ЕС заплаши Беларус със санкции, изборите не са били "нито свободни, нито честни"

Протестиращ върху кофа с надпис "Три процента" - противниците на Александър Лукашенко използват прякора "Саша 3%", за да покажат колко според тях е рейтингът му.

© Reuters

Протестиращ върху кофа с надпис "Три процента" - противниците на Александър Лукашенко използват прякора "Саша 3%", за да покажат колко според тях е рейтингът му.



ЕС заяви, че състоялите се в неделя в Беларус президентски избори не са били "нито свободни, нито честни", и заплаши да наложи санкции за отговорните за последвалото насилие, се казва в декларация на шефа на дипломацията на ЕС Жозеп Борел, одобрена от 27-те страни членки, предадоха "Франс прес" и БТА.


В декларацията се критикува "несъразмерното и недопустимо насилие от страна на държавните власти" и се настоява за край на репресиите и за "незабавното и безусловно освобождаване на всички задържани". "Ще направим задълбочен преглед на отношенията на ЕС с Беларус. Възможно е да се вземат мерки срещу отговорните за констатираното насилие, неоправданите арести и фалшифицирането на изборните резултати", се казва още в декларацията.


Говорител на Борел съобщи, че Беларус ще е тема на обсъждания на неформалната среща на външните министри на ЕС на 27 и 28 август в Берлин. Те ще подготвят решения за срещата на държавните и правителствени ръководители, пранирана за 24 и 25 септември в Брюксел.




В Беларус протестите след президентските избори, на които официално държавният глава Александър Лукашенко получи над 80% от вота, продължават, силите на реда използват гумени куршуми и до момента са обявили над 5000 задържани (все още не е известно колко са задържаните снощи) в редица градове.


Водещият опозиционен кандитат Светлана Тихановская, обединила подкрепа от недопуснати противници на Лукашенко, но събрала под 10% според държавните резултати, първоначално не призна данните и ги обжалва. Впоследствие, след посещение в Централната избирателна комисия, тя бе в неизвестност в продължение на часове, а на сутринта бе съобщено, че е в Литва.


Във видеообръщение Тихановская обясни, че е взела решението сама, въпреки твърдения на представители на щаба, че е била заставена. По-късно проправителствен канал в "Телеграм" публикува и друго видео, заради което руски и международни издания допускат, че тя е действала под заплаха.

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    А нашите били честни и почетни. Веселяци. Най - много да накарат Лукашенко отново да се сближи с Русия.

  2. 2 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 562 Неутрално

    А нашите били честни и почетни. Веселяци. Най - много да накарат Лукашенко отново да се сближи с Русия.
    —цитат от коментар 1 на Vlado Nikolov


    Че той не се е отлепял

  3. 3 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 786 Неутрално

    а уная учителката се качи на латвията и избега с 200

  4. 4 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    И къде спаха досега ?? Не поискаха наблюдатели , не поискаха места за хора от други партии !??
    Не искаха ,защото Лукашенко се пакетира като ЗАПАДЕН КАНДИДАТ, и остави Тихановска като руска кандидатка..Такива ДЕБИЛНИ решения много приличат на тези в България . Има нарушения и кражби .......... .но Бойко е НАШ...и анти комунист :))

  5. 5 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Сатрапът си е сатрап. Но, те там са свикнали да ядат картофи и цвекло и със санкции и без.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  6. 6 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3720 Любопитно

    Според ЦИК от 7 милиона беларуси, които имат право да гласуват, 4 522 000 души са гласували за Лукашенко. Къде са те? Защо не излязат на улицата, за да се зарадват на победата на своя избраник? Защо не покажат подкрепата си преди атаките на опозицията? Къде са тези 2/3 от беларуската нация?

  7. 7 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    Дори и да е така, това е намеса във вътрешните работи на Белорусия. Как ли биха реагирали от ЕС, ако Лукашенко им коментира изборите за Европарламента.

  8. 8 Профил на Соломон Дермоедов
    Соломон Дермоедов
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Убрееее...ма верно ли бравата опозиционерка хвърлила пешкира и си зарезала хората по улиците..М? Аферим..

    ¯\_(ツ)_/¯.
  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3263 Неутрално

    Каква е разликата между несвободни и нечестни избори?!

  10. 10 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    До коментар [#1] от "Vlado Nikolov":

    Нашите поне са "свободни" - всеки може да гласува включително и споминалите се даже и по няколко пъти. Затова има назначен човек верен боколизач. А колкото до честност и почтеност това са две категории несъвместими с морала на герберастията.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Libra
    Libra
    Рейтинг: 89 Неутрално

    За еврочиновниците и янките честни избори са само тези, когато печелят техните марионетки. Независимо с какви фалшификации това е станало. Например нашите избори смятат за кристално чисти, въпреки, че управляващите разнасят чувалите с бюлетините. За тях например тъпкането на чекмеджета с пачки от по 500 евро и кюлчета злато от тяхна марионетка е пример за борба с корупцията. Изкривени понятия, изкривена представа за света. При съотношение 90:10, майдан няма как да мине.

  13. 13 Профил на sturmgewehr44
    sturmgewehr44
    Рейтинг: 360 Гневно

    СетИха се; след четвърт век!!!

    Думата СВАСТИКА идва от санскритското स्वस्तिक (свастика), което означава предмет, носещ щастие или предвещаващ добро, и по-точно отличителен знак, който се поставя върху предмет или човек, за да носи късмет. Свастиката съпътства цялата история на човека. В националния археологически музей могат да се открият грънци с изрисувани свастики от времето на прототраките 6000 – 3000 пр.н.e. Свастика може да се види на една от църквите в Стария град в Несебър, като там е поставена като орнамент на апсидата от външната страна, а така също в археологическите находки под църквата Света София в град София, както и във вила „Армира“, като мозайка на пода.
  14. 14 Профил на Libra
    Libra
    Рейтинг: 89 Неутрално

    Впечатление на нашенец за Беларус, под управлението на "тираниа": Привет :)

    Да кажа за парите първо:
    1 $ = приблизително 8000 рубли
    1 евро = приблизително 10400 рубли (поскъпна еврото докато бях там от 10200 на 10400)

    Значи, ето темата за добрия стар Беларус и моите впечатление. Сравнено с Русия е даже по-добре, сериозно! В Москва е супер, ама си е руска работа дет се вика, давам един супер смешен на пръв поглед пример - всички стълбове за осветлението са боядисани и се боядисват вероятно често, за да са като нови, ама е направено по руски - отстрани по тротоара и навсякъде в радиус от 2 метра всичко е осрано с боя, вероятно са били пияни :D Примерно такова нещо в Минск няма - всичко е под конец! Всичко е подредено, боядисано, окосено, цветенца в картини наредени, колите паркирани под конец, никой не се качва на бордюри, тротоари и места за пешеходци. Спирките на транспорта - чисти, нови, здрави! Без билет - немислимо, има кондуктор в почти всяко превозно средство, а и билетчето струва 1500 рубли. В метрото не съм се возил тоя път, мисля че е 5000 рубли (в москва е 28 руб. - 1$ = 31 руски рубли).
    За бензина - ех бензина :) 7150рубли - А98; 6500 рубли А95, 4000 рубли - газта :D Има и А92 за под 6000 ама не сме зареждали от него. Качеството - дизала е гаден, бензина е по-добър от българския (беларуснефт е най-разпространената бензиностанция, лукойл има ама никой не зарежда там освен руснаците и чужденците). Между другото има много азиатци - корейци, японци и китайци на тълпи - явно е екзотика (все още смятана за соц страна, което е абсолютно обратното сравнено с нашата българия, но за това после). Тия китайчуги са навсякъде, в москва са толкова много, че направо не е истина, на червения площад само такива...

    Значи за всичко по реда си:

    Граничен контрол на летището - нулев. Никой не ми погледна визата (60 евро струва да се направи в посолството в софия, супер лесно - формулярче + еврото и след 5 дена си я взимаш, не е като при тъпите руснаци, ако някой го вълнува мога да му обясня). Летището е риъл соц, след ултрамодерното шереметиево е направо шок - нещо смесено между нашето старото и централна автогара. Личи си, че е смотано. Нищо де, поне цигарите - заеби, 6000 рубли каквито пожелаеш (без марлборо, такива там няма) - кент, кемъл, пал мал, лъки страйк и т.н.

    Летището е до града (16 км) и има магистрала. Шереметиево е на майната си, сигурно поне 50 км. - кавказци дебнат и предлагат такси "недорого", но има много европейски и модерен бърз влак - 11$. В минск няма нищо - как ще стигнеш до града си е твой проблем :) Кавказци няма, но има някакви други с услуги за такси :)

    По принцип като ще пребиваваш там трябва да си направиш застраховка, уника за цял свят важи, ама не е и в беларус (белгосстрах - много обичат да правят съкращения на разните си фирми по руски модел, много дразни) и да се регистрираш в милицията, за разлика от русия където вече е полиция тука е милиция :) Този път не си правих, нямаше нужда - като видях как ме провериха на влизане...

    Еми кво да кажа - магистралата е магистрала, права, равна, с много платна и като виждаш какви изобщо транспортни съоръжения, детелини, мостове и т.н. имат в бедния беларус т истава смешно за тоя глупак бойко с неговите 30 км магистрали с по две платна на година. Абе с една дума - пътищата са перфектни, много по-добри от полша примерно (само за витебск е смотана, но и дори да има двулентов път винаги има две аварийни платна (обочина по тяхному асфалтирана като пътя) в които се мърдаш ако някой идва зад теб. Но нещото което ми направи добро впечатление като шофьор там - направо е удоволствие да караш! Няма джигити (в русия е лудница като при нас на пътя и всеки кара там като при нас - кой колкото може натиска, също и в беларус лошите шофьори са с руски номера- видиш ли такъв, бегай). Беларуските са много стриктни - 100 ограничени - всички карат с точно 100. Съответно и аз така, макар недоумяващ защо на перфектен път (120 е на магистралата ограничението, но в повечето участъци дори е 100) е толкова ниско, и никой и не кара по-бързо, но за това си караш спокойно и си гледаш настрани. Няма много за гледане, само гори и полета. НО ето още нещо - няма метър пустееща земя, всичко се обработва, до табелката на минск всичко е разорано, засято, ожънато вече. Супер! Няма никакви вносни зеленчуци, освен "болгарский перец" от холандия за 4 евро килото :D Всичко друго си е беларуско и струва толкова малко, че даже не се и гледа кое колко струва. Картофите се купуват не на килограм, а на чувал :)

    Та за движението, в града също - за толкова време там никой не ме засече, никой не ми се направи на важен (е може би щото карах голям мерцедес, ама едва ли), всеки кара кротко и има ли пешеходна - спираш (има и много гърбици), а улиците освен една която е в ремонт са просто уникално равни, няма ни една шахта по български модел в която да ти остане някой амортисьор, няма заобикаляне, няма слалом. караш и си пееш. никой не кара в бус лентата също, има и много велоалеипо тротоарите, които са с тревички, дръвчета, цветенца. Абе заеби, бил съм в швейцария - там е прекалено нереално всичко направено, тук има нещо ама е направено щото така са казали, не защото така е красиво, а щото другаря лукашенко е казал да има цветя и има. Ама е по-добре отколкото у нас, направо у нас е отврат ама абсолютно всичко, то си знаете де!

    Та - кварталите, дори да са с панелки, всички са санирани, боядисани, някои са осветени вечер, доста добре. Пред тях - люлки, катерушки, паркове и радинки, да бе - и всичко е здраво, чисто, и лампите светят и по тъмно може да си ходиш спокойно, най-много някой пиян да се държи за някоя лампа. Кражби - не, никой не е чувал. Има само един крадец в цялата държава, както се шегуват ама той краде от руския нефт :) Може да си оставиш спокойно колата и да забравиш да я заключиш и утре ще е там. За цените - наем на тристаен апартамент в нова сграда - 300$, малък - около 200, да си купиш - 100 000$. Къща в един от елитните квартали извън града - 200- 250 000$ (супер евтино за чисто нова къща, 2 етажа поне, гаражи, басейн, сауна/баня му викат - по-важно от басейна е разбира се, огромна ограда - като тук - който има най скъпата и голяма ограда е по-нагоре в кварталната йерархия, и канализация естествено! не като кенефите в бояна за милиони със септични ями :D)


    И най интересното - как живеят и какви са им заплатите :D Ми кво да ви кажа, чак срам срам ме беше да кажа, че в европейска българия средно хората работят за 600-700 лв. Даже будеше съжаление и малко смях като чуваха. Там е абсолютно същата заплата - касиер примерно в кварталния магазин - 3 милиона рубли - около 300 евро при 8 часа работен ден, у нас е поне 12 :)
    Пенсията е от 100 евро нагоре. Работа в някаква компания, коят отъргува с русия, а те почти всички само с русия се занимават - от 1000$ нагоре. А за безработицата - не, не са чували (тва е лаф) - няма някой който да не работи практически, под 2% е според официалната статистика. Всеки работи и може да си намери минимум работа за 300 евро, защото обявления за работа висят навсякъде - на всеки магазин, във всеки автобус, на всяко табло. Как е по селата не знам, но там са земеделци и ако съдя по обработваемите площи - работа има...

    Образованието е безплатно, здравеопазването е безплатно, данък за колата - няма. Кара се само с една застраховка като гражданска без значение от конете и обема на двигателя + преглед. Това е. Но колите на старо са много скъпи. Новите са с около 2000 евро по-евтини отколкото тук, за това всички карат нови коли на лизинг (но п овъзможност не в долари, а в беларуски, че инфлацията и печатането на пари си е честа практика. който има заем в беларуски - печели, който в долари - духа)

    Макдоналдс-а не е вкусен, кока колата също. Ядат много картофи и всички салати са с майонеза, много е тежко като цяло яденето. Иначе продукти има всякакви - за всеки вкус и всеки джоб. Саламите са малко по-скъпи - 8-9 евро за килограм. Бирата е малко по евтина, ама не е хубава, защото е или беларуска, или украинска или руска. Има само една дето става за пиене, речитское май се казваше.

    Иначе живота е просто красив там - ходи се за риба често (не ти трябва риболовен билет), има езера и клубове риболовни. примерно езеро, ресторант върху езерото и кабинки дървени с масички и столчета около езерото и направо там ти носят яденето докато си боднал въдиците. Евтиния братче, тука ще те одерат, а там за 8 човека - 45 евро като ядохме и пихме до пръсване. А заведението някакво доста луксозно и хубаво, а и тия кабинки ме изкефиха много, а за самата природа - скучна, но чиста. Няма да видите един фас покрай пътя. Просто никой не хвърле бе деба мама му, що тука всеки "фърга" де му падне. Там явно има нещо, съвест сигурно или че са по на запад от нас. Другото - през няколко километра на всеки път с по-важно значение има места за отдих + стоянка за тирове, ама просто е супер направено - такова нещо у нас няма да оцелее и ден. Масички дървени, столчета, кабинки, тоалетна, всичко е чисто, даже понякога има солница и пиперница и стоят бе! Никой не ги гепва деба!!! Що за хора са това бе се зачудих аз :D По български да го гепиш не е толкова, че ти трябва, а просто заради самото гепене...

    Ходи се и на пикник, може да видите гора или поляна и спрели коли до пътя през 3-400 метра. Хората са в гората на пикник някъде. И колите си стоят спокойно.

    А сутрин по всяка магистрала встрани или път също стоят коли, хората са за гъби. Аз също ходих и има гъби, ако си ранобуден, гладен няма да останеш. Поонякога съм виждал нещо като справочник на тия места за отдих с кои гъби какви са със снимки, чисто информативно за пишман - гъбарите. също не ги гепва никой тия книжки. Явно българи няма много.

    Ходи се и на плаж ако времето позволява, ама аз не можах да се изкъпя в нито една река - студ батка. Иначе пак така - има места с къщички пак дето може да се наемат покрай някое езеро или река и за 40$ на ден спиш, сауна, кухня да си сготвиш рибата, която си уловил. Абе красота, кво да кажа. И много хора така си ходят, понеже събота и неделя обикновено са почивни, малко хора работят на тоя 2/2 дни - предимно някакви в магазините или нещо. Нормалните хора почиват и навсякъде е пълно с хора. И как да кажа, по-усмихнати са, щастливи според мен. Като чуят че съм от българия и веднага - "оо морето, планините, сядай да пиеме :D" напълно непознати ама да пиеш с тях и да ядеш - няма грешка и проблем. Наши хора са, само дето страната е подредена по европейски, което не мога да кажа за русия, още по малко за българия...

    Няма много молове, даже май не видях нещо такова, има само един под центъра подземен, ама е скука - няма много магазини, марките са от калибъра на зара, кенвело, пул енд беар, адидас. Ултра скъпите като армани и версаче са в отделни магазини и никой не влиза. Маратонките са по-скъпи. Кината са странни - в стари сгради и не са както съм свикнал, абе не са като при нас, там гледах неудържимите 2 - само за 15 000 рубли (1,5 евро ) :Д

    Има цирк ама не беше нещо грандиозно, за 55 000 рубли не струваше. Има и много атракциони в парковете, ама не струват и те.

    Естествено сърп и чук е най-разпространеното нещо по фасади и огради, няма село в което да няма в центъра другаря ленин, но това си е част от колорита. Има и много паметници от типа - тук убиха 5 немци, евала! така и трябва, трябва да се помни - долу немците! Не ги обичат изобщо, обичат поляците, защото си возят много стоки от там евтино като мебели и строителни материали :)
    Има много интересни така по пътя ферми за елени и щрауси, спокойно си спираш и може да погалиш елен или да му дадеш трева да хапне.

    Еми кво да кажа - аз лично съм възхитен и честно да си кажа - в българия е кофти, хич не ми се и връщаше (още повече че се върнах вчера от финландияпрез москва , за където няма смисъл да разправям даже - социализъм в най-висша форма, всичко в името на народа с една дума), а просто като слязох вчера от самолета и веднага се потвърди - бях купил цигари (под 1$ ебати) и нямах време да отварям куфара, за това бях ги сложил на пачки разделени в няколко джоба отпред на куфара, слиза куфара на лентата и кво - в горния джоб няма 4 пачки - шибана държава е това тук и тва си е. Още от летището деба :)

    Аз лично имам план и не смятам да живея за дълго тука, бе просто си е гадно, но за беларус ми е студено, за това смятам зимата да забегна на разузнаване в тайланд и ще живея дай боже някъде там. Много разпространена практика е всъщност с която ме запознаха докато бях там руснаци да дават квартирите си под наем в москва някъде на кучето в гъза като в люлин тук и от наема да си живеят в топъл и слънчев тайланд:) По принцип и тук наемите са добри в центъра, ако някой има 2 апартамента без проблем ги дава под наем и с 500$ си живее като пич някъде :-o

  15. 15 Профил на Черен Джендър Албинос
    Черен Джендър Албинос
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Как, пък, нашите избори са винаги легитимни и свободни? Двуличието на ЕС е безгранично.

    Епизод II: Джендърите атакуват
  16. 16 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 51 Неутрално

    Много се радвам че за разлика от Беларус, тук червените винаги губят

  17. 17 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    В България е същото! ГЕРБ си купуват изборите постоянно . ако има предсрочни избори и тях ще купят.

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  18. 18 Профил на Ну погоди
    Ну погоди
    Рейтинг: 306 Неутрално

    До коментар [#1] от "Vlado Nikolov":

    Моята прогноза от 7ми: "Батка печели изборите, следват протести, с които полицията се справя с голямата сопа, след това санкии от ЕС, САЩ, и Батка клеква пред Ниския."

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/08/07/4100103_hiliadi_demonstranti_podkrepiha_osnovniia_protivnik_na/

  19. 19 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 819 Весело

    Лукашенко звъни: - Бойко, защо не ме поздрави за победата? - Чакам точното преброяване. - Ти пък, кога при теб сте броили точно?🤔

    Миша
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 488 Неутрално

    неолибералемн западен удар във гръб,ко стана евроатлантици?Пак тласкате всички към Русия,дали целенасочено не знам?Като оная ваша пионка Саакашвили-изгонен позорно от Полша и от Украйна.после пак върнат на бял кон,що така на куци боклуци залагате бе?ишиасти от ес

  22. 22 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ну погоди":

    Абсолютно съм съгласен. Може би наблюдаваме последните дни (седмици) на Беларус, като независима/самостоятелна държава.

  23. 23 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 432 Весело

    Заедно с Путин ли ще ги прилагат тези санкции соросоидите от ЕС?

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  24. 24 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4107 Неутрално

    ЕС-властелинът на справедливостта!!

    Любовта ще спаси света!!!
  25. 25 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3925 Любопитно

    Защо ЕС реаргира толкова ясно на изборните машинации в Беларус - страна, която изобщо няма общо с него, много повече си е част от руска евразийска общност, а си мълчи гузно за ОПГ - то у нас и неговата корупция и престъпления, след като сме негови членове, поне на хартия, вече от толкова години ?

  26. 26 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2050 Неутрално

    И нашите не са честни ама ЕС мълчи. А и как ги прецениха че не са честни на никой не ми е ясно. Забелязва се един отчетлив критерий, ако печели нашия човек да честни ако нашия губи са нечестни.

  27. 27 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    Според ЦИК от 7 милиона беларуси, които имат право да гласуват, 4 522 000 души са гласували за Лукашенко. Къде са те? Защо не излязат на улицата, за да се зарадват на победата на своя избраник? Защо не покажат подкрепата си преди атаките на опозицията? Къде са тези 2/3 от беларуската нация?
    —цитат от коментар 6 на putinxujlo



    Повече от ясно е, че батюшка е изманипулирал изборите колкото е искал и дори истинските гласували за него, нямат представа колко са като процент, за да се радват открито . А това са предимно държавните служители и техните семейства и са свикнали на публични демонстрации САМО когато са организирани « от високо място , или по внушение на « най- високото « .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  28. 28 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    Смешници, пак декларации, пак бюрокрация, уж виновните можело да и ги санкционираме ..... вместо тотално ембарго на Беларус, пълна забрана на полети от и за Беларус да преминават през въздушното пространство на ЕС и т.н. крути мерки.

  29. 29 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    Много се радвам че за разлика от Беларус, тук червените винаги губят
    —цитат от коментар 16 на Julian Dob



    От 10.11.1989 година, червените изгубиха само веднъж в периода 1997 - 2001 година . През всичките останали години, не са изгубвали властта, а само сменяха имената си - ГЕРБ, ОП, « Воля «, за разлика от БСП, които са с това си име от 1989 година и до днес .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  30. 30 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#14] от "Libra":

    Това коя година е писано? Един щатски долар е 2.47
    беларуски рубли. Метрото в Москва е 57 рубли. Другите глупости даже не си направих труда да ги чета.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на nkk81
    nkk81
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Те вече ги санкционираха Беларус и какво стана? Лукашенко си го премести в другият крачол. ЕС е толкова хилав, че най-добре да си се занимава със собствените проблеми които са безкрайно много, а не да става още по-смешен с някакви санкции, които не рефлектира по никакъв начин върху Лукашенко и компания

  33. 33 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    До коментар [#26] от "Billy Pilgrim":

    Хайде стига, в никоя нормална страна няма как някой да бъде избран с 80 % вот. Еле па и такъв, управляващ вече 26 години ..... ясно е, че това е фалш.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    До коментар [#34] от "niksan1":

    👍➕➕➕

  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4748 Любопитно

    "EС заяви, че състоялите се в неделя в Беларус президентски избори не са били "нито свободни, нито честни", и заплаши да наложи санкции за отговорните за последвалото насилие, се казва в декларация на шефа на дипломацията на ЕС Жозеп Борел, одобрена от 27-те страни членки, предадоха "Франс прес" и БТА."

    И според мен президентските избори в Беларус бяха далеч от демократични, свободни и честни. А заради полицейското насилие над хиляди демонстранти и ареста на хиляди от тях ЕС трябва час по-скоро да наложи санкции на престъпния диктаторски режим на Лукашенко.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на Sofia_11
    Sofia_11
    Рейтинг: 100 Неутрално

    Тихановская,ти коя беше?
    В Литва съм,в Литва съм !
    Позор!!

  38. 38 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    До коментар [#26] от "Billy Pilgrim":Хайде стига, в никоя нормална страна няма как някой да бъде избран с 80 % вот. Еле па и такъв, управляващ вече 26 години ..... ясно е, че това е фалш.
    —цитат от коментар 33 на Alex Ivanov


    Беларус е подредена спокойна социалистическа страна. Можем само да завиждаме.
    Резултата от изборите също е характерен за социалистическа страна. Всякакви санкции не са в полза на демократеещите с характерните им 3 % ... колкото и в България

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  39. 39 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    абе нали Путя Късий назначи Тръмп в Белия Дом ? тва не може да е минало с честни и свободни избори . къде беше Унията да размаха пръст на америкосите и да им тресне едни санкции ,а?

  40. 40 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    До коментар [#30] от "nikolay.":

    биороботите са ти натряскали минуси .

  41. 41 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Ами то беше ясно,че Лукашенко ще фалшифицира изборите.....реално едва ли и 20 % са гласували за него.......номенклатурата, чиновниците и "силовиките" както викат в бившото СССР на репресивния апарат.......а защо се стигна до там..............ами защото Беларус е типична постсъветска комунистическа кочина....където хората масово работят за по 500-600 лева при цени като в България или Полша....всичко което носи пари е в ръцете на семейството или приближени на Батката, а той им говори за светло бъдеще!

  42. 42 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 776 Неутрално

    гледайте го тия и се сещайте за нас сега не ги ли свалиме натам отиваме

  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8160 Неутрално

    Навсякъде вижда нередностите ЕС, само в България не ги вижда.

  44. 44 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2050 Неутрално

    До коментар [#33] от "Alex Ivanov":

    Това са общи приказки. Когато има обвинения се очаква за конкретни доказателства и ясно посочване на начина по който са манипулирани изборите. При нас такива има много, на всички избори има документирани дори от телевизиите случаи на платени роми (не ми се мисли колко са недокументираните) имаме случаи на контролиран вот при който местния бей казва на работниците си че трябва да гласуват за "нашата" партия, отдавна дискутиран е проблема с мъртвите души в списъците, и въпреки всичките тези неща ЕС мълчи. За Беларус най-малкото очаквам да ни кажат от какво точно са недоволни при провеждането на изборите преди да се сили ЕС със санкции.

  45. 45 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#2] от "Over":

    До сега играеше и с двете страни. С леки залитания. Напънат ли го, одма бяга към Путин.

  46. 46 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#10] от "telqk":

    "+"! 😀

  47. 47 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2229 Любопитно

    До коментар [#41] от "bobbyperu":

    "ами защото Беларус е типична постсъветска комунистическа кочина.."

    Информирайте ни, моля, кога последно бяхте в Беларус?

    В Русия съм! В Русия съм!
  48. 48 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    Еврогейските лицемери загрижени за човешките права в Ливан, пък и не само там. Какво ги грее това? Когато се търси повод за намеса в чужда страна, запяват песента за "дермократия" и "човешки права", а самите я карат през просото. Справка Щатите и "белият" расизъм.

  49. 49 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    "EС заяви, че състоялите се в неделя в Беларус президентски избори не са били "нито свободни, нито честни", и заплаши да наложи санкции за отговорните за последвалото насилие, се казва в декларация на шефа на дипломацията на ЕС Жозеп Борел, одобрена от 27-те страни членки, предадоха "Франс прес" и БТА."И според мен президентските избори в Беларус бяха далеч от демократични, свободни и честни. А заради полицейското насилие над хиляди демонстранти и ареста на хиляди от тях ЕС трябва час по-скоро да наложи санкции на престъпния диктаторски режим на Лукашенко.
    —цитат от коментар 36 на Иво


    Те защото в твоят любим комунистически Китай са честни и демократични....Хаха.....

    shlshlshlshl
  50. 50 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Бе какво ни нтересува нас Беларус!!!!!! Те са си отделно от ЕС и са си в друг съюз.Защо дърпате опашката на коня? За да ви отвори задниците ли? Не си играйте с огъня,защото първи ние ще изготвим.Президента на Русия неотдавна каза,че няма да пожали никой ако бъде посегнато на Съюзна република.Тия в ЕС със всичкия си ли са? Или Държавния секретар на САЩ им дава наклкона на чупката в кръста.И после ревете,че Русия се месела в работите на ЕС.Какво ни интеррсува,Беларус? Да си живеят,както искат.А може би,чуждото е по-сладко.Ама не забравяйте,че често присяда.

  51. 51 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2475 Любопитно

    До коментар [#26] от "Billy Pilgrim":Хайде стига, в никоя нормална страна няма как някой да бъде избран с 80 % вот. Еле па и такъв, управляващ вече 26 години ..... ясно е, че това е фалш.
    —цитат от коментар 33 на Alex Ivanov


    Какво ще рече "нормална страна"? В такава, в каквато (ОТВЪН) е въведено правилото "разделяй и владей"? Замислял ли си се, защо трябва да има (примерно) 200 партии? Каква е ползата, освен да се размива вота. Затова и няма 80%...

  52. 52 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2475 Весело

    Ами то беше ясно,че Лукашенко ще фалшифицира изборите.....реално едва ли и 20 % са гласували за него.......номенклатурата, чиновниците и "силовиките" както викат в бившото СССР на репресивния апарат.......а защо се стигна до там..............ами защото Беларус е типична постсъветска комунистическа кочина....където хората масово работят за по 500-600 лева при цени като в България или Полша....всичко което носи пари е в ръцете на семейството или приближени на Батката, а той им говори за светло бъдеще!
    —цитат от коментар 41 на bobbyperu


    Помисли малко реалистично/логично. Как можеш ТЕХНИЧЕСКИ да излъжеш с толкова много(60%, според теб)?

    Колкото до "номенклатурата, чиновниците и силовиките", за КОГО гласуват нашите, не е ли за ГЕРБ? Напълно логично, от тяхна гледна точка.

    Досега никой не е доказал, че Батька трупа някакви пари(даже по чекмеджета). А и на него не му и трябват. Ако си живял по време на Соца, щеше да знаеш това.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK