Чернокоси и мургави - "викинг" е повече описание на работа, а не етнос

© Pixabay.com

Макар никой да не оспорва репутацията им за търговия, страховити набези и плитки в косите, викингите далеч не са били хомогенна група от руси скандинавци, които са владеели моретата по своето време.

Генетично проучване на човешки останки от ерата на викингите не само потвърди, че викинги от различни части на Скандинавия са плавали към различни части на света, но разкри, че тъмната коса и мургава кожа е била по-често срещана сред викингите, отколкото сред скандинавците днес.

Нещо повече, докато някои да са били родени викинги, други са възприели културата - или може би им е била наложена.

"Викингите не са били ограничени до руси скандинавци", каза проф. Еске Вилерслев, съавтор на изследването и еволюционен генетик към университетите в Кеймбридж и Копенхаген.

Изследването, публикувано в списание Nature, е разкрило напълно генома на 442 души, живели в цяла Европа между около 2400 г. пр.н.е. и 1600 г., като по-голямата част са от епохата на викингите - период, който се простира от около 750 г. до 1050 г.

Изследването, което е и най-голямото секвениране на викингска ДНК до момента, се основава и на съществуващи данни от повече от 1000 древни индивиди извън периода на викингите и 3855 души, живеещи днес.

Екипът установява, че през Желязната епоха южноевропейските гени навлизат в Дания и след това се разпространяват на север, докато в по-малка степен гени от Азия влизат в Швеция.

Викингите генетично не са чисто скандинавци.

проф. Еске Вилерслев,

еволюционен генетик и палеоантрополог

Скандинавците от викингската епоха не са едно хомогенно население, а са групирани в три основни групи - констатация, която предполага, че викингите от различни части на Скандинавия не са се смесвали помежду си особено много.

Екипът установи, че тези групи приблизително съответстват на днешните скандинавски страни, въпреки че викингите от Югозападна Швеция са генетично подобни на своите връстници в Дания. Генетичното разнообразие е било най-голямо в крайбрежните региони.

Над 50 обезглавени викинги, погребани в Дорсет. Великобритания

© Dorset County Council/Oxford Archaeology

Над 50 обезглавени викинги, погребани в Дорсет. Великобритания

Резултатите също уреждат спора за географията на набезите. Саги, записани векове след първите експедиции, предполагат, че викингите от определени региони са предпочитали конкретни дестинации, но други учени предполагат, че повечето набези са били без определена цел.

Чрез ДНК анализа изследователите за първи път могат категорично да проследят произхода на хората от далечните краища на викингската диаспора до техните корени в Скандинавия. "Можем да следваме моделите на контакт, предложени от писмени източници, но оспорвани от историците в продължение на десетилетия", казва съавторът Серен Синдбек, археолог от Университета в Орхус, пред списание Science.

По-нататъшен анализ потвърждава дългогодишното мнение, че повечето викинги в Англия идват от Дания, както е отразено в имената на места и исторически записи, докато Балтийският регион, Полша и реките на Русия и Украйна са доминирани от шведски викинги, а викинги от Норвегия стигат до Ирландия, Исландия, Гренландия и остров Ман.

"Това е детайл, който човек не би могъл да разкрие само въз основа на археологията", казва Вилерслев.

Чернокоси и мургави - "викинг" е повече описание на работа, а не етнос

© Nature

Екипът обаче твърди, че останките от Русия разкриват, че някои викинги от Дания също така са пътували на изток.

Проучването също така разкрива, че набезите вероятно са били организирани на местно и даже семейно ниво - екипът е намерил останките на четирима братя и друг техен роднина в Салме, Естония, като за тях се смята, че са починали по време на рейд около 750 г.; други членове на групата вероятно са били от същите части на Швеция.

Двама души от Оркни, които са били погребани с мечове на викинги, въобще нямат скандинавски генетичен произход. Няколко индивиди в Норвегия също са били погребани като викинги, но техните гени ги идентифицират като саами - местна група, генетично по-близка до източните азиатци и населението на Сибир, отколкото до европейците.

"Да бъдеш викинг не е чисто етническо явление, това е начин на живот, който можеш да възприемеш, независимо дали си скандинавец", обяснява Вилерслев пред списание Science и добавя, че генетичните влияния от чужбина както преди, така и по време на ерата на викингите могат да помогнат за обяснението защо генетичните варианти за тъмна коса са относително често срещани сред викингите.

Викингско погребение на жена в Швеция

© VÄSTERGÖTLANDS MUSEUM

Викингско погребение на жена в Швеция

Изследването потвърждава предишни идеи за движението на хора и стоки през епохата на викингите, но също така дава нови детайли, като доказателствата за притока на гени от Южна Европа и Азия и нивата на контакт в самата Скандинавия.

Джудит Джеш, специалист по викингите от Университета в Нотингам, коментира пред британския в. "Гардиън", че е малко вероятно изследването да пренапише книгите по история.

"Ние отдавна се отказахме от най-колоритните популярни митове за викингите и неотдавнашните изследвания се фокусираха върху епохата на викингите като период на мобилност, когато хората от Скандинавия мигрират в различни посоки и често се завръщат след взаимодействия с други народи, езици и култури в процес, който аз и други смятаме за една истинска диаспора", каза тя.

Въпреки това Джеш каза, че изследването предлага храна за размисъл. "Археолозите отдавна предполагат, че много културни идеи са достигнали до Скандинавия през датските територии, така че ще бъде интересно да видим по-нататък какво означава този генетичен поток от Дания до Норвегия и Швеция по отношение на начина на разпространение на културата. Дали е в резултат на движенията на хора или от някакъв друг процес", казва тя.

Остава много неизвестни около ерата на викингите. Във викингските селища в Америка не са намерени кости за секвениране на генома, оставяйки загадката за самоличността на първите европейски заселници в Америка. А на изток повече изследвания могат да помогнат за разкриване на ролята на викингите в произхода на ранната руска държава - тема, която остава "изключително политически натоварена", казва Синдбек. "Такива данни имат потенциала да разрешат някои от тези дебати."

1. 1 Профил на olexander
    olexander

Е как иначе. Политкоректостта ще докаже, че и Дядо ти Коледа е афрофинландец :)

Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  2. 2 Профил на zero_day
    zero_day

За всеки, на когото са му интересни викингите и тяхната култура препоръчвам сериала "Викингите" ("Vikings"). Вероятно исторически не е точен, но пък е доста интересен.

3. 3 Профил на Иво
    Иво

"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  4. 4 Профил на Dankol
    Dankol

А при нас се появи нова висша арийска раса . Наричат се умнокрасавци , завладяват сгради в центъра на София , правят набези с лодки по черноморското крайбрежие , бият се с туземните полицаи , и смятат останалите тъпогрозни за нисша класа !

5. 5 Профил на Иво
    Иво

"По-нататъшен анализ потвъждава дългогодишното мнение, че повечето викинги в Англия идват от Дания, както е отразено в имената на места и исторически записи, докато Балтийският регион, Полша и реките на Русия и Украйна са доминирани от шведски викинги, а викинги от Норвегия стигат до Ирландия, Исландия, Гренландия и остров Ман."

Това се знаеше отдавна чрез археологията и историческите записи от онова време, сега просто се потвърждава чрез тези ДНК изследвания.

6. 6 Профил на mitko11
    mitko11

Чернокосия и мургав викинг се познава по това, че като те срещне, веднага казва:
    "Бате, дай да ти оправя покрива на вилата...."

Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  7. 7 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis

До коментар [#1] от "olexander":

Това обяснява, как влиза през комина.

8. 8 Профил на Nikolay Nikolov
    Nikolay Nikolov

Освен това Христос е бил мулат, французите са дошли от Гвинея и са побелели от коняка, а Ричард едно е незаконен син на Омар Шариф и е тръгнал да освобождава Божи гроб, за да намери баща си....

Направо ми иде да цитирам вежди рашидов.... онова за културата и майка и ...

9. 9 Профил на Filofob
    Filofob

До коментар [#8] от "Nikolay Nikolov":

Не бе, Исус е бил рус, светлокож и синеок. Изглеждаш като рок звезда. Смърт на либерастите.

10. 10 Профил на Сър Джон
    Сър Джон

Ясно. Викингите са били предимно тъмнокоси, с тъмен цвят на кожата. А после са станали нетолерантни, бели, руси и расистко-мислещи скандинавци.
    Това обяснява защо скандинавските страни са най-напиращи да приемат клети мигранти - искат да се върнат към корените си.

"Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  11. 11 Профил на Alex Ivanov
    Рейтинг: 2056 Неутрално

Разбира се, викингите даже са били негри, няма какво да го увъртаме. Black Liv€$ Matt€r.

12. 12 Профил на Patsis
    Patsis

До коментар [#5] от "Иво":

Много неща се знаеха, но просто трябва да се представят сега политкоректно!
    Например че саамите са коренното население на Скандинавия и са носители на лапоноидния елемент, който е към жълтата раса.
    Че освен тях носители на уралския елемент от жълтата раса се явяват фините.
    Че една трета от населението на Норвегия към 11 век са роби, докарани от по-южни страни, сред които средиземноморският елемент ще да е бил добре представен.
    Че сагите изрично споменават за черните коси на някои викингски вождове.
    Че типичният нордичен антропологичен тип преобладава само в някои изолирани планински райони на Зап. Норвегия, а сред норвежците като цяло преобладава т.нар. атланто-понтийски тип в светлата си фракция (северозападен тип) .
    Че другият депигментиран европиден елемент - кроманьоидният, е концентриран в изолираната планинска област на Швеция - Даларна, поради което е известен и като далски.
    Ама трябва човек да познава публикациите на полската антропологична школа от 1930-те и 1940-те години, пък те за беда са на полски и не са политкоректни - говори се за раси!

13. 13 Профил на Alex Ivanov
    Рейтинг: 2056 Неутрално

Скоро очаквам изследване, което ще докаже и, че сред викингите е имало 47 пола и 86 вида сексуалности .....

14. 14 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР

Голям праз, че част от викингите не са били чисти скандинавци. Важното е друго - че съвременната западна цивилизация и култура е създадена и изградена от европейци и че сега е в опасност, поради причини, които модераторът няма да ми позволи да споделя (защото е либерален и е толерантен към различното мнение). Но, ясно е какво искат да внушат това "проучване" и тази статия.

Да са им честити на скандинавците новите "чернокоси и мургави" (цитирам статията), които са:

- трудолюбиви
    - честни, почтени, скромни и възпитани
    - не изнасилват масово жените
    - основната им цел не е да се облагодетелстват от щедрите социални системи
    - не извършват престъпления
    - само инженери и програмисти

Халал да са им.

Дневник няма журналисти. Дневник има активисти, преструващи се на журналисти.
  15. 15 Профил на blaf
    blaf

Начи в ма'алата много викинг много нещо!

16. 16 Профил на klecho
    klecho

Кеф, значи до 2-3 години, в Скандинавието ще могат да се определят като 100%-ови викинги!

А ние на нашите мангусти ще им викаме "викинги" на галено. Хем няма да ни трият коментарите.

17. 17 Профил на Alex Ivanov
    Рейтинг: 2056 Неутрално

Между другото, Дневник, всеки ден отразявате подпаления от самите тях (""бежанците"") лагер на о-в Лесбос и ги оплаквате, ама що няма новината как онзи ден в Италия "клет тунизийски бежанец" закла свещеник ??! И то попът се е грижел за "бежанците" и за "благодарност" свърши така ..... Разбира се, веднага се установи, че "бежанецът" от Тунис (където се води "свирепа" и "кръвопролитна" "война") бил с ..... психически проблеми. Като по шаблон ...

18. 18 Профил на Stargate
    Stargate

Прочетете книгата "13-тия войн". Имаше и такъв филм, но книгата е много по-добра. Написана е по исторически документ съхраняван в Багдад мисля, Главният герой е арабин, изпратен от султана си да преговаря с българския Кан. На река Волга обаче го залавят скандинавски викинги, слезли много на юг и го отвеждат в на север. Накрая този е успял да се прибере и да напише доклад на историята си. :-)

19. 19 Профил на Иван K
    Иван K

Не мисля, че изследването доказва неверни неща. Интерпретира се погрешно.
    Винаги е имало смесване между отделни групи хора. По времето на Римската империя потоци роби са се заселали в Рим.
    По времето на викингите също потоци роби са пристигали на север.

подпис
  20. 20 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа

И на броните им е пишело BLM.

Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)

До коментар [#5] от "Иво":

Да. Имена на градчета, завършващи на "би" (село) има както в Дания (Брьондби, например), така и в Британия (Уокърби, например).

22. 22 Профил на danielv
    danielv
  23. 23 Профил на MPetr
    MPetr

Открийте разликите в публикуваното в списание Nature от 16.09.2020 г и оригинала година и нещо по рано.....чернокоси и мургави ?????? https://www.biorxiv.org/content/10.1101/703405v1

До коментар [#18] от "Stargate":

За Волжка България става въпрос, вероятно?

25. 25 Профил на 3biri
    3biri

—цитат от коментар 4 на Dankol

Разликата е, че древните викинги са се занимавали с грабежи, а новите се борят с грабежите на гербаерите.

26. 26 Профил на cas56646305
    cas56646305

Викингите изат доста интересна и различна култура от останалите европейци по това време. Да, културата е водеща, не сините очи или дали говориш на старонорвежки. Жените са имали права като мъжете - можели са да получат "развод" за импотентност. Интересно наказание е живия мъртвец. Всички са живеели заедно в една къща, барабар с козите и овцете.

27. 27 Профил на eti mehter
    eti mehter

=======
    Ето я и голямата нъка на тази статия.....

Или..... "ах, защо не сме поне викинги......че иначе ни остава варианта да сме братчеди на Тръмп...."......

Bukalemun
  28. 28 Профил на vik

—цитат от коментар 23 на MPetr

Това прилича на онези лъжи че обратните се раждали така. А се оказа че генетиката е малка част от причините

29. 29 Профил на lil_alex
    lil_alex

Естетиката на инфографиката ме усмихва. Така де, друго сие да визуализираш викингските атаки така, че да приличат на фекално наводнение в части на Европа.

Не че нещо, ама исландците примерно си знаят родата до времето на Едите и хич нямат следи от африкански или близкоизточни гени.

А иначе не знам каква е поантата - че няма такова нещо като бял, цивилизован и уау, супер красив човек, всички сме били някакви г&вняни миксове - или че г&вняните миксове са били агресивни пирати.

Във всеки случай, трудно е да заблуждаваш кое е цивилизовано и кое не.

30. 30 Профил на eti mehter
    eti mehter

До коментар [#24] от "Незнайко в Слънчевия град":

Аха, ясно..... :)

Bukalemun
  31. 31 Профил на Ватник
    Ватник

Протестите поутихнаха, и Дневник се върна обратно в руслото :)

Every cradle is a grave.
  32. 32 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан

В крайбрежните райони е нормално да е имало хора с всякаква кожа и коса. Във вътрешността на страните обаче са били руси и с бледа кожа. Не говорим за днешно време, защото има доста мигранти и смесени бракове, които променят това. Чисто генетично в студените страни са руси и бели, а в топлите обратно.

Много хитър
  33. 33 Профил на victortrt
    victortrt

До коментар [#26] от "cas56646305":

Значи, има логика - диваци, които пиратстват, грабят, убиват, измъчват, насилват и отвличат/продават роби е напълно възможно да са били и тъмнокоси и мургави. То май затова са се сработили добре с арабите.
    Иначе всички знаем, че русото е рецесивен ген, а от слънцето все пак при липсата на кремове се потъмнява. То не че не може рус и мургав, но ...

34. 34 Профил на hamiltonf
    hamiltonf

До коментар [#12] от "Patsis":

Явно си навътре в нещата. Тези данни сигурно са ти познати, ако не са, може да са ти полезни :

Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  35. 35 Профил на Веселяк У
    Веселяк У

Ммм да. А пък вождът Шака Зулу е бил рус, със сини очи и бяла кожа. Джендър-перспективи, баце!

36. 36 Профил на MPetr
    MPetr

Добавка към коментар [#23] от "MPetr":

Чел съм я оригиналната статия преди около година .... Там има цитат "диаспората на викингите се е характеризирала със значителна чуждестранна ангажираност"........но нямам спомен да съм чел "тъмната коса и мургава кожа е била по-често срещана сред викингите отколкото ......" и т.н..... иначе е интересно.....

37. 37 Профил на burevestnika
    burevestnika

Също като медиите и науката днес обслужва лявата политика :)

38. 38 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа

Протестите поутихнаха, и Дневник се върна обратно в руслото :)
    —цитат от коментар 31 на Ватник

Ми крайно време е, щото дедовият ЕС нали е за Шиши и Баце.

39. 39 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot

Е нормално. Когато комунизма дойде на власт обикновенно променя историята. Сега ще изкарат, че викингите са били потомци на племе от централно Конго. Защо ли? Защото единствения начин човек да се поучи от грешките си е като знае историята си. Затова и традициите и историята трябва да се променят по малко.

... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  40. 40 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle

А бе така е, ама горе долу. Щото проф. Еске Вилерслев не е чел старите изследвания от Скопие, Охрид и Солун. Хората от тези градове са пътували доста. И само лютите са се заселвали някъде другаде, особено на север. А оттам са правели набези по цял свят. И са го завладели... Така с уникалният си език и особената си история и култура са претопили не само местното население на север, но и в завладените земи по цял свят!

41. 41 Профил на blaf
    blaf

Прочетох резюмето на оригиналното изследване. Пише, че викингите имат генетичен принос от Южна Европа. Ся въпросът е защо Дневник са написали "чернокоси и мургави"? Южноевропейците чернокоси и мургави ли сме? Щот макар да има и по-тъмни, то не бих определил масата като мургави. Според мен "чернокоси и мургави" е точно определение за голяма част от арабите, които силно навлизат ся в Скандинавието, а не за южноевропейците.

42. 42 Профил на MPetr
    MPetr

"Чернокоси и мургави викинги" .... обаче в оригиналната статия пише друго....и се чудя защо някой който препечатва , не цитира точно....и какво се е променило за година-две .....======...... SNP, свързани с пигментацията.
    Изследвайки SNP с голям ефект, свързан с цвета на очите и пигментацията на косата и кожата, ние наблюдаваме, че техните честоти са много сходни с тези на днешните скандинавци (допълнителна забележка 13). Това предполага, че фенотипът на пигментация при VA скандинавците може да не се е различавал много от днешните обитатели на региона (въпреки наличие на алели с малък ефект).........========Само две от древните проби с най-голямо покритие имат различни пигментационни фенотипи: VA индивидуален VK42 от Скара,.........======Биномиален тест за броя на алелите за риск от черен цвят на косата, открити с по-висока честота в пробата VA и днешната проба, също даде значителна разлика (65/41; P = 0,025), което предполага, че сигналът не е изцяло задвижван от няколко локуса с голям ефект.......======не можем да заключим дали подобна промяна се е случила и в други скандинавски популации, освен в датските.======= т.е....е по-добре да се чете оригинала а не преразкази по картинка...... за "черните викинги" и прочее https://www.biorxiv.org/content/10.1101/703405v1

43. 43 Профил на MPetr
    MPetr

Малко стана хавата..... като онзи филм с черният Орфей .......

44. 44 Профил на olimpipanov
    olimpipanov

Мда, били са висок, къдроси, къдрави направо черни и са говорили гърлено. Не са пиели и са били изключително миролюбиви и леко тъповати....

Уппс стана като озни виц с арабина в Голдън Сакс, ама вие започнахте пръв да се шегувате.

Това е стъпка да се направи фиулм за викингите с новите квоти на холивуд,

45. 45 Профил на Deaddark
    Deaddark

До коментар [#26] от "cas56646305":

Жените са били равноправни с мъжете и при "варварите" на дохристиянска България.

46. 46 Профил на kazushi
    kazushi

"Екипът установи, че тези групи приблизително съответстват на днешните скандинавски страни, въпреки че викингите от югозападна Швеция са генетично подобни на своите връстници в Дания."Нормално да е така, имайки предвид, че тази част от страната (Скания) става шведска в средата на 17 век, преди това е била част от Дания.
    —цитат от коментар 3 на Иво

На български се казва Сконе. Скания е на английски.
    Не е само това иначе. Сконе е прародината на датчаните, заедно с островите наоколо. Ютланд е земята, в която са се преселили в един етап от миграцията си.

Иначе ми е чудно, има ли жив човек, който да вярва, че шведите преди 50, 500 или 1000 години са били нещо различно от руси и бели хора?

47. 47 Профил на kazushi
    kazushi

А и още нещо, думата на викингите за "красив" означава буквално "бял". За тях бял и красив са синоними. Това леваците няма да ви го кажат.

48. 48 Профил на Локомотив
    Локомотив

Разбира се, викингите даже са били негри.....
    —цитат от коментар 11 на Alex Ivanov

Ааа, без тази думичка.
    Не била политически коректна.
    Пиши скандинавоафриканци! 😉

49. 49 Профил на motochristo
    motochristo

До коментар [#18] от "Stargate":
    До коментар [#24] от "Незнайко в Слънчевия град":

Те го и линкът към превод на оригинала: https://sites.google.com/site/hazarskijinformograf/home/hazarskaa-biblioteka/a-bibliografia-na-sajte/ibn-fadlan-ptesestvie-do-volzska-blgaria-10-2004

Интересно е.

50. 50 Профил на motochristo
    motochristo

Така че какви гени има група хора се разбира само в съпоставка с околните.

51. 51 Профил на kazushi
    kazushi

Фундаментална тъпотия в половината форумци, дето си мислят, че има такова нещо като генетично чист човек. Викингите не са били винаги руси и високи, предвид, че русото е резултат от много рядка генетична вариация и изисква яко омешване. Така че какви гени има група хора се разбира само в съпоставка с околните. ПП Изследването не казва нищо интересно, освен, че повечето от нас живеят с концепции в главите си, които са от времето на раждане на учителите ни. Сиреч поне отпреди 50-60 години.
    —цитат от коментар 50 на motochristo

"Руса" и "къдрева" коса са въпрос на определение. Например доста хора биха нарекли Шварценегер къдрев, доста хора биха казали и че е с по-скоро права коса. Някои биха казали, че е рус, но някои хора биха казали, че има черна коса. Въпросът е, че викингите, както и съвременните скандинавци, са изглеждали като него (нормално, след като самите австрийци са наслендици на миграни от Скандинавия), а не го като мигранитите от близкия изток. Разбира се, хората от близкия изток също са част от бялата раса, така като и викингите, не казвам, че са от друга раса. Но изглеждат по-различно.
    Отделно има хора, които всеки би нарекал рус, и те въобще не са рядкост в германските страни. Напротив, там се срещат по-често отколкото в която и да било друга област с изключение на Финалндия, Балтийските страни и северозападна Русия.

52. 52 Профил на transvaal

[quote#46:"kazushi"][/quote]

Това, което статията пропуска, а и много хора не знаят, е, че светлите коси и очи са от рецесивни гени в комбинация, която ги проявява във фенотипа и че тази тенденция се засилва при популации, които векове наред са в ограничен ареал и без контакти с други популации. Това е забелязано в Скандинавието след ВСВ, защото именно след ВСВ има голям скок на смесени бракове, при това - предимно между Скандинавци и Германци, които са предимно руси, но в поколението след тях има над 30% тъмнокоси, за разлика от преди ВСВ с около 97% руси хора. Като се има пред вид, че набезите и търговията на Викингите е в огромни територии, естествено е да е имало доста тъмнокоси, които не са непременно от гени на тъмнокоси и южни хора. Има много популации от Централна Азия изцяло руси и светлооки, които постепенно с разни инвазии и преселения стават преобладаващо тъмнокоси. За генезиса на Викингите, всеки може да намери най-старата записана от Снорри Торвалдсен Сага на Викингите в Английски превод, Вкарайте тия ключови думи и прочетете първите две страници - митологичният генезис на Викингите ще стори абсолютно невероятен и изненадващ, но се потвърждава от изследвания върху У-хромозомата, проведено 2009-2010 година! Вижте сами какъв е произходът им и откъде идват!

Каква справедлива буря от негодувание във форума!

54. 54 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo

До коментар [#9] от "Filofob":

55. 55 Профил на Иво
    Иво

До коментар [#12] от "Patsis":

Мерси за този коментар Патсис, някой от нещата в него ги знаех, някои не. Предполагам същото е и с останалите съфорумци. +++

Според последните проучвания първото място на Земята, населявано от хора, е речна долина в Ботсвана, Африка. Първите следи от хомо сапиенс са от около преди 200 хил. години. Те са открити в обширни територии покрай река Замбези, които днес специалистите считат за люлка на човечеството.
    Нищо не е било, както изглежда днес.

57. 57 Профил на Иво
    Иво

До коментар [#50] от "motochristo":

И аз мисля така. +++

58. 58 Профил на transvaal
    Рейтинг: 1914 Неутрално

До коментар [#56] от "Роси":

Засега, всички улики и артефакти сочат именно там. Расите се диференцират по-късно - 100 - 40 хиляди години назад, при това свързано с миграциите. Категорично се знае, че Бялата Раса има за пра-родина Централна Азия - Казахстан, Алтай, Монголия - този район. В Европа, всички черепи датирани от преди 20-30 хиляди години, при възстановка резултират в Бушмен.

59. 59 Профил на transvaal
    Рейтинг: 1914 Неутрално

До коментар [#9] от "Filofob":Ами така го описва Пилат Понтийски в обясненията си към императора - висок, с тъмноруса коса, сини очи, бяло лице, чиста кожа, без петънце по нея, "необикновено красив, както необикновено красива беше неговата майка".
    —цитат от коментар 54 на Тsonkooo

++++++++++++
    Благодаря за вашия коментар. Не съм забелязвал този текст (пък и много отдавна не съм чел из Светото Писание), но е много интересно. Пък и потвърждава някои виждания, че сред Евреите е имало доста руси и червенокоси хора, без това да са Хазари - в Античността няма никакви Хазари в Близкия Изток. Иначе, в Алжир и Тунис има руси и синеоки хора, но те са от Берберски и Турски произход, а лично аз подозирам, че част от тях са от Вандалите, минали по тях земи през 5-ти - 6-ти век. Във всеки случай, руси и светли хора е имало и сред народите, които считаме за 100% тъмнокоси. Както и тъмнокоси и даже мургави хора, сред светлите народи.

60. 60 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия

Само дето цвета на кожата не може да се определи с ДНК анализ, така че тия приказки са наизуст. А чернокоси скандинавци винаги е имало и това никой не го отрича. Когато науката стане слуга на някакъв политически дневен ред става много жалка картинка (справка - затоплизма). Сега да чакаме филм на "Нетфликс" за Рюрик, в който половината варяги са афроамериканци, а другата половина - жени и джендъри. Все пак учЕн от Кеймбриджа го е казал, ей плоскоземци!

Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  61. 61 Профил на constatator
    constatator

Темата за викингите е интересна.
    Предлагам на модераторите да пуснат тема СЛАВЯНИ. Кога за първи път в оригинален непреведен исторически документ се появява този термин. Защо в оригиналните исторически документи термините Склавини или склавени (на гръцки: Σκλάβήνοι - Sklábēnoi, Σκλαύηνοι - Sklaúenoi, or Σκλάβίνοι - Sklabinoi, Σκλαβινίαι Sklaviniai; на латински: Sclaueni, Sclavi, Sclauini, or Sthlaueni - Sclaveni) се превеждат като славяни.

62. 62 Профил на MPetr
    MPetr

До коментар [#60] от "Тюфлекчия":
    ====Само дето цвета на кожата не може да се определи с ДНК анализ, така че тия приказки са наизуст.===== гените са SLC24A5 и SLC45A2, определящи депигментацията на кожата от черно към бяло........появяват се някъде преди 7000 години....... А преди около 7800 г. се появява и трети геном (HERC2/OCA2), който е свързан със сините очи и, най-вероятно, със светлата кожа и коса. ........

63. 63 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ

Има и изключения / случайности, както има маймуни албиноси.

64. 64 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия

До коментар [#62] от "MPetr":

Няма да споря, само прочети за споровете около реконструкцията на "черния британец" от Каменната ера. Там жената която е създала технологията за предполагане на цвета на кожата по ДНК си е обяснила подробно защо с ДНК анализ може само да се ПРЕДПОЛАГА, но няма начин да сме сигурни какъв е цвета на кожата на изследвания обект. Иначе благодаря за цитата от Уикипедия.

Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  65. 65 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов

—цитат от коментар 2 на zero_day

Тека,тека!
    Майната им на Историята и на Истината....,важното е да ни е интересно и забавно!
    🐮🕎🐮🕎🐮

Много съм прост
  66. 66 Профил на kazushi

—цитат от коментар 2 на zero_day

Този сериал няма абсолютно нищо общо с викингската култура. Даже Дързост и Красота е по-близък до викингите от това извращение.

67. 67 Профил на vik
    vik

Каква справедлива буря от негодувание във форума!
    —цитат от коментар 53 на klimentm

Литературата Ви куца: негодувание няма. Има насмешка на левите глупости идващи от запад.

68. 68 Профил на vik

—цитат от коментар 50 на motochristo

Фундаментална тъпотия на една ДРЕБНА част от форумците е да мислят че етнически означава ГЕНЕТИЧЕСКИ чист .А просто означава човек да е интегриран, асимилиран и ценящ обществото в което живее, празниците, традициите и обичаите на страна в която е роден. И и също да осъзнава че семейстовото, приятелите и средата са мислят и живеят по същият начин

69. 69 Профил на MPetr
    MPetr

До коментар [#62] от "MPetr":

Доколкото знам двата гена SLC24A5 и SLC45A2 още преди 12 г. бяха идентифицирани като основни детерминанти на пигментацията при хора и при други гръбначни животни. Беше открито случайно при изследване на туморни маркери със рибата зебра....... Алелът p.A111T в първия ген и алелът p.L374F във втория ген са почти фиксирани при светлокожите европейци и следователно могат да се считат за информативен маркер (AIM). AIM дори мисля че от 5-6 год.се използват за криминалистична идентификация на фенотипа от ДНК профил в доста страни.....за САЩ и Канада ......

70. 70 Профил на motochristo
    motochristo

До коментар [#68] от "vik":

Много добре формулирано. Напълно съм съгласен. Няма причина етнически и генетически да съвпадат, а и дори да се припокриват значително, както заключва и статията. Ама бая народ тука си олющи езиците да си измисля причини и следствия, дето нямато общо не само с темата, ама и с планетата.

71. 71 Профил на Patsis

До коментар [#26] от "cas56646305":

Всички са живеели заедно в една къща, барабар с козите и овцете.

По този признак 80% от българите през 19-ти век са най-чисти викинги.
    Според първото преброяване на жилищния фонд в България - 1887 година, над 80% от жилищата са от плет, измазан с кал, а към тях се прибавят и 20 хиляди землянки.
    Едва при второто преброяване жилищата от плет, измазан с кал спадат под 50%, а напред, почти изравнявайки се с тях излизат паянтовите къщи. землянките вече са само 12 000.

72. 72 Профил на Patsis
    Patsis

До коментар [#29] от "lil_alex":

Напротив - бяха открити от генетиците североафрикански гени у исландци (каквито в Скандинавия не са открити), които могат да бъдат проследени до две жени, живели през 17-ти век. Не е ясно обаче дали те са попаднали при тях от североафриканските пирати, които през този период опустошават острова и отвличат негови жители като роби и робини, някои от които после са били откупени и са се върнали, или тези гени са дошли по-рано - от периода, когато викингите са опустошавали Северна Африка и Испания, тогава под властта на маврите и са си довеждали роби.

73. 73 Профил на Patsis
    Patsis

До коментар [#32] от "Кум Лисан":

Чисто генетично в студените страни са руси и бели, а в топлите обратно.

Ескимосите са типичен пример за руси и белокоси в студените страни, нали?

74. 74 Профил на Patsis
    Patsis

До коментар [#51] от "kazushi":

Дали викингите са приличали на Арнолд Шварценеггер с неговата добре изразена алвеоларна прогнатия, достигаща дори до челюстна прогнатия? А тя е сигурен белег за наличие на африканско или азиатско генетично наследство.
    И откъде такава фамилия Шварценегер - Черен Негър в Австрия?
    Впрочем, при войните срещу османците, особено след обсадата на Виена (1683) в Австрия и Бавария са разселени около 30 000 пленници "турци", една част от които всъщност са били "арапи".

75. 75 Профил на MPetr