В Хонконг неуважението към химна на Китай ще се наказва със затвор

Законът бе приет на символичната дата 4 юни, годишнина от смазаните с кръв протести на площад "Тянанмън" в Пекин. На снимката жители на Хонконг се събират в памет на жертвите, след като полицията забрани многолюдно шествие тази година заради коронавируса.

© Reuters

Законът бе приет на символичната дата 4 юни, годишнина от смазаните с кръв протести на площад "Тянанмън" в Пекин. На снимката жители на Хонконг се събират в памет на жертвите, след като полицията забрани многолюдно шествие тази година заради коронавируса.



Парламентът на Хонконг прие днес закон, криминализиращ неуважението към химна на Китай, предадоха "Франс прес" и "Ройтерс", цитирани от БТА.


Според местната продемократична опозиция това е поредната мярка на Пекин за затягане на хватката му над полуавтономната китайска територия.


Законът бе приет на второ четене с 41 гласа "за" при един "против". Опозицията бойкотира гласуването, тъй като беше гарантирано, че пропекинското мнозинство ще го спечели. Този ход идва броени дни след като китайските власти решиха да прокарат закон за националната сигурност в Хонконг, който според САЩ, Великобритания, Австралия, Канада, както и международни правозащитни организации ще подкопае свободите в района.




Приетият днес в Хонконг закон постановява, че учениците в началните и средните училища трябва да учат да пеят "Марша на доброволците", а също да познават неговата история и церемониал. За неуважение към химна се предвиждат наказания до три години затвор и глоби до 50 000 хонконгски долара (6450 американски долара).


Китайският химн беше освиркван на футболни мачове, където запалянковци понякога пееха песента "Слава на Хонконг", станала емблематична за продемократичното движение в района, който е световен финансов център.


Фотогалерия: Годишнина от събитията на площад "Тянанмън" в Хонконг >


Полицаи и пожарникари влязоха по-рано днес в хонконгския парламент, след като двама продемократични депутати хвърлиха в залата течност със силно неприятна миризма, за да протестират срещу смазването на протестите на площад "Тянанмън" в Пекин от китайската армия преди 31 години.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Много хитро. Ще им пускат химна по време на протестите и ще ги арестуват защото не стоят мирно да го уважават.
    Великобритания не трябваше да връща Хонгконг.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  3. 3 Профил на Политически некоректен
    Политически некоректен
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Миналия месец пък Германия прие закон за 3 години затвор при горене на национален флаг.

    https://www.dnevnik.bg/evropa/2020/05/15/4067009_do_3_godini_zatvor_za_gorene_na_nacionalen_flag_v/

    ЕССР много скоро ще стане диктатура.

    "Министрите ми са англофили, генералите - германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил" - Цар Борис III
  4. 4 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    Насила хубост не става.
    Насила ли ще ги накарат да обичат Китай?
    Още повече ще намразят комунистите.

  5. 5 Профил на Иво Желев
    Иво Желев
    Рейтинг: 340 Любопитно

    Да не стане така,че да ги накарат отново да пеят "God, Save the Queen"?

  6. 6 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Мда...
    По стъпките ня великият ръководител на Северна Корея...

  7. 7 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Тръмп беше прав като каза, че Хонгконг вече няма. Комунистите го унищожиха. Казвам комунисти, а не китайци, защото все пак има и свободна китайска държава на остров Тайван. Поне за сега.

  8. 8 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иво Желев":

    То вече е станало така, че те самите искат пак да пеят "God, Save the Queen".

  9. 9 Профил на Иво Желев
    Иво Желев
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#2] от "zz_s":

    Съмнява ме,че Великобритания е могла да удържи Хонк Конг още дълго време,нищо че размяната е била договорена по времето на Тачър.

  10. 10 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1356 Весело

    А ако не съм от Хонконг, може ли?

  11. 11 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3425 Неутрално

    Можеше да е само глоба ама комунягите не се церемонят много.Все пак няма да ги разстрелват на стадиона.

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    Много хитро. Ще им пускат химна по време на протестите и ще ги арестуват защото не стоят мирно да го уважават. Великобритания не трябваше да връща Хонгконг.
    —цитат от коментар 2 на zz_s



    До коментар [#2] от "zz_s":

    Няма как ,бяха сключили договор. Обаче Китай е този,който не трябваше да приема Хонг Конг. Но откъде толкова акъл у комунистите. Това е такава стратегическа грешка,че все едно ГДР да беше взел Западен Берлин,но да без да има право да променя капиталистическата система в него в продължение на 50 години.

  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    До коментар [#2] от "zz_s":Съмнява ме,че Великобритания е могла да удържи Хонк Конг още дълго време,нищо че размяната е била договорена по времето на Тачър.
    —цитат от коментар 9 на Иво Желев



    До коментар [#9] от "Иво Желев":

    Доколкото знам,Хонг Конг е взет назаем от Британия някъде през средата на 19-ти век за срок от сто години или нещо такова. Трудно е да се отметнеш от такъв договор...

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    За да се наложи , другарят Си ще трябва да изгони най-образованите и полезни от хонконците. А там има много такива.

  17. 17 Профил на Иво Желев
    Иво Желев
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#16] от "half truth":

    Ще ги подмени с кадрите си от Шанхай и Пекин...Никакъв проблем за ККП.

  18. 18 Профил на Иво Желев
    Иво Желев
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#16] от "half truth":

    Ще ги подмени с кадрите си от Шанхай и Пекин...Никакъв проблем за ККП.

  19. 19 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    Трудно е да се отметнеш от такъв договор...
    До коментар [#15] от "deaf":

    Няма и защо. Оставили са им бомба със закъснител.

  20. 20 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Китаецът И-во,не е активен по темата и мълчаливо адвокатства на патологичният лъжец и крадец Си Дзинпин.Насила хубост не става.Хонгонци не обичат комунистическия режим в Китай и това никой не може да го промени.С репресии,манипулации и идеология Китай не печели приятели,а врагове.

    shlshlshlshl
  21. 21 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3197 Весело

    Трудно е да се отметнеш от такъв договор...До коментар [#15] от "deaf":Няма и защо. Оставили са им бомба със закъснител.
    —цитат от коментар 19 на half truth



    До коментар [#19] от "half truth":

    +++
    Ха-ха-ха...

  22. 22 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Великобритания не е наемала нищо от КНР. Така и не разбрах защо го предадоха на тях, след като Република Китай официално си съществува на о-в Тайван. На тях трябваше да го върнат.
    Британците отдавна не са това, което бяха.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  23. 23 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    Ще ги подмени с кадрите си от Шанхай и Пекин...Никакъв проблем за ККП.
    До коментар [#18] от "Иво Желев":

    Това е начинът да задуши демократичния дух на Хонконг. Ама едва ли някой днес може да предвиди развръзката.
    Това ми напомня за налагането на руския комунизъм в европейските страни. Особено в страните с по-дълги демократични традиции, борбата за връщане към демокрация изобщо не е затихвала.

  24. 24 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Ситуацията в Хонконг разкрива малко по малко истинското лице на режима в Китай

  25. 25 Профил на Lumberjack
    Lumberjack
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#2] от "zz_s":


    До коментар [#15] от "deaf":

    Всъщност е малко по-сложно от това. Грубо обяснено е по следният начин.
    Британия придоби Хонконг както всяка друга колония..чрез правото на силата. Обаче статутът трябвало да се узакони...Обаче короната не може просто да го присвои...и се процедира по англосаксонското законодателство...според което грубо казано имот без собственик се взема, заема анексира и т.н. за срок от 99 г. т.е. за винаги....предполагало се, че след този период ако се появи собственикът може да си вземе имота обратно...естествено това не става и временният ползвател става собственик...
    Дупка в закона...използва се същият модел за Хонконг...Явно не са си направили сметките добре, защото не говорим за парче земя, а цял остров с население....
    Дотук добре...
    Обаче след изтичането на този срок Хонконг както всяка друга колония трябваше да стане независима държава....Но защо не стана_
    Тук влиза в играта лукавата ККП....На Китай бе дадено място в ООН, беше признат от света ( за сметка на Тайван ) за приемник на китайската държава...още от 70-те китай крои лукави планове Хонконг да бъде техен..На учредено събрание в ООН се приема как Хонконг да престане да бъде колония и да бъде независима държава...Китайците се заемат със задачата да подготвят резолюция и я предават на ООН...последните го преглеждат, но преди да бъде приета, Китай я иска обратно за доразглеждане за грешки и несъответствия....и пак го дават на ООН и после пак го искат обратно...и така няколко пъти докато последния път вкарват клауза, че Хонконг трябва да премине към Китай....След толкова повторения в ООН вече никой не иска да препрочете обемният от няколко хиляди страници документ и резолюцията се приема и подписва......и така заради недоразумения..Хонконг е нито британски вече, нито независим а китайски...

    "More Majorum"
  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8104 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    "През 11 век се образуват селища от китайци (около 3500 селяни и 2000 рибари), а през 1841 г. територията е завладяна от Великобритания, след което възниква британско селище. В периода 1856 – 1860 г., след англо-китайската война (Втора опиумна война), от Китай е отнет южният край на п-в Коулун и о-в Стоункатер. В хода на Втората световна война, през 1941 г. територията е окупирана от Япония.
    През 1945 г. Хонконг отново е зает от Великобритания. На 1 юли 1997 г. Хонконг е върнат на Китай в качеството си на свободен административен район."
    А сега Лондон обяви, че ще позволи 1 млн. жители на Хонг Конг да кандидатстват за британско гражданство.

  27. 27 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    [quote#12:"deaf"][/quote]

    Да , прави сте. Хонгконг е таралеж в гащите на Китай.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  28. 28 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    В периода 1856 – 1860 г., след англо-китайската война (Втора опиумна война), от Китай е отнет южният край на п-в Коулун и о-в Стоункатер.
    До коментар [#26] от "Роси":

    Чели ли сте за опиумните войни между Китай и Британия? Проблема и тогава е бил същият като днес - неравни търговски отношения.
    Китайците продавали огромни количества чай на Британия, но не допускали британски стоки на китайския пазар. Тогава за да си опряват отрицателното салдо внос- износ с Китай, британците вкарали евтин индийски опиум в Китай. Опиумът намерил такава почва сред китайците, че станал причина за опиумните войни.

  29. 29 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1923 Любопитно

    До коментар [#20] от "dfjftriktrcdt":

    викаш добре е да убиваш китайци и да нямат право да те екстрадират
    Накой умнокрасив помни ли че всичко започна заради убийството с розовия куфар
    Аз почти съм убеден че китай нямаше да се впрегнат ако Хонконгския съд не беше обявил убиеца за невинен

  30. 30 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1923 Разстроено

    Невинен защото извършил убийството в Тайланд пък то не попада в юрисдикцията
    Срамна работа пък сега търсят от кой кладенец да донесат вода

  31. 31 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3921 Неутрално

    "Законът бе приет на символичната дата 4 юни, годишнина от смазаните с кръв протести на площад "Тянанмън" в Пекин. "

    А китайският трол ще се пъне да ми обяснява, че Китай бил съжалявал за събитията на Тянанмън, ама не било в негов стил да си го признаели пред света...Глупости ! Същата комунистическа кочина са си, каквито винаги са били досега, с готовност да създават кървави бани за всеки, несъгласен с мракобесната им власт !

  32. 32 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    Великобритания не трябваше да връща Хонгконг.
    —цитат от коментар 2 на zz_s


    До коментар [#2] от "zz_s":Съмнява ме,че Великобритания е могла да удържи Хонк Конг още дълго време,нищо че размяната е била договорена по времето на Тачър.
    —цитат от коментар 9 на Иво Желев


    Каква размяна бе хора, Британците ползват Хонг Конг по договор за 99 години (99-year lease). Договора изтича и Китайците връщат владението на територията си.

    При връщането двете страни се договарят да има преходен период от 50 години през който Хонг Конг да има някаква автономия, но в границите на Китай.

    От този период остават 20-тина години и китайците малко по малко си влизат във владение на собствената територия.

    Вие как очаквате да стане този преход? Изведнъж за секунди към 2040-та година?
    В случая цялата криза почна от просто споразумение за екстрадиция което се опитваха да сключат.

    Нормално ли е 20 години преди да влезеш в пълно владение на територия, която и в момента е част от страната ти, да нямаш дори договор за екстрадиция с район в собствената ти територия?!?

  33. 33 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    Ето и една алтернативен поглед на протестите в ХК.

    Този човек е Италианец, Швейцарец и живее в Хонг Конг.

    https://youtu.be/KFVNJYJzHGs

    Нали сме демократи. Добре е да има и алтернативна позиция. :)

  34. 34 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":"През 11 век се образуват селища от китайци (около 3500 селяни и 2000 рибари), а през 1841 г. територията е завладяна от Великобритания, след което възниква британско селище. В периода 1856 – 1860 г., след англо-китайската война (Втора опиумна война), от Китай е отнет южният край на п-в Коулун и о-в Стоункатер. В хода на Втората световна война, през 1941 г. територията е окупирана от Япония.През 1945 г. Хонконг отново е зает от Великобритания. На 1 юли 1997 г. Хонконг е върнат на Китай в качеството си на свободен административен район."А сега Лондон обяви, че ще позволи 1 млн. жители на Хонг Конг да кандидатстват за британско гражданство.
    —цитат от коментар 26 на Роси


    Ще ви кажа само едно. В ХК преди 1990 година е имало надписи на входовете на парковете:

    "Забранено за кучета и китайци"

    И това е, имайки предвид, че над 92% от населението са хан китайци.

    Вие сама си направете сметката кого защитавате.

    След 1990 година, с наближаването на 1997, малко по малко Британците отпускат хватката и се държат по-добре, започват политическия ПР. Но така или иначе до 1997 там демокрация НЯМА. Това е колония и всяко едно решение минава през Лондон за одобрение, а на първо място са интересите на Великобритания.

  35. 35 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 949 Неутрално

    До коментар [#22] от "Athanatos":

    Продадоха се, щот всички си мислят че "ще имат достъп до необятния китайски пазар", каквито локуми даже и тук в Дневник разпъваха допреди няколко години :) :) и междувременно лондонските банкери да държат финансите в Азия през HSBC. Още преди пет години, когато китайците изгониха британските банкери от Хонк Конг и си сложиха свои хора /т.е. гепиха контрола над мангизите в Азия/ стана ясно, че с Хонк Конг е свършено...

  36. 36 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    До коментар [#20] от "dfjftriktrcdt":викаш добре е да убиваш китайци и да нямат право да те екстрадиратНакой умнокрасив помни ли че всичко започна заради убийството с розовия куфарАз почти съм убеден че китай нямаше да се впрегнат ако Хонконгския съд не беше обявил убиеца за невинен
    —цитат от коментар 29 на 1001


    Не съм казвал да убиват китайци,а че в Китай съдят по политически причини и хонгконци не вярват на съда в континентален Китай.

    shlshlshlshl




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK