Нови правила за полетите в ЕС. Какво трябва да знаем

Нови правила за полетите в ЕС. Какво трябва да знаем

© Reuters



Какво трябва да знаем, ако ни предстои пътуване със самолет? Тук "Дойче веле" изброява по-важните правила и мерки, въведени от авиокомпании и летища в Европа.


Европа постепенно се отваря, на много места лятната ваканция вече започна, а това означава, че мнозина ще се решат на пътуване със самолет. Но какво трябва да знаем, ако ни предстои полет? Тук изброяваме по-важните правила и мерки, въведени от авиокомпании и летища в Европа.


Маските са задължителни - и в самолета, и на летището


Носенето на предпазни маски е задължително за всички пътници - както на летището, така и в самолета. Изключение се прави само за децата до 6 години, както и за хора, при които носенето на маска не се препоръчва от медицински съображения.




Друго важно изискване е маската да се сменя на всеки четири часа, а ръцете да се мият и дезинфекцират често. И тъй като предаването на багажа, проверките за сигурност и самият полет в повечето случаи отнемат повече от четири часа, пътниците трябва да разполагат и с втора маска за смяна.


Ръчният багаж


На повечето германски летища важи следното правило: само един ръчен багаж на човек. Това се прави с цел да се съкрати времето за проверка на багажа, което на свой ред намалява и риска от зараза.


При проверките пътниците са длъжни да спазват дистанция от най-малко 1.5 метра, което налага да бъдат отворени повече гишета за чекиране и проверка на документите и багажа.


Медицински контрол на летищата


На този етап летищата в Германия все още не са въвели задължително измерване на температурата, но и към момента са длъжни да разполагат с необходимото оборудване, за да могат при нужда да започнат да мерят температурата на всички пътници.


Отделните авиокомпании също си имат свои правила. Така например германската "Луфтханза" планира да предлага на пътниците си доброволен тест за коронавирус. На първо време услугата ще бъде въведена на летищата във Франкфурт на Майн и Мюнхен, като резултатите от теста ще са готови след четири часа. От авиокомпанията уточняват, че услугата ще се предлага основно на пътници, пътуващи за страни, които изискват актуален тест за зараза.


Рискът на борда на самолета


Да, на борда на самолета съществува риск от заразяване, но той не е висок, уверяват авиокомпаниите, пояснявайки, че в самолетите циркулацията на въздуха е от горе надолу. Това означава, че издишваният от пътниците въздух се просмуква към пода. "Рискът от въздушно-капкова зараза на борда на нашите самолети е толкова незначителен, колкото и в операционната на която и да било германска болница", четем на сайта на авиокомпания "Condor".


На друго мнение е ръководителят на хамбургския Институт за тропическа медицина Йонас Шмит-Ханазит. Според него риск съществува и при най-модерните системи за филтриране на въздуха. И колкото по-дълъг е полетът, толкова по-висок е рискът от заразяване, предупреждава вирусологът.


Празни седалки по средата?


Авиокомпаниите не са длъжни да оставят незаети средните седалки в самолетите. Превозвачът може да направи подобна подредба, но само ако броят на пътниците го позволява. С други думи, пътниците нямат право да изискват от авиокомпаниите да оставят средните седалки незаети.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ойроман
    ойроман
    Рейтинг: 58 Неутрално

    Tsvetozar Tomov
    21 June at 10:49
    ·
    Прочетох толкова глупости по повод така нареченото епидемиологично изследване в Пловдив, че не мога да се сдържа да не кажа няколко думи по въпроса.
    1. Авторите твърдят, че средно около 2% от населението се е срещало с COVID-19. Основанието? Установените хора с антитела в Пловдив са 1,08% от случайна извадка от домакинства, 3% от изследваните медицински лица и 4% от хората, пожелали да си направят изследване доброволно. 2% явно е някаква странна средна аритметична от трите групи. Само че това е съвършено произволно твърдение, защото само една от тези групи - на домакинствата - е възможно да приемем за представителна извадка, при това не за страната, а за Пловдив. Другите данни просто не могат да се екстраполират върху по-големи съвкупности, защото обхващат специфични групи.
    2. Колко са изследваните домакинства? Тествани са 553 души от 291 домакинства. Това означава, че зад 1,08% се крият 6 положителни проби. Вътрешногнездовата корелация вероятно е много висока, тъй като предаването на вируса от един на друг член на домакинствата е твърде вероятно. Не е изключено тези 6 случая да са от 3 домакинства или най-много 4. Не открих информация за това.
    3. Каква е максималната случайна грешка на данните от тази извадка със стандартната 95% гаранционна вероятност? Изчислявам по най-простия начин, игнорирайки маса фактори, които само биха увеличили грешката. И получавам 0,86%. Т.е., доверителният интервал на тези данни е между 0,22% и 1,94%. Кои фактори игнорирам - най-вече вътрешногнездовата корелация и процента отзовали се, който е под 53% - прекалено ниско, за да имаме каквито и да са сериозни претенции за представителност на информацията от това изследване.
    4. До тук разглеждам въпроса чисто статистически. Но не е лошо епидемиолозите да кажат и каква е специфичността на използваните тестове. Споменато е, че използваният метод е ELISA. От справката в Интернет, която се опитах да направя, срещнах публикации, че ELISA тестовете са с висока чувствителност и специфичност - над 98%. Но все пак да обърна внимание, че ако изследвате съвършено незаразена популация с тест със специфичност 98%, ще получите 2% положителни проби. После е въпрос само на развинтено въображение да екстраполирате тези данни върху България, Европа, света, вселената и всичко останало.
    5. Накратко, от информацията за това изследване, не може да се научи абсолютно нищо. Коментарите върху него се правят от хора, които нямат и елементарна представа за възможностите и ограниченията при оценката на параметри на базата на данни от извадкови изследвания.

  2. 2 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2955 Неутрално

    Това не е ново, но явно трябва да се повтаря!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  3. 3 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1426 Любопитно

    Пълни глупости:защо деца до 6 години са освободени,да не би те н,да не пренасят заразата ?!Кои са пък тези,при които "носенето на маска не се препоръчва от медицински съображения",ама напират,да летят? Те вероятно,по мед. съображения не пренасят ли заразата.
    Ето поради такива половинчати разпоредби,никой и то с право не ги взима насериозно.

  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5605 Неутрално

    Тези изисквания са публикувани от доста време и явно не са променени

  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5927 Любопитно

    В много отношения пътуването със самолет е много по безопасно от пътуването с автобус или влак...по отношение на вируса!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  6. 6 Профил на stanimirkou
    stanimirkou
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Докато свикнем с едните правила, се появяват нови. Това важи за всичко.

  7. 7 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Много съм доволен от последното ми пътуване с машина на Lufthansa , не усетих колко бързо стигнахме във Франкфурт ! !

  8. 8 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Нещо слабо информативна статия. Да не кажа клик бейт

    харпун
  9. 9 Профил на Мишо Петров
    Мишо Петров
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Мерки, които засягат пътниците са ок, мерки, които засягат авиокомпаниите са недопустими.
    Затова ще си сипвам всеки път като фалира някоя авиокомпания!

  10. 10 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1372 Весело

    Това за носенето на намордници си е идиотия, но ми се лети затова скоро с намордник на носа смело ще полетя.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  11. 11 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    Вече се тестват ново поколение филтриращи системи за въздух в затворени пространства. Важи с особена сила за самолети.

  12. 12 Профил на tall_ship
    tall_ship
    Рейтинг: 816 Неутрално

    "Авиокомпаниите не са длъжни да оставят незаети средните седалки в самолетите"
    Едното "Д" отпада по този начин......

    FILII MARIS SUMUS
  13. 13 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2098 Весело

    Ерго сЕди си дОма.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2604 Неутрално

    До коментар [#13] от "дедо Андро":

    Без да пътува човек е най-сигурно. На някои пбаче се налага. В тези случаи риска може да се намали донякъде с разумни мерки. Намалението на риска обаче не е 100%

  15. 15 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Пълни глупости:защо деца до 6 години са освободени,да не би те н,да не пренасят заразата ?!
    —цитат от коментар 3 на Sabbath


    Когато имате "деца до 6 години", ще разберете защо са освободени. Дотогава се опитвайте да се въздържате от решения относно децата на другите хора.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK