Малка "такса задръстване" може драстично да намали проблемите с трафика

Малка "такса задръстване" може драстично да намали проблемите с трафика

© Reuters



Въвеждането на т.нар. такса срещу задръствания не само ще намали трафика от автомобили в големите градове, но ще има и редица положителни финансови и здравни последици за жителите, без да се отразява зле на бизнеса. Това е констатацията на две проучвания, направени от института ifo съвместно с консултантската компания Intraplan Consult и с финансовата подкрепа от индустриално-търговската камара за Мюнхен и Горна Бавария.


"Такса задръстване" от 6 евро на ден може да намали трафика в Мюнхен в рамките на Средния околовръстен път на града с 23 процента. При 10 евро намалението би било дори 30 процента.


"Това ще ни позволи да се справим с проблема със задръстванията в центъра", казва Оливър Фалк, директор на Центъра за индустриална организация и нови технологии на института в официално изявление. "Предполагаме, че резултатите ще бъдат приложими и за други претоварени градове."




"Ако шофьорите преминат към други видове транспорт, трафикът ще намалее и ще бъде по-бързо и лесно да стигнете отново до магазините и клиентите. В крайна сметка търговията на дребно също ще спечели от това, тъй като ще направи Мюнхен още по-привлекателен и продуктивен като място за бизнес. Едно от предимствата на таксите пред забраните за шофиране е, че хората поне имат възможност да шофират", казва Фалк.


Изчисленията вече отразяват по-високите такси за паркиране от 10 евро вместо 6 евро на ден, както в момента се изпробва в части от центъра на Мюнхен. Въпреки това, добавя той, само увеличението на таксите за паркиране на практика няма да има ефект.


Търсенето на обществен транспорт се увеличава, когато се въведе такса за задръстване. В случая с Мюнхен обаче проучването показва, че това увеличение би се отнасяло главно до онези маршрути, за които вече е планирано разширяване. Приходите от таксата могат да бъдат инвестирани в по-нататъшно подобряване на обществения транспорт. Това дори увеличава ефекта на насочване на трафика - такса от 6 евро на ден може да генерира годишни приходи от около 600 млн. евро. Част от дохода може да се използва и за облекчаване на социалните затруднения.


"Това прави таксата срещу задръстванията по-социално балансирана от другите мерки", казва Фалк.


И накрая, добавя той, таксата срещу задръстванията е в полза на доставчици, таксита и логистични компании. Според изчисленията това намалява времето за пътуване за търговски транспорт със 7.5 процента. Това води до спестяване на време, което може да бъде оценено на 204 милиона евро годишно, без да се отчитат произтичащият по-нисък стрес и по-висока производителност.


Малка "такса задръстване" може драстично да намали проблемите с трафика

© ifo


Основният резултат от проучването е, че въвеждането на "такса задръстване" ще намали проблемите с трафика в центъра на Мюнхен. Ако по-високите такси за паркиране се комбинират с дневна такса от 6 евро, автомобилният трафик може да бъде намален средно с повече от 23% през целия ден и с 33% в пиковите часове. С преминаването към употребата на обществен транспорт и други ще се увеличи ефективността за насочване на движението, но броят на пътуванията до центъра на града с всички видове транспорт ще намалее само леко.


Фолк посочва, че някои градове вече са въвели подобни модели на таксуване за своите центрове и са имали положителен опит с тях. Например в Сингапур, Лондон и Стокхолм пътният трафик е намален с между 15 и 44 процента за няколко години. Подобен модел също се обсъжда в момента в Берлин.


Заключението на второто проучване "Ефекти от таксата за задръствания върху търговията на дребно и туризма в Мюнхен" е, че няма причина за безпокойство на търговците на дребно, хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите - "таксата задръстване" не би повлияла значително на пътуванията до и в центъра на града. Както показват градовете с такси за задръствания като Лондон и Стокхолм, клиентите преминават към други транспортни средства за пазаруване и развлекателни пътувания - без негативни ефекти върху оборота на бизнеса в центъра на града.


В дългосрочен план търговията на дребно и туризмът дори биха се възползвали от подобна такса, тъй като биха могли значително да намалят задръстванията. Шофьорите, независимо дали са клиенти, туристи или доставчици, спестяват време; стресът, шумът и изгорелите газове са намалени. Производителността се увеличава и центърът на града става още по-привлекателен.


Проучване за въвеждането на "такса задръстване" в София, проведено през 2019 г., посочи, че повечето жители на града са съгласни с подобна мярка. Против са 18%, с ниска приоритетност я определят 11%, но за 70% тази мярка е важна и получава оценки над 6, като 27% й поставят най-високата оценка 10.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Ама разбира се, матряла нЕма нищо против за му дръпнат поредната таксичка, а кметството ще си раздаде поредната порция от нея.

  2. 2 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 620 Весело

    Повече данъци и такси. Супер. Държавната мафия винаги ще намери начин да обере гражданите си.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    Арх. Любо Георгиев е директор на "Софпроект" и ръководи общинския проект "Визия за София"

    Директор, софпроект, сельпроект, общински - това обяснява всичко. Поредната тикварска изцепка имаща за цел не решаване а създаване на проблеми.

    И как ще се събира такса тикви - барери, билетче, смс, камери, видеонаблюдение?
    И как ще се санкционират тарикатите?
    Идеята много напомня "печатницата" за пари на БХ!

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 751 Неутрално

    ТАКСА МУТРА НАЙ ДОБРЕ СЛЕД КАТО КАСТРИРАХА ПОВЕЧЕТО УЛИЦИ НАПОЛОВИНА КЪДЕ ЧРЕЗ ВЕЛОАЛЕИ КЪДЕ ЧРЕЗ БУС ЛЕНТИ КЪДЕ ТУРИХА ОТ ОНИЯ АВТОМАТИЧНИТЕ КОФИ ДЕТО Н РАБОТЯТ АМА СИ ВЗЕХА КОМИСИОННИТЕ , КЪДЕ ЧРЕЗ КАШПИ И НАБИТИ КОЛОВЕ ДИРЕКТНО НА ПЪТНОТО ПЛАТНО , КЪДЕ ОБЪРНАХА УЛИЦИ ЦЕНТРАЛНИ УЛИЦИ БУЛЕВАРДИ НА ПАРКИНГИ , И СЕГА КВО ЩЕ ИМ ДОПЛАЩАМЕ ДАНЪК ДЕТО СА СИ ХАБИЛИ ЗЪБИТЕ И СА ПЛЮСКАЛИ, ТАКА ЛИ ИЗЛИДА ДЕ.........

  6. 6 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 706 Неутрално

    В Лондон има такава такса. Май не беше много бързо придвижването

    malart.blog.bg
  7. 7 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 620 Неутрално

    В Лондон има такава такса. Май не беше много бързо придвижването
    —цитат от коментар 6 на malart


    Разбира се, не е да се оправи движението.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  8. 8 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3339 Весело

    До коментар [#7] от "radelmarfx":

    Ти ходил ли си в Лондон преди и след тази такса?
    Или само малко така, да се изкажем....

  9. 9 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 684 Неутрално

    За София преди да се въведе такава такса, трябва да се направи паркирането платено навсякъде.

  10. 10 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3059 Весело

    Пускайте летящите коли и правете покривите паркинги ...

  11. 11 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 882 Неутрално

    В Мюнхен паркшайна (такса паркиране) е 4 евро на час и на места стига 6 евро на час в някой паркинг в центъра. Има си и задръстване и няма места за паркиране обикновено. Това че всичко се решава с пари е еедна от най-големите заблуди на глобализма.

    Свободата, Санчо...
  12. 12 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3339 Весело

    До коментар [#9] от "Калник":

    Ами то в центъра паркирането е платено, а и там са повечето задръствания, нищо не пречи веднага да се въведе такава такса и трафикът видимо ще се разтовари. Само че властите в Мюнхен планират да комбинират това с промени в обществения транспорт, така щото хората да могат да си свършат работа. Центърът на Лондон е напълно променен след въвеждането на такава такса - мисля около 50 паунда месечно.

  13. 13 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#8] от "boevbisser":

    Ходил съм на повече места от колкото можеш да си представиш. Видял съм държавна бюрокрация от Северна Америка до Нова Зеландия включително и в Саудитска Арабия. По въпроса дали точно тогава съм ходил в Лондон не съм. Но съм ходил в градове където са налагали такси за задръстване, не съм видял разлика. Също така от ходенията ми не съм видял някъде държавната администрация да предлага решения които да работят.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  14. 14 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3339 Весело

    До коментар [#13] от "radelmarfx":

    Ами в Лондон таксата проработи и отпуши сериозно трафика, макар че на фона на доходите там е направо пренебрежимо ниска - около 50 паунда месечно или 600 годишно. Бях там преди няколко месеца - движението в центъра е напълно приемливо, а при най-скорошните ми предишни ходения - 2008 г. и 2011 г., си беше кошмар в пиковите часове.
    Понякога кметовете са много по-ефективни от държавната администрация.
    В София това едва ли ще стане, Фандъкова е страхлива.

  15. 15 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 620 Любопитно

    До коментар [#14] от "boevbisser":

    Значи според теб е добре да плащаш 600 паунда на година за нещо което вече си платил с други такси така ли?

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  16. 16 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Това е все едно да ми вземат такса, когато съм на опашката пред НАП

  17. 17 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    До коментар [#13] от "radelmarfx":Ами в Лондон таксата проработи и отпуши сериозно трафика, макар че на фона на доходите там е направо пренебрежимо ниска - около 50 паунда месечно или 600 годишно. Бях там преди няколко месеца - движението в центъра е напълно приемливо, а при най-скорошните ми предишни ходения - 2008 г. и 2011 г., си беше кошмар в пиковите часове.Понякога кметовете са много по-ефективни от държавната администрация.В София това едва ли ще стане, Фандъкова е страхлива.
    —цитат от коментар 14 на boevbisser


    Фандъкова че е страхлива - страхлива е, ама и политиката е за налагане на автомобилния транспорт, каквото и да си говорим....един автомобил означава данъци, акцизи, каскота, сервизна поддръжка....от един велосипед какво да вземеш....

  18. 18 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#14] от "boevbisser":

    Преди няколко месеца? Колко точно, че да не се окаже, кога започнаха ограниченията, да щъка народа, колко чу душа сака? Той и Столхолм, след въвеждането на платената такса, през 2008г. беше с намален трафик, ама после, хората преглътнаха таксата и продължиха с колите. И след като става дума за по чист въздух, така и никой не отговори, летището в града - “Брома”, защо не се закрие и самолетите прелитащи над централната част на града, плащат ли такса, калто автомобилите.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  19. 19 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3846 Неутрално

    За София преди да се въведе такава такса, трябва да се направи паркирането платено навсякъде.
    —цитат от коментар 9 на Калник


    Не само в София, но и във всички селища, включ и в почивните дни. И велоалеи.

  20. 20 Профил на jikev
    jikev
    Рейтинг: 53 Неутрално

    До коментар [#14] от "boevbisser":

    Таксата за преминаване през центъра на Лондон я има поне от 2006 и беше 12 паунда за ден. Тогава ми се наложи да я плащам и я запомних. Отделно паркирането беше 2 панда за 15 минути. После ги вдигаха многократно.

  21. 21 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    къв Мюнхен бе, то в Сф е егати приключението билет да си купиш, те Мюнхен... ай да си го в мюнхена, мизерници смотани

  22. 22 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 858 Неутрално

    "Това прави таксата срещу задръстванията по-социално балансирана от другите мерки", казва Фалк."

    Йое е социално балансираното на тази такса? Богатите бълха ги ухапала, бедните да си ходят с метрото. Страшен социален баланс, няма що. Вместо да слагат такса, защо не намалят билета за градския транспорт и метрото? Същото е. Само идеята на ощинарите не е нито намляване на трафика, нито социален баланс. Номера е да изцоцат поредната такса и да да я събира някоя организацийка като паркинги и гаражи. Е, чиновниците ще лапнат по някой подкупче, организацийката 10 пъти повече, софийския бюджет ще вземе един гол банан, а гражданите ще правят като вятъра.

  23. 23 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 453 Любопитно

    В крайна сметка за какво са всичките тези камери, разположени в началото/края на всички улици в района на залената зона? Започнах да ги поставят от средата на миналата година и като гледам с монтирането им по крайните за зоната улици ще се случи нещо много скоро. Преди си мислех, че ще ни изненандат за ЧНГ 2020, но май ще е за ЧНГ 2021 - дано не е едновременно такса “център” + такса ЕВРО 3- , че ще боли за бая народ 🤬

  24. 24 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Това е добър подход, НО в Сф и в другите големи градове допълнителните пари от таксата няма да подобри градския транспорт, а най-вероятно съответния феодал да си купи нов мерджан или да бъдат освоени по друг начин.

    По-високи такси, но само след по-строг обществен контрол.

  25. 25 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3179 Неутрално

    До коментар [#7] от "radelmarfx":Ти ходил ли си в Лондон преди и след тази такса?Или само малко така, да се изкажем....
    —цитат от коментар 8 на boevbisser


    То и аз съм ходил в Лондон, но без кола и без да съм живял дълго и да съм се трудил в него.
    Само дълго присъствие в мега -град може да ти създаде трайни впечатления от дадена мярка!
    Инак въвеждането е лесно и просто.
    Вероятно ще има ефект!
    За БГ е интересен момент "усвояването" на полученото.
    В това сме майстори!

  26. 26 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3179 Неутрално

    [quote#19:"historama"][/quote]
    Не само в София, но и във всички селища, включ и в почивните дни. И велоалеи.

    И в селата, и в селата!
    Ако може такса и от починалите водачи на МПС!
    Иронично, че някои тук от черен хумор не разбират!
    Администррациите – хич!

  27. 27 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2733 Неутрално

    Още преди 25 години, в Сингапур бяха приети адекватни мерки против пренасищането на центъра от коли.
    При навлизане в зоната повече от един път на месец, ПЛАЩАШ!
    И то, яко!

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#12] от "boevbisser":

    Тоя е трол на ЦГМ и непрекъснато повтаря едно и също.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 505 Неутрално

    "Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак". До безмозъчните и неграмотни преписвачи на таксите:
    Защо не кажете или не знаете, че във всички тези градове с такси, според ЕВростат с лични автомобили се движат около 60 -65 % , а с обществен транспорт - 20 -25%. Даже и Нидерландия - 50% с лични автомобили, 25% с обществен транспорт и 25 с велосипеди. В София пътуванията с обществен транспорт са около 65 %. С тези такси искате да станем като в Северна Корея. Някой да каже една нова улица да е направена през последните 15-20 години. Само кръпки и ремонти, пешеходни зони и намаляване платната за движение.. Никаква нова инфраструктура.

  30. 30 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 836 Гневно

    Дневник, а как ще коментирате идеите на колегите си от "Спаси" София да се задръства колкото се може повече и повече трафика УМИШЛЕНО? И в същото време да се вкарват такси за задръствания... Как му се казва на това?!?! Доста започва да дразни тоя Борис Бонев.

  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#30] от "T.M.":

    Оказа се доста вреден за града и хората. Както и доста некомпетентен и патерица на ГЕРБ в СОС.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2178 Любопитно

    Това са глупости.
    Просто трябва да се вдигнат драстично дснъците на автомобилите. В български условия това ще рече хиляда лева годишно. Щоъо иначе всеки сульо едва навършил 18 може и си купува трошка на 20 години. И после що ставали задръствания и що нямало паркоместа!

    В Русия съм! В Русия съм!
  33. 33 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    Трябва да се въведе и такса "чист въздух". Ако всеки който диша започне да плаща таксата въздуха ще стане по-чист.

  34. 34 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2178 Любопитно

    П
    Наблюдсвам паркингите около нашия блок. 10% от колите се ползват ежедневно, 1/3 уикендите само. Въпросът е за чий останалите 60% заемат паркоместа и защо въобще са им автомобили?

    В Русия съм! В Русия съм!
  35. 35 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1702 Весело

    До коментар [#32] от "Веселин Дечев":
    Стой си в Русия предлагай ценните си идеи там.

  36. 36 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Има смисъл само ако с парите се подобрява инфраструктурата. В София има смисъл само за крадливата местна мафия, щото ще им пълним шкафчетата. И такса слънце да въведат след всичките му зелени, сини и пембени зони, като се крадат парите, вместо да се строят паркинги и пътни съоръжения, ползата е никаква за града.

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#34] от "Веселин Дечев":

    То и с апартаментите е така. Я помисли малко преди да изпадаш в подобни съждения. Никой не поддържа автомобил ако не му е нужен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 911 Весело

    До коментар [#32] от "Веселин Дечев":

    “Това са глупости.
    Просто трябва да се вдигнат драстично дснъците на автомобилите. “

    Брей че ги вадиш големи(идеите), гледай да не е така и в тоалета, че ще ти цъфне гъз@, от седалищни напъни!
    Да върнем отново жителтството, че да си отдъхнете столичаните или още по- добре, да се въведе крепостничеството., както и малко османски практики, да слиза простолюдието от магаренцата, кога види такъв виден социален инженер, покорно да сваля глава, и и стрестнато да мачка в ръце, плетената от баба, вълнена шапка( каскетите са само за вишия ешалон).

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  39. 39 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3339 Неутрално

    До коментар [#32] от "Веселин Дечев":

    Съгласен, и това, особено на старите и мощните коли. Но без подобрение в градския транспорт нищо няма да сработи. Нямам надежда, при следващ кмет дано стане.

  40. 40 Профил на jikev
    jikev
    Рейтинг: 53 Неутрално

    Да в Лондон въпреки таксите пак се пътува трудно в трафика.
    В Сингапур го няма тоя проблем. Проблеми с трафика няма, а е пренаселен град.
    Но там за да си купиш кола, доказваш на общината чè има къде да я държиш на частен имот. Отделно се плаща и някаква бая голяма сума, да ти позволят да си купиш/ползваш/паркираш СОБСТВЕНА кола в града.
    Като нямаш собствен имот, където да си държиш колата, няма да имаш кола в града.
    Обществените улици и градинки не са частни паркинги!

  41. 41 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Никой не поддържа автомобил ако не му е нужен."

    То па една поддръжка! 20-25-30 годишни бракми.

    В Русия съм! В Русия съм!
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#20] от "jikev":

    Забравяш да кажеш,че има алтернативни маршрути.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Всички Андрешковци и бай Ганьовци на огневата линия: ама как така ще ми отнемат свещеното право да карам и спирам таралясника си когато и където искам! Как така ще плащам, за да могат другите да дишат по-чист въздух. Ами ще плащате! Като не може да плащате няма да карате - колело, градски транспорст, пеша. Това е идеята, за да я обясна на по-тъпичките с думи прости. В София не мога да се размина от коли от У, Ч, Щ и други области на татковината ни със средна единична цена 920 лв. Всяка пикла от Каспичан, работеща като продавач иска да ходи с Клиото си на работа, като го паркира на първото свободно място на тротоара. Ама не можело да й се забрани, защото имала права!

  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#41] от "Веселин Дечев":

    Всеки автомобил има разходи. Данъци, прегледи, гориво, ремонти и прочие.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#43] от "grajdanin1":

    Преди да се направи пътна инфраструктура в София няма как да караш без да минеш през Центъра.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на jikev
    jikev
    Рейтинг: 53 Неутрално

    Както бързо се реши проблема с изоставените таратайки по улиците, така ще се реши и проблема с паркирането!
    Решението е:
    Доказваш че имаш СОБСТВЕН имот, където да си държиш колата! Така е сега за бракуваните (свалени от регистрация) МПС.
    Същото, да се приложи и за градските коли.
    Като живееш в блок/общежитите, ще се возиш с градски транспорт или пеш/колело

  47. 47 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2178 Любопитно

    До коментар [#35] от "blagoj":

    "Стой си в Русия предлагай ценните си идеи там."
    Не съм в Русив, че да си стоя там.
    Второ, в Русия подобни проблеми не съм забелязал.освен в центъра на Москва другаде платено паркиране в центровете ма градовете не съм видял.
    В Русия градоустройстеото им е съвсем друго - залага на големи пространства. Там типичният блок е на 25 етажа, но в радиус 300 метра нвма нищо друго освен поляна/парк.
    Трето, навсялъде покрай историческите забележителности има безплатни паркинги - когато обикаляхме градовете по Золоъое кольцо си спирахме без проблем в центъра, до крепостта, манастира, църквата. Много удобно!

    В Русия съм! В Русия съм!
  48. 48 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    "Сините зони", които бяха представяни за панацея, освен че вдигнаха заплатите и бонусите на общинските чиновници не постигнаха нито една своя задача.
    Измислянето на все нови и нови такси не води до нищо, освен пълненето на гуши.

  49. 49 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 3848 Любопитно

    А онези , които разрешиха вноса на старите коли от Европа , ще прибират ли таксата....

  50. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#48] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":

    Помним отлично как още бойко обещаваше преди 15 години обществени паркинги в центъра с парите от синя зона.
    Днес паркинги НЯМА
    И ПАРИТЕ ГИ НЯМА !!!
    ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#49] от "Николай Бучков":

    Проблемът е в корупцията при прегледите. Възрастта не е определяща при добри грижи за колите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    Решението е лесно- бърз, евтин и удобен градски транспорт плюс добра инфраструктура автомобилите да минават бързо и без дълъг престой, който да генерира повече замърсяване. Обаче така:
    - синя зона трябва да спре да е дойна крава и да се преосмисли, защото някак булеварди с по 2 ленти в посока да стават с 1 или 0(като спре някой на аварийки в свободната) не е никак ок. Само да променят това примерно на Ботев, задръстването там ще намалее в пъти.
    - бус ленти, велоалеи и т.н. трябва да се правят само при РАЗШИРЯВАНЕ НА ПЪТЯ И ТРОТОАРИТЕ, а не да се усвояват пари за една боя. Ама иска повече организация, работа и разходи, т.е. спиране на далавери.
    - да се правят повече широки пътища и да не се ремонтира през ден старото. Пак значи спиране на кражби.
    - да се направят обществени паркинги- подземни, надземни на няколко нива.
    - не просто да се искат паркоместа за нови сгради, но и те да са функционални. Сега с подкуп и по документи да начертаеш някакви минава. Съответно по проект си с 20 паркоместа, 4-5 са достъпни и другите паркират пак на улицата.
    - да се инвестира в автобуси, да са редовни... Ама така пак спират далавери, защото линията няма да е разход примерно 2 пъти на час да мине нещо, а 5-6 или 3 пъти повече автобуси да заложиш.

    Всичко е до липсата на идея какво да се прави и водеща идея за усвояване срещу минимални разходи, за да може остатъкът да се прибере по джобовете на партии и чиновници.

    Каквито и такси да мислят, все ще си имаме проблемите. Ако днес автобус се препълва и хората не могат да ходят на работа с него, какво ще помогне такса за спиране на колите? С какво ще се придвижват свалените от колите?

    Говорят за Лондон. Там в 10 вечерта на 2-3 минути минава автобус, който със сигурност ще те докара до края на централната зона, метрото е супер редовно и т.н. Хората масово се придвижват с градски транспорт, защото с него даже по-бързо отиват на работа, отколкото с автомобил. Ама някой да е видял вмирисан аквариум, където хора висят от вратите и припадат лятото като в София? На спирка в Лондон да стоят по 50 човека да чакат автобуса?

  53. 53 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Всички Андрешковци и бай Ганьовци на огневата линия: ама как така ще ми отнемат свещеното право да карам и спирам таралясника си когато и където искам! Как така ще плащам, за да могат другите да дишат по-чист въздух. Ами ще плащате! Като не може да плащате няма да карате - колело, градски транспорст, пеша. Това е идеята, за да я обясна на по-тъпичките с думи прости. В София не мога да се размина от коли от У, Ч, Щ и други области на татковината ни със средна единична цена 920 лв. Всяка пикла от Каспичан, работеща като продавач иска да ходи с Клиото си на работа, като го паркира на първото свободно място на тротоара. Ама не можело да й се забрани, защото имала права!
    —цитат от коментар 43 на grajdanin1


    Какво правим с една голяма група хора, за които поради една или друга причина ходенето пеш или с колело не е опция? Новите квартали пък са доста ощетени от към градски транспорт... Та? Не е ли редно първо да се помисли за алтернатива и едва тогава да се захващат такива мерки с такси и прочие?

  54. 54 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Аз например имам операция от ингвинална херния и въпреки това изпитвам огромен дискомфорт от продължително ходене пеш. Колело пък въобще не мога и да си помислям да карам. Градският транспорт в моя квартал (само ще спомена че е от новоизлюпените в София) го няма никакъв. Откъде на къде такси и ограничения само по автомобилите? Честно казано на мен ми изглежда като поредната такса с цел да се вземат едни пари за бюджета, които после не е ясно къде ще потънат. Ако наистина се борят за по-чист въздух първо да погледнат комините какво бълват зимата, после да погледнат прашясалите улиците от безбройните строежи, после да погледнат и да се зачудят, защо аджеба бяха оставени едни свободни зелени ниши между кварталите (дали пък не беше за проветрение на града), после да погледнат ГТП пунктовете и контрола върху тях и защо се допускат въобще димящи като комини автомобили да минават прегледа и едва след това да почнат да ми говорят за такси за задръствания!

  55. 55 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#54] от "T.M.":

    "Аз например имам операция от ингвинална херния и въпреки това изпитвам огромен дискомфорт от продължително ходене пеш. Колело пък въобще не мога и да си помислям да карам."
    Нещата и сега са решени - талон за инвалидност. Инвалидите са освободени от такси. Хората отдавна са го измислили, няма нужда да откриваме топлата вода. А пък другият аргумент - за комините е още по несъстоятелен. Никой не е казал, че той не трябва да се реши, но защо да оставим проблема със задръстванията само, защото на вас ви се струва, че има по-голям проблем.

  56. 56 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2889 Весело

    И двайсе лева да стане бензинот, я па че си карам!
    (Виц от 1980-те, с индексирана цена на бензина)

  57. 57 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 277 Неутрално

    "Виновен" си да караш в задръстване, дори когато е неизбежно и трябва да си платя за това?!

  58. 58 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    И кой ще плаща таксата за задръстване? Най-бедните не карат коли. Най-богатите с кеф ще платят 20-30 лева на ден за да не се влачат по улиците. А останалите? Ами кой им е виновен че са бедни или богати?

  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#58] от "Таралеж":

    В България богатите не плащат и за зона. Тарикатчета са.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK