ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът, активността и мандатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи

Втора балтийска държава забрани руската държавна RT

Втора балтийска държава забрани руската държавна RT

© Reuters



Литовският медиен регулатор съобщи, че считано от утре забранява излъчването на руския държавен телевизионен канал Ар Ти. Така Литва на практика последва същото решение на балтийската си съседка Латвия от миналата седмица, предаде "Асошиейтед прес".


Комисията за радио и телевизия на Литва заяви, че с днешното решение е последвана препоръката на литвовското министерство на външните работи излъчването на канала да бъде спряно. Мотивът, както уточнява регулаторът, е, че руският гражданин, за когото се твърди, че ръководи дейността на Ар Ти, Дмитрий Кисельов, понастоящем се намира в черния списък на Европейския съюз със санкционираните лица.


"Решението е мотивирано не от нарушения, а от факта, че господин Кисельов е сред лицата с европейски санкции. В Латвия беше взето същото решение, сега то се взема и в Литва", каза Мантас Мартишус, председател на литовската Комисия за радио и телевизия. Забраната включва пет различни канала на телевизията Ар Ти: Ар Ти, Ар Ти HD (RT HD), испаноезичния канал на Ар Ти, Ар Ти Докюментари (RT Documentary) и Ар Ти Докюментари HD (RT Documentary HD).




Кисельов е в санкционния списък на ЕС за предполагаемата си роля в разпространението на пропаганда на Кремъл в подкрепа на руското анексиране през 2014 г. на украинската област Крим. Той оглавява държавната медийна група "Россия Сегодня", включваща информационните агенции РИА Новости и Спутник, които са насочени към чуждестранната аудитория.


Когато на 30 юни въвеждаше своята забрана, Латвия я обоснова по същия начин. Тя призова всички останали членки на ЕС да последват примера й и да забранят Ар Ти. Тогава, в коментар на действията на Латвия, Кисельов заяви, че никога не е бил начело на Ар Ти и добави, че Латвия трябва да се извини на телевизионния канал и да го върне отново в ефир.


В Латвия и балтийските й съседки Естония и Литва много хора възприемат Ар Ти като пропагандно средство на Кремъл, което има за цел да влияе на значителното руско етническо малцинство, живеещо в региона. /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK