"Тесла" стана най-скъпият производител на коли в света, без да е отчела печалба

"Тесла" стана най-скъпият производител на коли в света, без да е отчела печалба

© Reuters



Тесла" (Tesla Inc) стана най-скъпият автомобилен производител, след като акциите й скочиха до рекордни високи стойности в сряда, а пазарната капитализация на компанията на Илон Мъск изпревари тази на бившия номер едно "Тойота".


Акциите на "Тесла" се повишиха с 5% при ранната сутрешна търговия до рекордните 1133 долара, повишавайки стойността на компанията до 209.47 млрд. долара - приблизително 6 млрд. долара повече, отколкото е оценката на "Тойота" според инвеститорите, предаде "Ройтерс".


Сега "Тесла" струва повече от утроената стойност на американските автомобилни производители "Дженъръл мотърс" и "Форд".




Поскъпването на акциите със 163% от началото на 2020 г. подчертава нарастващото доверие сред инвеститорите за бъдещето на електрическите превозни средства и превръщането на "Тесла" от нишов производител в световен лидер на пазара за по-чисти автомобили.


След няколко години загуби "Тесла" имаше много добър период след третото тримесечие на 2019 г. и изненада инвеститорите с редовните си доставки през първото тримесечие на 2020 г. въпреки избухването на епидемията от коронавирус.


Въпреки че никога не е реализирала печалба, анализатори вече предсказват, че компанията може да достигне оценка от над 1 трилион долара заради нарастващото търсене на електрически превозни средства.


Анализатори от борсовия брокер "Джефрис" заявиха пред в. "Гардиън", че пандемията може да ускори скоростта, с която светът приема по-чисти горива.


"Ние виждаме COVID-19 като ускорител на преминаването към електрически автомобили и възобновяеми енергийни източници и от страна на потребителитеq и от страна на политиците. "Тесла" води значително на конкурентите като продуктова гама, капацитет и технологии."


"Тесла" стана най-скъпият производител на коли в света, без да е отчела печалба

© Reuters


Очакванията са повишени и заради така наречената "батерия за един милион мили" с живот от 16 години, върху която работи китайската Catl и която се очаква да намали цената на електрическите превозни средства.


"Тойота", един от най-печелившите автомобилни производители в света, продаде 10.46 милиона автомобила през финансовата 2019 г. и отчете нетни приходи от приблизително 281.20 милиарда долара през това време.


За сравнениеq "Тесла" приключи 2019 г. с 24.6 милиарда долара приходи, като достави 367 200 автомобила миналата година. Изпълнителният директор Илон Мъск в миналото е кdзвал, че "Тесла" ще достави поне 500 000 превозни средства през 2020 г.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (243)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    Баси и балона, просто не мога да повярвам!? Гърмежа ще е оглушителен.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  2. 2 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Цената на Тесла е толкова висока не просто защото са автомобилостроител, а защото се възприемат като високо технологична компания

  3. 3 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    Баси и балона, просто не мога да повярвам!? Гърмежа ще е оглушителен.
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf


    Да, пример за класически балон, продавач на надежди.

  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    На първата снимка. Има един старичък модел на Мерцедес на който вратите се отварят по същият начин...

    Електрическите автомобили в най-добрият случай ще се купуват от някои богаташи и хипстъри.
    Мъск няма да е на загуба с "Тесла"-та,но ще продава в тесен сегмент.

    При нас един си е купил хибрид на Тойота. От слуховете които чувам,кара го само на бензин.

  5. 5 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Така е, когато покажеш, че можеш да изстрелваш ракети в космоса хората започват някакси да ти вярват повече :)
    Пожелавам му успех на Мъск.

    А за нихилиците бих казал, да погледнат историята на Хенри Форд и как е нямало да успее въпреки, че не бил кой знае колко образован.

  6. 6 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    "Акциите на "Тесла" се повишиха с 5% при ранната сутрешна търговия до рекордните 1 133 долара, повишавайки стойността на компанията до 209.47 млрд. долара - приблизително 6 млрд. долара повече, отколкото е оценката на "Тойота" ......За сравнение "Тесла" приключи 2019 г. с 24.6 милиарда долара приходи, като достави 367 200 автомобила."

    Ми да продадат акциите и да купят злато! Иначе е ясно, че перспективата е невзрачна.

  7. 7 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До 10 г прехвалените немски “премиум” марки ще са вече в историята , помнете ми думата..: ))

    Freedom of speech
  8. 8 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#4] от "deaf":

    ти да не пишеш от 1980 :) :) :) бек то дъ фючър

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  9. 9 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Очакванията са повишени и заради така наречената "батерия за един милион мили" с живот от 16 години, върху която работи китайската Catl и която се очаква да намали цената на електрическите превозни средства.
    ***

    Е бива ли такава компонента от автомобила да се държи от китайци? Тюх значи...

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3221 Неутрално

    До коментар [#4] от "deaf":

    За да караш икономично хибриден модел, трябва да имаш железни нерви. Като го настъпваш, гори колкото всяка една друга кола. Силата на хибридите е на градско и къси или средни разстояния. Но, като се замисля... Повечето ни каране е такова, на къси и средни разстояния.

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 1155 Неутрално



    Тия за два месеца напечатиха $ 2 трилиона и всичките отидоха в ръцете на мошениците от Уолстрийт . Очаквам след още два месеца цените на всички акции отново да се удвоят .
    Цялата тая афера няма да свърши добре .



  12. 12 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    с мотористие ще е голям проблем, ще трябва да им слагат яки тонколони да пърдят

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  13. 13 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    може и с кречетало, някои деца си слагаха парче пластмаса да дрънчи по спиците :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  14. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3221 Неутрално

    До коментар [#9] от "diegos":

    Пише, че се очаква... Ама колко време ще се очаква, не се знае. Може и да се очаква, точно и заради повишението на цената. ;)

    Бивш tww09306483.
  15. 15 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1151 Весело

    Мдаа, Мъск е велик и го доказва всеки Божий ден. Един единствен човек направи смешни цели нации, лежащи на стари лаври. Руснаците потънаха заради ракетите му, немците - заради колите. А тук из форума разни гадатели баят ли баят против Мъск вече доста години, ама файда няма. Та така, Мъсковия керван си върви, евалата му на пича...

  16. 16 Профил на Avalon Blackmore
    Avalon Blackmore
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    На един туит разстояние 😂

    олекна ми на душата, возвисих ся!
  17. 17 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petleshev": След като сте се замислил сте стигнал до правилния извод,за това са и хибридите(особено plug in),повечето за градско! Като ударим чертата общо,са доста по икономични!

  18. 18 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#9] от "diegos":

    китайците направиха голям пробив в сегмента на батериите и смъкнаха цената . теслата и другите производители не могат да понижат цената , а гаранцията на батерията е малка и подмяната й струват почти колкото колата . да не говорим , че у ойропа инфраструктурата за зареждане не е безплатна , вдигат цените на зарядката на киловат и една зарядка излиза колкото резервоар биндзин.

    https://electrek.co/2020/01/17/ionity-increases-electric-vehicle-charging-prices-500-percent-january-31/

  19. 19 Профил на pilgrim
    pilgrim
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Ще има Теранос 2, но кога ще е...

  20. 20 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1150 Весело

    До коментар [#4] от "deaf":


    И защо решихте че ел автомобилите ще се купуват само от богатите? Кои са богатите?

  21. 21 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3078 Неутрално

    има един чичо в youtube - jack rickard, който обича да разглобява тесли и батериите им. ако се загледа човек, горе долу ще схване, колко напред са теслите спрямо конкурентите. иначе на мен са ми грозни с тия големи телевизори вътре и дизайн от детска книжка от 80те

  22. 22 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#10] от "Petleshev": След като сте се замислил сте стигнал до правилния извод,за това са и хибридите(особено plug in),повечето за градско! Като ударим чертата общо,са доста по икономични!
    —цитат от коментар 17 на angeles


    По-икономични от дизел, произведен същата година?

  23. 23 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Нещо не е наред тука.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  24. 24 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    До коментар [#3] от "galapagas":

    Не, просто новата технология измества старата. При въвеждането на ДВГ началото на 20ти век, се е смятало че бензинът е доста по-екологичен в сравнение с биологичните отпадъци от коне магарета и прочие чифтокопитни. Така до момента в който ще се чудим какво да ги правим тези батерии и не се намери по-новата технология.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  25. 25 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#4] от "deaf":И защо решихте че ел автомобилите ще се купуват само от богатите? Кои са богатите?
    —цитат от коментар 20 на angeles



    До коментар [#20] от "angeles":

    Исках да кажа богатите сноби и парвенюта.

    За всеки човек за когото автомобилите са страст,няма да седне в "електричка"...

  26. 26 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2209 Любопитно

    у ойропа инфраструктурата за зареждане не е безплатна , вдигат цените на зарядката на киловат и една зарядка излиза колкото резервоар биндзин.
    —цитат от коментар 18 на pavur


    И защо трябва да вдигат цените на киловат? За да накарат европейците да си купуват повече петрол за да замърсяват въздуха?

  27. 27 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#19] от "pilgrim":

    Лъжкинята основала Теранос никога не е имала реален продукт, само големи обещания. Колите на Мъск са си съвсем релни.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  28. 28 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2209 Весело

    За всеки човек за когото автомобилите са страст,няма да седне в "електричка"...
    —цитат от коментар 25 на deaf


    Много Ви е остарял стереотипа за това какво значи страст към автомобилите... Тя вече от години не се измерва с децибелите на двигателя и миризмата зад ауспуха...

  29. 29 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#20] от "angeles":

    чист електрокар , без хибридите все още е доста скъп за масовия шофер . пежота , тойоти у нас почват от педесе бона нагоре и имат гаранция на батерията максимум осем години .подмяната на батеритя е скъпа и на практика-безмислена. мъск не успя да смъкне цената на тесла 3 под 38000 дойлера , въпреки дотациите от държавата . затуй теслата още се води ''уийлс фор дъ рич''. китайците направо ше издухат и тесли и тойоти откъм цена , както и качество на батериите

  30. 30 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Луда работа. Хората продължават да плащат ирационално ма база някакви хипотетично очаквания. После се чудим защо света полудява...

    Модератора е неадекватен!
  31. 31 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1488 Весело

    До коментар [#25] от "deaf":

    Да, защото е много противно електричката Модел3 да те изстреля до 100 за под 4 сек. и това може да се харесва само на човек, за когото автомобилите не са страст. Всеобщо известно е, че страстните любители на автомобилизма си падат по МПС, които постигат същото за два пъти повече време.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  32. 32 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#28] от "plamen_b":

    инфраструктурата за зарядка на електроколите трябва да се подържа , нали? някой го прави , естествено срещу заплащане и печалба . докато държавата не почне да стимулира ползването на електрички чрез дотации , цените ше се вдигат . народа масово ше кара ДВГ коли , докато не ги забранят тотално .

  33. 33 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#30] от "Ivan_":

    а ти си купуваш акции само на базата на стари резултати :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  34. 34 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3598 Весело

    До коментар [#20] от "angeles":

    Ха ха......това е статията на отчаянието.....а коментар 4 е самата истина......
    Цената е толкова смешна че избива на смях.....
    На скоро приказвах с един арендатор......
    Човека беше категоричен......че трябва да си най големия будала за да си купиш (например) 10 такива автомобила.....
    Много по рентабилно е да си купиш около 100 със същите пари

    Bukalemun
  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#15] от "geordgeo":

    Горките немци...

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#21] от "karatista":

    Колко са мапред Тесла всъщност бо ли но казал каро бизнес и каро технологии...

    Модератора е неадекватен!
  37. 37 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2209 Разстроено

    Докато у нас най-"успялите" осъзнават, че "в България назначенията и въобще нищо не се случва по нормалния начин", други водят света напред. Това е разликата между олигарх и бизнесмен!

    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2020/07/02/4086086_dobro_utro_bos_-_plamen_bobokov_pokaza_esemesi_s/

  38. 38 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 842 Неутрално
  39. 39 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    До коментар [#31] от "Darulio":

    Общо взето "електричката" ускорява в началото с две-три секунди по-бързо в сравнение с кола с ДВГ,но след двеста метра,ДВГ-то я изпреварва.

  40. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3598 Весело

    До коментар [#30] от "Ivan_":

    Луда работа. Хората продължават да плащат ирационално ма база някакви хипотетично очаквания. После се чудим защо света полудява...
    =========
    Не се сърди.....но такава ви е системата......
    Западна, експлоатационна и акти хуманна....

    Bukalemun
  41. 41 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    трагедия за българина, никога няма да има елктричка втора употреба на 7-8 години за 10 бона или трета употреба на 15 години за под 2000 :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  42. 42 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3383 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    "Баси и балона, просто не мога да повярвам!? Гърмежа ще е оглушителен."
    ===============
    Тесла е американско Кремиковци. Докато го подпират, няма да гръмне. Ако не го подпираха, щяхме да говорим в минало време.

    Еретик
  43. 43 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Купуват пазара, явно.
    Типично за капитализъм стихийно презадоволяване.

    При социализма Москвич можеха да купят само заслужили борци,
    на народни цени. С доволно търпение, родна валута

    ""Тесла" стана най-скъпият производител на коли в света,
    без да е отчела печалба"

  44. 44 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#38] от "moreee":

    как са акциите на АЗЛК

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  45. 45 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    Както вече много пъти съм писал, ако електричките бяха перспективни, нямаше да има други.

  46. 46 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#45] от "Judjuk":

    всички знаем, че колата на бъдещето е лада

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  47. 47 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#4] от "deaf":

    Ти изобщо интересувал ли си се какво значи хибрид и каква е идея на хибридната кола ?

    Айде ще те светнем, хибрида основно се движи на бензин или дизел. Електрическият му мотор се ползва при потегляне и извършване на къси маневри. Идеята е, че основната консумация на гориво е при тези 2 момента и с електрическият двигател се намалява този разход.

  48. 48 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#25] от "deaf":Да, защото е много противно електричката Модел3 да те изстреля до 100 за под 4 сек. и това може да се харесва само на човек, за когото автомобилите не са страст. Всеобщо известно е, че страстните любители на автомобилизма си падат по МПС, които постигат същото за два пъти повече време.
    —цитат от коментар 31 на Darulio


    Не е само ускорението. На Теслите центъра не тежестта е много по ниско отколкото на нормалните автомобили. Няма висок метален двигател отгоре и отпред. А тежестта на батерията е ниско долу. това позволява да влизаш в завоите с висока скорост, като картинг. Като добавиш и автопилота, който непрекъснато се ъпгреидва безплатно он-лайн и става нещо изключително ......................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  49. 49 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3221 Неутрално

    До коментар [#39] от "deaf":

    Електричките са много добри на ускорение. Обаче бързото ускорение и поддържането на висока скорост буквално им изпива батерията.

    Бивш tww09306483.
  50. 50 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#9] от "diegos":китайците направиха голям пробив в сегмента на батериите и смъкнаха цената . теслата и другите производители не могат да понижат цената , а гаранцията на батерията е малка и подмяната й струват почти колкото колата . да не говорим , че у ойропа инфраструктурата за зареждане не е безплатна , вдигат цените на зарядката на киловат и една зарядка излиза колкото резервоар биндзин.https://electrek.co/2020/01/17/ionity-increases-electric-vehicle-charging-prices-500-percent-january-31/
    —цитат от коментар 18 на pavur


    Добре ще е да четеш малко повече и по подробно, не само заглавието. И да се запознаеш по-добре с начина на експлоатация и обслужване на електромобилите, преди да пишеш небивалици. Като стигнеш с дизела от София до Виена €55, се Обади...

    Think different!
  51. 51 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    трагедия за българина, никога няма да има елктричка втора употреба на 7-8 години за 10 бона или трета употреба на 15 години за под 2000 :)
    —цитат от коментар 41 на GMO VACCINES CHEMICALS



    До коментар [#46] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Животът на акумулатора на "електричка" е към десет години. И струва майка си и баща си. Какъв е смисълът да купуваш "електричка" на 7-8 години?!

  52. 52 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1010 Любопитно

    Ей това е голяма част от съвременната икономика - виртуални пари във виртуални пространства, пълни с виртуални надежди, очаквания и чисти фантазии.
    Затова като дойде някоя реална изненада като ковида, внезапно в най-развитите държави няма кой да произведе елементарни неща като маски и ръкавици и всички търчат в Китай, при фирми с нулева "пазарна капитализация".
    Нещо генерално не е наред, дано не съм жив да видя как ще изгърми......

    Знанието е сила, информацията - власт
  53. 53 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2209 Весело

    Общо взето "електричката" ускорява в началото с две-три секунди по-бързо в сравнение с кола с ДВГ,но след двеста метра,ДВГ-то я изпреварва.
    —цитат от коментар 39 на deaf


    Model S P100D още през 2016 г. ускоряваше до 100 км/ч за 2.5 сек. Само 2 модела автомобили с ДВГ могат да го правят - LaFerrari и Porsche 918 Spyder. И двете са произвеждани в ограничени серии и струват повече от милион долара. В момента не се произвеждат...

  54. 54 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 809 Весело

    Като чета, виждам, че повечето от коментиращите имат мислене от двадесети век (и то по-скоро от средата, отколкото от края му ;)

    За онези, които се хващат на това, че компанията все още няма големи печалби, мога да ги осветля, че за своите 30-тина години съществуване Амазон съвсем съзнателно беше на загуба първите 20-тина години, но движението на акциите през цялото време разкриваше, че хората и инвеститорите, които разбират от икономика, умеят да виждат добре в бъдещето, а нямат обикновено балканско-бакалийско мислене...

    Мъск не е човек, чиято основна цел в живота е да спечели много пари и да ги сложи в джоба си (за който не е чел поне една от книгите, написани за него) - всяка генерирана печалба той веднага влага - я в увеличаване броя на зарядните станции на Тесла по света, я в генериране на зелена енергия (соларСити), с която да ги захранва, я в транспорт от следващия век (т. нар. хиперлууп-тунели).

  55. 55 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 416 Весело

    До коментар [#49] от "Petleshev":

    Щото при ДВГ е обратното... Започва да се увеличава горивото в резервоара...

  56. 56 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2209 Весело

    Тесла е американско Кремиковци. Докато го подпират, няма да гръмне. Ако не го подпираха, щяхме да говорим в минало време.
    —цитат от коментар 42 на Костадин Иванов


    Подпират го инвеститорите- със собствените си пари... И до сега това им носи огромна печалба!

  57. 57 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#51] от "deaf":

    ми аз кво викам

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  58. 58 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Ей това е голяма част от съвременната икономика - виртуални пари във виртуални пространства, пълни с виртуални надежди, очаквания и чисти фантазии.Затова като дойде някоя реална изненада като ковида, внезапно в най-развитите държави няма кой да произведе елементарни неща като маски и ръкавици и всички търчат в Китай, при фирми с нулева "пазарна капитализация".Нещо генерално не е наред, дано не съм жив да видя как ще изгърми......
    —цитат от коментар 52 на pag


    Напротив. Всичко си е съвсем нормално. Най-простото нещо е да произвеждаш, маски ръкавици и защитни облекла. Правят го дори десетки български фирми. Това е производство с много ниска добавена стойност и си е съвсем нормално да ги произвеждат бедните китайци. Един германец или американец взима 10 пъти по-висока заплата. Решението е елементарно. Ще направят няколко завода в развитите държави, които са консервирани и ще ги поскат само когато недай си боже дойде поредната пандемия

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  59. 59 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1010 Весело

    До коментар [#25] от "deaf":Да, защото е много противно електричката Модел3 да те изстреля до 100 за под 4 сек. и това може да се харесва само на човек, за когото автомобилите не са страст. Всеобщо известно е, че страстните любители на автомобилизма си падат по МПС, които постигат същото за два пъти повече време.
    —цитат от коментар 31 на Darulio


    Абе приятно е, ама има една малка подробност - тия ускорения изискват мощност по 700-800 кВт и нагоре.
    10 максимални ускорения от 0 до 150 и батерията ще е празна, но няма да можете и толкова да направите, защото ще прегрее още след третото и компа ще ограничи мощността.
    Та, има някои нюанси.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  60. 60 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    Сега се сетих и нещо друго. След като акумулатора на "електричката" има живот само десет години,това означава,че НЯМА да има електрически автомобили втора употреба! На практика на всеки десет години ще трябва да си купуваш нова ел.кола,тъй като нов акумулатор струва колкото самата ел.кола! Само тази причина е достатъчна за да се разбере,че ел.автомобилите нямат бъдеще...

  61. 61 Профил на gwe49620445
    gwe49620445
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Tesla е марката с най-ниско качество на автомобилите

    Ј.D. Роwеr пyблиĸyвa peдoвнoтo cи гoдишнo изcлeдвaнe нa ĸaчecтвoтo нa нoвитe aвтoмoбили и нoвинитe зa Теѕlа ca yжacни: ĸoмпaниятa ce нapeждa пocлeднa cpeд 32 aвтoмoбилни мapĸи, yчacтвaли в изcлeдвaнeтo, пишe СNN.

    Изcлeдвaнeтo, ĸoeтo ce пpoвeждa зa 34-тa пopeднa гoдинa в CAЩ, измepвa ĸaчecтвoтo нa aвтoмoбилитe в пъpвитe 90 дни oт живoтa им. Oт нeгo cтaвa яcнo, чe мoдeлитe нa Теѕlа "cтpaдaт" oт 250 пpoблeмa нa 100 aвтoмoбилa - знaчитeлнo пoвeчe oт cpeднитe зa индycтpиятa 166 пpoблeмa, cпopeд Ј.D. Роwеr.

    Toвa e пъpвият път, в ĸoйтo Теѕlа влизa в изcлeдвaнeтo. Oт Ј.D. Роwеr пoдчepтaвaт, чe пocлeднoтo мяcтo зa ĸoмпaниятa нe e oфициaлнo, тъй ĸaтo тя нe пoĸpивa вcичĸи ĸpитepии нa изcлeдвaнeтo. Haпpимep, ĸoмпaниятa нa Илън Mъcĸ нe e paзpeшилa пpoyчвaния във вcичĸи 15 щaтa, в ĸoитo изcлeдвaнeтo ce пpoвeждa.

    Теѕlа oтĸaзвa ĸoмeнтap.

    Dоdgе и Кіа ce нapeждaт cpeд тeзи c нaй-мaлĸo пpoблeми - 136 нa 100 aвтoмoбилa. Ha дънoтo, ocвeн Теѕlа, ca Vоlvо (210 пpoблeмa), Аudі (225 пpoблeмa) и Lаnd Rоvеr (228).

    Πpoблeмитe нa Теѕlа пpи ĸaчecтвoтo нa aвтoмoбилитe нe ca oтcĸopo, a пpeз 2019 г. Соnѕumеr Rероrtѕ пpизoвa дa нe бъдaт ĸyпyвaни Моdеl Ѕ зapaди пpoблeми c нaдeжднocттa.

    https://money.bg/auto/tesla-e-markata-s-nay-nisko-kachestvo-na-avtomobilite.html

  62. 62 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1488 Весело

    До коментар [#51] от "deaf":

    Животът на "акумулатора" на тесла 3 е къде 500 хил. км. Животът на МПС с ДВГ е по-къс.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  63. 63 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#50] от "Indiana Jones":

    пише , дека за 80 киловата трябва да кихаш около 63 еврака с ауди-трон и минаваш около 160 мили с една зарядка .

  64. 64 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Направи минвпечатление и нашият принос към света- мастика пещера с голите цици насред статията

  65. 65 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#58] от "iak":

    След саморазпадането на Сесесерето, запда съвсем му отпусна края и реши, че е достатъчно да се застраховаш, а не да си подготвен

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  66. 66 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#59] от "pag":

    Ти да не си авто- пилот? Тук става дума за нормална употреба. Кога ще ти се наложи да правиш 50-60 такива ускорения едно след друго? Щото за 10 ускорения нищо няма да и стане на батерията. И бензиновите двигатели на формула едно ги изхвърлят след всяко състезание, защото не стават за нищо ................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  67. 67 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2209 Разстроено

    инфраструктурата за зарядка на електроколите трябва да се подържа , нали? някой го прави , естествено срещу заплащане и печалба . докато държавата не почне да стимулира ползването на електрички чрез дотации , цените ше се вдигат .
    —цитат от коментар 32 на pavur


    Нормалните държави отдавна стимулират използването на електромобили- чрез данъчни облекчения или изграждане на инфраструктура. Само у нас стимулират кръчмите...

  68. 68 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Сега се сетих и нещо друго. След като акумулатора на "електричката" има живот само десет години,това означава,че НЯМА да има електрически автомобили втора употреба! На практика на всеки десет години ще трябва да си купуваш нова ел.кола,тъй като нов акумулатор струва колкото самата ел.кола! Само тази причина е достатъчна за да се разбере,че ел.автомобилите нямат бъдеще...
    —цитат от коментар 60 на deaf


    Не си разбрал. Гаранцията на батериите е 10 години. Подобна гаранция има всеки дизелов или бензинов автомобил. Просто на десетата година батерията ще е изтощена до някаква степен. Ако я изтощиш до край на деветата година - ти я подменят безплатно...........

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  69. 69 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3078 Неутрално

    До коментар [#21] от "karatista":Колко са мапред Тесла всъщност бо ли но казал каро бизнес и каро технологии...
    —цитат от коментар 36 на Ivan_


    ами гледай там чичото и си прави изводите

  70. 70 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#67] от "plamen_b":

    квито и облекчения да правят , цените на електричките не са по джоба на повечето пейзани . тва е гъзария за тях . в Япония например , стимулират населението да ползва обществения транспорт , като най-сигурен и бърз. японското ЖП е най-добре организираното в целия сват .и е държавно на повече от 70 % . шинкансена е като самолет .

  71. 71 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#5] от "slon":

    Тесла днес е онова, което е бил Форд преди 115 години.
    Докато Форд произвеждат транспортните средства на бъдещето, останалите произвеждат каруци. Сега Тесла, произвеждат транспортните средства на бъдещето, а останалите - на миналото.

  72. 72 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    В България трябва да се забранят автомобили над 100 коня и над тон защото пумиярите нацивилизовани продължават да светкат къси дълги на магистралата и шофират като задници. Матриала ни е такъв.

  73. 73 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Абсолютен парадокс на САЩ. Тесла обаче не само са под нивото за качество, а са на дъното. Вижте последната класация на Джей Ди Пауър

  74. 74 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Мдаа, Мъск е велик и го доказва всеки Божий ден. Един единствен човек направи смешни цели нации, лежащи на стари лаври. Руснаците потънаха заради ракетите му, немците - заради колите. А тук из форума разни гадатели баят ли баят против Мъск вече доста години, ама файда няма. Та така, Мъсковия керван си върви, евалата му на пича...
    —цитат от коментар 15 на geordgeo


    Ти хубаво хвалиш Мъск, има за какво. Ама да не забравяме, че самия той каза, че акциите на Тесла са надценени, и то когато бяха около 800 долара за акция. Сега доближиха 1200 долара. Пуснатата печатница в САЩ (уж да помогне на бедните) всъщност изсипа парите на борсите и в ръцете на богатите (дотук 3-4 трилиона, ще има още). И докато реалната икономика е полу-умряла, борсите са на невидими висоти в историята и акциите се търгуват при рекодни съотношение Р/Е. Този огромен балон няма да свърши добре, а накрая сметката пак ще платят бедните и средната класа.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  75. 75 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2209 Весело

    Tesla е марката с най-ниско качество на автомобилитеЈ.D. Роwеr пyблиĸyвa peдoвнoтo cи гoдишнo изcлeдвaнe нa ĸaчecтвoтo нa нoвитe aвтoмoбили и нoвинитe зa Теѕlа ca yжacни... Πpoблeмитe нa Теѕlа пpи ĸaчecтвoтo нa aвтoмoбилитe нe ca oтcĸopo, a пpeз 2019 г. Соnѕumеr Rероrtѕ пpизoвa дa нe бъдaт ĸyпyвaни Моdеl Ѕ зapaди пpoблeми c нaдeжднocттa.https://money.bg/auto/tesla-e-markata-s-nay-nisko-kachestvo-na-avtomobilite.html
    —цитат от коментар 61 на gwe49620445


    А ето статията на Consumer Reports от ноември 2019 г.:

    https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/tesla-model-3-model-s-regain-consumer-reports-recommendation/

    Tesla Model 3 and Model S Regain a Consumer Reports Recommendation
    Improved reliability scores enable CR to recommend the two models after previous downgrades

    The Model 3 is now the fifth most reliable out of 12 luxury compact cars in CR’s ratings of predicted new-car reliability, just below the Audi A3 and above the Acura TLX and Mercedes-Benz C-Class. The Model S is the second-most reliable out of four ultra-luxury cars, just below the Genesis G90. It’s predicted to be more reliable than either the Mercedes-Benz S-Class or the Lexus LS.

    Ще оставя за Вас удоволствието да преведете горното на български:

    https://translate.google.com/

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 416 Весело

    Заглавието е леко подвеждащо... Тесла е излизала няколко тримесечия на печалба.
    Aко това излезе печалба, ще бъде включена в S&P 500.

  78. 78 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    Е бива ли такава компонента от автомобила да се държи от китайци? Тюх значи...
    —цитат от коментар 9 на diegos


    Оранжевия като наложи санкции на китайските компании, произвеждащи батерии, с цел батериите да се правят в щатите и познай къде ще отидат акциите на Теслата... Свободен пазар му казват на това.

  79. 79 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Балона се надува, надува, надува....До кога?

  80. 80 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 940 Весело

    Както казват американците: Като си толкова отворен , заложи си парите зад думите/твърденията. Като според някои от форумните разбирачи - Тесла е балон могат да заложат на това и при спукването ще спечелят милиони. Аз лично не ги съветвам. Много големи имена изгоряха изгоряха с милиарди защото залагаха срещу Тесла :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  81. 81 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#71] от "vhv":

    именно, ford не са нито единственат нито най-любома марка автомобили по света :)
    но конните впрягове ги няма. Та Тесала или не, бензиновите автомобили са следващите...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  82. 82 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#23] от "ck2013":

    Всичко си е съвсем наред. Има ммого свободни пари, има и много хора коото ме знаят какво да правят за да печелят пари. Събираш фи двете и получаваш капитализацията на тесла. Единственото сигурно мещо е, че Муск явно е добър в правенето на пари...

    Модератора е неадекватен!
  83. 83 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Както казват американците: Като си толкова отворен , заложи си парите зад думите/твърденията. Като според някои от форумните разбирачи - Тесла е балон могат да заложат на това и при спукването ще спечелят милиони. Аз лично не ги съветвам. Много големи имена изгоряха изгоряха с милиарди защото залагаха срещу Тесла :)
    —цитат от коментар 80 на iak


    В момента въобще не се случва това. Те и акциите на фалиралите Херц стигнаха до 6$ парчето. Докато се печатат трилиони и се изсипват на борсата, акциите ще вървят само нагоре. Та дори и такива на фалирали компании. Но рано или късно печатницата ще спре и тогава ще дойде интересното.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  84. 84 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    Като стигнеш с дизела от София до Виена €55, се Обади...
    —цитат от коментар 50 на Indiana Jones


    Че с кой дизел няма да минеш 1000 км магистрали с 58 литра? И ще имаш още 20-30 000 лв. свободни.

  85. 85 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#4] от "deaf":За да караш икономично хибриден модел, трябва да имаш железни нерви. Като го настъпваш, гори колкото всяка една друга кола. Силата на хибридите е на градско и къси или средни разстояния. Но, като се замисля... Повечето ни каране е такова, на къси и средни разстояния.
    —цитат от коментар 10 на Petleshev


    Аз карам хибрид (не е плъгин). Среден разход 4,3 през лятото - смесено градско и междуградско без да се замислям как карам, но не съм и от съзтезателите. Ако се старая съм стигал и до 3.9, колкото е по документи. Автотмобила е 150 к.с. със двата мотора общо.
    Зимата стига до 5 и отгоре защото двигателя работи по-дълго заради парното.
    Нормален автомобил с такава мощност и бензин започва с разход 7 в най-добрия случай.

  86. 86 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4068 Весело

    Важното е, че теслите стават за изстрелване в космоса.

  87. 87 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 416 Весело

    До коментар [#78] от "Лео":

    И това за батериите е подвеждаща информация в статията.
    Китайците ще правят батериите за китайската гигафабрика. Корейци и японци също ще доставят батерии.
    Тесла и сега си прави батериите в Невада. Заедно с Панасоник.
    В Калифорния вече се строи цех, вероятно, за експериментално производство на батерии - т. н. проект "Роудранър".

  88. 88 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#29] от "pavur":

    Какво значи ще, те отдавна са ги издухали. Има д коли китайски за 1000 золара има и за 10 биляди долара, отделно и рено като пуснат е дачия за 20 хиляди евро и пазарът ти е готов, да видим тогава ще успее ли тесла да стигне трилион капатилиза ия. Интерсно ще е по е...

    Модератора е неадекватен!
  89. 89 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    Нормалните държави отдавна стимулират използването на електромобили- чрез данъчни облекчения или изграждане на инфраструктура. Само у нас стимулират кръчмите...
    —цитат от коментар 67 на plamen_b


    Представям си как в половин Европа хората си зареждат електричките всяка вечер пред блока... Това е кола за хора с гаражи или поне лично паркомясто. Американският стил на живот и транспорт е коренно различен от този в Европа и други, също платежоспособни, части на света.

  90. 90 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#33] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Малко ти е издишаща логиката. Като инвестираш го правиш понеже очакваш резултат във формата на кинти. Та да инвестираш на база резултат, получен ако го наричаш стар добре нека да е стар. Това което наблюдаваме при Тесла е, че инвестират въпреки старият резултат, който е точно птркчаш подпбна инвестиция. Та и затова пкша че инвестират в бъдещ резултат, лошо няма техни са си пафите...

    Модератора е неадекватен!
  91. 91 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Пазарите са полудели.... Не знам какви ги мислят инвеститорите в Тесла ама европейските производители като решат да влязат в сегмента както си трябва и Тесла най много да продава брандирани сувенири за спомен , че ги е имало някога.

  92. 92 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#60] от "deaf":

    Този проблем е малък и лесно решим......
    А статията е поръчкова и с разузнавателна цел.......как мислят хората......
    Ако погледнеш историята на автомобилостроенето......там е ясно обяснено......
    Още преди 110 години.... Форт е създал електрически прототип.....със завидните тогава 90 км/час....но империалистическата алчност е надделяла над научния просперитет......
    Били запланувани две световни войни......целта на които е била парцелирането на бъдещия свят......така наречения глобализъм......който в същото време в момента се рони пред очите ни......чупят се паметници, оплюват се ценности....и т.н....

    Bukalemun
  93. 93 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#50] от "Indiana Jones":

    Той човека е чел май, та като можеш в една великобритания да се движиш с е автомобил за посоченитемот теб пари, ти ела се обади. Въпросът в Европа е мъка, или чалаш ззраво за безплатни или евтини зареждания или се изръсваш за бързо и скъпо. Защо няма толкова е колинтук мислиш.

    Модератора е неадекватен!
  94. 94 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 949 Любопитно

    [quote#51:"deaf"][/quote]Животът на акумулатора на "електричка" е към десет години. И струва майка си и баща си. Какъв е смисълът да купуваш "електричка" на 7-8 години?!

    Глупости.При Тесла е на мили и или години,и са доста повече вече.Като на батерията и падне капацитета я ползваш още 20 години като пауър банк в гаража,да я пълнят соларите.Понял?И си я ползваш за домакински нужди.

  95. 95 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#83] от "rumen_s":

    Фалират по класическата схема на Енрон - превръщат пасивите в акции и ги пускат на борсата . Така фалира Intelsat. Да имаш над педесе сателита и да доставяш нет на най - големите пасажерски оператори и нефтени платформи и да банкрутираш от алчност е класика в жанра. Всичко е фалшиво и надуто. С един туит или изпушване на цигара ганджа в ефира на радиото ,ти такова мамата на акциите на борсата. Голям майтап.

  96. 96 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#89] от "Лео":

    а осветление пред блока имате ли? сигурно и контакт може да се уреди ако всички са на ток :) Е у нас с паркиране по тротоари и зелени площи ще е проблем, най-накрая...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  97. 97 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1621 Любопитно

    Ние виждаме COVID-19 като ускорител на преминаването към електрически автомобили и възобновяеми енергийни източници и от страна на потребителите
    —цитат от коментар 0 на група брокери


    Ето значи кой е пуснал вируса.

  98. 98 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2209 Весело

    Луда работа. Хората продължават да плащат ирационално ма база някакви хипотетично очаквания.
    —цитат от коментар 30 на Ivan_


    Прав сте наполовина. Всяка инвестиция е заплащане на база някакви хипотетично очаквания. Дали е рационално или не показва бъдещето. В случая, инвестиралите в акции на Тесла се оказва, че са постъпили съвсем рационално. С повечето инвестиции е така, защото фондовите индекси с годините растат, дори да има тук-таме спад.

    Със сигурност е ирационално да се купуват билетчета от Националнара лотария...Луда работа!

  99. 99 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 416 Весело

    До коментар [#88] от "Ivan_":

    Рено и сега имат Зое за 58 000 лв без екстри. Ама, как да го сравниш с кой да е модел на Тесла?
    За тесните европейски улици е идеално... като втора кола.
    В момента най-адекватният е-автомобил, след тези на Тесла, е Киа еНиро. Цената му започва от 77 000 лв...
    Най-евтината Тесла в Румъния е 79 000 лв. Е, как да не избереш Теслата?!

    Освен това изтекоха данни, че поне в Китай Модел 3 е с 30% маргин...
    Познай, дали няма да могат свалят цените, ако конкуренцията им намали много продажбите.

  100. 100 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    До коментар [#45] от "Judjuk":всички знаем, че колата на бъдещето е лада
    —цитат от коментар 46 на GMO VACCINES CHEMICALS



    В статията сравняват с Тойота. Ма чукша не читател, он писател.
    Що се отнася до Ладата, тя превъзхожда всичко от нейния клас, произведено от западната ширпотреба.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK