Европарламентът окончателно прие пакета "Мобилност"

Европарламентът окончателно прие пакета "Мобилност"

© Associated Press



Европейският парламент е приел окончателно пакета "Мобилност", съобщи транспортната комисия в профила си в "Туитър". Според публикацията това ще даде "яснота за командироването на шофьори, ще подобри работните условия на шофьорите и ще помогне за борбата с незаконни практики".


Документът от гласуването на сайта на институцията сочи, че всички поправки, предложени на гласуване снощи, са били отхвърлени.


Това е удар за исканията на България, чиито евродепутати поискаха промени в някои от най-спорните за източноевропейските страни наредби.




През септември обаче се очаква еврокомисията да обяви оценка за въздействието му и евентуално да предложи нови правила. Пред България и другите недоволни от ЕС-27 остава и възможността да го оспорят в Съда на ЕС. Литва и Полша вече заявиха такова намерение.


Връщането на автомобилите на мястото на регистрация на всеки осем седмици и връщането на шофьорите по домовете им на всеки четири - това са мерките, които най-тежко ще засегнат българските превозвачи, единодушни са евродепутатите, с които "Дневник" разговаря.


Приетите правила ще влязат в сила след публикуването им в Официалния вестник на ЕС през следващите седмици, отбеляза Европарламентът в прессъобщение. Правилата за командироването ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на правния акт. Правилата относно времето за почивка, което включва прибирането на превозвачите, ще се прилагат 20 дни след публикуването на акта. Правилата относно връщането на камионите и други промени в правилата за достъпа до пазара ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на акта относно достъпа до пазара.


Какво се променя


Според Европарламента "ревизираните правила за командироването на водачи, времето на водачите за управление на превозното средство и за почивка, както и по-доброто прилагане на правилата за каботаж (т.е. за превоз на стоки, извършван временно в дадена приемаща държава членка от превозвачи, установени извън съответната държава членка) имат за цел да прекратят нарушаването на конкуренцията в сектора на автомобилния транспорт. Те също целят да осигурят по-добри условия за почивка на водачите."


Резултатът ще е "по-добри условия на труд", "по-справедлива конкуренция" и "ясни правила за командироване на водачи с цел гарантиране на еднакво заплащане". Например "предприятията ще трябва да организират разписанията си по такъв начин, че водачите в международния товарен транспорт да имат възможност да се прибират у дома на редовни интервали (на всеки три или четири седмици в зависимост от работния график)." Почивката не може да бъде ползвана в кабината, както досега. "За справяне с проблема с т. нар. фирми "пощенски кутии" транспортните дружества ще трябва да докажат, че извършват значителна част от дейностите си в държавата на регистрация. Новите правила също ще изискват връщането на камионите в държавата на оперативния център на компанията на всеки осем седмици."


Не на това мнение са българските евродепутати, правителството и превозвачите, според които поправките ще съсипят конкурентоспособността на Източна Европа. Освен България секторът е много важен в Румъния и Литва (където е една от най-големите транспортни фирми в Европа).


"Влиянието на транспортния сектор в политиката е толкова голямо"


Може да не се вижда, но "си сътрудничим със страните от периферията, каза социалдемократът Исмаил Ертуг, евродепутат от Германия. На брифинг заедно с другите докладчици по пакета Мобилност той заяви, че позициите на колегите му в засегнатите страни са различни от публично заявяваните: "Винаги опитвам да обясня, че моделът не работи... Когато говоря с тях лице в лице, казват: "Вие сте прави". Но влиянието на транспортия сектор в политиката е толкова голямо, че не могат нищо да направят, казват, че ще имат проблеми с партията си, когато се приберат."


Ертуг отвърна и на критиките, че връщането на празни камиони противоречи на Зелената сделка - основен аргумент на българските евродепутати, който те се надяват да има тежест и при оценката на Еврокомисията за въздействието върху околната среда през септември. "И сега имаме празни камиони, 25%, заради свръхкапацитета, чакат на терминалите.


"Имаме ситуацията на централните пазари и периферията, която основно е транспортирала стоките към центъра. Видяхме, че тази система е създала сиви зони, в които трябва да признаем, че ситуацията е базирана основно на социален дъмпинг и основно на ниски цени," каза още той. "Като социалдемократ не мога да приема хора да работят на запад със заплати като на изток."


"Превозвачите ще имат ясни правила за бизнеса си," каза чешкият евродепутат Катерина Конечна. "Шофьорите пътуват из Европа месеци наред без време, за да си починат, сега те няма да са без контакт със седмици със семействата си. Безопасността е на първо място, а в безопасност са шофьорите, които са си починали". Същевременно по думите ѝ трети страни като Турция няма да имат конкурентно преимущество, тъй като правилата ще важат и за тях.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БУДЖАК
    БУДЖАК
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Браво, макар и с голямо закъснение! Хубав ден за работещите в този сектор!

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3777 Неутрално

    Абе, туриха ни го с вазелин.
    —цитат от коментар 2 на juk35625824


    Без!
    И с 200 ...

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Това е хибридна атака на Западна Европа срещу Източна.

    Сектора даваше добри доходи на по евтините компании от ИЗточна Европа, които могат до конкурират транспортните компаии от Западна.
    Една от не многото сектори в икономиката в коит ИЕ беше конкурентна.

    С този пакт Запада удари транспортните компании на Изтока неччèстно и подло.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    "които най-тежко ще засегнат българските превозвачи"


    Превозвочите, а не шофьори. Че има разлика.

  8. 8 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Камионите да не се връщали. Да не забравихте душегубката регистрирана в България и открита във Великобритания.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1423 Любопитно

    Как пък не попитаха един шофьор това хубаво ли е лошо ли е?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  11. 11 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Естествено че ще го приемат и това е политическо решение така че всичките приказки как съда щял да го спре са поредните лъжи. Просто държави като България са бита карта и ще става все по зле. Остави ли са ни на тотален грабеж и безправие. Местните политикани само лъжат и ги контролират отвън с корупцията им.

  12. 12 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Това е хибридна атака на Западна Европа срещу Източна.Сектора даваше добри доходи на по евтините компании от ИЗточна Европа, които могат до конкурират транспортните компаии от Западна.Една от не многото сектори в икономиката в коит ИЕ беше конкурентна.С този пакт Запада удари транспортните компании на Изтока неччèстно и подло.
    —цитат от коментар 5 на WWW




    Конкуренцията е нелоялна. Плащат високи заплати, но осигуряват на минимална заплата. Пестят от данъци и осигуровки, затова са и нелоялни.

    Няма как да искаме да живеем, добре, а същевременно да работим по ганьовски...

  13. 13 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Гешев да тръгва към Брюксел!
    Повечето камиони са на ДПС.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 849 Неутрално

    "които най-тежко ще засегнат българските превозвачи"Превозвочите, а не шофьори. Че има разлика.
    —цитат от коментар 7 на popovski31


    вие, дето сами се наричàте ""мислещи"" и взимате по 2 % на избори, имате тези 2% защото сте точно обратно на мислещи.

    КАто пострдат превозвочите и загубят 30-40% от беизнеса си , какво ще стане с шофьорите?
    Къде ще отидат 30-40 % от шофьорите?

  16. 16 Профил на fifi_5
    fifi_5
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#7] от "popovski31":

    Точно така е. Полза имаха само превозвачите. Шофьорите трябва да са платени и да имат същите условия на труд, както колегите си в западна Европа.

  17. 17 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#1] от "DonaldDumb":

    Едва ли. Те какво им пречеше да отидат да работят за западни фирми и до сега? С увеличението на безработицата в Европа просто ще останат без работа а бългсрскитежтранспортни фирми няма как да работят ако трябва да карат празни всеки 2 седмици.

  18. 18 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 351 Весело

    "Когато джентълменът не може да спечели играта, джентълменът променя правилата."

  19. 19 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 849 Неутрално

    [quote#12:"popovski31"][/quote]

    2%

    винаги срещу българите
    винаги хулещи страната си

    ""Мислещите"" десни

  20. 20 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#16] от "fifi_5":

    Ми то никой не им е препил да си намерят работа в западните фирми до сега. Само че сега много от тези шофьори просто ще останат без работа защото безработицата в Европа се увеличава и никой няма да наема българи ако има безработни местни.

  21. 21 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3423 Неутрално

    "Това е удар за исканията на България, чиито евродепутати поискаха промени в някои от най-спорните за източноевропейските страни наредби."

    Колонийо, колонийооооооооо !!!!!!!!!! ?

  22. 22 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    Големите фирми вече са се регистрирали в Белгия. Това означава по-малко пари в нашия бюджет. Сумите да катастрофални, не знам от къде тази бодрост в коментарите????

    17% от БВП формират отевозвачите. Знаете ли колко семейства ще емигрират?
    Няма и да разберем, защото трябва да се пази имиджа на ЕС.

    Любовта ще спаси света!!!
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  24. 24 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3423 Неутрално

    Мъртвата евроатлантическа хватка!

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2583 Весело

    Естествено че ще го приемат и това е политическо решение така че всичките приказки как съда щял да го спре са поредните лъжи. Просто държави като България са бита карта и ще става все по зле. Остави ли са ни на тотален грабеж и безправие. Местните политикани само лъжат и ги контролират отвън с корупцията им.
    —цитат от коментар 11 на Daria


    Що бре, нали всички искат в обединената Европа....равна за всяка държава, без втори ешалон? 😂😂😂

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  27. 27 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Големите фирми вече са се регистрирали в Белгия. Това означава по-малко пари в нашия бюджет. Сумите да катастрофални, не знам от къде тази бодрост в коментарите????17% от БВП формират отевозвачите. Знаете ли колко семейства ще емигрират?Няма и да разберем, защото трябва да се пази имиджа на ЕС.
    —цитат от коментар 22 на hope


    това е и целта на занятито.
    Запада тегли компании и капитали от Изтока, а след тях тръгват и хората.
    Обедняване и обезлюдаване на ИЗтока, още по голямо забогатяване на Запада

    Ето това е истинското лица на европейската солидарност.
    Франция, Германия, Белгия, Холандия .... да са добре, а вие на Изток се оправяйте както можете - 500 евро заплата ви стига !

  28. 28 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Конкуренцията е нелоялна. Плащат високи заплати, но осигуряват на минимална заплата. Пестят от данъци и осигуровки, затова са и нелоялни.
    —цитат от коментар 12 на popovski31

    Ако държавата беше ефективна и с по-ниски данъци и осигуровки и не прибира 60-70%
    от заплатите, в крайна сметка, нямаше да е нужно да го правят. Трябва ни съвременен Робин Худ, който да озапти държавата.

  29. 29 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 795 Неутрално

    PIMK DGD ! Що стана, бре, юродупетатчета гербаджодепесарски ? Нали "всичко бяхте уредили" ? 😁😁😁

  30. 30 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#22] от "hope":
    Искам да видя колко данъци и осигуровки са платили от този бранш! Тези 17% са лъжа!

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 1016 Весело

    Да, а кланници в Германия с работещи за жълти стинки източноевропейци остават.
    Почти няма строителна бригада в Германия без поне няколко балканци. А в дребните хандверкерски фирми(вик, бояджийство, дребни строителни услуги...) често само шефа е германец.
    Всичко се прави естествено, защото така е по-евтинко. На Германия не и дреме за хората, а за кинтите. И с този пакет е така - иначе могат да баламосват абдалите с приказки за "по-добри условия на труд", "по-справедлива конкуренция" и "ясни правила за командироване на водачи с цел гарантиране на еднакво заплащане".

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  33. 33 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2323 Неутрално

    Сега остава да видим решението на ЕК и като последна надежда решението на европейския съд при съответно подадени жалби.

  34. 34 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3777 Неутрално

    Това е хибридна атака на Западна Европа срещу Източна.Сектора даваше добри доходи на по евтините компании от ИЗточна Европа, които могат до конкурират транспортните компаии от Западна.Една от не многото сектори в икономиката в коит ИЕ беше конкурентна.С този пакт Запада удари транспортните компании на Изтока неччèстно и подло.
    —цитат от коментар 5 на WWW


    Конкуренцията е нелоялна. Плащат високи заплати, но осигуряват на минимална заплата. Пестят от данъци и осигуровки, затова са и нелоялни.

    Няма как да искаме да живеем, добре, а същевременно да работим по ганьовски...
    —цитат от коментар 12 на popovski31


    Поповски, а би ли обЯснил поради что западните фирми не надцакват ганьовските, грабвайки шофьорите с "лоялни" условия?
    Баш пък шофьорите, които както знаем от край време, че са "като ято" и нямат никакъв проблем, нито задръжки да хукнат там, където им е по-изгодно!
    Защо досега не избягаха при западните, защо не бяха примамени?

    Ще ти кажа защо - с този "пакет" бастисват сегашните им работодатели и шофьорчетата ще им "цопнат" в мрежичката готови вече на всичко!
    И ще работят на същите условия, че може и по-кофти дори, но вече за западни фирми. И нЕма мърдане! Защото иначе няма да работят и гладни ще стоят.
    Те' това беше и целта на занятието!

    А мазните лакардии за условията за клетите шофьори ще си останат просто мазни лакардии ...

  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    Ама как така приет, нали Светльо Малинов беше виновен? Сега го няма, а Джамбазки щеше да ни спаси.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    До коментар [#22] от "hope":

    И ще емигрират защото....?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  38. 38 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#27] от "WWW":

    Ми вие как си мислите? Силният изяжда слабия винаги било така. Другото са приказки за наивници. У нас не е ли същото демокрации ала бала а всъщност целта да се заграби колкото може повече. На запад са просто по рафинирани това. Нашите са диваци.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    [quote#27:"WWW"][/quote]

    Аз само не мога да разбера, как в България хората са толкова слепи????

    Ще ни превърнат в пустош!
    Започвам да разбирам защо се стига до атентати и радокализация.
    Баси октопода са тези от Брюксел!

    Любовта ще спаси света!!!
  41. 41 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    До коментар [#22] от "hope":И ще емигрират защото....?
    —цитат от коментар 36 на Darth Plagueis



    Защото шофьорите няма да почиват в България, а в западна Европа.

    Любовта ще спаси света!!!
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2583 Любопитно

    [quote#27:"WWW"]
    —цитат от коментар 40 на hope
    Аз само не мога да разбера, как в България хората са толкова слепи????Ще ни превърнат в пустош!Започвам да разбирам защо се стига до атентати и радокализация.Баси октопода са тези от Брюксел![/quote]

    Аз като писах многократно как Британците постъпиха умно като излязоха от тази "Обединена" Европа ми цъкаха минуси като побеснели, но като гледам понятието ОЕ е валидно само, за да обслужва интересите на шепа държави. Останалите са само изпълнители на заповеди.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  44. 44 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    Това е хибридна атака на Западна Европа срещу Източна.Сектора даваше добри доходи на по евтините компании от ИЗточна Европа, които могат до конкурират транспортните компаии от Западна.Една от не многото сектори в икономиката в коит ИЕ беше конкурентна.С този пакт Запада удари транспортните компании на Изтока неччèстно и подло.
    —цитат от коментар 5 на WWW



    Кое му е нечестното и подлото ?
    Че Западът не позволи на българо-руски мафиоти да подбиват конкурентните цени на Запада ? Известно ли ти е, че българска фирма е закупила съвсем нови ТИРове за космическата сума от 6,5 миларда евро ? От къде дойдоха тези колосални пари в една българска фирма ? Не са ли това пари на българо-руски олигарси които действат ВЪПРЕКИ наложените на Русия санкции ? Известно ли ти е, че българските шофьори получават и се осигуряват на половина ставка от западните си колеги ? Кой български шофьор не би искал да работи в условията на западните си колеги и да получава заплата и осигуровки като западняците ?
    Е, ето на това се тури край с пакета « Мобилност « !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    "които най-тежко ще засегнат българските превозвачи"Превозвочите, а не шофьори. Че има разлика.
    —цитат от коментар 7 на popovski31



    ++++++
    Бих допълнил - българо-руски мафиоти .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  48. 48 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    [quote#43:"padrino"][/quote]

    То и аз писах многократно..., но какво от това?
    Хората си мислят, че някаква вълшебна пръчица ще ни докосне и изведнъж ще се оправим. Сега се надяват на еврозоната и еврото, които съвсем ще ни закопаят.

    Любовта ще спаси света!!!
  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  50. 50 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    Как пък не попитаха един шофьор това хубаво ли е лошо ли е?
    —цитат от коментар 10 на dedoliben



    Ами миналата година « ги попитаха « ...
    Натовариха ги на чартърни полети и запалиха един ТИР в Брюксел, имаше и речи произнесени от « борците срещу неправдите « от боковия евродепутат Андрей Новаков и въздесъщия Ангел Джамбазки .
    Айде, да видя български шофьор, който при такава постановка ще си ритне хляба !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  52. 52 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1042 Весело

    До коментар [#2] от "juk35625824":

    На вас ви "го туриха" бяз вазелин, но за сметка на това - с 300, "у ду...та", както се изразява простия "бос".

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  54. 54 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#44] от "niksan1":

    6.5 млрд. при средна цена на нова композиция от 100 000 евро са 65000 камиона. Което е повече от парка на Гърция например. Малко посмалете тея милЯрди, че е смешно.

  55. 55 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#22] от "hope":

    Какво значи са се регистрирали? На летището в Брюксел или къде точно става регистрацията? И кои големи български фирми? Или искаш да кажеш, че са регистрирали фирми в Белгия?

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  57. 57 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 928 Неутрално

    [quote#47:"niksan1"][/quote]

    На Чоко и на Бого хората. За да си превозвач трябва да плащаш на ПЕЕф, чрез боко..

  58. 58 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1042 Весело

    Добър ден, за шофьорите на тирове и лош, за онези, които ги третираха като закрепостени.
    (Дано шофьорите разбират, че приетите мерки са в тяхна полза.)

  59. 59 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 751 Неутрално

    бг транспортни фирми са на ДС и искат да правят с трици маймуни

    BG e мини империя на злото.
  60. 60 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    Гешев да тръгва към Брюксел!Повечето камиони са на ДПС.
    —цитат от коментар 13 на yavooor



    Не го гони човека към Брюксел, или към догановския « Росенец «, където беше поруган и националния български флаг . В момента глият охльов с каскета и главният секретар на МВР, громят битовата престъпност в габровско . Това Брюксел, « Росенец «, пачките с евро, липсата на 700 милиона от държавния бюджет са само трохи за великана стожер на българската правосъдна система . Липсва само онзи с терасата, но пък той ни представлява във Валенсия на чист български език, защото се разбра, че от испански и английски абер си найн .
    Така, че не пречи на колоса Гешев и не го пращай никъде, той е там, където го е изпратила волята на дръндарския мангал при когото е на ПРЯКО ПОДЧИНЕНИЕ .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7753 Неутрално

    Бойко каза, ние не щем две скорости, искаме с богатите. Само че, иска парите, а не правилата.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  63. 63 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#59] от "1984":

    Стотиците фирми с по 1-2 камиона тип "семейни" и те ли са на ДПС?

  64. 64 Профил на Светослав
    Светослав
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Западна Европа не обича свободна конкуренция, в която няма предимство от 200 години индустриална история, натрупани колониални капитали, огромни мултинационални фирми, патенти, световни мрежи за продажби и отворен местен пазар. Ако беше само грижа са шофьорите нямаше да задължават и камионите да се връщат в държавата на всеки 8 седмици.

    Явно Източна Европа трябва да си остане заден двор за производство с ниски разходи, източник на евтини и обучени кадри, сезонни работници и място за извличане на монополни печалби. Е хайде, да не е съвсем без нищо - нека има евро-фондове за местната олигархия.

  65. 65 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    До коментар [#17] от "Daria ":


    « Те какво им пречеше да отидат и да работят за западните фирми и до сега ? «


    Нарича се езикова бариера, каквато пречи и на Боко, но Боко си има синхронни преводачи, а ТИРаджийте нямат такива . Познавам шофьори с добър испански, които с топ не можеш да изгониш от испански фирми и които плюят на възможността да работят за български фирми, но мнозинството от шофьорите не владеят езици, освен няколко набързо заучени дежурни фрази за пред граничните служители .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  66. 66 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    До коментар [#19] от "WWW":


    « Винаги срещу българите ... «


    Българо-руските олигарси и награбеното от тях ли са българите ?
    Тогава излиза, че аз и семейството ми не сме българи, нали ?
    А ти ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  67. 67 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1042 Весело

    До коментар [#49] от "xad27669778":

    Банкянското п.ди - люб.ник на меди.

  68. 68 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1042 Весело

    До коментар [#15] от "WWW":

    Ще си сменят работодателите. А бившите им работодатели, ще трябва да търсят нови схеми за ограбване.

  69. 69 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    [quote#27:"WWW"][/quote]


    Ами помоли ги тези от Запада да дойдат при нас, да изхвърлят мафиотите и пачките евро по чекмеджетата, да дават обществени поръчки не само на правилните хора и фирми, да набутат доста народец по дранголниците и ще видиш как заплатите, пенсиите и стандартът на българите ще започне да върви стремително нагоре, а до тогава - просто не пиши глупости по форумите .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  70. 70 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    PIMK DGD ! Що стана, бре, юродупетатчета гербаджодепесарски ? Нали "всичко бяхте уредили" ? 😁😁😁
    —цитат от коментар 29 на Тони КОСТОВ



    Много добре си спомням, че преди около 2 години, « компетентния « по въпроса Андрей Новаков се изхвърли по медиите с глупостта « победихме Макрон « и се наложи лично Боко да му набие обръчите пак в ефира .
    Днес гледам Андрейчо е с паднали акумулатори и го раздава доста скромничко ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  71. 71 Профил на Имате огромен късмет че ПРОСТИЯ управлява
    Имате огромен късмет че ПРОСТИЯ управлява
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Българските евродепутати "проспаха" пакета "Мобилност", когато беше обявен за първи път още през 2015. Едва на много по-късен етап дринкенддрайвъра Джамбуршки почна да прави медийни циркове как "ще се съсипе" бизнесът на местните феодали-експлоататори.

    В пакета Мобилност" над 95% от текстовете са добри и за България. Ако имахме по-качествени и по-интелигентни евродепутати в предишния европарламент - а не барековци и пишманпатрЕоти, вероятно можеше и да успеем да променим някои от спорните текстове.

  72. 72 Профил на Имате огромен късмет че ПРОСТИЯ управлява
    Имате огромен късмет че ПРОСТИЯ управлява
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Българските евродепутати "проспаха" пакета "Мобилност", когато беше обявен за първи път още през 2015. Едва на много по-късен етап дринкенддрайвъра Джамбуршки почна да прави медийни циркове как "ще се съсипе" бизнесът на местните феодали-експлоататори.

    В пакета Мобилност" над 95% от текстовете са добри и за България. Ако имахме по-качествени и по-интелигентни евродепутати в предишния европарламент - а не барековци и пишманпатрЕоти, вероятно можеше и да успеем да променим някои от спорните текстове.

  73. 73 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2597 Неутрално

    Браво, макар и с голямо закъснение! Хубав ден за работещите в този сектор!
    —цитат от коментар 1 на DonaldDumb


    Хубав ден и за камионите, най-после да се подрусат малко по разбитите родни магистрали. Добра новината и за еко борците, тези навъртени излишни километри силно ще намалят вредните емисии. Как точно? Питайте евробюрократите, за тях след щастието на кокошките явно и щастието на камионите са едно и също. .

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  74. 74 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    До коментар [#44] от "niksan1":6.5 млрд. при средна цена на нова композиция от 100 000 евро са 65000 камиона. Което е повече от парка на Гърция например. Малко посмалете тея милЯрди, че е смешно.
    —цитат от коментар 54 на encor3



    Дори и не мисля да « посмалявам « каквото и да било . Това съм го чел тук в « Дневник « и като знам как си плюят в пазвите български и руски мафиоти-олигарски, не виждам, защо трябва да се корегирам .
    А дали цената на един ТИР е 100 000 евро, или повече - нямам представа, коментирам само изнесеното в « Дневник « и му вярвам, защото ми е пределно ясно какви са възможностите на разбойниците от България и Русия, взети заедно .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  75. 75 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 669 Неутрално
  76. 76 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2597 Неутрално

    Впрочем да попитам загрижените за щастието на българските шофьори евро политици защо не положат същите грижи и за щастието на милионите източноевропейски гастарбайтери които работят при тях? Примерно на всеки 4 седмици да ги пратят по домовете както шофьорите. А и за нощувките както шофьорите да имат по-прилични условия в някой мотел наример, не натъпкани в общежития да се заразяват с коронавирус.

    Това естествено за сметка на работодателя, както нашите шофьори. Или не става именно защото ще е за сметка на Западният Работодател?

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3952 Неутрално

    Гешев да тръгва към Брюксел!Повечето камиони са на ДПС.
    —цитат от коментар 13 на yavooor


    Или по-точно руски, регистрирали фирми в България.

  79. 79 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5706 Неутрално

    Задължението да се връщаш празен е пълен абсурд, както в икономически план, така и в екологичен.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  80. 80 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3952 Неутрално

    До 54:"encor3":6.5 млрд. при средна цена на нова композиция от 100 000 евро са 65000 камиона. Което е повече от парка на Гърция например. Малко посмалете тея милЯрди, че е смешно...."

    или добавил там една нула в повече. Само че наистина има едни 6500 големи камиона с бг регистрации, които оперират във Франция най-вече, и в други западноевропейски страни. Чии са те?

  81. 81 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3952 Неутрално

    Добър ден, за шофьорите на тирове и лош, за онези, които ги третираха като закрепостени.(Дано шофьорите разбират, че приетите мерки са в тяхна полза.)
    —цитат от коментар 58 на vhv


    Повечето от т.нар. "засегнати" шофьори даже не са българи, а са от бившите съветски републики. Нашите отдавна се цаниха на работа във Франция и Германия.

  82. 82 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Или ще си научим урока или редовно ще ни шамаросват. И българските евродепутати няма защо да хвърлят прах в очите на българската общественост. На мен ми е много добре известен основният мотив за техния престой в Брюксел и съм се наслушал на популистки декларации от такива като тях. Със сигурност ще гонят още един мандат.

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    До коментар [#41] от "hope":

    Където почиват и сега, и точно това искат. Нали?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  85. 85 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#43] от "padrino":

    Има огромно неразбиране на ситуацията и проблема. На практика се получиха офшорни по същност пререгистрации на транспортни компании с цел избягване на разходи. Много компании от западноевропейски държави пререгистрираха дейността си в източноевропейскиндържави. Правейки това държавите в които бяха регистрирани и опериращи реално загубиха приходи. В момента тази вратичка ве затвори. Тук няма никакво непоследователно или дискриминационно действие. Политиката срещу офшорните зони били финансови или в транспорта е еднаква и последователна.

    ПП За всички които не успяват да разберат проблемът имаше прекрасен пример с този камион с упрелите в него имигранти във Великобритания. Камионут върти във Великобритания, собственик е британски гражданин, шофира го британскингражданин, но по документи е собственост на българска фирма, клято е собственост на същият британскингражданин и има български номера. Е нали си даваме сметка, че това не е бхлгарски бизнес, а е западна момпания използваща България...

    Модератора е неадекватен!
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#43] от "padrino":

    Има огромно неразбиране на ситуацията и проблема. На практика се получиха офшорни по същност пререгистрации на транспортни компании с цел избягване на разходи. Много компании от западноевропейски държави пререгистрираха дейността си в източноевропейскиндържави. Правейки това държавите в които бяха регистрирани и опериращи реално загубиха приходи. В момента тази вратичка ве затвори. Тук няма никакво непоследователно или дискриминационно действие. Политиката срещу офшорните зони били финансови или в транспорта е еднаква и последователна.

    ПП За всички които не успяват да разберат проблемът имаше прекрасен пример с този камион с упрелите в него имигранти във Великобритания. Камионут върти във Великобритания, собственик е британски гражданин, шофира го британскингражданин, но по документи е собственост на българска фирма, клято е собственост на същият британскингражданин и има български номера. Е нали си даваме сметка, че това не е бхлгарски бизнес, а е западна момпания използваща България...

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#74] от "niksan1":

    Тоя "Дневник" като религия е явно за теб... :) Хубаво е, човек да си проверява източниците от няколко места, иначе рискува да изглежда нелепо. И да нова композиция може да се намери за 100к евро, като ако поръчаш 100 да кажем, може и до 20% отстъпка да ти направят.

  88. 88 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#80] от "historama":

    Големите играчи са ясни ПИМК, П.Ангелов и Дискордия, с по 1000-1500 камиона. Има още стотина средни с по 100-200. Но основно в този бизнес работят малки фирми с по 1-10 камиона, които нещо не се вписват в олигархичния профил, създаван на транспортните фирми тук.

  89. 89 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 751 Неутрално

    да мрат олигарсите

    BG e мини империя на злото.
  90. 90 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4357 Любопитно

    До коментар [#30] от "acarid":

    И аз мисля, че тези 17 % от българския БВП, които уж идвали от автотранспорта на стоки са лъжа! Както и стотиците хиляди български шофьори, които видиш ли пътували в целия ЕС! Лъжи съчинени от големите босове в тези транспортни компании, които след това се пускат по медиите. Вчера в централните новини на БНТ1 отново разпространяваха тази лъжа спусната някъде отгоре на журналистите там.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  91. 91 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Мафиа транспорт на източната Европа е да е вън от кокаина и дрога трафик!

  92. 92 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    До коментар [#7] от "popovski31":Точно така е. Полза имаха само превозвачите. Шофьорите трябва да са платени и да имат същите условия на труд, както колегите си в западна Европа.
    —цитат от коментар 16 на fifi_5



    Но това ще е за сметка на собствениците и затова беше техния вой :)

  93. 93 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Големите фирми вече са се регистрирали в Белгия. Това означава по-малко пари в нашия бюджет. Сумите да катастрофални, не знам от къде тази бодрост в коментарите????17% от БВП формират отевозвачите. Знаете ли колко семейства ще емигрират?Няма и да разберем, защото трябва да се пази имиджа на ЕС.
    —цитат от коментар 22 на hope



    Ами то три месеца навън и седмица-две тук, си е емиграция.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK