Катастрофите на пътя са станали по-смъртоносни по време на пандемията

Катастрофите на пътя са станали по-смъртоносни по време на пандемията

© Reuters



Ограниченията за движение по време на епидемията от коронавирус доведоха до огромни намаления на пътния трафик и по-малко автомобилни катастрофи. Но тъй като шофьорите се възползват от по-спокойните пътища, за да карат с по-висока скорост, сблъсъците в големите градове са станали по-смъртоносни, показва анализ на "Ройтерс".


В Ню Йорк съотношението на фатални катастрофи към всички сблъсъци се е повишило със 167% през април в сравнение със същия период миналата година. Увеличението е с 292% в Чикаго и 65% в Бостън. В Мадрид процентът на фатални сблъсъци е с 470% по-висок.


Смъртността в САЩ е нараснала с 37% на изминат километър през април в сравнение със същия месец миналата година, съобщи Националният съвет по безопасност миналата седмица. Организацията заяви, че ограниченията за движение и намаляването на задръстванията по пътищата са създали "очевиден открит сезон за безразсъдно шофиране". Във Великобритания полицията съобщи за случаи, в които шофьорите са карали с "изключително висока скорост" от над 200 км/час.

  • "Нивото на екстремни скорости е наистина шокиращо", казва Харви Милър, професор по география и директор на Центъра за градски и регионални анализи в Държавния университет в Охайо, САЩ. "Това, което виждаме тук - по-малко трафик и повече скорост - е доказателство, че трафикът е чудесен ограничител на скоростта."

Подобни увеличения на скоростта са отчетени в Австралия, Белгия и Дания според доклади на Европейския съвет за безопасност на транспорта.


По-малко катастрофи, но по-висока смъртност




Като цяло смъртността по пътищата на градовете е намаляла заради ниското ниво на трафик. В Ню Йорк катастрофите спаднаха през април до 4103 от 16 808 преди година, или намаление от 76%. През същия период фаталните сблъсъци намаляват от 20 на 13, което е спад от 35%. Но броят на фаталните сблъсъци нараства от 1.2 на 3.2 на хиляда.


"В градски условия при ниски скорости повечето катастрофи завършват само с щети по автомобила. Но колкото по-висока е скоростта, толкова по-голяма е вероятността за фатален край", казва Джо Кутруфо, говорител на групата "Транспортни алтернативи", която лобира за по-безопасни улици и по-добри възможности за колоездене, разходки и обществен транспорт в Ню Йорк.


Според него наученото по време на кризата трябва да се използва за преосмисляне на уличния дизайн. Броят на широките улици, които приличат на магистрали и създават предпоставки за по-високи скорости, трябва да бъде намален и повече улици трябва да бъдат затворени за автомобили, така че хората да могат да използват това пространство за безопасно колоездене, разходки, почивка или бягане, смята той.


Полицията в Ню Йорк заяви, че е запознатa с увеличените скорости и е разположила допълнителни патрули. Данните от компанията за анализиране на трафика INRIX показват, че средната скорост в града е нараснала с 44% от 45 км/ч през април миналата година до 66 км/ч през този април.


Такива шофьори не мислят за себе си или за другите участници в движението. Това е напълно неприемливо. Трябва да признаем, че скоростта е най-големият фактор за фатални сблъсъци и сериозни сблъсъци, променящи живота.


Анди Кокс,

разследващ катастрофи към полицията в Лондон


В Лондон девет души загинаха при пътни сблъсъци през април, приблизително същия брой като изминали години, сочат данни на "Транспорт за Лондон", който оперира транспортната система на града. Няма официални данни за броя на всички катастрофи, но броят на загиналите остава стабилен, докато броят на изминатите километри в британската столица намалява с 69% от февруари до април, сочат данни на INRIX.


Лондонската полиция започна кампания в социалните мрежи с призиви да се шофира по-бавно.


Случаите на превишена скорост са нараснали със 187% в Лондон в сравнение със същия период преди година, казва Кокс, а "екстремните" превишения на разрешената скорост са се увеличили още повече - с 236%.


Катастрофите във Франция са спаднали от 4234 през април 2019 г. на 1099 през април тази година, което е 74% спад. През същия период смъртните случаи са намалели от 233 на 103, което е 56% спад. Въпреки общия спад на сблъсъците и жертвите смъртността след катастрофа е била 70% по-висока.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    От 2 месеца забелязвам, че масово се кара на средата на шосето там където няма маркировка. Където има маркировка - гумата до бялата линия.....и газ до ламарината....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  2. 2 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3744 Неутрално
  3. 3 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Да, започнах да карам много по-бързо! Всъщност, сега карам максимално бързо - за да се прибера по-бързо, за да не се заразя с ковиддеветнайсе! Бързам да си измия ръцете и да се дезинфекцирам! И всички така трябва да правят!

  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5198 Неутрално

    За България не е така.

  5. 5 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 717 Неутрално

    А Агенцията за пътна безопасност лапа по 2 милиона без да може да обясни за какво.
    Как се казва педала, който я измисли?

  6. 6 Профил на Ivanov
    Ivanov
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Изводът е очевиден : задеъстванията спасяват животи !!! За бога братя! Задръствайте !!!

    Поздрави!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5945 Неутрално

    До коментар [#5] от "jmf29537805":

    ++++ Две години лапаница и нищоправене. Герберастки ИМИТАТОРИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 728 Неутрално

    У нас това не е нещо н еобичайно. С пандемия или без все тая.

  9. 9 Профил на KaV
    KaV
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Ако и у нас са станали по-смъртоносни, то това е адски страшно като знам как стоят нещата по пронцип!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK