"Русия не е суперсила, а суперпроблем"

Линас Линкявичюс

© Associated Press

Линас Линкявичюс



Литовският външен министър Линас Линкявичус е загрижен за Беларус, която Русия възприема като своя сфера на влияние. "Ще стане това, което има да става", казва той в интервю за ДВ, но нека да е по демократичен път.


ДВ: Литва прие Святлана Цихановска - основната конкурентка на Александър Лукашенко на президентските избори в Беларус. Но обстоятелствата остават неясни, а самата Цихановска не говори конкретно по въпроса. Да не би Лукашенко да е прогонил Цихановска?


Линас Линкявичус: Ние решихме да помогнем на един човек, изпаднал в тежка ситуация. Така, както аз виждам нещата, тя (Цихановска) нямаше особено голям избор - или да напусне страната, или... друга възможност бе, меко казано, неприемлива! Ние превантивно й бяхме издали виза - на нея, както и на няколко други лица. С нея тя може да остане в Литва без ограничения в продължение на година. Децата й бяха тук още още преди тя да пристигне. А и властите в Беларус не я спряха, дори й помогнаха да напусне страната.




ДВ: Както литовски официални представители, така и вие самият наричате в социалните мрежи Александър Лукашенко бивш президент на Беларус. Това официалната позиция на Литва ли е?


Линас Линкявичус: За нас изборите в Беларус не са нито прозрачни, нито демократични и свободни. Това вероятно е и всеобщото мнение. Това просто е сигнал - политическо послание към отиващото си ръководство да проумее действителността. То трябва да започне да разговаря със своите граждани на нормален език, а не с полицейски палки. Още повече че тези граждани не искат нищо особено. Доколкото разбирам, Координационният съвет (създаден по инициатива на Цихановска - бел. ред.) е съгласен с това Лукашенко отново да се яви на избори, ако той се реши на такъв ход. Не виждам никакви основания за твърдения или обвинения, че някой искал да завземе властта. Това е преувеличено.


ДВ: Що се отнася до ЕС, разочарова ли ви това, че в декларацията за положението в Беларус не бе включено искането на Литва и Полша за отправяне на официален призив за повторение на гласуването?


Линас Линкявичус: ЕС е огромен механизъм, а ние знаем и съжаляваме, че някои наши колеги в други страни се ръководят от други подбуди - казано най-предпазливо. Освен това има и други горещи теми като Сирия, Либия, талибаните, пандемията, бежанците. ЕС трябва да се занимава с всичко това.


ДВ: В случая обаче не става дума толкова за Беларус, колкото за Путин и Русия, нали?


Линас Линкявичус: Да, разбира се, че не става въпрос за Беларус, а за Путин. И друг път съм казвал, че Русия не е суперсила, а суперпроблем. Извинете ме за израза, но е точно така. Навсякъде по света, не само в Европа, се създават конфликти - замразени или нови, както в Украйна. Русия няма да отстъпи нито на милиметър от позициите си, особено когато разглежда съответната страна, така да се каже, като свой заден двор или своя сфера на влияние.


ДВ: А ако следващото държавно ръководство на Беларус се обвърже още по-тясно с Русия? В беларуското общество има такива нагласи.


Линас Линкявичус: Ще стане това, което има да става. Нека припомня, че ние, литовците, също бяхме критикувани, когато решихме да вдигнем санкциите срещу Беларус заради освобождаването на политически затворници там. Следим много внимателно обстановката в страната и не си правим никакви илюзии, че Беларус може да бъде някакво предмостие на демокрацията. Какво и кого в крайна сметка ще подкрепят гражданите на Беларус, си е тяхна работа. Важното е това да се случи по демократичен или поне по донякъде демократичен начин, а не както сега с използването на полицейски палки.


Линас Линкявичус е социалдемократ, бивш военен министър и дипломат, а от 2012 оглавява външното министерство на Литва

Ключови думи към статията:

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    Точно!
    Много добре формулирано!
    Съгласен напълно!

  2. 2 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 563 Неутрално

    "Русия не е суперсила, а суперпроблем"

    +1

  3. 3 Профил на Are de
    Are de
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Много добре формулирано. Боко Тиквата и строи газопровод с наши пари и не облага с данъци Лукоил. Руснаците пукнат грош нямат да си плащат, Боко обаче е щедър към тях.

  4. 4 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 638 Весело

    Прав е Русия не е суперсила, Литва и България са суперсили...

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4385 Неутрално

    В тази страна, хронично известна с технологичния си дефицит, изостанала във всички области, демокрацията ще настъпи последно, ако въобще настъпи, естествено...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  6. 6 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Всички суперсили са все някъде суперпроблем.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Rocketman
    Rocketman
    Рейтинг: 0 Неутрално

    ........"И друг път съм казвал, че Русия не е суперсила, а суперпроблем.........."

    Даам! Нередовни има навсякъде - не само в България.

  9. 9 Профил на staro-nov dnevnik-ar
    staro-nov dnevnik-ar
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Заглавие за малко радост на русофобската агитка. Балтийските джуджета едва ли решават какво е проблем и кой е сила в международните отношния. Грешката им е че мислят че полата на НАТО е много безопасно место при положение че са последните държави измислени в Версай дето още ги има на картата.

  10. 10 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3081 Неутрално

    Бе не знам суперкакво е, ама смърди суперсилно.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  11. 11 Профил на staro-nov dnevnik-ar
    staro-nov dnevnik-ar
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    "В тази страна, хронично известна с технологичния си дефицит"

    Кажа го жител на страната дето най голямо техническо достижение е чушкопека - обикновена ламаринена консерва с обикновен електрически нагревател. Смех в залата!

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 792 Неутрално

    тоа дето имат два супермаркета народ се кара на рушняците.ма кат излене малкия путин и не мое ги чуеш щот се покриват от големио проблем пхахахахахахааааааа

  14. 14 Профил на Are de
    Are de
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Заглавие за малко радост на русофобската агитка. Балтийските джуджета едва ли решават какво е проблем и кой е сила в международните отношния. Грешката им е че мислят че полата на НАТО е много безопасно место при положение че са последните държави измислени в Версай дето още ги има на картата.
    —цитат от коментар 9 на staro-nov dnevnik-ar


    Джуджета, ама не строят газопроводи на Путин с техни пари, нали? Изключиха се от руската енергийна мрежа. А ние ще им строим и АЕЦ Белене. Боко Тиквата, дето ни пази от комунистите, е най-големия ибрикчия на Путин. Това са фактите.

  15. 15 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    Защо ЕС и САЩ продължават да поддържат икономически отношения с този " супер проблем", след като всички виждаме, че от него излизат само войни, убийства, смърт и разруха по целия свят ?

  16. 16 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    До коментар [#4] от "Шоршо":

    и ти не си българин а си суперуснак :) :) :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  17. 17 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    И децата знаят,че Русия не е суперсила,а регионален играч.Както Турция не е регионална сила,а обикновен банкрутирал играч..Да чете Веслорчо!

    shlshlshlshl
  18. 18 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Западът ще сложи в ред нещата, когато осъзнае най-сетне, че фашисткия режим в кремъл е с коренно противоположни интереси, цели и начин на функциониране спрямо западната цивилизация.
    Нищо общо!
    Нищо не е същото!
    Режимът в кремъл е точно обратното на постигнатото с векове от времето на Рим, от времето на Христа, Христовите ученици и верните им първи последователи, от времето на Ренесанса, Просвещението, модерността и постмодерността.
    Режимът в Кремъл няма нищо общо с ХУМАННОСТТА!
    Той е горд наследник на изгонилите, избили, заточили и измъчвали милиони човешки същества, поробили десетки държави и народи, съсипали бъдещето на стотици милиони хора!
    Режимът в Кремъл няма и намерение да спазва договори, а международното право важи за тях само ако им отърва.
    Рейгън, Тачър, Кол, Валенса, Хавел и Папа Йоан Павел II - те бяха осъзнали всичко това и от момента на това колективно осъзнаване до момента на срутване на Империята на злото периодът беше кратък.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  19. 19 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    Прав е Русия не е суперсила, Литва и България са суперсили...
    —цитат от коментар 4 на Шоршо


    Литва и България нямат претенции да са империя.Разпадналата се империя русиюшка не може да се отърве от имперските си рефлекси.Държава в която спестяванията на хората са във валута на обявения за враг е подобие на държава.

    SHADOWS of SOFIA
  20. 20 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    До коментар [#15] от "samoedin":

    Защо ЕС и САЩ продължават да поддържат икономически отношения с този " супер проблем",
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    Защото има 146 млн. население в Путенланд . И защото власт в страна, насилствено захванала питерска ОПГ.
    Можете ли да си представите какво ще се случи в ЕС, ако поне 1/3 от това население, като бежанци, се втурне към Европа?

  21. 21 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 894 Весело

    за бих добавил и има руснак има проблем :)

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  22. 22 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#19] от "K2":

    А Литва има ко им раздадоха в Белорус старото литовско знаме
    Аз не мога да разбера защо литва се навира между шамарите. Полша разбирам искат си гродненска и виленска области, но литва пак ще местят столицата в Каунас (Ковно)

  23. 23 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Прав е Русия не е суперсила, Литва и България са суперсили...
    —цитат от коментар 4 на Шоршо


    Щом е написано в Дойчовското Веле истина трябва да е.. Брей тоя ЕССР само с немислещи баламурници ли е населен?

    Марс е изконна Американска територия!
  24. 24 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5514 Неутрално
  25. 25 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    Както казваше преди време един анализатор : " Русия е Нигерия без сняг и с ядрено оръжие"...!

  26. 26 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#20] от "putinxujlo":

    " Защо ЕС и САЩ продължават да поддържат икономически отношения с този " супер проблем",
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    Защото има 146 млн. население в Путенланд . И защото власт в страна, насилствено захванала питерска ОПГ.
    Можете ли да си представите какво ще се случи в ЕС, ако поне 1/3 от това население, като бежанци, се втурне към Европа?"

    Мога, но тази 1/3, че и повече, така или иначе се е " втурнала" и сега към Европа, че и САЩ ! Освен тълпите турчуля, араби, афганистанци, сирийци и прочие ! Източна Европа даже не я споменавам в картинката ! Та накратко : политиката на общи приказки в А4 формат е дотук ! От сега насетне трябват смели решения, защото проблемите само се задълбочават и още повече усложняват, иначе воплите срешу лошите режими в Русия и Турция, а пък в същото време да гледаме саги като тази с Фолксваген груп, са просто жалки и вървим наникъде !

  27. 27 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#26] от "samoedin":

    малко си с грешка германците колкото и да е странно се втурнаха в Русия, и от масовата емиграция за момента ги спира изискването да се откажат от германското гражданство за да получат руско, ако им разрешат двойно гражданство не знам

  28. 28 Профил на Момо
    Момо
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Защо ЕС и САЩ продължават да поддържат икономически отношения с този " супер проблем", след като всички виждаме, че от него излизат само войни, убийства, смърт и разруха по целия свят ?
    —цитат от коментар 15 на samoedin


    Основната разруха на реда последните 20-30 години произлиза от щатите, а не от Русия, чрез войните в Близкия Изток, Северна и Субсахарска Африка. Там трябваше да се вкара уж "демокрация", но явно не всичко беше премислено. Русия започна да участва във разрухата основно след Майдана, правейки ред проблеми. Защо се поддържат икономически отношения с Русия? Елементарно - бизнесът ръководи политиката, а не обратно. Това е валидно за всяка една страна, тъй като живота представлява капитал и ресурси. Още не сме преминали в друга система.

  29. 29 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Русия Е проблем, защото е супер сила. Ако не беше, нямаше да е проблем. Същото се отнася и за Турция за наше съжаление! Ние сме в ситуацията на балтийските републики.

  30. 30 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    До коментар [#27] от "1001":
    Втурвайте се и вие към расссия, какво ви спира?


    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  31. 31 Профил на staro-nov dnevnik-ar
    staro-nov dnevnik-ar
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#14] от "Are de":

    "Джуджета, ама не строят газопроводи на Путин с техни пари, нали? Изключиха се от руската енергийна мрежа"

    Ще ти кажа една "тайна" - Полша,Чехия, Словакия и балтийските титани на технологичният напредък, хехе, отново купуват руски газ, само че този път от американски прекупвачи и с демократична надценка, разбира се.

  32. 32 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#30] от "Торбеш":

    ми не знам немски кво да правя в русия

  33. 33 Профил на staro-nov dnevnik-ar
    staro-nov dnevnik-ar
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#27] от "1001":

    "германците се втурнаха в Русия, и от масовата емиграция за момента ги спира изискването да се откажат от германското гражданство за да получат руско"

    Тази година три хиляди германци са мигрирали в Русия. Причината за преместването им е, че не искат да живеят среди тълпи од нашественици и в бъдеща джамахирия. Следващите години очаква се стремоглаво увеличение на новия тренд.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Суперпроблема е на път да се самоотстрани. Мизерията и демографската криза там са тежки и е въпрос на време китайци и турци да сложат ръка на обширните територии. Руснаците явно не са достатъчно интелигентни и развити за да ги задържат. Ядрените бомби са остаряваща технология и след 1-2 десетилетия няма да са проблем.

  36. 36 Профил на staro-nov dnevnik-ar
    staro-nov dnevnik-ar
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#17] от "dfjftriktrcdt":

    "и децата знаят,че Русия не е суперсила,а регионален играч"

    И как се казва региона дето Русия е регионална сила? ... Децата имат извинение че просто са деца. Ама ти ...

  37. 37 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2119 Весело

    "Русия не е суперсила, а суперпроблем"

    Да, не ще да си дава ресурсите като България за 1 % концесионна такса! Кск смее!
    И не си разпродават индустрията за жълти стинки! Мръсници!

    В Русия съм! В Русия съм!
  38. 38 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#17] от "dfjftriktrcdt":"и децата знаят,че Русия не е суперсила,а регионален играч"И как се казва региона дето Русия е регионална сила? ... Децата имат извинение че просто са деца. Ама ти ...
    —цитат от коментар 36 на staro-nov dnevnik-ar


    Децата имат по голям умствен багаж от вас,щом питате за глупости.

    shlshlshlshl
  39. 39 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    Как ще е суперсила Русия,като населението и е докарано до просешка тояга,също като в Турция..

    shlshlshlshl
  40. 40 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    "Русия не е суперсила, а суперпроблем"Да, не ще да си дава ресурсите като България за 1 % концесионна такса! Кск смее!И не си разпродават индустрията за жълти стинки! Мръсници!
    —цитат от коментар 37 на Веселин Дечев


    Коя индустрия? Имаш предвид заводите за полуавтомобили? Ако не бяха французите, отдавна да си ги затворили. Произвеждаха брак. Те и в момента са някъде м/у автомобил и брак и са само за вътрешно ползване.

  41. 41 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4013 Весело

    До коментар [#37] от "Веселин Дечев":

    Не не си продават индустрията за жълти стинки, само я дават под аренда на Нощната хокейна лига за да ограбва милиарди от данъкоплатците в Рассия

    klimentm
  42. 42 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2119 Любопитно

    До коментар [#18] от "Торбеш":

    "Режимът в Кремъл няма и намерение да спазва договори, а международното право важи за тях само ако им отърва."

    Хайде хайде!
    Сюлеймани по кое междунатодно право беше убит?
    А по кое право американски войски са в Сирия?
    По кое право Косово може да обяви мезависимост, а Абхазия и Крим не??

    В Русия съм! В Русия съм!
  43. 43 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Не е. Също така и ЕССР и САЩ и Китай. Всичките са кукли на конци на богаташите на върха.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  44. 44 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Ми, на мен не ми е супер проблем. А балтийските пудели ги друса параноята. Да си пият лекарствата.

  45. 45 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2119 Весело

    До коментар [#20] от "putinxujlo":

    "Защо ЕС и САЩ продължават да поддържат икономически отношения с този " супер проблем",
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    Защото има 146 млн. население в Путенланд . И защото власт в страна, насилствено захванала питерска ОПГ.
    Можете ли да си представите какво ще се случи в ЕС, ако поне 1/3 от това население, като бежанци, се втурне към Европа?"

    Хвърлила се се е ра,цъфтялата Украина! Включително към Русия! 😃

    В Русия съм! В Русия съм!
  46. 46 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    най-накрая да чуя
    някой да каже, че в данс е бъкано от руски агнети.
    https://frognews.bg/novini/boiko-noev-rakovodstvoto-dans-propito-ruski-agenti-otravianeto-gebrev-otide-gluha-ulitsa.html

  47. 47 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2119 Весело

    До коментар [#26] от "samoedin":

    "От сега насетне трябват смели решения, защото проблемите само се задълбочават и още повече усложняват, иначе воплите срешу лошите режими в Русия и Турция"

    Е те и в Китай, Северна Корея, Иран,Венецуела, Сирия, Либия и... то половината свят врагове бе!😅😅😅

    В Русия съм! В Русия съм!
  48. 48 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    До коментар [#33] от "staro-nov dnevnik-ar":

    там има 3 милиона с руски произход или свързани с Русия, ще им трябват 1000 години с това темпо :) :) :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  49. 49 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    ... ако не се размножават :) :) :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  50. 50 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    До коментар [#33] от "staro-nov dnevnik-ar":

    щото в Росия няма мюсулмани, само 10% и се увеличават :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  51. 51 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    До коментар [#33] от "staro-nov dnevnik-ar":

    през 2012 са били само 6% :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  52. 52 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    До коментар [#37] от "Веселин Дечев":

    " Да, не ще да си дава ресурсите като България за 1 % концесионна такса! Кск смее!
    И не си разпродават индустрията за жълти стинки! Мръсници!"

    Русия ударно си раздава ресурсите ! При това не на Европа, нито на САЩ, а на ....Китай, което значи пълното и колонизиране и сигурна смърт , за което това алармират самите руснаци......

  53. 53 Профил на Светозар Христов
    Светозар Христов
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Досега двама души в Света са определяли, толкова кратко и точно, какво е Русия.
    Единия е Маргарет Тачър. Преди 39 години тя каза: Русия е Горна Волта с ракети.
    Втория човек е Литовският външен министър Линас Линкявичус: "Русия не е суперсила, а суперпроблем".
    По - точно не може да се каже.

  54. 54 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Описва доста добре ситуацията. Както и острата нужда от обща външна политика, армия и полиция в ЕС. Просто не може за един проблем във външната политика да се иска съгласието на всички членове... Този проблем трябва да се реши и то бързо от външното министерство на ЕС.
    Какво би станало ако полицията на ЕС се заеме с корупцията у нас? А нашата (местната) да се занимава с дребната престъпност? Всички в ЕС са запознати със ситуацията ни, нали!
    Ако имаше читаво военно министерство в ЕС с малка но спретната армия, как би реагирала Русия на един ултиматум - изведете зелените човечета от Крим за 24 часа, или ще срещнат войската на ЕС!! Защото Крим не е проблемът, а самото нарушение на постигнатите договорки. Подписани от самата Русия. При каквото и нарушение от страна на Русия, те стават невалидни. Т.е. Украйна и Грузия могат да станат членове на НАТО в кратък срок. Как би реагирала Русия на това? Санкцийте срещу нея работят, но определено в доста случеи, Русия трябва да получи "пляскане по ръцете".
    Верно е, че ЕС е много сполучлива икономическа общност, но е очевидно, че това не е достатъчно.

  55. 55 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 873 Весело

    Външни кенефи, без топла вода, газ и електричество в домове и учреждения, без пътища, с 40 млн абсолютно бедни, 7 млн хероиномани, 3+ млн серопозитивни, в челните тройки за аборти, убити при ПТП, самоубийства и убийства, и още, и още... Съчетани с огромна престъпност и корупция на всички нива.

    Това ви е Просиията днес. Не е възможно някой доброволно да желае да се пресели в този ад, дето крепостните и русоробите ни го имат за "суперсила"!

  56. 56 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3643 Весело

    До коментар [#45] от "Веселин Дечев":

    Вижте какво намерих в интернет:
    – От 2020 г. минималната заплата в Путенланд е 12 130 рубли (134,7 €),;
    – в Украйна е 144 €.

    Всички вече са изпреварили Путенланд! :))
    И това е само началото.

  57. 57 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3757 Любопитно

    ""Русия не е суперсила, а суперпроблем""

    Путин определено не харесва това и сега се "пръска от яд" в Кремъл!!!!

  58. 58 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3757 Любопитно

    До коментар [#1] от "selqnin":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Сега очакваме поредния "кремълски вой" по адрес на "гнилият капитализъм и световният империализъм"!!!!!

  59. 59 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Във великата рАссия само 55% от мужиците по селата имат централна канализация......в Хондурас са 56%............му-ха-ха!

  60. 60 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Защото има 146 млн. население в Путенланд . И защото власт в страна, насилствено захванала питерска ОПГ. Можете ли да си представите какво ще се случи в ЕС, ако поне 1/3 от това население, като бежанци, се втурне към Европа?
    —цитат от коментар 20 на putinxujlo


    По притеснително е ако това население се втурне като армия , джендър идеологията която масово се шири тогава няма да ни помогне .

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  61. 61 Профил на Джонджо
    Джонджо
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#31] от "staro-nov dnevnik-ar":

    Интересното е, че и с демократичната надценка пак е по-евтин от руския...

  62. 62 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Супер силата Литва разбира от супер проблеми? Този уважаем господин дали знае, че вече сме в 21 век, а не в 14 век?

    Свободата, Санчо...
  63. 63 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Във великата рАссия само 55% от мужиците по селата имат централна канализация......в Хондурас са 56%............му-ха-ха!
    —цитат от коментар 59 на bobbyperu

    Хубавото е че поне в България с язовирите няма проблеми - виж Перник е вододаен център на Източна Европа, истински воден хъб, за града вода не остава, та не трябва и канализация.

    Свободата, Санчо...
  64. 64 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4423 Неутрално

    До коментар [#22] от "1001":

    Бело Рутения (Беларус) е интегрална част в Литовското Княжество и в Полско-Литовската Конфедерация. Литва явно има друга задача, все пак те не са особено близки етнически с белорусите.
    Линкявичус доста ясно очерта ролята на Литва в подготовката на протеста в Белорус с издаването на предварителни визи и настаняването на децата на Тихановска/Циканоуска. Интересно ми е кой е бил с децата докато майка им е организирала опозиционните протести? Някой знае ли?

  65. 65 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    Как светът и великите сили се страхуват от Русия? Възприемат една единна, терористична, неприятелска, но държана от здрава ръка огромна Русия като по-малка опасност. Сравнено с десетина малки държавици на нейната територия. Повечето от които с ядрено оръжие, някои демократични, други тоталитарни. Враждуващи, а вероятно и воюващи помежду си. Ей затуй светът предпочита Русия да не се разпада повече.

  66. 66 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    Ми Русия като не е суперсила, къв ви е проблема?

  67. 67 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#63] от "Bornagain":

    Доста объркан коментар....май си се подкарал от рано!

  68. 68 Профил на Sofia_11
    Sofia_11
    Рейтинг: 113 Неутрално

    До коментар [#56] от "putinxujlo":

    Тия работи за МРЗ ги разправай на баба си в Украйна!!
    Руското БВП е два пъти по голямо от вашто
    Капиш!!

  69. 69 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3643 Весело

    До коментар [#68] от "Sofia_11":

    😂😂😂
    Писател, руснак съм и ти ми сказки за путенландски бвп не разсказвай:))))
    Страна нефтогазопровод:)))))

    Ето ти откъс от заседанието в СФ на путенланд:)
    07.2020. РИА Новости;

    ©️"Прорыва в развитии российской промышленности, которого требуют майские указы президента Владимира Путина, не происходит. Об этом заявил в среду глава экономического комитета Совета Федерации Андрей Кутепов в ходе в встречи с министром промышленности и торговли Денисом Мантуровым.
    «Очевидно, что прорыва в промышленности нет ни по каким отраслям, - констатировал сенатор, обращаясь к главе Минпромторга.
    - По государственным программам и нацпроектам переносятся показатели и сроки выполнения.
    – Счетная палата отмечает отсутствие стратегии, с которой нужно согласовать все программы и нормативные документы в сфере промышленности и торговли» (цитаты по РИА Новости).
    – «Экспорт падает, в сфере станкостроения рынок обеспечивается только на 20% поставками отечественных предприятий, тяжелая доступность средств», - перечислил Кутепов претензии к Мантурову.
    – «Пристального внимания», подчеркнул он, требует научное обеспечение деятельности промышленного комплекса.
    При этом компонентная отрасль - база промпроизводства, которая должна обеспечивать заводы деталями для сборки готовой продукции, - по словам Кутепова, «разрушена».
    В результате промышленность работает в режиме отверточной сборки, закупая готовые комплекты и детали за рубежом и обеспечивая лишь минимальную добавленную стоимость продукции.
    – Так, например в России отсутствует собственная промышленная база для серийного производства микроэлектроники, жаловался в декабре вице-премьер Юрий Борисов. В критической зависимости от иностранных поставщиков находится фармацевтика, говорила ранее спикер СовФеда Валентина Матвиенко: приходися закупать сырье (субстанции) в Китае.
    Происходящее в промышленности, по мнению Кутепов, - это результат «разброса» в функциях и компетенциях Минпромторга, который совмещает в себе более 25 советских министерств и регулирует одновременно все отрасли - от легкой до авиастроения, а также еще и торговлю...."©️

  70. 70 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3643 Весело

    Путенланд е "Суперсила"⁉️ Стига бе!!:)))

    ©️"Сметната палата на РФ, докладва за фалшиви запаси от нефт и газ в Русия.
    Значителна част от запасите от нефт и газ в Русия, които се отчитат от стоковите компании и които са включени в държавния баланс, не са потвърдени в резултат на преоценка, проучване и производство.
    Това се отчита от Сметната палата в доклада за състоянието на минерално-ресурсната база на страната през 2015-2019г.г.
    Петролните и газовите компании са склонни да надценяват доказаните резерви, като докладват природните ресурси на държавата. Средно всяка година Русия отписва своите „фалшиви“ въглеводородни резерви от държавния баланс в почти същия обем, който изпомпва от недрата всяка година. ...."©️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    https://www.finanz.ru/novosti/birzhevyye-tovary/cchetnaya-palata-soobshchila-o-feykovykh-zapasakh-nefti-i-gaza-v-rossii-1029245000

  71. 71 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3812 Неутрално

    До коментар [#70] от "putinxujlo":
    ".....На данный момент на Россию приходится 6% мировых запасов нефти и 20% - газа. Валовая стоимость разведанных полезных ископаемых в недрах составляет 28 триллионов долларов, то есть 1900% ВВП страны. Три четверти этой суммы приходятся на нефть, газ и уголь. При нынешнем уровне добычи (550 млн тонн в год) запасов нефти хватит на 35 лет, а газа - на 50. ..."

    Това, което разбирам и без да съм руснак:
    (От същия източник). 20% от световните запаси на газ са в Русия и ще стигнат за около 50 години. Природните изкопаеми са 28 трилиона долара- 1900% от GDP.

  72. 72 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    До коментар [#71] от "тулса":

    При нынешнем уровне добычи (550 млн тонн в год) запасов нефти хватит на 35 лет, а газа - на 50. ..."
    ▪️▪️▪️▪️▪️▪️
    🙄
    Препоръчвам да не лъжете и не давате само удобен за вас откъс, от цялото изречение.
    Какво да кажа – путеноид:))
    И в статия има линк към отчет на Сметната палата. Много интересни неща можете да видете там. Или пак не виждате това?
    Профессор Вася, привет на Роза.:))
    Успех.

    "При нынешнем уровне добычи (550 млн тонн в год) запасов нефти хватит на 35 лет, а газа - на 50. Впрочем, две трети нефтяных месторождений приходится на трудноизвлекаемую нефть, расположенную преимущественно в Арктике (60%). Ее добыча стоит дорого и требует современных технологий. Если исключить малорентабельные залежи, нефти в стране осталось на 20 лет. Что касается газа, то качественные запасы («сухой газ» - практически чистый метан, не содержащий тяжелых гомологов) также «существенно ниже» общих...."©️

  73. 73 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3643 Весело

    До коментар [#71] от "тулса":

    Да, още :)) По повод "суперсила":
    ©️"За периода 2015–2019 г. 64% от приходите на федералния бюджет се осигуряват от дейности, свързани с добива, транспортирането и използването на полезни изкопаеми. От тях около 82% са в петролния и газов сектор"©️ Сметна палата

  74. 74 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3812 Неутрално

    До коментар [#72] от "putinxujlo":
    Препоръчвам да не лъжете и не давате само удобен за вас откъс, от цялото изречение.
    >>>Не знам с какво ми е удобен този откъс именно на мен.Лъжата не я видях в тази информация , а мога и да кажа като.... адаша:
    В конце концов кто знает! Может быть, так надо! Может быть, именно в этом великая сермяжная правда!

  75. 75 Профил на Дунав
    Дунав
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":Кажа го жител на страната дето най голямо техническо достижение е чушкопека - обикновена ламаринена консерва с обикновен електрически нагревател. Смех в залата!
    —цитат от коментар 11 на staro-nov dnevnik-ar


    Забелязъл съм че про-руско ориентираните, винаги са изключително анти-български настроени! Някак като че ли любовта към Русия неизбежно върви ръка за ръка със свирепа омраза към България и всичко българско. За да защитят Русия тези античовеци са готови да се изплюят по собствената си страна по най-вулгардния начин. Отвратителни хора...

  76. 76 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4385 Неутрално

    До коментар [#75] от "Дунав":

    Отвратителни, отделно, във всички случаи и неграмотни!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  77. 77 Профил на heath_hunter
    heath_hunter
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Я да попитам русофобчетата тука, кой точно газопровод "на Путин" строим, че не знам? Газопроводът се строи от компании и консорцииуми от сума държави и се нарича "Турски поток". Щеше да е Южен и ние да сме първите на крана (вместо крадливата Украйна), ама понеже сме много умни русофоби, си го вкарахме хубавко. Сега гоним Михаля, и русофобите пак са недоволни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK