Segway спира прозводството на едноименната тротинетка

Segway спира прозводството на едноименната тротинетка

© Reuters



Segway се опита да направи революция в начина, по който хората се придвижват из градовете, с транспортното си средство на две колела, но от 15 юли спира производството на Segway PT, съобщи британският в. "Гардиън".


"В рамките на първото си десетилетие Segway PT стана основен помощник на полицията и бе ефективно средство за личен транспорт", казва Джуди Кай, президент на Segway, в изявление, отбелязвайки, че през изминалото десетилетие то е придобило популярност сред туристите в големите градове в Северна Америка, Европа, Азия, Южна Америка и Близкия изток.


Но платформата, управлявана от изправен пътник, представляваше по-малко от 1.5% от приходите на компанията през миналата година. Компанията заяви, че 21 служители ще бъдат уволнени, други 12 ще останат за два месеца до една година, а едва петима ще останат във фабриката в Бедфорд, Ню Хемпшир.




Транспортната революция, за която мечтае изобретателят Дийн Камен, когато основава компанията през 1999 г., така и не започна. Първоначалната цена на Segway от около 5000 долара е пречка за много клиенти. Освен това бе трудно за управление, тъй като пътникът трябваше да бъде балансиран под определен ъгъл, за да може превозното средство да се движи напред. Ако пътникът се наклонеше прекалено много в която и да е посока, устройството излизаше извън контрол и поради тази причина бяха забранени в редица градове.


Segway спира прозводството на едноименната тротинетка

© Reuters


"За какъв ли пазар са си мислили, когато са го проектирали и построили", пита се анализаторът на автомобилната индустрия Мериан Келър. "Впечатлението ми беше, че говорят за това като за лична мобилност. Как бихте могли да си мислите, че нещо толкова голямо и скъпо ще бъде лична мобилност?"


Тротинетката беше замесена и в редица катастрофи с известни личности.


Десет месеца след закупуването на компанията през 2009 г. британският милионер Джим Хезълдън почина, след като устройството, което караше, падна от 10-метрова скала близо до имението му северно от Лондон.


През 2003 г. президентът на САЩ Джордж У. Буш едва избегна контузия, след като падна от своя Segway в ранчото на родителите си.


Оператор се блъсна в Юсеин Болт през 2015 г. със своя Segway, докато ямайският спринтьор правеше победна обиколка, след като спечели състезание на 200 метра в Пекин. Болт не пострада много и по-късно се шегуваше за инцидента.


През 2017 г. Segway се включи в бизнеса със скутери точно както леките, евтини и лесни за управление двуколки превзеха градските улици. Навлизането на Segway в тази индустрия трябваше да е знак, че дните на PT са преброени.


"Имаше прекалено много очаквания, преди да излезе на пазара, както и когато излезе на пазара. Но то никога нямаше да работи по тротоарите на града", каза Келър.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Откакто през 80-те години един приятел сглоби скейтборд от парче дъска и ролкови кънки (тогава все още нямаше такива неща у нас), след което всички ние ентусиазирано го пробвахме и се изтърсихме по гръб, не съм си помислял да се качвам повече на такива неща :)

  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3268 Неутрално

    Освен нестабилната конструкция проблем е и фактът, че всички карат тротинетките така, сякаш са на състезание.

    Еретик
  3. 3 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 481 Неутрално

    С тая цена от 500 долара просто няма как да се конкурират с компаии като Шаоми.

    http://www.mi.com/global/scooter/

  4. 4 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 481 Неутрално
  5. 5 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Освен нестабилната конструкция проблем е и фактът, че всички карат тротинетките така, сякаш са на състезание.
    —цитат от коментар 2 на Костадин Иванов


    В статията не се говори за тротинетки...

  6. 6 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3296 Неутрално

    чак пък трудно за управление. за 5-10 мин го схващаш. за час два си беше готино да се побръмчи. обаче така и не се разбра къде да ги пуснат да се карат, а и с тая космическа цена...

  7. 7 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Тротинетките си ги вземам директно от Китай - масивните, до 100 кг и сериозен пробег ми излизат под 400 лв.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  8. 8 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2125 Весело

    До коментар [#5] от "chepokalipsis":

    За Дневник тротинетка и ховърборд са едно и също...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3268 Весело

    Освен нестабилната конструкция проблем е и фактът, че всички карат тротинетките така, сякаш са на състезание.
    —цитат от коментар 2 на Костадин Иванов


    В статията не се говори за тротинетки...
    —цитат от коментар 5 на chepokalipsis

    ===================================

    "Segway спира прозводството на едноименната тротинетка"
    Това е заглавието.

    Еретик
  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2706 Неутрално

    Първоначалната цена на Segway от около 5000 долара е пречка за много клиенти.
    _______________
    Балнсиращите тротинетки нямат бъдеще, много сакатлъци стават с тях! За такива пари човек може да си купи хубав електрически мотопед и да му останат 4000 долара да си харчи!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2737 Весело

    С такава джиткаше "Ченге в мола"!

  12. 12 Профил на buggie
    buggie
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Segway продължава да съществува като компания, но сега правят бъгита. Ето едно такова:
    javascript:;
    https://www.youtube.com/watch?v=RX9UzB0frNM

  13. 13 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#9] от "Костадин Иванов":

    Ами явно и авторът на самата статия, не я е чел или не е разбрал какво превежда/пише.

    "През 2017 г. Segway се включи в бизнеса със скутери точно както леките, евтини и лесни за управление двуколки превзеха градските улици. Навлизането на Segway в тази индустрия трябваше да е знак, че дните на PT са преброени."

    Поне на тоя абзац трябваше да се усети, че заглавието му не е коректно.

  14. 14 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Всеки опит да се надхитри природата и законите на физиката завършват трагично. Евтиното излиза винаги скъпо, а скъпото още по-скъпо!

  15. 15 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    До коментар [#9] от "Костадин Иванов":Ами явно и авторът на самата статия, не я е чел или не е разбрал какво превежда/пише."През 2017 г. Segway се включи в бизнеса със скутери точно както леките, евтини и лесни за управление двуколки превзеха градските улици. Навлизането на Segway в тази индустрия трябваше да е знак, че дните на PT са преброени."Поне на тоя абзац трябваше да се усети, че заглавието му не е коректно.
    —цитат от коментар 13 на chepokalipsis


    Човече, очевидно не знаеш, че в английския "скутер" означава и тротинетка. Разсмиващо продължаваш с настояването, че в статията не се говори за тротинетки. И хем критикуваш превода, хем се основаваш на него / защото интелектът, превел статията, неправилно е използвал думата "скутер", която в българския еднозначно е лек мотопед, докато в оригинала е употребена точно
    в значението на "тротинетка"/ .
    Кефиш ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  16. 16 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 984 Неутрално

    не уцелиха цената.Шаоми пусна същото в пъти по евтино а и тротинетките за по 250 долара вършат същото и са в пъти по-стабилни-с една дума крах.

  17. 17 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2534 Весело

    В статията не се говори за тротинетки...
    —цитат от коментар 5 на chepokalipsis

    ===================================

    "Segway спира прозводството на едноименната тротинетка"
    Това е заглавието.
    —цитат от коментар 9 на Костадин Иванов


    Вярно е, грешката не е Ваша. Грешката е на "Дневник" и автора. Segway е много повече от тротинетка. Това е първото превозно средство, което не можеше да се управлява (и съществува дори) без софтуера в него. (Поради това хората падаха от някои от ранните образци веднага след като акумулатора им падаше). Конструкцията на Segway е фундаментално нестабилна - на 2 опорни точки, които за разлика от велосипедите и кънките не са по посока, а перпендикулярно на посоката на движение. Същевременно, туристите които са опитвали да карат Segway успяват да го направят и се забавляват след 1-2 минути.

    Segway е... Segway.

  18. 18 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3268 Неутрално

    До коментар [#17] от "plamen_b":

    Добре обяснено.

    Еретик
  19. 19 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2534 Разстроено

    не уцелиха цената. Шаоми пусна същото в пъти по евтино а и тротинетките за по 250 долара вършат същото и са в пъти по-стабилни-с една дума крах.
    —цитат от коментар 16 на dolna4erti4ka


    Вярно е, че гениалното творение на изобретателя Дийн Камен не бе предложено на правилната цена, и това го провали. Не е вярно, че Шаоми е измислило конкурентен продукт. Това е поредната тъжна история на китайска компания откраднала интелектуалната собственост от изобретател на Запад, история на парите спечелили срещу гениална конструкция.

    "Segway" на изобретателя Дийн Камен бе пионер, който разработи новата концепция, патентова я и пусна продукта си в края на 20 век. Концепцията бе изкопирана (с минимални изменения) от китайската компания "Ninebot" основана през 2012 г. "Segway" започна да ги съди. "Ninebot" получи финансова инжекция от 80 млн. долара от "Xiaomi" плюс още пари от 3 инвестиционни компании, и след това използва тези пари да купи "Segway":

    https://www.engadget.com/2015-04-15-segway-ninebot-xiaomi-acquisition.html

    Сега вече ако се опитате да намерите уебсайта на "Ninebot", ще бъдете прехвърлени на уебсайта на "Segway", макар че китайската компания "Ninebot" е собственик на "Segway":

    http://www.ninebot.com/

  20. 20 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    До коментар [#1] от "Smoke":

    Аз не съм познавам добър скейтбордист , който да не си е чупил всички крайници поне по 2 пъти. Изглежда забавно и хъшлашко, но всъщност е много трудно и опасно.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  21. 21 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#15] от "Манчо":

    Явно и ти не си разбрал, че не говорят за тротинетки, ето ти статията на английски:
    https://www.npr.org/2020/06/23/882536320/after-nearly-two-bumpy-decades-the-original-segway-will-be-retired-in-july?t=1592989023884

  22. 22 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#14] от "telqk":

    Това не е точно така, има един лаф - не сме достатъчно богати, за да си купуваме евтини неща.

  23. 23 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 739 Весело

    До коментар [#20] от "schwimmwagen":

    Ние правехме грешката да скачаме на скейтборда с двата крака едновременно (понеже нямаше кой да ни покаже) и той веднага литваше напред, а ние падахме по гръб :))) Голяма забава беше! Още се заливам от смях, когато се сетя :)))

  24. 24 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    Сегуейя прилича на цирково колело за баланс, но в улично движение не дава никаква сигурност, достатъчен е силен повей за да събори водача. Тротинетките са много по-стабилни.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  25. 25 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3268 Неутрално

    До коментар [#20] от "schwimmwagen":

    "Аз не съм познавам добър скейтбордист , който да не си е чупил всички крайници поне по 2 пъти. Изглежда забавно и хъшлашко, но всъщност е много трудно и опасно."
    ==============
    Едното не пречи на другото.

    Еретик
  26. 26 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#19] от "plamen_b":

    Какво точно са откраднали Китайците не можах да разбера. Това да регистрираш патент близък до оригиналния, но достатъчно различен за да не мине дело в съда е честа практика на Запад. Всяка една компания в Европа и САЩ умело практикува този похват.

    Иначе за конкретния случай, станало е найлогичното нещо от икономическа гледна точка. Сегуей срещна прекалено голям отпор на Западния пазар, в лицето на бюрокрация и закони. В Китай и в Азия подобен транспорт е по либерализиран и е нормално китайска компания, да иска да придобие правата върху този продукт и да си го пласира на техния пазар. От Сегуей със сигурност са получили добри пари при продажбата на компанията си. Но във никакъв случай не са били притиснати с някакви нелегални или полулегални методи да го направят. Всичко си е според правилата на международното право.

    От друга страна САЩ арестува служители на Алстром и Сименс за да принуди компаниите да дайвестнат отдели които са им нужни .. в последствие Дженерал Електрик ги купува. И това минава някак си за ок. И даже може и да не мине за "тъжна" история.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK