Автопилотът на "Тесла" е подвеждащ, реши съд в Германия

Автопилотът на "Тесла" е подвеждащ, реши съд в Германия

© Reuters



Твърденията на "Тесла" за функцията на автомобилите на компанията за подпомагане на водача, наречена "автопилот", са подвеждащи, постанови германски съд миналата седмица.


Използването на думата "автопилот", заедно с други маркетингови материали, предполагат, че превозното средство може да шофира самостоятелно, каза съдът. Но технологията все още изисква водачът да бъде нащрек по всяко време.


С решението на съда на компанията е забранено да повтаря подвеждащите твърдения.




Искът бе заведен от групата Wettbewerbszentrale, която се занимава със защита от конкуренцията, въз основа на рекламни материали на "Тесла" от юли 2019 г., които обещаваха "пълен потенциал за автономно шофиране", включително по магистрали. Германското законодателство не позволява напълно автономно шофиране.


От компанията обявиха, че автомобилите й ще могат да разпознават светофари и автоматично да спират и тръгват и да шофират в градски условия.


Съдът в Мюнхен заяви, че "използвайки термина "автопилот" и други формулировки, компанията предполага, че нейните превозни средства са технически в състояние да се управляват напълно автономно".


През 2018 г. две потребителски групи в САЩ също се оплакаха от "измамното и подвеждащо" име на функцията "автопилот".


Силната позиция на "Тесла" на пазара на електрически превозни средства я превърна в конкурент за германските автомобилни производители. Компанията също така избра Берлин за място на първата си голяма европейска фабрика.


От компанията все още не са обявили официално дали ще обжалват решението. Изпълнителният директор на "Тесла" Илон Мъск само коментира в "Туитър": "Автопилотът на "Тесла" директно копира термина, използван в авиацията. Освен това, какво ще кажете за "autobahn", използвайки немската дума за магистрала.


По-рано миналата седмица Мъск заяви, че напълно автономното шофиране е "много близо" и "Тесла" ще представи технологията до края на 2020 г.


Експерти предупреждават, че шофьорите злоупотребяват със системата "автопилот".


Британски шофьор бе лишен от право да шофира за 18 месеца, след като включи системата и се премести на пътническата седалка, докато колата му се движеше на магистралата, припомня Би Би Си.


По-рано тази година разследващите заявиха, че друг шофьор на "Тесла", който загина при катастрофа през март 2018 г., е играл на видеоигра, когато автомобилът му с активиран автопилот се е ударил в бетонна преграда.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (142)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5503 Неутрално

    Правилната дума е "асистент".
    Защото асистира на водача, който е отговорен за управлението. Така е според немските закони. Водачът носи цялата отговорност.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на Alexander Ivantchev
    Alexander Ivantchev
    Рейтинг: 9 Неутрално

    А пилотите не трябва ли да са нащрек по всяко време? Интересна аналогия.

  4. 4 Профил на БУДЖАК
    БУДЖАК
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Когато нямаш технологични аргументи посягаш на играта на думите!
    Да, за да управляваш автомобил се изисква лиценз ! Там е изяснена ролята и отговорността на водача!
    Всичко друго е булшит!

  5. 5 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1537 Весело

    "От компанията все още не са обявили официално дали ще обжалват решението."

    По-скоро ще се захванат да реализират софтуер за напълно автономното шофиране :-)

  6. 6 Профил на fil19646402
    fil19646402
    Рейтинг: 8 Неутрално

    По автомобилната стандартизация от 2016 г. J3016_201609 с "автопилот" се означава ниво 5 (steering wheel optional) - най-високото, пълна автономност - не се изисква никаква човешка намеса. Тесла в момента е на ниво 2 ("hands off") и наистина не е коректно да се повежда така. Плановете им са до края на годината да достигнат ниво 5, но ми звучи малко свръхамбициозно. Може би другата година.

  7. 7 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1537 Любопитно

    "които обещаваха "пълен потенциал за автономно шофиране", включително по магистрали. Германското законодателство не позволява напълно автономно шофиране."

    Какво е неточното? "пълен потенциал за автономно шофиране" не значи че законодателството е променено, или софтуера не изисква още доработки...

  8. 8 Профил на БУДЖАК
    БУДЖАК
    Рейтинг: 264 Неутрално

    "От компанията все още не са обявили официално дали ще обжалват решението."По-скоро ще се захванат да реализират софтуер за напълно автономното шофиране :-)
    —цитат от коментар 5 на plamen_b


    Защо да обжалват! Уважаваната и обичана от мен Германия се изложи като селска уруспия с Гугъл Мапс и те просто я зарязаха! Същото ще стане и сега! Ще ги лишат от нного от екстрите за обикновенния човек...

  9. 9 Профил на Huiristo_Ibanov
    Huiristo_Ibanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Мдааа, след удара на янките върху Фолксваген, следва удар върху Теслата

  10. 10 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    Като се научат да намалят на зелен светофар и да се оглеждат за идиоти минаващи на червено, ще ги призная

  11. 11 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1013 Любопитно

    По логиката на германския съд, електрическият винтоверт не е автоматична отвертка, защото макар да си върши перфектно работата, е нужен човек, който да натисне и да отпусне копчето когато започва и завършва завиването ;)

    Точно пък германците да говорят за "подвеждане", е леко смешно...

  12. 12 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Тя цялата Тесла е подвеждаща. Ако спрат да му наливат държавна пара, Мъск е свършил за 2 дена.

  13. 13 Профил на va1terego
    va1terego
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Подвеждащо е, разбира се! Както е подвеждащо и с лека ръка залепваното определение Еко- на всяка електрическа кола! Елементарни рекламни трикове...

  14. 14 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1956 Любопитно

    Народен юмрук за "Фолксваген" в САЩ, тесла за "Тесла" в Германия....тихата икономическа война САЩ/Германия си ромони....

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  15. 15 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#5] от "plamen_b":

    ако постигнат такъв идва въпросът - при ПТП с участник автомобил (и пътник - не знам изобщо дали ще се води, че е водач) ако се докаже, че грешката ("вина" може да има само ако има интелектуален и волеви момент - т.е вина може да има само човешко същество) е в "автопилота" кой ще носи отговорност?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  16. 16 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Ми то и при самолетите е същото.

  17. 17 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Ако не се лъжа, Теслата е напълно автономна само на магистрала.

    Разбира се, това е доста по-лесно отколкото градски трафик. Така, че Съдът има право.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#17] от "Николов":

    "Ако не се лъжа, Теслата е напълно автономна само на магистрала.

    Разбира се, това е доста по-лесно отколкото градски трафик. Така, че Съдът има право."

    Тесла не е автономна абсолютно никъде. Ниво на автономност в момента: 2 по стандарта на FSD. До ниво 5 (пълна автономнодт) има поне десетилетие. Ето какво пише в справочника на Тесла за клиентите ѝ:

    https://www.tesla.com/support/autopilot

    Before enabling Autopilot, the driver first needs to agree to “keep your hands on the steering wheel at all times” and to always “maintain control and responsibility for your vehicle.” Subsequently, every time the driver engages Autopilot, they are shown a visual reminder to “keep your hands on the wheel."

    Таka ли е, г-н Реалист?

    За капак, в момета се предлага пакетът "автономност" за $8,000, т.е. купува се нещо, което не съществува и доста дълго няма да съществува, но компенсира намалените цени на всички модели поради намалено търсене.

  20. 21 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3349 Весело

    До коментар [#19] от "bellend":

    Кво стана със счетоводните измами на Тесла, ше ги закриват ли вече? Ама гледам акциите се удвоили от тогава. Почти като ЕТ...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  21. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Любопитно

    Решението на съда е коректно.
    Интересно тази група която следи за конкурентност нещо относно Фолксваген няма ли да каже, че от тяхната измам с емисиите по фрапираща практика срещу конкуренцията не се сещам...
    Или ако е за ваген няма проблеми, всичко им е разрешено?

    Модератора е неадекватен!
  22. 23 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Любопитно

    До коментар [#15] от "bludniq_sin":

    Това с отговорността към момента изглежда неразрешим въпрос пред навлизането на автономни автомобили.
    Доста е сложно да се измисли, а става дума за наистина много пари.

    Модератора е неадекватен!
  23. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#21] от "vesolr":

    Акциите на тесла не се подчиняват на никаква имономическа логика. Но явно има достатъчно желаещи да яхнат вълната лошо няма, някой ще спечелят други ще загубят и така се ла ви...

    Модератора е неадекватен!
  24. 25 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3349 Любопитно

    До коментар [#24] от "Ivan_":

    Коя е “логиката”? Те се подчиняват на пазарните закони и очаквания на инвеститорите.


    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  25. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#25] от "vesolr":

    Дефинирай очакванията на инвеститорите.
    Ако искаш насоки, при имономическите логики се взима сектора, да кажем, че той е световният пазар на автомобили. Средно 4% са продажбите на нови автомобили спрямо общият брой в годишен период. Гледаме какъв е пазарният дял в момента на тесла, виждаме какъв е потенциала на цдлият пазар, виждаме колко може да нарасне пазарният дял във времева проекция и така за малко реализъм помисляме колко реално може тесла да доставя във същата времева продкция. Казано на английски ако след 5 години тесла може да има 10% дял от пазар за 100 млн. Автомобила това е потенциал за 10 млн. Продадени автомобила ще може ли тесла да произвежда по 10 млн. Автомобила годишно до 5 години, например.

    Разгледай и помисли само върху това, и проектирай пазарнага капитализация пфез горното. Да знаеш че има производители които ьоставят подобни бройки на схщият пазар, а капитализацията им е далеч от тази на тесла. Та реалният въпрос е колко е реално всичко това или защо тесла да запази или увеличи капитализацият си.

    Ако не искаш да слушаш селяни като мен погледни Бъфет как оценя погенциала на бизнесите, надявам се той да е достатъчно приемлив като референция и приложи неговият метод към тесла.

    Црубо това е логиката

    Модератора е неадекватен!
  26. 27 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#26] от "Ivan_":

    Това е "логиката", ако се гледа на Тесла като на конценционален производител на автомобили. По тази "логика" ако някой беше тръгнал да оценя Форд през 1905 спрямо производителите на файтони, сигурно не би ги оценил много високо.
    Цената на Тесла не е заради печалби или загуби в момента, но отричащите я продължават да се вторачват в последното тримесечие и да се чудят що не им излизат сметките.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  27. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    По логиката на германския съд, електрическият винтоверт не е автоматична отвертка, защото макар да си върши перфектно работата, е нужен човек, който да натисне и да отпусне копчето когато започва и завършва завиването ;)Точно пък германците да говорят за "подвеждане", е леко смешно...
    —цитат от коментар 11 на Kosta Delev


    Същото е и за явтопилота на всеки самолет. Иначе, дойчовците като не могат да изкарат нещо конкурентно се опитват да го убият!

    Промяната на името няма да коства нищо на Илон, дори не си заслужава да си го премести в другият крачол!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 29 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    Акциите на тесла не се подчиняват на никаква имономическа логика. Но явно има достатъчно желаещи да яхнат вълната лошо няма, някой ще спечелят други ще загубят и така се ла ви...
    —цитат от коментар 24 на Ivan_


    Ай, Ай, вие другарю Иван след като завършихте електрическите науки минахте и на икономица? Къде получихте това (без)-аналогово образУвание?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 30 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    Между другото, тесла утре има финансов отчет за тримесечието. Какво ли ще настане, ако имат загуба? За мен ще е време да купувам , иначе!

    И между другото, преди 2 седмици Илон смени аватара си в Туитър със снимка на Фалкън Хеви форсиран на макс. Което ме кара да мисля, че утре вдички хлебарки и противни миризливи човечета ще бъдат смачкани!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  30. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 32 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#27] от "vesolr":

    Колега, тесла или е бизнес и се оценява като бизнес или е чист финансов инструмент и се про едира като такъв.
    Вие си изберете , ако е бизнес обаче, се прави оценка на база това което ти пиша, пък дали ще прогнозираш потенциалните о резултати след пет десет ило петнадесет години, зависи от твоята инвестиционна стратегия.
    Ако е финансов инструмент вечв е различно.

    Майтапът в цялата ситуация е че вие даже не правите разликата между двете и "инвестирате" като във бизнес без да можете да вържете две думи на кръст как се о еня бизнес...

    Аз затова ви бъзикам, че сте фенове.

    Моментната капитализация на тесла е понеже се търгува като финансов инструмент. Лошо няма в това, просто е забавно да ви гледам как обяснявате какъв бизнес потенциал имала компанията.
    Ми няма бизнес потенциал даже за настоящата си капитализация какво остава за нарастване....

    Модератора е неадекватен!
  32. 33 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#27] от "vesolr":

    ПП Форд към въпроснията момент е бил оценяван и цената му е била незаслужаща покупка. Това и е хубаво на историята, че е в минало време и знаем какво реално се е случило...

    Модератора е неадекватен!
  33. 34 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#32] от "Ivan_":

    Преди 2 години, селски, Тесла имаше едва 2% от китайският пазар, миналата година, Тесла утрои дела си на китайският пазар на 6% с импортиран Модел 3 от САЩ, а тази година, процента е вече 20% с местно произвеждан М3.

    Имайте в предвид, че МY още не се провава извън САЩ. Ако следваме събитията в САЩ, където МY се продава в бройки М3+МS+MX, Тесла е на път да си удвои продажбите.

    Дела на Тесла на американският пазар е 80%, като всички останали заемат по- малко от 20%.

    В Европа ще стане същото, както и в Китай, днес имаше новина от Германия, че Гига 3 ще има капацитет за 2 милиона автомобила на година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#29] от "Realist":

    Ззравей Реалисте, кой за каквото е учил.
    Отново успяваш да демонстрираш огромно незнание.
    В сериозният бизнес си в постиянно обучение. В ,ависимост от това на каква позиция си и ,а каква позиция ге подготвят си в съответните програми. Та грубо казано университетското ти образувание е просто основата от нея се надгражда постоянно.
    Та моята основа е икономика и след това сложи още близо 20 години надграждане...

    Винаги ми е приятно да ти обяснявам, ти си като едно дете, нищо не знаеш лошото е че ти е трудно явно да разбираш, но ще продължаваме с опитите.

    Виж от друга страна успя да се усетиш, че си гола вода в техническата част и вече не смееш да влизаш в дискусия с мен относно това. След като ти показах ясно, че даже не знаеш кой модел тесла какъв двигател има и како е различното в тези двигатели...

    Давай сега с общите приказки, там си мислиш че ти е силата, но даже при тях си гола вода както се вижда и в конкретният случай с обраУванието...

    Модератора е неадекватен!
  35. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Любопитно

    До коментар [#30] от "Realist":

    Утре за тримесечието ли е? Годишният кога ще е?

    Модератора е неадекватен!
  36. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    Алоу, икономистите с килийно образУвание, защо Тесла не трябва да се разглежда само като автомобилна компания? Статията е от днес:

    Tesla Solar now 30% less expensive than industry average with new pricing

    https://electrek.co/2020/06/20/tesla-solar-less-expensive-than-solar-industry-average-new-pricing/

    Тесла не е обикновена компания, Тесла е като GE (General Electric) в началото на 20-ти век, създаден от великият Томас Едисън. Тесла е всичко, коетъо ще определи индустрията, енергетиката, технологията и бита на 21-ви век. Тесла е GE на стероиди, защото има пазара на света, не само пазара на Америка.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 38 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Любопитно

    До коментар [#34] от "Realist":

    Прекрасно Реалист, сега остава и да осмислиш аз какво ти пиша.
    Приемаме, че тези показатели на тесла след пет години ще бъдат 10 пъти по високи да кажем.
    Въпросът е, тези десет пъти по високинпоказатели ще доведат ли финансовите резултати които да оправдаят даже настоящата капитализация.
    Това ви обяснявам, ако е бизнес следва да генерира продажби и да прави печалба, тази печалба достатъчна ли ще бъде да оправдае капитализацията.
    Защото другото е финансов инструмент и то спекулативен...

    Винаги съм на твое разположение за разяснения...

    Модератора е неадекватен!
  38. 39 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#38] от "Ivan_":

    Ако разглеждаш цената на акция на Тесла, селски, до $2100 на парче е Тесла хардуера с батерията, автомобилите, камионите, енергетиката, соларните панели, индустриалните батерии, суперчарджърите, гигафабриките и т'н. От $2200 до $22 000 на парче е цената на акция с автономните таксита и изкуственият интелект. Ето ти една графика, колко ще е цената на акция на Тесла. Графиката е най- вероятно на милиардера Рон Барон, закойто се спекулира, че е зад този акаунт:

    https://twitter.com/ValueAnalyst1/status/1285312263604379648

    Натисни на таблицата! Варианта "Златна Гъска" вероятно ще се случи!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  39. 40 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#37] от "Realist":

    Колега , виж сега знам че ти е трудно, но ще правя каквото е било възможно за дя осмислиш инразбереш даже и елементарните неща.

    Та тесла колега може да бъде две неща:
    Инструмент, борсов или финансов и съответно да се оценя и търгува като такъв
    или
    Компания, бизнес и да се о еня или търгува като такъв. Може ако е бизнес да бъде извънземвн такъв и не на стероиде а на три линии кока плюс синтетика но все пак е бизнес.

    Та двете различни неща колага са КАЧЕСТВЕНИ показатели, ти колега ме засипваш с КОЛИЧЕСТВЕНИ. Има принципна разлика между двете...

    Апропо акомизползваме примерът ти, би ли дал ей така за спорта и за качеството на дискусията историческа справка да видим как са се движили акциите на дженерал електрик през десетилетията да кажем. Така да видим тесла каи ще се движи щом дженерао елвктрик е модела...

    Модератора е неадекватен!
  40. 41 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#34] от "Realist":

    В данните за китай сигурен ли си?
    Или по точно у еден ли си, че си разбрал какво си прочел?

    Модератора е неадекватен!
  41. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело
  42. 43 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#39] от "Realist":

    Чудя се какво точно да ти отговоря.
    Не е лесно. Като за начало, защо реши че варианта златна гъска най-вероятно ще се случи? Надявам се не, защото виждаш 99% на неговият ред, нали?

    Това ли ти е разбирането за икономически показатели? Табличка от Туитър с общи приказки?

    Нищо чудно , че пишеш подобни неща из форума...

    ПП Я обясни малко ,а такситат, че ти е някаква фикс идея пък пак ти обясняваш за Убер и подобните... Я обясни като изначало осъзнаваш ли, че всъщност не става дума за коли а за решаване на транспортна задача?
    След цялото това и пънене за огромният потенциал минава ли ви през ума, че след десет години например хората може да не ходят на работа? Ако това е вариант как се променя транспортната задача?
    Викаш ако тесла вземе 80% от пазар кокто се е свил със 70% това ще оправдае капитали,а ията...

    Модератора е неадекватен!
  43. 44 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#43] от "Ivan_":

    "Я обясни малко ,а такситат...."

    Гледай в близкото бъдеще, селски, датата на табличката е 2024-та. И това не включва само автономни таксита, но и таксита в тунели, за които работи една друга компания на Мъск- The Boring Company. Това скоро ще е реалност в Лас Вегас и това ще е нещо, което вероятно ще промени транспорта в най- гъсто населените райони на Земята.

    Ама, това са неща. които ти едва ли ще разбереш, щом за съвсем прости неща се затрудняваш....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  44. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#42] от "Realist":

    Та отново да те попитам. Сигурен ли си в да ните за Китайският пазар?
    Яма да е за пръв път да ти пкша, че не успяваш да разбереш смисълът на това което четеш.
    Като за капак четеш откъслеч и материали които не ти дават цялостна картина.

    Отделно въобще нямаш идея от маркетинговата стратегия на тесла не само за китай, а въобще.

    И за завършек вземи пък посочи отнякъде какви са финансовите резултати от йпражнението за тесла в Китай, че да те избъзикам гадно те и ръснаците доста оръжие и ядрени реактори доставят по света но нещо не е за много хвалене това...

    Модератора е неадекватен!
  45. 46 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#44] от "Realist":

    Обърках се!!!!!
    Сега на автопилот в градска среда ли ще ни вози мъск, или ще преоткрива метрото.

    Апропо май не испяваш да разбереш какво те питам?
    Да пробвам отново. Ако в Лас Вегас днес се налага на 1 млн. човвка да направят 4 млн. пътувания дневно, а през 2024 същите 1 млн. правят 500 000 пътувания дневно защото вече не им се налага да ходят на ра ота и да пазаруват за вкъщи, това ще се отрази ли на тесла?

    Модератора е неадекватен!
  46. 47 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#44] от "Realist":

    Успяваш ли въобще да разбереш, че си пишем за автомобилната компа ия тесла, а не за изнес и тересите на Мъск, че кактп си тръгнал ще тръгнеш да ми обясняваш и Пей Пал какво прави, пък то връзка с тесла автомобили няма...

    Разбирам те, чудиш се какво да измислиш порадо недостиг на аргументи... Лошо няма, не забравай моля, най силните си аргументи... Селски, ушанка и там подпбните, те са непоклатими...

    ПП как мислиш прави ли са шортърите на Тесла които обясняват, че наводне ията в Китай може да окажат сериозно влияние на китайските операции на тесла?

    Модератора е неадекватен!
  47. 48 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#46] от "Ivan_":

    "Да пробвам отново. Ако в Лас Вегас днес се налага на 1 млн. човвка да направят 4 млн. пътувания дневно, а през 2024 същите 1 млн. правят 500 000 пътувания дневно защото вече не им се налага да ходят на ра ота и да пазаруват за вкъщи, това ще се отрази ли на тесла?"

    Кратко и ясно, дано си разбрал:

    Не! Но, ще се отрази на останалите!

    Който направи първи тази автономна услуга ще има целият пазар, другите ще затворят кепенците. И не е нужно да питаш мен или Тесла, питай примерно Боб Лътз и Дженерал Моторс:

    https://www.autonews.com/article/20171105/INDUSTRY_REDESIGNED/171109944/bob-lutz-kiss-the-good-times-goodbye

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  48. 49 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#48] от "Realist":

    Сега осгава да обясниш защо ще се отрази на останалите, но не о на тесла?

    Разбирам ви, не ви е лесно на вас във САЩ. От една страна Мъск ви обяснява как с тесла ще можете да си джиткате без пари за транспорт до магазина, от друга страна Безос ви обяснява че ще ви кара всичко у вас и няма да има нужда да бодите до магазина, от трета страна Гугъл ви казва че даже и да мислите няма да има нужда за магазини, покупки и поръчки защото с умната къща и асистент такива е еднев и неща ще се поемат от тях и най важното всичките са с невдроятен потенциал и чакат да им дадете паричките си инвестирайки в акииге им, нищо че дивидвнт не плащат, то защо ви е дивидвнт, вие нали няма да работите , защото роботите ще го правят вместо вас...

    Да си призная и аз на ваше място о аз щях да съм объркан...

    Модератора е неадекватен!
  49. 50 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#49] от "Ivan_":

    "Сега осгава да обясниш защо ще се отрази на останалите, но не о на тесла?"

    Ти не прочете ли коментара ми?

    Тесла ще е първа, защото автопилота и е много по- добър от останалите. Ако си запознат поне малко с тази технология би трябвало да знаеш, че автопилотите използват невронна мрежа, която трябва да се обучи. Колкото са повече участниците в това обучение, толкова по- бързо тази компания ще достигне ниво 5.

    Тесла има 1 милион автомобила на пътя, които ежеминутно пълнят тази база. Гугъл има по- малко от 100 автомобила. ГМ има няколко хиляди.

    Данните и информацията е цар! Сега разбра ли, Иванчо, или пак трябва да ти се повтаря?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  50. 51 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#48] от "Realist":

    Обаче, признавам ти го, кефиш.

    Не си играеш на дребно, направо ги фалираш всички останали...

    Модератора е неадекватен!
  51. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Весело

    До коментар [#50] от "Realist":

    Ъъъъъ, Реалиста най вероятно тесла е по напред от Гугъл при автомобилите, прав си, убеден съм, ще тесла направо разсипва в това отношение и ябълките нищо че според теб и те са мнооого яки...

    ПП Не з ая дали ти е известно но утвърдените произодители на автомобили доставят над милион автомобила ВСЯКА година, нямой май доставяха блкзо 10 млн. автомобила годишно... Викаш тесла имала вече 1 млн. доставени общо за всичките години?

    Ъъъъъ, ммммм, даааааа това е наистина голееееемаааааа преснина за Тесла пред ..... Гугъл......
    Гугъл кога ще фалира или поне кога ще излиза от автомобилният бизнес?

    ПП Незнанието ти е затрогващо, БМВ и Мерцедес събират данни и имат съответните системи за това от над 30 години. От тогава модели на двете марки свалят пътните данни чрез сканиране от камери и радари и ги обменят, не зная дали са успели да натрупат нещо за тези 30 години? Съвсем така между другото това което в момента автопилота на тесла го прави на магистрсалите с автомобили , мерцедес го прави с круиз контролът си същото но с тежкотоварните камиони, включително електрически тежкотовсрни камиони. Да не се шокираш но мобеш ако имаш пари утре да си тръгнеш от дилъра с електрически тежкотоварен камкон с ктуиз контрол, който позволява водача да си пие кафето седнал на шофьорското място на няблюдавайки но без да взима участие в управлението... Сигурен съм че тесла направо ги е размазала и от мерцедес спират заради това производството на Ц класата в Алабама не издържат на конкуренцията на тесла...

    Модератора е неадекватен!
  52. 53 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#52] от "Ivan_":

    "Ъъъъъ, Реалиста най вероятно тесла е по напред от Гугъл при автомобилите, прав си, убеден съм, ще тесла направо разсипва в това отношение и ябълките нищо че според теб и те са мнооого яки..."

    Ами, напред е, селски, и това го знаят такива като мен! Празни дрънкала като тебе не го знаят, а и не е нужно да го знаят!

    Гугъл няма да фалира, защото е огромна компания и си има и друг бизнес, Уеймо е между дриугото, $39 милиарден бизнес на $1.3 трилиона компания. Но виж сред останалите автомобилни производители, някои ще фалират, други ще бъдат принудени да се обединяват за да оцелеят. Играта е тежка и борбата за оцеляване ще е доста кръвопролитна! И Епъл може да се включи в един момент, тяхният проект Тайтън има още 1000 инженера назначени към него.

    Нещо се сещам за Ай-фона, дето отряза главите на Нокия, Моторола и Блекбери.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  53. 54 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#52] от "Ivan_":

    "БМВ и Мерцедес "

    Лъжат те, че събират данни. Това са новини само за празноглави калинки. Мерцедес и БМВ разтуриха общият софтуерен екип заради кризата и заради окаяното финансово положение на БМВ.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  54. 55 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    "От компанията все още не са обявили официално дали ще обжалват решението."По-скоро ще се захванат да реализират софтуер за напълно автономното шофиране :-)
    —цитат от коментар 5 на plamen_b


    Живи-здрави .. да реализират..
    Но по немските закони, пак не би могъл да се използва на мрежата за пътищата за общо движение.

    Между другото - подобни автономни системи ги има и са достатъчно прости и разпространени, та да са в колите и на съвсем дребни и жалки брендове , къде ли не по света ..

    В "Ауди" нещата свършиха със скандал - шефът на разработващият отдел вече не е на тази позиция, май баш заради автономните коли - щото е лумкал милиони за разработки , въпреки предупрежденията на юристите, че едва ли скоро ще има закон, разрешаващ да се движат автономни коли с автопилот по пътищата в света ..

    П.П
    Приятелят ми Реалист пък, говори че в САЩ няма никаква законова пречка за напълно автономните коли ..

  55. 56 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3349 Весело

    До коментар [#32] от "Ivan_":

    Ти май топлата вода ще откриеш? На фондовата борса се търгуват финансови инстументи - акции, опции, облигации...
    И там Тесла е оценена на толкова - близо 300 милиарда. Твоята оценка може да е 100-1000 пъти по-ниска, но никой няма да ти продаде на тази цена.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  56. 57 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#52] от "Ivan_":"БМВ и Мерцедес "Лъжат те, че събират данни. Това са новини само за празноглави калинки. Мерцедес и БМВ разтуриха общият софтуерен екип заради кризата и заради окаяното финансово положение на БМВ.
    —цитат от коментар 54 на Realist


    Ми нали писахме, за автопилота и за "Ауди"?

    Точно аз и ти го коментирахме ..
    Докато си позволих да засегна автопилота на "Яндекс" .. казах "мижав бренд, в забутана държавичка - пък виж, имат автопилот и си кара колите по улиците .."

    Помня, как се емна да късаш рубашки тогава - обидих най-обичната ти държава, а ?
    Стана невъзможно да се води разумен диалог, тогава с тебе ..

    Засегнем ли истинската ти любима Родина - и издивяваш?
    Що тъй..?

  57. 58 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3349 Весело

    До коментар [#53] от "Realist":


    Хаха, Блекбери, любимата марка на др. Белленд. Чудя се защо всичките предпочитания на този гуру са все лузърски?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  58. 59 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Народен юмрук за "Фолксваген" в САЩ, тесла за "Тесла" в Германия....тихата икономическа война САЩ/Германия си ромони....
    —цитат от коментар 14 на Манчо


    Ми ни "Фолксваген", ни "Нисан" са казали, че системите им за асистиране са "автопилот" и по този начин не подвеждат с реклама ..


    Те го "Фолксваген" :
    https://www.youtube.com/watch?v=R_y--hlct60

    https://www.youtube.com/watch?v=wFBcDzCh1hw

    Те го те "Нисан" ПроПилот

    https://www.youtube.com/watch?v=DkgCX-CuD-8

    Ей я "Тойота" с няколко системи:
    https://www.youtube.com/watch?v=KeUOMaPe3v0

    Те ти го на Киа автоматичната система ..

    https://www.youtube.com/watch?v=U09OZvQ_GCk
    https://www.youtube.com/watch?v=IY4g_zG1Qj0

    Киа някой в Германия осъди ли я, за същата система?
    Не!

    Що не?
    Ми щото обяснява честно, какво има в колата!

  59. 60 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#46] от "Ivan_":"Да пробвам отново. Ако в Лас Вегас днес се налага на 1 млн. човвка да направят 4 млн. пътувания дневно, а през 2024 същите 1 млн. правят 500 000 пътувания дневно защото вече не им се налага да ходят на ра ота и да пазаруват за вкъщи, това ще се отрази ли на тесла?"Кратко и ясно, дано си разбрал:Не! Но, ще се отрази на останалите! Който направи първи тази автономна услуга ще има целият пазар, другите ще затворят кепенците. И не е нужно да питаш мен или Тесла, питай примерно Боб Лътз и Дженерал Моторс:https://www.autonews.com/article/20171105/INDUSTRY_REDESIGNED/171109944/bob-lutz-kiss-the-good-times-goodbye
    —цитат от коментар 48 на Realist


    Ми отдавна ги има автономните услуги ..
    Нали ТИ говореше, че в САЩ са били законни ..

    А иначе- в твоята Матушка НЕ Е РАЗРЕШЕНО ДА ИМА АВТОНОМНА КОЛА, А ВИНАГИ ТВОИТЕ ЛЮБИМИ ВАТНИЦИ ТРЯБВА ДА ИМАТ ШОФЬОР ..

    Иначе е разрешено, да се експериментира ..
    Не, не са любимите ти "Ижета" ..

    https://www.youtube.com/watch?v=hkrlbJKOJMY

    Знам, че пак ще се разлютиш, щото давам това за пример КАК И В ИЗОСТАНАЛА ИНФРАСТРУКТУРА МОЖЕ ДА ИМА АВТОНОМНИ КОЛИ ...
    Ще се емнеш, да бръщолевиш за любимата ти Република Коми ..

    Не, там няма автономни коли - в Москва има ..

    https://www.youtube.com/watch?v=hkrlbJKOJMY

  60. 61 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Който направи първи тази автономна услуга ще има целият пазар, другите ще затворят кепенците.
    —цитат от коментар 48 на Realist


    https://www.youtube.com/watch?v=2WQLJmOERak

  61. 62 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    .Дела на Тесла на американският пазар е 80%, като всички останали заемат по- малко от 20%.В„
    —цитат от коментар 34 на Realist


    1. ДелЪт ..простотията на Човек се вижда и в детайлите!

    2. Как ги смятате тиа % бе Душа ..?

    GM (Est.) 2,877,590 16.9%

    Ford 2,406,188 14.1%

    Toyota 2,383,349 14.0%

    FCA (Est.) 2,203,663 12.9%

    Honda 1,608,170 9.4%

    Nissan 1,345,681 7.9%

    Hyundai 710,007 4.2%

    Subaru 700,117 4.1%

    Kia 615,338 3.6%

    VW 363,322 2.1%

    Mercedes 357,730 2.1%

    BMW 324,826 1.9%

    Mazda 278,552 1.6%

    Audi 224,111 1.3%

    Tesla (Est.) 178,950 1.0%

  62. 63 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    Хаха, Блекбери, любимата марка на др. Белленд. Чудя се защо всичките предпочитания на този гуру са все лузърски?
    —цитат от коментар 58 на vesolr


    Не знаех, че форумната "финансиска", и едновременно касиерката на ватената команда в този фурум (Симчо е ЗКПЧ-то) е такъв магнит на "успешни" марки. Ще взема да я слушам както на времето слушах Гумен Речев, Поразяващата Уста, Винаги ще правя това което каже, ама наобратно!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  63. 64 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#62] от "simChо":

    "Mazda 278,552 1.6%"

    Колко електрически коли е произвела Мазда (или Тойота, FCA и т.н.), миризлив каскет? Това трябва да е в твойта паралелна вселена. Я вземи си уточни координатите, и не поемай толкоз много бояришник, защото ще ти развали стазиса!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  64. 65 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#62] от "simChо":"Mazda 278,552 1.6%"Колко електрически коли е произвела Мазда (или Тойота, FCA и т.н.), миризлив каскет? Това трябва да е в твойта паралелна вселена. Я вземи си уточни координатите, и не поемай толкоз много бояришник, защото ще ти развали стазиса!
    —цитат от коментар 64 на Realist


    Тъпоумната Мурзилка май е получила траш рублета, та да скача, ИДИОТСКИ из форумите..

    Наясно ли си, МИРИЗЛИВ Рубашкин, КАК СЕ СМЯТА .. % ..

    Иначе ето за АВТОПИЛОТА НА ЛЮБИМАТА ВИ НА КРЕМЛЬОВЦИТЕ "ТЕСЛА":

    https://www.theguardian.com/technology/2018/may/29/tesla-crash-autopilot-california-police-car

    https://www.youtube.com/watch?v=PXz4l6X9z_U

  65. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 67 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    Нещата са прости, всяка Тесла има хардуера за автопилота инсталиран още от завода. Независимо дали купуваш услугата автопилот или не, Тесла събира тези данни за да си обучи невронната си мрежа. В момента има 1 милион автомобила Тесла по целият свят. Това е тестовата флотилия която обучава автопилота. И той става все по- интелигентен и по- интелигентен. Ъпдейтите и схемите за поведение след това се пращат обратно до всака кола, защото всяка Тесла е свързана в интернет и всяка Тесла получава фиксове и ъпдейти не от сервиз, а от интернетт.

    Няма друга толова голяма тестова флотилия. Нито Гугъл, нито GM, нито пък бояришниците на старшина Симчо от Санкт Петербург.

    Има и друго, автопилота на Тесла е почти само камери и няколко евтини ултразвукови датчика. Моята Тесла има една камера на предното стъкло и два ултразвукови датчика от страни. С тази камера и датчици, моята Тесла кара самостоятелно, почти без намеса, престроява се, спира ако има нужда, изпреварва и содтуера разпознава типа на колата пред теб- кола, камион, мотоциклет, ремарке и т.н. Разпознава знаците и марйкировката на пътя. Автопилот 2 и 3 разпознава и светофарите. Интелигентният софтуер решава.

    Автопилота на Гугъл и GM използва много по- скъпият Лидар. Около $1000-$2000 за хардуера на автопилота на Тесла, и около $150 000 за автопилота на Уеймо.

    Разликата е от небето до земята.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#67] от "Realist":

    "Автопилота на Гугъл и GM използва много по- скъпият Лидар. Около $1000-$2000 за хардуера на автопилота на Тесла, и около $150 000 за автопилота на Уеймо."

    И да уточня, автопилота на GM не е инсталиран на автомобил в серийно производство. Инсталирана е само бебешката му версия, наречена Суперкруз в един модел на Кадилак и скоро в модел на Шевролет.

    Тесла е единственият производител с инсталиран автопилот на всеки серийно произведен модел Тесла. Новият софтуер първо е на бета и след това с едно натискане на софтуерен бутон се инсталира на всяка Тесла на пътя.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  68. 69 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#67] от "Realist":"Автопилота на Гугъл и GM използва много по- скъпият Лидар. Около $1000-$2000 за хардуера на автопилота на Тесла, и около $150 000 за автопилота на Уеймо."И да уточня, автопилота на GM не е инсталиран на автомобил в серийно производство. Инсталирана е само бебешката му версия, наречена Суперкруз в един модел на Кадилак и скоро в модел на Шевролет.Тесла е единственият производител с инсталиран автопилот на всеки серийно произведен модел Тесла. Новият софтуер първо е на бета и след това с едно натискане на софтуерен бутон се инсталира на всяка Тесла на пътя.
    —цитат от коментар 68 на Realist


    Те ти те , още линкове за автопилота:

    https://www.driven.co.nz/news/tesla-wipes-out-police-car-ambulance-while-allegedly-on-autopilot/

  69. 70 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#69] от "simChо":

    Малеее, Ти наистина си рядко неук. Накарай някой по- ердиран от тебе старшина да ти го преведе:

    The incident took place yesterday near Benson, Arizona, when a Tesla Model S driver slammed into a State Trooper Ford Explorer, which in turn hit an ambulance. Thankfully neither the police officer nor the occupants in the ambulance were injured. The 23-year-old Tesla driver has been hospitalised with non-life-threatening injuries.

    The driver claimed to officers that his Tesla was on Autopilot at the time of the crash, according to the Department of Safety, who also confirmed that it's investigating the driver for possibly driving while intoxicated.

    И гугъл Транслейт става, аре от мен да мине, старшинка:

    Инцидентът е станал вчера близо до Бенсън, Аризона, когато шофьор на Tesla Model S се е блъснал в държавния Trooper Ford Explorer, който от своя страна е ударил линейка. За щастие нито полицаят, нито пътниците в линейката са пострадали. 23-годишният шофьор на Tesla е хоспитализиран с животозастрашаващи наранявания.

    Шофьорът твърди пред служители, че неговият Tesla е бил на автопилот в момента на катастрофата, според Министерството на безопасността, което също потвърди, че разследва водача за евентуално шофиране в нетрезво състояние.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  74. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 76 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#74] от "vesolr":

    Лично, аз ползвам Автопилота почти винаги откакто купихме нашата Тесла и със сигурност мога да потвърдя, че дори сега, дори без функцията FSD (Full Self Driving), Напълно Автономно Каране от компютъра е няколко НИВА над всяка конкуренция от останалите автомобилни производители.

    Страхотна функция! Не само на магистрала и по пътищата, но и с мобилният телефон, без шофьор вътре можеш да си накараш колата ти да се паркира или излезе от гаража. Това е убийствено ефективно когато паркираш на тясни места.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  76. 77 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    Аре, наздраве, чиърс, Прост, Чин-Чин, наздаровя, и т.н, Тесла е ЧЕТВЪРТО тримесечие на печалба, 25.4% маржин при продажбите на автомобили. Утре, рубладжийската анти-тесларска агитка колективно ще си изядат каскетите, фуражките. ушанките, партенките и зелените чорапки за мезе, на салата към бояришника, на дръжките на теслите, мотиките и лопатите!

    https://twitter.com/garyblack00/status/1286036880270733312

    $TSLA beat the Street on every metric:
    Adj EPS $2.18 vs -$.02 (!!)
    GAAP EPS $.50 vs -$1.06 (!!)
    GAAP Net inc $104M vs -$248M
    Total Revs $6.0B vs $5.4B
    Auto GM%: 25.4% vs 21.4% (!!)
    Adj EBITDA: $1.209B vs $696M
    FY Delivs Guidance 500K vs 449K

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  77. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#78] от "simChо":

    "Да повторим КОЯ ДЪРЖАВА раздвива електромобилите , кой дава дотации на калпак и се тъкви насилствено да налага на обикновените хора електромобилите.
    Русия!"

    И ги развива мужика Електромобилкин, от Коми, Се-Се-Се-СеР. Събира кюмур с майка си, пали го, върти турбината и захранва електрото. И пуши като за световно!

    Добре че си ти, ушанка да ни открехваш за новините в рАдината ти и калните степи в Коми! И северномонголски знаеш, политпросвета на 6, ЗКПЧ в средното милиционерско!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  79. 80 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Но не само аз съм забелязал налазването на русоробните тролове из темите за електромобилите ..

    Приятелите ми Вили Месершмит, Куатрото и още хора , отдавна споменаваха "ей сега в темата ще се появят купените руски пропагандисти " .. аз - да си призная - не вярвах.
    Че то това чисто техническа тема, мислех си. И нея ли ще я политизираме?

    Да, ама както си седя и недоумявам - и току се примъкне Реалист, с дрънчене на "Москвичи" и "Ижета" , с постоянно вмъкване на Република Коми и Матушки в постингите си .. появява се Дългия и звучи точно, като руският министър-председател ..

    Та не само аз съм се сетил че в темите за електромобилите периодично припълзяват русофилите-ушанки.

  80. 81 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#78] от "simChо":"Да повторим КОЯ ДЪРЖАВА раздвива електромобилите , кой дава дотации на калпак и се тъкви насилствено да налага на обикновените хора електромобилите.Русия!"И ги развива мужика Електромобилкин, от Коми, Се-Се-Се-СеР. Събира кюмур с майка си, пали го, върти турбината и захранва електрото. И пуши като за световно!Добре че си ти, ушанка да ни открехваш за новините в рАдината ти и калните степи в Коми! И северномонголски знаеш, политпросвета на 6, ЗКПЧ в средното милиционерско!
    —цитат от коментар 79 на Realist


    Ето го Коми, пак се появи ..

    А иначе да , Русия е отделила дотации на калпак за електромобилите.. това си е живата истина.
    Явно са си домобилизирали троловете и по електрокарна линия-това си е техен кремълски начин на действие!

    А ЗАЩО ОПРЕДЕЛЕНИ ХОРА НЕ ИСКАТ ДА СЕ ЗНАЕ, ЧЕ РУСИЯ Е АКТИВНА В НАЛАГАНЕТО НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ?

    И не само не искат да се знае, а изпадат в съвсем явна ярост и паника?
    Ами защото ТЕ ЩЕ БЪДАТ РАЗКРИТИ , ако се знае каква е руската политика ..

    Явно те са платените тролове!

  81. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 83 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#82] от "simChо":

    Путин (руското правителство) раздавало електрически кредити в Ротердам? На вас в Коми, каскет явно ви карат новините не само с волска каруца, но и яко омешани.

    Между другото, аре, вместо да пишеш да идеш да минеш конигтивният тест при личният ти лекар, тесла, който мина Тръмп. Като ти гледам милиционерското междуушие, ще се озоришп повече от него....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  83. 84 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#82] от "simChо":Путин (руското правителство) раздавало електрически кредити в Ротердам?
    На вас в Коми...
    —цитат от коментар 83 на Realist


    Русофилски електро-бяс!
    Типичинте проруски идиотщини .. мнозина, когато дискутираме на електрокарни теми викаха "ей ся ще се примъкнат русофилите" .. ама аз не вярвах..

    Да, ама не .. ей ги - припълзяха, с типичното си идиотско бръщолевене!

    Русофилите, не знам защо навред слагат своята икона Путин и любимата си Република Коми ..

    Да, ама не Vinod Khosla - е този, който казва че електрическите коли на Земята се задвижват, всъщност с въглища!

    Ето и кой е този човек:
    -----------------
    ... " Vinod Khosla (born 28 January 1955) is an Indian American billionaire businessman and venture capitalist. He is a co-founder of Sun Microsystems and the founder of Khosla Ventures. In 2014, Forbes counted him among the 400 richest people in the United States.."
    ---------------
    https://www.forbes.com/sites/kenrapoza/2011/11/09/for-vinod-khosla-electric-cars-dont-make-sense/ #74420cc55e3b

    https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2011/11/vinod-khosla/308684/
    ------------
    " You recently created a stir by calling the Prius a “greenwashing” gimmick. What are you working on that’s better?

    Electric cars are coal-powered cars. Their carbon emissions can be worse than gasoline-powered cars"
    ---------------

    Та само вие - електрокаристите - целувате портрета на Путин и се кълнете в него ..
    Та нали той ви плаща с рубли, за мненията!

    А "Electric cars are coal-powered cars" го е казал Vinod Khosla !

    Аре пътувай за Република Коми с "Ижето" , Мурзил ..

    Поздрави

  84. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 86 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#78] от "simChо":"Да повторим КОЯ ДЪРЖАВА раздвива електромобилите , кой дава дотации на калпак и се тъкви насилствено да налага на обикновените хора електромобилите.Русия!"

    Добре че си ти
    —цитат от коментар 79 на Realist


    Ми не можете да ме заблудите .. отдалеч ви усещам рубладжийните-електрокарни тролове..


    Приятелят ми , Вили Месершмита, като ми заостри вниманието "ей ся ще налазят русофилните тролове" ..и аз само те дебна - кога ще се появиш с "Ижетата" ..

  86. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#84] от "simChо":

    "Да, ама не Vinod Khosla - е този, който казва че електрическите коли на Земята се задвижват, всъщност с въглища!"

    Ти наистина си рядко неадекватен, бре, статия от 9 новмври 2011-та. В Сибор още в 2011-та ли живеете? От 2011-та досега много вода изтече, и въглищата в енергиният микс на САЩ намаляха повече от 2 пъти. Като в западните щати са въобще на изчезване от енергийният микс.

    На практика на въглища карате само бояришниците от Коми!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  87. 88 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#84] от "simChо":

    В Коми може да използвате повече кюмур, каскет, но в САЩ, енергийната агенция (не аз) каза:

    U.S. coal consumption in 2018 expected to be the lowest in 39 years

    https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=37692

    Аре, скачай на Гугъл Транслейта!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 89 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#84] от "simChо":В Коми може да използвате повече кюмур, каскет, но в САЩ, енергийната агенция (не аз) каза:U.S. coal consumption in 2018 expected to be the lowest in 39 yearshttps://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=37692 Аре, скачай на Гугъл Транслейта!
    —цитат от коментар 88 на Realist


    Изкукуригалите русофили - за каквото и да стане реч . извъртат Дискусията към любимите си Република Коми и към своя лидер Путин!
    Те се возят само в "Ижета"!

    Но на тъпоумната русоелектрична паплач, още преди време едни канадци им отговориха!


    Те ти те да четеш и да тичаш при пасоля, за разяснения ..
    https://www.ecars.bg/polezno-efektivno/item/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii

  89. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#89] от "simChо":

    От твоята статия!

    "В държавите с доминиращо производство на електроенергия от въглища емисиите от електромобили са четири пъти по-високи от тези в страните с ниско въглеродно електричество."

    В Коми вероятно сте: "държавите с доминиращо производство на електроенергия от въглища". Аре, сега, гугъл транслайт и започвай да кълвеш линка от предишният ми пост!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  90. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#89] от "simChо":

    19 Февруарим 2013-та година, ти наистина живееш в черното, мръсно и бедно минало, каскет!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 92 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#19] от "bellend":Кво стана със счетоводните измами на Тесла, ше ги закриват ли вече? Ама гледам акциите се удвоили от тогава. Почти като ЕТ...
    —цитат от коментар 21 на vesolr


    Удвоили?
    В момента са близо $1000, близо 5 пъти нагоре от началото на годината. Даже и Елон се чуди какво става. И въпреки пандемията, и въпреки врътките във Фимонт, пак рекордни продажби.

  92. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 94 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#89] от "simChо":"В Коми вероятно сте: "държавите с доминиращо производство на електроенергия от въглища"
    —цитат от коментар 90 на Realist


    Република Коми е тука, непоклатима - в постингите , в мислите и мечтите на високоуважаемия Реалист.

    Но ги няма "Ижетата" и "Москвичите" в реалистовите мисли .. с които, честно да призная - свикнахме..

    Къде са му малките "Ижета" книжки, кажи ми прашен сандък?

    Закусиха сивите мишки с вълшебните "Москвичи" - язък!

    Поздрави, Реалист .. понякога завиждам на Путин, че има армия от толкова усърдни пропагандатори, като тебе ..

  94. 95 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#30] от "Realist":Утре за тримесечието ли е? Годишният кога ще е?
    —цитат от коментар 36 на Ivan_


    Тесла, тукощо обяви и 4 тримесечие с печалби. Влиза в СП500 и Насдак. Тесла мина корона кризата, затварянето на заводите и, блокадата на най-важният пазар (САЩ) и пак рекордни продажби, но и спад в производството, което ще компенсират. А честито, утре фалира. Между другото, Амазон 10-ки години имаше минимални печалби. По вашата логика вече нетрябваше да го има. Гугъл гълта огромни загуби, също и Фейсбук (докато не излезе мобилнат аверсия). Убер още нямат печалба.
    А ако Реалиста, наистина е купил акции в Тесла, когато каза, че е купил, сега незанм защо пише във форума :). Аз си купих с джобните пари няколо акции и в момента немога да повярвам колко струва позицията ми.

  95. 96 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#84] от "simChо":"Да, ама не Vinod Khosla - е този, който казва че електрическите коли на Земята се задвижват, всъщност с въглища!"Ти наистина си рядко неадекватен, бре, статия от 9 новмври 2011-та. В Сибор още в 2011-та ли живеете? От 2011-та досега много вода изтече, и въглищата в енергиният микс на САЩ намаляха повече от 2 пъти. Като в западните щати са въобще на изчезване от енергийният микс.На практика на въглища карате само бояришниците от Коми!
    —цитат от коментар 87 на Realist


    При нас няма въглища. Дори и на тези, които нямат соларни панели, най-лошият микс е 70:30 възобновяеми. А за няколко цента е 100% възобновяеми. Ама то Бей Ариата е малък пазар, изолиран, така да се каже.

  96. 97 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    А ако Реалиста, наистина е купил акции в Тесла, когато каза, че е купил, сега незанм защо пише във форума :). Аз си купих с джобните пари няколо акции и в момента немога да повярвам колко струва позицията ми.
    —цитат от коментар 95 на Николай С


    Реалист изкарва рубли ..

    Иначе и аз не знам за какво пише - тотално не мога да разбера, каква точно теза защитава ..

    Мнозина тука му викаме "бъдещето е в електромобилите", тези коли получават огромна поддържка по света .. а като гледам - май и той е на същото мнение ..
    За какво тогава спори?
    За да го убедя, даже му давах факти от Китайската Народна Република и Русия - какъв курс е поет в тези държави за налагане на електрото..

    А колкото повече факти му давам, за Русия и развитието на електромобилите например - толкова повече той беше развълнуван и в състояние на отричане , облещеност и разкеркерченост..
    Що тъй?

    Май се не радва искренно?
    Дали е истински , убеден електромобилист?

    Изглежда май му е дадена проста задача, от Република Коми и прес-службата на заводите "Иже" - да намира повод, та да ги споменава - и по този начин да разширява тяхната популярност ..

  97. 98 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 760 Неутрално

    [quote#96:"Николай С"][/quote]

    Фосилните горива в енергийния микс на САЩ , в момента са 63% ..

    Но това Реалист май въобще не го интересува - той се е вторачил , само и единствено, към любимата си Република Коми ..

    ------------------
    27.02.2020 г. - About 63% of this electricity generation was from fossil fuels—coal, natural gas, petroleum gas , and other gases. About 20% was from nuclear energy...
    -------------------

    Русофили , сър ..

  98. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#98] от "simChо":

    "Фосилните горива в енергийния микс на САЩ , в момента са 63% .."

    Кои фосилни горива, бре, Бояришник? Явно никъде няма 100% въглища като при вас в Коми?

    В Невада въглищата в микса са 6% и са на път да изчезьнат, в Калифорния, въглищата са едва 0.2% от микса. А лично аз съм на домашна тернмоядрена централа от 2013-та, която ми осигурява 100% от енергийните нужди, Оттогава, когато ти е тъпата статия, която началникът ти в Коми с големи усилия намери.

    Аре да спреш да се излагаш, защото милиционерското ти образование ти личи!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  99. 100 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2821 Весело

    До коментар [#95] от "Николай С":

    Имам бая акции на Тесла, колега, няма да ги продавам, ще ги държа още поне 5 години, защото вярвам в мисията на Тесла! Ако акциите паднал малко следващите месеци, дори ще купя още.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK