Изоставащи от промените, Aldi и Lidl гледат към доставките на храни по домовете

Изоставащи от промените, Aldi и Lidl гледат към доставките на храни по домовете

© Reuters



Веригите супермаркети на стоки с отстъпка Aldi и Lidl изглеждат готови да навлязат по-сериозно в сектора на онлайн пазаруването на хранителни стоки, като това ще продължи и след преминаването на кризата с коронавируса, пише "Ройтерс".


Преди пандемията двете германски марки се разраснаха главоломно, най-вече в САЩ и Великобритания. След това ръстът на техния пазарен дял се забави във Великобритания и спадна в Германия и Франция.


От началото на карантината те губят от по-големите супермаркети, тъй като потребителите правят по-малко пътувания за пазар и избират магазини, предлагащи по-голям избор и по-маркови стоки, показват данни на изследователски компании Kantar и Nielsen. В същото време услугите за доставка до дома привличат много от по-възрастните клиенти.




Това разместване подтикна двете вериги да се върнат към предишните си опити за онлайн пазаруване въпреки убеждението, че високата цена на доставката на прясна храна я прави несъвместима с бизнес модел, разчитащ на ниски цени и минимално обслужване.


Епидемията вероятно ще ускори дигиталната трансформация.Очакваме да видим още много постъпки към електронната търговия от двете вериги в близко бъдеще.


Максим Делакур,

анализатор в изследователската група за продажби на дребно IGD


Двете семейни компании дължат успеха си на ниските цени, които могат да предложат, тъй като продължават да намаляват разходите, като запасяват ограничен набор от стоки, повишавайки маржовете с висок дял на продукти със собствен етикет и специални оферти за нехранителни стоки.


Aldi и Lidl започнаха да продават онлайн нехранителни стоки през последните години, включително градински мебели, дрехи и дори перални машини. Но все още не доставят хранителни стоки на най-големите си пазари.


Очакванията на потребителите


Клиентите започнаха да изискват доставка до домовете в страни като Великобритания, където онлайн пазаруването на хранителни стоки почти се е удвоило до 13% от началото на пандемията според пазарния изследовател Nielsen.


Изоставащи от промените, Aldi и Lidl гледат към доставките на храни по домовете

© Reuters


"Би направило живота ми много по-добър, ако Aldi започнат да продават онлайн", казва Шанън Рийд, която стартира петиция Aldi UK да започне да доставя по домовете, след като се е сблъскала с проблеми да си намери бебешка формула по време на карантината.


Миналата седмица от фирмата заявиха, че са разширили пилотен проект за доставки в партньорство с Deliveroo. Ако това мине добре, запознати с индустрията смятат, че услугата може да бъде внедрена по-бързо, защото Deliveroo вече е добре утвърдена на пазара. Компанията вече прави доставки в целите Съединени щати чрез Instacart.


Lidl, който отвори първите си американски магазини през 2017 г., работи с Shipt за доставките до дома в страната. Освен това миналата година компанията подписа договори за доставка с партньори в Испания и Ирландия.


Изоставащи от промените, Aldi и Lidl гледат към доставките на храни по домовете

© Reuters


В Полша Lidl започна тестване на услугата за поръчка и събиране на покупките в един от магазините си, което би трябвало да помогне на клиентите да избегнат социален контакт по време на пандемията и да ограничи времето за чакане, заяви говорител на компанията пред "Ройтерс".


Цената на тази услуга е по-ниска от доставката до дома, докато работата с партньори като Deliveroo и Instacart помага на веригите да намалят инвестициите в допълнителна технология, логистика и транспорт.


Стабилен ръст на онлайн храните


Пандемията също подпомогна развитието на онлайн пазаруването на хранителни стоки. По-широката клиентска база е намалила логистичните разходи, тъй като се правят повече доставки в един район, а броят и стойността на на поръчките също са се увеличили, като почти са се удвоили в британската онлайн верига Ocado.


Изглежда, че бумът на продажбите вероятно ще продължи дори след кризата, като се има предвид, че търсенето остава на повишени нива дори след отслабването на карантинните мерки в САЩ, Италия, Франция и Испания, показват данни на аналитичната компания IRI.


"Това е дилема за по-евтините магазини, защото логистичните разходи са толкова високи", казва Робърт Кечкес, експерт по продажби на дребно в компанията за пазарни проучвания GfK. "Но те ще трябва да следват пазара."


Засега представители на Aldi и Lidl в Германия казаха само, че компаниите ще продължат да развиват своите онлайн услуги. Lidl и Aldi Sued, които управляват магазини в южната част на страната, отказват да коментират за плановете си за доставка на храни, докато Aldi Nord, отговорен за северната страна, заяви, че няма текущи планове за подобни действия.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2554 Неутрално

    През годините имаше опити от няколко вериги, да стартират доставките вкъщи, но се спънаха на мерака да пробутат това, което иначе никога не биха продали. Дано на тези две вериги им провърви повече.

  2. 2 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Да вземат пример от Китайския пазар на доставки по домовете.
    Там практически всеки един хранителен бизнес е част от мрежата, не само големи супермаркети и ресторанти.

    Дори някое малко рамен гаражче в махалата предлага онлайн доставки, благодарение на платформите на компании доставчици които предоставят тази допълнителна услуга.

    А конкуренцията е толкова голяма, че компаниите предоставят тая услуга почти на цена равна на себестойността и. Ето статия с 5 най-популярни апликации за доставки там.

    https://alltechasia.com/5-popular-food-delivery-apps-china/

  3. 3 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4003 Неутрално

    У нас веригите гледат да не ги изгонят, като врагове на ГЕРБ, управляващите и народа.

  4. 4 Профил на Dobromir Dobrev
    Dobromir Dobrev
    Рейтинг: 106 Неутрално

    В Румъния, Гърция и в Испания във веригите е много по-евтино, отколкото в България. Не пазарувайте в големите вериги, подкрепяйте малки магазини и местни производители.

  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4003 Неутрално

    В Румъния, Гърция и в Испания във веригите е много по-евтино, отколкото в България. Не пазарувайте в големите вериги, подкрепяйте малки магазини и местни производители.
    —цитат от коментар 4 на Dobromir Dobrev


    Френд, стига с тези глупости за евтините вериги. Да не говорим, че прекалено евтиното е малко съмнително като качество. Особено и в Западна Европа.
    А за малките магазинчета - наистина ще е добре те да се кооперират с малките местни производители. И може би точно те трябва да потърсят някаква парламентарна подкрепа за диференцирано ДДС от 9 или 10%. За съжаление техният глас се заглушава от разни крупни производители като Пършевица, Лакрима

  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7980 Неутрално

    В Lidl цените въобще не са ниски.

  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3071 Неутрално

    В Lidl цените въобще не са ниски.
    —цитат от коментар 6 на Роси


    Влез във Фантастико и ще се убедиш!

  8. 8 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2554 Неутрално

    До коментар [#4] от "Dobromir Dobrev":

    Подкрепям ги, до колкото мога. Но не всичко може да се купи от кварталния магазин, а имам време да пазарувам най-много веднъж седмично. И гледам да ходя там, където мога да купя повече, за по-малко време. Иначе месо, яйца, зарзават, местен плод-зеленчук и т.н. пазарувам или от самия производител или от пряк търговец на някоя от борсите.

  9. 9 Профил на Su
    Su
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Всъщност в България Булмаг предлага тази услуга и то отдавна (май ги има само в североизточна България) и съм доста доволен че ми носят торбите до вратата на апартамента. Засега нямам забележки към качеството на храните, но пък гледам да си избирам повечето да са пакетирани и средно качество. Дори и плодовете и зеленчуците им са с доста добро качество (имат някои единични издънки все пак). Предполагам така действат, за да зарибят клиенти, защото си мисля че съм един от малкото поръчващи онлайн хранителни стоки.

  10. 10 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Доставки по домовете -- глупости!
    А удоволствието от пазаруването?

  11. 11 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1258 Любопитно

    Да вземат пример от Китайския пазар на доставки по домовете.Там практически всеки един хранителен бизнес е част от мрежата, не само големи супермаркети и ресторанти.Дори някое малко рамен гаражче в махалата предлага онлайн доставки, благодарение на платформите на компании доставчици които предоставят тази допълнителна услуга.А конкуренцията е толкова голяма, че компаниите предоставят тая услуга почти на цена равна на себестойността и. Ето статия с 5 най-популярни апликации за доставки там.https://alltechasia.com/5-popular-food-delivery-apps-china/
    —цитат от коментар 2 на dpnps


    "Kитайският опит" всъщност, както всичко останало, е изкопиран бизнес модел от Щатите, където на практика всеки ресторант предлага доставки на храна по домовете от има няма 50 години вече. Супермаркети доставят по домовете от поне 15 години, а платформите Гръбхъб, Поустмейтс и Убър Ийтс вече доставят от абсолютно всички ресторанти и магазини, дори и от фермерския пазар.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  12. 12 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1258 Любопитно

    Доставки по домовете -- глупости! А удоволствието от пазаруването?
    —цитат от коментар 10 на jmf29537805


    Какво удоволствие има да караш до магазина, да търсиш паркинг, да се бъскаш с тълпите в магазина, да редиш продукти на касата, да чакаш да ти ги пакетират, да караш после до къщи...

    А така си седиш по гащи, пиеш си кафето, цъкаш си на компютъра и след няколко часа ти оставят пакетите с покупките пред вратата.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  13. 13 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 54 Неутрално

    Вериги като Aldi и Lidl, който разчитат на евтини стоки и не много големи магазини, рискуват в дългосрочен план да бъдат избутани от пазара, ако не са в крак с тенденциите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK