Париж заложи на местните туристи, за да спаси сезона

Париж заложи на местните туристи, за да спаси сезона

© Associated Press



Без многобройните си чуждестранни туристи, които това лято не изпълват Париж заради епидемията от COVID-19, туристическият сектор във френската столица залага на местната клиентела, за да спаси летния сезон.


На Айфеловата кура, където ресторантът "Жул Верн" е пълен всяка вечер през юли, французите са почти изцяло мнозинство, а преди санитарната криза те бяха половината от клиентелата. Същото може да се каже и за корабчетата на Batobus и Bateaux Parisiens, които плават по Сена и обикновено привличат основно чуждестранните туристи.


"Френската клиентела е основната и има много семейства на следобедните курсове, защото тогава децата под 12 години това лято се возят безплатно", уточни говорителят на компанията Sodexo Sports et Loisirs, която управлява този бизнес. Французите компенсират туристите, които идваха от САЩ и Латинска Америка, двете най-многобройни групи, които това лято отсъстват".




Корабчетата възобновиха дейността си от 1 юли след три месеца прекъсване. Сега те превозват два пъти по-малко пътници, за да спазват санитарните предпазни мерки. Разписанието им е седем дни в седмицата от 13 юли, което е нормалният им ритъм. По-големите кораби с ресторанти на Bateaux Parisiens също отново поеха по Сена.
"За французите това лято наистина ще бъде шансът на живота да се възползват изцяло от Париж и неговите хотели, ресторанти, бутици, атракционни паркове и музеи в отсъствието на чуждестранните туристи", отбелязва Вангелис Папайотис, президент на компанията за маркетингови проучвания MKG Consulting.


Разширени пространства


При сегашното хубаво време парижани се възползват и от многобройните разширени пространства към заведенията в столицата, като посетителите на "Bistrot d'a Cote Flaubert" в 17-и парижки район.


Баровете и ресторантите имат правото да разширят пространствата си, заемайки тротоарите и определени паркинги. Мярката важи само за лятото и бе въведена след близо трите месеца на самоизолация, наложена заради пандемията от COVID-19.


"Без разширените пространства, щяхме да сме мъртви. Това е глътка въздух", казва собственикът на ресторант Стефан Маниголд. "Имаме 36 места навън. Вътре, заради задължителната дистанция, падахме до 10 или 15 и нямаше да отворим. Външното пространство ни позволи да излезем от частичната безработица и дори да наемем помощник в кухнята и сервитьор", казва с облекчение Маниголд.


Париж заложи на местните туристи, за да спаси сезона

© Associated Press


Този ресторантьор, който ръководи четири заведения и сред тях "Maison Rostang", който има две звезди на Michelin, стана известен през май, след като спечели дело срещу Axa. Той принуди застрахователната компания да обезщети загубите от експлоатация на някои предприятия.


Външното пространство е оградено от елегантни бели парапети, а обедното меню от 24 евро привлича постоянна клиентела от квартала и това позволява да се достигнат 70% до 80% от обичайния оборот за юли... Благодарение на инвестиции за 15 000 eвро.


Ако този ресторант успява да се справя, редица хотели са в тежко положение със заетост от 18% през юни и 30% за първите две седмици на юли: "Никога не сме преживявали такова нещо", казва Вангелис Папайотис.


Увеселителният парк Disneyland в Париж отвори врати едва в средата на юли, след като четири месеца бе затворен. Сега там се прилагат засилени хигиенни мерки, а броят на посетителите е намален. Най-посещаваният частен туристически обект в Европа не привлича толкова туристи към столицата, както бе в нормални времена.
И макар Франция да е първата туристическа дестинация в света с 90 милиона посетители за миналата година, динамиката на сектора все пак е свързана с местна клиентела. Миналата година французите са похарчили 110 милиарда евро или почти два пъти повече от чуждестранните посетители. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Соломон  Рибентоп
    Соломон Рибентоп
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Цялата маала от Марсилия в Париж?

    Много съм тъп
  2. 2 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3420 Любопитно

    То че сезонът е неспасяем, е кристално ясно. Дано повечето бизнеси, свързани с туризма, оцелеят за следващия. Жалко, че не съм планирал тази година да се разходя натам, един спокоен Париж със сигурност ще е симпатичен.

  3. 3 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 965 Любопитно

    Париж е туш,а ние оплакваме бетономорието!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА
  4. 4 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3828 Неутрално

    То не беше "бетономорие", не беше "лайноморие", не бяха обърнати тирове по пътя за морето, и накрая се оказа, че половината от крайбрежието плътно е заето от силните на деня-ДПС-ари, ГЕРБ-ерасти, БСП-ари, толкова плътно, че даже и морето не може да се види.
    А вече и в Гръцко не искат българите - гледат на тях като на чумави, пардон на развъдници на болести всякакви.

  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3828 Неутрално

    То че сезонът е неспасяем, е кристално ясно. Дано повечето бизнеси, свързани с туризма, оцелеят за следващия. Жалко, че не съм планирал тази година да се разходя натам, един спокоен Париж със сигурност ще е симпатичен.
    —цитат от коментар 2 на boevbisser


    А в момента текат и промоциите на всичко пролетно и лятно - 50-60% намаления.

  6. 6 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3420 Весело

    До коментар [#5] от "historama":

    Не дразни, моля.

  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3828 Неутрално

    Панорамната снимка на Париж е чудесна, вижда се един огромен парк, вероятно Бют-Шомон. Толкова ли няма в Париж ДПС и ГЕРБ инвеститори, за да спретнат няколко затворени комплекси в парка или ваканционни комплекси за "богати" руснаци?

  8. 8 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3828 Неутрално

    До коментар [#6] от "boevbisser":

    Колега, почти в целия си смислен живот съм се занимавал с организация на пътувания. И разбрах едно нещо, че навсякъде най-уважаваните туристи са пътуващите с цел "шопинг", на второ място любителите -кулинари и енолози (винари), и в най-неоценявани са любителите на паметниците.целият ми смислен живот (те оставят най-малко пари)

  9. 9 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3420 Весело

    До коментар [#8] от "historama":

    Аз съм всъщност твърдо от вторите - ходил съм на доста места в Европа, само за да ям и пия, което не е повод за гордост, но както и да е. На шопинг и музеи - чат-пат.

  10. 10 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3858 Весело

    Бившият министър на туризма пък у нас пръскаше розов цвят пред малкото осмелили се да дойдат тук чуждестранни туристи ! Ама вече я няма никаква, както и розите - не им е сезон.....

  11. 11 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 512 Любопитно

    До коментар [#9] от "boevbisser":

    Какво означава не е повод за гордост?

    Модератора е неадекватен!
  12. 12 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 5136 Любопитно

    За мен да отида някъде означава да усетя мястото. Това включва локални ресторанти, кафенета, малки местни магазини, особено местните магазини за сладоледи 😁😁😁. Няма нищо по хубаво в Италия например от току що направен домашен сладолед в малкото магазинче което е било в семейството за десетилетия.
    Колкото до шопинг.....то вече всичко може да се купи на всякъде, така че големите "бутикови" магазини изобщо не ме привличат.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  13. 13 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#12] от "padrino":

    Аз съм сигурно най отвратителният турист. Ходил съм на почивка два или три пъти през целият ми живот. Не можеш да ме изкараш от хотела освен ако не е за храна.

    Модератора е неадекватен!
  14. 14 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    Той и туризмът в Чехия сега се ориентира предимно към местна клиентела. Но си признават без бой, че не е съвсем адекватна замяната - чисто количествено чехите не насмогват на предлагането - хотели, пансиони, мотели, къмпинзи, ресторанти и кафенета имат много по-голям капацитет, отколкото са вътрешните туристи.
    Предполагам, че навсякъде по Света е подобно положението.

    E PLVRIBVS VNVM
  15. 15 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 796 Весело

    "На Айфеловата кура"

    Дневник, съвсем го ударихте през просото. Поне прочитайте по веднъж какво пише... явно тази дума спелчекъра не я хваща :)

  16. 16 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3718 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":

    Не, това е Булон, простира се на километри. Б-Ш е по–малък.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#14] от "PavelCZ":

    В Андалусия дела на вътрешният туризъм е доста по висок от други години но има и доста чужденци вече интересното е, че пристигат със самолети независимо от това е по слабо от предходните години...

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на Колобър
    Колобър
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Може би наистина е глътка въздух за тях.

    Единственият път когато съм бил в Париж ходихме вечерта на ресторант, настанихме се и започнахме да се храним, но през цялото време до нас имаше огромна опашка от чакащи и те да се освободи маса и ни фиксираха с погледи през цялото време докато се храним. И то някакъв fast food, а уж хубав ресторант





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK