
От солени глоби и т.нар. тест за идиоти до затвор и отнемане на шофьорската книжка завинаги. "Дойче веле" разказва какви са наказанията в Германия за шофиране в нетрезво състояние.
В Германия има четири вида административни наказания за водачите на МПС: парични глоби, наказателни точки, временна забрана за шофиране и лишаване от правоуправление на МПС. Получените наказателни точки, които се вписват в картотеката на Федералната служба за автомобилен транспорт във Фленсбург, не се заличават бързо: една точка се заличава след 2 години и половина, две точки - след 5 години, три точки - след 10. А при натрупване на 8 наказателни точки се отнема свидетелството за правоуправление на МПС.
Ако алкохолът в кръвта надвишава 0.5 промила
В Германия допустимото съдържание на алкохол в кръвта е 0,5 промила - колкото и в България. Това отговаря на около половин литър бира или чаша вино. Полицията обаче съветва шофьорите да не надвишават 0,3 промила, тъй като съдържанието на алкохол над тази граница се смята за утежняващо обстоятелство при всяко нарушение на правилата за движение. За водачите под 21-годишна възраст, както и за тези, получили свидетелството си за правоуправление преди по-малко от две години, употребата на алкохол преди шофиране е изцяло забранена.
В Германия управлението на МПС след употреба на алкохол може да се окаже много скъпо удоволствие.
Шофьорите с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 промила се наказват с парична глоба от 500 евро, две точки във Фленсбург и един месец лишаване от правоуправление на МПС. При повторно нарушение глобата е вече 1000 евро, а книжката се отнема за срок от 3 месеца. Ако употребилият алкохол шофьор е застрашил други участници в движението, книжката му се отнема, а наказанието (парична глоба или лишаване от свобода) се определя от съда.
Съдържание на алкохол в кръвта, надвишаващо 1,1 промила, се класифицира като престъпление, тъй като се приема, че в това състояние водачът не е способен да управлява МПС. В такъв случай наказанието се определя от съда, като най-тежкото е затвор до 5 години и лишаване от правоуправление за срок от 6 месеца до 5 години.
При особено тежки нарушения
При превишаване на границата от 1,6 промила провинилият се водач задължително трябва да се подложи на медицинско-психологически тест, който в Германия шеговито наричат тест за идиоти. Годишно на такъв проверочен изпит се явяват около 90 000 водачи на МПС, като едва 60% от тях го издържат. При това въпросният тест не е безплатен - таксата е между 400 и 730 евро. Освен това властите могат да изискат от водача да положи повторно изпит за правоуправление - само шофиране или теория плюс шофиране.
За причиняването на смърт на пътя след употреба на алкохол се налагат огромни парични глоби или затвор до пет години. Освен това виновникът дължи парично обезщетение. В зависимост от обстоятелствата при инцидента застрахователната компания на нарушителя може да откаже изплащането на обезщетение. В такъв случай водачът, причинил катастрофата, трябва сам да изплати сумата.
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 692 НеутралноНа теория е така.
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tПо радиото разправяха, че на практика ,хора с отнети книжки ходят в Чехия или Полша, взимат изпит за книжка там и после карат със тая книжка. Би трябвало до 6 месеца да я "умшрайбнат" и да ги хванат, ама ...
pamela
Рейтинг: 2968 Неутрално"В зависимост от обстоятелствата при инцидента застрахователната компания на нарушителя може да откаже изплащането на обезщетение. В такъв случай водачът, причинил катастрофата, трябва сам да изплати сумата."
*
Всичко друго добре, обаче това по-горе е в ущърб на пострадалите или близките на загиналите. Ако се окаже, че виновникът няма пари? Кой плаща тогава обезщетенията?
Как са защитени интересите на пострадалите?
ТНТ
Рейтинг: 890 Неутрално"Съдържание на алкохол в кръвта, надвишаващо 1,1 промила, се класифицира като престъпление, тъй като се приема, че в това състояние водачът не е способен да управлява МПС. "
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"А какво е положението, ако водачът е друсан с четири вида наркотик?
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3498 НеутралноДо коментар [#3] от "ТНТ":
20 години.
The Rock
Рейтинг: 37 НеутралноАз съм шофьор от 1984 година, никога не съм сядал зад волана след употреба на каквото и да е количество алкохол.
Съветвам и вас, никога зад волана дори и след една бира или една чаша вино.
simChо
Рейтинг: 1063 НеутралноА тука на форума едни говореха че полицията в Германия ти вика такси и ако си заспал пиян и си запушил пътя идва с виенска кифла с каничка кафе и се усмихва
" Спахте ли добре "
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 3218 ЛюбопитноАми така е нормалният свят!В Дания за превишаване на скороста с 20км/ч в града електроната глоба(получаваш съобщение за взети пари) е 1100 датски крони(260 лв)...Но за нарушаване с 50 и нагоре глобата става по 5.....При повторно нарушение ...30 000 крони(7200 лв) и без книжка 1 година......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...lz2
Рейтинг: 1984 НеутралноА за натряскана булка с 4.6 промила алкохол?...И пак либералите да казват, че жените не били равни на мъжете! Даже ги надминават у нас! ПравописА е поле за изява на неграмотните!
bludniq_sin
Рейтинг: 1808 Неутралнокато изключим парите, в българия е по-строго законодателството.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlСофи
Рейтинг: 311 НеутралноДо коментар [#1] от "Ebeneezer Goode":
За да бъде призната шофьорска книжка от друга страна, собственикът й трябва да е имал постояннен адрес в тази държава.
Ако немец живее постоянно в Германия и отиде да изкара шофьорска книжка в Чехия, за чехите не би имало проблем, но немците няма да я признаят. Това е заобикаляне на закона и немците си имат определение " Führerscheintourismus". Такива книжки не ги признават.
Ако на някого му вземат немската книжка в Германия, няма право да шофира в странатата за определения срок. Ако отиде и си изкара книжка от друга държава и шофира в Германия, докато му тече наказанието за спиране на шофьорски права в Германия, нарушава закона. Ако го спипат полицаите и видят, че му е взета книжката в Германия, една хубава присъда му е в кърпа вързана.
Познавам 2-3 български тарикати, които шофираха с български шофьорски книжки и коли с българска регистрация. Правеха доста нарушения и разчитаха, че няма немците да им пращат глобите до КАТ в БГ, защото няма връзка.
Да, обаче, немците си правят досие на номера на колата в тяхната система и си събират глобите. Та, на всичките български тарикати им бяха вдигнали колите за неравилно паркиране и като отидоха да си взимат колите от паркинга, трябваше да си платят всички натрупани глоби.
Един път като го хванат шофьора, правят си му като досие в немския КАТ и за всички глоби си му взимат точки (В Германия дават точки при провинение). Като натрупа наказателни точки след провинения, ако го хванат полицаите, сърдечно го съветват да си смени книжката с немска или да спре с нарушенията, защото ще започнат да го третират като с отнета книжка от следващи път, като направи нарушение. (Това е малко в сферата на сивата зона на закона, но ходи се оправяй с адвокати и съдилища).
Willi
Рейтинг: 8 НеутралноПрез 2008 г. бях получил 3-врати лека кола на разположение от почасовата фирма, работният ми договор за 3 месеца беше на български език, понеже ми е майчин. Кофти, че фирмата ми се обади в момента, като се напивахме със съседа с бяло вино, отидох пиян на срещата и подписах работният договор и взех леката кола, както се оказа по-късно при замерване от лекар, с 1,1 промила алкохол. Полицията ме хвана поради неправолинейното ми шофиране, трябваше да спра на едно безплатно паркоместо, дадох им ключовете и шофьорската ми книжка. Имах 8 месеца отнемане на шофьорска книжка, и 800€ глоба или 27 дена затвор. Това го декларирах в декларацията за получаване на немско гражданство, не съм лежал в затвора и това е много важно, плащаш, ако ще с голяма лихва кредит. Все някак си се измъкваш от кредита, при мен беше 12,6% капитализирана годишна лихва, плащах я с 1600€ бруто/месец, освен другите вървящи разходи.
proventuss
Рейтинг: 1194 НеутралноДа не говорим, че тук действа системата бонус-малус и при ПТП с участие на алкохол застраховката става "космическа".
Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.Ebeneezer Goode
Рейтинг: 692 ВеселоДо коментар [#10] от "Софи":
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tЕ да де, и аз за тоя "туризъм" говоря.
Щом са си измислили дума, явно не е било единично явление, а е имало бая опити.
С какъв успех е друг въпрос.
И да не правиш нарушения, ако си с постоянен адрес в Германия, трябва да си смениш номерата с немски. До 6 месеца. По рано беше и за книжката, после май това отпадна, не знам как е сега. Познавам и аз българи, дето от много хитрост си държат и немска и българска книжка (което не би трябвало да е така). Щото в БГ с немската полицаите чакали подкупа в евро.
ali_ibn_isa
Рейтинг: 762 НеутралноАма НЕ и прилагането му и това е по-важно :)
----
ivanpopov
Рейтинг: 2440 НеутралноДо коментар [#1] от "Ebeneezer Goode":
Когато сменях книжката, една от графите беше дали притежавам свидетелство за управление в друга държава. До колкото знам, има механизъм за проверка на шофьорите, поне в рамките на ЕС. Друг е въпроса до колко немската полиция го ползва и дали за всеки шофьор. Ние сме по-облагодетелствани - може да прескочим до Косово или Украина и да си направим всякакви документи - от мозъчен хирург, през професионален шофьор до пилот на совалка с ремарке за превоз на хора.
Митко Палаузофф
Рейтинг: 626 НеутралноАз лично не сядам зад волана без да съм пийнал. Правило и въпрос на принципи. По-концентриран и по-толерантен съм към трезвите идиоти на пътя. Веднъж шофирах без да съм пил: щях да пребия трима и седем жени, а един исках да го застрелям на място. Добре, че жената и децата бяха в колата, та им се размина на кретените! Хайде, сега преценете кога съм по-опасен зад волана: пил или трезвен?
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1063 НеутралноКакво сравнявате, като тук "НЯМА КОЙ ДА МЕ НАКАЖЕ ! " ?
proventuss
Рейтинг: 1194 НеутралноДо коментар [#13] от "Ebeneezer Goode":
Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.Грешиш, при получаване на немската книжка ти вземат българската. Дали я унищожават или я пращат в Бг., не знам, но не можеш да имаш 2 книжки. Моята изтичаше по-миналата година и я смених с немска с годност до 2032 година.
rincewind
Рейтинг: 881 НеутралноЗатвор за теб! Аз не щофирам, щото ми пречи на бирата! Пък и аман от такива дебили по пътищата!
Айде малко по-отговорно!
Роси
Рейтинг: 7562 Неутрално" тест за идиоти. "
Хареса ми. Тука масово трябва се прави.
jianev
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#20] от "Роси":
Тук трябва да е на обратно - тест за неидиот :)
Peni Nikol
Рейтинг: 6610 РазстроеноМного недосегаеми се пръкнаха на пътя и с тях няма управия.
Софи
Рейтинг: 311 НеутралноДо коментар [#18] от "proventuss":
Точно така! Немците взимат българската книжка при смяната с немска! Българската книжка я пращат на българския КАТ, за да знаят в България, че човек има немска книжка сменена за българската.
Целта е да се избегне притежанието на 2 шофьорски книжки от две държави членки в ЕС. Преди много години немците не пращаха българската книжка на КАТ и имаше тарикати, които казваха, че са си изгубили БГ книжката и си вадеха нова. Така караха с българска и немска книжка, в зависимост от ситуацията.
Софи
Рейтинг: 311 НеутралноДо коментар [#13] от "Ebeneezer Goode":
Ако човек има постоянен адрес в Германия, трябва да смени българските номера с немски до 6 месеца след влизането на колата в Германия, при положение че колата е на негово име.
Преди години българските застраховки бяха в пъти по-евтини от немските, както и данъците. Много българи с постоянна адресна регистрация прехвърляха колата на близък в България и после я караха постоянно в Германия с пълномощно. Така спестяваха от застраховка и данъци. Това също е малко сива зона и схема. Май, все още има хора, които я правят тази схема.
Понеже има европейска директива за признаване на шофьорските книжки, издадени в ЕС, от всички държави членки, не може немците да те накарат да си смениш българската книжка с немска. По закон, двете книжки имат еднаква валидност.
Поради гореизброените пакости при шофиране, които българите правят в Германия, докато са и с български номера, немците си измислят, че българската книжка трябва да бъде сменена с немска. Някои "съветват". За немската полиция това има преимущество, че по-лесно могат да засекат нарушителите и да им бъдат наложени наказания.
Ако човек има постоянна адресна регистрация в Германия, а придобиването на книжката в БГ е станало преди преместването в Германия, няма никакъв проблем да се кара с БГ книжка в Германия. Ако човек има постоянна адресна регистрация в Германия и отиде да изкава книжка в БГ, тогава немците не биха признали българската книжка, защото това е т.н. "туризъм за придобиване на шофьорска книжка". Правилото с постоянната адресна регистрация и придобиване на шофьорска книжка не важи за студенти и в още няколко случая, доколкото си спомням.
Даже немци, които са с постоянен адрес в БГ, трябва да изкарат българска шофьорска книжка. Ако идат да я изкарат в Германия, докато имат постоянен адрес в БГ, тогава БГ КАТ има право да не я признае.