Мъск намекна за 50% скок в капацитета на батериите на "Тесла"

Мъск намекна за 50% скок в капацитета на батериите на "Тесла"

© Reuters



Изпълнителният директор на "Тесла" Илън Мъск обяви, че американският производител на електрически автомобили ще бъде в състояние масово да произвежда батерии с 50% по-голяма енергийна плътност до три-четири години, което на теория би било достатъчно и за задвижването на електрически самолети, предаде "Ройтерс".


Коментарите на Мъск идват на фона на разрастващите се спекулации около очакваното събитие на компанията "Ден на батерията" през септември, когато би трябвало да бъдат показани последните подобрения в батериите на автомобила.


"400 Wh/kg с дълъг цикъл на живот, произведени масово (не само лаборатория), не е далеч. Вероятно от 3 до 4 години", написа тази седмица Мъск в "Туитър" в коментар на Сам Корус, анализатор от ARK Investment Management LLC, по темата защо Мъск продължава да намеква за електрически самолет на "Тесла".




Според изследователи енергийната плътност на батериите на "Панасоник" 2170, използвани в модел 3 на "Тесла", е около 260 Wh/kg, така че Мъск говори за увеличение от 50% на сегашната плътност, което е ключово за постигане на по-дълъг пробег с едно зареждане.


Мъск каза миналата година, че за електрически самолет енергийната плътност на батериите трябва да се подобри до над 400 Wh/kg - праг, който може да бъде постигнат за пет години.


Мъск намекна за 50% скок в капацитета на батериите на "Тесла"


Основното изображение на събитието "Ден на батерията" - редици точки, струпани в продълговати формации - предизвиква спекулации сред медиите и феновете за това какво точно ще бъде показано. Южнокорейският експерт по батериите Парк Чу-уан заяви, че изображението може да намеква за "силициев наноструктурен анод" - технология, която потенциално може да увеличи рязко както енергийната плътност, така и живота на батерията.


"Панасоник" по-рано заяви пред "Ройтерс", че планира да увеличи енергийната плътност на оригиналните "2170" батерии, които доставя на "Тесла", с 20% за пет години.


"Тесла" също работи с китайската Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) за нова батерия с ниска цена и дълготрайност в своя седан Model 3 за пазара в Китай по-късно тази година или началото на следващата година, като батериите би трябвало да издържат "един милион мили".


"Денят на батерията" ще се състои в същия ден като годишното събрание на акционерите на компанията - на 22 септември.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (288)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Добре се ориентира към батерии от Китай. Рано или късно китайците ще са водещи в това.

  2. 2 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Проблемът с Туитър и Мъск е, че вече имаме примери, че не винаги казаното е вярно. Нямам против да си пише каквото иска и му пожелавам да успее да произведе такива батерии, но новина от всеки туит?...

    Не цъкам плюсове и минуси.
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Браво на Тесла. Ако продължават в същият дух, след година ще са не най-скъпата автомобилна компания, а най-скъпата компания въобще!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Неутрално

    дано

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Като чувам как теслички с уж наполовина заредена батерия най-неочаквано спират и нищо не може да ги накара да тръгнат, ега му се кача в електрически самолет на тоя палячо. И това не променя нито недостигът на суровини за производство на голямо количество електромобили, да не говорим за недостигът на енергия за зареждането им. Да видим как хем ще спрат използването на изкопаеми горива, че и ядрената енергетика, хем ще вдигнат потреблението на ел-енергия с 50%.
    —цитат от коментар 3 на Dimitar Nekov



    Кучетата си лаете, а керванът си върви и батутът работи.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  7. 7 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 984 Неутрално

    скоро ще е-в момента ,когато имам 1000км с едно зареждане и окончателен край на ДВГ.Такива двигатели ще си купуват само ловците и рибарите като за втора кола.

  8. 8 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Добре се ориентира към батерии от Китай. Рано или късно китайците ще са водещи в това.
    —цитат от коментар 1 на Dimiter Monev


    Хе хе иска ти се. Само копират засега. Тесла не е с китайски батерии.

    Марс е изконна Американска територия!
  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    Ми що пък да не намеква човека?! Те шараните за какво са? Нали трябва да кълват? ;)

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Ми що пък да не намеква човека?! Те шараните за какво са? Нали трябва да кълват? ;)
    —цитат от коментар 9 на Petleshev


    Това за батута ли?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  11. 11 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Бъдещето на леките автомобили е на електричките. За камиони, самолети, кораби и други, на този етап не съм убеден.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#7] от "dolna4erti4ka":

    Ами то и в момента може да имаш 1000 километра с едно зареждане, ама батерията вероятно ще тежи 1 тон, може и нагоре. Тоест при батериите проблема е в прогресивното нарастване на теглото. И между другото на Мъск му се случва доста често да се поизхвърля в приказките.

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Аз тествам силиконово-литеви батерии в момента, с доста умно изработени греафито-силиконови аноди, капацитета им е 25% по висок от никело-литиевите батерии за един и същи обем, но са 30-40% по-вече за едно и също тегло. Но има нова версия със силиконови нано-чатици които ще са с 50% капацитет, в момента тези нано чстици прегряват но е въпрос на време, ние ги тестваме за дронове и теглото е много важно.

  14. 14 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3402 Весело

    Рогозин още скача на батут.

  15. 15 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Ех този Мъск бе!

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  16. 16 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Браво на Тесла. Ако продължават в същият дух, след година ще са не най-скъпата автомобилна компания, а най-скъпата компания въобще!
    —цитат от коментар 4 на Viva la Evolution


    Цените на акциите растат като балон. Мъск ги надува с разни изказвания. Докога ли?

  17. 17 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Браво на Тесла. Ако продължават в същият дух, след година ще са не най-скъпата автомобилна компания, а най-скъпата компания въобще!
    —цитат от коментар 4 на Viva la Evolution


    Цените на акциите растат като балон. Мъск ги надува с разни изказвания. Докога ли?

  18. 18 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Добре се ориентира към батерии от Китай. Рано или късно китайците ще са водещи в това.
    —цитат от коментар 1 на Dimiter Monev


    Ама верно ли Панасоник е станала китайска?
    Аз все си мислех, че е японска.

    "Да, България"
  19. 19 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    До коментар [#12] от "Petleshev": "Ами то и в момента може да имаш 1000 километра с едно зареждане, ама батерията вероятно ще тежи 1 тон, може и нагоре."


    Не "може да има", а ИМА и батерията е много далече от 1 тон.

    Прочети коментар 6, и за теб се отнася.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  20. 20 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Прогнозите рядко се сбъдват, още повече такива изречени от инджинер мъска зимъска.
    Иначе това и дедо го може - все едно да каже, че смартфоните ще стават все по-мощни с годините. Откри топлата вода.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Сега понеже съм много объркан чакам Реалиста да дойде и да разсее съмненията ми.
    От тази статия излиза че май Тесла не си прави сама батериите?

    Странно аз си мислех че световният цвят на инпвативността и лреативността е там и всички топ соециалисти и гении са в Тесла...

    Какво излиза сега, батериите не са само техни, двигателя на 3 го направи привлечен от вън човек, голем техничари голямо нещо...

    Май ще се окажа пак прав че са големи само в маркетинга и финансите...

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 716 Неутрално

    [quote#16:"Dimiter Monev"][/quote]

    коя кола е по-добра от тесла - разликата до вторите, които и да си изберете, е като от цветен до черно-бял тв

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  23. 23 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#6] от "quatro_4x3":

    а как ще различа кервана като им уврат главите на германците и хукнат да правят електрички...

  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#2] от "Imaginary Friend":

    А, той много добре си туитва, виж как се променят цените на акциите.
    Въпросът е защо му позволяват да туитва така и да влияе по този начин, за някоя друга компания досега щеше да са ги разкатали от регулатора за подобно нещо...

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    [quote#8:"satanail13"][/quote]

    Добре се ориентира към батерии от Китай. Рано или късно китайците ще са водещи в това.
    —цитат от коментар 1 на Dimiter Monev


    Хе хе иска ти се. Само копират засега. Тесла не е с китайски батерии.


    Не че ми се иска, все ми е тая, но така ще стане. Иначе китайците имат електромобили от над 10 години. Но вътрешния им пазар за автомобили все още е много голям, за да мислят за износ, както за други стоки.
    Иначе начинът на говорене на Мъск не е присъщ за тази раса, пък и целта не е да се надуват цени на акции.

  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#7] от "dolna4erti4ka":

    Вече има 1000 км с едно зареждане. Има реално изминати над 1000 км с едро зареждане и Тесла и Хюндай имат такива документирани случаи.

    Мерцедес твърдят че следващият им модел ще е с над 1000 км реални...

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#23] от "karatista":

    а как ще р̶а̶з̶л̶и̶ч̶а̶ разтича кервана като им уврат главите на германците и хукнат да правят електрички...

  28. 28 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    [quote#18:"errata"][/quote]

    Ами четете до край:
    "Тесла" също работи с китайската Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) за нова батерия с ниска цена и дълготрайност в своя седан Model 3 за пазара в Китай по-късно тази година или началото на следващата година, като батериите би трябвало да издържат "един милион мили".

  29. 29 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#11] от "tsyrvulan":

    Има страшно много инвестиции и разработки в областа на батериите. Доста проекти са на етап промишлени тестове след успешни лабораторни такива. При самолетите идва деня в който ще е възможно да са ел. , При корабите по малките вече ила изцяло без двг, за големите засега ел е само допълнение, въпреки че за някой специфични има и реални прототипи.

    Модератора е неадекватен!
  30. 30 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Интересно при 1000км пробег на едно зареждане, какъв ще е кусурът на ел. колите!? Сигурен съм, че ще има много, Ганчо не може го излъжеш толкова лесно да ги купува тия боклуци! Добре, че е Фолксваген, да прави икономични дизелчета, да си пърпорим като по умни!

  31. 31 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ivan_":

    "Май ще се окажа пак прав че са големи само в маркетинга и финансите..."

    Дай линк към реклама на Тесла ако може!?

  32. 32 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Любопитно

    До коментар [#22] от "hhhuuunnnn":

    Пълно е с коли които са по добри от тесла.

    Я си прецезирай малко въпроса, че да разберем какво питаш?

    Модератора е неадекватен!
  33. 33 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#19] от "quatro_4x3":

    Чета, че на Тесла модел Ес батерията от 85квт./ч. тежи 540 килограма. Ако приемем, че с нормално каране се минават около 450 километра, колко ли ще трябва да тежи батерия за 1000 километра?

    Бивш tww09306483.
  34. 34 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#30] от "L Glassman":

    Фолкцваген към настоящият момент има в реална продажба повече ел модели от Тесла...

    Модератора е неадекватен!
  35. 35 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ivan_":

    Естествено. Винаги сме били наясно, че светлото бъдеще е пред нас. Даже и комунизма трябваше да е построен вече, но му се размина с малко... ;)

    Бивш tww09306483.
  36. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#31] от "L Glassman":

    Колега, като за начало е добре да направиш следното:
    1. Да четеш внимателно какво съм написал;
    2. Да се запознаеш с използваната терминология, за да знаеш камво означава написаното особенно когато ще го коментираш...

    Та като за начало ясно съм написал маркетинг и финанси, сега провери какво означава маркетинг и след това ела да ме питаш за реклами...

    Модератора е неадекватен!
  37. 37 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#30] от "L Glassman":Фолкцваген към настоящият момент има в реална продажба повече ел модели от Тесла...
    —цитат от коментар 34 на Ivan_


    за имане, имат. ама са боклуци. даже дилърите им не искат да ги продават.

  38. 38 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Батериите не правят нищо друго, освен, че изнасят замърсяването извън белите им страни. Е, превъртат се и едни пари. Вижте една мина за литий какво представлява.

  39. 39 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#33] от "Petleshev":

    В Германия три стандартни Хюндай Кона автомобила три трстово шофиране с ниска скорост имитиращо градско шофиране изминавТ над 1000 км реални и трите.

    Въпрос и намшофиране е, единсгвено са били снгуми с ниско съпротивление...

    Модератора е неадекватен!
  40. 40 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#35] от "Petleshev":

    Естествено , че има и такива като теб, лошо няма след като е технологията стане масова и вие ще "повярвате"...

    Модератора е неадекватен!
  41. 41 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#34] от "Ivan_":

    "Фолкцваген към настоящият момент има в реална продажба повече ел модели от Тесла..."

    Продават се Ванка, ама не се купуват, самият факт, че никой не знае какви са им Ел. Моделите, но всеки знае за дизелчета, трябва да ти подсказва колко са ентусиазирани да се занимават с тая технология!

  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#37] от "karatista":

    Не зная колко са боклуци но в Европа най продаваният е автомобил не е Тесла...
    Отделно има модели на тесла които са признато за супер ненадежни, единия даже зае второ място като най ненадежден автомобил в САЩ...

    Та по полека с определенията, масовите автомобили са ниските класове евтини автомобили, а те не са върховите технологии.
    Обратното е , точно масовите модели и марки са си кофти , но пък са масови. Рено, форд, ваген са си кофти автомобили но се продават здраво. Имай предвид че рено още не е пуснал да продава е дачията в Европа, а догодина и това ще стане...

    Модератора е неадекватен!
  43. 43 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ivan_":

    ма не е и фолксваген секи случай. освен това сравнявай ябълки с ябълки. тесла 3 е в класа на 3ката, коната не е. ще видим, какво ще стане тесла като си пуснат немската фабрика.


    интересно, че за northvolt нищо не се чува

  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#41] от "L Glassman":

    Не зная колко са ентусиазирани но за последните две години от нямащи е автомобили сега всяка от марките им има и предлага.
    Като цяло в момента целият пазар в европа е в стагнация независимо от това е автомобили се продават. Другият момент е имфраструктурата, и последно но не по важност съвсем до скоро бяханпо скъпи от двг версиите, това вече не е така дори и заради дотациите.

    Рено не може да задоволи търсенето на Зое, заради дотациите е супер изгодна покупка в момента и има листа на поръчали и чакащи.

    Въобще тази и следващата година ще има реален скок в предлаганите модели и марки е автомобили, даже Сони искараха свой е автомобил...

    В този сектор сега започва реалната конкуренция...

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#38] от "tos_buratino":

    Не емсамо лития, и другите елементи също се добиват с голямо замърсяване. Индонезия решава проблема с увеличеният добив като зауства отпадните води поннавътре в океана....

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    Както се казва, "Game Over". Преди век, от стотина компании произвеждащи каляски в САЩ, само една, Студибейкър, оцелява като производител на автомобили. Видяхме Ай-фона какво направи с производителите на телефони само преди десетилетие.

    Вероятно Тесла, Лусид и Ривиан ще са новите Форд, Шеви и Додж в САЩ.

    батерийният ден на Тесла е 22-ри този месец. А до Тесла, буквалхо, в хале до завода се премести една многообещаваща в батериите компания, с име Амриус, Те са съседи на Тесла на Като роад, където се намира централата и фабриката им за автомобили в Калифорния.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  47. 47 Профил на pspa
    pspa
    Рейтинг: 312 Весело

    Като чувам как теслички с уж наполовина заредена батерия най-неочаквано спират и нищо не може да ги накара да тръгнат, ега му се кача в електрически самолет на тоя палячо.
    —цитат от коментар 3 на Dimitar Nekov


    Кисело ли е гроздето? Или те е яд, вместо да плаща дивиденти от акциите, компанията му реинвестира всичко и акциите си вървят нагоре?

  48. 48 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    От тази статия излиза че май Тесла не си прави сама батериите?
    —цитат от коментар 21 на Ivan_


    Сами си ги правят в мегафабриката, но си купувт най-напредначиви технологии, не го крият и не крадат технологии като.... Всеки прави това в което е най-добър.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  49. 49 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#30] от "L Glassman":Фолкцваген към настоящият момент има в реална продажба повече ел модели от Тесла...
    —цитат от коментар 34 на Ivan_


    рейнджа на ид3 е 270 км а на тесла3 е 530km.
    ае бегай да спиш.

  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#43] от "karatista":

    Има всякакви проекти и да искаш не може да ги следиш всички. Относно фабриките те и евфопейските производители тепърва ще пускат отделни линии са за ел... Така че...

    Тесла към момента за масовият сегмент на пазара в европа няма модел. Той и Мъск си го казва, че му липсва масов евтин модел...
    Те неслучайно почват всичките да предлагат в европа малки ел автомобили...
    Същото е Япония, Корея, Китай и Индия...пазарът в САЩ е изключиние то и там реално Тесла я нама всъщност...основният сегмент там са леките тракове, на тесла модела е още в две бройки прототип...

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    До коментар [#33] от "Petleshev":

    "Чета, че на Тесла модел Ес батерията от 85квт./ч"

    Тесла отдавна не рпоизвежда батерия с такъв капацитет. За S и X батерията е 100 киловатчаса, за 3 и Y e 50 и 70 киватчаса.

    Вземете си модернизирайте "знаията", четецо!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  52. 52 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    До коментар [#34] от "Ivan_":"Фолкцваген към настоящият момент има в реална продажба повече ел модели от Тесла..."Продават се Ванка, ама не се купуват, самият факт, че никой не знае какви са им Ел. Моделите, но всеки знае за дизелчета, трябва да ти подсказва колко са ентусиазирани да се занимават с тая технология!
    —цитат от коментар 41 на L Glassman


    Проблема на Фолксваген е компютъра. Направиха хубав електромобил и база за цяла серия - ИД3, но не могат да му направят компютър, за да го пуснат в продажба. Шефа на Фолксваген се изказа преди време, че Тесла в компютъра изпреварва всички автопроизводители с минимум 10 г.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  53. 53 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Хе хе иска ти се. Само копират засега. Тесла не е с китайски батерии.
    —цитат от коментар 8 на satanail13


    Информирай се малко преди да пишеш глупости.

    Всички Тесли в китайския завод са с китайски батерии КАТЛ

    В САЩ са с батерии на Панасоник, Тесла не произвеждат сами батериите, нито пък имат патени за такива технологии.

    Ако след 3-4 години има батерии с +50% капацитет те ще са на разположение и за другите производители.

    На Мъск глупостите в туитър са за американски шарани като теб да купуват акции и да помпат цената.

  54. 54 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#20] от "Taiga":

    не тайга. това е все едно смартфона ти
    на пълна мощност да изкарва 3 вместо 2 дни.
    и не пипай айфон, купи си yotaphone.

  55. 55 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Сами си ги правят в мегафабриката, но си купувт най-напредначиви технологии
    —цитат от коментар 48 на Корки


    Сами сами колко да са сами като им ги прави Панасоник?

  56. 56 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#38] от "tos_buratino":Не емсамо лития, и другите елементи също се добиват с голямо замърсяване. Индонезия решава проблема с увеличеният добив като зауства отпадните води поннавътре в океана....
    —цитат от коментар 45 на Ivan_


    да, ама 70те кг литий се влагат еднократно в батерията за целия живот на батерията, дизеляка секи ден пръска NOx.

  57. 57 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#46] от "Realist":

    Мараба Реалиста, хайде ела да преразкажеш сбито малко филмчета на ентусиасти от Ютуб...

    Модератора е неадекватен!
  58. 58 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#48] от "Корки":

    Не е проблем разбира се това.
    Коментарът ми е майтап с Реалиста, той така пламенно обяснява как единствените великани намтази планета самТесла, че как да не го бъзикаш...

    Модератора е неадекватен!
  59. 59 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#53] от "abdulhazred":

    я си научи какво е joint venture.
    точно заради това Мъска не плаща патенти.
    https://www.investopedia.com/terms/j/jointventure.asp

  60. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#49] от "mihail_p":

    Хайде научете се да четете големи хора зте станали...

    Пиша че има повече модели, нищо не пиша замколко могат да изминат с едно зареждане...

    Та пак да ти го напиша бавно Фаген в момемта в црупата си предлагат повече на брой модели е автомобили отколкото предлага тесла като модели...

    Чете бре хора какво се пише единя му пиша брой той ми отговаря с изминати километри на другия му пиша маркетинг той за реклами пита...

    Модератора е неадекватен!
  61. 61 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#57] от "Ivan_":

    ей ти малко за casting машината на громан
    https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-model-y-from-fremont-will-soon-use-the-biggest-casting-machine-for-mass-production
    и по-леко с иронията, че като ви гледам сте
    инженери на маса.

  62. 62 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    До коментар [#53] от "abdulhazred":

    Аре, стига глупости, бре?

    1. За Китай батериите са- LG, Panasonic CATL.
    2. За САЩ до сега са панасоник, но Тесла прави пилотна линия за свои батерии във Фриймънт, която вероятно вече работи.

    През 2012-та, тесла почти бяха тръгнали по- пътя за своя собствена батерия, но панасоник излезнаха с най- енергийно плътната батерия тогава и заради това Тесла минаха на тази технология.

    Собствената батерия на Тесла никога не е била изоставяна като идея. Преди две години Тесла купиха Максуел, компания която притежава нова технология за производствио на батерии, купиха също два стартъпа, имат екип в Канада с шеф Джеф Дон, един гуру в батериите.

    Амприус, компанията която произвежда батериите на електрическият самолет на Еърбъс се премести до Тесла.

    Собствена батерия на Тесла е само въпрос на време, и то кратко време, няколко месеца. Това не означава, че Тесла ще спре да купува от Панасоник и другите. тесла расте двукратно всяка година и и трябват батерии не само за автомобилни приложения, но и за Тесла Енерджи.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  63. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#52] от "Viva la Evolution":

    какво имаш предвид под компютър?

    пилот ли?

    Модератора е неадекватен!
  64. 64 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    Тесла ЩЕ СИ прави сама батериите! Вероятно, съвсем скоро!

    Тесла си прави чиповете, най- добрите в сегмента за автономно каране. тесла си прави слънчевите батерии. Тесла си прави колите.

    Аре, пък не може да си направи батериите! Само глупаци могат да си помислят това. Този или следващият месец излиза Модел S Plaid. Миналата година, този автомобил постави рекорд на Нюрмбург.

    1. Нова тримоторна платформа.
    2. Нова батерия с която Модел S ще изминава 530 мили на единичен заряд и ще издърна 1 милион мили, 1.6 милиона километра.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  65. 65 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#53] от "abdulhazred":

    :)

    Модератора е неадекватен!
  66. 66 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#60] от "Ivan_":

    ей не се прави на интересен.
    i.d.3 е само модела на фолцваген.
    умишлено не се занимавам с това, че
    визираш тайкани и други подобни.
    говорим за марката. не ми хитрей.

  67. 67 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#56] от "karatista":

    Колега, хайде стига наизуст.
    Нищо не четете държите да се изкажете.

    В момента ми пишете отговор на мой коментар, който е в комтекст защото самията той е отговор на коментар от друг съфорумец.

    Та контекста е, че при производството на батерии се прехвърля замърсяването в държави от т.н. 3 ти свят понеже там е добива на елемнтите за батерията , а при този добив се замърсява и то много.

    Хайде сега обясни какво точно се опитваш да ми обясниш с твоят коментар?

    Модератора е неадекватен!
  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    До коментар [#62] от "Realist":

    "През 2012-та, тесла почти бяха тръгнали по- пътя за своя собствена батерия, но панасоник излезнаха с най- енергийно плътната батерия тогава и заради това Тесла минаха на тази технология."

    Значи, един от основател;ите на Тесла, името му е Джей Би Страубъл е един от батерийните гурута на Стандфорд. Стандфорд е един от най- престижните университете в света.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#56] от "karatista":Колега, хайде стига наизуст.Нищо не четете държите да се изкажете.В момента ми пишете отговор на мой коментар, който е в комтекст защото самията той е отговор на коментар от друг съфорумец.Та контекста е, че при производството на батерии се прехвърля замърсяването в държави от т.н. 3 ти свят понеже там е добива на елемнтите за батерията , а при този добив се замърсява и то много.Хайде сега обясни какво точно се опитваш да ми обясниш с твоят коментар?
    —цитат от коментар 67 на Ivan_



    До коментар [#67] от "Ivan_":

    инженери и маркетолози биха разбрали

  70. 70 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    Докато цената на акциите зависи от туитове и няма наказателна отговорност за лъжи, сещате се...

  71. 71 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#61] от "mihail_p":

    А, вярно ли..

    Я сега да видим, викаш на Тесла джуджето най-голямото джудже?

    Е прав си, вярно тесла инсталира пресата която може да пресова най-голям единичен елемент.

    Сега за втората част от коментара ти.
    Колега тесла това го прави поради една единствена причина. произвежда единични модели. когато правиш това инсталираш подобна преса за да си оптимизираш процесите и себестойността. нормално млада компания положителен ход.

    Другите не правят подобно нещо не защото не могат или защото не са се сетили, а защото имат моделни семейства. при тях на една рама бухат няколо модела. Автомобил, СУВ, Ван и т.н. когато произвеждаш по този начин искаш на тази рама да и сложиш различни неща понеже ти трябва това.

    та така..

    хайде бягай сега със съветите си някъде при друг и за твоя информация не съм инжинер и никога не съм твърдял, че съм.

    Модератора е неадекватен!
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#62] от "Realist":

    Признавам си, че новият батери сторич при вас ме изненада.
    технически няма нужда от него, но явно оптимизацията на печалбата прави този доставчик на енергия да инвестира в подобно нещо.
    да видим ще му излязат ли сметките определено интересен за наблюдение проект.

    Модератора е неадекватен!
  74. 74 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#22] от "hhhuuunnnn":

    Не е точно така. Рено правят съвсем приличен модел, който като автономия може да се сравнява с най-евтиния модел 3. Разбира се, Тесла са много по-напред, но и ако сравниш цените разликата е огромна.

  75. 75 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#64] от "Realist":

    Стига сега, ма наистина ли не си правила сама батериите?

    жалко че не съм такъв тип който да прави записи да ти покажа сега как ми се пънеше преди да ми обясняваш обратното...

    Реалисте, колко да ти казвам, че даже не разбираш какво гледаш в нета...

    Модератора е неадекватен!
  76. 76 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    До коментар [#71] от "Ivan_":

    "Сега за втората част от коментара ти.
    Колега тесла това го прави поради една единствена причина. произвежда единични модели. когато правиш това инсталираш подобна преса за да си оптимизираш процесите и себестойността. нормално млада компания положителен ход.

    Другите не правят подобно нещо не защото не могат или защото не са се сетили, а защото имат моделни семейства. при тях на една рама бухат няколо модела. Автомобил, СУВ, Ван и т.н. когато произвеждаш по този начин искаш на тази рама да и сложиш различни неща понеже ти трябва това."

    Тъй ли бре, многознайко, що не вземеш да си изгориш дипломата по икономика, която са ти дали в някакъв селски университет?

    Тесла има 2 масови платформи:

    1. За S и X.
    2. За 3 и Y

    И съвсем скоро ще има нова платформа за Сайбъртръка и вероятно ван.

    За Китай и Европа, съвсем скоро Тесла ще изкара и Модел 3, комби, който ще е точно в сегмента на ID 3.

    И отделно, Модел 2, която ще е Тесла за $25к.

    Фолкваген няма повече електрически модели от Тесла. И производството на ел коли във Фолксваген все още е към сферата на шир потребата, не масовото производство с опечалба, което прави тесла.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  77. 77 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    До коментар [#75] от "Ivan_":

    "Стига сега, ма наистина ли не си правила сама батериите?"

    Мдаа, селски, изчакай до 22-ри този месец. А, ако не си разбрал написаното в поста ми, аз не съм ти проблема, проблема ти е този който ти е разписал дипломата!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  78. 78 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#66] от "mihail_p":

    Щом казваш...

    има е голф, има е ап и това са само с ваген бранда да не споменаваме другите марки на групата...

    Но специално за теб само посоченият от теб имат, вземе да си загубиш съня иначе...

    Модератора е неадекватен!
  79. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    До коментар [#69] от "karatista":

    "инженери и маркетолози биха разбрали"

    Иванчо не е нито едното, нито другото!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#69] от "karatista":

    Добре...

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#72] от "von_seeckt":

    Не бих ги нарекал по този начин, но определно има леееко разминава в това на което си мислят, че отговарят и това което реално съм писал...

    Модератора е неадекватен!
  82. 82 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    До коментар [#73] от "Ivan_":

    "Признавам си, че новият батери сторич при вас ме изненада.
    технически няма нужда от него, но явно оптимизацията на печалбата прави този доставчик на енергия да инвестира в подобно нещо."

    Явно ти нишо не разбираш, ама съвети давашна килограм! Средното милиционерско в действие.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  83. 83 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#76] от "Realist":

    Добре реалисте, времето минава и се вижда кой колко разбира..

    Само да спомена, че даже и в началото на коментарите ти под тази стаия написа че другите щели да изчезват, сага защо така се отказваш от тази си теза и пишеш че само ограничени е коли щели да правят...

    Модератора е неадекватен!
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#79] от "Realist":

    не съм, аз съм селския...

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#82] от "Realist":

    така е, какво ли да разбирам аз от енерийно управление, нито зная колко части има ел. двигател, нито имам соларни панели на покрива у нас нито имам зарядно устройство за е автомобил в гаража...

    ти разбираш все пак имаш всички тези неща и това те прави разбирач...

    Модератора е неадекватен!
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#82] от "Realist":

    Съвети съм далеч от идеята да давам.
    Виж мога да ти обясня някой неща но ти като не искаш да слушаш и държиш да си фен, какво мога да направя...

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    До коментар [#83] от "Ivan_":

    Трябва да се променят, или да ичезнат, селчо!

    Но най- близкото събитие е батерийният ден този месец.

    А, наистина, от производителите на каляски в САЩ, оцелява само компанията Студибейкър, като автомобилен производител, всичи останали изчезват в рамките на десетилетие.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    Двете технологии, които ще променят транспортният сектор са изоснови са батериите и автономното шофиране.

    Който не се промени, ще загине!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  89. 89 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Весело

    Двете технологии, които ще променят транспортният сектор са изоснови са батериите и автономното шофиране.Който не се промени, ще загине!
    —цитат от коментар 88 на Realist


    каменния век не е свършил щото са свършили камъните

  90. 90 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4436 Весело

    До коментар [#87] от "Realist":

    Давай да продаваме Тесла и да инвестираме в риъл естейт, тръбопроводи и малко шорт на евро. Експертите така съветват.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    До коментар [#90] от "vesolr":

    (И)кспертката, Иванчо.

    А Симчо от Коми ще инвестира в Тата Моторс, защото ръждивият му колхозен Москвич грохна най- накрая! Цена на акцията, като за любител на Путеведев, 420.69 рублички! 🤣 😂 🤣

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#69] от "karatista":Добре...
    —цитат от коментар 80 на Ivan_


    не се обиждай, но....просто не знам как да обясня разликата между еднократна щета и ежедневна щета

  93. 93 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    Гъделичка инвеститорите! Venture capitals! Тесла е един от най-фрапантните примери как губеща компания може да има капитализация за милиарди. Заради очакванията. Дали са надценени? И колко са надценени?

  94. 94 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#92] от "karatista":

    Не се обиждам, но всъщност с колегата си пишем къде се получава щетата, а не от какъв тип е.

    няма подобно съревнование кое е повече или по малко лошо. просто се утучняваме, че и този бизнес/производство си има мръсна част.

    те и добивите на въглеводороди са по печеливши в третия свят защото въпреки позите там изискванията за екологичост са по ниски съответно добивът по печеливш...

    Модератора е неадекватен!
  95. 95 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    Гъделичка инвеститорите! Venture capitals! Тесла е един от най-фрапантните примери как губеща компания може да има капитализация за милиарди. Заради очакванията. Дали са надценени? И колко са надценени?
    —цитат от коментар 93 на Таралеж


    Тесла отдавна не е губеща компания! Аре стига с тези вече поизносени партенки!

    Тесла в момента строи 3 гигафабрикли и разширява 2. Никоя друга автомобилна компания не прави такова мащабно строителство.

    Цената на акцията е какво инвеститорите очакват, когато всички тези фабрики забумтят на 6.

    А какво ли ще стане, ако Тесла наистина започне да прави по 20 милиона автомобила на година само след 5-7 години?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  96. 96 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#91] от "Realist":

    Тата е доста сериозна корпорация, но ти откъде да го знаеш това...

    Модератора е неадекватен!
  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    Тата е доста сериозна корпорация, но ти откъде да го знаеш това...
    —цитат от коментар 96 на Ivan_


    Нищо не знам, бре, взимаш Тата Нано, и двамата със Симчо кръстосвате къра като добри съседи.....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#93] от "Таралеж":

    А, има по фрапантни примери.

    Обичам да давам Енрон за подобен пример в случаят, не че нещо но паралелът с това, че и те щяха да променят света и че и те бяха в енергийният бизнес и че и те така здраво растяха като капитализация е прекалено голям, за да го подминеш...

    Модератора е неадекватен!
  99. 99 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 370 Весело

    До коментар [#97] от "Realist":

    То се вижда, че не знаеш.
    Даже не успяваш както винаги да разбереш и написаното.

    За КОРПОРАЦИЯ ти пиша, бизнес, дружество...

    Ти за конкретен модел автомобил ми отговаряш...

    Нищо свикнал съм ти, че не успяваш да разбереш дори и елемнтарни неща...

    Модератора е неадекватен!
  100. 100 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3217 Весело

    Туита на Мъск всъщност е за батерия от 400 вата на килограм. С тази батерия електрически автомобил ще измине 1200 километра на единичен заряд.

    Тази батерия не е чак толкова практична за автомобил, но ще направи електрическите VTOL самолети за кратки и средни разстояния напълно възможни- Vertical Take-off and Landing (VTOL) Aircraft

    Такава батерия разработва компанията Амприус за Еърбъс. Централата на тази компания скоро се премести на една улица с Тесла Фриймънт.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK