Еврокомисията: Част от пакета "Мобилност" може да е в разрез със Зелената сделка

Еврокомисар Адина Вълян

© Reuters

Еврокомисар Адина Вълян



Еврокомисията приветства пакета "Мобилност", гласуван вчера в Европейския парламент, но смята, че част от него може да не съответства на нуждите на Зелената сделка. Това се казва в изявление на еврокомисаря по транспорта Адина Вълян.


Социалните подобрения в първия пакет за мобилност са значителни, но наборът от правила включва "елементи, които евентуално не са в съответствие с амбициите на Европейския зелен пакт и с одобрението от Европейския съвет на целта за постигане на неутрален по отношение на климата ЕС до 2050 г.", продължава Вълян.


Тя споменава две конкретни мерки - задължителното връщане на превозното средство в държавата членка на установяване на всеки осем седмици и ограниченията, наложени върху комбинираните транспортни операции. "Тези мерки не бяха част от предложенията на комисията, приети на 31 май 2017 г., и не бяха подложени на оценка на въздействието. Задължението за връщане на камиона може да доведе до неефективност в транспортната система и до увеличаване на ненужните емисии, замърсяване и задръствания, докато ограниченията по отношение на комбинирания транспорт биха могли да намалят неговата ефективност в подкрепа на мултимодалните товарни превози."




В момента оценяваме очакваното въздействие на тези два аспекта върху климата, околната среда и функционирането на единния пазар и събираме цялата необходима информация. Насърчавам сектора на автомобилния транспорт и националните органи да подкрепят тази дейност, като предоставят съответните данни за оценката, се казва още в изявлението.


"Заключенията от проучванията ще бъдат готови преди края на настоящата година. Ако е необходимо, комисията ще упражни правото си да излезе с целево законодателно предложение, преди двете разпоредби да влязат в сила."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Разбира се, че е.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  2. 2 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Ами така е - наистина противоречат. Какво правим в такъв случай?

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  3. 3 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2415 Весело

    Ами така е - наистина противоречат. Какво правим в такъв случай?
    —цитат от коментар 2 на Darulio


    Седим и гледаме сеир - дали френските и немските превозвачи са по-силни или затоплистите.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  4. 4 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    И тия се чудят как да нищоправят по цял ден.
    От мегачиновници - толкова.

    Panta rhei....
  5. 5 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 1022 Весело

    Ами така е - наистина противоречат. Какво правим в такъв случай?
    —цитат от коментар 2 на Darulio


    Ами печелят турците, понеже не е ясно как ще се прилага пакетът Мобилност ако камионите не са регистрирани в държава от ЕУ. Т.е., турските камиони ще си джиткат на воля.
    А ще го отнесат всички други освен Франция и Германия.
    Най-обикновено двуличие, маскирано като грижа и правене на нещо добро за хората.

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  6. 6 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3692 Неутрално

    Тази се прави на невменяема.
    Действията на Брюксел кристално ясно преследват удар върху конкуренцията. Но се представя като грижа за шофьорите, тъй-като те нещат или не умеят да се грижат за себе си. Прозира и опит недоволството да се смекчи и потуши. Зелките знаят, че Боко нищо не може и нищо няма да противопостави, а България е като спънат кон и няма път към никъде. Ето докъде се докарахме уважаеми госпожи и господа, другарки и другари. Но това е само началото. За да оцелее Евроатлантика скоро ще почне да реже издънките морално и физически.

  7. 7 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    Ами печелят турците, понеже не е ясно как ще се прилага пакетът Мобилност ако камионите не са регистрирани в държава от ЕУ
    —цитат от коментар 5 на Сър Джон


    Турските камиони правят курсове от Турция към страни от ЕС и обратно. То, ако ставаше така, руснаците нямаше да регистрират транспортни фирми в Литва, Кипър и България.

  8. 8 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 891 Неутрално

    До коментар [#6] от "Judjuk":

    Не "грижа за шофьорите", а грижа за гражданите: източните тираджии правят много катастрофи защото много пият - по паркинги и т.н., което пък е защото не се прибират при семействата си. Това е наблюдавана зависимост и тема на Запад, която у нас не се споменава. Не знам как може да се спечели спор без да се следят аргументите на противника - без значение колко важащи!?

  9. 9 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3692 Неутрално

    "Не "грижа за шофьорите", а грижа за гражданите: източните тираджии правят много катастрофи защото много пият....."
    До коментар [#8] от "iazdakaja":

    И затова ги наказват да карат празен тир на 3-4 хиляди километра.
    Аргументите на атлантиците са ясни. Те не не харесват, искат само територията ни.

  10. 10 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#8] от "iazdakaja":

    Ами да контролират спазването на местното законодателство в такъв случай. Вместо да търкалят хиляди камиони хиляди километри, щото шофьорите уж пиели, да почнат да ги спират и тестват редовно. Трудно ли е да различат български камион (ако българите пият и карат) и да го спрат?
    Това просто не може да е сериозен довод, по-скоро е опорна точка за пред местното население.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  11. 11 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 891 Неутрално

    До коментар [#9] от "Judjuk":


    И затова ги наказват да карат празен тир на 3-4 хиляди километра.
    —цитат от коментар 9 на Judjuk


    Наказват??? Те го измислиха заради нас, за който не желае да си регистрира камионите на място. А българите какво предложиха през всичките години..? Като не ти пука за проблемите на другия, редиците му се втвърдяват с времето...

  12. 12 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 891 Неутрално

    До коментар [#10] от "Darulio":

    "Местното законодателство" предвижда тираджията да е местен и да спи в тира в краен случай за спазване на почивките - не да живее в тира вечно! Сега напасват законодателството си.
    На Запад е пълно с улици със странната забрана за нощно паркиране - за да не бъдат превзети от нашите тирове заедно със съпътстващите си проблеми - мръсотия, проституция, престъпност... Можеш да си представиш колко оплаквания е имало за да се задвижат промени от най-високо ниво.

    Контрол на пътя е невъзможен за милион тира (целият бранш е в източноевропейски ръце). Те и повечето са ОК, просто редките изключения излизат висок абсолютен брой. Напомня за нашия синдром "турски тираджия", ама те поне не са на всеки ъгъл у нас.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK