Най-голямата покривна градина за градско земеделие в Азия

Най-голямата покривна градина за градско земеделие в Азия

Виж видеото
Маска, която подобрява акустиката

Маска, която подобрява акустиката

Виж видеото
Как сондата на НАСА успя да вземе проба от астероид

Как сондата на НАСА успя да вземе проба от астероид

Виж видеото
Какво се знае за истинския Джеймс Бонд

Какво се знае за истинския Джеймс Бонд

Виж видеото
Полицията в Лондон прекъсна сватба заради нарушение на противоепидемичните мерки

Полицията в Лондон прекъсна сватба заради нарушение на противоепидемичните мерки

Виж видеото

Военнотранспортен самолет Ан-26 с 27 души на борда - седемчленен екипаж и 20 кадети от академията на ВВС, катастрофира и избухна в пламъци в петък вечерта в Североизточна Украйна, в района на Харков, съобщи БТА, позовавайки се на властите в Киев.


Самолетът се разбил, приближавайки пистата на военното летище в Чугуев, при опит за кацане по време на учебен полет. 25 души са загинали и само двама са оцелели, но са тежко ранени. Според очевидци оцелелите са скочили от самолета, когато бил на малка височина. Eдин от пилотите докладвал за повреда в левия двигател на двумоторния самолет.


Районът на катастрофата се намира на около 40 км от руската граница, но не е в зоната на конфликта в Източна Украйна. Сепаратистките републики Луганска и Донецка са отдалечени на 250 км от мястото на катастрофата, уточнява ДПА.

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1395 Разстроено

    Бог да ги прости.
    Жалко и за младите и за старите.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4202 Неутрално

    Това е риска да използваш допотопна техника, и то произведена от най-изостаналата технологично страна в света.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  3. 3 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1364 Разстроено

    RIP

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  4. 4 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1622 Любопитно

    Интересно изложение?! Къде се намират размирните републики, къде е руската граница и нито дума за натовските учения там? Та... на какво разстояние е от ученията въпросния инцидент?

  5. 5 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    Интересно изложение?! Къде се намират размирните републики, къде е руската граница и нито дума за натовските учения там? Та... на какво разстояние е от ученията въпросния инцидент?
    —цитат от коментар 4 на ju.li


    Много ясно е, че Тръмп е свалил анушката със стингер. От третия изстрел, щото първите били ялови.

    По-интересно е що за учебен полет е този с пълен догоре салон?

  6. 6 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    Уважавам independent, ама Харков не е в Папуа, Нова Гвинея. Толкова ли няма украински медии, от които да се вземе информация от първоизточник?

  7. 7 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    До коментар [#5] от "Лопе де Вега":

    Не разбирам. Отговаряте на вътрешните си гласове ли? Какво общо има цитирания ми коментар?

  8. 8 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 937 Любопитно

    Не знам как е в Украйна, ама едно време когато бях овчарче, пардон, ватман, учебните курсове бяха само ватман+инструктор.

  9. 9 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    са използвани:

    Русия – Костромское авиапредприятие,
    Русия – Хабаровские авиалинии,
    Русия – ВВС на Русия,
    Русия– ВМФ на Русия,
    Укрйна – ВВС на Украйна;
    Казахстан – СВО на Казахстан.
    Белорус – ВВС на Белорус

  10. 10 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    Бог да прости загиналите! Бог и медицината да помагат за възстановяване на ранените!

  11. 11 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    Не знам как е в Украйна, ама едно време когато бях овчарче, пардон, ватман, учебните курсове бяха само ватман+инструктор.
    —цитат от коментар 8 на john_3volta

    Звучите оригинално. Според мен и неуместно. Не само заради чувството за хумор. Не допускате ли, че е възможно учебният полет да е свързан с транспортиране на военнослужещи, а не с обучаване на бъдещи пилоти?

  12. 12 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3425 Неутрално

    Интересно изложение?! Къде се намират размирните републики, къде е руската граница и нито дума за натовските учения там? Та... на какво разстояние е от ученията въпросния инцидент?
    —цитат от коментар 4 на ju.li


    Натовски учения в Украйна? Кога Украйна стана натовска държава?

  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3807 Неутрално

    Уважавам independent, ама Харков не е в Папуа, Нова Гвинея. Толкова ли няма украински медии, от които да се вземе информация от първоизточник?
    —цитат от коментар 6 на ivanpopov

    Военнотранспортен самолет Ан-26 с 27 души на борда - седемчленен екипаж и 20 кадети от академията на ВВС, катастрофира и избухна в пламъци в петък вечерта в Североизточна Украйна, в района на Харков, съобщи БТА, позовавайки се на властите в Киев."Аз това прочетох.

  14. 14 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    Крайно време е Украйна да свали от експлоатация този архаичен самолет.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  15. 15 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Тъжна новина, откъдето и да се гледа...

  16. 16 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3665 Разстроено

    Тежка новина, но при самолетните катастрофи винаги е така - почти всички загиват на борда ! Сега ще предстои разследване за причините за катастрофата, но то, разбира се, няма да върне изгорелите в катастрофата ! Съболезнования на семействата им ! Те няма да видят никога повече своите бащи и съпрузи !

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5097 Неутрално

    До коментар [#14] от "Willy Messerschmitt":

    И шкембе войвода се вози в същия.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5097 Неутрално

    Допускат ли се пасажери на учебен полет ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3321 Неутрално

    Тоз път Путин не е виновен.

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7424 Неутрално

    Винаги е тъжно, когато в мирно време загиват така нелепо млади хора.

  21. 21 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1717 Весело

    Пак Путин?
    СанкциЙ?

    В Русия съм! В Русия съм!
  22. 22 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7324 Разстроено

    Бог да ги прости момчетата ....

    [email protected]
  23. 23 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1717 Весело

    До коментар [#11] от "zhivko6461":

    "Не допускате ли, че е възможно учебният полет да е свързан с транспортиране на военнослужещи, а не с обучаване на бъдещи пилоти?"

    Може да е била и изпитната комисия?

    В Русия съм! В Русия съм!
  24. 24 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#11] от "zhivko6461":"Не допускате ли, че е възможно учебният полет да е свързан с транспортиране на военнослужещи, а не с обучаване на бъдещи пилоти?"Може да е била и изпитната комисия?
    —цитат от коментар 23 на Веселин Дечев


    Най вероятно са участвали в ученията с НАТО, те вчера беше последен ден. Но имаше и десант в Николаевска област, и много авиация - американска, английска естествено и че украинците са дигнали всичко къде може да лети. Б-52 над Киев, Одеса, и даже призовали киевчани да им махат за поздрав ... Определено е имало повреда в самолета, вероятно двигатели. От пожара който е по видеата се вижда че е бил пълен с гориво, то от него са и загиналите. И вероятно не е могъл да достигне до пистата , а тия оцелелите да скачат още при кацането значи пожара е имало още в полета или при излитането. Жалко за тия млади хора.

  25. 25 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1717 Любопитно

    Обаче 20 души курсанти е много сериозна загуба!
    Та това е почти цял випуск!😳

    В Русия съм! В Русия съм!
  26. 26 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1817 Разстроено

    Това е риска да използваш допотопна техника, и то произведена от най-изостаналата технологично страна в света.
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf


    Да, произведен в Киев.

  27. 27 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    Крайно време е Украйна да свали от експлоатация този архаичен самолет.
    —цитат от коментар 14 на Willy Messerschmitt

    И какво да купи? С-130 Hercules ли?
    Всъщност какво стана с Ан-132???
    Ти много се палеше на тази тема:
    https://www.dnevnik.bg/sviat/2017/03/31/2945995_ukraina_pokaza_v_polet_purviia_antonov_bez_ruski_chasti/

    Явно украинската авиоиндустрия не можа да се справи без Русия.

  28. 28 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#27] от "Virgin":

    Ан-26 е много свестен самолет, има и резервен двигател РУ19А-300, в случай на отказ на основен двигател който обаче е руски и е възможно да не е бил работещ. Та и с един двигател би трябвало да нямат проблем с тягата, вероятно пожар е причината.

  29. 29 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3266 Весело

    До коментар [#27] от "Virgin":

    Явно украинската авиоиндустрия не можа да се справи без Русия.
    ▪️▪️▪️▪️
    Путенландска авиоиндустрия?!:)))))
    Какво е това?

  30. 30 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    При липса на пари за нова техника, за поддържане на старата, за обучение на пилотите се получава висока аварийност. Жалко за загиналите!

    Eddie lives... somewhere in time!
  31. 31 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Това е риска да използваш допотопна техника, и то произведена от най-изостаналата технологично страна в света.
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf


    Така е кат бързаш. Яко се издъни. Глей къв убавец е : https://www.airplane-pictures.net/photo/706838/lz-abr-rose-air-antonov-an-26-all-models/

  32. 32 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Да скочиш от падащ самолет е страхотна дилема.
    Шансовете за оцеляване са нищожни. В същото време сработва и вродения инстинкт на човека да отлага възможно най-дълго момента на смъртта, дори да става въпрос за броени секунди.

  33. 33 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1775 Весело

    Това е риска да използваш допотопна техника, и то произведена от най-изостаналата технологично страна в света.
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf


    "Антонов, пълно име Авиационен научно-технически комплекс „Антонов“, известен като АНТК „Антонов“ (на украински: Авіаційний науково-технічний комплекс імені Антонова, АНТК ім. Антонова) е комплекс за проектиране, производство и ремонт на самолети. Собственост на е Република Украйна.

    Основан е на 31 май 1946 г. и базиран през 1952 г. в Киев, Украинска ССР. Компанията носи името на учредителя си Олег Константинович Антонов. Освен родоначалник на комплекса той е и ръководител и главен конструктор на легендарни самолети като „Ан-2“, „Ан-22“, „Ан-24“, „Ан-26“"

    И как да не искат автономните републики да се отцепят от "най-изостаналата технологично страна в света"!?

  34. 34 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Самолета е бил 43 годишен!!!А това вече е на предела на възможностите, дори и за изключително здравите и непретенциозни машини на "Антонов".Направен му е КВР през тази година, поне по документи!!!А какво е правено и дали въобще нещо е отремонтирано - нищо не се знае!!!В деня на катастрофата е направил 5 успешни кацания!!!Но за съжаление при 6-тия опит за кацане е катастрофирал!!!
    Лека им пръст на загиналите!!!

  35. 35 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    До коментар [#11] от "zhivko6461":"Не допускате ли, че е възможно учебният полет да е свързан с транспортиране на военнослужещи, а не с обучаване на бъдещи пилоти?"Може да е била и изпитната комисия?
    —цитат от коментар 23 на Веселин Дечев

    Може да не се изказва подобно предположение ако преди да се коментира се прочете статията - "самолет Ан-26 с 27 души на борда - седемчленен екипаж и 20 кадети от академията на ВВС".

  36. 36 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1775 Весело

    До коментар [#4] от "ju.li":

    "Та... на какво разстояние е от ученията въпросния инцидент?"

    На една ракета разстояние от Снежное. Игор Гиркин не е ли написал вече нещо "ВКонтакте"?
    "Shortly after the crash, Igor Girkin, leader of the Donbass separatists, was reported to have posted on social media network VKontakte, taking credit for downing a Ukrainian An-26"

  37. 37 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3425 Неутрално

    До коментар [#27] от "Virgin":
    "Явно украинската авиоиндустрия не можа да се справи без Русия."

    Обратното е вярно. Още по съветско време авиационната индустрия е била съсредоточена в Украйна.

  38. 38 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2067 Весело

    Обратното е вярно. Още по съветско време авиационната индустрия е била съсредоточена в Украйна.
    —цитат от коментар 37 на tacheaux

    Не разбрах кое е обратното?
    Кажи сега - какво стана с украинската авиоиндустрия след скъсването с Русия?!?
    Можеш да кажеш и кои модели на Илюшин, Туполев, Яковлев, Буриев, Сухой, Микоян, Камов са разработени и произведени в Украйна.
    Вярно е, че СССР пратиха руснака Антонов да създаде и развие авиондустрията в УССР, но това е всичко.
    Да, и "Мотор Сич", които сега нямат пазари и също вегетират.
    Та кажи сега за Великата украинска авиондустрия!

  39. 39 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 301 Весело

    [quote#27:"Virgin"][/quote]

    Колега..............не си в час със авиационната тема, не се напъвай излишно!!!Ан 132 е изцяло комплектован със западно оборудване!!!Украинците нямат повече никаква нужда от руски комплектоващи части!!!Криво-ляво и руснаците вече се справят без доставка на двигатели от "Мотор сич".Но за сметка на това руския авиапром е сериозно зависим от доставката на западни комплектоващи!!!Конкретно за цивилната част на авиапрома иде реч!!!Ето ти един линк на ТАСС да видиш как товарищ Путин реве:
    https://tass.ru/politika/9533455?utm_source=finobzor.ru

  40. 40 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    Не знаех, че Украйна ползва техника от Централно Африканската Република.

    This is the place where puddings die.
  41. 41 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2067 Весело

    Ан 132 е изцяло комплектован със западно оборудване!!!Украинците нямат повече никаква нужда от руски комплектоващи части!!!
    —цитат от коментар 39 на vincenzo76

    А има ли го всъщност Ан-132???
    Кажи и ти като "специалист" - какво стана с украинската авиондустрия?

  42. 42 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    Самолетът е свален от руска ракета!

  43. 43 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 650 Неутрално

    [quote#27:"Virgin"]
    —цитат от коментар 39 на vincenzo76
    Колега..............не си в час със авиационната тема, не се напъвай излишно!!!Ан 132 е изцяло комплектован със западно оборудване!!!Украинците нямат повече никаква нужда от руски комплектоващи части!!!Криво-ляво и руснаците вече се справят без доставка на двигатели от "Мотор сич". [/quote]

    Да, спомням си че украинците скъсаха със зависимостта от руския пазар. Щяха да продават вече на Запада.
    Та колко самолета продадоха?

  44. 44 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 301 Неутрално

    [quote#41:"Virgin"][/quote]

    Веднага ти обяснявам!!!Липса на адекватно държавно финансиране!!!Украйна наследи от СССР една сериозна структура, която държавата не може да си позволи да финансира адекватно!!!А само със приходите от тежките транспортни превози на "Антонов' - това е непосилна задача!!!Другия голям проблем е ясен и на малките деца - конкуренцията!!!Големите в бранша нямат никакъв интерес "Антоновци" да ги цакат!!!Давам ти пример - Ан70 трябваше да бъде "работния кон" на военно - транспортната авиация в Европа!!!Беше постигнато съгласие "антоновци"да доставят фюзелажи в Европа които да се дооборудват!!!Но политическото лоби на "Еърбъс" във Франция и Германия изрева на умряло!!!И договорите бяха прекратени!!!И се набиха щури пари в А400.......!!!Обаче...........,"Еърбъс" откопираха това - онова от украинската машина, щото оцениха достойствата на конструкцията!!!И щеше да е брутална глупост да не се възползват!!!Всички признават украинската школа създадена от Олег Антонов!!!И да - руснак е!!!Роден е в Подмосковието!!!Но последната му воля е била да бъде погребан в Киев!!!
    Просто Украйна наследи нещо което е било създадено за мащабите на СССР!!!
    Ан-132 продължава да лети и трупа часове!!!Дали ще се стигне до серийно производство - въпрос на конюнктура!!!А тя е изключително ярко изразена във авиапрома!!!И много често е част от голямата геополитика!!!
    Трагедията на Украйна е, че е бедна защото всъщност е богата държава!!!
    Мога да ти дам още десетки примери, ама едва ли ти се четат пледоарии:)))
    И Буриев всъщност е "Бериев". Надявам се, че просто си допуснал правописна грешка в бързината!!!

  45. 45 Профил на staro-nov dnevnik-ar
    staro-nov dnevnik-ar
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    "Това е риска да използваш допотопна техника, и то произведена от най-изостаналата технологично страна в света"

    Никак не ти се връзват опорките! 1) технологично изостанали страни (като България примерно) няма как да произведат самолет. Най - вече чушкопек да зглобаят... 2) статистически тази година най - много падат самолети произведени в САЩ

  46. 46 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4202 Весело

    До коментар [#45] от "staro-nov dnevnik-ar":

    Другарю, когато българи са се качвали, използвали и произвеждали самолети за военни цели, чебурашките са се чудели какво да намерят за ядене... Естествено, много от тях не са намирали и са мрели...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  47. 47 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1817 Любопитно

    [quote#43:"Локомотив"][/quote]

    Направиха преди няколко години една мостра Ан 132. Дори не говорят за втора бройка, камо ли за серийно производство. Все едно с какви западни двигатели или части.

  48. 48 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    [quote#41:"Virgin"]
    —цитат от коментар 44 на vincenzo76
    Веднага ти обяснявам!!!Липса на адекватно държавно финансиране!!!Украйна наследи от СССР една сериозна структура, която държавата не може да си позволи да финансира адекватно!!!А само със приходите от тежките транспортни превози на "Антонов' - това е непосилна задача!!!Другия голям проблем е ясен и на малките деца - конкуренцията!!!Големите в бранша нямат никакъв интерес "Антоновци" да ги цакат!!!Давам ти пример - Ан70 трябваше да бъде "работния кон" на военно - транспортната авиация в Европа!!!Беше постигнато съгласие "антоновци"да доставят фюзелажи в Европа които да се дооборудват!!!Но политическото лоби на "Еърбъс" във Франция и Германия изрева на умряло!!!И договорите бяха прекратени!!!И се набиха щури пари в А400.......!!!Обаче...........,"Еърбъс" откопираха това - онова от украинската машина, щото оцениха достойствата на конструкцията!!!И щеше да е брутална глупост да не се възползват!!![/quote]

    Ами Ан-70 си е съветска разработка.
    Може някой в Киев и да е фантазирал, че ще продава на Запад, но реално единствения потенциален клиент на модела бе Русия. След Оранжевата революция тази възможност бе поставена под съмнение, а след Майдана и скъсването с традиционния партньор, този модел изгуби перспективи.
    И не че е имало реална възможност НАТО да купуват Ан-70, но е напълно нормално Франция, Германия, Испания, Турция... да работят за собствените си интереси, не за украинските.

    Всички признават украинската школа създадена от Олег Антонов!!!
    —цитат от коментар 44 на vincenzo76

    Какво стана с "украинската школа" след разпада на СССР?
    Колко самолета създаде и колко продаде на Запад?

    Ан-132 продължава да лети и трупа часове!!!Дали ще се стигне до серийно производство - въпрос на конюнктура!!!
    —цитат от коментар 44 на vincenzo76

    Т.е. - съдбата на Ан-70 и Ан-170.
    И пак - какво стана с приказките на Киев, че може без руския пазар и че ще продава на Запад?

    И Буриев всъщност е "Бериев"!
    —цитат от коментар 44 на vincenzo76

    Разкри ме - не знаех че Буриев е Бериев.
    :))))))

  49. 49 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4202 Весело

    До коментар [#45] от "staro-nov dnevnik-ar":

    А, и да не пропуснем, първите в света, които са използвали самолети за бомбардировки са кои? Българи, естествено...
    Жалка история...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  50. 50 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 1817 Любопитно

    До коментар [#45] от "staro-nov dnevnik-ar":А, и да не пропуснем, първите в света, които са използвали самолети за бомбардировки са кои? Българи, естествено...Жалка история...
    —цитат от коментар 49 на hamiltonf


    Да, с френски военен самолет.

  51. 51 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4202 Весело

    До коментар [#50] от "Dimiter Monev":

    Е и!? Първи ли са в света!? Първи!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  52. 52 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 959 Любопитно

    До коментар [#2] от "hamiltonf":"Това е риска да използваш допотопна техника, и то произведена от най-изостаналата технологично страна в света"Никак не ти се връзват опорките! 1) технологично изостанали страни (като България примерно) няма как да произведат самолет. Най - вече чушкопек да зглобаят... 2) статистически тази година най - много падат самолети произведени в САЩ
    —цитат от коментар 45 на staro-nov dnevnik-ar


    Защото най-много летят.Ама удобно забравяш този факт,ущанка.

  53. 53 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#5] от "Лопе де Вега":Не разбирам. Отговаряте на вътрешните си гласове ли? Какво общо има цитирания ми коментар?
    —цитат от коментар 7 на ju.li


    В цитирания коментар се съдържа тънкио намек, че самолетът може да е свален, макар и неволно, от "натовските учения", за които няма нито дума. Освен ако съм толкова неопитен в разчитането на тролските мнения, че не съм схванал идеята.
    :):):)

  54. 54 Профил на staro-nov dnevnik-ar
    staro-nov dnevnik-ar
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#49] от "hamiltonf":

    "първите в света, които са използвали самолети за бомбардировки Българи, естествено"

    Пък фантазии ... Първата употреба на самолети в действителна война се случва през итало-турската война през 1911 г. от италиански армейски въздушен корпус Blériot XI и Nieuport IV, бомбардиращи турски лагер в Айн Зара, Либия ... а българите имат едно друго достижение - Първият случай в историята когато военни изтребители свалят пътнически самолет е в нощта 26/ 27 юли 1955 г. два български самолета МиГ-15 свалят с ракета международен пътнически самолет по маршрута Лондон – Тел Авив. Самолета се разбива северно от град Петрич. Всички 51 пътници на борда и 7-членният екипаж загиват. След инцидента Израел повдига обвинение срещу България в Международния съд в Хага. Впоследствие България плаща компенсации на семействата на жертвите. Макар и да са действали по заповед – военните пилоти са лишени от свобода.

  55. 55 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#49] от "hamiltonf":

    До коментар [#45] от "staro-nov dnevnik-ar": А, и да не пропуснем, първите в света, които са използвали самолети за бомбардировки са кои? Българи, естествено... Жалка история...
    —цитат от коментар 49 на hamiltonf


    Първи са италианците година по-рано – през 1911.
    Впрочем по това време действат конвенциите на Хагската конференция от 1907, една от които е Декларацията за забрана на стрелба и хвърляне на взривни вещества от въздуха. За разлика от италианската бомбардировка нашата е в нарушение на тази декларация и не сме за хвалба.

    Така че държавите са се въздържали от въздушни бомбардировки по дипломатически причини, а не защото са по-прости от нас и не са се сетили.

  56. 56 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#49] от "hamiltonf": Напълно неадекватен си по темата. Колкото и да ни се иска света признава първият полет за бомбардиране от самолет на Джулио Гавоти на 01.11.2011 по време на Итало-Турската война в Либия ( интересното е, че руснаците признават нашият полет за първи). Относно руснаците тяхната комисия по въздухоплаване е създадена през 1869г и през 1870г издигат първият аеростат. За сравнение първият полет с балон в България е направен от французина Годар през август 1892г по време на земеделско промишленото изложение в Пловдив. През 1902 год използват балони за въздушно разузнаване и коригировка на артилерията. На 19.06.1910 г е извършен първият полет на първият изцяло руски разработен и построен в Русия самолет ( Гакел 3).

  57. 57 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7231 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    Антонов, пълно име Авиационен научно-технически комплекс „Антонов“, известен като АНТК „Антонов“ (на украински: Авіаційний науково-технічний комплекс імені Антонова, АНТК ім. Антонова) е комплекс за проектиране, производство и ремонт на самолети. Собственост е на Република Украйна.

    Украйна ли имаш предвид?

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  58. 58 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6459 Разстроено

    Бог да ги прости, тъжно е, че са млади хора.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK