Разпродажби или складиране: магазините се борят с планини непродадени дрехи

Разпродажби или складиране: магазините се борят с планини непродадени дрехи

© Reuters



Магазините за дрехи най-накрая отварят по целия свят, но сега търговците са изправени пред нов проблем. През месеците на пандемията от COVID-19 в складовете, центровете за дистрибуция и дори в транспортни контейнери се е натрупала истинска планина от артикули.


Веригите имат няколко варианта - да складират дрехите или да направят големи разпродажби, да ги прехвърлят на други търговци, като TJ Maxx например, които продават маркови стоки с големи отстъпки, или да използват сайтовете за препродажба онлайн.


Нито един вариант не е идеален и единственото, което компаниите могат да направят, е да ограничат загубите, разказва "Ройтерс".




От компанията за недвижими имоти Knight Frank са заявили пред агенцията, че са получили запитвания за общо 557 500 квадратни метра краткосрочна складова площ, откакто епидемията се разрази във Великобритания през март.


Складирането е реалистичен вариант само за "основни" артикули, които не са обвързани с една конкретна година и биха могли да бъдат продадени на по-късна дата, ако потребителското търсене се покачи - дрехи като бельо, тениски и класически стилове кецове. Вериги за облекла като британската Next и германската марка за спортни дрехи Adidas заявиха, че са прибрали непродадените подобни стоки с цел да ги предложат на купувачите през следващата година.


Но складирането на купчините инвентар е рисковано.


Това не е като виното, което се подобрява с възрастта. С времето тази стока се влошава.


Емануел Чирико,

главен изпълнителен директор на PVH Corp, която притежава марките Calvin Klein and Tommy Hilfiger.


В САЩ продажбите на дрехи намаляха с 89% през април спрямо същия месец през 2019 г., докато във Великобритания спадът бе с 50% в сравнение с март тази година.


Търговците на дребно се надяват, че облекчаването на мерките срещу пандемията ще накара купувачите да се върнат в магазините след месеците, прекарани затворени вкъщи. Но няма гаранция, че продажбите ще се възстановят скоро.


Минимални печалби


Много магазини вероятно ще предприемат комбинация от разпродажби на място и прехвърляне на стока на магазините с намаления. Конкретните стъпки ще зависят от апетита на потребителите, от това колко стока трябва да бъде продадена и колко бързо трябва да се освободи място за нови колекции.


Разпродажбите на място обикновено са по-добрата опция, тъй като прехвърлянето на артикули към магазините с намаления ще донесе минимални печалби.

    • Групата за търговия на дребно с намалени цени TJX, която този месец започва да отваря магазините си TJ Maxx и Marshalls, заяви, че през май е имало "невероятна наличност" от артикули на склад на пазара. Базираната във Великобритания Parker Lane Group, която помага на компаниите да управляват излишното количество стока, е обработила поне два пъти обичайния си обем от 1.5 милиона артикула облекло на месец, заяви пред "Ройтерс" основателят Рафи Касарджиян.
    • "Някои от нашите клиенти чакат отварянето на магазините, за да преценят пазара, преди да поемат ангажимент за това колко стока искат да отпишат", каза той.


"Най-безумните разпродажби"


Потенциално по-доходоносно би било стоката да се предложи онлайн чрез сайтовете за препродажба, които взимат комисиона, въпреки че тази опция е отворена до голяма степен само за марките от висок клас.


Базираният в Калифорния пазар за препродажби на луксозни артикули Tradesy отвори ново подразделение през април, за да се справи със скока на стоки, от които търговците искат да се отърват, след като големите магазини анулираха поръчките на едро, заяви изпълнителният директор Трейси ди Нунцио.


"Много от тези марки ще излязат на онлайн пазара през следващите няколко месеца", каза тя, като добави, че някои от тях може да създадат своя собствена страница на Tradesy, докато други ще се продават по-дискретно.

  • Проучване на Coresight Research, публикувано на 20 май, показа, че облеклото е номер едно за намаляване на разходите сред американските потребители. Магазините за дрехи се очаква да отворят на 8 юни в Ню Йорк и на 15 юни във Великобритания.

Някои клиенти очакват бърза печалба, използвайки уебсайтовете за препродажба.


"Предстои да видим най-безумните разпродажби", каза Мелиса Макавой, основател на компанията за събития Luxury Experience & Co в Калифорния. 43-годишната дама заяви, че планира да закупи стоки с отстъпка, след което да я препродаде на по-висока цена онлайн. "Ще купя един тон неща и или ще ги нося веднъж, или веднага ще ги продам", каза тя.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6095 Неутрално

    Няма страшно. Невидимата ръка на Пазара ще реши всички проблеми !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Намаленията винаги са били по-доброто решение за големите вериги. Складирането изисква място, а вероятно всеки е прескочил по-леко облекло за пролетта и директно си е взел нещо за лятото. В складовете често има влага, а трябва място и за дрехи, за следващите сезони. Да не говорим, че дрехите имат ниска производствена цена и могат да си позволят големи намаления.

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7956 Любопитно

    Ми преименувайте сезон - Пролет 2020 , в сезон - Пролет 2021 , и готово !

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3272 Неутрално

    Имаме си традиции. Вдигаме цените да избием загубите.

  5. 5 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2669 Неутрално

    няма начин някой да не мигне пръв и да почне лудницата с намаления. идват черни петъци посред лято

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    Ако и от тази ситуация не научим очевидното, - че при ограничени ресурси няма неограничен икономически растеж, значи всичко отново е било напразно...

  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5819 Весело

    От цялата какфония ще намажем ние клиентите....дрехите ще са на нормални цени(без 100% маркова надценка)....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5819 Любопитно

    Аз бях намерил тук в квартала един "дистибутор" който продаваше блузки с конченца(тип Лакост) по смешни цени- от 3 до 7 лева.....Едни пичове от прованса се утрепаха да купуват.....за препродажда!
    Аз уредих половината фирма с блузки...отделно шефа купи за работно облекло...За 3 лв. не му плащаш шиенето,транпорта и копчетата..........

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  9. 9 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    Очакват се големи разпродажби, никой няма сметка да плаща за складове и т.н. Това не важи за България, където едни и съши парцали висят по пазарите с десетилетия, но не ги намаляват. Още не са си научили урока.

  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3321 Неутрално

    "Ще купя един тон неща
    _________________
    Когато на някой нещо не му трябва е сигурно ,че няма да ги купи , даже и да му го подаряват пак може да откаже! Може да дават по 10$ субсидия към всеки безплатен парцал за да си опразнят складовете както петролните магнати!
    Социалната изолация намалява потреблението и маковите брандове са потънали до шия в разходи!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на hashtag Нормална държава
    hashtag Нормална държава
    Рейтинг: 2664 Неутрално

    В България няма такъв филм, всичко е на нормални цени.

  12. 12 Профил на Black Label
    Black Label
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Да намалят цените - и без друго парцалите, които продават не струват толкова, колкото искат за тях.

  13. 13 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Не виждам смисъл Дневник да хаби ресурс да превежда материали напълно несъвместими с територията, към която основно е насочен. Посочените в текста практики, проблеми, решения и намерения са от един друг свят, с когото единствената ни допирна точка е, че и ние носим дрехи. Дотук.
    Аз лично внимателно следя няколко категории стоки към които имам интерес и мога определено да твърдя, че нито кризата създадена от ограничителните мерки, нито непродадените количества или нуждата от освобождаване на оборотни средства се отразиха на цените или отстъпките, които търговците са склонни да направят. Иначе ореваха света да се жалват и оплакват оцеляването си още от втория ден след обявяване на карантината

    Умен и красив жълтопаветник.
  14. 14 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 346 Неутрално

    За да потръгне всичко постарому и на пълните обороти и търговците трябва да направят своята стъпка. Няма как в условия на пандемия да очакват, че ще пробутват стари стоки с високи цени, когато доходите на хората са засегнати.

  15. 15 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Намаленията винаги са били по-доброто решение за големите вериги.
    —цитат от коментар 2 на chepokalipsis

    Не винаги. Защото веднъж ако свикнеш, че може марковата блузка да ти е $10 вместо $80, другия път няма да идеш да дадеш пак $80 като дойде новия сезон, а ще се озърташ за $10.
    А като си знаеш, че тази марка винаги си е $80 (освен два пъти в годината по $40 примерно по Черен Петък) ще си готов пак толкова да дадеш.
    Така че понякога нарязват или изгарят непродадената стока, вместо да я намалят. Но го правят тайно. Защото наскоро имаше случай когато изкараха по медиите как Бърбери си горяла непродадената стока и разни активисти веднага ги нападнаха защо поне не ги били дарили за бездомни и бедни хора.

  16. 16 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2283 Неутрално

    Освен разходите за местене и складиране, нма как да се пренербегва и модата, това което се носи днес, утре може да е ретро.
    Разпродажба, поне да е избият разходите, а печалба, ако е рекъл Гопсод.

  17. 17 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 297 Любопитно

    тук надали ще има големи намаления, ма дано им дойде малко акъл..
    Относно марковите - те са толкова завишени че и на 50% да ги продават са с големи печалби..

  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8793 Неутрално

    Да намаляват и без това са прекомерно скъпи.

  19. 19 Профил на fai56376530
    fai56376530
    Рейтинг: 5 Весело

    Да си продават дънките по 200 лв и да си стоят без оборот :)

  20. 20 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 635 Неутрално

    За луксозните марки не знам, не съм им клиент, но на тези тип младежка мода имат съвсем прилични намаления. Разгледах един търговски център в София в неделя.

    Има среди, където те гледат дали си с актуалната колекция или тази от миналата година. Там са други правилата и хората наистина са готови да дадат безумни пари за дреха, па макар и добре скроена. Тези марки не може да си позволят да свалят много цените, защото както е казал един лорд за Ролс Ройс които можело да започнат да произвеждат повече коли "ама тогава всеки ще може да си купи".

    preklara rara
  21. 21 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 527 Неутрално

    За да има намалени цени, преди това търговеца да е продавал на нормални. Нормалните цени са тези от етикетите с препоръчителни цени на производителя.
    Всичко зависи от мащабите и оборотите. В България нито мащаби има, нито обороти, но пък хората си чакат ниски цени.
    Всички чакат у нас да се случат намаления като на големите западни пазари, само дето търговците там не печелят от намаленията а просто си разчистват стоката (понякога и под доставни цени) за да продават новите колекции на "нормални" цени.
    По-горе правилно казаха - по-вероятно е големите производители да унищожават стока вместо да залеят пазара с такава на безценица.

  22. 22 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Последвайте светлия пример на Н§М и ги изгорете в ТЕЦ-овете :)

  23. 23 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    С 2 думи ще им носим старите дрехи.

  24. 24 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 779 Неутрално

    парцал до парцал. полза нула.

  25. 25 Профил на Vicente Tsvetkov
    Vicente Tsvetkov
    Рейтинг: 192 Неутрално

    Едно време докато карах първата диплома по Маркетинг учехме, че специално конфекцията най-често излиза с около 1000% (не е правописна грешка) надценка над доставната цена в магазините за крайни потребители.
    Елементарен пример:
    Доставна цена 1лв
    Надценка 10лв (1000%)
    Крайна цена 11лв.
    После да не се чуди някой защо и с 80% отстъпка фирмите пак продават на плюс.
    Уравнението разбира се не е толкова черно и бяло, но показва насоката.

  26. 26 Профил на opoziciq
    opoziciq
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    Ако са намаления в буквалния смисъл, ок, но всички знаем тук как стои въпросът с "намаленията"!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK