"Тесла" смята да наеме по-малко работници в завода в Берлин от обявените

"Тесла" смята да наеме по-малко работници в завода в Берлин от обявените

© Reuters



Американският автомобилопроизводител "Тесла" (Tesla) смята да наеме на работа до 10 500 души, за да запълни производствените смени в новия си завод в Европа, който се строи край Берлин, съобщиха добре осведомени източници, цитирани от ДПА.


След пускането в експлоатация на гигантския завод през юли догодина, компанията цели от него възможно най-бързо да започнат да излизат 500 хил. автомобила. "Тесла" планира да се работи на три смени, като във всяка смяна работниците са между 3000 и 3500, за да осъществи производствените си цели.


Това число обаче се различава от заложеното в заявлението на компанията за получаване на екологично разрешително. Заявено е също създаването на 12 хил. работни места на пълно работно време, в които са включени и работници, които ще преминават обучение.


Окончателното екологично разрешително все още не е получено, но "Тесла" вече подготвя терена за сградата в Грюнхайде, източно от Берлин, на свой риск. Критици се опасяват, че заводът ще имат отрицателно въздействие върху околната среда. Гражданите могат да подават възражения до 3 септември. /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (129)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Нормално. Наскоро сключиха споразумение за тясно сътрудничество, а после май и придобиха водеща компания за промишлени роботи.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  2. 2 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 997 Весело

    Айдеее, немците отекоха в канала с iBMV, iMercedes и iAudi, дето никой не ги е виждал...

  3. 3 Профил на Соломон  Гилотен
    Соломон Гилотен
    Рейтинг: 0 Любопитно

    Нормално,върви се към безусловен базов доход за плебса.Ще се радват на труда си роботите ,а ние ше се търкаляме кат магарета и ше се обичаме кати братя.🐮😁🐷😁🐮

    Много съм тъп
  4. 4 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 710 Неутрално

    "...Критици се опасяват, че заводът ще имат отрицателно въздействие върху околната среда..."

    Е, ако бе завод на Мерцедес, щяха да поникнат теменужки ;)

  5. 5 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2339 Неутрално

    за сметка на това пък ще назначат доста повече роботи ,всичко е измислено вече .

  6. 6 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    е то при целия леш на продажбите на коли оставаше и да наеме повече

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Любопитно

    Къде е новината?

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Вече не само подготвят терена, а и строят...

    Намаляването на работниците ще е заради цялостното намаляване на фабриката.
    Производството на батерии отпада, поне на първия етап.
    Спекулира се, че целта е намаляване на използването на вода и по-лесно получаване на екологично разрешение. Някои коментират, че е възможно батериите да се правят в друга страна с по... облекчени екологични изисквания - Полша, Чехия или Унгария.
    Други твърдят, че се очаква голяма промяна в химията и строежа на клетките за батериите и първо ще започнат пробни производства в Америка, за да се оптимизира процеса и машините. Чак тогава може да започне производството им в Германия.

  9. 9 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Весело

    До коментар [#3] от "Соломон Гилотен":

    Да видим кога магаретат ще им писне да се въргалят и ще започнат с магариите...

    Модератора е неадекватен!
  10. 10 Профил на БУДЖАК
    БУДЖАК
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Ах, лош капиталист!
    Тов. Путин ще осигури работа на всички джуджета по света!

  11. 11 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    "Критици се опасяват, че заводът ще имат отрицателно въздействие върху околната среда."

    Ей, няма угодия начи. Ще се правят коли уж щадящи околната среда и пак рев. :)

  12. 12 Профил на Соломон  Гилотен
    Соломон Гилотен
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#3] от "Соломон Гилотен":Да видим кога магаретат ще им писне да се въргалят и ще започнат с магариите...
    —цитат от коментар 9 на Ivan_


    Нали знаеш какво прави дявола ,когато нема работа?🙉😁🙉

    Много съм тъп
  13. 13 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Страната с най-добрите автомобили Германия да допусне американски завод за коли,това е тъжно.

  14. 14 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    И ония кво ще го правят оня петрол ???

  15. 15 Профил на БУДЖАК
    БУДЖАК
    Рейтинг: 417 Неутрално

    И ония кво ще го правят оня петрол ???
    —цитат от коментар 14 на 442


    На тръмпанзето аверите от ши(с)товия бизнес ли? Те фалираха вече!
    А двамата Хабиби(от северна и южна Азия) ще трябва да сменят жанра!

  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    Страната с най-добрите автомобили Германия да допусне американски завод за коли,това е тъжно.
    —цитат от коментар 13 на Сд


    амчито Форд има заводи в Германия от 18 август 1925 г.

  17. 17 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    Ах, лош капиталист! Тов. Путин ще осигури работа на всички джуджета по света!
    —цитат от коментар 10 на DonaldDumb


    Русороб, ти в тоя Путин влюбен ли си?

    Въобще, ни в Дискусията, ни в статията иде реч за него - ама ти опъваш жили и се мъчиш, неадекватно да го манърдаш и него ..

    Барабар-цузамен с мъжете??
    Мурзилкажа, що не опита да изтрезнее??

  18. 18 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    И ония кво ще го правят оня петрол ???
    —цитат от коментар 14 на 442


    Петролът го продават ..

    Многократно сме дискутирали, че дори и електромобилите да не са 0.3%, а да са 100% от леките коли, това само по себе си би довело до промяна максимум в 7% от консумацията ..

    Леките коли въобще не са 100% от Петролната ера ...

  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#8] от "tie_interceptor":

    Тесла подаде искане за патентоване на нов тип батерия. Следва да направят промишлени тестове и ако са успешни предполагам ще преминат на новите батерии...

    Модератора е неадекватен!
  20. 20 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#12] от "Соломон Гилотен":

    Шегуваме се ние, но в такъв филм може да се вкараме с подобно нещо че...

    Модератора е неадекватен!
  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Весело

    До коментар [#13] от "Сд":

    Мда, форд , опел да не си мислиш че са/бяха немски...

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#2] от "geordgeo":

    Поне могат да използват шанса, че завода е в Берлин да се научат.

  23. 23 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#8] от "tie_interceptor":

    Ама тези Тесли дето ще се произвеждат в Германия на батерии ли са?

  24. 24 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1430 Любопитно

    Гигафактори не се превежда като гигантския завод бе Дневник...да бяхте си взели някой редактор с Английски...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  25. 25 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1430 Любопитно

    Айдеее, немците отекоха в канала с iBMV, iMercedes и iAudi, дето никой не ги е виждал...
    —цитат от коментар 2 на geordgeo


    новото електрическо Порше виждал ли си го? Теслата ще си остане само с дръжката...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ivan_":

    Опел е бил немски от 1863 до 1929 год.

  27. 27 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    амчито Форд има заводи в Германия от 18 август 1925 г.
    —цитат от коментар 16 на Нинов


    Не само. Най - големият производител е бил Опел и през 1929 го купува Генерал Моторс.

    https://dogandlemon.com/sites/default/files/cars_nazis.pdf

  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#26] от "Нинов":

    Така е, знаеш какво имах предвид с моментара към колегата...

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#25] от "Пешката":

    Не е само това ваген пусна първият си сереен автомобил в класа на голф разработен изцяло като е автомобил включително платформата е за е автомобил , а не за двг.
    Малко хора разбират продуктовият и пазарният цикъл и етапите при разряботване на нов продуктов сегмент.
    Нищо бъдещето ще им покаже на практика как става...

    Модератора е неадекватен!
  30. 30 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 997 Весело

    До коментар [#25] от "Пешката":

    Мерси, гледай си го ти. Просто немците се имат за велика техническа нация, ама в електромобилите много се излагат, куцат им доста неЩица...

  31. 31 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1196 Любопитно

    "Критици се опасяват, че заводът ще имат отрицателно въздействие върху околната среда."

    Дали разглеждат въздействието върху околната среда на продуктите, които ще бъдат произведени в завода? И сравняват ли го с алтернативните продукти, които биха произвели конкурентите на Тесла? Да не се окаже, че ЕС трабва да субсидира завода на Тесла от новата си зелена инициатива?

  32. 32 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#30] от "geordgeo":

    Баш пък да се излягат, чросто си държат цената, първит супер е автомобил е немски, преди тесла, цената беше 200+ к...

    Модератора е неадекватен!
  33. 33 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Просто немците се имат за велика техническа нация, ама в електромобилите много се излагат, куцат им доста неЩица...
    —цитат от коментар 30 на geordgeo


    "Тесла" е технологична компания, не автомобилна компания. Електромобилите им се състоят от много акъл и софтуер, който се обновява по безжичен интернет (поне до сега никоя друга автомобилна компания не го прави, макар че някои като BMW експериментират). Има също електроника горе-долу колкото на iPhone и изключително опростена (като за автомобил) механика.

    Немците имат изключително силна традиция в механиката, но знанията и уменията в ДВГ и трансмисиите не им помагат за електромобилите, а производствения капацитет само им пречи. Има прекалено много хора, които ще си загубят работата и това ги кара съзнателно или подсъзнателно да се съпротивляват срещу прогреса...

  34. 34 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5234 Неутрално

    Икономическата криза е повсеместна

  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#33] от "plamen_b":

    За технологична компания нещо доста автомобили продават...
    Безжичната свързаност няма какво да се пробва прави се в най лошият слйчай с модул в който поставяш карта,
    Кое в механиката на едн тесла е опростеннп?

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#33] от "plamen_b":

    Дължи се на различни културни особености. Казано накратко. Немците (и японците) като цяло НЕ СА откриватели. Немците могат - и това правят - е да хванат някое чуждо изобретение и гениално да отстранят грешките в него и да го направят много по-качествено и в крайна сметка съвършено.
    Затова немците се движат (уж) със закъснение. Те сега чакат някой чужденец да създаде истинска електрическа кола,след което ще я вземат в ръце,ще я разглобят,проучат и ща я направят съвършена.
    Между другото,за създател на двигателя с вътрешно горене се счита немеца Ото,но не е баш така. Германеца първо е взел и проучил газовият двигател с вътрешно горене на французина от Белгия Етиен Леноар. Същият Леноар е изобретил и запалителните свещи.

  37. 37 Профил на Peen40
    Peen40
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#33] от "plamen_b":

    Как са правили според теб подводници през 1916 без компютри и електроника според теб немците?И за 100години все нещо са напреднали.Пък имаше и друг коментар по отношението на опростеността на механиката на Тесла.

  38. 38 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#36] от "deaf":

    Стига вече направо ме разбиваш. Електрически превозни средства има отпреди ДВГ и през цялотп време през което има и ДВГ. Най серизните машини на планетата се задвижват от електрически двигатели. Немците не чакат никой да им измисля ел двигател те са произвели и произвеждат повече ел двигатели от молкото Тесла ще успее да произведе просто преенината им е огромна. Единственото реално предимство на Тесла е в батериите моито всъщност те не разработват и произвеждат самостоятелно. Предимството им там е в съоотношението цена/пробег...

    Модератора е неадекватен!
  39. 39 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#37] от "gonz0104":

    Ако не греша и към момента най-добрите подводници без реактор са немски...

    Модератора е неадекватен!
  40. 40 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3746 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ivan_":

    Френските не са лоши, неотдавна спечелиха договор с Австралия.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  41. 41 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 710 Весело
  42. 42 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#38] от "Ivan_":

    Отваряме Уикипедия. И четем. Гюстав Пиер Труве. Та този ФРАНЦУЗИН първи е създал електрическият автомобил. И о,изненада! - той е създателят на батерията. Та какво немците...?!
    Между другото,батерия и акумулатор са различни неща. Батерията работи що работи и я изхвърляш,(рециклираш). Акумулатора може да се презарежда. Тя и батерията може,ама не е работа...

  43. 43 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    До коментар [#25] от "Пешката":Мерси, гледай си го ти. Просто немците се имат за велика техническа нация, ама в електромобилите много се излагат, куцат им доста неЩица...
    —цитат от коментар 30 на geordgeo


    Кое точно на немците им куца??

  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#40] от "vesolr":

    Не съм в позиция да водя спор по тази тема, затова и написах ако не греша. Не зная френските по добри ли са или не от немските...

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на Peen40
    Peen40
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#42] от "deaf":

    И тоя "автомобил " в колко бройки е бил произведен?Колко години го е ползвал Гюстав Пиер Труве,като превозно средство?
    Телефона ти с акумулатор ли се зарежда?

  46. 46 Профил на Peen40
    Peen40
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ivan_":

    Не мога да кажа категорично кои подводници са най-добри.Но пък тука има хора без грам познания по електротехника и механика,прочели нещо в Уикипедия и форумите и може да те "светнат" :)

  47. 47 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    Кайне шанс, ДВГ ;)
    —цитат от коментар 41 на Kosta Delev


    ДВГ в момента на Земята , по мощност са 14 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ОТКОЛКОТО ВСЯКАКВИ ДРУГИ ИЗТОЧНИЦИ НА ЕНЕРГИЯ..

    АЕЦ, ТЕЦ, ВЕЦ всякакъв енергофолскщурм като вятърни, слънчеви, приливни и други са по-малко в пъти , взети заедно, отколкото ДВГ..
    В това число 7/8 от енергията на ДВГ са дизели!

    Ето филмче от ББС
    The Engine That Powers the World - Diesel Engine Documentary
    https://www.youtube.com/watch?v=wCA5pInfPpM&t=3181s

    Да видим как Човечеството ще замени Дизелите, с нещо друго и кога ..
    За сега - енергията на Земята , в най-разпространения случай е от дизел!

  48. 48 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    "Критици се опасяват, че заводът ще имат отрицателно въздействие върху околната среда."Дали разглеждат въздействието върху околната среда на продуктите, които ще бъдат произведени в завода? И сравняват ли го с алтернативните продукти, които биха произвели конкурентите на Тесла? Да не се окаже, че ЕС трабва да субсидира завода на Тесла от новата си зелена инициатива?
    —цитат от коментар 31 на plamen_b


    Става дума за източниците на вода в околността, както и изсичането на дърветата..
    https://www.rbb24.de/wirtschaft/beitrag/2019/11/tesla-werk-gruenheide-kritik-umweltschuetzer.html

  49. 49 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#42] от "deaf":И тоя "автомобил " в колко бройки е бил произведен?Колко години го е ползвал Гюстав Пиер Труве,като превозно средство? Телефона ти с акумулатор ли се зарежда?
    —цитат от коментар 45 на gonz0104



    До коментар [#45] от "gonz0104":

    Важното е че Труве е проправил пътя.. После е по-лесно...

    Колко тежи една батерия за мобифон и колко на ел.автомобил. И с двете има проблеми... Акумулатора изисква много време за зареждане. Батерията пък трябва често да се сменява. Тоест,през няколко месеца трябва да сваляш батерията от Тесла-та,тежаща примерно 20кг.,да я носиш до сервиза,издаваш и купуваш нова,която пак да я мъкнеш.

  50. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    Немците имат изключително силна традиция в механиката, но знанията и уменията в ДВГ и трансмисиите не им помагат за електромобилите, а производствения капацитет само им пречи. Има прекалено много хора, които ще си загубят работата и това ги кара съзнателно или подсъзнателно да се съпротивляват срещу прогреса...
    —цитат от коментар 33 на plamen_b

    Немците си гледат бизнеса и печалбите и ги боли к..ра за прогреса!

    Що тъй правят тез хора?
    "Фолксваген груп" да припомним - излумка 52 пъти повече МПС от "Тесла" в 2019, и даде на акционерите си печалба ..

    Акционерите са озъбени капиталисти .. гледат парите, не гледат кое е прогресивно, кое не е..

  51. 51 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 903 Любопитно

    Страната с най-добрите автомобили Германия да допусне американски завод за коли,това е тъжно.
    —цитат от коментар 13 на Сд


    Опел според теб какъв завод беше, преди да го купят франсетата?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  52. 52 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 903 Весело

    Петролът го продават ..

    Многократно сме дискутирали, че дори и електромобилите да не са 0.3%, а да са 100% от леките коли, това само по себе си би довело до промяна максимум в 7% от консумацията ..

    Леките коли въобще не са 100% от Петролната ера ...
    —цитат от коментар 18 на simChо


    Тя и каменната ера не е съвършила съвсем изведнъж и поради изчерпването на камъните....

    Бедуините се усетиха още преди 30 години, че часовникът тиктака и инвестират като бесни в диверзифицирани бизнеси, за да си осигурят благоденствие

    Само бившите васали на Златната орда в московия инвестират в мизерии в международен план

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  53. 53 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 903 Весело

    До коментар [#2] от "geordgeo":Поне могат да използват шанса, че завода е в Берлин да се научат.
    —цитат от коментар 22 на dgerald



    Трябваше да го направят в Цвикау, Карл-Маркс-Щат, за да откраднат вечната технология на картонения Трабант

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  54. 54 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 903 Весело

    До коментар [#8] от "tie_interceptor":Ама тези Тесли дето ще се произвеждат в Германия на батерии ли са?
    —цитат от коментар 23 на deaf



    С педали са

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  55. 55 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#42] от "deaf":

    Така, не зная какво пише в уикипедията но се надявам да имаш желание да учиш.
    Александро Волта 1800 г. Открива/създава батерията.
    Ханс Оерстед 1820 г. Генерира магнитно поле от ел. заряд
    Уилям Стърджис 1825 г. Електромагнита
    Мориз Йотинг 1834 първи ел. Мотор с ротация прусак немскоговорящ
    Двама холандци убий ме не мога да им напиша на български имената 1835 г. Първи малък ел автомобил
    Девенпорт 1837 първи патент за ел мотор
    Сименс и Хафнер 1872 първи DC ел мотор
    Фридрих Хаселонденн1887 първи синхронизиран трофазов ел мотор.

    ПП накара ме да се ровичкам за информация през мобилно устройство не гарснтирам за коректно изписване на имената останалото е коректно...

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално


    Трябваше да го направят в Цвикау, Карл-Маркс-Щат, за да откраднат вечната технология на картонения Трабант
    —цитат от коментар 53 на FourOhFive


    Карлмарксщат днеска е Кемниц, а Цвикау май е в Тюригния..
    А "Трабант" е на завода на Аугуст Хорх - "Ауди" и наистина е много умна разработка ..

    Хорх въобще е бил много добър инженер!

  57. 57 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#54] от "FourOhFive":

    Защото може и на акумулатори...

  58. 58 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 903 Весело

    До коментар [#33] от "plamen_b":Дължи се на различни културни особености. Казано накратко. Немците (и японците) като цяло НЕ СА откриватели. Немците могат - и това правят - е да хванат някое чуждо изобретение и гениално да отстранят грешките в него и да го направят много по-качествено и в крайна сметка съвършено. Затова немците се движат (уж) със закъснение. Те сега чакат някой чужденец да създаде истинска електрическа кола,след което ще я вземат в ръце,ще я разглобят,проучат и ща я направят съвършена. Между другото,за създател на двигателя с вътрешно горене се счита немеца Ото,но не е баш така. Германеца първо е взел и проучил газовият двигател с вътрешно горене на французина от Белгия Етиен Леноар. Същият Леноар е изобретил и запалителните свещи.
    —цитат от коментар 36 на deaf


    Това може да е било истина до 50-те, максимум 60-те години.

    В момента немците много сериозно изостават от останалия свят във високотехнологичните продукти. Едни балтийски държави имат Р&Д на светлинни години от германския. Причините са много, но на първо място - традиционните немски 'концерни' са изключително тромави формирования, много здраво вплетени във властта. 90% от топ 100 германски компании днес са били в топ 100 на германските компании преди 100 години. Това не винаги е положително нещо, особено в днешния много динамичен свят. Немският подход - методичност, прецизност, високо качество - може би все още работи в някои сфери на икономиката, но липсата на гъвкавост на цялата система ще им изиграе лоша шега. В Германия само 25% от населението има университетско образование. След завършване на 11-ти клас огромна част от учениците отиват на професионално обучение - във Фолксваген, Дойче Бан, Сименс и т.н., където учат някакъв занаят - предимно технически. Тези компании година след година обучават кадри за професии, които след 20 години няма да съществуват. Отделно студентите масово са в хуманитарни дисциплини и учат по десетина години (на немски дори има такъв израз - евигер щудент) . Съответно следващото поколение Германци ще има още по-голяма нужда от държавна субсидия, за да оцелее, а пък нуждите на индустрията ще принудят компаниите да търсят все повече решения извън Германия.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  59. 59 Профил на Peen40
    Peen40
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Важното е че Труве е проправил пътя.. После е по-лесно...
    Колко тежи една батерия за мобифон и колко на ел.автомобил. И с двете има проблеми... Акумулатора изисква много време за зареждане
    —цитат от коментар 49 на deaf


    Като е "проправил пътя " тоя Труве,защо вече 140 години след това колите все още са си с ДВГ?
    А за електрически трамвай да си чувал,че го има от преди тоя французин?

  60. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":

    Е, най много енергия на земята е от ВЕИ.
    Предполагам опитваш се да пишеш нещо за утилизирана енергия, и там няма как да е от дизел, не зная имаш ли идея една централа колко енергия произвежда...

    Модератора е неадекватен!
  61. 61 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    Леките коли въобще не са 100% от Петролната ера ...
    —цитат от коментар 18 на simChо


    Тя и каменната ера не е съвършила съвсем изведнъж и поради изчерпването на камъните....

    Бедуините се усетиха още преди 30 години, че часовникът тиктака и инвестират като бесни в диверзифицирани бизнеси, за да си осигурят благоденствие

    Само бившите васали на Златната орда в московия инвестират в мизерии в международен план
    —цитат от коментар 52 на FourOhFive

    Леките коли, наистина не са 100% от Петролната Ера и ако ще се удря по ДВГ, не е зле да се помисли нещо и за останалите ДВГ, а не само за тези в леките коли ...

    Иначе и ти, за пореден път се опитваш да вкараш Русия в Дискусията? Въпреки че нито в статията, нито никъде се споменава до сега за руските неща ?

    Този път - май малко по-уместно и не е чак така неадекватно ..

    Истината днес е само тази - на Мурзилките им повлия , че Матушката им прегърна електрокарната идея!
    За това и те подскачат и викат " електро! електро" !

    Щото заповедтта дойде от Кремъл!

    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" - 0% и толкоз ..

    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..

    Изстрадалият руски народ погледна, почеса се , видя че колите реално в руските условия имат пробег по 80-100 км и човек не би могъл да ги държи в комплекса, на улицата, пред блока и да ги зарежда с кабел през терасата цяла нощ и не рачиха да купуват електрокари ..

    Русия - електрокарният Мордор !

  62. 62 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#58] от "FourOhFive":

    Е, аш пхк да изостават, интересно кое е това което те прави запознат с РиД на всякакви компании. Аз по спомен зная че това са едни от най добре пазените неща в една компания...
    Ти обаче си на ти с РиД дейността на немски, мемски и не знам какво други компании че даже и успяваш да ги сравниш...

    Еваларка, брат голям си...

    Модератора е неадекватен!
  63. 63 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    [quote#59:"gonz0104"][/quote]


    До коментар [#59] от "gonz0104":

    А де,и аз сто пъти питах това,ЗАЩО досега ел.колите не са се наложили? Е ми защото не стават...

    С трамвай не можеш да отидеш на село...

  64. 64 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":Е, най много енергия на земята е от ВЕИ.

    Предполагам опитваш се да пишеш нещо за утилизирана енергия, и там няма как да е от дизел, не зная имаш ли идея една централа колко енергия произвежда...
    —цитат от коментар 60 на Ivan_


    Опитвам се да пиша за годишен баланс енергия и за енергията ползвана от Човечеството, за разни неща ..


    Да, нямам представа коя централа, колко произвежда и не съм смятал с химикал и калкулатор , а вземам наготово данни от Интернет..

    По инсталирано мощност - ДВГ са 14 пъти повече от всичко останало!
    Основно дизели!

    Най-големите дизели са в корабите - на света има 55 000 кораба и най-големите 15 кораба консумират гориво на година , колкото 100 милиона леки коли на година ..
    Почти 70% от стоките в магазина , или части от тях , са била превозени поне веднъж с кораб!

    Що се отнася до хлаба на масата ни .. то 60% от стойността му е дизел ..
    .. рибата - и тя, месото - и то ..

    Та това искам да кажа и съм успял да го кажа - ако някой не е успял да разбере - лошо за него ..

    ВСИЧКИ ИЗТОЧНИЦИ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКА ЕНЕРГИЯ СА С 14 ПЪТИ ПО-МАЛКА НОМИНАЛНА МОЩНОСТ ОТКОЛКОТО ВСИЧКИТЕ ДВГ ИНСТАЛИРАНИ НА ЗЕМЯТА ..

  65. 65 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    Най-големите дизели са в корабите - на света има 55 000 кораба и най-големите 15 кораба консумират гориво на година , колкото 100 милиона леки коли на година
    —цитат от коментар 64 на simChо


    И това не съм го смятал с калкулатор, по данните за всичките кораби на Земята, а съм го взел на готово от Интернет ..

  66. 66 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#63] от "deaf":

    Не са се наложили защото електрическата енергия за един мотор движещ автомобил е от различен тип от енергията която можеш да съхраниш във батерия. Поради това вл двигателите се наложиха навсякъде където имаш кабелна връзка с енергията, а именно трамваи, тролеи, влакове, метро, големи машини дори и в рудници и т.н.
    С технологичният мапредък в САЩ и напредъка в електрониката се откри устройство което да преобразува ел. Енергията от батерията в използваема от ел. Двигателя енергия и оковите от мрежата паднаха. Затова сега имаш навлизането на ел. Автомобилите и затова няма да видиш пряко директно свързване на батерията и двигателя, а връзката минава пред конвертор.

    Сега разбра ли кое е спирало масовото навлизане на е автомобилите?

    Модератора е неадекватен!
  67. 67 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#64] от "simChо":

    Не ми изглежда логично. Трябва обаче да проверя, ако го взимаш наготово предполагам е коректно пресметнато но не ми се вярва, което не означава, че не е така. Технически най големите кораби са самолетоносачи от флота на САЩ които са с реактор, не зная те биха ли компенсирали търговките най големи...

    Калтп и да е интересен момент си изровил ще ровичкам и аз в къщи, стана ми любопитно...

    Модератора е неадекватен!
  68. 68 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":Е, най много енергия на земята е от ВЕИ.Предполагам опитваш се да пишеш нещо за утилизирана енергия, и там няма как да е от дизел, не зная имаш ли идея една централа колко енергия произвежда...
    —цитат от коментар 60 на Ivan_


    На Земята ВСЯКА ГОДИНА се продават два милиона трактора ..

    .. each year, approximately two million tractors are sold around the world.
    42.01.2018 г.

    Всеки трактор е по двигател, колкото 3-4 леки коли.. паркът на тракторите на Земята е няколко стотин милиона..

    Същото е и за корабите - на Земята има кръгло 55 000 кораба .. най-големите двигатели на Земята са на кораб - серията на Мерск .. 109 000 конски сили .. консумация 13 000 литра на час ..
    Най-големите 15 кораба, вече казах, имат консумация, колкото 100 милиона леки коли ..

    Същото е и за строителните машини.
    12-те най-големи производители Caterpillar (USA) , Optimas GmbH , Komatsu (Japan) , Volvo Construction Equipment , Hitachi Construction Equipment , Fiori Group (Italy) , Liebherr (Germany) , Sany (China) , Terex (USA) , Doosan Infracore (South Korea) , Çeksan ,BOMAG правят за година машини с толкова мощност и консумация , колкото всички леки коли за година ..

    Та както вече казах - леките коли , въобще не са 100% от Петролната Ера и който иска да се махнат ДВГ - да се емва да мисли решеиня, а не само да подскача :

    "Бъдещето дойде, победихме! Ура! Ура! Ще прегърнем купата!"

    Началото е положено, но има адски много работа.. не знам, дали въобще някои хора си представят титаничността на усилията.

  69. 69 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    До коментар [#64] от "simChо":Не ми изглежда логично. Трябва обаче да проверя, ако го взимаш наготово предполагам е коректно пресметнато но не ми се вярва, което не означава, че не е така. Технически най големите кораби са самолетоносачи от флота на САЩ които са с реактор, не зная те биха ли компенсирали търговките най големи...Калтп и да е интересен момент си изровил ще ровичкам и аз в къщи, стана ми любопитно...
    —цитат от коментар 67 на Ivan_


    Проверих го отгоре-отгоре..
    Ето серията "Емма Мерск" - 12 кораба..

    14 000 литра на час , като рейсовете на линията са от Китайско Море до европа и са по месец ( написал съм 13 000 литра на час, ама съм мислил за друг кораб)

    Engine and hull
    She is powered by a Wärtsilä-Sulzer 14RTFLEX96-C engine, the world's largest single diesel unit, weighing 2,300 tonnes and capable of 81 MW (109,000 hp) when burning 14,000 litres (3,600 US gal) of heavy fuel oil per hour.

    Ето и Уикипедия..

    https://en.wikipedia.org/wiki/Emma_Mærsk

    А че ДВГ ( основно дизели) на Земята са 14 пъти повече, по мощност , мисля че го вземах от някаква публикация за МАН .. мога да си отворя историята на компа и ще видя източникът с точност.

    Но дори и груба сметка се вързва ..

    Трактори, строителни машини, кораби , камиони са много по-мощни от леките коли .. и само корабите са 55 000 на Земята ...

  70. 70 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    Изстрадалият руски народ погледна, почеса се , видя че колите реално в руските условия имат пробег по 80-100 км и човек не би могъл да ги държи в комплекса, на улицата, пред блока и да ги зарежда с кабел през терасата цяла нощ и не рачиха да купуват електрокари ..

    Русия - електрокарният Мордор !
    —цитат от коментар 61 на simChо


    Не знам дали някой друг освен самият теб и майка ти се интересува от ганкините ти вълнения, ушанка, в Коми, АССР! Събирай повече кюмур да караш повече електричрическият Иж, подарък от Медведчето....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  71. 71 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    Ето серията "Емма Мерск" - 12 кораба..

    14 000 литра на час , като рейсовете на линията са от Китайско Море до европа и са по месец ( написал съм 13 000 литра на час, ама съм мислил за друг кораб)

    Engine and hull
    She is powered by a Wärtsilä-Sulzer 14RTFLEX96-C engine, the world's largest single diesel unit, weighing 2,300 tonnes and capable of 81 MW (109,000 hp) when burning 14,000 litres (3,600 US gal) of heavy fuel oil per hour.
    —цитат от коментар 69 на simChо


    8 кораба са, а не 12 .. първоначално е мислено да са 12 , ама за сега серията е спряла до 8 ..

    8 кораба, държат линия от Азия до Европа пътуват по месец и двигателят не спира, дизел, всеки час гори 14 000 литра ..



  72. 72 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    [/quote]

    Отново мисълта на Реалист ни привлече в гористата тишина на Коми!
    Отново се разтракаха в постингите му "Москвичи" и "Ижета" ..

    Но все пак - първи , с опити да примъкне разни руски неща в Дискусията не бе високоуважаваният Реалист , друг не по-малко уважаван събеседник ..

    Ей го как ми отговаря и ПРЪВ В РАМКИТЕ НА ДИСКУСИЯТА СПОМЕНАВА ЗА МОСКОВИЯТА


    [quote#52:"FourOhFive"]Леките коли въобще не са 100% от Петролната ера ...
    —цитат от коментар 18 на simChо


    Тя и каменната ера не е съвършила съвсем изведнъж и поради изчерпването на камъните....
    Бедуините се усетиха още преди 30 години, че часовникът тиктака и инвестират като бесни в диверзифицирани бизнеси, за да си осигурят благоденствие
    Само бившите васали на Златната орда в московия инвестират в мизерии в международен план
    —цитат от коментар 70 на Realist


    Реалист уви , е ЕДВА ВТОРИ ..

    Но пък е много по-облещен, а и "Ижетата" в мнението му тракат по-силно и ни впечатляват, отколкото всичката продукция в дискусията на FourOhFive, взета заедно!

    Дерзай Реалист!

    И повече бдителност, що спиш .. ей FourOhFive е пръв с мнение дето засяга Русия!

  73. 73 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1196 Весело

    До коментар [#33] от "plamen_b":За технологична компания нещо доста автомобили продават...
    —цитат от коментар 35 на Ivan_


    Колите на Тесла само функционират като превозно средство, но от гледна точка на инженерното решение горе-долу са iPhone на колела. (iPhone също има малко електромоторче - за да може да вибрира).


  74. 74 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1196 Весело

    Безжичната свързаност няма какво да се пробва прави се в най лошият слйчай с модул в който поставяш карта,
    —цитат от коментар 35 на Ivan_


    Това е така, но всички (други) автомобилни компании дълго време след като се появи Тесла предоставяха този модул само за да осигурят WiFi router за пътниците и шофьора. Макар че един съвременен автомобил има софтуер за управление на различни системи, актуализацията му (поне до преди 1 година) изисква собственика на автомобила да го закара в сервиз, и там техник да го подмени. Мобилната връзка на автомобилите, дори когато я има, не се използва за това. Това се прави уж за да няма възможност за хакване на софтуера за управление, но през 2015 г. двама изследователи по киберсигурност Charlie Miller и Chris Valasek демонстрираха за списанието Wired че могат да хакват системата за управление на Jeep Cherokee на фирмата "Chrysler" и да поемат контрола му по интернет:

    https://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kill-jeep-highway/

    Това наложи "Chrysler" да поиска собствениците на 1,4 млн. автомобила да ги вкарат в сервиз за актуализацията на софтуера им. Въпреки тази актуализация, година по-късно Charlie Miller и Chris Valasek показаха, че все още могат да хакват системите на същия Jeep Cherokee модел 2014 г, и по този начин да го ускоряват, да го карат рязко да спира и да въртят волана му.

    Чак сега BMW (юли 2021 г.) започва да предлага актуализирането на софтуера без влизане в сервиз, така че някои функции на автомобила (които вече са вградени от механична и електрическа гледна точка) - като например подгряване на волана, да могат да се добавят или махнат по желание на собственика:

    https://www.businessinsider.com/bmw-subscription-model-for-features-2020-7

    General Motors въведе представи система за актуализиране на софтуера за управление едва миналата година:

    https://www.theverge.com/2019/5/21/18633000/gm-ota-software-updates-digital-platform-reuss

    Ford въвежда подобна система тази година:

    https://www.digitaltrends.com/cars/ford-cars-will-get-over-the-air-software-updates-beginning-in-2020/

    Междувременно, операционната система на Tesla позволява актуализирането на целия софтуер за управление на колата от 2014 г.! През 2015 г. те актуализираха софтуера за автономно управление на колата с версията 7.0 на Tesla OS. През май 2018 г. година списанието Consumer Report намали рейтинга на Model 3 поради големия спирачен път (46 метра при спиране от 60 мили в час или близо 100 км/ч). На 26 май Мъск обяви в Тутър, че актуализацията на софтуера ще намали спирачния път с около 6 метра, и след няколко дни това се случи!

  75. 75 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    Не знам дали някой друг освен самият теб и майка ти се интересува от ганкините ти вълнения, ушанка, в Коми, АССР! Събирай повече кюмур да караш повече електричрическият Иж, подарък от Медведчето..
    —цитат от коментар 70 на Realist


    Отново мисълта на Реалист ни привлече в гористата тишина на Коми!
    Отново се разтракаха в постингите му "Москвичи" и "Ижета" ..

    Но все пак - първи , с опити да примъкне разни руски неща в Дискусията не бе високоуважаваният Реалист , друг не по-малко уважаван събеседник ..

    Ей го как ми отговаря и ПРЪВ в рамките на дискусията поведе спора към Московията

    Леките коли въобще не са 100% от Петролната ера ...
    —цитат от коментар 18 на simChо


    Тя и каменната ера не е съвършила съвсем изведнъж и поради изчерпването на камъните....

    Бедуините се усетиха още преди 30 години, че часовникът тиктака и инвестират като бесни в диверзифицирани бизнеси, за да си осигурят благоденствие

    Само бившите васали на Златната орда в московия инвестират в мизерии в международен план
    —цитат от коментар 52 на FourOhFive


    Реалист уви , е ЕДВА ВТОРИ ..

    Но пък е много по-облещен, а и "Ижетата" в мнението му тракат по-силно и ни впечатляват, отколкото всичката продукция в дискусията на FourOhFive, взета заедно!

    Дерзай Реалист!

    И повече бдителност, що спиш .. ей FourOhFive е ПРЪВ с мнение дето засяга Русия!
    Ти с твоето любимо Коми, си едва втори!

  76. 76 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    До коментар [#72] от "simChо":

    Павилно старшина, вие, ватниците явно и разбираемо ще продължите още дълго с камъните и след свършека на каменната ера. Както и с кюмура. И с нефта ще е същото. Глупака трудно научава нещо ново!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  77. 77 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1196 Весело

    Кое в механиката на едн тесла е опростеннп?
    —цитат от коментар 35 на Ivan_


    Да започнем от системата за задвижване. При Тесла тя има 17 компоненти, които се движат една спрямо друга - с електромотори които променяйки си оборотите осигуряват ускоряването и спирането. Задвижването на автомобил с ДВГ изисква около 200 такива компоненти (освен ДВГ те имат скоростни кутии с много предавки). Да не говорим за хибридите, които имат и ДВГ и електромотор...

    https://www.nrdc.org/experts/madhur-boloor/electric-vehicles-101

    Като бонус- Тесла Model S P100D от 2016 г. предлага ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди - най-бързия сериен автомобил произвеждан тогава. От април тази година те предлагат Model S Performance с ускорение до 100 км/ч за 2,3 сек.:

    https://electrek.co/2020/04/21/tesla-updates-model-s-performance-acceleration-0-60-mph-2-3-seconds

  78. 78 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 793 Весело

    До коментар [#8] от "tie_interceptor":

    „Други твърдят...“
    А още едни по други пък твърдят, че всичко още от сега е пълно фиаско. 500 хил. автомобила годишно! Големият въпрос е къде ще ги складират като няма да има кой да ги купува. Първоначалните предположения бяха новото берлинско летище, а ма то май след 12 години в строеж ще вземе та от октомври да влезе в експлоатация. Автомобилите само на батерии са скъпи, неудобни за експлоатация и вредни за околната среда. Сега новата дъвка е водорода. С него теоретично има повече шанс, но може би след 10-20 години. А самият Мъск да престане да се прави на интересен, а да си гледа ракетите, там ще има повече успех...

  79. 79 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#2] от "geordgeo":

    Мухаха немските автокомпании останаха в миналия век. Тесла и Ривиан завладяват световния авто-пазар..

    Да кажем не на педерастията!
  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#68] от "simChо":

    Всъщност този спор с теб сме го водили вече. На сушата най големите машини са с ел двигатели.

    Както и да е да не влизаме в полемика излишно е...

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#69] от "simChо":

    То е ясно че от леките коли са по мощни. Но ти написа че като сума енергията от петрол е повече от всичката останала енергия, което не ми изглежда коректно но ще проверим и ще разберем.

    Модератора е неадекватен!
  82. 82 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Весело

    До коментар [#73] от "plamen_b":

    А, вече си пбясних защо ом е толкова кофти изпълнението, мислели самда произведат смартфон пък то автомобол излязло, разбрсх...

    пламен ти наистина ли си ги мислиш тези работи или се шегуваш?

    Модератора е неадекватен!
  83. 83 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    А, вече си пбясних защо ом е толкова кофти изпълнението, мислели самда произведат смартфон пък то автомобол излязло, разбрсх...пламен ти наистина ли си ги мислиш тези работи или се шегуваш?
    —цитат от коментар 82 на Ivan_


    От коя "кухня" научи тези "новини", иКсперте?

    Естествено, че за треторазряден милиционер и симпъл човечец телефона с шайба е по- убав от Ай-фон, както и бензинова трошка по- хубава от Ай-Фон на колела!

    Ами, убаво, милиционерите като теб и въглищният експерт, Симчо ползвайте си тАлафона с шайба, Симчо да лежи под руският си Москвич и так далее!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Весело

    До коментар [#74] от "plamen_b":

    Ох, каква точно ти е тезата, че успях да я разбера?
    Обясняваш че всеки производител може да направи мобилна свързаност но не иска, а тесла може и иска, така ли?

    И?

    Сега да ти го кажа в прав текст, за да го осмислиш и да спреш да обясняваш за високататехнологичност на Тесла коятп си ипдейтвала софтуера дистанционно.
    Бизнес моделът на Тесла поради финансова необходимост няма дилърсак, сервизна и каквато и да е подпбна мрежа. Поради това и да не искаше Мъск нямаше друг избор освен да направи дистанционен ъпгрейд. Това е разликата с другите които имат изградена сервизна и дилърска мрежа и могат да си позволят да не хпгрейдват дистанионно. Не е защотп са технологично озостанали, а защото бизнес моделът им позволава да си увеличават приходите по този начин.
    Тесла като няма такива възможности дейатва по единственият о възможен начин. Като си стъпи на краката Мъска и си изгради мрежите и той ще започне физически да сервизира защото така ще прави повече пари.

    Та хайде дай отново да видим какво му е високотехнологичното деро деугите не го мобели. Стига хора мислете малко стига сте вярвали на някакви имагинерни измислици. Ако имаха възможност всичкинавтомобилни производители щяха да искат сътрин преди да тръгнеш да ти направят срещу заплащане прпверка на автомобилс, това е бизнес хора, целта е да се правят кинти, стига с вашите фенски измислици.

    За гяоя и формация има независими компании който разработват хардуер и софтуер който да превърне автомобилът в наистина високотехнологично средство с което да можеш да се легитимираш, да плащаш да правиш поръчки и т.н. идета е, че автомобиша има тази функционалност и хардуер и може да го превърнем пт средство което да ни предвижи от точка до точкан във наистина смартмобил заимствано като име от телефоните..

    Четете и се интересувайте повече, автомобилния свят нито започва нито приключва с тесла...

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    До коментар [#84] от "Ivan_":

    Тесла може да няма дилъри, но има магазини и сервизи, иксперте. Правиш си апойнтмънт на смартфона, дават ти час. Сервиза ти е обикновено на 30-40 минути каране. И да, докато ти оправят колата ти дават 100 D Performance като лоанър или кредити за Убър.

    Ако могат да ти оправят колата пред къщата идва мобилен сервиз! Ако могат да ти я оправят по интернет, пращат ти ъпдейт.

    Въобще няма никакво сравнение между сервиза на обикновен автомобилен дилър и сервиза на Тесла. Разликата е от небето до земята и като го изпиташ разбираш къде е бъдещето!

    Но, дървена глава трудно би разбрала, все пак!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Весело

    До коментар [#77] от "plamen_b":

    Мда, викаш ел двигателът е с по опрпстена механика понеже броят на частите е по малко...

    Не зная да се смея ли, да плача ли...

    Хайде сега върни на коментар мой към деф с номер 66 и посочи кое в един ДВГ съответства на необходимостта от електроника без която един автомобилен ел двигател въобще не тръгва. Викаш механично бил опростен, мда само където с малко електроника трябва да го окомплектоваш но то това не е към механиката. Отделно не пишеш за тесла, а за категорията ел автомобили.
    И леко прппускаш един маловажен в кавички момент и той е охлаждането, я да видим знаеш ли каква е разликата при облаждането на ел и на ДВГ и кое е опростеното от двете...
    То и това предполагам не е механика според теб...

    ПП Бройката на частите не означава опростено...

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    Апойнтмън за сервиз на тесла можеш да си вземеш и от самата кола. И благодарение на това, че колата ти е постоянно включена към интернет, Тесла може да направи теста отдалечено без дори да те занимава. Преди години, на познат така му отвориха вратичката на чарджъра, защото заяждаше. С отдалечен тест и реконфигуриране на електрониката на порта.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    До коментар [#86] от "Ivan_":

    "Не зная да се смея ли, да плача ли..."

    Плачи, всички останали ще разберат, че най- накрая си разбрал трагедията в самият теб!

    ПП: А ако се смееш, някой съвсем правилно ще се обади на санитарите да те приберат.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  89. 89 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Весело

    До коментар [#83] от "Realist":

    Нещо се опитваш да измислиш и понеже не можеш и превкшючвяш на специалнят ти репертоар ли?

    Ти очевадно и ниламвп чувство за хумор нямаш след като не успяваш да усетиш пълният майтап на написаният отговор към Пламен. Но пък добре кълвеш, виж как захапа на примамката сравнение за опктите на руснаците дето все оръжие се получава като край о изделие, знаех си че няма да пропуснеш руската връзка ксто един свободен американец все за някаква Русия си мислиш...

    ПП в действителност качеството на монтаж на тесла е кофти, вярно котката от теста не може да избяга но ...

    Модератора е неадекватен!
  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    До коментар [#89] от "Ivan_":

    "Нещо се опитваш да измислиш и понеже не можеш и превкшючвяш на специалнят ти репертоар ли?"

    Тесла е наистина Ай-Фон на колела, но това не я прави калпава кола! Прави я прекрасна кола, кола на ново, по- високо ниво. По същият начин както Ай-Фона телефон и телефона с шайба. Ай-фона със сигурност не е по- лош телефон от телефона с шайба!

    Сега, фактите потънаха ли най- накрая в съзнанието ти, дървени философе?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#85] от "Realist":

    Ъха, точно така е...
    Това къде в Калифорния ли?
    Я си натовари теслата и се приберинв бг и си вземи през гелефончето час за сервизирана на 30 40 минути каране или им дай настояща локация да зойдд техния, ако пък не искаш ела ми на гости в Малага инпро вай същото...

    Тесла може и да има някаква мрежа в Калифорния но до там...

    Модератора е неадекватен!
  92. 92 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#87] от "Realist":

    Така е и пак през интернет ти сервизират на пробегег возилото, туй спирачна система, батерия межанична проверка, охладителна система все по интернет го правят...

    Мда, разбираш ги много работите личи си...

    Модератора е неадекватен!
  93. 93 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    До коментар [#91] от "Ivan_":

    "Ъха, точно така е...
    Това къде в Калифорния ли?"

    Навсякъде, Иванчо! Сигурно обаче в твоето затънтено село не е така. Всички бензинджии имат дилършипи около тебе, само Тесла няма сервиз.

    Ей тук ти е обяснено, но съм аПсолютно сигурен и убеден, че няма да го разбереш, защото ти е много над нивото:

    https://www.tesla.com/service?redirect=no

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  94. 94 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    Така е и пак през интернет ти сервизират на пробегег возилото, туй спирачна система, батерия межанична проверка, охладителна система все по интернет го правят...Мда, разбираш ги много работите личи си...
    —цитат от коментар 92 на Ivan_


    И защо да не могат да го правят това дистанционно? Вероятно в света на глупаците това не може да стане, Ганю Балкански да ти каже. Ноооо в реалният свят е факт! Свиквай! Сервисирането на Тесла е сервисиране на съвсем друго ниво, нещо което ти самият трудно разбираш....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  95. 95 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Весело

    До коментар [#87] от "Realist":

    Като цяло има процре при теб. Преди да се сдобиеш с тесла спомняш ли си какви обяснителни коментари пкшеш тук как тя от подръжка няма нужда защото ел и няма какво да и сервизиращ.

    Е сега виждам изостави тазинтеза к започна да обясняваш как лесно ставашо с час за сервиз през телефончето или колата...

    Прогресираш, с този темп след няма и тринчетири години и ще имаш реална базова предства...

    Модератора е неадекватен!
  96. 96 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    До коментар [#95] от "Ivan_":

    "Като цяло има процре при теб. Преди да се сдобиеш с тесла спомняш ли си какви обяснителни коментари пкшеш тук как тя от подръжка няма нужда защото ел и няма какво да и сервизиращ."

    Ми тя няма почти никаква поддръжка наистина, селски! Това е ФАКТ!

    Аз отидох в сервиза за да ми смажат пантичкитте на една от задните врати, след като я купих. Абсолютно безплатно. Това е единственото ходене до сервиз. Иначе, ъпгрейднаха батерията от 70D на 75D с 5 киловата повече с ъпдейт по мрежата, Когато отидох за пантичките ми смениха и баджинга. Правиш си апойнтмънта на компютъра на колата или на смартфона.

    И си ротирах гумите, сам, също!

    Тесла, благодарение на факта че е постоянно свързана в интернет ти предлага такива услуги. както и 24 часа пътна помощ когато си на път.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2918 Весело

    И между другото, аз дори и не забелязах, че една от задните врати леко скърца. Когато я купувах, екипът правещ инспекцията я бе забелязал и сейлс адвайзъра ми каза да си направя апойнтмънт.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Весело

    До коментар [#93] от "Realist":

    В зействителност в монто затънтеномсело няма нито един дилършип,. О за смека на това радиус от петдесет колометра има към стотина дилършипа на всякакви автомобилни, камиони, Длскостопански и морски марки... Е на тесла няма...

    Модератора е неадекватен!
  99. 99 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1196 Весело

    Така е и пак през интернет ти сервизират на пробегег возилото, туй спирачна система
    —цитат от коментар 92 на Ivan_


    Да, бях забравил, спирачките на Тесла трябва да се обслужват доста по-рядко, благодарение на системата за динамично спиране. Електромотора преминава в режим на генератор и забавя скоростта на колата без да се налага спирачките да бъдат използвани за всяко спиране.

  100. 100 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 107 Весело

    До коментар [#96] от "Realist":

    Добре де каква е тази 24 часа пътна помощ, тя теслата е най здравата и качествена кола няма нужда от сервизиране и не се чупи, каква е тази путна помощ?

    ПП В Испания пътната помощ ти е включена към застраховката задължителната застраховка та и аз без тесла имам такава, не знаех че това е някаква невероятна екстра но сега ще заспя усмихнат...

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK