В Беларус страхът започна да отстъпва

Митинг на Светлана Тихановска.

© Associated Press

Митинг на Светлана Тихановска.



Работещата в хлебозавод Елена се е увила в бяло-червено-бялото знаме, което символизира беларуската опозиция, за да участва в един от масовите митинги на Светлана Тихановска. "Искам да имам свобода на словото, вече от нищо да не ме е страх. Да мога да изляза на улицата и да говоря открито, а не тайно", каза 42-годишната жена, която е дошла да види кандидатката в малкия общински стадион на Молодечно (бел. Маладзечна - б.ред).
Като много други хора обаче тя предпочита да премълчи фамилното си име.


В град Молодечно с население 100 хил. души северозападно от Минск хиляди хора се събират на тревната площ или по пейките на стадиона, за да чуят неочакваната кандидатка на президентските избори на 9 август, която, изглежда, е разклатила всемогъществото на управляващия от 26 години 65-годишен президент Александър Лукашенко. Сред тях има много млади хора, които не са живели в Съветския съюз или в периода преди Лукашенко. Стеснителната Тихановска, която още изглежда леко учудена, че е тук, е посрещната с овация и викове "Промяна".


"Това е моментът, в който всеки трябва да превъзмогне страха си. Да не мислите, че не ме е страх? Всеки ден ме е страх. Но събирам смелост", каза тя на микрофона. Тази 37-годишна домакиня се включи в предизборната кампания след арестуването през май на съпруга ѝ, известен видеоблогър, който беше решил да предизвика Лукашенко чрез избирателните урни.




Друг съперник на президента на тези избори, Виктор Бабарико, беше хвърлен в затвора, а трети, Валерий Цепкало, избра изгнанието. А те не са единствените. Според правозащитната организация "Вясна" най-малко 1100 души са били арестувани от май на предизборни събрания.


Въпреки това за всеобща изненада Светлана Тихановска се превърна в явление.


Символ


Същите сцени се повтарят навсякъде, където тя отива, придружена от подгласничките си Мария Колесникова, бивша ръководителка на кампанията на Виктор Бабарико, и Вероника Цепкало, съпруга на заминалия в изгнание опозиционер. "Важното е така да е не само в столицата, а и в градчета и селата", отбеляза Олеся Рудник, изследовател в беларуския мозъчен тръст "Център за нови идеи", като посочи, че тези три жени привличат избиратели и извън традиционната прозападна опозиция.


Ден след посещението на Тихановска в Молодечно тя е посрещната с впечатляващ шпалир в големия северозападен беларуски град Гродно. На 26 юли около 10 хил. души бяха дошли да я чуят в Гомел, родния град на съпруга ѝ. Митингът продължи и през нощта с музика и с осветление от мобилни телефони.


На 30 юли в парка "Дружбата на народите" в Минск се събраха около 63 000 симпатизанти въпреки страха от гонения и арестуването на 33-ма руски "бойци", които са обвинени от властите в опит за организиране на размирици с помощта на съпруга на Тихановска. "Тихановска днес символизира протестния вот срещу Лукашенко. Тя привлече всички, които не искат Лукашенко", каза политологът Валерий Карбалевич.


Икономика, Русия и COVID


Според наблюдателите тя се възползва от непопулярността на президента, когото критиците му са кръстили "Саша 3 процента", какъвто според тях е истинският му рейтинг. Тази непопулярност се дължи на икономическите затруднения и обтегнатите отношения с руския голям брат, след като Москва винаги е била негов покровител.
Управлението на епидемията от коронавируса беше друг катализатор, след като Лукашенко отказа да признае сериозността на заболяването и определи епидемията като психоза.


По градовете работодателите и жителите поеха инициативата да носят маски, да спазват дистанция и да работят от вкъщи. Според Олеся Рудник до истинско предизвикателство ще се стигне, ако Лукашенко бъде преизбран с явни измами. Нещо, което мнозина предричат. "Ще излязат ли хората по улиците след обявяването на резултатите? Това би било незаконно и тогава мнозина може да се уплашат", каза тя.


Беларуските власти в миналото вече са смазвали демонстрации без никакво колебание. А Александър Лукашенко по време на предизборната кампания се погрижи да инспектира подразделенията и екипировката, които се използват за тази цел. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5267 Неутрално

    Лукашенко е пътник
    Хубавото е че дори и той НЕ ИСКА РУСИЯ и ПУТИн

    Този който ще дойде след Лукашенко

    ОЩЕ ПО-МАЛКО ЩЕ ИСКА РУСИЯ и ПУТИн

    Дребното в Кремъл след УКРАЙНА вече ГУБИ и БЕЛАРУС

    След това и ХАБАРОВСК

    Това да се чува !!!!

    Това да се чува !!!!

  2. 2 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    Вдовишки рев на чужди гробища, девидент за америкосите

  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4237 Неутрално

    Така трябва.Страхът е илюзия.Трябва да се протестира.Срещу всички управляващи.Протестите,стачките,гражданско неподчинение,референдуми,избори вървят ръка за рака.Правото е единствено на суверена.

  4. 4 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    Руснаците (и поробените от тях народи, вкл. българите, макар ние по друга причина) имат наследствена национална деформация в мисленето, която не им позволява да формират демократично общество.

    И тази наследствена национална деформация бива надлежно и последователно прехвърляна от поколение в поколение от силовите и пропагандни служби.

    Вярвам, че съм реалист, не песимист, като казвам, че нищо съществено няма да се промени в близко бъдеще нито в България нито в Беларус.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  5. 5 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    Трябваше първо да прочетеш статията, а след това да коментираш. Там пише, че ниската популярност на Лукашенко се дължи на обтягането на отношенията с Русия.

  6. 6 Профил на witch_doctor
    witch_doctor
    Рейтинг: 681 Весело

    До коментар [#5] от "Nedyalko Lazarov":

    Хахааааа, направо пише, че искат присъединяване към педерацийката....

  7. 7 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    До коментар [#5] от "Nedyalko Lazarov":Хахааааа, направо пише, че искат присъединяване към педерацийката....
    —цитат от коментар 6 на witch_doctor


    Русофилите по този начин разглеждат текст.

    SHADOWS of SOFIA
  8. 8 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2142 Весело

    "Работещата в хлебозавод Елена се е увила в бяло-червено-бялото знаме, което символизира беларуската опозиция"

    По- скоро символизира полското: https://snipboard.io/KqUa9v.jpg

  9. 9 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2142 Весело

    До коментар [#4] от "Боби Колев":

    "...имат наследствена национална деформация в мисленето, която не им позволява да формират демократично общество"

    Ко ша риче "демократично общество"? Дефинирай, мола?

    И какво от него липсва у братушките?... А у нас?

  10. 10 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#5] от "Nedyalko Lazarov":Хахааааа, направо пише, че искат присъединяване към педерацийката....
    —цитат от коментар 6 на witch_doctor


    Тази непопулярност се дължи на икономическите затруднения и обтегнатите отношения с руския голям брат, след като Москва винаги е била негов покровител.
    ——————————
    И ти трябва да прочетеш статията. В края на краищата това е медиум на когото вярваш, нали.
    И в този факт няма нищо чудно, защото за разлика от Украйна, където само малко повече от 50% от населението е силно про-руски настроено, то за 75 % от белорусите руският е майчин език и са про-руско настроени.
    Мой познат, женен за белорускиня никога не я е наричал белорускиня, а и преди и след развода - рускинята.

  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Скоро.... в СЕЩ :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3385 Неутрално

    До коментар [#5] от "Nedyalko Lazarov":

    Трябваше първо да прочетеш статията, а след това да коментираш. Там пише, че ниската популярност на Лукашенко се дължи на обтягането на отношенията с Русия.
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    ☝️Специално за вас цитат от статия:👇

    ©️" Тази непопулярност се дължи на икономическите затруднения и обтегнатите отношения с руския голям брат, след като Москва винаги е била негов покровител.
    Управлението на епидемията от коронавируса беше друг катализатор, след като Лукашенко отказа да признае сериозността на заболяването и определи епидемията като психоза..."

    Нали има разлик от вашите твърдения?:))

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5267 Неутрално

    И в този факт няма нищо чудно, защото за разлика от Украйна, където само малко повече от 50% от населението е силно про-руски настроено, то за 75 % от белорусите руският е майчин език и са про-руско настроени.
    Мой познат, женен за белорускиня никога не я е наричал белорускиня, а и преди и след развода - рускинята.
    —цитат от коментар 10 на Nedyalko Lazarov


    Ами то и за ХАБАРОВСКИНИТЕ руският език е на 100 % майчин и бащин език

    Което не им пречи да са АНТИ ПУТИНСКИ и АНТИ ОБНУЛЕНСКИ настроени

    Рускоговорящ и ПУТИНДЖИЯ са ДВЕ РАЗЛИЧНИ НЕЩА

  15. 15 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    На позволен митинг на опозицията , Елена вряка за свобода на словото . Батька нещо се е размекнал ,баси диктатора. Вместо да прати преторианците да потроши главите на митингуващите,те се загръщат в символи на опозицията и говорят кощунствени работи. Кви диктатори имаше навремето ехеее....

  16. 16 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1437 Весело

    До коментар [#9] от "jord bond":

    Демократично общество е само това, начело на което е Путин.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  17. 17 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    До коментар [#9] от "jord bond":

    Общество базирано на законов ред и управление чрез 3 независими власти - законодателна, съдебна и изпълнителна.

    Руснаците и другите поробени за десетки (или като българите - за стотици) години просто имат инерция на мисленето, че властта идва там някъде "отгоре" - било то "царя батюшка" или по-просто "те".

    Германците не разсъждават така.
    Французите не разсъждават така.
    Американците не разсъждават така.

    Не казвам кое е правилно и кое не е, нито кое е добро или лошо - това са други категории.

    Казвам само, че цели нации не могат да мислят свободно и демократично.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  18. 18 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    До коментар [#4] от "Боби Колев":Пълни глупости. Българите никога не сме били поробени от руснаците. И по соца ги мразехме в червата. Колко вицове имаше и руснака в тях все беше идиот :)
    —цитат от коментар 13 на EU defender


    От такова високо място поставена оценката предполагам, че трябва да има голяма тежест и вероятно е така .... в очите на някои.

    На мен ми прави лошо впечатление просто като изхвърляне.

    Ще ми е интересно да видя кой поробен народ е обичал поробителите си, а не ги е мразил както казвате.

    И следователно каква доказателствена стойност има аргумента, че българина е мразел руснаците към това дали са го поробили или не.

    Според мен само потвърждавате онова, което наричате пълни глупости - българите СА били поробени от руснаците и съвсем естествено са ги мразили.

    За вицовете е вярно.

    Ролята на хумора и сатирата като форма на протест е добре изучена и обяснена.

    Толкова добре, че всъщност управляващите я използват за своите цели....но това е друга тема.

    И кой говори глупости в крайна сметка?
    (поне не казвам, че са пълни глупости!)

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  19. 19 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#17] от "Боби Колев":

    Болшет. Германците,французите и други ,са заменили вярата в батюшка ,с упованието в ДЪРЖАВАТА - тоест върховенството на закона . Те сляпо вярват ,че там горе има не един ,а десет човека ,които сън не спят за тяхното добруване и справедливост. "Управление на тълпата" на пасажерски кораб - при емърджънси ситуация, пасажерите остават спокойни , щом видят хората в униформа- те вярват че на мостика има компетентни и кадърни хора ,които знаят какво правят и няма да позволят кораба да потъне. Елитът на Запад отдавна го е изиграл тоя театър ,в който живеем сега ние.

  20. 20 Профил на witch_doctor
    witch_doctor
    Рейтинг: 681 Весело

    До коментар [#10] от "Nedyalko Lazarov":

    "Мой познат, женен за белорускиня никога не я е наричал белорускиня, а и преди и след развода - рускинята"

    Е, щом се е развел значи наистина е рускиня!!! Мъка!

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    До коментар [#17] от "Боби Колев":Болшет. Германците,французите и други ,са заменили вярата в батюшка ,с упованието в ДЪРЖАВАТА - тоест върховенството на закона . Те сляпо вярват ,че там горе има не един ,а десет човека ,които сън не спят за тяхното добруване и справедливост. "Управление на тълпата" на пасажерски кораб - при емърджънси ситуация, пасажерите остават спокойни , щом видят хората в униформа- те вярват че на мостика има компетентни и кадърни хора ,които знаят какво правят и няма да позволят кораба да потъне. Елитът на Запад отдавна го е изиграл тоя театър ,в който живеем сега ние.
    —цитат от коментар 19 на pavur


    Това...не е точно невярно.
    И не е невярно защото човешката природа е такава, че благоденствието води след себе си упадък.
    А не е и вярно защото, в сравнение с Русия и подобните й, западният модел работи, поне засега, по-добре, т.е. Държавата, дори с дефектите в които я описвате, проявява по-добра грижа от царя-батюшка, а народът не е ЧАК ТОЛКОВА безпомощен в управлението колкото в Русия или България.
    Жилетките във Франция го илюстрират.
    Скорошните събития в Германия също.
    Брекзит поне според мен е също пример.
    Ясно ми е, че човек може да завърти гледната точка и да обясни всичко това и под друг ъгъл.
    Не Ви спирам да вярвате в каквото искате. но само защото вярвате в нещо различно не значи, че сте прав, а още по-малко пък значи, че другите говорят глупости, както някой друг набързо декларира.
    Аз съм любопитен да чуя гледни точки, които да обясняват света по-добре от моята собствена, особено ако са добре поднесени, а не започват с авторитетно наритване на алтернативата по главата от позицията на авторитет (какъвто очевидно не е - авторитети не пишат в коментарите на Дневник, мисля, че можем да се съгласим).

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  23. 23 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2142 Весело

    До коментар [#17] от "Боби Колев":

    "Общество базирано на законов ред и управление чрез 3 независими власти - законодателна, съдебна и изпълнителна."

    И кое от трите липсва у РФ?

    "Германците не разсъждават така.
    Французите не разсъждават така.
    Американците не разсъждават така.

    Казвам само, че цели нации не могат да мислят свободно и демократично."

    Какво мислят/разсъждават е отделен въпрос!? Ти каза, че "...национална деформация в мисленето, която не им позволява да формират демократично общество"

    Демек според теб нямат (формирано) такова... А, и de jure, както и de facto, имат трите неща, които си определил като база за демократично общество.

    Виж, за промяна на мисленето/разсъждаването ще е нужна "1984", и/или поне чипиране на мозъците на първо време...

    Доста веке предлагат такива идеи. Даже и геният Мъск вложи $100 млн., за такава технология- директна връзка с мозъка!

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3820 Любопитно

    "Това е моментът, в който всеки трябва да превъзмогне страха си. Да не мислите, че не ме е страх? Всеки ден ме е страх. Но събирам смелост", каза тя на микрофона. Тази 37-годишна домакиня се включи в предизборната кампания след арестуването през май на съпруга ѝ, известен видеоблогър, който беше решил да предизвика Лукашенко чрез избирателните урни."

    Процесите и в Беларус стават необратими ! Поздравления на руския президент, щом след Украйна е на път да загуби и единствения си верен все още съюзник - Беларус ! След това започват да излизат тлеещите процеси на децантрализация на отделни народи и общности в рамките вече на самата Русия, които стоят там само благодарение на репресивния апарат на Кремъл ! Крим е само един от тях, където татарите са мнозинство и искат отцепване от Русия !

  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3979 Любопитно

    "В Беларус страхът започна да отстъпва"

    Искрено се надявам да е така. Желая успех на Светлана Тихановска на предстоящите президентски избори в Беларус.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    До коментар [#23] от "jord bond":

    Съжалявам, признавам, че се сблъсквам с трудност да проследя линията на мисълта Ви и като така няма какво да отговоря.

    Представих теза (мнение), зададохте въпрос, отговорих му и успявам да разбера само следващия Ви въпрос: "И кое от трите липсва у РФ?".

    Ами РАЗДЕЛЕНИЕТО е което липсва.

    От там надолу ме загубихте.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  28. 28 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3820 Весело

    До коментар [#5] от "Nedyalko Lazarov":

    " Трябваше първо да прочетеш статията, а след това да коментираш. Там пише, че ниската популярност на Лукашенко се дължи на обтягането на отношенията с Русия."

    И ако се прегърне и целуне с руския президент преди изборите в Беларус, всички ще спрат протестите, защото те са недоволни, че я няма традиционна прегръдка с големия брат от векове за векове ! Даже са нетърпеливи кога Беларус и Русия ще бъдат една държава ! Това ли разбра от цялата статия ?

  29. 29 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2142 Весело

    Скоро.... в СЕЩ :)
    —цитат от коментар 11 на EU defender


    Какъв е сега страхът у ЕС, че да чакаме чак до появата на СЕЩ, за да започне да отстъпва?!

  30. 30 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#5] от "Nedyalko Lazarov":Трябваше първо да прочетеш статията, а след това да коментираш. Там пише, че ниската популярност на Лукашенко се дължи на обтягането на отношенията с Русия.▪️▪️▪️▪️▪️☝️Специално за вас цитат от статия:👇©️" Тази непопулярност се дължи на икономическите затруднения и обтегнатите отношения с руския голям брат, след като Москва винаги е била негов покровител.Управлението на епидемията от коронавируса беше друг катализатор, след като Лукашенко отказа да признае сериозността на заболяването и определи епидемията като психоза..."Нали има разлик от вашите твърдения?:))
    —цитат от коментар 12 на putinxujlo

    Точно обратното, не виждам особена разлика.
    Няма държава в света, където населението да е доволно от мерките на правителствата по отношение на корона вируса, независимо дали това е САЩ, Бразилия, Швеция, Германия или България. Хората навсякъде са недоволни, без значение дали има твърде строги мерки или няма достатъчно строги мерки.
    Така че единствената релевантна причина за широкото недоволство е обтягането на отношенията с Русия (и разбира се умората от четвърт вековното управление на Лукашенко). Но нека да не забравяме, че Лукашенко вече стана “наше момче” и Помпео ходи да го види в Минск. Преди това разбира се Обама си прави снимки с него в Белия дом.
    Статията ясно казва, че за разлика от предишните избори, опозицията за пръв път излиза от рамките на про-западно ориентираната част от електората.
    Не го измислям аз. Не е ясно от къде е препечатана статията, но тя го казва.
    _______________
    "Важното е така да е не само в столицата, а и в градчета и селата", отбеляза Олеся Рудник, изследовател в беларуския мозъчен тръст "Център за нови идеи", като посочи, че тези три жени привличат избиратели и извън традиционната прозападна опозиция.

  31. 31 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#18] от "Боби Колев":

    Как не те домързя да напишеш толкова много глупости?

    The best way to predict the future is to invent it.
  32. 32 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2142 Весело

    До коментар [#9] от "jord bond":Демократично общество е само това, начело на което е Путин.
    —цитат от коментар 16 на mitko11


    Пък на въпроса на Сталин, Рузвелт отговорил "когато демократите са начело".

  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3979 Любопитно

    "Работещата в хлебозавод Елена се е увила в бяло-червено-бялото знаме, което символизира беларуската опозиция"

    Това знаме е много повече от опозиционно или политическо, то е първото знаме на страната от 1918 г. и след това в демократичния период на страната от 1991 до 1995 г. След това диктатора Лукашенко взима властта в страната и променя знамето на страната с настоящият флаг:

    https://en.wikipedia.org/wiki/File:Flag_of_Belarus _(1918,_1991–1995).svg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    "Въпреки това за всеобща изненада Светлана Тихановска се превърна в явление."

    Мухехехех, мечтите са безплатни.
    В Беларус не искат да ги управляват евроатлантически джендъри, които да им натресат африканци и азиатци.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  35. 35 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7892 Неутрално

    Не може завинаги да страхуваш много хора. Дори е учудващо, че досега не са се вдигнали тези хора. Но ще стане, бавно, мъчително, но ще стане.

  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3979 Любопитно

    До коментар [#33] от "Иво":

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Национално_знаме_на_Беларус

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#14] от "Hawaii":

    Путин е руски националист, а отсраненият и предаден на съд губернатор принадлежи към ултра-националистическа партия оглавявана от Жириновски.
    Ако Путин загуби властта в Русия, то най-вероятно след няколкогодишен хаос на власт ще дойде ултра-националист.
    Путин все още е най-доброто за Русия. Всички сериозни изследователи на тоталитаризма приемат, че авторитаризмът е естествен преход към демокрация.
    Лукашенко изпълни тази роля в Белорус. Стабилността придружена със сравнително добри доходи и добри отношения с Русия му осигуряваха нужната подкрепа, но изглежда че времето му изтича.

  38. 38 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#22] от "Боби Колев":

    Съгласен съм . Пример за това е Япония,където хората от деца ги възпитават ,как обществения интерес стои над частния. Там егоизма ,нихилизма и убеждението ,че си по - добър от другите е сведено до минимум . Не случайно ,там нямаше и един случай на мародерство след цунамито във Фукушима. Всички ,даже Якудза помагаше.

  39. 39 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    Лукашенко не иска Путин, но не иска и прехвалените евроценности и джендърски глупости, които докараха терористи да трепят хората на Запад.
    Беларус в момента си е добре както е.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  40. 40 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Март-април: О, ужас, Беларус не затваря, ще умрат яко, не спазват дистанция.

    Август: Щом протестът е за правилната кауза, корона-чан не върлува, нали знаете? Също като при БЛМ протестите...

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    До коментар [#31] от "EU defender":

    Ами...учителски рефлекс.

    Винаги съм харесвал учениците, които обявяват на висок глас какъв глупак е учителя, за голяма радост нна съучениците си и за голямо собствено удоволствие.

    Един такъв един път се обадил по същия начин в различна от учителска компания и понеже имало и други като него накратко казано след това го погребахме.

    Та така...като видя някой да скача и да раздава авторитетни негативни оценки и ведага се сещам за Панайот...и малко смешно ми става, но най-вече тъжно..

    Разбирайте го както искате :-)

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  43. 43 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5267 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":Лукашенко не иска Путин, но не иска и прехвалените евроценности и джендърски глупости, които докараха терористи да трепят хората на Запад.Беларус в момента си е добре както е.
    —цитат от коментар 39 на Taiga


    Лукашенко е пътник
    Това какво иска и какво не иска Лукашенко няма значение за милионите белоруси
    Вече сме 21-ви век и има Интернет
    МИЛИОНИТЕ ГРАЖДАНИ на БЕЛАРУС виждат КАК БОГАТО ЖИВЕЯТ в ЕС
    в ПОЛША в ГЕРМАНИЯ във ФРАНЦИЯ
    и виждат МИЗЕРИЯТА В РУСИЯ
    На никого в Беларус не му се живее повече по РУССКИ и по СЪВЕТСКИ

    На хората им се живее ЩАСТЛИВО и БОГАТО - ПО ЕВРОПЕЙСКИ им се живее

    Там ПРО ПУТИНСКИТЕ проповедници и тролове нямат думата

    Който и да дойде след Лукашенко С РУСИФИКАЦИЯТА

    С ПУТИНИЗАЦИЯТА
    СЪС СЪВЕТИЗАЦИЯТА на Беларус Е СВЪРШЕНО

    Пътят е само един - КЪМ ЕС и БЕЛИЯ СВЯТ

    ПО-ДАЛЕЧ от ПУТИН и ОВПУТЕНА РУСИЯ

  44. 44 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2142 Весело



    Това ли имаше предвид, в предния си коментар? https://t.ly/MHPc

    "Това знаме е много повече от опозиционно или политическо, то е първото знаме на страната от 1918 г."

  45. 45 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3979 Весело

    До коментар [#44] от "jord bond":

    Не това, а това:

    https://fotw.info/images/b/by-wrw.gif

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  46. 46 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    До коментар [#22] от "Боби Колев":Съгласен съм . Пример за това е Япония,където хората от деца ги възпитават ,как обществения интерес стои над частния. Там егоизма ,нихилизма и убеждението ,че си по - добър от другите е сведено до минимум . Не случайно ,там нямаше и един случай на мародерство след цунамито във Фукушима. Всички ,даже Якудза помагаше.
    —цитат от коментар 38 на pavur


    Да, пост-модерните азиатски общества поне отстрани изглеждат поне за момента като победители на фона на задъхващите се западни демокрации.

    Затова и казах, че не мога да кажа, че не сте прав - определено се забелязва упадък на Запад.

    Но все пак това са процеси, които не стават за 5 или 10 години и макар да има упадък и в мисленето и в ценностите в западните цивилизации, инерцията на свободната и демократична мисъл също я има.

    Докато в Бъглгария не мога да си представя какво трябва да се случи за да излязат хората масово на улицата и да престанат да виждат от двете си страни противници.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  47. 47 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5267 Неутрално

    До коментар [#20] от "witch_doctor":Всички ги знаем тези рускини - ни се карат, ни се водят. Само веднъж я наби, т.е. по негови думи дори не я е удрял, а само я хванал здраво за врата и я поразтърсил, а тя веднага се обадила на полицията. Изгониха го от собствената му къща и му забраниха да се приближава до нея и да вижда децата.Тъпа рускиня. Не показа никаква разбиране към българските културни особености.
    —цитат от коментар 41 на Nedyalko Lazarov


    Ха-хааааа
    Ако същото беше се случило в Русия
    тамошните културни особености
    биха довели до точно обратното
    Поразтърсиялият жена си бабаит щеше да бъде оставен
    от руската милиция да добие и да доразтърси жена си -
    зер - според руските културни особености мъжът може
    а и трябва да поразтърсва от време на време жена си
    Обратното би било проява на еврогейство и джендърство

    Лигаво общество е това БЯЛОТО ЕВРОПЕЙСКО такова
    и БЪЛГАРСКОТО в частност

    Хич не зачитат мъжкарството на руските мужици

  48. 48 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#43] от "Hawaii":

    Интернет показва и двете страни на "розовия" западен живот, не забравяй.
    Там, където не могат да си позволят цял живот да си закупят собствен имот определено не живеят много щастливо. Живеят за да работят, и да плащат сметки, от заплата до заплата, това са бачкаторите на Запада, всъщност по целия свят.
    Останалите са шефовете, които нищо не правят, но пък точно затова се навъдиха толкова много.
    Не е далеч времето, когато трезвомислещите ще осъзнаят, че система, която позволява 10 човека да притежават повече богатство, отколкото целия останал свят, не е нормална и точно тогава настъпва момента в който падат розовите очила и виждат какво сиво място всъщност е западния "бял" свят.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  49. 49 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2142 Весело

    До коментар [#44] от "jord bond":Не това, а това:https://fotw.info/images/b/by-wrw.gif
    —цитат от коментар 45 на Иво


    Ааа, начи си объркал датите... Не е от 1918, а от: https://t.ly/eMia 😉
    ("Знамето на Беларус между 1991 г. и 1995 г.") 😏

  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4575 Любопитно

    До коментар [#9] от "jord bond":

    "И какво от него липсва у братушките?"

    Кои са ти "братушките"?

  51. 51 Профил на az
    az
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Голем възторг големо нещо,само дето никой не казва,дето цялата опозиция е отгледана и пратена от Масква,вижте им биографийте,там едни банкери от Газпромбанк се мяркат,разни НПО та от Масква,и ред такива. Лукашенко отказа да се присъдини към Русия и му правят Майдан,по руски. То затова лови разни екскурзианти по дупките,ама иначе се борим за демокрация и присъединяване към Русия според Дневник. И тука се вижда истинското лице на демократите в нашия любим вестник Дневник, май не сте против Путин ами само така ни разправяте,що така ?

  52. 52 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2142 Весело

    До коментар [#9] от "jord bond":"И какво от него липсва у братушките?"Кои са ти "братушките"?
    —цитат от коментар 50 на vassilun


    Питай(чети) "Дедото"..., както и: https://snipboard.io/nrBk4d.jpg

  53. 53 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#3] от "chicago514":

    страхът НЕ е илюзия човече ...Ето подобни грешни представи , тровят човешкия интелект и го карата да настъпва всеки път една и съща мотика ...Страхът е основен двигател на човешкото развитие и ако го нямаше , НЯМАШЕ да има човечество ..
    Не разбирам едно нещо & при толкова достъпно и почти безплатно знание , защо елементарни неща не се ьбаят

  54. 54 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#48] от "Taiga":

    поредната опорна за лошия западен живот ... Ами да го заменим със севернокорейския , или със зимбабвийския ...а най модерно би било с венецуелския ...

  55. 55 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#51] от "az":

    Е ти ся им влезе с бутонките,нидей тъй...

  56. 56 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5267 Неутрално

    До коментар [#43] от "Hawaii":Не е далеч времето, когато трезвомислещите ще осъзнаят, че система, която позволява 10 човека да притежават повече богатство, отколкото целия останал свят, не е нормална и точно тогава настъпва момента в който падат розовите очила и виждат какво сиво място всъщност е западния "бял" свят.
    —цитат от коментар 48 на Taiga


    Там е работата че в ХАБАРОВСК
    а вече и в ЦЯЛА РУСИЯ хората виждат и НАУЧАВАТ ИМЕНАТА
    И НА 10-те ЧОВЕКА притежаващи ЦЯЛОТО БОГАТСТВО НА РУСИЯ

    ПУТИН
    ПРИГОЖИН
    РОТЕНБЕРГ
    РОЛДУГИН
    МИЛЕР
    ДЕРИПАСКА
    ИГОР СЕЧИН
    и още 2-3 джуджета

  57. 57 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    В Европа последните диктаторчета "берат душа" Сега е редът на Лукашенко и Борисов,следват Ердоганчо и лилиПутин..

    shlshlshlshl
  58. 58 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Аз затова напълно съзнателно съм се оженил за българка. Вярно, по стар български обичай съм я побийвал от време на време, но все още сме заедно и се обичаме.
    Сега като ме ядоса само и казвам, че съм вече европеец, ще стана гей и ще си намеря бойфренд и тя веднага се кротва.
    За рускините не знам, само съм чувал че те налитат на бой.


    До коментар [#47] от "Hawaii":

  59. 59 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    А кво прайм със сатрапите в Полша,Унгария,Италия и Австрия? Там управляват крайнодесни хомофоби,популисти и расисти.

  60. 60 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3385 Неутрално

    До коментар [#48] от "Taiga":

    Интернет показва и двете страни на "розовия" западен живот, не забравяй.
    Там, където не могат да си позволят цял живот да си закупят собствен имот определено не живеят много щастливо.
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    За първ път напълно съм съгласявам с теб:)))
    ©️
    "Нивото на бедност в семействата с деца в Русия е почти двойно по-голямо от средното за страната.
    В края на 2018 г. 22,9% от руските граждани на възраст под 18 години са живели под нивото на издръжка, съобщава РБК, позовавайки се на проучване на Росстат.
    Въпреки факта, че агенцията оценява средното ниво на бедност в Русия на 12,6%, или 18,4 милиона души, в определени категории семейства делът на децата, растящи в бедност, е няколко пъти по-висок.
    Според статистиката, която се публикува в Руската федерация с две години закъснение (тоест данните за 2018 г. са налични през 2020 г.), 34,3% от младите семейства с деца имат доходи под нивото на издръжка.

    Три години по-късно ситуацията се промени малко. Според данни на Росстат за първото тримесечие на 2020 г. 36,4% от руското население живее на сума, която не надвишава 19 хиляди рубли на месец, или 633 рубли (8,7 долара) на ден.
    22,4% са имали доход под 14 хиляди рубли на месец или 6,5 долара на ден, а 10,9% са били в зоната на официалната бедност, получавайки до 10 хиляди рубли."

    Русия стигна до уникална бедност. Слава на Путен!😏

  61. 61 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4575 Неутрално

    [quote#52:"jord bond"][/quote]

    Джендо Стоянов Джедев:

    „Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата “освободителка” и “покровителка!"

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    До коментар [#10] от "Nedyalko Lazarov":
    "Мой познат, женен за белорускиня никога не я е наричал белорускиня, а и преди и след развода - рускинята."

    Аз пък имам познат , който по съветско време се ожени за уж рускиня , която се оказа , че по етнос е татарка. Но той винаги я наричаше и преди и след развода - рускинята.
    Много българи на работа в Коми се ожениха за местни жени , които по националност са от етническата група коми , но те наричаха жените си рускини.

  64. 64 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    До коментар [#13] от "EU defender":
    "Българите никога не сме били поробени от руснаците. "

    Напротив. 45 години бяхме под руско комунистическо робство.

  65. 65 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    До коментар [#17] от "Боби Колев":
    "цели нации не могат да мислят свободно и демократично."

    Руската нация е ярък пример за това. Нация от роби.

  66. 66 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#4] от "Боби Колев":

    е как, опита (особено на балканите) показва че нещата могат винаги да станат много много по-зле :)

  67. 67 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 833 Неутрално

    "По градовете работодателите и жителите поеха инициативата да носят маски, да спазват дистанция и да работят от вкъщи."
    Това е похвално, че не се мислят за овце, на които трябва да им бъде нареждано. Какво очакват, да си служат слушалки, през които да чуват "дишай, издишай", за да го правят ли? В 21 век, някои още имат нужда друг да мисли вместо тях. Затова не умира комунизма.

  68. 68 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3353 Неутрално



    Географски от едната страна на Беларус е Полша , а от другата Русия. Беларусците могат да избират как да живеят , като поляците или като руснаците. Могат да сравняват стандартите на живот в Русия и Полша. Хората не бягат от хубавото , а се стремят да го постигнат. При тези сравнения Путин няма никакъв шанс да спечели Беларус.

  69. 69 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    За Беларус е по-важно кой начело на страната ще може по успешно да защити държавата от попълзновенията на Русия. За жителите на Беларус най-важното е да запазят независимостта на страната си от Русия.

  70. 70 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    Червено-бяло е знамето на Полша. Жалко, ако опозицията го е припознала.

  71. 71 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3385 Весело

    До коментар [#63] от "tacheaux":

    Аз пък имам познат , който по съветско време се ожени за уж рускиня , която се оказа , че по етнос е татарка. Но той винаги я наричаше и преди и след развода - рускинята.
    ▪️▪️▪️▪️▪️▪️
    Веднага става ясно, че вашият приятел е българин;)) Руснакът никога няма да нарече татарка - русначка. Не можете дори да си представите колко шеги и анекдоти има в Русия относно татарките. И не мога да си спомня нито една хубава за тях:))

  72. 72 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2860 Весело

    До коментар [#35] от "Роси":

    Стара - знам я от 1980-те - песничка, подиграваща белорусите - най-русифицирания народ в съветския лагер - национален химн:
    "Ат веки мы спали
    и нас обудзили
    и в дупэ нам дали
    и апяць палажили!"

  73. 73 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#60] от "putinxujlo":

    Верваш на руската статистика? Откога бе?

  74. 74 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#60] от "putinxujlo":

    Аре и яз да фърлямалко статистика в стил "в Америка бият негрите:

    The USDA estimated that 11.1% of US households were food insecure in 2018. This means that approximately 14.3 million households had difficulty providing enough food for all their members due to a lack of resources. Rates of food insecurity were substantially higher than the national average for households with incomes near or below the Federal poverty line.
    56% of food-insecure households in the USDA survey reported that in the previous month, they had participated in one or more of the three largest Federal food and nutrition assistance programs. One of these programs is known as SNAP, or the Supplemental Nutrition Program. Learn more about policies that help.

  75. 75 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално
  76. 76 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3385 Неутрално

    До коментар [#73] от "pavur":

    Верваш на руската статистика? Откога бе?
    ▪️▪️▪️▪️▪️▪️

    Дори каквото показва Путенландска статистика, това е дъното на живота.
    Дори те не могат да покажат добри резултати!

  77. 77 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3979 Любопитно

    До коментар [#49] от "jord bond":

    Не бъркам, защото това знаме за първи път е ползвано от беларусите през 1918 г. 😉

    И след това отново е ползвано от 1991 до 1995 г. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  78. 78 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5267 Неутрално

    До коментар [#10] от "Nedyalko Lazarov":" Много българи на работа в Коми се ожениха за местни жени , които по националност са от етническата група коми , но те наричаха жените си рускини.
    —цитат от коментар 63 на tacheaux


    КОМЯЦИТЕ са различна раса от европейците

    Това са монголоиди с лека добавка на европеидни черти

    Пример за КОМЯК е популярния руски певец Валерий Леонтиев

    https://i.ytimg.com/vi/OuYzJLpEbcE/maxresdefault.jpg

    Със същия успех би могъл да нарече жена си и мома англичанка

  79. 79 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#78] от "Hawaii":

    Ма ти голем расисти си станал бе? Ти утре и срещу геЮвете ше приказваш, баси!

  80. 80 Профил на qek32648665
    qek32648665
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Беларус ли са новите лоши? Или само Лукашенко защото не се хвана да играе в ковицирка?

  81. 81 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5267 Неутрално

    До коментар [#78] от "Hawaii":Ма ти голем расисти си станал бе? Ти утре и срещу геЮвете ше приказваш, баси!
    —цитат от коментар 79 на pavur


    КЪДЕ и в КАКВО видя расизъм бре !!!!
    Това което казах е че КОМЯЦИТЕ са различна раса хора от руснаците
    или англичаните
    Каквито са - такива

  82. 82 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#78] от "Hawaii":

    Хората от Коми НЕ СА монголоиди. Те са от групата на фино-угрите, т.е. от тази към която се числят финландци, унгарци, карелци, естонци. Основно бели и синеоки. В известен смисъл са по европейци от европейците, защото не са Индо-европейци, а са автохтонно европейско население. Езиците им не принадлежат към големите групи европейски езици като славянски, германски и романски. В Европа са по-рано от гърците и траките.

  83. 83 Профил на az
    az
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Е тука за така наречените демократи в Белорусия,всички храненици на Москва.както и нас де ама глупаците си искат БСП те ще ни оправят ,без съмнение. https://www.youtube.com/watch?v=ckQuqHUNMAk





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK