За по-малко от 2 години Италия построи нов мост на мястото на рухналия "Моранди"

За по-малко от 2 години Италия построи нов мост на мястото на рухналия "Моранди"

© Reuters



За по-малко от две години след трагедията от 14 август 2018 г. в Италия разчистиха останките от рухналия мост "Моранди", построиха нов, тестваха го и днес той бе отворен за трафик.


Новото съоръжение край Генуа е проектирано от известния архитект Ренцо Пиано и е дълго 1 километър. То замества моста, който при разпадането си по време на буря уби 43 души в една от най-големите подобни катастрофи в страната от десетилетия.


Инцидентът насочи вниманието към иначе известен проблем - състоянието на италианската инфраструктура - лошо управлявана и зле поддържана.




Последва битка между правителството и частния концесионер Autostrade per l'Italia под контрола на семейство Бенетон, който отговаряше за "Моранди".


За по-малко от 2 години Италия построи нов мост на мястото на рухналия "Моранди"

© Reuters


Няколко бивши и настоящи ръководители в Autostrade и от министерството на транспорта са разследвани и най-вероятно компанията ще изгуби контрола над апетитните концесии.


За кмета на Генуа Марко Буки, който е назначен от държавата отговорник за възстановяването на моста, случаят е пример едновременно за десетилетията пренебрегване на проблемите с инфраструктурата и демонстрация за това какво е способна да постигне Италия, когато се мобилизира.


"Има съжаление за случилото се и гордост от свършеното", казва той за "Ройтерс". "Работихме и показахме че италианците могат да бъдат страхотни, когато трябва са се свърши нещо."


За по-малко от 2 години Италия построи нов мост на мястото на рухналия "Моранди"

© Reuters


От години италианската икономика се задушава в смес от слабо управление с корупция и връзки със сенчести интереси и бюрокрация. Това сковава иновациите и води до небрежността, довела до трагедията с "Моранди".


Сега има нова надежда, че милиардите от Европа за съживяване на икониомиката ще помогнат това да се преодолее. Това е особено важно за Генуа, защото се смята, че от загуби и допълнителни разходи всеки ден градът губи около 6 милиона евро, казва Буки.


За по-малко от 2 години Италия построи нов мост на мястото на рухналия "Моранди"

© Reuters


Под натиска да поправи грешката и да помогне на района правителството ускори възставовяването чрез специален указ, който да заобиколи тромавата бюлокрация.


Останките бяха разрушени през февруари 2019 г. и след 18 месеца е готов новият мост.


Сега мнозина се надяват тази енергия да се повтори и на други места.

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1226 Весело

    И този ще рухне.
    Ако е човешко дело, каквото и да правите - то ще се разруши

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    На наЩа територия все още щяхме да сме на етап жалене.

  3. 3 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1528 Весело

    Браво но защо трябва с законови хватки да се разчистяа бюрокрацията вместо да се уволни,
    В новината липсва че премиерът е прерязъл лентата.
    Може пък да не е бил там.
    Нещо невъзможно да се случи у нас,
    А за другото е все едно мила родна картинка.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5427 Неутрално

    Нямат си герб и бойко и затова им се получава. И то в Италия !!!
    Правете сметка каква корупция е в България и колко е превзета от МАФИЯТА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2003 Любопитно

    Как са го построили без Тулупи, карабастуни и франтишеци?

  6. 6 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1822 Любопитно

    Стана ли ясно защо рухна мостът "Моранди"?

  7. Нашата управляваща мафия върви по стъпките на 'Таланяската :)
    Но виж, ТиквуДиКапуТикви не може да вдигне мост за 2 години. Тук 2 години ще са само лакърдийте преди поръчката за проектиране!

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  8. 8 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1822 Весело

    Нямат си герб и бойко и затова им се получава. И то в Италия !!!Правете сметка каква корупция е в България и колко е превзета от МАФИЯТА !!!
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    +++
    И ако новият мост бе построен от ГеПи Груп и компания, щеше да струва двойно повече :)

  9. 9 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3821 Неутрално

    Честито на италианците и дано Италия да се стабилизира и съживи наново!

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4103 Неутрално

    Интересно, колко пари е излязло

    Скоростен индекс "Y"
  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Как са го построили без Тулупи, карабастуни и франтишеци?
    —цитат от коментар 5 на Ще върнем България в Европа


    Как Конте пропусна да мине с джипката поне веднъж, да каже "Цалвини го цъбори, я го грАдим!", "Кфото цъм поцтрОил, след мен неъ ъ моете ъ го боедишете!" или поне да подвикне на работниците "А дживо-дздрао, аааа, ткаа маламашка цъм видждАл цао у Япония! Че ви доведем Урцула фон дер Лайен ъ вид ц кфи маламашки раотите!"

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  12. 12 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2805 Весело

    Брависимо , сега мафията се облизва за таксите ...

  13. 13 Профил на uzi7649O639
    uzi7649O639
    Рейтинг: 65 Неутрално

    На пръв поглед не изглежда много стабилен; дано се заблуждавам.

  14. 14 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    Интересно, колко пари е излязло
    —цитат от коментар 10 на hamiltonf


    Ами наскоро мернах че бенетон са ги подстригали с 3 и нещо милиарда за лошата поддръжка на стария мост

  15. 15 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3650 Весело

    И то без помощта на тиквата с джипката.

  16. 16 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3231 Неутрално

    На снимката не се вижда Боко с джипката.

  17. 17 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1899 Весело

    И този ще рухне.Ако е човешко дело, каквото и да правите - то ще се разруши
    —цитат от коментар 1 на Веселин Дечев


    Друго си е- да го беше правил Путин! 😂😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  18. 18 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1899 Весело

    На пръв поглед не изглежда много стабилен; дано се заблуждавам.
    —цитат от коментар 13 на uzi7649O639


    Аааайде- и Кольо Фичето се изказа. Един поглед беше достатъчен...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  19. 19 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2898 Неутрално

    На пръв поглед не изглежда много стабилен; дано се заблуждавам.
    —цитат от коментар 13 на uzi7649O639

    Аааайде- и Кольо Фичето се изказа. Един поглед беше достатъчен...
    —цитат от коментар 18 на Дедов'та Колюуа Унукя!


    Коль Фичето не е пример за здраво и дълготрайно строителство.

  20. 20 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    По-малко от 2 години и тоиталианци.
    Представате си, ако бяха швейцарци :):)

  21. 21 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2898 Неутрално

    Стана ли ясно защо рухна мостът "Моранди"?
    —цитат от коментар 6 на PisnaMi


    Не.Официалната версия от конструктивна гледна точка не е правдоподобна. Има съмнения за умишлен взрив по време на гръмотевична буря.

  22. 22 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1855 Неутрално

    До коментар [#8] от "PisnaMi":

    Невъзможно е Гепи Груп да построи такова съоръжение за година. Може би за още 3 герпави мандата ще се справи с няква имитация.

    мурзилка
  23. 23 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 778 Неутрално

    А някой потърсили отговорност на фамилия Бенентон, които бяха оператори на моста, на тези които са го построили и...колко стотим млн натрупаха тези уважавани изтъкани от евро ценности компании върху труповете на тези хора?
    Естествено не, пародията европейско правосъдие. Случайно ЕК да се загриже за това, че няма наказани за близо 50 човешки живота, нещо да е притеснена за върховенството на закона там?
    Не тя има проблем с Полша и Унгария, които се защитават от пагубнтите идеологии на Сорос, ЛБГТ и...
    Сега се гордеят, че били усвоили нови средства, пародия на съюз с пародия на ценности, правосъдие, проекти и...

  24. 24 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1090 Весело

    Две години за такъв мост е много добре, но той все пак се строи на сушата. Значи ако е подводна тръба на градската канализация, това иска много повече време.

  25. 25 Профил на Noctifer
    Noctifer
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#19] от "tacheaux":

    Първо, името му е КолЮ Фичето.
    Второ, мостовете му са били прекалено надеждни за времето си. Дори при този на Бяла спокойно е седял под него, когато отгоре е минавала армията със всичките си обози.
    Трето, Мостовете при Бяла и Ловеч падат десетилетия след построяването им, след "компетентната" намеса на тогаващни "светила" на архитектурно-инженерната мисъл.
    Четвърто, последният му стоящ мост в Дряново миналата година беше атакуван от поредния "можещ и знаещ" инженер-бизнесмен, който без да уведоми когото и да било реши да го бетонира и за малко не успя да го събори... поне за сега...
    Пето, преди да критикувате хората, които могат, наочете вниманието си към хората, които не могат! (Съвет)
    Сполай Ви!

  26. 26 Профил на Enter_K
    Enter_K
    Рейтинг: 1027 Неутрално
  27. 27 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2898 Неутрално

    До коментар [#25] от "Noctifer":

    Строежите на Колю Фичето не издържат проверките на времето. Факт.
    Примери , не само моста при Бяла, но и черквата в Свищов , която изцяло е срутена при земетресението през 1977 година.
    Има мостове строени преди столетия , които са здрави и са още в експлоатация без да се знае техния строител или ако се знае , той не е толкова популярен като Фичев.
    Същото е и с църковните сгради. Църквите в Чирпан са издържали най-опустошителното земетресение на ХХ век , чирпанското , а техният строител е неизвестен.
    Колю Фичето е бил повече майстор на пиара. Един от фалшивите герой , каквито в българската история има много.

  28. 28 Профил на pirvt
    pirvt
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Браво на италианците!
    Със здраве и спокойствие да пътуват по новият мост!!

  29. 29 Профил на pirvt
    pirvt
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Браво на италианците!
    Със здраве и спокойствие да пътуват по новият мост!!

  30. 30 Профил на Binko Binev
    Binko Binev
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#27] от "tacheaux":

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Мост_на_Мустафа_паша

    Мост на Мустафа паша

    Мостът на Мустафа паша (наричан също Старият мост) е пътен мост, пресичащ река Марица при Свиленград, България. Той има зидана каменна конструкция, съставена от 21 свода с най-голям отвор 18 m. Мостът има ширина 6 m и обща дължина 295 m. Паметник на културата.[1]

    Мостът е строен в периода 1512 – 1529 г. Дело е на османски архитект Мимар Синан и е част от вакъфски комплекс, включващ още кервансарай, джамия, чаршия и хамам, финансиран от султанския везир Дамад Мустафа паша. По-късно около комплекса възниква град Мустафа паша, днес Свиленград.[1]

    ...........................................................................................................................................................
    Преди да бъде построен новият мост в края на 80-те години, тировете за и от Турция минаваха през този мост

  31. 31 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3382 Неутрално

    Могат - правят го. У нас още щяха да се чудят на кой най - близък на властта, да дадат парите. И колко да се открадне. Да не говорим, че стойността му, щеше да нарасне поне двойно.

  32. 32 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Гледам самосвалите на строителната фирма, които са строени върху пътното платно на моста с цел да се изследват провисванията в конструкцията, и се сещам за естакадата на 5-ти километър в София.

    Когато е построена, с цел изследване на провисванията на конструкцията, т.е. да не са по-големи от допустимите, забележете какво се прави:

    Изведени са танкове, разбира се не всички, но достатъчно за да се напълни моста от танковата бригада в Горна Баня. Инженерите от ВИАС правят цял ден замервания, като по техни указания командирите на танковите подразделения командват маневри с цел сгъстяване, разреждане, шахматна подредба и други специфични товарни състояния за съоръжението. Счетено е, че вместо да се ангажират самосвали, които в същото време трябва да работят по строежите на Републиката, могат да бъдат извадени танковете, достатъчно тежки са, така или иначе.

    В крайна сметка моста "Моранди" рухна, но мост строен по време на соца В България не е!

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  33. 33 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 409 Весело

    До коментар [#19] от "tacheaux":Първо, името му е КолЮ Фичето.Второ, мостовете му са били прекалено надеждни за времето си. Дори при този на Бяла спокойно е седял под него, когато отгоре е минавала армията със всичките си обози.Трето, Мостовете при Бяла и Ловеч падат десетилетия след построяването им, след "компетентната" намеса на тогаващни "светила" на архитектурно-инженерната мисъл.Четвърто, последният му стоящ мост в Дряново миналата година беше атакуван от поредния "можещ и знаещ" инженер-бизнесмен, който без да уведоми когото и да било реши да го бетонира и за малко не успя да го събори... поне за сега... Пето, преди да критикувате хората, които могат, наочете вниманието си към хората, които не могат! (Съвет)Сполай Ви!
    —цитат от коментар 25 на Noctifer


    Хабиш се за трол с познания на лабораторна мишка. Обзалагам се, че е чул за "Коль Фичето" 10 минути преди да се изкенза с коментар.
    От пролетарското нпо-радио.

  34. 34 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Иначе за новият мост в Генуа: Честито на Италия и на жителите на Генуа, живот и здраве, догодина искам да мина по него и да го видя
    :)

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  35. 35 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    Интересно, колко пари е излязло
    —цитат от коментар 10 на hamiltonf


    https://www.ingenio-web.it/26783-da-morandi-a-piano-ecco-il-ponte-che-unisce-genova

    В линка има интересни данни за материалите, размери, височина... Но на въпросът ти - струва 202 милиона евро + 14 милиони за супервизионе на разрушаване на стария и строителството на новия мост. Всичко това за 18 месеца.

  36. 36 Профил на Noctifer
    Noctifer
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#27] от "tacheaux":

    Ясно! Само да попитам, Вие вкачеството си на какъв оценявате строежите на Колю Фичето и как регистрирате факти?
    За Ваше сведение:
    1. След като научихте вече как са му викали е добре да зняетеи ка е било истинското му име - Никола Фичев, по местно му Колю Фичето.
    2. Самият той е възпитаник на Брациговската школа, на която пък от своя страна корените си в Албания.
    3. Явно не сте разбрали - мостовете му са паднали след конструктивна намеса на други хора, десетилетия след построяването им и смъртта му.
    4. Църквата не е "изцяло срутена", а с паднал покрив. Камбанарията и всички носещи стени преживяват земетресението и в крайна сметка са в доста по-добро състояние отколкото жилищните къщи, че и модерното за тогавашният момент соц-строителство. Да Ви попитам дали по Вашата логика Близнаците са били лошо построени, след като се срутиха само от някакви си самолети?!?
    5. В качеството си на какъв го определяте като "майстор на пиара"? Имате някакво образование, което Ви дава това право или?!?
    6. За Ваше сведение всеки народ си има един Колю. Е, някой примерно като италианците, си имат и по повече, ама това е друга тема... И да игнорирате постигнатото от него не говори нито добре за познанията Ви, нито за културата Ви. Но това е моето виждане и вие сте в демократичното си право да не се съгласите.
    Сполай Ви!

  37. 37 Профил на Noctifer
    Noctifer
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#33] от "Сър Джон":

    Да, вижда се, но... предпочитам да е с добро :)
    Не обичам да се джафкам - предпочитам да образовам!
    Сполай ти!

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 459 Гневно

    До коментар [#6] от "PisnaMi":

    Разследването не е обект на Специалния Закон за възстановяване на моста и избягване на бюрокрацията. Както е известно, най-простото разледване, като наплюване на съседката, продължава минимум 2 години. За такъв сложен случай, с толкова богати компании намесени ( а някои казват и мафията - "ОСТАВКА", нали така беше). разследването ще е минимум 10-15 години.

  40. 40 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#35] от "vhv":

    Изпълнители на проекта за новия мост са фирмите Salini Impregilo и Ficantieri.
    Проектът е излязал толкова, за толкова милиона, защото са избягнали бюрокрацията. Иначе щеше да е 2-3 пъти повече. Транспортната министърка много ги е натискала фирмите за завършване на проекта - https://www.facebook.com/paolademicheli/

  41. 41 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Браво но защо трябва с законови хватки да се разчистяа бюрокрацията вместо да се уволни,В новината липсва че премиерът е прерязъл лентата.Може пък да не е бил там.Нещо невъзможно да се случи у нас,А за другото е все едно мила родна картинка.
    —цитат от коментар 3 на dedoliben


    Само Боце може да оправи инфраструктурата на талянците.

    Да кажем не на педерастията!
  42. 42 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2850 Любопитно

    Италианците благодарили ли са на Бойко Борисов за подкрепата? Щото нищо не се строи без той да каже и да разреши.

  43. 43 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Моста беше съборен от глобалистите за да изнудват Италия!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  44. 44 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 640 Весело

    А тука Тодор Живков и Бойко Филията С Мас строят магистрала Хемус повече от 40 години вече 😃

  45. 45 Профил на barona3
    barona3
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Италианците показват, че можело. Ако беше у наше село, още щяхме да се почесваме.

  46. 46 Профил на ATR
    ATR
    Рейтинг: 394 Любопитно

    А ние колко години ремонтираме Витиня?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK