Морският транспорт забави доставките, за да спаси магазините

Морският транспорт забави доставките, за да спаси магазините

© Reuters



Морската транспортна индустрия на стойност от 1 трилион долара буквално е в застой тази година.


Някои транспортни компании, чиито клиенти се опитват да оцелеят по време на пандемията от коронавирус, са намалили скороста на корабите си и поемат по-дълги маршрути около Африка, избягвайки таксите за преминаване през Суецкия канал, разказва "Ройтерс".


Много от тях намаляват и броя на пътуванията и осигуряват краткосрочно складиране на товарите на клиентите, а индустрията, включително гиганти като Maersk, MSC и Hapag-Lloyd, е изправена пред най-големия спад от финансовата криза през 2008 г.




Новата тактика не само спестява разходи, но също така позволява на транспортните компании да се адаптират към нуждите на финасово затруднените търговци - които представляват най-голямата част клиенти - останали с огромни запаси от стоки благодарение на затварянето на магазините по света и срива в потребителското търсене.


По-бавното време за доставка означава също, че търговците могат да забавят плащанията, извършвани обикновено при доставка.

    • Компании от ранга на производителя на спортно облекло Puma до веригата магазини Gap са са принудени да намалят или забавят доставките на нови стоки. Гражданските вълнения в Съединените щати засилиха проблемите им, като допълнително влошиха перспективата за възстановяването на най-големия пазар за продажби на дребно в света.
    • Главният изпълнителен директор на Puma Бьорн Гюлдън, заяви, че управлява част от излишния инвентар, като го складира на бавнодвижещи се кораби, в очакване на отварането на магазините в САЩ и Европа.

В същото време забавянето на доставките създаде главоболие за тези търговци на дребно като Walmart и Amazon, които никога не са спирали да доставят продукти на потребителите чрез онлайн магазините си. Сега тези търговци се борят за място на малкото по-бързо движещи се кораби в открито море.


"Това, което виждаме, е доста смесена ситуация за собствениците на товари - някои от тях възобновяват нормалната си доставка на товари, други изискват маршрути с по-дълги транзитни времена", казва Маркъс Ливър, главен оперативен директор за морските товари в Hellmann Worldwide Logistics.


Липсата на място на корабите води до повече прехвърляния, като контейнерите се пренасочват от запълнени кораби към по-късни, също като пътниците при препродадени полети.


Испанският търговец на дребно Mango, който продължава да продава онлайн по време на пандемията, заяви пред "Ройтерс", че наблюдава увеличаване на отмените услуги от страна на транспортните компании, което e довело до нестабилност и "проблеми при складирането".


От компанията добавят, че 99% от вноса й от Азия сега идва по море, тъй като въздушните разходи са се повишили поради липсата на полети и приоритетите за медицинси товари.


"Много лоша ситуация"


Залозите са големи за транспортните компании. Стоките на дребно като дрехи, багаж и мебели представляват около 15% от доставените обеми, показва анализ на "Ройтерс" по данни на индустрията.


Сорен Ску, главен изпълнителен директор на Maersk, най-голямата група за доставки на контейнери в света, заяви, че много от големите му клиенти са търговци на дребно или доставчици на търговци на дребно.


"Има някои традиционни търговци на дребно, които са в много лоша ситуация, и, както знаете, някои започнаха да фалират", каза Ску миналия месец. "Някои клиенти ни молят да забавим пратките им и ние намерихме допълнителни складови помещения за тях."


Един клиент ни каза: Ако направите така, че моят контейнер да обиколи света няколко пъти, това би било добре.


Шарийн Заркани,

глобален ръководител на продажбите на Maersk


Обемът на товарите с дрехи, пристигащи в Съединените щати с кораб, спадна с близо 20% през януари-май спрямо същия период на миналата година, показват данни на логистичната компания Descartes. Обемите на мебели спаднаха с над 12% за същия период, докато багажът е спаднал с над 34%.


Морският транспорт забави доставките, за да спаси магазините

© Reuters


Първият удар е дошъл, когато новият коронавирус принуди Китай да затвори фабриките си през февруари, като прекъсна доставките на облекло, електроника и други стоки на дребно за света. Вторият - когато магазините в Европа и Съединените щати затвориха, а водещи компании като Arcadia Group, Gap, Marshalls и TJ Maxx отмениха поръчките.


"Когато погледнете търговията Изток-Запад, в момента има 15% до 20% спад в обемите в цялата индустрия", заяви миналия месец Ролф Хаббен Янсен, изпълнителен директор на базираната в Германия Hapag-Lloyd, в коментар за данните от последните седмици.


Без светлина в края на тунела


За момента изгледите пред транспортните компании не са добри, тъй като клиентите им най-вероятно все още ще имат финансови проблеми през юли, когато трябва да започнат с поръчките за стоки за ваканционния и зимния сезон.


Джей Форман, изпълнителен директор на базирания във Флорида доставчик на играчки Basic Fun, който продава на търговци на дребно, включително Walmart и Target Corp, заяви, че очаква 20% спад в бизнеса през тази година.


Всъщност перспективите за търговията на дребно не са добри: Euromonitor прогнозира, че продажбите на дребно в САЩ ще паднат с повече от 6% през тази година.


Джеймс Конрой, главен изпълнителен директор на базираната в Калифорния компания за облекло Boot Barn Holdings, смята, че пред фирмата има няколко проблема. "Високата безработица, изключително занижените цени на петрола и преминаването към онлайн пазаруване ще бъдат предизвикателства през следващите шест до 12 месеца", каза той.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Таксите за преминаване през каналите бе калкулирана на базата на икономиите от гориво, така че печалбата за морските превозвачи бе спестеното време. Май операторите по каналите са игнорирали, че цените на горивата са паднали?

  2. 2 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Другата истина е, че онези физически вериги от магазини, които постепенно отварят отново имат удвояване и утрояване на продажбите сравнени със същите периоди на миналата година. Очевидно отложеното търсене и дълбоките дискаунти си казват думата. Но колко дълго ще продължи това все още не се знае. Факт е, че има засилено платежоспособно търсене. Колко ще продължи това и как ще завърши е много рано да се гадае. Около коледните празници може би ще стане ясно.

  3. 3 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Нещо фейк ми се вижда. Ще заобиколи с парахода поливин планета, че да .... Не го разбирам!

  4. 4 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#3] от "Инженер Раул Викторов":

    Като махнеш разходите за склад, прминаване на Суецкия канал ( не е евтино), намаления разход на гориво от по ниската скорост и отложеното плащане на бизнеса сметката излиза.

  5. 5 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Таксите за преминаване през каналите бе калкулирана на базата на икономиите от гориво, така че печалбата за морските превозвачи бе спестеното време. Май операторите по каналите са игнорирали, че цените на горивата са паднали?
    —цитат от коментар 1 на historama


    Горе-долу като с наемите в моловете, на собствениците им се иска да си получават договореното, все едно че не са затворени.
    Ще стане както обикновено, който иска всичко не получава нищо.

  6. 6 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#1] от "historama":

    Таксите за преминаване през каналите бе калкулирана на базата на икономиите от гориво, така че печалбата за морските превозвачи бе спестеното време. Май операторите по каналите са игнорирали, че цените на горивата са паднали?
    —цитат от коментар 1 на historama


    В Суецкия канал още на 1 май свалиха таксите. За някои кораби намалението стигна до 75%.

  7. 7 Профил на sgn36479o43
    sgn36479o43
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За още по-евтино може да опънат платна и да използват силата на вятъра.

  8. 8 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#7] от "sgn36479O43":

    Не е толкова безумно, колкото изглежда. За връщането на ветрилата се говори усилено в последните 10-15 години. Тестват се концептуални модели, даже някои превозвачи ги тестват в реални условия на свои кораби, като допълнение към моторната тяга. И на всеки няколко години, някоя фирма обявява, че започва да разработва своя система.
    Други пък работят по въвеждане на флетнерови ротори.

  9. 9 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Не са превели цялата статия в оригинал. Акцентира се не върху цената на превоза, ами в срива на търсене и отлагане на разплащане от страна на ритейл клиентите в САЩ. И корабите се използват като складове, докато се придвижват по-дълго.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK