Бомбардировачи B-52 с мисия на НАТО над България

Бомбардировачи B-52 с мисия на НАТО над България

© nato.int



България е една от страните, над които днес прелитат 4 стратегически бомбардировача B-52 Stratofortress в мисия на НАТО, която отчасти има за цел да демонстрира способността на алианса свободно да оперира във въздушното пространство на Северна Америка и Европа.


Самолетите за европейската част на Allied Sky са излетели от британската база "Феърфорд" и по пътя си над всичките 28 натовски съюзници над континента ще се интегрират с местните военновъздушни сили. Над няколко от тях е предвидена съвместна част с изтребители и летящи цистерни.


Дуги два бомбардировача прелитат над останалите две страни членки - САЩ и Канада - като северноамериканската част от мисията е започнала от база "Майно" в Северна Дакота.




Целта е да се покаже солидарността в НАТО, да се подобри бойната готовност и да се предоставят възможности за тренировки с цел по-ефективна съвместна работа на всички екипажи.


Това е от типа мисии, които се координират месеци предварително и не са свързани с конкретни политически събития в Европа. От 2018 г. насам САЩ са провели над 200 подобни полета на стратегически бомбардировачи, припомни НАТО.


Учение на база "Майно" в Северна Дакота през 2013 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (121)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    Не е лошо да им поосвежат кабинките, иначе невероятни машини.

  2. 2 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Браво! По-често да минават...Северните колхозници треперят ли?

  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1339 Весело

    Я бързо всички партизански чеда и редови членове на БКП,Атака,АБВ и Копейкин,тайгара,Недялко и сие...да се покрият в землянките....
    Тази американска провокация точно преди "светлият" 9.сепмеври...... .......
    Кмете я бързо на протест пред посолството на США.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  4. 4 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2690 Любопитно

    От кого ще ни защитава тези? От Турция ли? Защто няма кой друг да ни напада?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  5. 5 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2721 Неутрално
  6. 6 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3801 Весело

    Тия пичове оправдаха "ученията" на Лукашенко!

  7. 7 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1486 Весело

    И всичките са nuclear capable. Няма лошо нашите Миг 29 да полетят в група с по стари самолети за разнообразие.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  8. 8 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2309 Любопитно

    Браво! По-често да минават...
    —цитат от коментар 2 на бАрни

    Бомбардировачите над България ли?!?!?

  9. 9 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Хайде сега всички ученици, дружно, за ръце да извиеме Натовско хорце! Да живей новият ни Биг Брадър!

    Евроатлантиците проливат сълзици на умиление в момента...

    България е била силна когато е разчитала на себе си, не на Рашки и Янки.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  10. 10 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 261 Неутрално

    Ще има нацапани гащи на депутати от 7-те бекапета, дето са окупирали НС!

  11. 11 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пешката":

    Фантазьор!

  12. 12 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Ще изтърват някоя бомба и ни замина стабилността.

  13. 13 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Резидента да се мята на един МИГ и да отива да ги прихваща :)))

    ... с двеста...
  14. 14 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Над Украйна и Беларус тряба да летят, ако ще се интегрират. Нерде Ямбол, нерде Стамбул, каквото и да значи това.

  15. 15 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    ...северноамериканската част от мисията е започнала от база "Майно" в Северна Дакота.

    И ние имаме такава база. в Гр. Игнатиево.

  16. 16 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1486 Весело

    Б 52 рамо до рамо с Миг 29.

    https://aero-bg.com/2020/08/28/b-52-premina-nad-balgariya/

    😍

    Още дълги години няма да види пенсия дъртия Б 52. Освен всичко друго това ще е една от основните платформи за изстрелване на хиперзвуковите оръжие на щатите. Заедно с Кс 135 е от фаворитите да е първия самолет с един век активна служба.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  17. 17 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Браво, нека тази мисия да демонстрира че НАТО е един съюз и гаранцията за сигурността важи за всяка държава членка.

    Жалко че ВВС не са вдигнали МиГ-29 да го ескортират за да отчетат участие. За съжаление при несъвместимата авионика на нашите МиГ-29 с НАТО това е трудно осъществимо. Дано след приемането на Ф-16 да се включваме в такива мисии и да покажем и своя принос към организацията която гарантира безопасността ни.

    Не снишаването и опита да угодим на руснаците (ала Борисов) гарантира сигурността, а изправянето и сътрудничеството със съюзниците ни.

  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1339 Любопитно

    До коментар [#16] от "Jalis Ironhammer":

    Догодина вероятно ще започнат и подготовката за ремоторизация на 45 броя В 52!!С идеята да служи до 2030....На практика с новите двигатели далечината на полета ще се увеличи с цели 25%...

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  19. 19 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2309 Любопитно

    [quote#17:"skeptichen"]...За съжаление при несъвместимата авионика на нашите МиГ-29 с НАТО това е трудно осъществимо.../quote]
    И в какво се изразява "несъвместимостта на авиониката"???

  20. 20 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 955 Любопитно

    “Браво, нека тази мисия да демонстрира че НАТО е един съюз и гаранцията за сигурността важи за всяка държава членка.”

    Кви ли ще ги плещиш, кога двете ни южни съседки, членове на алианса, се хванат за гушите.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  21. 21 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    Честито!!! НАТО воскресе!.
    - Воистина воскресе

  22. 22 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#19] от "Virgin":

    Ами забраната от страна на РСК МиГ да бъде монтирана система(натовска) "свой-чужд" на нашите корита......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  23. 23 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#19] от "Virgin":

    За да не съм голословен и да обяснявам от свое име, прочетете какво казват експертите на МО - погледнете секция 2.2 от този документ:
    https://www.mod.bg/bg/doc/modernizacionni_proekti/20180725_Proect_VVS.doc

  24. 24 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8109 Неутрално

    Солидарността в НАТО трябва да се доказва всеки ден, справка - южните ни комшии

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  25. 25 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3925 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пешката":

    " Хайде сега всички ученици, дружно, за ръце да извиеме Натовско хорце! Да живей новият ни Биг Брадър!

    Евроатлантиците проливат сълзици на умиление в момента...

    България е била силна когато е разчитала на себе си, не на Рашки и Янки."

    Съгласен съм, но в момента армията на страната ни е съпоставима с тази, която сме имали след Ньоския мирен договор, въоръжението ни е от 70 - те години на миналия век, горе - долу, бойния дух - около кота нула ! Армия се гради с десетилетия, а ние сме я разграждали последния половин век, така че без НАТО аз не виждам каква точно ни е отбранителната концепция, освен стратегически прегледи на бойната ни способност в А4 формат ! Та ние нямаме и 10 действащи модерни изтребители в небето си с днешна дата.......

  26. 26 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1238 Весело

    До коментар [#17] от "skeptichen":

    В коментара точно над твоя има връзка. Цъкни на нея с лявото копче на мишката.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  27. 27 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2309 Любопитно

    До коментар [#19] от "Virgin":За да не съм голословен и да обяснявам от свое име, прочетете какво казват експертите на МО - погледнете секция 2.2 от този документ:https://www.mod.bg/bg/doc/modernizacionni_proekti/20180725_Proect_VVS.doc
    —цитат от коментар 23 на skeptichen


    И къде тук пише, че авиониката на МиГ-29 му пречи да лети съвместно с В-52???

  28. 28 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#20] от "Bullet":

    Колега, Гърция и Турция се държат за гушите още от 50те години насам.

    Не се притеснявайте, едва ли някой ще кара България да взема страна в този спор. НАТО ще преживее още едно нагнетяване на напрежение между Турция и Гърция когато накрая пак ще се разберат.

    Заплахата за мира в Европа не идва нито от Гърция нито от Турция, а от тези които имат тактическо ядрено оръжие в Крим и в Калининград и държат на мушка всички балтийски столици заедно с Букурещ, София, и Истанбул.

  29. 29 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1405 Любопитно

    Добра новина за всички българи, освен за русоробите предполагам. Честно казано ако не сме членове на НАТО кой знае каква щяха да я забъркат сегашните мишоци, така, че новината радва...

  30. 30 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#26] от "Darulio":

    Мерси за линка - хубаво е че нашите са се включили все пак.

    Жалко че статията на Дневник не уточнява това - защото точно това е важната новина за нас.

  31. 31 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1339 Любопитно

    До коментар [#23] от "skeptichen":

    Човек защо се хващаш на тролските заяждания?Това е човек за който техническите подробности не са важни!Важно е за такива преклонението пред "безаналоговите" ковчези,руското мнение и демагогията......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  32. 32 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2759 Неутрално

    Ако не е НАТО ,отдавна някои наши приятели да ни бяха оглозгали кокалчетата .

  33. 33 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Я бързо всички партизански чеда и редови членове на БКП,Атака,АБВ и Копейкин,тайгара,Недялко и сие...да се покрият в землянките....Тази американска провокация точно преди "светлият" 9.сепмеври...... .......Кмете я бързо на протест пред посолството на США.....
    —цитат от коментар 3 на Willy Messerschmitt


    Умишлено ли си пропуснАл Бойкикев и Минеков?

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    Дано по-честичко минават, тач едни кратуни на върха на държавата да се сетят, че вече от около 30 години не сме члнове на Варшавския договор.

    E PLVRIBVS VNVM
  36. 36 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Мисля че нашите мигове не за пръв път правят подобен ескорт. Как ли се прави наистина? Б 52 не е кацал на наша територии и може би са имали сборна точка? Или бомбардировача е имал предвиден маршрут и просто са го прехванали с радара?
    Пробвал съм Миг 29 в DCS симулатора и там всичко е аналогово. Всичко от радара се изобразява на HUD -а. Изтребител се обозначава с две точки а голяма машина като Б 52 с четири а цялата навигационна информация се подава от аналогови уреди като изкуствения хоризонт и HSI. Поне на мен ми е много трудно да свикна , респект за нашите пилоти и въобще тези от старата школа.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  37. 37 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5993 Любопитно

    Довечера на паважа ще има ли единомислие по темата?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  38. 38 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#33] от "4ort":

    Не просто нагаждачите са толкова много че ....няма да ми стигне страница А4!Споменати те от Вас са най-отвратителният пример за "хора" без капка морал!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  39. 39 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3457 Неутрално

    Четох нещо интересно за С-500!
    Игра с огъня е предпоставка за пожар.
    Лошото е, че покрай сухото ще изгори и суровото.

  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8160 Неутрално

    След като сме членове на НАТО, мигове ли да летят над България. Макар че ние преди няколко месеца ги пуснахме, за да стигнат до Сърбия. Тогава русофилите и дума не обелиха.

  41. 41 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    До коментар 28 от skeptischen:
    Нещо ми ср струва , че "мушката " на ушанките е доста остаряла и бавна .
    Има в момента мушки от много по-съвършен тип и това Путя го знае много добре, ама дано не се стига дотам ! !

  42. 42 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#19] от "Virgin":Ами забраната от страна на РСК МиГ да бъде монтирана система(натовска) "свой-чужд" на нашите корита......
    —цитат от коментар 22 на Willy Messerschmitt


    Пак се изложи! Нашите Миг 29 ескортираха днес бомбардировачите.

  43. 43 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1339 Любопитно

    До коментар [#39] от "Judjuk":

    Викате когато Ил-38 нарушава макар и с малко въздушното ни пространство такива като Вас махат с букетчета възторжено....И забравяте за "играта с огъня".....Или как?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  44. 44 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 51 Неутрално

    Браво!!!! Това е нашата АМЕРИКА!

  45. 45 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#42] от "3biri":

    Четете бе тавариш...не боли!!Подписът ми прочетете,после!!
    https://www.mod.bg/bg/doc/modernizacionni_proekti/20180725_Proect_VVS.doc

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  46. 46 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#36] от "Jalis Ironhammer":

    Според мен нашите МиГ-29 ги насочват от наземните станции на системата ни за ПВО докато се срещнат с някой нарушител или приятелски самолет. Поради липсата на добри радари, от край време руските самолети ги насочват от земята чрез системите за ПВО.

    Нали изтъкват че точно липсата на модерни радари на МиГ-овете била причината за разгрома на сирийската авиация в долината Бекаа:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mole_Cricket_19

    Просто израелците с модерните радари на Ф-15 виждат сирийските самолети по-отдалеч и ги атакуват отстрани, където сирийските МиГ-ове не ги виждат. Така се печели с 86:0.

  47. 47 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1368 Весело

    Резидента да се мята на един МИГ и да отива да ги прихваща :)))
    —цитат от коментар 13 на Суджук Герберите


    Ако не се е скрил под фустата на оная неговата ... поетеса.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  48. 48 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#46] от "skeptichen":

    Може и така да е , не знам. Мисля не би трябвало да е проблем с Б 52. Голям самолет с толкова голямо RCS сигурно свети дори на стар радар като този на мига на поне 100км разстояние , сигурно повече.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  49. 49 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    Всичко изчетох, ама не схванах мисионерската задача на НАТО. Знам една мисионерска позиция, но връзката не е съвсем очевидна...

  50. 50 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2475 Разстроено

    Браво! По-често да минават...Северните колхозници треперят ли?
    —цитат от коментар 2 на бАрни


    Не знам за тях, ама софиянци(и много други места) би трябвало поне да помнят!

  51. 51 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2475 Гневно

    Я бързо всички партизански чеда и редови членове на БКП,Атака,АБВ и Копейкин,тайгара,Недялко и сие...да се покрият в землянките....Тази американска провокация точно преди "светлият" 9.сепмеври...... .......Кмете я бързо на протест пред посолството на США.....
    —цитат от коментар 3 на Willy Messerschmitt


    Смешно ли ти е, "умнико"? Продължавай да се радваш: https://t.ly/viaj

  52. 52 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2475 Весело

    И всичките са nuclear capable. Няма лошо нашите Миг 29 да полетят в група с по стари самолети за разнообразие. ❤
    —цитат от коментар 7 на Jalis Ironhammer


    Да ги прихванат? Радев да мята на един, и да поведе...

  53. 53 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2475 Весело

    Резидента да се мята на един МИГ и да отива да ги прихваща :)))
    —цитат от коментар 13 на Суджук Герберите


    Изпреварил си ма... 🛫🛩🛬

  54. 54 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 2030 Неутрално

    Велик, знаков самолет. Едно от най-големите постижения в Авиацията.

  55. 55 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1368 Весело

    Довечера на паважа ще има ли единомислие по темата?
    —цитат от коментар 37 на Незнайко в Слънчевия град


    Ще има единоинструктиране и единопапагалене. Там мислие няма как да има. Ако можеха да мислят, щяха да разберат какво правят и нямаше да са там. Освен платените. но те и да могат да мислят. не им е необходимо.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  56. 56 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4836 Неутрално

    До коментар [#33] от "4ort":

    Не! Умишлено е пропуснал ГЕРБ!

  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4836 Неутрално

    До коментар [#39] от "Judjuk":

    Руските ПВО свалят само руски самолети! Виж какво стана в Сирия!

  58. 58 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4836 Неутрално

    До коментар [#50] от "jord bond":

    Помним всички онези 45 години под съветски ботуш! Помним!

  59. 59 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#39] от "Judjuk":Руските ПВО свалят само руски самолети! Виж какво стана в Сирия!
    —цитат от коментар 57 на vassilun

    Имаш предвид как БТР ите на една регионална държава с икономика на парчета прегазиха две бронирани машини на американците, които разумно си замълчаха?

    Свободата, Санчо...
  60. 60 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4836 Неутрално

    До коментар [#59] от "Bornagain":

    Имам предвид как сирийското ПВО свали руски самолет с руска ракета!

  61. 61 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3457 Неутрално

    "Имаш предвид как БТР ите на една регионална държава с икономика на парчета прегазиха две бронирани машини на американците, които разумно си замълчаха?"
    До коментар [#59] от "Bornagain":

    Ми то пише, че избягали.

  62. 62 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2425 Неутрално

    Може да е заради югоизточната заплаха за натовската държава Гърция. Да, много ни е лош югоизточния съсед, начело с Ердоган.

  63. 63 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3457 Неутрално

    До коментар [#39] от "Judjuk":Руските ПВО свалят само руски самолети! Виж какво стана в Сирия!
    —цитат от коментар 57 на vassilun


    Не е вярно! Ердо ги пробва срещу фитки и каза, че са безупречни. Всъщвост С-500 са най-добрата технология от този род, десет години пред всички останали.
    Моли се да не станеш пряк свидетел, щото не са само срещу самолети.

  64. 64 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2475 Любопитно

    Добра новина за всички българи, освен за русоробите предполагам.
    —цитат от коментар 29 на geordgeo


    Добър повод, да се постави още един паметник на американските летци.

  65. 65 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3457 Неутрално

    До коментар [#50] от "jord bond":Помним всички онези 45 години под съветски ботуш! Помним!
    —цитат от коментар 58 на vassilun


    Идвали са тук само на учения. Съветски военни бази нямаше. Ти сигурно си малък и не знаеш.

  66. 66 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3457 Неутрално

    "Викате когато Ил-38 нарушава макар и с малко въздушното ни пространство...."
    До коментар [#43] от "Willy Messerschmitt":

    Такъв не съм видял тъдява.

  67. 67 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#2] от "бАрни":

    Тъпо, Барни! А бе Дани ти ли си? Щото коментара ти отива!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  68. 68 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3457 Неутрално

    Браво!!!! Това е нашата АМЕРИКА!
    —цитат от коментар 44 на Julian Dob


    Ти майтапиш ли се!? Не е възможно да са я преместили тук!

  69. 69 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 2475 Любопитно

    Велик, знаков самолет. Едно от най-големите постижения в Авиацията.
    —цитат от коментар 54 на transvaal


    Прав си, знаков. Доста работа е (с)вършил: https://t.ly/ucJD

  70. 70 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    От кого ще ни защитава тези? От Турция ли? Защто няма кой друг да ни напада?
    —цитат от коментар 4 на Julian Mall


    Ще ни защитават от руски "освобождения".

  71. 71 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4013 Неутрално



    Велик, знаков самолет. Едно от най-големите постижения в Авиацията.
    —цитат от коментар 54 на transvaal


    По време на Студената война бяха един от символите на американското военно могъщество. Дали тогава някои от комунягите си е представял , че ще дойде време , когато тези самолети ще прелитат над нашата земя и че най-верния сателит на Масква ще стане военен съюзник на Щатите и членка на НАТО?
    Българите с руско самосъзнание тежко са преживели този геополитически обрат на България. Личи им от нервните и злобни постинги.


  72. 72 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4003 Неутрално

    Изглежда вероятно са решили да подкрепят протестите.......иначе , едва ли е нужно да плашат някой !

  73. 73 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    До коментар [#50] от "jord bond":Помним всички онези 45 години под съветски ботуш! Помним!
    —цитат от коментар 58 на vassilun

    Идвали са тук само на учения. Съветски военни бази нямаше.
    —цитат от коментар 65 на Judjuk


    Цяла България беше съветска база. Дефакто бяхме 16-та република на СССР.

  74. 74 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#36] от "Jalis Ironhammer":

    А в момента турските жестове прогонват гръцките от обявената за нафтекс зона....
    Шест гръцки ф 16 доближиха до изследваната зона в югозападен Кипър.....но само за няколко секунди....

    Bukalemun
  75. 75 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Б 52 - проектиран през 1948 г,. първи полет - 15 април 1952 г. , стойност 54 милиона долара за един, всички самолети от ттози вид, които са на въоръжение във ВВС на САЩ са произведени до 1970 г, стават за малко шоу на "съюзниците", макар че с 8 двигателя Прат§Уитни излиза доста скъпо, но шоуто си е шоу.

    Свободата, Санчо...
  76. 76 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3457 Неутрално

    "Шест гръцки ф 16 доближиха до изследваната зона в югозападен Кипър.....но само за няколко секунди...."
    До коментар [#74] от "eti mehter":

    Ердо пробва С-400 срещу фитки, но не публикуваха резултатите.

  77. 77 Профил на bul36521362
    bul36521362
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Манипулираш! 1944-1947 ни окупират военно. От 1947 - 1989 руснаците си имаха офиси в нашето външно министерство в София и от там директно нареждаха! Като те кажеха скачай, нашите комундели само питаха колко високо! За какво им е да имат бази...

  78. 78 Профил на snk22555877
    snk22555877
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Румен Радев не харесва това

  79. 79 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Радев , бялата Златка , Нинова и сие съветски ибрици ще заклейми това и ще го определи като провокация 😲

  80. 80 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 709 Неутрално

    До коментар [#35] от "PavelCZ":

    В тия кратуни ехти Ставай страна агромная

  81. 81 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Съвсем не случайно съм си избрал този аватар!

    Невероятен самолет, превърнал се в синоним на американското величие!

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  82. 82 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    Кой предател разреши на тези бомбардировачи да минават над България? Оставка веднага и никога повече БЛАТО-вски самолети над БГ!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  83. 83 Профил на bul36521362
    bul36521362
    Рейтинг: 332 Неутрално

    “Я па тоа”...както казват в нашето село ... господине , България е член на НАТО ! Кой сте вие да забранявате какво НАТО може да прави в България?!

  84. 84 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Над България може. Над Виетнам не е желателно. 19 парчета останаха там и то свалени с примитивни руски ракети с ракетен двигател на въглища.

  85. 85 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4208 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Лумпени в палатки уж за кратко маригинали недоспали.
    Ескалация.

    Аман от протестъри!

    "Бомбардировачи B-52 с мисия на НАТО над България"

  86. 86 Профил на Plamen Kertev
    Plamen Kertev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "Julian Mall":

    Съвсем никой освен "братушките".

  87. 87 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4208 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Баце Бойко се сниши, за да врага уважи...

    Прав, с #Оставка на гърдите, колосални са щетите.
    Точна хипотеза.

    пп
    Седнал пред политбюро,
    Командиря млако зло

    Аэрофлота ни блокира
    да живеела Прищина.

    Югославия страдална
    повали до участ жална...

    Той, т.нар. Командиря

    До коментар [#82] от "ivo":

    Кой предател разреши на тези бомбардировачи да минават над България?
    Оставка веднага и никога повече БЛАТО-вски самолети над БГ!

  88. 88 Профил на Enter_K
    Enter_K
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пешката":

    И кога това? При Аспарух?

  89. 89 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3312 Неутрално
  90. 90 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4208 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Демокрацията е политически далтонист
    и не признава партийни краски.
    Тя ни отне филиите с мас.

    На всички отне.
    На всека и всеки гражданка.

    Пак тя: вини другомислещите като тоталитарци.
    Тотална несправедливост.
    Дръжте ме, вика, please, да пипна крадеца.

    Демокрация = провокация.

    До коментар [#79] от "Bojidar Vasilev":

    Радев , бялата Златка , Нинова и сие съветски ибрици ще заклейми това
    и ще го определи като провокация 😲

  91. 91 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    " мисия на НАТО, която отчасти има за цел да демонстрира способността на алианса свободно да оперира във въздушното пространство на Северна Америка и Европа"

    Пилотите сигурно се отегчават от гледката в илюминаторите - навсякъде сервилно наведени васали!

    I Want To Believe
  92. 92 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2309 Весело

    Радев , бялата Златка , Нинова и сие съветски ибрици ще заклейми това и ще го определи като провокация 😲
    —цитат от коментар 79 на Bojidar Vasilev

    Докато ти си си купувал изпитите в УНСС, Радев завърши американски военен университет.
    И английският му е значително по-добър от този на външния ни министър.
    А министър-председателя и военния министър дори не разбират английски.

  93. 93 Профил на TurtlesAllTheWayDown
    TurtlesAllTheWayDown
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пешката":

    Лесно е да се тупаш в гърдите, че си мъжага. Ама сега не е като едно време със конници и щитове и мечове. Няма Хан Крум.

    Наистина ли мислиш, че една бедна балканска държава с никаква армия може да оцелее без партньори в днешно време? Интересна теория.

  94. 94 Профил на TurtlesAllTheWayDown
    TurtlesAllTheWayDown
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#82] от "ivo":

    Хаха, реви, реви. Няма го вече Варшавския Договор.

  95. 95 Профил на TurtlesAllTheWayDown
    TurtlesAllTheWayDown
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#74] от "eti mehter":

    По-добре да не става сакатлък. Турция няма кой-знае колко съюзници в момента. Путин не се брои - той няма съюзници, само васали и врагове.

    Ако стане сакатлък с Гърция, най-вероятно ще стане и сакатлък с Франция и тогава става дебела.

  96. 96 Профил на TurtlesAllTheWayDown
    TurtlesAllTheWayDown
    Рейтинг: 583 Весело

    До коментар [#57] от "vassilun":

    Стара руска традиция - картечниците са насочени в гърба на собствените ти войници, за да не си помислят да отстъпят. Няма по-евтина суровина от руския мужик - нищо, бабите ще народят още!

  97. 97 Профил на Max91
    Max91
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#92] от "Virgin":

    ........ Радев завърши американски военен университет..................

    Ами не,не е завършвал нищо.Хората на негова възраст и неговата квалификация само посещават курсовете към съответните военни академии,изпити не полагат.За това се издава и документ че е присъствал/посещавал и т.н./ Ако ти се запишеш в Уест Пойнт и завършиш целия курс на обучение който е 4 години тогава е друг въпрос,но в случая "нашия"е бил евентуално на 10-месечен курс и то не съм сигурен че ги е прекарал в САЩ,защото самият колеж (AWC) има опция да се завърши дистанционно/което е по-лекия вариант/. Така че по-леко с този комунистически ентусиазъм, като професионалист вероятно е добър,но като политик е една пионка в ръцете на БСП и БКП-Обединени или както в Б-я им казват ГЕРБ.

  98. 98 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Почва се народе... Дано сте подготвени...

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  99. 99 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    И къде тук пише, че авиониката на МиГ-29 му пречи да лети съвместно с В-52???
    —цитат от коментар 27 на Virgin


    И като няма монтирана Натов-ска система "свой-чужд" на българските Миг-29, кат се вдигнат наште самальоти как ще ги разпознае Б-52 от руски такива? Ще чака да наближат на разстояние да им види боядисаните знаци на фюзелажа ли? Или ще си казват по радиото парола? Има начин да измислят разпознаване, но не е стандартния.

  100. 100 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#92] от "Virgin":........ Радев завърши американски военен университет..................Ами не,не е завършвал нищо.Хората на негова възраст и неговата квалификация само посещават курсовете към съответните военни академии,изпити не полагат.За това се издава и документ че е присъствал/посещавал и т.н./ Ако ти се запишеш в Уест Пойнт и завършиш целия курс на обучение който е 4 години тогава е друг въпрос,но в случая "нашия"е бил евентуално на 10-месечен курс и то не съм сигурен че ги е прекарал в САЩ,защото самият колеж (AWC) има опция да се завърши дистанционно/което е по-лекия вариант/. Така че по-леко с този комунистически ентусиазъм, като професионалист вероятно е добър,но като политик е една пионка в ръцете на БСП и БКП-Обединени или както в Б-я им казват ГЕРБ.
    —цитат от коментар 97 на Max91


    Не съм им светил да видя какви изпити полагат и не полагат чуждестранните курсисти във военните академии на САЩ, но от изпитите има резултат и Радев е бил доста високо оценен на изпитите, каквито са били оценките му както в Математическата Гимназия, така и през цялата му кариера. За политик не бих го отличил, но в сравнение с рабфаковската нагаждачка Цецка Цачева се сещам за баснята "Орел и охлюв":
    На върха на една липа
    сред Стара планина
    орелът съгледал гадинка нищожна,
    гърбата,
    рогата,
    по-мръсна от змията,
    от дявола по-грозна!...
    - Какво ли е туй нещо тука? -
    извикал Царят на въздуха. -
    А, виждам, охлюв!... Игралото
    на естеството,
    животец във една черупка,
    подвижна кратунка,
    гневът или смехът на Божеството...
    Кажи ми, жалко ти творенье,
    как се покачи тъй високо?
    - С пълзенье! -
    извика
    рогатата гадинка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK