"Фейсбук" позволи на потребителите да изключват политическите реклами

"Фейсбук" позволи на потребителите да изключват политическите реклами

© Reuters



Изпълнителният директор на "Фейсбук" Марк Зукърберг обяви в сряда, че потребителите ще могат да изключват политическите реклами в социалната мрежа. Съобщението се появява в навечерието на разгарящата се кампания за президентските избори през 2020 г. в САЩ и обвинения срещу компанията, че не цензурира расистки и лъжливи статуси.


В статия за вестник USA Today Зукърбърг обяви и нова стратегия, с която се надява да насърчи около четири милиона американци да се регистрират като нови избиратели.


"Фейсбук" е изправен пред тежки критики за допускане на реклами от политици, съдържащи невярна информация, включително поставяща под съмнения честността и дори смисъла от изборния процес. Социалната платформа "Туитър" вече забрани политическата реклама през октомври миналата година.




"За онези от вас, които вече сте решили за кого ще гласувате и просто искате изборите да приключат, ние ви чуваме - така че ние също въвеждаме възможността да изключите политическите реклами", пише Зукерберг.


"Фейсбук" и дъщерната й платформа "Инстаграм" ще предоставят на потребителите възможността да изключат политическите реклами, когато се появят, или могат да ги блокират, като използват функциите за настройки. Потребителите, които са блокирали политически реклами, също ще могат да докладват за тях, ако продължат да се показват.


Функцията, която ще започне да се разпространява в сряда, позволява на потребителите и да изключат рекламите по политически, избирателни и социални въпроси от кандидати и други организации, които имат етикет "платено от".


Компанията ще показва кой е платил за политическа реклама дори и след като тя е била споделена от друг потребител, когато етикетът може да изчезне, и ще започне проследяването на разходите за реклама на всеки кандидат, за да "се види колко пари харчат рекламодатели и кандидати, за да достигнат избирателите". Досега уведомлението, че това е платен текст, се появяваше, когато се пуска от партия или група лобисти, но не и ако същото съобщение е препубликувано от физическо лице.


Компанията заяви, че планира да направи функцията достъпна за всички потребители в САЩ през следващите няколко седмици и ще я предлага в други страни тази есен.


Увеличаване на избирателната активност


Зукърбърг възнамерява и да насърчава хората, които не са регистрирани като избиратели, да се регистрират навреме за изборите в САЩ през ноември.


Като част от инициативата нов информационен център, наречен The Voting Information Center, ще бъде видим над фийда във "Фейсбук" и "Инстаграм" за потребителите в САЩ от началото на юли. Информацията ще включва как да се регистрирате за гласуване и подробности за глауването по пощата.


Вярвам, че носим отговорност не само за предотвратяване на потискането на избирателите - което непропорционално е насочено към цветнокожите - но и активно да подкрепяме добре информираната ангажираност, регистрация и избирателна активност на избирателите.


Марк Зукърбърг,

основател и изпълнителен директор на "Фейсбук"


Фирмата също така заяви, че ще споделя надеждни данни от щатските и местните избори. Според компанията така информацията ще достигне до 160 милиона американци преди изборите на 3 ноември.


Компаниите за социални медии са в центъра на политическа буря в началото на изборите в САЩ.


Миналия месец Зукърберг бе критикуван, че не премахна поредица от постове на президента Доналд Тръмп, включително и един, който "Туитър" обозначи като съдържащ подвеждаща информация за гласуването по пощата. Това беше първият път, когато "Туитър" цензурира съобщенията на американския президент.


Също през май Тръмп подписа изпълнителна заповед, насочена към премахване на някои от правните защити, предоставени на социалните медии. Това стана, докато той продължаваше да обвинява платформите, че не дават глас на консервативно настроените си членове.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    Това вече е възможно и аз се възползвам от него.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    Всеки ден се убеждавам колко съм бил прав, като изначално, доброволно съм се отказал да присъствам в тези мрежи, които кой знае защо все още се наричат "социални"!

  3. 3 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1071 Весело

    Аз ползвам опцията "паузирай". Доста от контактите ми са постоянно на "пауза":))
    За мен фейса трябва да е за разтоварване, за бръзка с близки, за снимки, клипове ......
    Никаква политика!!!

  4. 4 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1730 Любопитно

    Защо не изключат политическите реклами по премълчава е, ами трябва потребителят да направи нещо за това?

  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2220 Весело

    В нацистка Германия е имало Министерство на пропагандата. Днес на политическата пропаганда и казват "реклама". Сега кажете кой е лицемерът?

  6. 6 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3748 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Хубаво, понеже нашата Конституция казва:
    Законът защитава потребителя.

    Защо преди хубавото, потребителя е бил оставен незащитен?
    Защо остава незащитен против комерсиални реклами?

    Защото доставчици и подържници на реклами печелят на гърба на потребителите.
    Фундаментално подозрение!

    ""Фейсбук" позволи на потребителите да изключват политическите реклами"

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    А либертоносните реклами търговско-потребителски ли са или политически?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3748 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Възрожденец...
    Светъл Ренесансов тип ;)

    Петилетки преди модата за соц дистанциране.
    Да?

    До коментар [#2] от "selqnin":

    Всеки ден се убеждавам колко съм бил прав, като изначално,
    доброволно съм се отказал да присъствам в тези мрежи,
    които кой знае защо все още се наричат
    "социални"!

  9. 9 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1783 Весело

    Бих ги изключил, ако имах Фейсбук. Изтрих го.

  10. 10 Профил на schroeder
    schroeder
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Много мило от страна на Марк и компания. Сега чакам да може да спираме всички реклами... Ама май искам твърде много

  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5318 Весело

    ""Фейсбук" позволи на потребителите да изключват политическите реклами"

    Взех чак да съжалявам, че не съм член на тази държава

  12. 12 Профил на ShekSpirt
    ShekSpirt
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Това е хубаво. Като за начало.
    Сега ако могат да се активизират и да изключат всички тролски страници, откровената руска пропаганда, лъживите новини, направят филтър за всички постове с очевАдни лъжи може и да не изтрия тъпата лицекнига...

    Понякога и аз се чудя защо съм още тук..
  13. 13 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Удри, бат Зуки!

    Майтап де, нямам, и никога не съм си правил, акаунт в Фейсбука

  14. 14 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    Аз съм изключил директно "Феисбук".

  15. 15 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 650 Весело

    Ех.... Аз искам Зукъмбърг да ми разреши да гледам само политически реклами, но да мога да изключа търговските :)

    Бог да благослови Америка за България!
  16. 16 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1007 Любопитно

    Е - сетиха се!

    Зуки би трябвало да бяга от политиката като дявол от тамян - повечето му проблеми в бизнес-живота идват от разни политически недоразумения, към които той има нулево отношение и свръх-незначителен (за мащабите му) приход...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK