Мъск обяви по-евтини батерии и коли, но "Тесла" изгуби 50 млрд. долара

Мъск обяви по-евтини батерии и коли, но "Тесла" изгуби 50 млрд. долара

© Reuters



Основателят на "Тесла" Илон Мъск обяви технология, която според него ще направи батериите на автомобилите по-евтини и по-мощни, и възможността за напълно автономна кола на цена от 25 хил. долара до "около три години". Но новостите, обявени по време на т.нар. Ден на батерията, изглежда, не успяха да развълнува достатъчно инвеститорите и над 50 млрд. долара бяха заличени от стойността на компанията на борсата.


Основното съобщение бяха новите по-големи цилиндрични батерии, които трябва да осигурят пет пъти повече енергия, шест пъти повече мощност и 16% по-голям пробег - но обявената технология вероятно ще отнеме години, за да бъде внедрена.


Четири поредни тримесечия на растеж помогнаха на цената на акциите на "Тесла" да скочи и сега тя е най-скъпата автомобилна компания в света. Пазарната капитализация на компанията спадна с 20 млрд. долара само за два часа след затварянето на борсата във вторник, докато Мъск и други ръководители на "Тесла" представяха новите си стратегии за батерии и производство. Акциите затвориха при спад от 5.6% и паднаха с още 6.9% след това.




"Нищо от това, която Мъск обещава за батериите, не е направено, каза анализаторът на Roth Capital Partners Крейг Ъруин пред "Ройтерс". Нямаше никакъв осезаем напредък."


Инвеститорите очакваха две важни съобщения по време на често рекламирания Ден на батерията на Мъск - разработването на батерия за "един милион мили", с живот от 10 години или повече, и конкретна цел за намаляване на разходите - изразена в долари за киловатчас - която най-накрая да намали цената на електрическо превозно средство под тази на кола с двигател с вътрешно горене.


Мъск обяви по-евтини батерии и коли, но "Тесла" изгуби 50 млрд. долара


Мъск не предложи нито едното, нито другото. Вместо това той обеща през следващите няколко години да намали с 50% разходите за батерията с нови технологии и процеси и да достави "достъпен" електрически автомобил.


"Това винаги е било нашата мечта - да направим достъпна електрическа кола", каза той. "След три години (...) можем да направим автомобил на стойност 25 хил. долара, който по принцип ще бъде наравно със, може би малко по-добър от сравним бензинов автомобил", каза Мъск.


"Тесла" представи и нов Model S Plaid - седан с обхват от 830 км, който може да достигне максимална скорост до 320 км/ч, като доставките започват през 2021 г. Plaid се продава на цена от близо 140 000 долара.


Новите по-големи цилиндрични клетки на "Тесла" ще осигурят пет пъти повече енергия, шест пъти повече мощност и далеч по-голям обхват на движение, каза Мъск, добавяйки, че пълното производство ще започне след около три години. За да спомогне за намаляване на разходите, компанията планира да рециклира клетките на батериите в своята "гигафабрика" в Невада, като същевременно намали използването на кобалт - един от най-скъпите материали за батерии - до почти нула. Също така планира да произвежда собствени акумулаторни клетки в няколко силно автоматизирани фабрики по целия свят.


Мъск обяви по-евтини батерии и коли, но "Тесла" изгуби 50 млрд. долара


Компанията се стреми бързо да увеличи производството на батерии през следващите години до 3 тераватчаса годишно, или 3000 гигаватчаса - приблизително 85 пъти по-голям от капацитета на завода в Невада. От "Тесла" допускат, че може да започнат да доставят батерии на други компании.


Тъй като автомобилните производители преминават от конски сили към киловати, за да се съобразят с по-строгите екологични разпоредби, инвеститорите търсят доказателства, че компанията може да задържи лидерската си позиция в технологиите в сравнение с установените автомобилни производители, които генерират по-голямата част от продажбите и печалбите си от автомобили с двигатели с вътрешно горене.


Въпреки че средните цени на електрическите превозни средства са намалели през последните години благодарение на промените в състава на батериите, те все още са по-скъпи от конвенционалните автомобили, като батерията се оценява на четвърт до една трета от цената им.


Някои изследователи смятат, че паритетът на цените или точката, при която електрическите превозни средства са равни по стойност на автомобилите с вътрешно горене, ще се достигне, когато батериите струват 100 долара за киловат час (kWh).


През 2019 г. батерийните пакети на "Тесла" струват 156 долара kWh според консултантската компания за електрически превозни средства Cairn Energy Research Advisors.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (222)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    Теа хора, тез милиарди за нищо ги нямат ..
    Една друга фирма "Никола" - стартъп за електро коли и камиони, по едно време пък беше повече от "Хонда" ..

    https://www.economic.bg/bg/a/view/nov-startap-za-e-koli-razbiva-avtomobilnite-giganti-118253

  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1854 Весело

    Мъск обяви по-евтини батерии и коли, но "Тесла" изгуби 50 млрд. долара
    ...
    Ма иначе "голям инвеститор" и "гений"
    Голям гений, няма що.
    При тоба и с обществени средства.

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    П.П
    "Дневник", по каква точно причина сте дали снимка от Москва?

    Знам ,че Путин, електрокарните тролове и подскачането са си свързани, ама чак толкова ачик да го намеквате ????

  4. 4 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    "Основното съобщение бяха новите по-големи цилиндрични батерии, които трябва да осигурят пет пъти повече енергия, шест пъти повече мощност и 16% по-голям пробег"

    Това нещо не прозвуча никак революционно.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Цената на батериите през последните 10 години падна от над $1000 за киловатчас до около $150. Мъск и хората около него искат да я свалят с още поне 50% следващите няколко години, като същевременно увеличат пробега. Добри новини за крайният потребител, дано се появи и конкуренция някаква скоро!

  7. 7 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Model S Plaid
    пробег над 830 км
    максимална скорост 320 км/ч
    от 0 до 100 км/ч за под 2 секунди.
    Никак не е зле за седан!

  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    Сега тролиата ще бъде вдигнат по тревога. Въпреки изтощението от снощи.Разбрахме, другаре, че сноще бяха 20-30 лумпена.Сега да ни припомните, кога ще фалира Мъск!Защо ли всички, които мразят Мъск, обичат Бойко и Гешев?
    —цитат от коментар 5 на UJC4040


    Пророците на фалита на Тесла се опекоха като жаба на котлон.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  9. 9 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5168 Весело

    "Тесла" изгуби 50 млрд. долара

    Само където ОСТАВА НАЙ-СКЪПАТА АВТОМОБИЛНА КОМПАНИЯ

    на Борсата

    За какво говорим изобщо !

    Факт е че ГОЛЯМАТА ТЕСЛА за нефтените сатрапии вече е РЕАЛНОСТ

    Само въпрос на БЛИЗКО БЪДЕЩЕ е Светът да премине на електрички

    изоставяйки БЕНЗИНКИТЕ така както изостави ЛАМПОВИТЕ ТЕЛЕВИЗОРИ

    В БЪДЕЩЕ само в РУСИЯ ще се произвеждат БЕНЗИНКИ и ЛАМПОВИ ТВ

    а също и МАГНИТОФОНИ МАЯК с ЛЕНТА ха-хааааааааааа

  10. 10 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Ударила го теслата 50 000 000 000 пъти

  11. 11 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    Акциите на почти всички компании паднаха рязко миналата седмица, след дълго падане през последните месеци. Реално, Тесла е една от само няколкото в световен мащаб, с гигантски ръст от началото на годината.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  12. 12 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3915 Неутрално

    Преди няколко дни автономна Тесла със заспал шофьор на волана се надбягваше твърде успешно с полицейски автомобили в Албърта, Канада.

    Роботите на Бостън Дайнамикс тичат и се премятат като акробати в силно пресечена местност.

    А ето руския отговор на Теслата:
    https://images.app.goo.gl/SigJok2Poc5ot4t48

    И на Бостън Дайнамикс:
    https://images.app.goo.gl/JjUN6RZ878toKcgS7

    И от двете предлагам снимки, а не видео, понеже досега никой не ги е виждал да се движат. 🙄

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  13. 13 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    Аре, Модел S Плайд:

    510+ мили (760+ километра) на единичен заряд.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    Аре, Модел S Плайд:

    510+ мили (760+ километра) на единичен заряд.
    под 2 секунди от 0 до 100
    1/4 миля за под 9 секунди
    200+ мили (300+ километра) в час максимална скорост
    1100 конски сили 3 моторна система.

    Всичко това за $140к, цена под Порше Тайкан и под $169к Лусид Еър пърформанс.

    Модел S Плайд може да бъде сравнявана със суперколи над $1 милион. И в съшото време тази кола може да побере 7 пътника, комфортно.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    Мога да ви гарантирам, че момента в който електрическият автомобил удря в земята бензиновият вече настъпва:

    1. Трмоторният трък на Тесла изтегли Ф-150.
    2. Ривиан RT може да завива като танк с 4 моторната си система.
    3. Хъмъра на ГМ ще има режим на движение на страни с 4 завиващи колела за по- висока проходимост наречен Crab mode- рачешко придвижване.
    4. 1100 конски сили мощност в серийни автомобили- Tesla S, X, Roadster и новият Лусид Еър.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  17. 17 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Заглавието звучи стряскащо , но дали е всъщност ?
    Без да познавам в детайли флуктуацията в цената при ''тесла'' , обикновено тези ''събития'' създават т.нар. ''купи мълвата , продай факта'' ефект .
    Това ''съобщение''; е било предшествано ( може би с месеци назад ) от друго такова за предстящо '' съобщение'' , работило се е по проект свързан с тези батерии . През тези месеци до вера , ако пазара го е позволявал цената на акциите расте , играчите акумулират и вчера точно по време на съобщението имаме чистене на позиции благоприятствано от добър обем .
    Чисто спекулативна операция , от която не могат да се направят никакви бъдещи прогнози за цената на компанията .
    Пак казвам , това е съвсем стандартна ситуация , нямам графика на тесла нито знам кога за пръв път Мъск е обявил да очакваме нещо революционно ......

  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3915 Неутрално

    До коментар [#15] от "Realist":

    “Е, това е кохлозната гордост на старшина Симчо от Коми!”

    Мисля, че въпросният има повече основание да се гордее с “робота”.

    Който е с ... екипаж от трима души!!

    Т.е. не е никакъв робот. 😁😁😁

    А мелез от хидравлика на трактор Сталинец, кремиковски (или подобен) чугун и off the shelf електроника от Али Баба.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    Сега тролиата ще бъде вдигнат по тревога. Въпреки изтощението от снощи.Разбрахме, другаре, че сноще бяха 20-30 лумпена.Сега да ни припомните, кога ще фалира Мъск!Защо ли всички, които мразят Мъск, обичат Бойко и Гешев?
    —цитат от коментар 5 на UJC4040


    Защото са купени от Путин!

    Русия е електрокарният Мордор ..

    Ето какво прави Кремъл с народа си, руската опозиция е против налудните електрокарни планове на Москва ..
    -------------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 3 августа , 13:11 — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».

    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    ---------------

    Част от пропагандата на Кремъл е да плаща на тролове из форумите - за това, приятелю си съвсем, съвсем прав ..

    А цялата рубладжийска пасмина пощурява, колчем чуе името Гешев ..
    Помните ли делото на Гебрев?

    Как бе арестуван и лежа на топло Николай Малинов - председател на "Движение Русофили"..
    От тогава - кръв пикаят!

  20. 20 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    Заяватра на Тесла с това представяне е 3 теравата батерии на година и 20 милиона автомобила на година. Това е колкото Тойота + Фолксваген сега.

    Мисли че няма да стане? Ще стане, този човек е вършил и по- невероятни неща. Създаде първата от 100 години нова автомобилна компания. И направи ракета кято каца, нещо което никой друг още не е успял да направи.

    Тесла ще стане фабриката на света в следващото десетилетие! Атомобили + Енергия + Софтуер + Автономно шофиране.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  21. 21 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#12] от "Norman Granz":"А ето руския отговор на Теслата:https://images.app.goo.gl/SigJok2Poc5ot4t48 "Е, това е кохлозната гордост на старшина Симчо от Коми!
    —цитат от коментар 15 на Realist


    В Република Коми , руската опозиция не иска да се прокарва електрокаризъм на всяка цена, чрез забрани , натиск и насилие ..

    Кремълската олигархия не може вече да управлява по стария начин - хората се осъзнават!
    За това те отровиха и Навални!

  22. 22 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1430 Разстроено

    Лудвиг Мис Ван дер Рое ще остане в историята със своя неповторим стил на сградите си, повтарян по някакъв начин вече 50-100 години от всеки архитект по света.
    Той казваше: “Не може всеки понеделник да създаваме нова архитектура”.
    Илън Мъск създаде атмосфера на свръхочаквания, че всеки понеделник ще създава нещо съвсем ново и ако то не дойде навреме, “инвеститорите” са разочаровани, пазарната капитализация отива някой процент надолу, сетне пак върви нагоре, защото реално Мъск движи огромна система от фабрики за коли, батерии, слънчеви панели и керемиди, космически кораби летят и се прибират, влакове “хиперлууп”, постоянно усъвършенстваш се софтуер, реално постигнато автономно движение и всичко това върви устремно напред и се усъвършенства, променяйки очакванията не само на “инвеститорите”, но и на страничните наблюдатели.
    Зложелателите му не са в състояние да го конкурират,
    не могат да го достигнат, не ги бива поне да го имитират - само им остава да го нарекат “балон”, да злорадстват на изпуснати срокове, да мечтаят за провала му, вместо за свои успехи.
    Мечти и ... мечти.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  23. 23 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1378 Весело

    ""Нищо от това, която Мъск обещава за батериите, не е направено"

    Еми той зиМъско поначало си е най-силен в обещанията, затова има толкова много, които да му се връзват.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  24. 24 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#18] от "Norman Granz":

    "Мисля, че въпросният има повече основание да се гордее с “робота”."

    Той се гордее ако някой му обърне внимание, иначе след като препише чаршафа от фишека на който са му написали опорните точки сутринта и след това дежурно си удря сам единственото плюсче, от което, явно изпитва удоволствие както когато му ударят кожената инжекция (негови думи) с руската ваксина срещу Ковид, Спутник.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  25. 25 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Отдавна киловатите са официална мерна единица за мощността при колите, това не е вярно, че сега щели да преминават към тях. Просто конската сила е много разпространена в реалната всекидневна употреба и затова рядко се споменават киловатите. Но научному точно kW е истинската мерна единица.

  26. 26 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Как компания която никога е нямала печаливша година е изгубила 50 милиарда е много интересно. Ох да акциите са паднали и е изгубила 50 милиарда от оценката си която е базирана на тия акции. Които от своя страна са постоянно помпани от изменника Мъск. Ама има и кой да седи и му гледа сеира де SEC като добри мафиоти ако беше някой друг щяха да му съдерат кожата ама нали Мъск им е дружка подминават всякакви простотии които той върши. Мафия в пълни измерения.

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  27. 27 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#1] от "simChо":

    Същата тази компания призна, че клипът им за товарни електро камиони е плод на развинтено въобръжение. Миналата седмица имаше ставия в Дневник.

  28. 28 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#14] от "Realist":

    С всичко написано съм съгласен, само за комфортното пътуване на седем пътника малко си преувеличил, но това не е от значение. Да допълня, че това са характеристики на ежедневен автомобил с който може да си вършиш всякаква работа. При сваляне на седалките товарното пространство става почти колкото на Mercedes Е class комби. Градско "гори" по-малко отколкото най-икономичната дизелова малолитражка, въпреки хилядата си коня под капака и ресурса на задвижването Е поне три пъти по-голям от нейния. Кой спортен автомобил може да се похвали с голям ресурс на двигателя? На повечето двигателя е консуматив и ги държат в гаража за авторитет без да ги карат.

  29. 29 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3915 Неутрално

    До коментар [#22] от "Торбеш":

    "....да мечтаят за провала му, вместо за свои успехи."

    +++++

    Ракията с кисело зеле и пръжки в панелката се услажда повече, когато четеш в "Дума" за "балона" на измамника Мъск.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  30. 30 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    Същата тази компания призна, че клипът им за товарни електро камиони е плод на развинтено въобръжение. Миналата седмица имаше ставия в Дневник.
    —цитат от коментар 27 на telqk


    Не сецвайте устрема на старшината, там в Коми им карат новините с волски каруци! пАнятно е да не знае!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  31. 31 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    Колко от форумните феновете на Мъск са виждали Тесла на живо?
    Колко от тях са карали Тесла?
    Колко от каралите притежават Тесла?
    Три въпроса, един отговор.

  32. 32 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    До коментар [#23] от "Taiga":
    Старшина, не е направено “в понеделник”, но в сряда-четвъртък идва с всичка сила - не разчитайте на провал на прогреса, ами се научете да вървите в крак с него. Само така някой понеделник ще излезете някога от дупката!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  33. 33 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ivan е":

    Ето ви Тесла за 7 пътника:

    https://www.teslarati.com/tesla-model-s-plaid-rear-jump-seat-larger-passengers/

    И това е най- бързата от бързите Тесли - Tesla Plaid Model S

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 34 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    не помня да се е пременял с черна вратовръзка скоро. май акционерите са го стегнали. но и слабо, на фона на очакванията. новата батерия 6х капацитет и 5х мощ и само 15% повече рейндж... странно

  35. 35 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5168 Весело

    До коментар [#12] от "Norman Granz":"А ето руския отговор на Теслата:https://images.app.goo.gl/SigJok2Poc5ot4t48 "Е, това е кохлозната гордост на старшина Симчо от Коми!
    —цитат от коментар 15 на Realist


    По-скоро руският отговор е това

    https://ic.pics.livejournal.com/drugoi/484155/9674146/9674146_original.jpg

    Съвместна разработка с братска Северна Корея

    Нали сам Путин каза че дървата били в Сибир

    ха-хаааааааа

  36. 36 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Трябваше да си купувам акции на Тесла всеки път, когато троловете съобщят за скорошен фалит.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  37. 37 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    До коментар [#31] от "yavooor":
    Виждам всеки ден, карал съм, все още не притежавам Тесла.
    Защото Европа не е готова за електромобилите, макар зарядните да са все повече и повече, дори в паркингите на Кауфланд, Лидл и Фантастико.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  38. 38 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#35] от "Hawaii":

    Хахахаха, това явно е кюмюреното чудо на въпросният с което задвижва електрическият си Иж.....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  39. 39 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    Безспорно Мъск промени автомобилният пазар, но си мисля, че както казват и по-горе, Мъск започва да създава прекалено големи очаквания. Акциите растат, капитализацията хвърчи нагоре, строят нови заводи... Обаче ми се струва, че за много работи говорят все в бъдеще време. Очакваме това, очакваме онова... До три години, до пет години и така нататък. Подмяната на автомобилния парк от коли с ДВГ към коли с батерии освен всичко друго изисква и колосални суми за подмяна на инфраструктура, но така или иначе посоката е ясна.

    Бивш tww09306483.
  40. 40 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    ""Нищо от това, която Мъск обещава за батериите, не е направено"Еми той зиМъско поначало си е най-силен в обещанията, затова има толкова много, които да му се връзват.
    —цитат от коментар 23 на Taiga


    ....и карат колите му!
    Хубаво "връзване"!

  41. 41 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#23] от "Taiga":

    Нещо си се объркал. Илон Мъск нищо не е обещавал за батериите, за да казват че не е изпълнено. Всичко което имаше да казва го каза снощи, казаното преди това не беше от него, а спекулации какво да се очаква. В очакване да чуят същото, повечето от вас не чуха истинската новина. Тесла подготвя инвазия на пазара на батерии, като смята да продава на всички останали. Вече са осигурили веригите за доставки за теравати капацитет, изкупуват продукцията на LG, panasonic и CATL, от които останалите производители очакваха да купуват батерии и на практика диктуват Какво ще се случва в бъдеще на този пазар.

  42. 42 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5168 Весело

    Колко от форумните феновете на Мъск са виждали Тесла на живо?Колко от тях са карали Тесла?Колко от каралите притежават Тесла?Три въпроса, един отговор.
    —цитат от коментар 31 на yavooor


    Тавариш

    Само до преди 20-тина години мобилните телефони бяха по джоба

    само на ПО-ЗАМОЖНИТЕ МУТРИ

    Сега са по джоба дори на КЛОШАРИТЕ

    Така ще стане и с ТЕСЛА

    Прогресът е нещо което с ФЛАШКИ и ОПОРКИ не можеш да го спреш

  43. 43 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Изгубил 50 милиарда които ги е нямал... виртуални кинти.

  44. 44 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    Обещаваните капацитети на батерийте важат за нормални климатични условия. При екстремни температури от този капацитет остава 10%. Жителите на Коми е логично да бъдат скептични.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  45. 45 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#31] от "yavooor":

    Аз имам Тесла и отсега нататък ще имам само Тесла. Този автомобил няма равен на себе си. Става не по- лош, а по- добър с времето, получава ъпдейти като домашният ви компютър. Ускорението е като на Ламбо и Ферари. кара комфорно 5-7 човека, зарядните станции по 150 и версия 3, 250 киловата са навсякъде, автопилота е едно огромно чудо, не само кара сам колата, не само сменя лентата, не само разпознава маркировката, знаците и светофарите, но и можете да си повикате колата от мобилният телефон и тя да дойде сама при вас.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  46. 46 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1108 Любопитно

    До коментар [#9] от "Hawaii":

    Товарищ, преди да плюеш по магнетофоните, гледай тук:

    https://www.youtube.com/watch?v=5KHSz9Gi-II

    Апокалипсисът апокалиптичен
  47. 47 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1272 Весело

    "Тъй като автомобилните производители преминават от конски сили към киловати, за да се съобразят с по-строгите екологични разпоредби"

    Този бисер сами ли си го преведохте, или Гугъл транслейт ви помогна?

    Знанието е сила, информацията - власт
  48. 48 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#33] от "Realist":

    Не съм отричал да има 7 местна Тесла. Закачката беше с комфортното пътуване. Но като се замисля, вероятно пътуването в багажника на двамата пътници ще е по-комфортно, отколкото в спортен автомобил на задната седалка, ако въобще има задна седалка. Така че и за комфорта донякъде си прав.

  49. 49 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 639 Весело

    Аз (неразбиращ, глупав и прост) не мога да разбера как ще осигуряват 5 пъти (500%) повече енергия, а пък само 16% повече пробег. Редакторе (ти, който пишеш тези басни), ти имаш ли обяснение на това, което си написал?

  50. 50 Профил на Петър Костов
    Петър Костов
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#25] от "Alex Ivanov":

    1 КW = 1,341 HP И двете измерват едно и също.

    Не се въргаляй с прасе в калта! За разлика от теб на него ще му хареса.
  51. 51 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Явно Мъск има разработвани технологии които обявява когато борсата
    се разклати !!!

  52. 52 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ivan е":

    Тесла има огромно празно пространство между батерията (която е вложена в пода)/двигателите и задната броня. Там, са третият ред задни седалки. На обикновената 5 местна Тесла там е разположен втори заден багажник, под нормалният багажник. Същото е и положението с предният багажник, тъй нареченият фрънк, който е между батерията и двигателите отпред и предната броня. На Тесла батериите са вложени в пода, а двигателите- 350, 550 и 1100 конски сили са на практика с размерите на средно голяма диня. Можете да си представите колко място имате за пътници и багаж.

    Тесла S на Лагуна Сека:

    https://www.youtube.com/watch?v=vxFIsp7omrM

    https://www.youtube.com/watch?v=Wy7j8_98OHE

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  53. 53 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#1] от "simChо":

    Nikola Motors, е пред фалит. Основателят и до скоро изпълнителен директор, Тревър Милтън, се оказа изпечен мошеник. Бордът на директорите го отстрани. Новият шеф идва от GM. Последните са акционери в Nikola. Скандалът е голям. Много анализатори се съмняват че компанията ще оцелее, въпреки партньорите с големи имена като Iveco и GM.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  54. 54 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#49] от "Smoke":

    Ще ти обясня, щом не разбираш. Тези батерии са с по-големи размери и затова имат пет пъти повече капацитет от предишните. В новите пакети, вместо пет малки ще слагат една голяма батерия и в същия обем ще съберат 15% повече батерии което ще позволи 15% по-голям пробег. Хубавото е че и мощността ще се повиши като от същия капацитет батерии ще може да се очаква по-голяма мощност.

  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#53] от "tsyrvulan":

    Тревър Милтън днес си изтри профила в Туитър! Аз го следвах, все пак конкуренция и неща за които искам да съм в течение.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    преминават от конски сили към киловати, за да се съобразят с по-строгите екологични разпоредби

    Някой май си е сменил туй дето шмърка и е леко неадекватен.
    Тесла доколкото си спомням не се занимава с химията. Но доколкото разбирам са се насочили към собствено производство на клетки. Мъск е фен на затворения цикъл. Напред към доброто старо време. С Фалконите му се получи. Дано и с батериите стане така.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  57. 57 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    "Тесла" изгуби 50 млрд. долараСамо където ОСТАВА НАЙ-СКЪПАТА АВТОМОБИЛНА КОМПАНИЯна БорсатаЗа какво говорим изобщо !Факт е че ГОЛЯМАТА ТЕСЛА за нефтените сатрапии вече е РЕАЛНОСТСамо въпрос на БЛИЗКО БЪДЕЩЕ е Светът да премине на електричкиизоставяйки БЕНЗИНКИТЕ така както изостави ЛАМПОВИТЕ ТЕЛЕВИЗОРИВ БЪДЕЩЕ само в РУСИЯ ще се произвеждат БЕНЗИНКИ и ЛАМПОВИ ТВа също и МАГНИТОФОНИ МАЯК с ЛЕНТА ха-хааааааааааа
    —цитат от коментар 9 на Hawaii


    Хахахахахахахах..

    Русия и Китай твърдо заложиха на електрокарност!

    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" , и за компоненти за електроколи сглобени в Русия - 0% и толкоз ..
    -----------------------
    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
    --------------------

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..

    Патилият руски народ погледна, почеса се и не рачи да купува електрокари ..

    Та те посегнаха на бившия офицер от ДС - Емилиян Гебрев ..
    Знаете ли, каква кола ползва Гебрев?

    Как мислите - електро?

    Де да беше така .. щеше, сигурно, да е любимец на Путин , като заслужил електрокарист ..

    Да, ама не - BMW M550d xDrive .. 2993 см³ дизел ..
    И Путин бесен - трови наред ..

  58. 58 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 795 Весело

    До коментар [#31] от "yavooor":
    „Три въпроса, един отговор.“

    Ти пак питай. Отговорите можеш да научиш и от шимпанзето в зоологическата градина... А ма най паче в тукашния форум.

  59. 59 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#31] от "yavooor":

    Виждам всеки ден по улиците на София. Карал съм Model X във Вегас. Други, изключително неудачни и глупави въпроси?

  60. 60 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    .. когато му ударят кожената инжекция (негови думи) с руската ваксина срещу Ковид, Спутник.
    —цитат от коментар 24 на Realist


    Кожени инжекции .. ставащото в Република Коми .. некакви си "Спутници" .. електроколи и ваксина срещу Ковид ..

    Ето ги мислите, в главата на редовия русофил ..

    Но нима, такъв човек Е РУСОФИЛ?

    НЕ - ТОЙ Е ПУТИНОФИЛ ..

    УЧАСТВА В ПУТИНОВАТА ИСТЕРИЯ ЗА КОВИД .. НЕ СЛУША СКЕПТИЦИТЕ И РУСКАТА ОПОЗИЦИЯ , ЗА ПУТИНОВИЯ КУРС ЗА ЕЛЕКТРОКАРНИ КОЛИ ..

    "НАС НИ ВОДИ ПУТИН - СЪВСЕМ СКОРО ВСИЧКИТЕ ЛЕКИ КОЛИ ЩЕ СА ЕЛЕКТРО"..

    Ето му всичката идеология .. и помислете сами - нима хора, като Реалист и Норман Ганц са искрени русофили?

    Такъв човек ли е русофилът?
    Дето да не го интересува, че всъщност руският народ и Кремъл имат различен дневен ред ..

  61. 61 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 795 Весело

    До коментар [#45] от "Realist":

    „Аз имам Тесла и отсега нататък ще имам само Тесла.“
    Браво! А ма е време да се събудиш...

  62. 62 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#53] от "tsyrvulan":Тревър Милтън днес си изтри профила в Туитър! Аз го следвах, все пак конкуренция и неща за които искам да съм в течение.
    —цитат от коментар 55 на Realist


    Ми нещата са ,че "Никола" е балон под налягане ..

  63. 63 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1673 Весело

    До коментар [#20] от "Realist":

    Стига с тия басни за производство на 20 милиона автомобила годишно. Това е колосална по размерите си задача от логистичен, подизпълнителски, организационен, оптимизационен и какъвто там се сетиш характер. Не ми се влиза в подробности, щото в момента чакам реда си за лекарски преглед.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  64. 64 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#55] от "Realist":

    На мен ми беше интересен един феномен относно Никола. Същите тези, които обявяваха Илон Мъск за мошеник, Тесла за балон, същите тези които питаха кога Тесла е била на печалба, твърдо защитаваха Тревър Милтън и Никола, въпреки че досега нямаха дори един долар оборот или продаден артикул, да не говорим за печалба.

  65. 65 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#53] от "tsyrvulan":Тревър Милтън днес си изтри профила в Туитър! Аз го следвах, все пак конкуренция и неща за които искам да съм в течение.
    —цитат от коментар 55 на Realist


    Освен това , той от една седмица не е никакъв и е уволнен ..
    До тебе новините с каруцата ли стигат?


    Аре, гапи Мурзильок ..

    https://hindenburgresearch.com/nikola/

  66. 66 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#61] от "joro4900":

    Защо, човека си е буден и правилно се е ориентирал. Бъдещето принадлежи на автомобили с електрическо задвижване. Аз бих му направил само една забележка - да не се прехласва по определена марка. Да следи автомобилните пазари. Не е изключено към някакъв момент да се появи модел по-добър от масовите такива на Tesla.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  67. 67 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#63] от "tsyrvulan":

    Никой не казва че е лесно, както не е лесно да поддържаш 50% годишен ръст на продажбите в дългосрочен план, но Тесла го оправи вече пета година, като тенденцията е този ръст да се повишава, а не да намалява. Сам можеш да сметнеш, кога ще задмине Mercedes, BMW и audi по продажби, при положение че тази година продаде половин милион автомобила. Аз залагам на 3 години, а ти?

  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#20] от "Realist":Стига с тия басни за производство на 20 милиона автомобила годишно. Това е колосална по размерите си задача от логистичен, подизпълнителски, организационен, оптимизационен и какъвто там се сетиш характер. Не ми се влиза в подробности, щото в момента чакам реда си за лекарски преглед.
    —цитат от коментар 63 на tsyrvulan


    Не си мислете, че Мъск няма да ея изпълни. Да проиажвеждаш по 3 теравата батерии на година също е колосална задача.

    И ако гледате представянвто ще научите, че Тесла е купила цяло огромно литиево находище в Невада, което ще завовили целият американски пазар с литий за батериите им и всички енергийни проекти в които Тесла ще участва в бъдеще.

    Имат и разработена нова технология за добив на литий.
    Имат разработена нова технология за катоди, която изисква никел по опростено производство.
    Имат разработена технология за аноди, която използва силиций.
    Имат разработена технология за сухи електроди, базирана на технологията на компанията Максуел, която Тесла закупи преди година.

    Тесла е вертикално интегрирана компания като никоя досега!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    Трябваше да си купувам акции на Тесла всеки път, когато троловете съобщят за скорошен фалит.
    —цитат от коментар 36 на UJC4040


    Ами купувай, защо не купуваш???

  70. 70 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    Заяватра на Тесла с това представяне е 3 теравата батерии на година и 20 милиона автомобила на година. Това е колкото Тойота + Фолксваген сега.Мисли че няма да стане? Ще стане, този човек е вършил и по- невероятни неща. Създаде първата от 100 години нова автомобилна компания. И направи ракета кято каца, нещо което никой друг още не е успял да направи.Тесла ще стане фабриката на света в следващото десетилетие! Атомобили + Енергия + Софтуер + Автономно шофиране.
    —цитат от коментар 20 на Realist



    И кога и как се планират тези 20 милиона? Или приказки за надуване на балона на акциите.
    В момента има само 2 проекта за фабрики извън САЩ - Китай и Германия. И когато се раализират и ако достигнат пълен капацитет, ще произвеждат по 500 000 бройки годишно.
    За миналата година са произвели под 400 000 общо. Тази година пак няма да надхвърлят тази цифра.

  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#60] от "simChо":

    "Кожени инжекции .. "

    Ми ти сам го написа бре, бият ти Спутника с кожена инжекция (това е мужишко откритие), следва мамба Космо-Нафт и след това грачиш до посиняване Земля в Илюминаторе.

    Секси, както си оправяш електрическият Иж, легнал прав през комина на землянката.

    И секси, както си удряш сам единственото плюсче на милиционерските ти коментари!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#30] от "Realist":

    Остави специалиста по RDF на мира, по-добре кажи кога БХ ще му купят електрическа жипка, че съсипа околната среда с това джиткане по паланки и сукаци?

  73. 73 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    До коментар [#70] от "Dimiter Monev":

    "И кога и как се планират тези 20 милиона? "

    2030-та.

    Мъск намекна, че тази година, Тесла ще произведе между 470 и 530 000 автомобила.

    И това е на практика само от фабриката в Калифорния и 1/5 от капацитета на Шанхай.

    С оптимизирането на производството за което ще научите ако изгледате презентацията и 3-те нови фабрики- Шанхай, Берлин и Остин, произведените автомобили ще са между 3 и 4 милиона на година.

    Оттам нататък, растежа продължава.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  74. 74 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    До коментар [#23] от "Taiga":
    Я разкажи за проекта на руския олигарх Прохоров, който правеше първия частен електрически автомобил в Русия? Щеше да удари Мъск в земята с тази велика кола. Твоя Путин дори се качи в една от мострите и я оцени.
    Разкажи какво стана с това "проше" - изчезна ли или сега се преобурудва да работи с ядрен двигател?



  75. 75 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 948 Неутрално

    [quote#26:"turmion_katlot"]Как компания която никога е нямала печаливша година е изгубила 50 милиарда е много интересно. Ох да акциите са паднали и е изгубила 50 милиарда от оценката си която е базирана на тия акции. Които от своя страна са постоянно помпани от изменника Мъск. Ама има и кой да седи и му гледа сеира де SEC като добри мафиоти ако беше някой друг щяха да му съдерат кожата ама нали Мъск им е дружка подминават всякакви простотии които той върши. Мафия в пълни измерения. [/quote
    ====
    Хора с такива дълбоки познания, като твоите в областта на финансовите пазари приказваха по същия начин, когато Amazon се продаваше по 1$

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  76. 76 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#68] от "Realist":

    Пич, както казах, не ми се влиза в подробности. Но за да бъда по-добре разбран. Мъск, да речем е гениален, може да организира, автоматизира и оптимизира фирмата си така, щото да може да произведе споменатата бройка годишно. До тук добре. Но дай да погледнем малко извън рамките на Tesla. За да се произведат в споменатите бройки, подизпълнителите, доставчиците, логистиката и прочее също трябва да имат организацията и оптимизацията на Мъсковата компания. Тук става дума за наистина нещо колосално, нуждаещо се от колосални инвестиции, огромна организация по цялото земно кълбо и прочее.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  77. 77 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#70] от "Dimiter Monev":

    Само тези фабрики за които си споменал имат производствен капацитет над 2 милиона автомобила годишно, което е колкото годишното производство на BMW и Mercedes и доста над годишното производство на audi. Догодина се очаква да започне строежа на още две фабрики. Едната за автомобили с десен волан, а другата някъде в Азия, но не в Китай. Това драстично ще намали разходите и времето за логистика и ще освободи доста финансови ресурси с повишаване на капацитета на производство.

  78. 78 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    До коментар [#63] от "tsyrvulan":Никой не казва че е лесно, както не е лесно да поддържаш 50% годишен ръст на продажбите в дългосрочен план, но Тесла го оправи вече пета година, като тенденцията е този ръст да се повишава, а не да намалява. Сам можеш да сметнеш, кога ще задмине Mercedes, BMW и audi по продажби, при положение че тази година продаде половин милион автомобила. Аз залагам на 3 години, а ти?
    —цитат от коментар 67 на Ivan е


    За да ги задминат до 3 години, значи трябва да са започнали да си строят фабриките. Мерцедес и БМВ правят по над 2 милиона автомобила годишно.
    В момента строят само 3 фабрики с максимален капацитет до 500 000 всяка, от които 2 са в начална фаза (Тексас и Берлин). И няма дори анонсирани други.

  79. 79 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#67] от "Ivan е":

    Аз бих ти препоръчал да следиш малко известната, но набираща скорост компания Polestar, зад която стои Volvo. Може да се окажат читав конкурент на Tesla в някои сегменти.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#76] от "tsyrvulan":

    на това бих отговорил:

    Един човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му!

    Радвайте се, че живеете във времето на Мъск!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#76] от "tsyrvulan":

    Ако знаеше що е вертикална интеграция, нямаше да задаваш толкова глупави въпроси. Тесла е вертикално интегрирана компания и почти не разчита на доставчици. Когато някой доставчик и спъва напредъка, Тесла просто го купува и оптимизира производството му. Както виждаш, останалите купуват батерии от доставчици, а Тесла купува литиеви мини и производители на батерии. Също така купува фирми производители на оборудване и поточни линии за батерии. Ако беше слушал презентацията щеше да знаеш, че дори машините за производство на батерии не са важни, а по-важен е софтуера който ги управлява. Именно там е силата на Тесла. Когато този софтуер веднъж е написан и работи, мултиплицирането на машините е детска игра.

  82. 82 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    До коментар [#70] от "Dimiter Monev":"И кога и как се планират тези 20 милиона? "2030-та.Мъск намекна, че тази година, Тесла ще произведе между 470 и 530 000 автомобила. И това е на практика само от фабриката в Калифорния и 1/5 от капацитета на Шанхай.С оптимизирането на производството за което ще научите ако изгледате презентацията и 3-те нови фабрики- Шанхай, Берлин и Остин, произведените автомобили ще са между 3 и 4 милиона на година.Оттам нататък, растежа продължава.
    —цитат от коментар 73 на Realist


    За полугодието са произвели 185 000. Не виждам как ще достигнат 470 000.

  83. 83 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    До коментар [#70] от "Dimiter Monev":Само тези фабрики за които си споменал имат производствен капацитет над 2 милиона автомобила годишно, което е колкото годишното производство на BMW и Mercedes и доста над годишното производство на audi. Догодина се очаква да започне строежа на още две фабрики. Едната за автомобили с десен волан, а другата някъде в Азия, но не в Китай. Това драстично ще намали разходите и времето за логистика и ще освободи доста финансови ресурси с повишаване на капацитета на производство.
    —цитат от коментар 77 на Ivan е


    Максималният им капацитет е 500 000 всяка.

    https://www.teslarati.com/tesla-gigafactory-4-production-500k-model-y-per-year-report/

  84. 84 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#82] от "Dimiter Monev":

    Полугодието току що започна, и ако разбирахте от продажби на автомобли би трябвало да знаете, че най- силни са 3-тото (за което ще научим началото на октомври) и четвъртото тримесечие.

    Това тримесечие, вероятно 140 000 +, вероятно и повече. Четвъртото, още повече.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  85. 85 Профил на proudbulgarian
    proudbulgarian
    Рейтинг: 394 Весело

    До коментар [#9] от "Hawaii":

    Да, ама ако тръгнат 30000 Армати към Берлин? Ще спрат чак на Атлантика!

  86. 86 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Весело

    До коментар [#83] от "Dimiter Monev":

    Аре, по- полека:

    German Report: Tesla Gigafactory Berlin To Build Up To 2M Vehicles/Year

    https://insideevs.com/news/435244/tesla-gigafactory-berlin-2-million-vehicles-year/

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  87. 87 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#78] от "Dimiter Monev":

    Ето затова не можеш да схванеш потенциала на Тесла. Илон Мъск неслучайно казва че най-голямото му предимство е, че гига фабриките се неговия продукт. Януари 2019 година, на мястото на фабриката в Шанхай имаше гола поляна, а през декември излезе първия автомобил. В края на предишното тримесечие през юни месец, капацитета на производство вече беше 200 хиляди автомобила годишно. През май месец 2021 година се очаква да започне производството на прототипа във фабриката в Тексас, която в момента също е гола поляна. Производството в Берлин се очаква да започне юни месец 2021 година. Никоя друга автомобилна компания не е могла досега и вероятно няма да може през следващите години да увеличава производствения си капацитет толкова бързо. Предвид почти неограничения финансов ресурс на Тесла, единственото ограничение за производството в бъдеще, ще е търсенето на продуктите. Точно обратното на сега, когато ограничението на продажбите идваше от производствените възможности, особено за европейския пазар.

  88. 88 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    До коментар [#9] от "Hawaii":Да, ама ако тръгнат 30000 Армати към Берлин? Ще спрат чак на Атлантика!
    —цитат от коментар 85 на proudbulgarian


    те половината ще се строшат още преди границата. останалите ще останат без нафта малко след това

  89. 89 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1844 Весело

    До коментар [#82] от "Dimiter Monev":Полугодието току що започна, и ако разбирахте от продажби на автомобли би трябвало да знаете, че най- силни са 3-тото (за което ще научим началото на октомври) и четвъртото тримесечие.Това тримесечие, вероятно 140 000 +, вероятно и повече. Четвъртото, още повече.
    —цитат от коментар 84 на Realist


    Полугодието е вече почти в средата. :)
    Но не очаквам повече от 110 000. Още малко и ще видим.

  90. 90 Профил на proudbulgarian
    proudbulgarian
    Рейтинг: 394 Весело

    До коментар [#23] от "Taiga":

    Ушанка, по горе видях руслянския отговор! Ами аз на 10 водки по-добре щях да и одялкам тая таратайка бе глъмчо!

  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    До коментар [#87] от "Ivan е":

    Аз съм свидетел на Гига- 1 в Невада. Голо поле, пустош, на което бе изградена една от най- големите производствни сгради в света, буквално за година- две. Роботите пристигаха на летишето с товарни полети. Сега тази фабрика бълва по 130 гигаватчаса батерии, на година, драйв трейнове за 3 и Y, пауърпаци, мегапаци, пауър-уол. Поне 10 различни продукта в огромни количества. На 4 работни смени.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#79] от "tsyrvulan":

    Разбира се че ги знам, но зад тях не стои Volvo, а китайската Geely, която е собственик и на двете марки.

    Със сигурност ще има както по-добри така и по-евтини модели от тези на Tesla, но е малко вероятно да съчетават двете качества в един автомобил - по-добри и евтини от Тесла, поне в средносрочен план.

  93. 93 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#81] от "Ivan е":

    Да купува. Няма лошо. Аз продължавам да имам много големи съмнения че вертикална или хоризонтална структура може да се справи с подобна задача в рамките на десет годинки. Все пак до сега Tesla не е произвела повече от 500 000 автомобила годишно. Викаш за 10 години, ще вдигне бройката 40 пъти! Това за софтуера което написа е малко...глупавичко. Наистина, някои консервативни структури от финансовия/застрахователен сектор използват доста "стар", като програмни езици и интеграция софтуер. Но напоследък дори те започнаха да се ориентират към нови решения. Причината е проста, почти всички които са писали/поддържали програмите им и са наясно с тези "стари" езици, са на преклонна възраст. А младите, предпочитат да по-новите и гъвкави такива.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  94. 94 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1844 Весело

    До коментар [#83] от "Dimiter Monev":Аре, по- полека:German Report: Tesla Gigafactory Berlin To Build Up To 2M Vehicles/Yearhttps://insideevs.com/news/435244/tesla-gigafactory-berlin-2-million-vehicles-year/
    —цитат от коментар 86 на Realist


    Същият източник с други цифри. Явно не могат да се разберат вътрешно. :)

    https://insideevs.com/news/431801/bloomberg-tesla-scaled-back-berlin-gigafactory/

  95. 95 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    До коментар [#20] от "Realist":

    "Създаде първата от 100 години нова автомобилна компания."

    Това е някаква шега нали?!? а не, вие си вярвате. Не е истина просто! ахаха Ама вие Китайци, японци и корейци не ги броите за живи бе другарю. Типичен американец. хахах :-)

  96. 96 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    До коментар [#78] от "Dimiter Monev":Ето затова не можеш да схванеш потенциала на Тесла. Илон Мъск неслучайно казва че най-голямото му предимство е, че гига фабриките се неговия продукт. Януари 2019 година, на мястото на фабриката в Шанхай имаше гола поляна, а през декември излезе първия автомобил. В края на предишното тримесечие през юни месец, капацитета на производство вече беше 200 хиляди автомобила годишно. През май месец 2021 година се очаква да започне производството на прототипа във фабриката в Тексас, която в момента също е гола поляна. Производството в Берлин се очаква да започне юни месец 2021 година. Никоя друга автомобилна компания не е могла досега и вероятно няма да може през следващите години да увеличава производствения си капацитет толкова бързо. Предвид почти неограничения финансов ресурс на Тесла, единственото ограничение за производството в бъдеще, ще е търсенето на продуктите. Точно обратното на сега, когато ограничението на продажбите идваше от производствените възможности, особено за европейския пазар.
    —цитат от коментар 87 на Ivan е


    Всичко схващам. Но за производство се говори с цифри. Не с общи приказки. Така че, ако имате някакви източници на Вашите твърдения, които са подкрепени с цифри, с удоволствие ще ги прегледам.

  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    До коментар [#95] от "Stargate":

    На американският пазар. И не е никаква шега! Можете да изгледате презентацията, ама тряба да назнайвате ангхлийски.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2960 Неутрално

    До коментар [#91] от "Realist":

    Значи, Гига Невада все още прави драйв трейнове и батерии за Гига Шанхай. Вторият етап на Гига Шанхай ще включва такова производство на място.

    Дела на Тесла е 35% от изнесените от САЩ автомобили за второто тримесечие. Останалите са всички останали: Форд, ГМ, Фиат- Крайслер, Мерцедес, БМВ, Тойота, .....

    За второто тримесечие, Тесла е осъществила 35% от автомобилният износ на САЩ.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  99. 99 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#93] от "tsyrvulan":

    Дори не успя да схванеш за какво ти говоря. Ще ти дам прост пример. Volkswagen ID започна да се произвежда септември месец миналата година с идеята продажбите да започнат в началото на 2020 година. Но се оказа, че различните компоненти не могат да комуникират помежду си и 10000 инженера бяха впрегнати да решат проблемът, като поправяха по 300 грешки на ден в софтуера и продължават да поправят. От срам, най-накрая започнаха да продават модела този месец, но грешките все още не са поправени напълно. Почти същото се случи с производствената линия на Тесла модел 3, когато започнаха производство. Просто роботите не можеха да синхронизират работата помежду си, което изнерви дотолкова Тесла, че накрая купиха производителя им и решиха проблема самостоятелно. При производство на нови технологии, няма откъде да препишеш. Създаваш всичко от нулата. Почти всеки един от автомобилните производители си признаха, че са с няколко години назад след Тесла в технологиите.

  100. 100 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Автомобилите от доста години, са що годе хомогенна стока, разбирай стандартизирана (commodity), в отделните класове разбира се, както и телефоните, и телевизорите, и лаптопите, и батериите. Та ако някой очаква да платите премия (надценка) за commodity стока трябва да може да обясни защо. Не знам доколко технологиите на Тесла за батериите са защитени като интелектуална собственост. за софтуера на самата кола се знае че няма. Та има едно противоречие Мъск, хем да иска да дари на човечеството достъпна ел.кола хем печалба да прави като листвана компания...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK