента от капитала."

    Стане ли въпрос за стратегически за съответната държава компании от национален интерес, няма никакви иделогеми - държавата се намесва тук и сега с помощи и заеми , иначе после става просто страшно ! Така постъпва в момента и федералното правителство с Луфтханза !

  5. 5 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#3] от "Камен":

    Какво точно им е хубавото ??
    Ако вземеш 30 годишен мерцедес или опел или бмв или даже фиат ...и вземеш 30 годишно рено да кажем...И ги сравниш то реното няма да е на челните позиции за годност...
    Колегата е прав че много са му отпуснали края щото са спокойни че квото и да стане там държавата ще помогне ...
    Да не говорим за коли като Дачията ....Направена да я караш докат има гаранция ...След това продаваш и вземаш нова .....

  6. 6 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#4] от "samoedin":

    С единствената разлика че Германското правителство няма да се разпорежда с акциите дето ще вземе срещу заема дето ще даде...И с разликата че след няколко години Компанията ще си изкупи акциите отново ....
    Реално сравнението е неточно ...Франция е акционер в Рено ...
    Докато Германия ще е кредитор на Луфтханза ...Просто както знаеш когато даваш кредит трябва страната дето ще го вземе да ти даде нещо и на теб ...Срещу кредит дават акции ...

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Неутрално

    Лоша новина.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Кхъ, кхъ ...

    Вчера Нисан пък обяви, че затваря в Европа.
    А концернът е "Нисан-Рено" ...

    Та си преразпределят зоните, явно. Всеки си произвежда "у дома със своите си" ...
    Досега бяха оплетени като свински черва ...

  8. 8 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 794 Весело

    "Борка, Борка - в какво се забърка, Борка!"

  9. 9 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#2] от "V. Uzunov":
    да бе пич, защото американците не спасяват форд и дженерал моторс, а немците Мерцедес през ФауВе до БМВ ,за кореиците и японците не съм сигурен но имам същите съмнения, за Китайците без коментар

    Тиква под наем.
  10. 10 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 866 Неутрално

    До коментар [#3] от "Камен":

    Хубави са като за евтина градска кола която да се кара от млад неопитен шофьор. Не ти пука колко ще я одереш, къде паркираш или дали ще я удари градушка, защото така или иначе след 7-8 години ежедневна експлоатация ще е съсипана във всяко отношение. Коли, които не изискват ментално натоварване за опазване.

  11. 11 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#5] от "vesko19":
    Дачията е много здрав и дуракоустойчив автомобил и евтина поддръжка, единствения проблем е комфорта

    Тиква под наем.
  12. 12 Профил на kostadincho
    kostadincho
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#3] от "Камен":
    Точно сега е момента да си вземе човек нова кола. Всички дилъри са смъкнали цените брутално. За кола 50-60к можеш да я вземеш за 40к.


    До коментар [#5] от "vesko19":
    Кой ще си купи 30 годишна кола, като ще вкараш в нея повече пари от колкото да си вземеш нещо евтино ново. Ще имаш много повече екстри а и нямаш допълнителни разходи за ремонт. Пример едно Фиат Типо седан ти излиза по 200лв месечно, чисто ново с 5г гаранция

  13. 13 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#12] от "kostadincho":

    Първо говоря примерно ....И второ огледей се навънка и ще разбереш че има и такива
    но и да не е 30 годишна ...
    да е 10 годишна все същата работа

  14. 14 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#11] от "TzZar":

    Дачията е много здрава кола до момента в който е в гаранция...След това не е от много здравите коли ...Имах такава ..В периода на гаранцията и почти нямаше проблеми ...
    2 месеца след като и мина гаранцията ...Трябваше си търся нова кола ..щот "здравата "Дачия искаше една камара кинти за ремонт ...

  15. 15 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    "Компанията обмисля адаптиране на производствените мощности в Русия...."

    "Адаптиране" - интересна дума!? Даже на клише не прилича.

  16. 16 Профил на kostadincho
    kostadincho
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#13] от "vesko19":

    Така е. Принципно много хора не могат да си позволят нова кола, но и не разбират, че е на кантар да си вземеш нова но не лъскава кола и Стара ама лачена. С първата плащаш всеки месец определена сума, с втората плащаш всеки месец подобна сума, ама ти седи колата в сервиза и се чудиш кога ще спре.
    Иначе колите вече ги правят да издържат до гаранция. В Япония примерно, ако колата не е в гаранция, цената и е вече символична. 10 годишна ако е не можеш да я продадеш, дори да искаш.
    Едно нещо ме учуди я последно време. Фиат предлагат 9г гаранция или 300к километра. Което е доста в противовес с мнението на много българи за тази марка. Нямаше да го предлагат ако не бяха сигурни я техните продукти, иначе ще излизат на загуба

  17. 17 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 528 Любопитно

    Стойте си вкъщи и чакайте 2 години да отмине...

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#2] от "V. Uzunov":

    Колите им са си типичните масови автомобили. За Пежо не си прав.

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#5] от "vesko19":

    Естествено е, че не може да сравняваш рено с Мерцедес но компанията си има своята ниша и се справя повече от прекрасно. За всеки влак си има пътници. Не си мисли че е толкова лесно да правиш печеливши за производителя модели в конкурентен бранш какъвто е автомобилният.

    Модератора е неадекватен!
  20. 20 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#9] от "TzZar":

    Форд нямам спомен да са го спасявали...

    Модератора е неадекватен!
  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#16] от "kostadincho":

    Това за гаранцията на Фиат е интересно. Какъв е "дребният" шрифт, че преди години търсих да купувам автомобил за съпругата ми и се оказа, че гаранцията на Сигурен не покривала електрониката...

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    "Това ще става чрез естествено и доброволно напускане"

    Преведено на български разбирай: Служителите ще бъдат притискани (с високи норми и др. начини), докато се стигне до доброволно напускане на тези, които не издържат.

  23. 23 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#5] от "vesko19":

    Брат ми взе три годишна Дачия МСВ излязла от лизинг и я кара 7 години из 3 и 4-то класните български пътища (по-скоро дупки). Сменяше единствено части по окачването веднъж на 6 месеца. Та не сте прав. От Дачия (румънската) правят не лоши автомобили за нашите пътища.

  24. 24 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    До коментар [#3] от "Камен":Какво точно им е хубавото ?? Ако вземеш 30 годишен мерцедес или опел или бмв или даже фиат ...и вземеш 30 годишно рено да кажем...И ги сравниш то реното няма да е на челните позиции за годност...Колегата е прав че много са му отпуснали края щото са спокойни че квото и да стане там държавата ще помогне ...Да не говорим за коли като Дачията ....Направена да я караш докат има гаранция ...След това продаваш и вземаш нова .....
    —цитат от коментар 5 на vesko19


    Сега никой производител няма интерес да произвежда коли, които ще издържат 30 години. Произвеждат ги да изкарат 5 г. и после да почнат да издишат, а поддръжката да е скъпа и данакарат хората да си купят нова.
    Така че, сравнението на 30- или дори 10-годишни автомобили в нормалните държави, където се плащат големите пари за нови автомобили, не е важно. Знае се колко пари могат да плащат месечно купувачите (никой не купува коли в брой), дават им се на изплащане с ниска лихва за 4 до 7 години и после - нова кола, даже преди да изтече изплащането дилърът ги гони да им вземе старата и да им продаде нова.

  25. 25 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#12] от "kostadincho":
    сигурен ли си, а 30% първоначална и 30% остатъчна кой ще ги плати

    Тиква под наем.
  26. 26 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    Навсякъде държавите помагат. Само в БГ икономист-простаците проповядват ненавист към държавата. Но като дойде следващата пандемия - "к'во прави държавата". На майка ви в у...а.
    Навремето когато БМВ купуваше Мини бая се прави на циганка пред британското правителство.... Примери колкото щете

  27. 27 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ivan_":
    9млд за форд мотърс, 16млд за GM

    Тиква под наем.
  28. 28 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Дачия са изключително опасни автомобили - погледнете рейтинга им за безопасност.

    Рено не се славят като цяло с изключителен инжинеринг или качество на изработка.
    Иначе е нормално държавите да помагат на затруднени структурни компании и автомобилните определено са сред тях.
    Защо до ден днешен няма завод за автомобили в България при ниската цена на труда е интересен върпсо, водещ към Правителство и Парламент.

  29. 29 Профил на V. Uzunov
    V. Uzunov
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Навсякъде държавите помагат. Само в БГ икономист-простаците проповядват ненавист към държавата..... Примери колкото щете
    —цитат от коментар 26 на Хи-хи

    Ми не е баш така. УК направи точно обратното на франсетата - остави всички британски производители да си фалират както си му е реда и сега няма НИТО ЕДНА МАСОВА БРИТАНСКА ТАРАТАЙКА...
    А дали да се спасяват недъгави компании с моите пари никой не ме пита...
    щото държаватта спасява компании с пари от всеки един от нас...

  30. 30 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4239 Неутрално

    Ситуацията с "Рено" е показателна за следващите няколко години за целият автомобилен бранш в света!навсякъде ще има редуциране на капацитет, работни места и реорганизация!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK