"Ще ви помагаме": Буш, Клинтън и Обама записаха общо послание до Байдън

"Ще ви помагаме": Буш, Клинтън и Обама записаха общо послание до Байдън

Виж видеото
"Ще водим, като даваме пример": Речта на Джо Байдън в 3 минути

"Ще водим, като даваме пример": Речта на Джо Байдън в 3 минути

Виж видеото
Музей в Париж премахна восъчната фигура на Доналд Тръмп

Музей в Париж премахна восъчната фигура на Доналд Тръмп

Виж видеото
Пищни фойерверки озариха небето на Вашингтон в чест на новия президент

Пищни фойерверки озариха небето на Вашингтон в чест на новия президент

Виж видеото
Взрив почти срина сграда в Мадрид, има загинал българин (обновена)

Взрив почти срина сграда в Мадрид, има загинал българин (обновена)

Виж видеото

В нощта на 20 срещу 21 август 1968 година войските на Варшавския договор потушават "Пражката пролет" по заповед на КПСС. В потушаването участват хиляди танкове на съветската армия и половин милион войници, сред които и малко над 2000 българи. Така приключва мечтата за един демократичен социализъм с човешко лице, базиран на свободата и преди всичко на свободата на мненията.


Днес, точно 52 години по-късно, ви припомняме какво се случи в този важен за европейската история ден в това кратко видео.

Ключови думи към статията:

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    България тогава е дала една жертва —> в Северна Чехия е убит български войник.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  2. 2 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Лукашенко е аут, да се готвят Гешев и Борисов

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  3. 3 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2082 Весело

    Е как тогава не се е оплакал някой, че му препат на свободното движение?

    В Русия съм! В Русия съм!
  4. 4 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 813 Весело

    А днес се оплакват само ГЕРБ-троловете, ней голяма разлика :)

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  6. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2082 Весело

    потушаването участват хиляди танкове на съветската армия и половин милион войници
    ...
    ПОЛОВИН МИЛИОН!!!
    Е това се казва решителна воля!
    Слава! Ура!

    В Русия съм! В Русия съм!
  7. 7 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":

    Оплаквали са се същите. Човек, който би излязъл някога и при някакви обстоятелства на протест (примерно "срещу комунистите"), няма да ръси такива глупости

    Не ме търсете преди обяд
  8. 8 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    До коментар [#6] от "Веселин Дечев":

    Ти майтап си правиш, но в Либерец на площада, танковете минават през събралите се хора. Ако не се лъжа около 11 човека са смазани. Стреля се и срещу събраните хора. Все още има достатъчно живи хора в Либерец, които помнят и могат да разкажат. Има и снимки. Потресаващи. Барабар ка съветски танк гази хората и бута колонадата на старите къщи. Има ги и свободно в нета.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  9. 9 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    До коментар [#6] от "Веселин Дечев":

    Ето това е галерия снимана от мен в Либерец. На втората снимка е паметника
    https://m.dnevnik.bg/photos/2019/08/07/3946674_fotogaleriia_burza_razhodka_iz_liberec_severna_chehiia/

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  10. 10 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#1] от "DDR":

    Днес се навършват и 31 години от старта на така наречената 'голяма екскурзия'......
    В международната статистическа литература , това е отбелязано като най голямата емиграционна вълна от ВСВ до нея дата ....

    Bukalemun
  11. 11 Профил на pirvt
    pirvt
    Рейтинг: 53 Неутрално

    Комунизмът винаги и навсякъде е бедствие!!!
    Уважение да чехите от 1968-ма!

  12. 12 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1636 Любопитно

    не са искали не са дали ход
    Мда а някакси няма би да напишете че в резултат дава автономия на Словакия
    Дотогава подчинена на Чехия

  13. 13 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Това е смелост и истински протест.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Така приключва мечтата за един демократичен социализъм. Ми на ето имате го демократичния социализъм? Доволни ли сте като ви карат да носите маски, да ви взимат 50% от доходите и да сте доживотно плащащи апартаментчета... Дано сте доволни...

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  16. 16 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 880 Любопитно

    Тека требе да изглеждат улиците на 2 февруари.....,за да победи глобалната либерална демокрация!😎🕎😎🕎😎

    Много съм прост
  17. 17 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1636 Любопитно

    малко е кофти историята, то Словакия
    1942 придобиват държавност благорание на 3 райх след 543 години мога и да бъркав няколко
    1944 държавността е отнета от Чехите, и войната за независимост избухва 1968, ама чените са меки марии и им разрешиха да се отделят

  18. 18 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 880 Любопитно

    България тогава е дала една жертва —> в Северна Чехия е убит български войник.
    —цитат от коментар 1 на DDR


    Не е сигурно!Мое да е умрел от коронавирус.😎🕎😎🕎😎

    Много съм прост
  19. 19 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5353 Неутрално

    Срамно петно и в историята на България

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  20. 20 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3033 Неутрално


    И нека припомним имената на тримата студенти, които единствени в България се осмелиха да протестират:

    Едуард Генов

    Александър Димитров

    Валентин Радев

  21. 21 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2082 Любопитно

    Сега светът е скучен...
    Само избори. Които не променят абсолютно нищо.
    А убийствата променят много и веднага.

    В Русия съм! В Русия съм!
  22. 22 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2082 Любопитно

    До коментар [#19] от "neut":

    "Срамно петно и в историята на България"

    Защо? Защитавали сме тогавашния конституционен ред.

    В Русия съм! В Русия съм!
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  24. 24 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Това е смелост и истински протест.
    —цитат от коментар 13 на olexander


    Следва реакция и в СССР. Няколко души излизат на площада, мисля че в Ленинград да протестират срещу навлизането в Чехословакия. Арестуват ги разбира се, с всички последващи "екстри" на системата.
    За мен тези хора заслужават даже още по-голямо уважение и от чехите.
    Винаги се сещам за този случай когато чуя тук някой да се пише голям антикомунист.

  25. 25 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    От чисто военна гледна точка операцията по завладяването на Чехословакия и най-вече на Прага трябва да се причисли към неуспешните и бездарните! По думите на Виктор Суворов,който е участвал в нея. Ако чехословашката армия е била решила да воюва,Червената армия е щяла да даде много жертви.

  26. 26 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    ЦИТАТ : "Така приключва мечтата за един демократичен социализъм с човешко лице, базиран на свободата и преди всичко на свободата на мненията."
    БРАВО на автора ! Това е истината = не ставаше дума за връщане към примитивен капитализъм , а за един по-добър социализъм. Нека припомним , че начело бе Александър Дубчек е чехословашки и словашки политик. Председател е на Федералното събрание на Чехословакия; заема поста първи секретар на Централния комитет на Чехословашката комунистическа партия. Главен инициатор е на кампанията за реформиране на комунистическия режим – „социализъм с човешко лице“
    :-) 1989 и в България не мислехме , че е възможно регрес в еволюцията и също тръгнахме със същия лозунг , за един по-добър социализъм. Оказахме се прави - не е възможно от по-висш стадий да се върнем на по-примитивен = за това капитализмът в България НЕ работи, няма и да проработи ... може да ни унищожат, но не могат да променят природните закони.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  27. 27 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 852 Неутрално

    България тогава е дала една жертва —> в Северна Чехия е убит български войник.
    —цитат от коментар 1 на DDR


    Чувал съм и друга версия за случая, но по-добре да не я коментирам.

  28. 28 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    България тогава е дала една жертва —> в Северна Чехия е убит български войник.
    —цитат от коментар 1 на DDR



    До коментар [#1] от "DDR":

    Но и до днес управляващите комунисти у нас крият какво точно е станало. Едната версия е,че било пиянска свада,другата - че няколко чехи са издебнали нашият войник и са го убили в тъмна уличка късно вечерта.

  29. 29 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2439 Неутрално

    Само 4 години преди това Брежнев беше започнал да реабилитира сталинизма.

  30. 30 Профил на bacillus
    bacillus
    Рейтинг: 71 Неутрално

    А ние българите кати типичните мижутурки първи предлагаме да пратим войски, нали сме по-католици и от Папата и вечно гледаме да не изпуснем келепира. Но всичко се връща и зат'ва сега имаме +30 години преходи, пак се избират и ни управляват червени другари и милицонери.

  31. 31 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    Заглавието е грешно! Това е ден който ТРЯБВА ДА СЕ ПРИПОМНЯ! Иначе който е бил тогава на 18-20++ години НИКОГА няма да забрави онези "събития".

    През онези годни хойках доста често "на гости" до Полша, със "задължителен"😀 престой в Прага (мацки, търговийка, туй онуй😀). Видях с мойте 'убави черни очи как почна Пражката пролет, и как се разви-НЕПОЗНАТО ЧУВСТВО ЗА СВОБОДА😀😀😀

    И си казах "Мойше, тая нЕма да я бъде за дълго". "Другарите" от Московска 5 и те допринесоха за мойте опасения (нещо от рода "ще преценим дали ДА ПУСКАМЕ на задгранични (ДО СОЦ'ДЪРЖАВИТЕ, ЗА БОГА!!!) екскурзии младежи които....иначе казано "не клепат другарчетата си". И на 4 август "изчезнах" през югославската граница в Италия😀 17 дена след това почна "гостуването" на войски от СИВ в Чехословакия...И забраниха екскурзиите до соц'республиките през Югославия😀

    Та, наборите (до 1950) едва ли някога ще забравят този ден. Моя милост-НИКОГА!

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 33 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    От чисто военна гледна точка операцията по завладяването на Чехословакия и най-вече на Прага трябва да се причисли към неуспешните и бездарните! По думите на Виктор Суворов,който е участвал в нея. Ако чехословашката армия е била решила да воюва,Червената армия е щяла да даде много жертви.
    —цитат от коментар 25 на deaf


    ??? за какво да воюва чехословашката армия ??? :-) ставаше дума за разправия между комунисти за типът социализъм = ИДЕОЛОГИЧЕСКИ СПОР ... който бе прекъснат с военни средства > именно отказът от промяна и развитие доведе до крах СССР и сателитите му. Тези социлистически държави които развиха социализма и СЕГА в момента процъфтяват.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  34. 34 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#22] от "Веселин Дечев":

    До коментар [#19] от "neut":"Срамно петно и в историята на България"Защо? Защитавали сме тогавашния конституционен ред.
    —цитат от коментар 22 на Веселин Дечев


    Понеже проявявате любопитство и питате нека отговорим:

    Не, не беше защита на конституционния ред, а негово грубо нарушаване чрез въоръжена агресия в една суверенна държава за сваляне на законното ѝ правителство.

    А как трябва да бъде оценена тази агресия от един честен човек най-добре е обяснил съветският поет Евгений Евтушенко:

    Чем же мне жить, как прежде,
    если, как будто рубанки,
    танки идут по надежде,
    что это - родные танки?

    Прежде, чем я подохну,
    как - мне не важно - прозван,
    я обращаюсь к потомку
    только с единственной просьбой.

    Пусть надо мной - без рыданий -
    просто напишут, по правде:
    "Русский писатель. Раздавлен
    русскими танками в Праге".

    Как по-ясно да го каже човек? "Руски писател премазан от руските танкове в Прага".

  35. 35 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Любопитно

    Иран(1953) беше пръв. Унгария(1956) и Чехословакия(1968)...Услади им се.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Любопитно

    Сега светът е скучен...Само избори. Които не променят абсолютно нищо.А убийствата променят много и веднага.
    —цитат от коментар 21 на Веселин Дечев


    И те не променят кое знае какво. Просто по- експедитивно се сменят по върховете, а резултатът за обикновените хора си остава същият.

    Оня ден напомниха за Харири от Ливан. Какво се промени след убийството му? Ливан банкрутира още през март(2020), много преди експлозията.

  38. 38 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    Днес слушах излиянията на един млад протестиращ, по БНР "Хоризонт" как "тоталитарната власт" в България в момента му конфискувала един казан дето си варил компоти...
    Тея се побъркаха.

  39. 39 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    България тогава е дала една жертва —> в Северна Чехия е убит български войник.
    —цитат от коментар 1 на DDR


    А Мария Бойкикева - майката на "българския Навални " среща " любовта на живота си" - бащата на Христо Иванов !

  40. 40 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    [quote#39:"doroteus"][/quote]

    Името на ЩАСТЛИВИЯ БАЩА е Любомир Иванов !

  41. 41 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3033 Неутрално


    21 август е още едни ярък повод да припомним, че паметникът на Съветската армия в София трябва да бъде премахнат. Премахнат, не преместен. Бронзовите истукани - претопени, площадката - заравненна. Както мавзолеят. Без повече приказки. И по-бързичко.


  42. 42 Профил на Нов Запорожец
    Нов Запорожец
    Рейтинг: 100 Неутрално

    Респект към чехите!
    52 г. по-късно съветски мекерета опитват да върнат в България това, срещу което тия хора се бяха изправили тогава!

  43. 43 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Ако чехословашката армия е била решила да воюва,Червената армия е щяла да даде много жертви.
    —цитат от коментар 25 на deaf


    Ако Чешката армия беше оказала отпор... в историята не става с "ако". Има безброй сценариим по които е могла да се стече история, но на. В крайна сметка сега сме тук и пишем под статията за храбрите чехи.

  44. 44 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#39] от "doroteus":
    До коментар [#40] от "doroteus":

    Дано запознаването с името на бащата на Христо Иванов Ви донесе облекчение от терзанието, че не знаете името на Вашия.

  45. 45 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    Там чехите протестират срещу комунистите и се хвърлят под танковете.
    Тук комунистите протестират и скачат да бият майки с деца.

  46. 46 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Весело

    21 август е още едни ярък повод да припомним, че паметникът на Съветската армия в София трябва да бъде премахнат. Премахнат, не преместен. Бронзовите истукани - претопени, площадката - заравненна. Както мавзолеят. Без повече приказки. И по-бързичко.
    —цитат от коментар 41 на Един препатил


    Колко ПЪТИ вече ви повтарям: Върнете първо ПАРИТЕ на хората, пожертвали средства за построяването му, а после ще говорим! https://snipboard.io/SOILRe.jpg

  47. 47 Профил на block
    block
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#22] от "Веселин Дечев":

    Срамно петно в историята на България!

  48. 48 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Весело

    Само 4 години преди това Брежнев беше започнал да реабилитира сталинизма.
    —цитат от коментар 29 на volarok


    А преди 15 години беше осъществена първата(условно) подобна "революция".

  49. 49 Профил на Dimitar Kunev
    Dimitar Kunev
    Рейтинг: 366 Неутрално

    А сега Чехия, Словакия и Българско са жалки икономически и политически роби на западните банки и корпорации.

  50. 50 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Весело

    Дневник, не си спомням да сте ни показвали, как изглеждаха улиците на Париж през Май, СЪЩАТА(1968) година... Може и да греша. https://t.ly/3uWC

    https://t.ly/Zbvs

  51. 51 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    И нека припомним имената на тримата студенти, които единствени в България се осмелиха да протестират:Едуард ГеновАлександър ДимитровВалентин Радев
    —цитат от коментар 20 на Един препатил


    Трагична е тяхната съдба: преследване, арести, съдебни разправи, убиване на бъдещето им.
    Днес в уж демократична България никой не говори за тях , защото управляват потомците на тези , които са ги репресирали.

  52. 52 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    Само Чаушеско не прати войски в Чехословакия. Той водеше независима от Москва политика , за което беше наказан. След падането на комунизма, от източноевропейските комунистически сатрапи единствен той беше осъден на смърт и екзекутиран.

  53. 53 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5851 Неутрално

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    Това наистина беше простотия. Както и ребрандирането насила на хората преди това. Познавах много хора с такива имена, новите им звучаха нелепо (Шибой Карамфилов, например).

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  54. 54 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5851 Неутрално

    До коментар [#52] от "tacheaux":

    Ташко, режимът в Румъния беше най-жестокият в източния блок. Чаушеску беше ликвидиран заради избитите дисиденти и протестиращи през 1989, а не защото не е пратил армията си (която беше по-малобройна от тайната полиция) срещу Дубчек.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8089 Неутрално

    Искаш, не искаш "освободителите" дойдат ли, няма тръгване. То поне да бяхме случили на освободители.

  57. 57 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 344 Неутрално

    До коментар [#1] от "DDR":

    а какво правихме в северна Чехия?

  58. 58 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    Окупаторите и в Прага и в София са на руска синджирка. Хвърчилото, Копейкин и БСП въбще не крият проруската си ориентация.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  59. 59 Профил на Enter_K
    Enter_K
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":

    Тъпо

  60. 60 Профил на drr42680514
    drr42680514
    Рейтинг: 27 Неутрално

    А ние българите кати типичните мижутурки първи предлагаме да пратим войски, нали сме по-католици и от Папата и вечно гледаме да не изпуснем келепира. Но всичко се връща и зат'ва сега имаме +30 години преходи, пак се избират и ни управляват червени другари и милицонери.
    —цитат от коментар 30 на bacillus


    Млада ливадо, тогава войниците не са знаели къде и за какво отиват. Но дори и да са знаели диктатурата беше такава, че никой нямаше да посмее да се възпротиви: военен съд, затвор и никаква переспектива за прилична работа. ПОРАЗПИТАЙТЕ И СЕ ОГРАМОТЕТЕ!

  61. 61 Профил на Enter_K
    Enter_K
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    До коментар [#31] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Явно Пражката пролет си я гледал през крив макарон, също като намиращите се в България тогава.

  62. 62 Профил на drr42680514
    drr42680514
    Рейтинг: 27 Неутрално

    [quote#33:"dark'star"][/quote]

    Невеж ГЛУПАК. Тогава борбата беше против КОМУНИЗМА И ХЕГЕМОНИЯТА НА СССР, за разлика от сегашните тукашни протести ЗА ВРЪЩАНЕ КОМУНИСТИТЕ НА ВЛАСТ И ЗАВИСИМОСТ ОТ РУСИЯ. Първи бяха унгарците, след тях - чехите, докато нашите комунисти се преустроиха и сега пак са на стартова линия да ни управляват.

  63. 63 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#19] от "neut":

    Срамно? От сегашната гледна точка на евролиберасти може би! Тогава не!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  64. 64 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#41] от "Един препатил":

    Тъпак сте Вие! Не знам от какво сте препатил, но най-вероятно ще е от простотия!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  65. 65 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    До коментар [#31] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Явно Пражката пролет си я гледал през крив макарон, също като намиращите се в България тогава.
    —цитат от коментар 61 на Enter_K


    Да ама ТВЪРДО НЬЕ😀 През 2-3 месеца ходех "на гости" до Полша през Югославия, през Унгария и Чехословакия (ПРЕДИ 1968). Та през 68 бях 3 (ТРИ) пъти в Прага: След зимната изпитна сесия, около Великден (за пазарите) и лятото. ТА ВИЖДАХ РАЗЛИКАТА между сивичките Унгария и Полша, и СТРАННАТА ПРАГА-с реклами на западни стоки, с открития критичен подход към "стария соц' и изцепките му", с НЕПРИКРИТАТА НЕПРИЯЗЪН (после се обърнала към враждебност) към ВСИЧКО съвеЦко/соц'лагерно.

    И резервациите на хотел чрез "Рила" не важаха, ако на рецепцията проговориш на руски (лингуа франка в СИВ'държавите). Знаех не зле немски и ОТЛИЧНО полски, та безпроблемно получавах стаи в хотели и без резервация! Само зяпваха като ми видят българския (зеления...малкия) паспорт, ама...

    ТОГАВА усетих подсъзнателно че нещо странно става, ама няма да е за дълго😀

    И ТАЗИ РАЗЛИКА между сивичките соц'държави и Пражката пролет беше причината да "изчезна" предсрочно (демек преди да завърша ИСИ). ОКАЗАХ СЕ ПРАВ!!!😀😀😀😀😀

    П.С. Нещо относно Ромъния след 1968: Чаушеско водеше една странна политика...контра на СССР. След 68 "затвориха" Югославия за простосмъртните българи. Но им беше позволено да пътуват до Ромъния. Та...след проверка с "наШте служби" разбрах че и на обикновенни ИР като мен е безопасно да посещавам Ромъния, та там се срещах с бъкгарските си приятели. Предимно в Брашов/Пуяна Брашов (липсваха ми планини, гори и сняг зимата).

    Мизерия, общо взето, но с малко пари се прекарваше не зле😀 Едно от най впИчатляващите неща (в началото) бяха войниците с калашниците и БТРите на летище Букарещ, между пистите. В Израел на воените летища в Синай (камо ли на международното летище Бен Гурион) нямаше БТРи/кордон войници с пушкала😀

    И да, Чаушеско го убиха като куче с кучката му, щото "МНОГО го обичаха", не защото се репчел на СССР (лично мнение)!
    До коментар [#61] от "Enter_K":


    До коментар [#52] от "tacheaux":Ташко, режимът в Румъния беше най-жестокият в източния блок. Чаушеску беше ликвидиран заради избитите дисиденти и протестиращи през 1989, а не защото не е пратил армията си (която беше по-малобройна от тайната полиция) срещу Дубчек.
    —цитат от коментар 54 на Незнайко в Слънчевия град



    До коментар [#54] от "Незнайко в Слънчевия град":

    -----------
    Млада ливадо, тогава войниците не са знаели къде и за какво отиват. Но дори и да са знаели диктатурата беше такава, че никой нямаше да посмее да се възпротиви: военен съд, затвор и никаква переспектива за прилична работа. ПОРАЗПИТАЙТЕ И СЕ ОГРАМОТЕТЕ!
    —цитат от коментар 60 на drr42680514


    ПРАВ СИ! Приятел от детски години е бил там, и след прехода ми разказа почти дословно същото. Но е облажил-приели го без приемни изпити в МЕИ, и стана инженер. Не светило, но с добра заплата по соц'а (и малко част'пром-поправка на домашни ел'уреди) , и с умения и хъс да стартира скромен бизнес (промишлени ел'табла) . Не забогатя, но живееше комфортно и изхрани две деца. Сега и двете в Германия, инженери в германски фирми.


    До коментар [#60] от "drr42680514":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  66. 66 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    До коментар [#57] от "fkm26555709":

    Какво сте правили в Северна Чехия не мога да знам.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  67. 67 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ogiigo":

    Така квичахте и когато рухна мавзолеят. Е, и какво? Няма го - точка. Както скоро няма да го има и паметникът на армията - агресор и окупатор.

  68. 68 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ogiigo":

    Прав сте, от простотията на дрОгарете с шмайзерите, взели властта с помощта на онази армия.

  69. 69 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    До коментар [#25] от "deaf":

    Може и да е така, може и да не е. Суворов, не съм много убеден в какво е участвал, а какво е ЩЯЛО да стане никога няма да знаем. Военна операция това едва ли може да се нарече - да изкараш танкове и въоръжени войници срещу цивилни граждани

  70. 70 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    До коментар [#69] от "uq":

    Суворов тогава е командвал танков батальон с който участва при окупацията на Чехословакия. Ето чети как е воювала "великата" Червена армия в Прага. Фактите са написани в художествен стил,но са факти:

    https://chitanka.info/text/2039/23 #textstart

  71. 71 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ogiigo":Така квичахте и когато рухна мавзолеят. Е, и какво? Няма го - точка. Както скоро няма да го има и паметникът на армията - агресор и окупатор.
    —цитат от коментар 67 на Един препатил


    Добре де, мавзолеят го няма. И какво де промени от това, освен че се откриха едни стотина паркоместа ? Бъки Бомбата с чувство на добре изпълнен дълг се включи активно в приватизацията на общинските търговски обекти и направи едни добри пари.
    Тази ваша обсебеност от този паметник ми напомня една стара поговорка "Всичката Мара втасала ..." Да приемем че утре ще го съборим. Сега даже може и относително безпроблемно да се взриви, движението наоколо и без това е спряно. Какво ще промени това от следващия ден, следващия месец, следващата година ?
    Само хабите енергия за безсмислена кауза, вместо да предложите нещо което наистина да доведе до реална промяна.
    А реалната промяна е хората да се чувстват толкова добре че да не се интересуват от никакви паметници. Е, за паметника на Левски да има изключение, той ни е националният символ и дано да остане такъв.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK