
© Reuters
Гугъл" е попречила на плановете на европейските медийни компании за блокиране на събирането на данни за техните читатели в опит да се намали доминацията на технологичния гигант в онлайн рекламата, предаде "Ройтерс", позовавайки се на участници в преговорите.
Издателите очакваха да използват мерките за поверителност на данните, които влизат в сила на 15 август, за да не позволят на "Гъгул" да съхранява информация за читателите. Този преференциален достъп до данните позволява на компанията да доминира пазара, изпълнен с рекламодатели, гладни за информация за таргетиране на потенциални клиенти.
Но от "Гугъл" са заявили, че ще спрат приходите от реклами за издателите, ако последва ограничаване на събирането на данни. Преговорите продължават, но "Гугъл" има по-силна позиция, тъй като доминира както в рекламните инструменти, така и в достъпа до рекламодателите в рамките на глобалния пазар на стойност 100 милиарда долара годишно.
През годините "Гугъл" многократно използва различни тактики спрямо собствениците на уебсайтове и своите конкуренти, за да гарантира доминиращата си позиция. В няколко случая издателите заобикаляха компанията, за да договорят по-високи цени за рекламите, но "Гугъл" бързо се връщаше като незаменим посредник.
Конкуренцията и издателите твърдят, че някои от действията на компанията са в разрез с антимонополните закони, а властите в Съединените щати, Великобритания, Европейския съюз и Австралия тази година обмислят да наложат глоби, като някои дори замислят да се опитат да раздробят "Гугъл".
Медийният гигант News Corp тази година публично се оплака пред австралийските регулаторни органи, че "Гугъл" е спечелила предимство пред издателите чрез събиране на данни за аудиторията. Други компании казаха, че ще подадат оплаквания, ако "Гугъл" спре приходите от реклами през август.
Компанията определя индустрията на онлайн рекламите като конкурентна и казва, че нейните политики имат за цел да приведат рекламните инструменти в съответствие с законите за поверителност на данните на Европейския съюз.
Промяна на протоколите
Общият регламент за защита на данните на ЕС изисква от компаниите да получат разрешение от потребителите или да имат основателна причина, преди да обработват данните им. Това подтикна Интерактивното рекламно бюро на Европа (IAB) - консорциум, включващ "Гугъл" заедно с нейните клиенти и партньори - да разработи технически протокол, известен като "Рамка за прозрачност и съгласие" (TCF), за да гарантира, че всички те имат съответните одобрения от потребителите.
Главният изпълнителен директор на IAB Тайнсенд Фийхан заяви, че под натиска на големите издатели консорциумът миналата година се е съгласил да поиска от потребителите две отделни разрешения, които са били обединени преди това - едното е за показване на персонализирани реклами, а другото - личните им данни да се събират в профил.
Някои издания и приложения планираха да пропуснат второто разрешение. Това щеше да спре потока от данни към "Гугъл", като същевременно им позволяваше да продължат да показват персонализирани реклами от клиентите на "Гугъл".
Трябва да направите всичко, което "Гугъл" очаква от вас, или сте извън пазара - не можете без тях
юрисконсулт на S4M
В момента компанията казва, че потребителите трябва да предоставят и двете разрешения за получаване на персонализирани реклами, когато новият протокол влезе в действие на 15 август.
"Това противоречи на договореното" от консорциума, заяви Анджела Милс Уейд, изпълнителен директор на Европейския съвет на издателите. Четна Биндра, старши продуктов мениджър в "Гугъл", заяви, че политиката за TCF запазва предишното положение.
Това "не променя нито едно от нашите правила за издатели, включително нашата политика за съгласие, която помага да се гарантира на потребителите прозрачност и контрол върху начина, по който техните данни се събират и използват за показване на персонализирани реклами", каза Биндра.
Някои конкуренти като производителя на софтуер за рекламодатели MediaMath заявиха, че могат да разделят разрешенията за ползване на данни на две, като дадат на издателите друг начин да се борят "Гугъл". Но това означава да се откажат от приходите от реклама.
Медийните групи Axel Springer от Германия и Schibsted от Норвегия са сред тези, които са разочаровани от позицията на "Гугъл".
"Загрижени сме, когато големите играчи се стремят да диктуват начините, по които трябва да обработваме данни", каза главният директор на Schibsted за личните данни Ингвилд Нес. "Това е обезпокоително и проблематично, ако се окажем в ситуация, в която определени компании стават надзиратели."
"Гугъл" използва софтуер, на който разчитат милиони партньорски уебсайтове за показване на реклами, за проследяване на местоположението, характеристиките на читателите и страниците и съдържанието, което те посещават. Тези богати профили позволяват на маркетинговите отдели да насочват рекламите към конкретни потребители.
Издателите, независимо колко обширна е собствената им аудитория, не могат да се конкурират с количеството информация, събирано от "Гугъл".
"Когато "Гугъл" събира тези данни и обогатява профилите, тя на практика изцежда живота от издателите капка по капка", казва Адриен Тил, главен изпълнителен директор за поверителността на данните в Smart, която се конкурира с "Гугъл" при софтуера за издатели.
Медийните компании трябва да споделят приходите си с "Гугъл", за да имат достъп до огромния брой рекламодатели, които компанията привлича със своите данни. В световен мащаб делът на издателите в приходите от реклами в "Гугъл" е спаднал наполовина до 16% през последното десетилетие според изследване на преподавателя по антитръстово право към университета "Йейл" Дина Шринивасан.
selqnin
Рейтинг: 1873 Неутрално"Добър ден"!
"Добре дошли в реалността"!!!
Това е "Прекрасният нов свят", в който ние сме просто единици, генериращи трафик.
Както казваше един умен мъж : "Ако в мрежата нещо е "безплатно", значи стоката сте вие".
Glock
Рейтинг: 116 Неутралнозатова си има даркнет бе, мани ги тея курабийки от гугъл :) “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2766 НеутралноМа то верно и Гугъл беше в дедовия списък. Уууу, акан Гугъл, акан!
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)johnniewalker
Рейтинг: 988 НеутралноПросто забранете Гугъл в ЕС и готово.
БУДЖАК
Рейтинг: 305 НеутралноАз пък съм много щастлив с "мрежата"! И нямам никакви проблеми! Само ползи! И най-хубавото е, че никой никого не кара на сила за нищо!
Glock
Рейтинг: 116 Неутралнона фона на тази статия и на всичко това, което казват от ЕС , вижте краля Слънце каква тулупска мисъл е изтърсил "От най-изостаналите вече сме водещи не само на Балканите, но и в тази част на Европа, защото, както знаете, само пет такива суперкомпютъра има. Тук ще има офиси на Световната банка, утре откриваме немски завод в Пазарджик. В цял свят знаят колко сме добри и, малко да се отпуши икономиката, всички ще искат да дойдат при нас'', похавали се премиерът."
“In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the SamuraiGlock
Рейтинг: 116 Неутралноопа на грешната статия съм коментирал
“In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the SamuraiIvan_
Рейтинг: 456 НеутралноГугъл май ще плащат пак Драви глоби...
Модератора е неадекватен!Боян Таксиров
Рейтинг: 1894 НеутралноИзглежда винаги, когато някои получи власт, той се възползва от нея за да я увеличи колкото се може повече.
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgХубавото е, че този стремеж води до пропадане.
Хората не възприемат Гугъл по същия начин както преди няколко години.
Гугъл е враг на демокрацията, културата и цивилизацията. Техният световен план е за един високотехнологичен феодален ред, от който измъкване няма.
Но човешката природа не е пригодена да живее в такива условия, затова ще се провалят.
roosty
Рейтинг: 425 НеутралноВсае по-нагли стават от Гугъл.
Henry
Рейтинг: 540 НеутралноЩе плащат грънци. Ще плаща потребителя от държавата в която му ги наложат. Толкова ли не се усещате, че всички тези глоби и регулации се преразпределят към потребителите.
Точно като с глупавите дигитални данъци, които веднага дигнаха със съответния % услугата в дадената държава. Какво излиза? Ограбваш/глобяваш собствените си граждани и оскъпяваш услугите им уж за тяхно добро.
----
пп какви реклами от губъл получавате толкова? Толкова ли е трудно да си сложите един ад блокър и да се приключи? Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
Боян Таксиров
Рейтинг: 1894 НеутралноДо коментар [#11] от "Henry":
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgОсвен реклами има и препоръки. Това се използва за манипулация и сугестия.
http://deinstall.blogspot.com/2017/10/do-it-corporations-program-our-minds.html
https://ibb.co/844GzSV
KaV
Рейтинг: 364 НеутралноПускат си пипалата надалеч.