Протестът в Берлин – един грандиозен провал с много губещи

Протестът в Берлин – един грандиозен провал с много губещи


Първо го забраняват, след това разрешават, за да бъде протестът накрая разтурен. Много са губещите от този недостоен спектакъл, а печелившият е само един, пише в коментара си за "Дойче веле" Марсел Фюрстенау.


Тази пандемия разделя обществото. Ако някой все още се съмнява, вече трябва окончателно да се е убедил в това. Разтурената в събота в Берлин от полицията голяма протестна демонстрация срещу карантинните мерки на германското правителство беше последният шанс за доказване на обратното. Но той беше пропилян с лека ръка.


Забраната беше грешка


Този път от онези, които малко преди това бяха защитили пред съда своето право на свободно събиране. На тази победа трябваше да се радват също и онези, които нямат нищо общо с противниците на карантинните мерки и за които обаче правовата държава означава нещо. Защото забраната за провеждане на въпросния протест в Берлин си беше шамар в лицето на всички демократично мислещи хора.




А това, че берлинският вътрешен сенатор Андреас Гайзел смеси политически групите на омаловажаващите и отричащите пандемията, си беше непростима грешка. Също и десните екстремисти, за които германският социалдемократ предупреди изрично, имат право да изразят мнението си. Беше ясно, че те ще злоупотребят с протеста, използвайки го за лични цели. Но докато те спазват законите, трябва да имат право на това.


Всички се провалиха


Прийомите на крайнодесните, независимо от коя боя са, са добре известни. Когато става въпрос за отнемане на социални привилегии, те се представят за защитници на малкия човек. А в своя поход срещу мигрантите те се инсценират като защитници на западния свят. В културната битка около пандемията сега те дават израз на своя антисемитизъм. Затова и грандиозно провалилата се демонстрация в центъра на германската столица за тези хора беше едно задължително събитие. На тази сцена те трябваше да се заявят, развявайки високо знамената си. И най-добре - бойните знамена от времето на райха. Във варианта им с нацисткия пречупен кръст те са забранени. Но десните екстремисти знаят докъде им е позволено да стигнат.


Да излезеш с тези хора да протестираш срещу очевидно объркващата политика на правителството в сегашната пандемия е израз на безвкусица. Но за щастие - това не е забранено. Когато обаче излезлите на улицата масово и преднамерено не спазват предписанията, тогава забавата свършва.


Затова полицията постъпи правилно, когато разтури демонстрацията. Държавата държи монопола върху използването на сила, която трябва да прилага всеки път когато правилата биват нарушавани, а законите се погазват. В противен случай тя (държавата) ще подкопае собствения си авторитет.


Проиграните шансове


Тази услуга тя не бива да прави на никого. И най-малкото на онези, които и без това я смятат за слаба и излишна структура. Точно този тип хора присъстват в хетерогенния лагер на протестиращите сега. Можем да спорим колко силни и влиятелни са те. Да, една част от тях са достатъчно кресливи, а външният им облик понякога е отблъскващ. Но те не са мнозинството.


Но не за това става въпрос в крайна сметка. Накрая всички се провалиха. Местните политици в Берлин се опитаха с една много дилетантски формулирана и напълно необоснована забрана да се справят с противниците на карантинните мерки и с десните екстремисти. Какъв срам!


Провали се обаче и другата страна - след първата им голяма демонстрация от началото на август те проиграха и последния им останал кредит на доверие у онези, които виждаха в техните действия някаква рационалност.


Единственият светъл лъч


Равносметката е пагубна и не вещае нищо добро за по-нататъшния обществен дискурс. Утешително е само това, че можем да разчитаме на поне една институция: съдебната власт. С решението си да вдигнат забраната на протеста административните съдии бяха единственият светъл лъч в тези много мрачни дни в Берлин.

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 418 Весело

    Тъкмо да му тегля една майна на автора за "правилното постъпване" и видях, че е немец. На тях им е простено. Глобалистите вече са ги кастрирали откъм критично мислене с идеологията си. Съвсем като нацистите навремето.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    Фактът, че подобни неумности се случват и в Германия е ярко доказателство на тезата, че "Светът полудя"!!!!
    Нали е очевидно, че чрез анархия и компрометиране на държавните институции не може да се реши нито един системен проблем?!

  5. 5 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    Дойче Велле против протестите, браво! Затова и протестите в сюзничката България са им последната грижа. Пък и протестиращите облякоха Меркел в затворнически дрехи с надпис "Виновна!". Като Лукашенко, между другото, който упражнявал насилие, но на Меркел насилието е демократично.

  6. 6 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Баси малоумната държава... Никога не бих отишъл да живея в Германия нито пък бих си пуснал децата в тази полицейска държава на сковани, ограничени и немислещи хора

    Марс е изконна Американска територия!
  7. 7 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    По стриймовете, аз видях друго. Ама щом вие казвате, че е било така...

  8. 8 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Що лъжеш бе чичо Марсел. Искати се да припишеш демонстрацията на "крайнодесните екстремисти" , нали ? Вчера , точно от знамената се интересувах . Имаше наистина на Имперска Германия, която няма как да има нещо общо с Третия Райх и доста повече флагове с ЛГБТ дъга , гълъби на син фон , на различни германски провинции, "бунтовническия" беларуски символ - все неонацисти викаш, а ?

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  9. 9 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    До коментар [#1] от "Александър":


    Полицията в Берлин си върши работата и задържа лумпените. Само в България е абсолютна свободия.Гражданите трябва да запретнем ръкави и да изхвърлимбоклука от протестъри. Да сложим край на червения терор.
    —цитат от коментар 1 на Александър


    Прав си! Само дето ние, гражданите, плащаме на едно правителство и очакваме то да си свърши работата. А то нещо не му се работи...да си ходи тогава и да дойде друго!

  10. 10 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    До коментар [#3] от "J.J.":


    Ама Дневник защо препечатвате такива коментари? Как държавата ще спира незаконни протести? Вижте демокрацията в България - тук протестите, за които държавната власт не е уведомена по законовия ред не се разтурят. Вие като издание подкрепяте изцяло гледната точка, че едва ли не всеки гражданин има право да блокира каквото си иска, ако е с оглед изразяване на правото му на протест. Лоши германци - не спазват базови норми на върховенството на закона ала Дневник.
    —цитат от коментар 3 на J.J.


    Просто Дневник ти показват какво се случва в държава, в която има правителство на място. В българия явно не е така...

  11. 11 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    До коментар [#8] от "schwimmwagen":

    И какво им беше екстремисткото, че се качиха на стълбите на Райхстага, нищо не счупиха, нищо не запалиха, само си направиха снимки за спомен, показаха плакати с Меркел в затворнически дрехи и надпис "Виновна!", това ще да е екстремисткото - искат Меркел в затвора, как си позволяват те, от плебса.

  12. 12 Профил на три
    три
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#1] от "Александър":
    —цитат от коментар 9 на lz73


    Точно затова има избори и там мнозинството определя!

  13. 13 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#1] от "Александър":

    За да искаш подобно нещо от Гражданите (те дори в Германия не са го направили) означава, че Полицията бездейства. А в Германия действа, за това не се налага на Гражданите да действат. Сега се замисли къде има Държава и къде не.
    За да няма недоразбиране, нека сме наясно, че Полицията получава заповеди по съответния ред т.е. Отгоре.

  14. 14 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 548 Любопитно

    До коментар [#5] от "Тsonkooo":

    Нима поставяш равенство между насилието в Беларус и Германия!

  15. 15 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#10] от "lz73":

    Просто едното правителство има политически изгоди от това да си затваря очите, защото по този начин дискредитира опозицията, докато другото правителство трябва да покаже, че е твърдо против крайнодесните.

  16. 16 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    Накратко, ситуацията с антивирусните мерки е пълен батак. Хората все повече се убеждават в тяхното безсмислие, както и че те проправят път към една по трайно ограничаване на правата и свободите по принцип. Дори и в България по медиите се скандираше че "Обществото вече никога няма да бъде същото", да не говорим за западните медии, където пък се спрягаше лозунга, да се създадяло някакво "Общество на хигиената".

    Но както се вижда, мерките взеха да рекушират във все по голямата нетърпимост на хората към постепенното им превръщане в аморфна, наплашена, подчинена и послушна маса, и удрят обратно по правителствата, опитващи се да ги наложат с все по голяма сила.

    Резултатът - доверието към елитите и изобщо този социален модел, претендиращ, че е демократичен, се изчерпва с бързи темпове.

    Последствията - вероятно политико-социални тектонични сътресения, които ще продължат дълго, докато нещата се наместят в една по различна социална парадигма.

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  17. 17 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 638 Неутрално

    В Германия, както и в България, обществото е много поляризирано относно мерките. Едната част смятат, че мерките ограничават вируса, другата част смята, че мерките са неоправдани и вредата от тях е по-голяма от ползата. Броят на вторите с времето расте за сметка на първите, въпреки едностранното представяне на държавните телевизии АРД и ЦДФ (както и ние виждаме през ехото на Дойче Веле).

    Миналата седмица беше постигната една малка победа учениците да не стоят с маски в учебните часове.

  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2539 Любопитно

    До коментар [#14] от "sbk":

    А Меркел яви ли се в подкомисия

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    До коментар [#14] от "sbk":

    На предишния протест в Германия имаше 40 ранени полицаи. Значи се е водил истински бой между полиция и протестиращи, за Беларус не знам, младите искат да пътуват свободно, но възрастните се страхуват да не загубят работата си, след 45 години е трудно да се преквалифицираш. На митингите възрастните се броят на пръсти.

  20. 20 Профил на Boris Krastev
    Boris Krastev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Защо не направите една новина и да покажете как се качват върху немския парламент?

  21. 21 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    Защо Дневник не смее да покаже как щурмуващите Райхстага вееха руски знамена??? Има доста снимки в световните медии!!!

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  22. 22 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    "Затова полицията постъпи правилно, когато разтури демонстрацията. Държавата държи монопола върху използването на сила, която трябва да прилага всеки път когато правилата биват нарушавани, а законите се погазват. В противен случай тя (държавата) ще подкопае собствения си авторитет."
    *
    Остава и българската държава да се вземе в ръце и да постъпи като германската. Съгласна съм с констатацията, че сила трябва да се прилага всеки път, когато правилата и законите биват нарушавани.

  23. 23 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Що лъжеш бе чичо Марсел. Искати се да припишеш демонстрацията на "крайнодесните екстремисти" , нали ? Вчера , точно от знамената се интересувах . Имаше наистина на Имперска Германия, която няма как да има нещо общо с Третия Райх и доста повече флагове с ЛГБТ дъга , гълъби на син фон , на различни германски провинции, "бунтовническия" беларуски символ - все неонацисти викаш, а ?
    —цитат от коментар 8 на schwimmwagen


    И подходяща снимка са публикували, разбира се. Може да не е точно от този протест, ама трябва да внушава неонацизъм. Типична болшевишка пропаганда.

  24. 24 Профил на Borko
    Borko
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "satanail13":

    Ако не беше уточнил, че говориш за Германия щях да си помисля, че описваш България хаха

  25. 25 Профил на къдрав и сам се стриже
    къдрав и сам се стриже
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В дНЕВНИК няма да викажат, но проверете какви са исканията на протестиращите. Ще се изненадате.

  26. 26 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#18] от "дерибеев":

    А защо да го прави?

  27. 27 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    До коментар [#21] от "chichka":

    Знамената не са руски, а имперски, на Германската империя (1881-1918) - черно-бяло-червено, след поражението от ПСВ се връща старото знаме - черно-червено-златно. На руското знаме разположението на цветовете е бяло-синьо-червено.

  28. 28 Профил на къдрав и сам се стриже
    къдрав и сам се стриже
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Искат например, да се подпише договор за вечен мир с?

  29. 29 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Добре дошли в добрия толерастки свят. Който не е съгласен с правилната политика трябва да бъде преследван и наказван. Как така ще си позволява да мисли? Мисленето е за толерастките вождове. Матряла трябва да слушка и ръкопляска. Може и да папка когато е разрешено. И каквото е разрешено.
    Всякаква прилика с неотдавна отминали събития е напълно случайна. И инспирирана от крайно десните.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  30. 30 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#19] от "Тsonkooo":

    Възрастните хора рядко излизат на протести, по принцип. Не им е и там мястото, а да си гледат старините. Младите са друга бира, само че те не искат да пътуват свободно, а искат да си бият шута на запад. А преквалификация след 45 години е химера за държава като Беларус.
    Да, в Германия също има пострадали при протестите, но основната разлика с Беларус май е другаде.

  31. 31 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3733 Неутрално
  32. 32 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    Как държавата ще спира незаконни протести? ... Лоши германци - не спазват базови норми на върховенството на закона
    —цитат от коментар 3 на J.J.


    Не си разбрал какво иска да ни каже лирическият герой.
    - държавата не спира протеста, понеже е в правомощията на провинцията. В Берлин на власт са червено - зелените, които издават забрана
    - съдът отхвърля забраната. Полицията обжалва и губи и на втора инстанция
    - понеже протестът си е законен и се провежда, полицията го разтурва под предтекст че не се спазва дистанция метър и пеесе.

  33. 33 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    ОСТАВКА на Меркел, Веднага!!!

    ХДС да предаде властта на опозицията и на народен съвет на Александърплац!

    Международни наблюдатели от Беларус ще разследват насилието на полицията над протестиращи!

    Евроатлантида
  34. 34 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    До коментар [#31] от "Тsonkooo":

    Не крайно десни, по-скоро крайно леви. Отново линка.

    https://www.marginalia.bg/wp-content/uploads/2020/08/GERMANY.jpg

  35. 35 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    До коментар [#21] от "chichka":Знамената не са руски, а имперски, на Германската империя (1881-1918) - черно-бяло-червено, след поражението от ПСВ се връща старото знаме - черно-червено-златно. На руското знаме разположението на цветовете е бяло-синьо-червено.
    —цитат от коментар 27 на Тsonkooo


    Я разгледай добре!!!! Гледах знамена бяло-синьо-червено без герб.... чий са не "знам"!

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  36. 36 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Значи 40000 в Берлин "нямат права" а 40 наркомана в София имат? Добреее...

    Евроатлантида
  37. 37 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1783 Неутрално




    До коментар [#27] от "Тsonkooo":
    https://www.marginalia.bg/wp-content/uploads/2020/08/GERMANY.jpg
    гледай

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  38. 38 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 239 Неутрално

    В културната битка около пандемията сега те дават израз на своя антисемитизъм.
    тук вече спрях да чета статията.Вчера нй обективната медия дойче веле,ТВЪРДЕШЕ ЧЕ ПРОТЕСТЪТ БИЛ ПРЕКРАТЕН И ВСИЧКИ БИЛИ РАЗГОНЕНИ,НО КОЛЕГИТЕ ОТ БИБИСИ ПОКАЗАХА ПОВТОРЕН ПРОТЕСТ ОТ ОКОЛО 20 000 ДУШИ,КОИТО НЯМАШЕ КОЙ ДА ВЪЗПРЕ И МИТИНГЪТ СЕ СЪСТОЯ,НЕЩО ЗА ЛОНДОН И СЪР ДЕЙВИД АЙК?ГАЛЯ ПЕРСОНАЛ ЛИ НЯМАШ?

  39. 39 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 147 Неутрално

    Обичам те Германия. Стана ясно че духа на хората не е сломен от комунистката Меркел. Има надежда за света.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  40. 40 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 239 Неутрално
  41. 41 Профил на alfanero
    alfanero
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Брех тия леви медии, по техен начин си ги разбират все нещата.
    В Берлин няма проблем полицията да се намесва, в САЩ, когато Тръмп прати ФБР и полиция срещу грабещи и палещти пожари демонстранти, веднага го наричат нацист и расист.

  42. 42 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    Преди няколко дни, тук цялото "прогресивно" войнство ме убеждаваше как в Германия ще направят всичко възможно да запазят американските военни бази и оръжия. Оня ден! гледах внимателно няколко стрийма от събитието и мога да ви уверя, че нямаше нищо общо с каквато и да е пандемия. Потърсете и се информирайте сами. Не разчитайте на някакви закъснели дописки в изкривени медии...

  43. 43 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 870 Весело

    Значи 40000 в Берлин "нямат права" а 40 наркомана в София имат? Добреее...
    —цитат от коментар 36 на sa6


    Значи принципът е:
    Нашите хора имат всички права, не-нашите хора нямат никакви права.
    Бройката няма никакво значение.
    И един да е от нашите, има всички права. И милион да са от не-нашите - нямат никакви права.
    Нарича се "болшевизъм" и всякакви прилики с "умнокрасивицизъма" въобще не са случайни.

    Знанието е сила, информацията - власт
  44. 44 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1948 Весело

    Дневник - за Германия може, в България не може. Защо такъв двоен стандарт към полицията?

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  45. 45 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#17] от "Густав":

    Над 80% от родителите са против карантинните мерки. На това ли викаш "поляризирано" общество?

  46. 46 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 586 Неутрално

    " Държавата държи монопола върху използването на сила, която трябва да прилага всеки път когато правилата биват нарушавани, а законите се погазват. В противен случай тя (държавата) ще подкопае собствения си авторитет."

    Ами тук е казано всичко. И заглавната снимка е илюстрация на това.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  47. 47 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2762 Весело

    Що лъжеш бе чичо Марсел. Искати се да припишеш демонстрацията на "крайнодесните екстремисти" , нали ? Вчера , точно от знамената се интересувах . Имаше наистина на Имперска Германия, която няма как да има нещо общо с Третия Райх и доста повече флагове с ЛГБТ дъга , гълъби на син фон , на различни германски провинции, "бунтовническия" беларуски символ - все неонацисти викаш, а ?
    —цитат от коментар 8 на schwimmwagen


    Да не говорим колко стари хипари имаше.
    От старите, истинските от 80-те!

    Ма тиа, мейнстримаджийските пропагандисти, требе да си заработат комата ...

  48. 48 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 988 Неутрално

    До коментар [#8] от "schwimmwagen":

    Не знамената са символ на антисемитизъм, както и мненията против масовата миграция, а именно те са най-важни. :4)

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  49. 49 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 147 Неутрално

    >>>>Затова полицията постъпи правилно, когато разтури демонстрацията. Държавата държи монопола върху използването на сила, която трябва да прилага всеки път когато правилата биват нарушавани, а законите се погазват. В противен случай тя (държавата) ще подкопае собствения си авторитет.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  50. 50 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 147 Неутрално

    Затова полицията постъпи правилно, когато разтури демонстрацията. Държавата държи монопола върху използването на сила, която трябва да прилага всеки път когато правилата биват нарушавани, а законите се погазват. В противен случай тя (държавата) ще подкопае собствения си авторитет.

    Не съм се и съмнявал че бившата комунистка Ангела Меркел ще докара комунизъм. За автора на статията който се оказва близач на ботуши, ще му напомня че фашизма, социализма и комунизма са едно и също нещо. И когато говори за десни партии да вземе да се ограмоти защото тия трите са левичарски организации.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  51. 51 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2762 Весело

    " Държавата държи монопола върху използването на сила, която трябва да прилага всеки път когато правилата биват нарушавани, а законите се погазват. В противен случай тя (държавата) ще подкопае собствения си авторитет."Ами тук е казано всичко. И заглавната снимка е илюстрация на това.
    —цитат от коментар 46 на ТНТ


    Ми не, не е казано всичко.
    Казано си е за германците. А за българите - би трябвало да има и уточнение.
    При това уточнение по азбучни, от политическото букварче истини и постулати:

    Че Разпореждането с този монопол се извършва от Легитимна власт.
    И че когато Властта е де факто делигитимирана, т.е. няма достатъчното политическо доверие - като в нашия случай - не може/самоубийствено е да нареди прилагането на сила - като в нашия случай ...

  52. 52 Профил на tjj54611191
    tjj54611191
    Рейтинг: 314 Неутрално

    Нелош пример за следване. Тук е същия, че и отгоре, тюрлюгювеч...

  53. 54 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1992 Весело

    Следващия път когато крайнолеви лумпени трошат на воля из Германия вижте пак реакцията на полицията и тази на ДВ. Ей това искат да въведат у нас и разни бойкикевци - тоталитарна държава, в която "престъпмисъл" е забранена.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  54. 55 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 586 Любопитно

    До коментар [#51] от "xm...":

    "...когато Властта е де факто делигитимирана, т.е. няма достатъчното политическо доверие - като в нашия случай"

    Това от "Информиран.нет" ли го научи?

    П.П. Правилната дума е "лЕгитимация"...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  55. 56 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    До коментар [#37] от "chichka":

    Интересно, младите виждат имперска Германия до имперска Русия (това е имперското знаме 1896-1914, без герб) и САЩ, а не до България, Унгария, Словакия и Хърватия.

  56. 57 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    А в дъното на този тунел просветва обективната информация за това, с какво се занимават BLM (Burn-Loot-Murder). А дано, ама надали.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  57. 58 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2406 Неутрално



    Знам го това изследване. Не е за Дневник. Всъщност може да се окаже, че ДВ не е толкова ужасна медия, като сме свикнали да мислим в България -- благодарение знаете на кого.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  58. 59 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    [quote#58:"Един вампир броди из Европа"][/quote]

    ДВ не е лоша медия, да! Тук имаме българска секция на ДВ превзета и ръководена от "библиотекарския"! Същото е с българската СЕ!!!

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  59. 60 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5673 Весело

    "Държавата държи монопола върху използването на сила, която трябва да прилага всеки път когато правилата биват нарушавани, а законите се погазват."
    #####
    Аааа не! Протестиращите притежават монопола на силата и те решават, кое е законно или не, както и чия кола да потрошат!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  60. 61 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5673 Весело

    До коментар [#47] от "xm...":

    През 80-те нямаше вече хипари. Питайте дядо си.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  61. 62 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1943 Любопитно

    До коментар [#27] от "Тsonkooo":

    Е, Германия империя ли е?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  62. 63 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1943 Любопитно

    До коментар [#25] от "Виден масколог":

    Какви са?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  63. 64 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Живх в берлин 3г. Тръгнах си от депресия. Адска мизерия и от цял свят куцо кьораво събрано

  64. 65 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    До коментар [#62] от "etty1":

    Била е след обединението на германските княжества в единна държава през 1871 година до 1918 година, когато става федерална държава. Имала е дори колонии - Камерун, Намибия, Того и Танзания. Германския флот става втори по големина след английския.

  65. 66 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3733 Неутрално
  66. 67 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1943 Весело

    До коментар [#65] от "Тsonkooo":

    Благодаря. Имах предвид, че не излизаме на протест под знамената на цар Иван-Асен II

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  67. 68 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2071 Неутрално
  68. 69 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    До коментар [#15] от "J.J.":


    До коментар [#10] от "lz73":Просто едното правителство има политически изгоди от това да си затваря очите, защото по този начин дискредитира опозицията, докато другото правителство трябва да покаже, че е твърдо против крайнодесните.
    —цитат от коментар 15 на J.J.


    В нормалните страни, когато едно правителство поради политически изгоди позволява да се нарушава закона, обикновено твърде бързо си отива...Та ББ да си избере причина да си ходи...

  69. 70 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2409 Любопитно

    Очакваме да започнат да крещят "Меркел, оставка! ''

    [email protected]
  70. 71 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#17] от "Густав":Над 80% от родителите са против карантинните мерки. На това ли викаш "поляризирано" общество?
    —цитат от коментар 45 на deaf


    Родителите не са мнозинство в Германия. Над 80% от немците нямат деца във възраст под 16 годишна възраст и са забравили, какво е това да бъдеш/имаш дете. За тези немци децата са вредители и трябва да стоят заключени вкъщи, пред таблет, да не тичат, да не крещят и да си лягат в 1900. Общо взето Германия е доста по-зле в отношението на обществото към децата спрямо страните, които познавам, включително България.

  71. 72 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 8 Весело

    Фактът, че подобни неумности се случват и в Германия е ярко доказателство на тезата, че "Светът полудя"!!!!Нали е очевидно, че чрез анархия и компрометиране на държавните институции не може да се реши нито един системен проблем?!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    Ти също си ярко доказателство, че Светът е полудял, щом даже и до твойто село е стигнало. И, ако е очевидно, за държавните институции, защо тогава подкрепяш компрометирането им у Беларусия? Шизофрения?

  72. 73 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    Ковид идиотите дали са само част от редовните идиоти?

  73. 74 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 8 Весело

    Защо Дневник не смее да покаже как щурмуващите Райхстага вееха руски знамена??? Има доста снимки в световните медии!!!
    —цитат от коментар 21 на chichka


    Се пак, като е нямало някои с български знамена да го палят- бива!

  74. 75 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#31] от "Тsonkooo":Не крайно десни, по-скоро крайно леви. Отново линка.https://www.marginalia.bg/wp-content/uploads/2020/08/GERMANY.jpg
    —цитат от коментар 34 на Тsonkooo


    Демек, гедерейци? Проблемът е, че там имаше от всички краища на ФРГ, както и от други/съседни страни. Миш- маш, карашик.

  75. 76 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Преди няколко дни, тук цялото "прогресивно" войнство ме убеждаваше как в Германия ще направят всичко възможно да запазят американските военни бази и оръжия. Оня ден! гледах внимателно няколко стрийма от събитието и мога да ви уверя, че нямаше нищо общо с каквато и да е пандемия. Потърсете и се информирайте сами. Не разчитайте на някакви закъснели дописки в изкривени медии...
    —цитат от коментар 42 на ju.li


    Даже имаше и протест, пред американското посолство, за прекратяване на окупацията. Да, малко бяха, ама някои казват, че досега това било немислимо...

  76. 77 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 268 Весело

    Извинете, нищо не беше разтурила. Те вместо едно място, отидоха на някакво друго, и имаше твърде много хора, и не бяха никакви крйно десни, каквато снимка сте извадили от гъза на главния си редактор

  77. 78 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 8 Весело

    В културната битка около пандемията сега те дават израз на своя антисемитизъм.тук вече спрях да чета статията.Вчера нй обективната медия дойче веле,ТВЪРДЕШЕ ЧЕ ПРОТЕСТЪТ БИЛ ПРЕКРАТЕН И ВСИЧКИ БИЛИ РАЗГОНЕНИ,НО КОЛЕГИТЕ ОТ БИБИСИ ПОКАЗАХА ПОВТОРЕН ПРОТЕСТ ОТ ОКОЛО 20 000 ДУШИ,КОИТО НЯМАШЕ КОЙ ДА ВЪЗПРЕ И МИТИНГЪТ СЕ СЪСТОЯ,НЕЩО ЗА ЛОНДОН И СЪР ДЕЙВИД АЙК?ГАЛЯ ПЕРСОНАЛ ЛИ НЯМАШ?
    —цитат от коментар 38 на Ivan Rachev


    Явно нямат/липсват. Оня ден пуснаха обява(като статия), за нови мисирки.

    Берлин бе пръв... Освен в Лондон, имаше и протест в Париж.

  78. 79 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#78] от "jord bond":

    П.П. "Берлин е блокиран от полицията, а демонстрацията дори още не е започнала. Демонстрират: срещу мерки за коронавируса, срещу правителството, срещу десницата, срещу левицата, за околната среда и срещу Зелените. Накратко, всички срещу всички.

    В Берлин виждаме смъртта на Европейския съюз..." https://t.ly/rt4E

  79. 80 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3733 Весело

    До коментар [#70] от "karabastun":

    След като са я изтипосали със затворнически дрехи и надпис "Виновна!" това какво е - оставка и затвор!

  80. 81 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#21] от "chichka":

    Ти остави това ами викаха и Путин Путин
    Кръвта им се смръзна на новогерманците

    гошо
  81. 82 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#6] от "satanail13":

    Доста мои колеги се върнаха в България, щото не могат да понесат тъпотията на Германската система за следене и вмешателство в личния живот, отделно че не понасят новите Германци, на Меркел галениците.

  82. 83 Профил на ngc800
    ngc800
    Рейтинг: 213 Неутрално

    https://www.instagram.com/p/CEkEzIZHaTx/
    Роберт Ф. Кенеди Мл.: Siegesäule Monument where I spoke. This was one of 40 sites scattered around Berlin where where some 1.5 million people gathered around separate stages to evade police harassment and peacefully protest the alarming global rise of Medical & Digital Totalitarianism. As I said in my speech,the government strategy is to portray the protestors as right wing extremists or “Covid Deniers”(a euphemism,in the official narrative for Holocaust deniers) none of which is true. The government issued three proclamations declaring the protest illegal. Our Rapid Response team of lawyers successfully appealed each of these declarations in court. The Pharma-controlled main stream media blacked out all coverage the main event altogether-ignoring what were perhaps the largest crowds in German history. No main stream media covered this momentous gathering. The only media reports claimed only 38,000 people & showed clips of a staged incident where 100 riot police colluded in a false flag show with some 50 agents provocateurs in Nazi regalia near the Reichtag miles from our protest. The obsequious Pharmedia dutifully conflated that phony fascist Kabuki play with our peaceful democratic event to claim we were allied with violent far right extremists 6)World Futbol champion (1990)Thomas Bartholdi and his wife Britta Protest 7)German National Team Basketball Star Joshiko Saibou and Olympic long jump champion Alexandra Westore.
    8)Organizer Attorney Marcus Haintz and program moderator Nana from Ghana. KP

  83. 84 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Появи и германският "Джордж Флойд", за съжаление. Да, жена, ама по подобен начин умря на земята, под четирима арестуващи я полицаи. Има и видео... 😒

    Да видим ся, как ще бъде отразено, от демократичните(и нашите) СМИ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK