Макрон поиска санкции срещу Турция за сондажите край Гърция и мерки за кризата в Либия

Турският сеизмичен кораб "Оруч реис".

© Reuters

Турският сеизмичен кораб "Оруч реис".



Френският президент Еманюел Макрон поиска днес Турция да бъде санкционирана от Европейския съюз за "нарушения" на суверенитета на Гърция и Кипър с идеята за сондажи в техни води и поиска ЕС да действа спешно заради кризата в Либия.


Това става в нов момент на трескава дипломация заради проблемите в Източното Средиземноморие, в които Турция заема централно място в последните месеци. Лидерите, замесени в конфликта и в турските сондажи около Гърция и Кипър, са в честа комуникация един с друг, след като нито една от двете кризи не изглежда близо до решение.


Повод за думите на Макрон стана решението на турските военноморски сили да предупредят във вторник за сеизмични проучвания в района между островите Крит (Гърция) и Кипър (разделен между Република Кипър и признатата само от Турция Севернокипърска турска република).




Гърция предупреди, че действията на Анкара са опит за посегателство върхо континенталния ѝ шелф. Турция цитира споразумение с либийското правителство в Триполи - на което тя помага срещу Либийската национална армия на Халифа Хафтар - за очертаване на морските граници между двете страни. Атина го смята за нищожно - документът определя като "турски" води на километри от източното крайбрежие на Крит.


"Изцяло съм зад Кипър и Гърция срещу турските нарушения на суверенитета им", каза Макрон на среща с кипърския си колега Никос Анастасиадис в Никозия. "Неприемливо е морските райони на страни - членки на (ЕС), да бъдат нарушавани и подлагани на заплахи." Отношенията между Париж и Анкара, които са на различни позиции в Либия, също са белязани от напрежение седмици след инцидент между турски и френски съд в Средидемно море.


Към момента само двама турски граждани са санкционирани заради сондажите в Средиземно море. На 13 юли обаче европейските външни министри принципно се съгласиха да разширят списъка по искане на Кипър.


Макрон поиска санкции и заради конфликта в Либия, макар да не уточни кой трябва да бъде наказан - Франция е критикувана, че подкрепя политически ЛНА, въоръжавана от Египет, Обединените арабски емирства и Русия. "Те (санкциите) са необходими, за да се постигне примирие и да започне истинска динамика в посока политическо лешение на либийския конфликт", каза обаче той.


По-рано решение на ситуацията потърси и германският канцлер Ангела Меркел, която, съобщи кабинетът ѝ, е разговаряла с лидерите и на Гърция, и на Турция във вторник вечерта. Канцеларията ѝ я цитира с думите, че "напредък в отношенията на ЕС и Турция е възможен само ако Турция изостави провокациите си в Източното Средиземноморие".


Междувременно германският многотиражен всекидневник "Билд" писа, че намесата на Меркел е предотвратила гръцко-турска война в последния момент - публикация, която предизвика разнопосочни реакции и в Атина, и в Париж.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (107)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3610 Неутрално

    Аз доколкото разбрах сондажите са на 2 км. от турския бряг и на 500 от гръцкия.
    Вярно ли е?

    Любовта ще спаси света!!!
  2. 2 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Макрон не ми е от любимците, но в случая го подкрепям напълно

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Аз доколкото разбрах сондажите са на 2 км. от турския бряг и на 500 от гръцкия. Вярно ли е?
    —цитат от коментар 1 на hope


    вярно е, военният флот на гърците е в пълна бойна готовност и заявиха , че ще гърмят по турците ако навлязат в техни води

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  5. 5 Профил на walking.dead
    walking.dead
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#1] от "hope":

    да :Д

  6. 6 Профил на walking.dead
    walking.dead
    Рейтинг: 558 Неутрално

    [quote#4:"Glock"][/quote]

    хаххахах, смятай, разглезените гърци да не стане като 1974 г. Кипър

  7. 7 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Ние сме част от ЕС с Гърция и отношенията с нея никога не са били толкова добри в историята ни. Никога няма да подкрепя османската империя , докато Ердоган е на власт. Напред гърци с вас сме

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  8. 8 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3610 Весело

    Леле, егати и пропагандата вилнее в България!
    Съвсем случайно го чух в разговор. По телевизиите така появяват фактите, че се спестяват някои основни!!!!!

    Любовта ще спаси света!!!
  9. 9 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3512 Неутрално

    Аз доколкото разбрах сондажите са на 2 км. от турския бряг и на 500 от гръцкия. Вярно ли е?
    —цитат от коментар 1 на hope


    Сондажите са бонусът.
    Важното е, че с оправданието за сондажите Турция си използва флота да осигури коридора до Либия.

  10. 10 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    https://greekcitytimes.com/2020/07/23/greek-military-remain-on-high-alert-and-are-observing-turkish-maneuvers/

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  11. 11 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#1] от "hope":

    Турците твърдят, че част от стров Кипър е турски, съответно всички води между континента и острова за тях са турски и ще си правят колкото си искат сондажи. Гърците претендират, че острова е изцяло техен и сметките и твърденията на турците са неоснователни. Интересно, Франция ако свърже всичките си морски територии с континента и забрани в тези води да влизат турски съдове как ще реагират турчилята?

  12. 12 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    Турция се навира между шамарите нас великите сили.Вместо да си оправят чудовищните икономически и политически проблеми,създадени от пропадналата ердоганова върхушка,Турция си създава нови и то от великите сили.Като се има в предвид,че САЩ също подготвят икономически санкции срещи некадърната и банкрутирала ердоганова пишман ислямска върхушка,заради ръждясалите С-400 които Туеция купи с руски заем.Не могат шалварите да си вържат гаджалите в Анкара,а се юрнали срещу най-силните държави в светъа.Но,това има и добрата страна.Това неравно противопоставяне между САЩ и ЕС на Турция ще катализира по бързо падането на прогнилия режим на Ердоганчо....Не може Слон с мишка да се противопоставя....Доста смешно ще е смазването на мишлето Ердоганчо...Хихи....

    shlshlshlshl
  13. 13 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    [quote#4:"Glock"][/quote]

    Съвсем резонна е реакцията на Гърция срещу прогнилия фес...Гърция скоро ще се снабди с Ф-35 и ще покажат на некадърниците в Анкара как се воюва.САЩ вече окончателно отрязаха Турция от програмата за Ф-35 ,а това е звучен щамар за разгащената и пропаднала върхушка на Ердоганчо....

    shlshlshlshl
  14. 14 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#1] от "hope":

    "Аз доколкото разбрах сондажите са на 2 км. от турския бряг и на 500 от гръцкия.
    Вярно ли е?"

    Не

  15. 15 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Много фронтове отвори Ердо. Гърците изглежда са свикнали на подобно напрежение и веднага настръхнаха.
    Сигурно няма връзка но изглежда подготвя рокада в турската армия Ердо като предварително пенсионира двама високопоставени генерали - Метин Темел на другия не му запомних името. И двамата имат опит на терен за операции в Сирия.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  16. 16 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 206 Неутрално

    Никога няма да подкрепя османската империя , докато Ердоган е на власт. Напред гърци с вас сме
    —цитат от коментар 7 на Glock


    Ти по-добре гледай Ердо да не ти пусне бежанците, че тогава друга песен ще пеете...

  17. 17 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    [quote#4:"Glock"]
    —цитат от коментар 13 на dfjftriktrcdt
    Съвсем резонна е реакцията на Гърция срещу прогнилия фес...Гърция скоро ще се снабди с Ф-35 и ще покажат на некадърниците в Анкара как се воюва.САЩ вече окончателно отрязаха Турция от програмата за Ф-35 ,а това е звучен щамар за разгащената и пропаднала върхушка на Ердоганчо....[/quote]

    това са чудесни новини, напред гърци с вас сме !!!

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  18. 18 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#11] от "Аз":

    И Испания има 2 анклава в Мароко.

  19. 19 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 206 Весело

    Аз доколкото разбрах сондажите са на 2 км. от турския бряг и на 500 от гръцкия. Вярно ли е?
    —цитат от коментар 1 на hope


    Гръцките териториални води се разпростират 16 мили навътре в територията на Турция. Гърците имат пълно право да протестират.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Весело

    [quote#19:"Destino"][/quote]

    и като ги пусне какво ще стане, ще има лапачка за бочко, дпс и каналите им за трафик на хора, най-много да ги арестуват някъде, бежанец да иска да стои в България не съм чувал досега

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  22. 22 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 886 Неутрално

    ДА!

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  23. 23 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Крайно време е да се сложи намордник на самозабравилия се ислямист Ердоган.

  24. 24 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3610 Неутрално

    До коментар [#9] от "xm...":

    Какъв ще е този коридор ? Къде е Кипър, къде е Либия?

    Любовта ще спаси света!!!
  25. 25 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 206 Весело

    До коментар [#1] от "hope":Турците твърдят, че част от стров Кипър е турски, съответно всички води между континента и острова за тях са турски и ще си правят колкото си искат сондажи. ?
    —цитат от коментар 11 на Аз


    Нагла лъжа. Турците казват, че континенталните водни икономически зони, са с предимство на островните, ако такива се пресичат.
    Ако беше малко по-умен, щеше да знаеш, че така казва и международното право.

    Трябва да се знае, че турците сондират на по-малко от 2км от собственият си бряг.

  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3979 Любопитно

    "Изцяло съм зад Кипър и Гърция срещу турските нарушения на суверенитета им", каза Макрон на среща с кипърския си колега Никос Анастасиадис в Никозия."

    Аз също.

    #Me too. 😀

    Крайно време е ЕС да накаже наглия и луд тиранин Ердо-ганчо!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Няма да е лошо наистина, но пък то и Франция май имаше голяма роля в разрушаването на Либия. Тези мерки са нужни , но какво друго предлагаш, Макрон? Как тия хора в Либия ще се върнат към живота след като им е..ахте мамата?

  28. 28 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    Най-смешното е,че този сондажен кораб на Турция е закупен от Запада...Ало пишман ислямисти в Анкара,къде е вашето турско производство,ама не такова по лиценз или закупено от развита западна държава???????????Дрончетата -"байрактарчета" също не са турски,а са произведени по лиценз на "Брайтън'-Великобритания..С две думи, турците са кръгли НУЛИ!!!!!!!!!!!

    shlshlshlshl
  29. 29 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3610 Неутрално

    До коментар [#1] от "hope":Турците твърдят, че част от стров Кипър е турски, съответно всички води между континента и острова за тях са турски и ще си правят колкото си искат сондажи. Гърците претендират, че острова е изцяло техен и сметките и твърденията на турците са неоснователни. Интересно, Франция ако свърже всичките си морски територии с континента и забрани в тези води да влизат турски съдове как ще реагират турчилята?
    —цитат от коментар 11 на Аз


    ——

    Интересно този членски внос от 2% в НАТО как е послужил на гърците, при подялбата на Кипър?
    И ако Турция реши да вземе някаква част от нашата територия, ще имаме ли полза от тези милиарди, дето харчим солидарно?

    Любовта ще спаси света!!!
  30. 30 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 206 Неутрално

    До коментар [#9] от "xm...":Какъв ще е този коридор ? Къде е Кипър, къде е Либия?
    —цитат от коментар 24 на hope


    По-горе неправилно те информираха.
    От морската граница между Либия и Турция, която е подписана между двете страни, се определя и суверенната икономическа зона на Турция. Тъй като Гърция има много острови, някои даже необитаеми, то тя също става страна по този казус, и губи малко от водите си. Но, международното право е на страната на Турция.
    Щатите, и разбираемо ЕС са на страната на Гърция.

  31. 31 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    [quote#29:"hope"][/quote]

    пропускаш една малка подробност. Ние сме част от ЕС и като такава част, заграбване на българска територия от страна на османската империя би се считала като заграбване на теротирия на ЕС от османската империя. Всички знаем какви ще са последствията

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 33 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    Цяла година се говори за санкции срещу Турция, само че поведението на ЕС е беззъбо. Никакви сериозни мерки не са предприети срещу Турция, за да се покаже на Ердоган, че не може да дели източното Средиземноморие с Либия като си присвоява териториалните води и шелфа на Кипър и Гърция. Да се надяваме, че най-после санкциите ще са ефикасни.

  34. 34 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    За изстрелването на ракетата е била необходима системата Hornet, която според компанията EDO MBM е разработвана за "микромуниции" - малки, леки бомби с цел по-смъртоносни поражения с безпилотния самолет. Оборудването е описвано от някои експерти като "интелигентна ръка", която гарантира прецизно изстрелване на мунициите от дрона по целите.

    EDO патентова устройството си във Великобритания през 2014 г. и година по-късно в ЕС и Турция.

    EDO MBM се притежава от американската компания L3 Harris - шестият най-голям контрактор в света. Но тъй като EDO MBM е базирана на Острова, тя трябва да спазва британските, а не американските закони, което означава, че може законно да изнася ключовия елемент....................Т.е в "байрактарчетата" има и американска технология....Хихи....А наш Ети Мюмюнчо се хвали с тези западни технологии като ги мисли за турски.....Хихи....

    shlshlshlshl
  35. 35 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    До коментар [#29] от "hope":

    Няма да е зле, да се образоваш малко как е възникнала Република Кипър и защо се е стигнало до там, турски войски да дебаркират на острова. След като се образовсш и осмислиш образоването по тази тема, може би няма да трескаш повече глупотевини около нея за окупация на Бг. За първоначално образоване е достатъчна и Википедия, като прочетеш поне три от езиковите версии по темата. Английската е по подразбиране, за останалите се досещаш ако ли не, по твой избор. (например български, македонски и сръбски 😉)

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  36. 36 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1137 Весело

    Малко в кръга на хумора и сатирата , но наскоро Ердо се изцепи че планира Турция да купи/ произведе още един или два "самолетоносача" като техния все още строящ се Анадолу и загатна дори за истински такъв с fixed-wing aircraft .
    Не че е невъзможно , но се разкикотих.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  37. 37 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#27] от "Колобър":

    "пък то и Франция май имаше голяма роля в разрушаването на Либия."

    Даааа.... Абсолютно! Ако не беше ролята на Франция, българските медсестри още щяха да гният невинни в либийските зандани.

  38. 38 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3820 Неутрално

    " Междувременно германският многотиражен всекидневник "Билд" писа, че намесата на Меркел е предотвратила гръцко-турска война в последния момент - публикация, която предизвика разнопосочни реакции и в Атина, и в Париж."

    Когато турците наистина предизивкат война, ще видим какво ще прави ЕС с тези общи декларации и нафталинаджийски пози за преговори с Турция ! Необходимо е пълна подкрепа за Гърция, включително и военна ако се наложи ! Турция е държава агресор и това трябва да се заяви съвсем ясно !

  39. 39 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#18] от "George Svinarov":

    Викате турски кораб няма да може да излезе от Средиземно море - Египет със сигурност скоро ще им спрат достъпа до канала, ако не са го направили вече.

  40. 40 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    Повечето коментари са силно повлияни от ”трите синджира роби” и ”турското робство” с което явно са закърмени повечето коментиращи още от детската градина. Обективност трябва, не емоции и стари ”спомени” ...

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  41. 41 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1531 Весело

    [quote#о:"заглавие"]Макрон поиска санкции срещу Турция за сондажите край Гърция и мерки за кризата в Либия[/quote]

    Добре де.
    Всичко разбирам, само едно не разбирам?!?
    Кога NATO, ще удари Турция,
    Защото не е "демократична"
    и има ли смелост да го извърши?!?

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Само, че Макрончо нещо се е объркал, това не му е да тъпче колониите в ЕС с планове като Мобилност и да си прокарват техните интереси чрез марионетки като Боко, които уж са против, но накрая изпълняват. Та сега великия ЕС ще се напъне като голяма, но куха планина и ще роди една мишка, под формата на декларации и.... доста след като турците са направили това което искат. На всички е ясно, че този съюз е импотентен и номерата на Макроновци и сие минават само при такива като нас. Вече дори част от колониите вътре в него започнаха да не се съобразяват със заплахите им, естествено ние ще се събудим последни.

  44. 44 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#35] от "DDR":

    "Википедия"

    Руски трол)))

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7892 Неутрално

    Отко0га ги плашат, но нищо не правят. А Ердоган добива все по-голяма смелост.

  46. 46 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Само, че Макрончо нещо се е объркал, това не му е да тъпче колониите в ЕС с планове като Мобилност и да си прокарват техните интереси чрез марионетки като Боко, които уж са против, но накрая изпълняват. Та сега великия ЕС ще се напъне като голяма, но куха планина и ще роди една мишка, под формата на декларации и.... доста след като турците са направили това което искат. На всички е ясно, че този съюз е импотентен и номерата на Макроновци и сие минават само при такива като нас. Вече дори част от колониите вътре в него започнаха да не се съобразяват със заплахите им, естествено ние ще се събудим последни.
    —цитат от коментар 43 на Anton Andonov


    само дето американците вече пускат в ход допълнителни санкции за османците, ЕС го остави, той няма дори единна армия. Египет , ОАЕ и Хафтар ще спрат турците.

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  47. 47 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#29] от "hope":

    "Интересно този членски внос от 2% в НАТО как е послужил на гърците, при подялбата на Кипър?
    И ако Турция реши да вземе някаква част от нашата територия, ще имаме ли полза от тези милиарди, дето харчим солидарно?"

    Два въпроса:
    1.Откога Кипър е гръцка територия?
    2.Откога Кипър е член НАТО?

  48. 48 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#29] от "hope":"Интересно този членски внос от 2% в НАТО как е послужил на гърците, при подялбата на Кипър?И ако Турция реши да вземе някаква част от нашата територия, ще имаме ли полза от тези милиарди, дето харчим солидарно?" Два въпроса:1.Откога Кипър е гръцка територия?2.Откога Кипър е член НАТО?
    —цитат от коментар 47 на George Svinarov


    да не говорим , че Кипър не е член на ЕС през 1974 , а едва от 2004 година, така че каквото е ставало през 1974 , няма как да се повтори сега

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  49. 49 Профил на Запорожец
    Запорожец
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Да видим докога света ще се задоволява само с декларации срещу турската агресия! Султана опъва нервите, опъва да видим до кога!

  50. 50 Профил на Запорожец
    Запорожец
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Май е време Турски поток да застане на трупчета....

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  52. 52 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 719 Неутрално

    [quote#46:"Glock"][/quote]

    Само дето турците за никъде не са тръгнали, на тях им трябваше този договор с Либия и си го получиха. Руснаците пък нямат никаква полза от победа на който и да е, а от продължаващ комфликт, от който да правят пари, и който да не позволи конкурентен газопровод. Тук Турция и Русия всъщност имат общи цели и са се разбрали за Либия, както се разбраха за Сирия. И от време на време ще разиграват изостряне на двата комфликта за да може Русия да си продава оръжието, а Турция да цица ЕС за бежанците.
    А за американците е ясно, че и в Либия ги изиграха както в Сирия и са бита карта, каквито и санкции да измислят в пълна безпомощност да променят това.

  53. 53 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    [quote#46:"Glock"]
    —цитат от коментар 52 на Anton Andonov
    Само дето турците за никъде не са тръгнали, на тях им трябваше този договор с Либия и си го получиха. Руснаците пък нямат никаква полза от победа на който и да е, а от продължаващ комфликт, от който да правят пари, и който да не позволи конкурентен газопровод. Тук Турция и Русия всъщност имат общи цели и са се разбрали за Либия, както се разбраха за Сирия. И от време на време ще разиграват изостряне на двата комфликта за да може Русия да си продава оръжието, а Турция да цица ЕС за бежанците.А за американците е ясно, че и в Либия ги изиграха както в Сирия и са бита карта, каквито и санкции да измислят в пълна безпомощност да променят това.[/quote]

    подценяваш Египет , ОАЕ и Хафтар

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  54. 54 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Много хора се изказват тука без да имат и най-малка представа за какво става дума.
    Не става дума за Кипър. Кипър си е отделна държава.
    Става дума за териториалните води прилежащи към гръцкия остров Кастелоризо. Той се намира на 2 километра от турския бряг, но така са и повечето гръцки острови в Егейско море. Затова Турция няма почти никакви териториални води в Егейско море - такива са международните закони. Ако има чужд остров например южно от твоя бряг, не можеш да имаш претенции към водите южно от острова.
    Проблема с кастелоризо е че това е най-източния обитаем гръцки остров и неговите териториални води обхващат половината източно Средиземно море. Затова турците сключиха смешната сделка с Либия, но естествено никой не я признава за валидна. Това е все едно Гърция и Румъния да се споразумеят че България е тяхна територия.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  56. 56 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#37] от "George Svinarov":

    Хм, ами след като ги освободиха от зандана трябваше да бомбят зверски всичко наред ли?

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58 Профил на Lumberjack
    Lumberjack
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#54] от "PoToP":

    Интересна гледна точка. Но нима едностранното поделяне на средиземноморието между Египет и Гърция не е същото? Та кой има право?

    "More Majorum"
  59. 59 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2811 Неутрално

    "Канцеларията ѝ я цитира с думите, че "напредък в отношенията на ЕС и Турция е възможен само ако Турция изостави провокациите си в Източното Средиземноморие".

    Турция ще се откаже от провокациите си само ако види единна ивропейска позиция против проучванията в гръцките води и готовност за сериозни санкции които да и нанесат сериозни поражения на икономиката!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  60. 60 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2811 Гневно

    Аз доколкото разбрах сондажите са на 2 км. от турския бряг и на 500 от гръцкия. Вярно ли е?
    —цитат от коментар 1 на hope


    Те такива като теб утре и българският бряг ще го подарят на турците че защо да им даваме само плажа на Росенец!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  61. 61 Профил на Ogyges
    Ogyges
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#54] от "PoToP":

    Браво! ++++

    До коментар [#58] от "Lumberjack":

    Такива са фактите, а това, че вас ви зомбират с небивалици, си е ваш проблем.


    Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω
  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    "посегателство върхо" - върхОво както обикновено ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  65. 65 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#31] от "Glock":

    какви ше са последствията? северо-кипърската турска република си я има почти 50 лазарника , макар и призната само от турция . даже като приемаха кипър в ЕС , се бъзикаха , че има вече ойропска територия , окупирана от член на ОТАН .

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  67. 67 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#54] от "PoToP":Интересна гледна точка. Но нима едностранното поделяне на средиземноморието между Египет и Гърция не е същото? Та кой има право?
    —цитат от коментар 58 на Lumberjack


    Между гръцките острови и Египет няма нищо - само вода. А между турския бряг и Либия е пълно с гръцки острови.

  68. 68 Профил на sa6ka_grey
    sa6ka_grey
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#11] от "Аз":
    До коментар [#14] от "George Svinarov":
    До коментар [#1] от "hope":

    Ето къде се намира в момента кораба,всичко друго е от лукавия ;) Винаги може да се види къде се намира един или друг плавателен съд,ама тука гледам -лаф да става.

    https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:30.673/centery:36.824/zoom:12

    Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалите
  69. 69 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#31] от "Glock":какви ше са последствията? северо-кипърската турска република си я има почти 50 лазарника , макар и призната само от турция . даже като приемаха кипър в ЕС , се бъзикаха , че има вече ойропска територия , окупирана от член на ОТАН .
    —цитат от коментар 65 на pavur


    да речем , че можем да се уповаваме на следното - https://eur-lex.europa.eu/summary/glossary/mutual_defence.html

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  70. 70 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3017 Неутрално

    До коментар [#29] от "hope":

    Алоу,спри се! Кипърските гърци не са били членове на НАТО,когато са поделили Кипър с кипърските турци,които пък на свой ред НЕ са част от Турция и нейният народ.

  71. 71 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3728 Неутрално

    До коментар [#68] от "sa6ka_grey":

    Точна информация......
    И в момента го виждам......
    Имам и шанса да познавам част от екипажа му....

    Bukalemun
  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3728 Неутрално

    До коментар [#68] от "sa6ka_grey":

    Точна информация......
    И в момента го виждам......
    Имам и шанса да познавам част от екипажа му....

    Bukalemun
  73. 73 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 57 Неутрално

    До коментар [#18] от "George Svinarov":

    Испания няма нищо в Мароко, всичко в Мароко си е на Мароко.
    Испания има два анклава в Африка.

    Модератора е неадекватен!
  74. 74 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    За сега истината е следната !
    Преди 2 дни турчулята изкараха две групи кораби (15 и 10) около остров Кастелоризо и югоизточното Егейско море. Гръцкия флот ги чакаше !!! Турчулята се прибраха обратно.
    Гърция не е Сирия, Ирак, Либия или кюрдските села !! Турция не може да прати срещу Гърция човекоядци да се бият вместо турци !!
    Гръцката армия в в пълна бойна готовност.
    17000 ветерани от специалните войски вече 8 дни сме оставили семействата си и сме там където се налага.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 57 Неутрално

    До коментар [#71] от "eti mehter":

    Спомняш ли си, че ти написах, че с французите и корабът им много объркахте. Ти ми отговори, че им било време да им се напомнило нещо си и ти казах, че никой на тази планета не е прокопсал след като си е ппзволил да напомня нещо на французите...

    Няма да сте първите които ще прокопсат. Франсето ще ви цака на всякъде и за всичко... Сами си го направихте обаче...

    Модератора е неадекватен!
  77. 77 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Напред гърци с вас сме
    —цитат от коментар 7 на Glock

    Да бе, да, баш пък с Гърците няма как да сме, след като през изтеклите 150 години, освен да ни забиват нож в гърба, друго не са правили. Няма как да подкрепяме Гърция. Оня ден ореваха Брюксел, че, видите ли, България надувала била бройката на заразените с Китайски вирус, за да получела била повече фондове. Мерси, такива уж приятели не припознавам. Османците са напълно прави - Либия, както се вижда няма как да се оправи. Турците знаят как се управлява Близкият Изток и Северна Африка. Освен това, няма никаква логика Гърция да контролира Източното Средиземноморие. Но пък има цялата логика, това море да се контролира от този, който държи Константинопол. Съвсем естествено, тия райони са били под контрола на Хилядолетната, и после за още половин хилядолетие от Османската империи. Така че, не виждам нищо нередно Турция, която е приемник и продължител на Османската и Ромейската империи да контролира района. Особено при липса на политическа воля от страна на Европа да води имперска политика. Европа би трябвало да има военни бази във всяка страна на MARE NOSTRUM - Нашето Море, но не го прави - прекалено беззъба политика, а сили и техника не липсват, но няма политическа воля. А Макрончо няма какво да подскача - най-слабият държавен глава на Републиката от поне 100 години насам, слугинаж на някакви финансови кръгове. Срам за Франция с такъв президент! А Турция води изключителна външна полика и съм сигурен ще се изучава в школите за стратегия и дипломация. Византийска, имперска политика - адмирации!

  78. 78 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 752 Неутрално

    "Междувременно германският многотиражен всекидневник "Билд" писа, че намесата на Меркел е предотвратила гръцко-турска война в последния момент - публикация, която предизвика разнопосочни реакции и в Атина, и в Париж."

    На предишната ми работа един колега купуваше всеки ден вестника "Билд", струва едно евро в киоска.

    Аз мисля, че Турция трябва да бъде итключена от НАТО. Колкото и да има полза от нея заради голямата и армия, близо един милион войници.Не мисля, че греша с мнението ми.
    Турция иска да остане в НАТО, понеже това е условието за влизане в ЕС, което е и е целта.

    Es muß Geld fließen!
  79. 79 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#69] от "Glock":

    However, it does not affect the neutrality of certain EU countries and is consistent with the commitments of EU countries which are NATO members.

    И понеже Тюркието е член на ОТАН , важи клауза 4:
    Article 4
    The Parties will consult together whenever, in the opinion of any of them, the territorial integrity, political independence or security of any of the Parties is threatened.

    Демек , не винаги ше има безогледно бомбене на врага , а само консултации на агресирания , който се оправя със собствените си въоръжени сили . другите му помагат със съвети и евентуално- логистика и контролни центрове .

  80. 80 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    [quote#17:"Glock"][/quote]

    Абе вие (лично само) може да сте с Гърците, но мнозинството Българи не мисли така, понеже сме им яли попарата на Гърците. Що се отнася до това, кой с кого е - внимавайте, с Турция са Британия и Америка - нямате шанс!

  81. 81 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Весело

    До коментар [#69] от "Glock":However, it does not affect the neutrality of certain EU countries and is consistent with the commitments of EU countries which are NATO members.И понеже Тюркието е член на ОТАН , важи клауза 4:Article 4The Parties will consult together whenever, in the opinion of any of them, the territorial integrity, political independence or security of any of the Parties is threatened.Демек , не винаги ше има безогледно бомбене на врага , а само консултации на агресирания , който се оправя със собствените си въоръжени сили . другите му помагат със съвети и евентуално- логистика и контролни центрове .
    —цитат от коментар 79 на pavur


    удобно пропусна последния абзац

    This provision is supplemented by the solidarity clause (Article 222 of the Treaty on the Functioning of the EU) which provides that EU countries are obliged to act jointly where an EU country is the victim of a terrorist attack or a natural or man-made disaster.

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  82. 82 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Малко в кръга на хумора и сатирата , но наскоро Ердо се изцепи че планира Турция да купи/ произведе още един или два "самолетоносача" като техния все още строящ се Анадолу и загатна дори за истински такъв с fixed-wing aircraft .Не че е невъзможно , но се разкикотих.
    —цитат от коментар 36 на Jalis Ironhammer


    Продължавай да се кикотиш. Иначе, можеш да попрочетеш в Janes Defence за какви мащаби става дума, както и за това какви видове въоръжение се проектират там. Никак не е смешно, а много сериозни са нещата. Това, комбинирано с бази в Ирак, Сирия, Катар, Сомалия и сега вече в Либия, както и с много добрата дипломация ще ти даде малко представа за реалността. В Анадола, освен шалвари има и доста умни хора. Това е нация в подем и той се чувства във всички области.

  83. 83 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    [quote#17:"Glock"]
    —цитат от коментар 80 на transvaal
    Абе вие (лично само) може да сте с Гърците, но мнозинството Българи не мисли така, понеже сме им яли попарата на Гърците. Що се отнася до това, кой с кого е - внимавайте, с Турция са Британия и Америка - нямате шанс! [/quote]

    ахахаха смях в залата, много еничери са се събрали да коментират. Май 500 години османско иго са ви били малко. То ако ставаше така да се отнемат територии... точно в момента нито САЩ нито ЕС (освен Германия) не подкрепят Ердоган, особено след като купи руските ракети , построи турски поток и още много договорки с Русия. Ердоган е се опитва да седи на 2 стола, а знаем тези как свършват.

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  84. 84 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Има една война през 1912, която показва ясно какъв е начинът да се действа против османците.

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  85. 85 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#81] от "Glock":

    акт джойнтли ... къде пише изрично ''армед респонс''? ти наистина ли вярваш , че ОТАН ше избомби Анкара и Цариград ?

  86. 86 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    [quote#46:"Glock"][/quote]

    Египет, викаш, ОАЕ и Хафтар а? Щели били да бият Турция. Абе такива коментиращи сте пълни смешници бе! Целият Арабски свят да се вдигне, Турция не могат даже да я одраскат бе, Арабите нито могат да воюват, нито са могли през изтеклите 1000 години. Египтяните ще го ударят на бяг още при първите залпове! Нямат шанс!

  87. 87 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#81] от "Glock":акт джойнтли ... къде пише изрично ''армед респонс''? ти наистина ли вярваш , че ОТАН ше избомби Анкара и Цариград ?
    —цитат от коментар 85 на pavur


    няма нужда да се бомби , който и да е. Още в зародиш ще им прекратят мераците на османците, една неочаквана визита ще им стигне да се стреснат, че икономически са толкова зависими от ЕС и САЩ , че не е истина.

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  88. 88 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3622 Неутрално

    До коментар [#82] от "transvaal":

    На проект и чертеж СССР такъв флот беше избацал, че да ти падне шапката. Турция от векове си поръчва големите надводни кораби я в Германия, я във Великобритания, точно самолетоносач ще направят, ама друг път. Може някоя фрегата собствено производство и до там.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  89. 89 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1137 Весело

    До коментар [#82] от "transvaal":

    Безмислен коментар. Напълно изпразнен от съдържание. Мислиш си че като произволно посочиш найменованието на един от реномираните портали на военна тематика и си казал нещо съществено? Не си нищо освен един лаладжия повтаряш кухи фрази от преди 50 години. Нямам никакво намерение да си губя времето с такива.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  90. 90 Профил на giy14583303
    giy14583303
    Рейтинг: 45 Неутрално

    До коментар [#73] от "Ivan_":

    Пък Мароко нямали нещо в Западна Сахара?

  91. 91 Профил на giy14583303
    giy14583303
    Рейтинг: 45 Неутрално

    До коментар [#83] от "Glock":

    Чиними се че Ердо ще надживее Пути!

  92. 92 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    До коментар [#82] от "transvaal":На проект и чертеж СССР такъв флот беше избацал, че да ти падне шапката. Турция от векове си поръчва големите надводни кораби я в Германия, я във Великобритания, точно самолетоносач ще направят, ама друг път. Може някоя фрегата собствено производство и до там.
    —цитат от коментар 88 на vesolr


    Весолрчо,нали Турция била развита и втора в НАТО и имали опитни специалисти?Сега обърна палачинката.Твоята любима Турция нищо самостоятелно не може да произведе.Дори и фрегата.Та нали трябва двигател за тази фрегата бе квазиспециалисте???Бъкел не разбираш от нищо,също като твоят сънародник Ети Мюмюнчо.

    shlshlshlshl
  93. 93 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    [quote#87:"Glock"][/quote]

    ++++++++++++.Президент Тръмп с един туит им катурна слабата икономика заради арестувания миналата година американски пастор и след това беше бързо пуснат от Ердоганчо...Турция не е и не може да бъде сериозен противник на САЩ и ЕС ,защото тотално е зависима от тях-икономически и военно.И за това да си налягат парцалите,защото ще бъдат отупани като брашнен чувал.....

    shlshlshlshl
  94. 94 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Позицията на "макарончо", както го наричате презрително, е позиция на европейския интерес, вкл. и на българския национален интерес.
    Любопитно ми е как така всичките адепти на политиката на диверсификация на газовите доставки за България с такава готовност подкрепят мераците на Турция да бъде участник и - да контролира и ИйстМед!
    ЕС има едно "последно оръжие" , което може да използва срещу турските мераци - Митническия съюз. В случай на нахлуване на турски военни сили в изключителната икономическа зона на Гърция , ЕС трябва да заплащи Турция , че ще сложи край на митническия съюз.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  95. 95 Профил на op
    op
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#1] от "hope":

    Вярно е.

  96. 96 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3728 Любопитно

    До коментар [#95] от "op":

    А справедливо ли е?

    Bukalemun
  97. 97 Профил на op
    op
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#96] от "eti mehter":

    А не е ли лицемерно да държиш половин Африка в полуколониално състояние и да искаш санкции за други държави.?

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2024 Весело

    справедливо ли е?
    До коментар [#96] от "eti mehter":

    Хи хи.

  100. 100 Профил на Ogyges
    Ogyges
    Рейтинг: 735 Любопитно

    До коментар [#99] от "half truth":

    Ето какво е справедливо - обръщение на президента Макрон към гърците, на гръцки език.
    Кой разбрал, разбрал!
    https://www.facebook.com/EmmanuelMacron/posts/2842476725984895

    Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK