"Фейсбук" позволи на потребителите да изключват политическите реклами

"Фейсбук" позволи на потребителите да изключват политическите реклами

© Reuters



Изпълнителният директор на "Фейсбук" Марк Зукърберг обяви в сряда, че потребителите ще могат да изключват политическите реклами в социалната мрежа. Съобщението се появява в навечерието на разгарящата се кампания за президентските избори през 2020 г. в САЩ и обвинения срещу компанията, че не цензурира расистки и лъжливи статуси.


В статия за вестник USA Today Зукърбърг обяви и нова стратегия, с която се надява да насърчи около четири милиона американци да се регистрират като нови избиратели.


"Фейсбук" е изправен пред тежки критики за допускане на реклами от политици, съдържащи невярна информация, включително поставяща под съмнения честността и дори смисъла от изборния процес. Социалната платформа "Туитър" вече забрани политическата реклама през октомври миналата година.




"За онези от вас, които вече сте решили за кого ще гласувате и просто искате изборите да приключат, ние ви чуваме - така че ние също въвеждаме възможността да изключите политическите реклами", пише Зукерберг.


"Фейсбук" и дъщерната й платформа "Инстаграм" ще предоставят на потребителите възможността да изключат политическите реклами, когато се появят, или могат да ги блокират, като използват функциите за настройки. Потребителите, които са блокирали политически реклами, също ще могат да докладват за тях, ако продължат да се показват.


Функцията, която ще започне да се разпространява в сряда, позволява на потребителите и да изключат рекламите по политически, избирателни и социални въпроси от кандидати и други организации, които имат етикет "платено от".


Компанията ще показва кой е платил за политическа реклама дори и след като тя е била споделена от друг потребител, когато етикетът може да изчезне, и ще започне проследяването на разходите за реклама на всеки кандидат, за да "се види колко пари харчат рекламодатели и кандидати, за да достигнат избирателите". Досега уведомлението, че това е платен текст, се появяваше, когато се пуска от партия или група лобисти, но не и ако същото съобщение е препубликувано от физическо лице.


Компанията заяви, че планира да направи функцията достъпна за всички потребители в САЩ през следващите няколко седмици и ще я предлага в други страни тази есен.


Увеличаване на избирателната активност


Зукърбърг възнамерява и да насърчава хората, които не са регистрирани като избиратели, да се регистрират навреме за изборите в САЩ през ноември.


Като част от инициативата нов информационен център, наречен The Voting Information Center, ще бъде видим над фийда във "Фейсбук" и "Инстаграм" за потребителите в САЩ от началото на юли. Информацията ще включва как да се регистрирате за гласуване и подробности за глауването по пощата.


Вярвам, че носим отговорност не само за предотвратяване на потискането на избирателите - което непропорционално е насочено към цветнокожите - но и активно да подкрепяме добре информираната ангажираност, регистрация и избирателна активност на избирателите.


Марк Зукърбърг,

основател и изпълнителен директор на "Фейсбук"


Фирмата също така заяви, че ще споделя надеждни данни от щатските и местните избори. Според компанията така информацията ще достигне до 160 милиона американци преди изборите на 3 ноември.


Компаниите за социални медии са в центъра на политическа буря в началото на изборите в САЩ.


Миналия месец Зукърберг бе критикуван, че не премахна поредица от постове на президента Доналд Тръмп, включително и един, който "Туитър" обозначи като съдържащ подвеждаща информация за гласуването по пощата. Това беше първият път, когато "Туитър" цензурира съобщенията на американския президент.


Също през май Тръмп подписа изпълнителна заповед, насочена към премахване на някои от правните защити, предоставени на социалните медии. Това стана, докато той продължаваше да обвинява платформите, че не дават глас на консервативно настроените си членове.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK