Стотици хиляди моряци са блокирани в морето заради пандемията

Йенс Бойсен, капитан на Emma Maersk, на пристанището в Хамбург

© Reuters

Йенс Бойсен, капитан на Emma Maersk, на пристанището в Хамбург



През последните 167 дни в открито море, Йенс Бойсен е бил не само капитан на един от най-големите контейнерни кораби в света, но е изпълнявал ролята на лекар, зъболекар, психолог и завеждащ развлекателните дейности за стресирания си екипаж, разказва "Ройтерс".


Повече от 200 000 моряци като Бойсен не могат да слязат от търговските кораби, някои за повече от година, тъй като ограниченията за пътуване покрай епидемията от коронавирус правят почти невъзможно смяната на екипажите, според Международната морска организация на ООН (IMO).


"В някои страни смяната на екипажа е напълно спряна. Това означава, че на екипажа не е разрешено да слиза на сушата, нито да бъде освободен. Това може да се дължи на различни причини - невъзможност да се подновят визите или сертификатите, липса на полети, или просто въпросната държава да не позволява смяна на екипажа", казва Бойсен.




Екипажите са в постоянен стрес, тъй като не знаят кога ще могат да се завърнат у дома, а тежката им ситуация се влошава допълнително от липсата на медицинско лечение.


Бойсен, капитан на Emma Maersk, разказва как двама души от екипажа му са се нуждаели от спешна зъболекарска помощ, но не им е било разрешено да напуснат кораба.


"Трябваше да вадя зъби на двама от мъжете ми, тъй като не можахме да ги закараме при зъболекар. Трябваше да лекувам артрит в коляното. Аз самият започнах да губя мотивация. Това са неща, за които обикновено спираме на брега, но при тези обстоятелства трябваше да се справяме сами", казва той. "Консултирах се с лекар и извадих зъбите. Чувстваше се все едно сме по време на война."


IMO нарече ситуацията "хуманитарна криза", а морските благотворителни организации предупреждават за увеличаване на самоубийствата сред моряците. Миналия месец папа Франциск отдаде почит на заседналите екипажи в специално видео съобщение, като заяви, че те не са "забравени".


Стотици хиляди моряци са блокирани в морето заради пандемията

© Reuters


Бойсен най-накрая слезе на брега в Хамбург в четвъртък заедно с двама други члена на екипажа си, след като е отказал да напусне кораба през април, когато за последно акостира в същия град.


За да поддържа духа на екипажа, той се опитва да организира всякакви развлечения.


"Организирахме бинго игри, организирахме конни надбягвания, въпреки че нямаме коне на борда - трябваше да бъдем изобретателни. Правихме състезания по караоке и фитнес."


Чувствах, че е мой дълг като капитан да не напускам кораба, въпреки че наистина исках да видя семейството си.


Йенс Бойсен,

капитан на Emma Maersk


Около 90% от световната търговия се транспортира по море и Бойсен заяви, че имиграционните и корабоплавателните власти трябва да се споразумеят за освобождаване от карантинните мерки за моряците, за да се гарантира, че екипажите могат да бъдат сменяни, а веригите за доставки да бъдат поддържани.


"Обществото до голяма степен не разбира какво правим. Ние сме част от логистичната верига, която не е видима за повечето хора, но ги снабдяваме с повечето неща, от които се нуждаят... Не можехме да се приберем, така че продължихме да плаваме. Ние си свършихме работата. Сега правителствата и обществото трябва да разрешат смяната на екипажите, за да можем да се приберем при семействата си след толкова много дълго време", казва той.


"Корабоплаването е глобална индустрия и имаме нужда правителствата да осигурят глобално решение", казва Стивън Котън, генерален секретар на Международната федерация на транспортните работници (ITF). Организацията получава стотици съобщения всеки ден от моряци, които не могат да слязат от корабите.


"Това ще повлияе на способността им да извършват безопасни операции, излагайки на риск както глобалната верига за доставки, така и потенциално околната среда."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Имаше преди месеци един колега коментатор Платон Фъшкиев,къде изчезна

  3. 3 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1561 Разстроено

    До каква истерия докараха хората СЗО, Китай и медиите...

  4. 4 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1561 Весело

    Пропуснах жадните за власт политици....

  5. 5 Профил на Соломон  Гилотен
    Соломон Гилотен
    Рейтинг: 0 Весело

    Имаше преди месеци един колега коментатор Платон Фъшкиев,къде изчезна
    —цитат от коментар 2 на Сд


    Качи се на некакъв романтичен кораб и неще да слезе от него!

    Много съм тъп
  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5278 Неутрално

    ""Корабоплаването е глобална индустрия и имаме нужда правителствата да осигурят глобално решение"

    Да работят в тази посока или да стачкуват

  7. 7 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Любопитно

    Еее
    Накрая след 4 месеца се сетихте, че имало и моряци....

    В Русия съм! В Русия съм!
  8. 8 Профил на Соломон  Гилотен
    Соломон Гилотен
    Рейтинг: 0 Любопитно

    ЕееНакрая след 4 месеца се сетихте, че имало и моряци....
    —цитат от коментар 7 на Веселин Дечев


    То от правата на ромите и негрите, не остана време за моряците!

    Много съм тъп
  9. 9 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Любопитно

    Аз лично се прибрах преди седмица от Южна Корея след намеса на посолството ни и международната синдикална организацуя ITF. Истината е, че повечето държави позволяват смени, но поставят условия, които не харесват на комоаниите. Например идващите на кораба трябва да стоят 14 дена на карантина. Много компании, включително и моята, е им се даваха тези пари и всячески клинчат да не правят смени.
    Лично на мен контранта ми е 4+1, изпълних си 5те месеца и в един момент се оказа, че корабът ще бъде пратен от Южна Корея през Панамдкия канал до източното крайбрежие на САЩ,Мексико и очевидно обратно. Това са около 3 месеца повече.
    Съответно това преля чашата, защото на мен рабитният ми ден е 11-12 часа, с изключение на неделя, когато е "само" 8 часа. А имахме колеги надхвърлили вече 2 пътисрока на контрактите.
    Присто компаниите пробват до кога ще мине номера. Всеки ден без смени си е икономия. А когато става дума за милиони фурмите са склонни да организират даже цели пиеси от лъжи за пред екипажите. При капитализма е така.

    В Русия съм! В Русия съм!
  10. 10 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Любопитно

    До коментар [#6] от "pet_fire":

    "Да работят в тази посока или да стачкуват"

    Точно това препоръча и ITF.
    Аз лично бях свален скед като заявих, че при заставане на кораба в първо пристанище спирам работа. Преди това никой не си мръдна пръста.
    Много от екипажа са под огромен натиск - чакат повишение, или са получили току-що, или имат големи кредити и не могат да си позволят да напуснат. Или просто са слабохарактерни и лесно манипулируеми и внушаеми. Докато разберат, че са лъгани, докато се ядосат, докато се решат да направят нещо и то минали 1-2-3 месеца и компанията спестила нвколко милиона.

    В Русия съм! В Русия съм!
  11. 11 Профил на jerusalem
    jerusalem
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#1] от "Соломон Гилотен":

    И Д И О Т

  12. 12 Профил на Соломон  Гилотен
    Соломон Гилотен
    Рейтинг: 0 Любопитно

    До коментар [#1] от "Соломон Гилотен":И Д И О Т
    —цитат от коментар 11 на jerusalem


    Не,либертарианец!

    Много съм тъп
  13. 13 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Любопитно

    Обидното е, че за ТИРовете ЕС за два дена намери решение и уговори коридори. А за корабите 4 месеца не стигнаха...
    А утре екипажите мадово ако спрат работа знаете ли какво ще стане? Няма да дойде нефт за да ина гориво за камиона, с които ще заредят магазина ви.
    Няма да дойде зърното, захарта и голяма част от плодовете и зеленчука. А за китайското карго, и особено маски, направо забравяте.
    Cool,a?😁
    Това за тея дето питат "мен кво ме засяга".🙂

    В Русия съм! В Русия съм!
  14. 14 Профил на zkq16646307
    zkq16646307
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Слабо ме интересуват.

  15. 15 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1992 Разстроено

    Ричард Алибегов да оглави синдиката им и след седмица ще ги пуснат да щъкат свободно навсякъде.

  16. 16 Профил на vucoff
    vucoff
    Рейтинг: 965 Неутрално
  17. 17 Профил на laskovf
    laskovf
    Рейтинг: 927 Неутрално
  18. 18 Профил на zkq16646307
    zkq16646307
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Женичките им са палави.

  19. 19 Профил на Пакоджет
    Пакоджет
    Рейтинг: 361 Весело

    До коментар [#12] от "Соломон Гилотен":

    ДТЕМП

    "Тоз, който ни освободи, той ще да ни и пороби." Васил Левски
  20. 20 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    До коментар [#10] от "Веселин Дечев":

    Че кой не гледа да спести няколко милиона ?
    И компаниите с тировете са същите . Когато им се дава вариант да спестят дори за сметка на работниците си .Почти няма фирми дето да не изберат да го направят .
    Еле па сега както финансовите въпроси станаха още по важни заради Ковид.

  21. 21 Профил на sandpiper5
    sandpiper5
    Рейтинг: 409 Неутрално

    “Бойсен, капитан на Emma Maersk...”
    containership “Maersk Alabama”-(2009)
    “Captain Phillips” film (2013)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK